BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - dinsdag 19 mei 2015 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hahaha en toch is dat zeker nodig
Welnee. Tuurlijk is leuk meegenomen dat je beer van een verdediger vindt die ook nog eens slim is. Maar kijk de historie erop na. De beste verdedigers zijn zelden de grote beren maar spelen met hun kopie.
Zelfde als dat men wanneer je lang bent dat je dan goed moet kunnen koppen. Koppen is alleen maar goed timen en vaak zijn de wat kleinere spelers hele goede koppers.
remco k
 remco k - dinsdag 19 mei 2015 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 11:57 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens. Het zou mij ook niks verbazen als JC zich daarmee bemoeid heeft want die os groot fan van Trustfull.
Dat zou maar zo kunnen inderdaad.. Ik hoop het, want dat zijn misschien net de kleine details waardoor alles binnen een elftal wel op hun plek valt.

Ook het aanvaarden van zo'n advies zou ik een goede zaak vinden.. Uiteindelijk moeten ze het met zijn allen samen doen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 mei 2015 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 08:18 schreef Eide het volgende:

[..]

De selectie lijkt mij compleet. Kwestie van een Arabier zoeken die anderhalf miljard over heeft en we zijn er.
Ben al hierachter in de zandbak wezen zoeken maar niks gevonden..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 mei 2015 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 08:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hou eens op met dat gezeur over fysiek. Dat hebben we niet nodig. We hebben slimheid nodig achterin.
Door de Jaren geen zijn toch de beste verdedigers fysiek sterk geweest.
Heb het niet over de backs maar centraal. Noem zoveel minder sterke Dan zet ik ER sterke tegenover. Afgelopen 10 jaar Europa..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 19 mei 2015 - 23:25   quote  deeplink  
Zet mij en Warrior in de verdediging....zelfs Messie doet het op papier af...er komt geen hond voorbij
Eide
 Eide - dinsdag 19 mei 2015 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 14:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Door de Jaren geen zijn toch de beste verdedigers fysiek sterk geweest.
Heb het niet over de backs maar centraal. Noem zoveel minder sterke Dan zet ik ER sterke tegenover. Afgelopen 10 jaar Europa..
En toch zie je juist de laatste jaren de opkomst van minder grote, bewegelijkere centrale verdedigers. De tijd van de mannen van 1.95+ is wel een beetje voorbij. De nieuwe centrale verdediger is toch rond de 1.90 omdat de ervaring leert dat het voetbal te bewegelijk is geworden voor de reuzen.

Zelfs van centrale verdedigers wordt meer verwacht en daarvoor hebben ze het atletisch vermogen nodig dat veelal ontbreekt bij hele grote mensen, uitzonderingen vanzelfsprekend daargelaten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 mei 2015 - 06:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 23:25 schreef Nenam_tiL het volgende:
Zet mij en Warrior in de verdediging....zelfs Messie doet het op papier af...er komt geen hond voorbij
Inderdaad ouwe, we breken gewoon de poten van de gasten die ons wel voorbij proberen te komen!!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 20 mei 2015 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2015 - 06:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad ouwe, we breken gewoon de poten van de gasten die ons wel voorbij proberen te komen!!
Moet je ze wel bij kunnen houden..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 20 mei 2015 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 23:48 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch zie je juist de laatste jaren de opkomst van minder grote, bewegelijkere centrale verdedigers. De tijd van de mannen van 1.95+ is wel een beetje voorbij. De nieuwe centrale verdediger is toch rond de 1.90 omdat de ervaring leert dat het voetbal te bewegelijk is geworden voor de reuzen.

Zelfs van centrale verdedigers wordt meer verwacht en daarvoor hebben ze het atletisch vermogen nodig dat veelal ontbreekt bij hele grote mensen, uitzonderingen vanzelfsprekend daargelaten.
Ik vind 1 voetballer en 1 sloper voor het Centrum toch de beste oplossing.
In Nederland gaat 2 voetballende nog redelijk maar in Europa is het toch prettiger om ER 1 bij Te hebben die kan poetsen. BV bij ons Ooijer was niet geweldig maar toch belangrijk in grote wedstrijden zelfde geldt voor Poulsen.
Blijf erbij dat Heitinga zo een rol kan spelen op basis van zijn ervaring.
nora
 nora - woensdag 20 mei 2015 - 08:55   quote  deeplink  
Heitinga zit de laatste jaren alleen maar op de tribune ik denk dat dit de reden is waarom Ajax de afgelopen jaren geen aandacht aan hem besteden.
Eide
 Eide - woensdag 20 mei 2015 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2015 - 08:45 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik vind 1 voetballer en 1 sloper voor het Centrum toch de beste oplossing.
In Nederland gaat 2 voetballende nog redelijk maar in Europa is het toch prettiger om ER 1 bij Te hebben die kan poetsen. BV bij ons Ooijer was niet geweldig maar toch belangrijk in grote wedstrijden zelfde geldt voor Poulsen.
Blijf erbij dat Heitinga zo een rol kan spelen op basis van zijn ervaring.
Ik wijs dan toch naar de Europese top. Sergio Ramos is 1.83, Pepe is 1.88. Pique is 1.92, Boateng is 1.92, Luiz is 1.88, Ivanovic is 1.85, Zomaar een rijtje met spelers die toch toch de beste verdedigers ter wereld behoren op papier. Lengte is zo belangrijk niet meer. Lengte zegt ook niet heel veel over speelstijl denk ik. Lengte is wel van invloed op capaciteiten. Lange mensen zijn minder bewegelijk en vaak minder atletisch.

En voor wat betreft voetballende verdedigers, zo bepalend zijn de huidige verdedigers van Ajax niet voetballend. Als afgelopen seizoen een indicatie is zijn het vooral stoppers. Eigenlijk is alleen Riedewald de uitzondering daarop.
Ajax mijn club
 Ajax mijn club - donderdag 21 mei 2015 - 11:22   quote  deeplink  
Stekelenburg

Van Rhijn Heitinga/Veltman Viergever

Klaassen Gudelje Sinkgraven

Vd Vaart

El Gahzi / Dost
JOOD
 JOOD - donderdag 21 mei 2015 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 11:22 schreef Ajax mijn club het volgende:
Stekelenburg

Van Rhijn Heitinga/Veltman Viergever

Klaassen Gudelje Sinkgraven

Vd Vaart

El Gahzi / Dost
Veel wijzigingen.. Stekelenburg als de huidige keeper vertrekt vind ik een goede optie. Heitinga weet ik niet, net als Viergever linksback. Vd Vaart zou mooi zijn op 10. Dost is niet realistisch denk ik.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 21 mei 2015 - 18:43   quote  deeplink  
Dost ??....net als Gudelje
Ik heb daar geen goed gevoel bij
Dost komt niet (gelukkig) en Gudelje vind ik ook niet bij Ajax passen.
Gudelje wordt zo'n Duarte/Janssen verhaal
Eide
 Eide - donderdag 21 mei 2015 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 11:22 schreef Ajax mijn club het volgende:
Stekelenburg

Van Rhijn Heitinga/Veltman Viergever

Klaassen Gudelje Sinkgraven

Vd Vaart

El Gahzi / Dost
Het failliet van de jeugdopleiding in een opstelling gevat. Een (op het oog) systeem dat kant noch wal raakt en hopeloos verouderd is en daarnaast ultra-defensief met een controlerende lijn van 3 spelers. Dit kan en mag nooit gebeuren bij mijn Ajax.

Om over het ontbrekend van Riedewald en Bazoer nog niet te spreken.
Oceanu
 Oceanu - donderdag 21 mei 2015 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 11:22 schreef Ajax mijn club het volgende:
Stekelenburg

Van Rhijn Heitinga/Veltman Viergever

Klaassen Gudelje Sinkgraven

Vd Vaart

El Gahzi / Dost
Jaaaaa !!! Terug naar de opstellingen a la Martin Jol !!!
Ajax mijn club
 Ajax mijn club - vrijdag 22 mei 2015 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 19:42 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Jaaaaa !!! Terug naar de opstellingen a la Martin Jol !!!
De afgelopen jaren, was het bij Ajax niet om aan te gluren. 4x kampioen, waarvan de laatse 2x omdat de rest echt nog slechter was. Dit seizoen wederom het aanzien niet waard. Teveel jonge spelers zonder begeleiding van een ervaren speler ernaast. Teveel spelers van een Ajax onwaardig niveau.

In mijn opstelling heb ik gekozen voor ervaring in elke linie, met een ajax verleden. Misschien is de opstelling wat verdedigend, maar als je kwaliteit te kort komt, dan moet je dit erkennen en beginnen om zo min mogelijk doelpunten tegen te krijgen. Van Gaal had dit bij het Nederlands eftal goed gezien, ik denk dat Ajax dit nu ook nodig heeft.

Enne Dijks niet terughalen, komt ook weer kwaliteit te kort, en kost 1,25 mio. Iedereen roept wel dat hij goedkoop voor 6 ton te halen is, maar vergeten even hij bij verkoop asn een derde 6 ton opleverd. Per saldo dus nog steeds, 1,25 mio. Veel te veel voor een speler met te beperkte kwaliteiten
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2015 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 11:10 schreef Ajax mijn club het volgende:

[..]

Misschien is de opstelling wat verdedigend,
Je hebt 3 aanvallende spelers opgesteld. Jij stelt voor ala Mourinho te gaan spelen. Als er iets niet aan te gluren is... Je verklaard je opstelling onzinnig hierdoor. Dit is alleen overeind te houden als je resultaat boven aantrekkelijk voetbal stelt.

En nogmaals: je vermoord de jeugdopleiding en kopen bracht ons nergens.

Bovendien is Ajax de afgelopen 4 jaren regelmatig uitstekend geweest. Projecteer het afgelopen seizoen eens even niet over de voorgaande seizoenen waar Ajax ook uitstekend voetbal heeft gespeeld en zeer aansprekende tegenstanders heeft verslagen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 mei 2015 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 18:43 schreef Nenam_tiL het volgende:
Dost ??....net als Gudelje
Ik heb daar geen goed gevoel bij
Dost komt niet (gelukkig) en Gudelje vind ik ook niet bij Ajax passen.
Gudelje wordt zo'n Duarte/Janssen verhaal
Kijk je wel voetbal? Dost is een prima doelpuntenmaker in Duitsland gebleken..
Gudelj zit nog voldoende rek in iets wat bij Jansen en Duarte niet het geval was.
Duarte zal zich via Nec of Willem 2 ofzoiets weer in de kijker moeten gaan spelen maar vrees dat subtop voor het maximale is uiteindelijk.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 11:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Je hebt 3 aanvallende spelers opgesteld. Jij stelt voor ala Mourinho te gaan spelen. Als er iets niet aan te gluren is... Je verklaard je opstelling onzinnig hierdoor. Dit is alleen overeind te houden als je resultaat boven aantrekkelijk voetbal stelt.

En nogmaals: je vermoord de jeugdopleiding en kopen bracht ons nergens.

Bovendien is Ajax de afgelopen 4 jaren regelmatig uitstekend geweest. Projecteer het afgelopen seizoen eens even niet over de voorgaande seizoenen waar Ajax ook uitstekend voetbal heeft gespeeld en zeer aansprekende tegenstanders heeft verslagen.
Vergeet niet dat we afgelopen seizoenen ook complete weggespeeld zijn en de meeste wedstrijden niet om aan Te gluren waren!
riveco
 riveco - vrijdag 22 mei 2015 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 11:22 schreef Ajax mijn club het volgende:
Stekelenburg

Van Rhijn Heitinga/Veltman Viergever

Klaassen Gudelje Sinkgraven

Vd Vaart

El Gahzi / Dost
Ach, om van te huilen als dit tenminste serieus is bedoeld.
riveco
 riveco - vrijdag 22 mei 2015 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 11:10 schreef Ajax mijn club het volgende:

[..]

De afgelopen jaren, was het bij Ajax niet om aan te gluren. 4x kampioen, waarvan de laatse 2x omdat de rest echt nog slechter was. Dit seizoen wederom het aanzien niet waard. Teveel jonge spelers zonder begeleiding van een ervaren speler ernaast. Teveel spelers van een Ajax onwaardig niveau.

In mijn opstelling heb ik gekozen voor ervaring in elke linie, met een ajax verleden. Misschien is de opstelling wat verdedigend, maar als je kwaliteit te kort komt, dan moet je dit erkennen en beginnen om zo min mogelijk doelpunten tegen te krijgen. Van Gaal had dit bij het Nederlands eftal goed gezien, ik denk dat Ajax dit nu ook nodig heeft.

Enne Dijks niet terughalen, komt ook weer kwaliteit te kort, en kost 1,25 mio. Iedereen roept wel dat hij goedkoop voor 6 ton te halen is, maar vergeten even hij bij verkoop asn een derde 6 ton opleverd. Per saldo dus nog steeds, 1,25 mio. Veel te veel voor een speler met te beperkte kwaliteiten
Zo vroeg al aan de drank?
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 13:44 schreef riveco het volgende:

[..]

Zo vroeg al aan de drank?
Hij zegt hier niets raars hoor.. Of heb je de afgelopen vier jaar onder een steen gezeten?
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2015 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 12:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat we afgelopen seizoenen ook complete weggespeeld zijn en de meeste wedstrijden niet om aan Te gluren waren!
Dat valt reuze mee. Ajax had toen periodes dat het tegenviel maar was in die seizoenen ook regelmatig prima. Niet spectaculair, wat mensen graag willen, maar wel goed en degelijk.
riveco
 riveco - vrijdag 22 mei 2015 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 14:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij zegt hier niets raars hoor.. Of heb je de afgelopen vier jaar onder een steen gezeten?
Jullie moeten met z'n 2n een forum beginnen, bijv: het negatieve Ajaxforum.
Voor iedereen die niet onder een steen heeft gelegen haha.
De goeie wedstrijden vergeten zeker ( toen zelfs jij juichte )
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2015 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 14:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij zegt hier niets raars hoor.. Of heb je de afgelopen vier jaar onder een steen gezeten?
Ach natuurlijk wel.

Hij roept enerzijds om aantrekkelijk voetbal maar stelt voor dat te doen met een ploeg met 7 spelers met defensieve of controlerende opdrachten. Met 3 aanvallende spelers kan je nooit aantrekkelijk voetbal spelen.

Daarnaast is deze opstelling volledig uit balans. Zowel voorin als op het middenveld staan geen spelers die de flanken kunnen bestrijken. Alles gaat dus centraal lopen waardoor de ruimtes enorm klein worden. En de ruimtes die ontstaan, op de flanken, kunnen niet worden benut.

Een defensief systeem terwijl Ajax al seizoenen lang de minst gepasseerde ploeg van de Eredivisie is. Ik weet niet wat de logica daarachter is maar volgens mij zit hier een redenatie fout.

Het is de zoveelste die over 4-4-2 komt. Er is echt waar een reden dat he-le-maal niemand meer met 4-4-2 speelt. Vrijwel elke ploeg in Europa speelt 4-3-3 of 4-5-1 en heel zelden 5-3-2. En ik wil niet weer een uitzetting schrijven waarom 4-4-2 hopeloos verouderd is, dat heb ik de afgelopen weken al een paar keer gedaan.

Ten slotte gaat een dergelijk defensieve opstelling in tegen alles waar Ajax voor staat. Je gaat dan spelen ala Chelsea onder Mourinho of Italiaans catenaccio voetbal. Als ik dat wil zien kijk ik wel naar Chelsea of het Italiaanse voetbal. Maar Ajax moet daar waar mogelijk gewoon aanvallend voetbal spelen.

En om de bovenstaande redenen vind ik wat deze persoon zegt ontzettend vreemd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 mei 2015 door Eide --
riveco
 riveco - vrijdag 22 mei 2015 - 15:45   quote  deeplink  
Mooi gezegd Eide, er zijn mensen die denken als we maar zoveel mogelijk verdedigers opstellen wordt alles beter. Alleen hebben we al de minste tegen doelpunten, en is het aanvallend juist minder geweest. Minder doelpogingen, minder druk naar voren bij balverlies en minder goede passen waar direct uit door gevoetbald kon worden.
riveco
 riveco - vrijdag 22 mei 2015 - 15:46   quote  deeplink  
En traag tempo
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 14:45 schreef riveco het volgende:

[..]

Jullie moeten met z'n 2n een forum beginnen, bijv: het negatieve Ajaxforum.
Voor iedereen die niet onder een steen heeft gelegen haha.
De goeie wedstrijden vergeten zeker ( toen zelfs jij juichte )
Zo druk als hier zal het dan niet zijn maar de mensen die wel kritisch durven/kunnen zijn zijn welkom. Houd jij je roze bril maar op en tuurlijk zaten er goede potten bij maar gegroeid ben je als team niet. Als jij Anders denkt dan goed ik je ook niet serieus te nemen.
De flut aankopen van afgelopen jaren waren er Mede verantwoordelijk voor. Feit
En goede wedstrijden ja die waren er zeker maar de slechte staan ook nog op mijn netvlies.
Red bull, Zwolle, Vitesse thuis enz enz. Meeste wedstrijden waren ook saaaaiiii maar jij accepteerd dit niveau schijnbaar? Tja zegt meer over jou
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 15:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Ach natuurlijk wel.

Hij roept enerzijds om aantrekkelijk voetbal maar stelt voor dat te doen met een ploeg met 7 spelers met defensieve of controlerende opdrachten. Met 3 aanvallende spelers kan je nooit aantrekkelijk voetbal spelen.

Daarnaast is deze opstelling volledig uit balans. Zowel voorin als op het middenveld staan geen spelers die de flanken kunnen bestrijken. Alles gaat dus centraal lopen waardoor de ruimtes enorm klein worden. En de ruimtes die ontstaan, op de flanken, kunnen niet worden benut.

Een defensief systeem terwijl Ajax al seizoenen lang de minst gepasseerde ploeg van de Eredivisie is. Ik weet niet wat de logica daarachter is maar volgens mij zit hier een redenatie fout.

Het is de zoveelste die over 4-4-2 komt. Er is echt waar een reden dat he-le-maal niemand meer met 4-4-2 speelt. Vrijwel elke ploeg in Europa speelt 4-3-3 of 4-5-1 en heel zelden 5-3-2. En ik wil niet weer een uitzetting schrijven waarom 4-4-2 hopeloos verouderd is, dat heb ik de afgelopen weken al een paar keer gedaan.

Ten slotte gaat een dergelijk defensieve opstelling in tegen alles waar Ajax voor staat. Je gaat dan spelen ala Chelsea onder Mourinho of Italiaans catenaccio voetbal. Als ik dat wil zien kijk ik wel naar Chelsea of het Italiaanse voetbal. Maar Ajax moet daar waar mogelijk gewoon aanvallend voetbal spelen.

En om de bovenstaande redenen vind ik wat deze persoon zegt ontzettend vreemd.
Mijn reactie ging niet over zijn opstelling maar over dat stukje eronder..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 15:46 schreef riveco het volgende:
En traag tempo
Geen overtuiging? Middelmaat? Onbalans?
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2015 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 18:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mijn reactie ging niet over zijn opstelling maar over dat stukje eronder..
Snap ik, maar neemt niet weg dat hij natuurlijk wel iets heel vreemds schrijft.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 18:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Snap ik, maar neemt niet weg dat hij natuurlijk wel iets heel vreemds schrijft.
Inderdaad 442 moeten we ook nooit naar toe gaan. Alleen er moet wel idee/uitvoering komen voor het 433 systeem. Nu lijken ze het vaak niet te weten als ze over de middenlijn komen.
Toch een stukje onvermogen van de huidige selectie.
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2015 - 18:23   quote  deeplink  
Het ligt echter niet aan het systeem. Het ligt aan de manier waarop je dat uitvoert. Durf, inzicht en de diepte durven zoeken.
riveco
 riveco - vrijdag 22 mei 2015 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 18:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zo druk als hier zal het dan niet zijn maar de mensen die wel kritisch durven/kunnen zijn zijn welkom. Houd jij je roze bril maar op en tuurlijk zaten er goede potten bij maar gegroeid ben je als team niet. Als jij Anders denkt dan goed ik je ook niet serieus te nemen.
De flut aankopen van afgelopen jaren waren er Mede verantwoordelijk voor. Feit
En goede wedstrijden ja die waren er zeker maar de slechte staan ook nog op mijn netvlies.
Red bull, Zwolle, Vitesse thuis enz enz. Meeste wedstrijden waren ook saaaaiiii maar jij accepteerd dit niveau schijnbaar? Tja zegt meer over jou
OOhh, ik durf/kan niet kritisch te zijn? Volgens mijn zeg ik wel vaker wat er dit jaar beter kan ( zelfs hier een stukje boven nog ) Dus mijn bril is niet roze zoals je ziet.
Ook ik vind het een klote seizoen, maar de ( flut ) aankopen die jij zegt hebben ook de goeie wedstrijden gespeeld, dus valt het flut wel mee. Maar om altijd maar van de hoogste toren te blazen ( dit niet goed en dat niet goed ) daar help je niemand mee. Ook Frank en Mark weten dat het volgend seizoen anders moet, en hebben er echt geen oren naar wat jij loopt te briezen. Nogmaals om maar in jou woorden te blijven, het niveau was niet wat ik heb gehoopt toen het seizoen begon, maar ja er is een spreekwoord ( holle vaten klinken het hardst ) en daar verlaag ik me dus niet toe.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 18:30 schreef riveco het volgende:

[..]

OOhh, ik durf/kan niet kritisch te zijn? Volgens mijn zeg ik wel vaker wat er dit jaar beter kan ( zelfs hier een stukje boven nog ) Dus mijn bril is niet roze zoals je ziet.
Ook ik vind het een klote seizoen, maar de ( flut ) aankopen die jij zegt hebben ook de goeie wedstrijden gespeeld, dus valt het flut wel mee. Maar om altijd maar van de hoogste toren te blazen ( dit niet goed en dat niet goed ) daar help je niemand mee. Ook Frank en Mark weten dat het volgend seizoen anders moet, en hebben er echt geen oren naar wat jij loopt te briezen. Nogmaals om maar in jou woorden te blijven, het niveau was niet wat ik heb gehoopt toen het seizoen begon, maar ja er is een spreekwoord ( holle vaten klinken het hardst ) en daar verlaag ik me dus niet toe.
Mooi spreekwoord.. Het spel wordt toch ook steeds slechter? Dat dat voor mij geen verassing was daar kan ik toch niks aan doen? Wat ik hier reageer is toch gewoon mijn mening? Daar is toch een forum voor? Dat mijn mening voor jou niet interessant is boeit me eigenlijk geen hol. Anderen die het er niet mee eens zijn die gaan de discussie tenminste aan ook daar is een forum voor. Niks onderbouwen en populaire kreten roepen tja..
Doe je ding

Ps Duarte heb ik weinig goeds zien doen hoor..
Hoorn en Viergever iets beter maar ook niet van niveau waar je naar toe wil.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 mei 2015 door Hummel10 --
JOOD
 JOOD - vrijdag 22 mei 2015 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 18:16 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad 442 moeten we ook nooit naar toe gaan. Alleen er moet wel idee/uitvoering komen voor het 433 systeem. Nu lijken ze het vaak niet te weten als ze over de middenlijn komen.
Toch een stukje onvermogen van de huidige selectie.
Ok, 4-4-2 moeten we niet doen. Wat nu als:

De twee centrale verdedigers blijven staan, de backs mee op komen. Een controlerende/verdedigende middenvelder, een aanvallende middenvelder (10), en middenvelders/ flankspelers. Dan een terugzakkende balvaste spits, en een spits die de diepte kiest.
riveco
 riveco - vrijdag 22 mei 2015 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 20:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mooi spreekwoord.. Het spel wordt toch ook steeds slechter? Dat dat voor mij geen verassing was daar kan ik toch niks aan doen? Wat ik hier reageer is toch gewoon mijn mening? Daar is toch een forum voor? Dat mijn mening voor jou niet interessant is boeit me eigenlijk geen hol. Anderen die het er niet mee eens zijn die gaan de discussie tenminste aan ook daar is een forum voor. Niks onderbouwen en populaire kreten roepen tja..
Doe je ding

Ps Duarte heb ik weinig goeds zien doen hoor..
Hoorn en Viergever iets beter maar ook niet van niveau waar je naar toe wil.
Ik heb juist alles onderbouwd, om te noemen waar ik denk dat het beter kan. En discussieer dus wel , omdat je geen enkele jongens moet afbranden terwijl het hele team ondermaats was. Jij denk dat je dicussieert als je Ajax af loopt te zeiken, terwijl je inhoudelijk niet ingaat op voetbal technische dingen die fout gaan in het hele team. OOk om te zeggen dat jij het al had voorzien is larie, want ook dit jaar zijn er goede wedstrijden gespeeld. Dus kunnen ze het blijkbaar wel, en vergeet niet dat voor dat er spelers verkocht werden al punten waren verspeeld.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 20:24 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ok, 4-4-2 moeten we niet doen. Wat nu als:

De twee centrale verdedigers blijven staan, de backs mee op komen. Een controlerende/verdedigende middenvelder, een aanvallende middenvelder (10), en middenvelders/ flankspelers. Dan een terugzakkende balvaste spits, en een spits die de diepte kiest.
Ik denk dat 433 met de punt naar voren(een 10) of met de punt naar achter een sterke Cvm dat dat ook gewoon kan werken. Ligt er dan een beetje aan hoe je het invult. Niet van die slappe knakworsten als nu..

Dus met wat je nu hebt of interesse in is:

-------Cilissen-------
Tete-Veltman--Bazoer--Dijks
--------Gudelj--------
---Klaassen--Sinkgraven---
Ghazi--Milik---Fischer

Punt naar voren:

------Cilissen------
Tete-Veltman-Riedewald--Dijks
-----Bazoer--Gudelj----
--------Klaassen-------
Ghazi----Millik----Fischer

Vd Vaart lijkt ver weg dus niet meegenomen in opstelling.
Eventueel een sterke Cv en een ervaren spits zijn welkom
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2015 - 21:04   quote  deeplink  
4-2-4 is vragen om overlopen te worden op het middenveld. Zelfs als je ultieme druk zet blijf je minimaal 3 middenvelders houden.

Gewoon 4-3-3 met de punt naar achter zoals nu. Alleen met meer gogme, durf en diepte.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 20:44 schreef riveco het volgende:

[..]

Ik heb juist alles onderbouwd, om te noemen waar ik denk dat het beter kan. En discussieer dus wel , omdat je geen enkele jongens moet afbranden terwijl het hele team ondermaats was. Jij denk dat je dicussieert als je Ajax af loopt te zeiken, terwijl je inhoudelijk niet ingaat op voetbal technische dingen die fout gaan in het hele team. OOk om te zeggen dat jij het al had voorzien is larie, want ook dit jaar zijn er goede wedstrijden gespeeld. Dus kunnen ze het blijkbaar wel, en vergeet niet dat voor dat er spelers verkocht werden al punten waren verspeeld.
Lul niet zo dom joh Moet ik op basis van dit verhaaltje de discussie met je aangaan?
Haha je probeert nog steeds goedkoop puntjes Te scoren. Ik wijs gewoon de zwakke plekken in het team aan. Heeft niks met afbranden Te maken. Heb me dit seizoen ook niet negatief uitgelaten over talenten maar wel over de spelers die op moesten staan. Cilissen, Klaassen
zijn de enige die overeind gebleven zijn.
Ghazi, Kishna, Sinkgraven, Bazoer, Riedewald,Tete, Milik heb je me echt niet negatief over gezien, Toch?

Fischer (net terug)

Sigthorsson,Veltman, Moisander, Rhijn, Boilesen,Schone, Serero, Hoorn vond ik dit seizoen niet goed genoeg heb ik wel aangegeven en bij de meeste twijfel ik al Langer aan hun kunnen.
Lees oudere topic's middelmaat en enz.
Mijn mening is hier al langer duidelijk en daar verander jij niets aan.
Je kan wel blijven zeggen dat er goede wedstrijden zijn gespeeld maar Dan ga je voorbij aan het punt dat we ieder jaar zwakker zijn geworden..
recordkampioen
 recordkampioen - vrijdag 22 mei 2015 - 21:24   quote  deeplink  
..................Cillessen...................
.......Veltman.........Dumic...........
.Tete..............................Taiwo...
........Bazoer..........Gudelj...........
..................Klaassen...................
..ElGhazi...................vdVaart(schone rol)
..................Cardozo....................

Dario Dumic (Brondby) de nieuwe Agger, in de Deense media
word hij in verband gebracht met Ajax. 1,93 grote sterke wendbare
no nonses verdediger die een aanvaller he-le-maal kapot speelt! en opbouwend
is hij ook heel erg goed!
Cardozo wil zelf graag naar Ajax! dus komop Ajax! een lepe spits die op Europees niveau
maar 1 a 2 hooguit 3 kansen nodig heeft, terwijl Siggy 90000000000000000000 kansen nodig heeft
dus vooral in de voorronde ChamL is Cardozo gewenst! vdVaart kun je op veel posities neerzetten
109 interlands! daar willen talenten harder voor lopen en nog meer hun best doen! nog meer dan
voor Serero enz... Ajax heeft zulke spelers nodig!
Taiwo is het keiharde verdedigen nog echt niet verleerd!!

Wissels..
...................Boer..........................
.....vdHoorn........Riedewald........
..vRhijn......................Viergever...
.................Schone........................
.......vdBeek.......Sinkgraven.........
.Muric.........................Fischer......
....................Milik..........................

Weg,
Moisander,Boilesen,Zimling,Serero,Kishna(verkeerde houding)
Siggy,Sporkslede,DeSa,Ligeon
Verhuur, o.a Zivkovic (Grunn) Andersen (H'veen)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 mei 2015 door recordkampioen --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 21:04 schreef Eide het volgende:
4-2-4 is vragen om overlopen te worden op het middenveld. Zelfs als je ultieme druk zet blijf je minimaal 3 middenvelders houden.

Gewoon 4-3-3 met de punt naar achter zoals nu. Alleen met meer gogme, durf en diepte.
Jij bedoelt gewoon zoals de eerste opstelling? Op papier staat het zo toch?
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2015 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 21:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jij bedoelt gewoon zoals de eerste opstelling? Op papier staat het zo toch?
Ik bedoel de opstelling zoals Frank de Boer die al jaren hanteert. Gewoon, des Ajax. Maar dan met de durf iets meer risico in de opbouw te leggen. Iets eerder durven de diepte te zoeken. Durven de korte combinatie te zoeken of en structureel je tegenstander op te zoeken.

Het probleem van Ajax is niet de opstelling. Het is niet de kwaliteit van de selectie. Het is niet de ervaring. Het probleem van Ajax is het in en in behoudende spel tot 25 meter van de goal van de tegenstander die creativiteit, durf en spelen in de diepte de nek om draait. Ajax meer gaan durven echt te voetballen. En daar zitten risico's aan het puntverlies van de afgelopen weken toont het risico van deze speelwijze ook aan.

Nog maar eens: Gogme, lef, creativiteit, tempo en bovenal geloof.
riveco
 riveco - vrijdag 22 mei 2015 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 21:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Lul niet zo dom joh Moet ik op basis van dit verhaaltje de discussie met je aangaan?
Haha je probeert nog steeds goedkoop puntjes Te scoren. Ik wijs gewoon de zwakke plekken in het team aan. Heeft niks met afbranden Te maken. Heb me dit seizoen ook niet negatief uitgelaten over talenten maar wel over de spelers die op moesten staan. Cilissen, Klaassen
zijn de enige die overeind gebleven zijn.
Ghazi, Kishna, Sinkgraven, Bazoer, Riedewald,Tete, Milik heb je me echt niet negatief over gezien, Toch?

Fischer (net terug)

Sigthorsson,Veltman, Moisander, Rhijn, Boilesen,Schone, Serero, Hoorn vond ik dit seizoen niet goed genoeg heb ik wel aangegeven en bij de meeste twijfel ik al Langer aan hun kunnen.
Lees oudere topic's middelmaat en enz.
Mijn mening is hier al langer duidelijk en daar verander jij niets aan.
Je kan wel blijven zeggen dat er goede wedstrijden zijn gespeeld maar Dan ga je voorbij aan het punt dat we ieder jaar zwakker zijn geworden..
Je herhaalt alleen maar, en geeft niet aan hoe het kan, dat die slechte spelers toch ook goede wedstrijden hebben gespeeld. En een discussie met jou is net als praten tegen een golf in de branding, maar zeg me maar hoe het kan dat die slechte jongens dan goeie wedstrijden hebben gespeeld. En nogmaals , Ajax was al punten kwijt voor dat de belangrijke spelers vertrokken. Verder geef ik al een paar keer aan dat het hele team ver terug is gezakt ( en daar hoort ook Klaassen bij hoor ) Maar jij zegt dat ik makkelijk punten wil scoren , lach ik om, want ik zeg waar het op staat en hou geen scorebord bij,
JOOD
 JOOD - vrijdag 22 mei 2015 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 21:24 schreef recordkampioen het volgende:
..................Cillessen...................
.......Veltman.........Dumic...........
.Tete..............................Taiwo...
........Bazoer..........Gudelj...........
..................Klaassen...................
..ElGhazi...................vdVaart(schone rol)
..................Cardozo....................

Dario Dumic (Brondby) de nieuwe Agger, in de Deense media
word hij in verband gebracht met Ajax. 1,93 grote sterke wendbare
no nonses verdediger die een aanvaller he-le-maal kapot speelt! en opbouwend
is hij ook heel erg goed!
Cardozo wil zelf graag naar Ajax! dus komop Ajax! een lepe spits die op Europees niveau
maar 1 a 2 hooguit 3 kansen nodig heeft, terwijl Siggy 90000000000000000000 kansen nodig heeft
dus vooral in de voorronde ChamL is Cardozo gewenst! vdVaart kun je op veel posities neerzetten
109 interlands! daar willen talenten harder voor lopen en nog meer hun best doen! nog meer dan
voor Serero enz... Ajax heeft zulke spelers nodig!
Taiwo is het keiharde verdedigen nog echt niet verleerd!!

Wissels..
...................Boer..........................
.....vdHoorn........Riedewald........
..vRhijn......................Viergever...
.................Schone........................
.......vdBeek.......Sinkgraven.........
.Muric.........................Fischer......
....................Milik..........................

Weg,
Moisander,Boilesen,Zimling,Serero,Kishna(verkeerde houding)
Siggy,Sporkslede,DeSa,Ligeon
Verhuur, o.a Zivkovic (Grunn) Andersen (H'veen)
Sterke post.

Alleen je eerste opstelling is een beetje te ver weg denk ik. Goede onderbouwing voor een spits.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 21:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik bedoel de opstelling zoals Frank de Boer die al jaren hanteert. Gewoon, des Ajax. Maar dan met de durf iets meer risico in de opbouw te leggen. Iets eerder durven de diepte te zoeken. Durven de korte combinatie te zoeken of en structureel je tegenstander op te zoeken.

Het probleem van Ajax is niet de opstelling. Het is niet de kwaliteit van de selectie. Het is niet de ervaring. Het probleem van Ajax is het in en in behoudende spel tot 25 meter van de goal van de tegenstander die creativiteit, durf en spelen in de diepte de nek om draait. Ajax meer gaan durven echt te voetballen. En daar zitten risico's aan het puntverlies van de afgelopen weken toont het risico van deze speelwijze ook aan.

Nog maar eens: Gogme, lef, creativiteit, tempo en bovenal geloof.
Tja met dit team red je het gewoon niet met een positive uitschieter daar gelaten..
Gelukkig zien ze dit bij Ajax wel in.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 mei 2015 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 21:44 schreef riveco het volgende:

[..]

Je herhaalt alleen maar, en geeft niet aan hoe het kan, dat die slechte spelers toch ook goede wedstrijden hebben gespeeld. En een discussie met jou is net als praten tegen een golf in de branding, maar zeg me maar hoe het kan dat die slechte jongens dan goeie wedstrijden hebben gespeeld. En nogmaals , Ajax was al punten kwijt voor dat de belangrijke spelers vertrokken. Verder geef ik al een paar keer aan dat het hele team ver terug is gezakt ( en daar hoort ook Klaassen bij hoor ) Maar jij zegt dat ik makkelijk punten wil scoren , lach ik om, want ik zeg waar het op staat en hou geen scorebord bij,
Weer zo een mooie term een golf in de branding. Slechte spelers kunnen toch ook goede wedstrijden spelen? ER zitten gewoon teveel middelmatige spelers bij deze selectie zo moeilijk is het toch niet? Als je er dan teveel opsteld en dat aanvult met grillige talenten dan krijg je precies wat ons week in week uit voorgeschoteld is.
Zo moeilijk is dat toch niet? Dan krijg je nog wat randzaken zoals overtraind, inbreng trainer ect ect. De basis is toch de eerste elf? Daar begint het namelijk.

Wat jullie blijkbaar niet kunnen of Willen begrijpen is dat deze selectie gewoon niet goed genoeg is. En blijkbaar is het moeilijk omdat dat toe Te geven.
En de verkoop van Blind heeft dat nog duidelijker gemaakt dit was namelijk het laatste beetje balans in he selectie.
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2015 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 22:35 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tja met dit team red je het gewoon niet met een positive uitschieter daar gelaten..
Gelukkig zien ze dit bij Ajax wel in.
Ik ben er niet van overtuigd dat het aan het team ligt. Althans, indirect natuurlijk wel. De spelers moeten het uitvoeren. Ik denk dat het probleem tussen de oren zit, gevangen tussen de angst om fouten te maken en opdrachten van de staf. En daardoor risicoloos spel dat in ieder geval aan die opdrachten voldoet.

Daarin zou een ervaren speler zeker een rol kunnen spelen. Maar uiteindelijk denk ik persoonlijk dat Ajax meer als voldoende talent in de selectie heeft voor de doelstellingen van de club. Jongens als Veltman, Bazoer, Klaassen, Riedewald, El Ghazi, Fischer en ook gewoon Kishna zijn jongens die dat niveau ruim hebben.

Ze moeten alleen wel op de juiste manier de wei in gestuurd worden met het juiste beeld in het achterhoofd. Ik wil Klaassen daarin nog wel als voorbeeld gebruiken. Bij z'n laatste wedstrijd voor Oranje was Klaassen bij Oranje gewoon een van de besten. Beter dan bijvoorbeeld een Wijnaldum die daar een wedstrijd eerder speelde. Gewoon even als voorbeeld. Het toont de kwaliteit die verscholen ligt onder de oppervlakte.

Het probleem is niet de kwaliteit. Het probleem is die kwaliteiten ten toon kunnen spreiden.

En dat is niet een kwestie van kunnen of willen begrijpen. Zo zie ik dat. En gelukkig is jouw mening evenveel waard als de mijne. Met jouw kwalificaties van die mening ondermijn je alleen de geloofwaardigheid van jouw eigen reacties. Wat denk je ervan, zullen we dat soort kansloze retoriek gewoon achterwege laten?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 mei 2015 door Eide --
nora
 nora - vrijdag 22 mei 2015 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 - 18:23 schreef Eide het volgende:
Het ligt echter niet aan het systeem. Het ligt aan de manier waarop je dat uitvoert. Durf, inzicht en de diepte durven zoeken.
Klopt durf en inzicht en tempo dat is wat moet gaan gebeuren maar dat kan alleen met kwaliteit en die missen wij op dit moment en dat moet verholpen worden met een paar gerichte aankopen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016









0.0097019