BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 26 juni 2016 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juni 2016 - 23:01 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Mij ook niet maar las het toevallig.
Sorry maar kon over Hein Vanhaezebrouck (was mijn eerste keus) niks vinden ;-)
Ook dat zegt me niet zo veel..

Over van Gaal Mourinho en Guardiola zijn ook weleens van dit soort berichten naar buiten gekomen.. Toch zijn het allemaal op hun eigen manier top trainers..

En nee, ik moet Mourinho ook niet..
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 26 juni 2016 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juni 2016 - 16:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Het spel wat de Boer speelde en wat Bosz speelt is niet zo heel verschillend naar mijn idee. het verschil zit hem echt in deails.... Belangrijkste verschil zit hem in het druk zetten, de Boer is dat ergens gewoon uit het oog verloren..
Dat is inderdaad wel zo, Remco.
Maar toch vind ik de benadering door Bosz wel interessant. Dat kon je destijds bij Heracles zien en later bij Vitesse. Hoe dan ook, ik ben bijzonder nieuwsgierig naar het Ajax onder Peter Bosz.
Eide
 Eide - zondag 26 juni 2016 - 14:29   quote  deeplink  
Ajax sluit voorbereiding af in EK-stadion met wedstrijd tegen Franse topclub

Ajax sluit de voorbereiding op het nieuwe seizoen af tegen een tegenstander van formaat: Olympique Marseille. De Franse topclub is 20 juli de tegenstander in het gloednieuwe EK-stadion Stade Vélodrome. Dit alles meldt de Franse club op haar officiële website.

Olympique Marseille zal, zo ver nu bekend is, de vijfde sparringspartner van Ajax zijn. Op 9 juli oefent Ajax tegen FC Liefering, drie dagen later tegen het Amsterdamse AFC. Op 16 juli worden er, net als vorig jaar onder trainer Frank de Boer, twee wedstrijden gespeeld, tegen KAA Gent en Krylia Sovetov.

Dinsdag start Ajax met de voorbereiding. De ploeg van coach Peter Bosz begint het seizoen traditioneel met een bosloop. Woensdag staat de eerste veldtraining van het seizoen op het programma.

Bron
Eide
 Eide - zondag 26 juni 2016 - 22:51   quote  deeplink  
Update geplaatst met de hele aanloop naar de competitiestart voor zover bekend.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 27 juni 2016 - 09:58   quote  deeplink  
Bosz begonnen aan eerste werkdag bij Ajax: 'Ben ontzettend ambitieus en Ajax ook'

maandag 27 juni 2016 om 09:00

Peter Bosz is officiëel in dienst bij Ajax. De 52-jarige trainer meldde zich maandag al vroeg op De Toekomst om aan zijn eerste echte werkdag te gaan beginnen. De selectie komt bij elkaar voor de eerste training van het seizoen.

"Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik dolgraag in de Nederlandse top wilde werken", zo laat hij weten aan stadszender AT5. "Het is eervol dat Ajax mij benaderde voor deze functie. Ik ben ontzettend ambitieus en dat is Ajax ook."

Bosz is gedurende de komende drie jaar hoofdcoach van Ajax. Afgelopen maand werd hij aangesteld naar aanleiding van het opstappen van Frank de Boer. De Boer werd in 5,5 jaar tijd vier keer landskampioen bij de Amsterdammers. In Nederland was Bosz als trainer werkzaam bij Vitesse, Heracles Almelo, De Graafschap en AGOVV (amateurs). Bij Feyenoord was hij technisch directeur. In het buitenland was Bosz actief bij Maccabi Tel Aviv.
remco k
 remco k - maandag 27 juni 2016 - 10:26   quote  deeplink  
Erg benieuwd. Heb er best een goed gevoel over op dit momemnt..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juni 2016 - 15:48   quote  deeplink  
Vandaag de eerste dag na de vakantie. Spelers en staf bespreken wat zaken met elkaar. plus een afspraak voor de spelers voor een medische check-up.

Morgen(dinsdag), een bosloop.

Pas Woensdag is de 1ste veldtraining.

Overigens zag ik op een video van der hoorn zich gewoon melden op de toekomst.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 27 juni 2016 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 10:26 schreef remco k het volgende:
Erg benieuwd. Heb er best een goed gevoel over op dit momemnt..
Ik ook, hoop dat hij de Amsterdamse bluf terug brengt zodat iedereen weer een beetje angstig wordt van Ajax, wat de laatste jaren niet het geval was....
remco k
 remco k - maandag 27 juni 2016 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 20:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik ook, hoop dat hij de Amsterdamse bluf terug brengt zodat iedereen weer een beetje angstig wordt van Ajax, wat de laatste jaren niet het geval was....
Laten we het hopen..
Eide
 Eide - maandag 27 juni 2016 - 20:45   quote  deeplink  
Dolberg en Nouri krijgen kans om hun talent te tonen

Wat er ook aan de hand is bij Ajax, talent loopt er altijd rond bij de club. En dus stellen we bij de start van ieder nieuw seizoen dezelfde vraag: welk talent grijpt zijn kans? Kasper Dolberg en 'Appie' Nouri behoren dit keer tot de kandidaten.

De absentie van de internationals en Colombiaanse aanwinsten biedt nieuw talent de kans om zich in de kijker te spelen, zeker nu er met Peter Bosz ook nog eens een nieuwe trainer voor de groep staat. Het zou niet de eerste keer zijn dat een nieuwe trainer voor een andere aanpak kiest.

De selectie van Ajax meldde zich maandag voor het eerst dit seizoen op De Toekomst, om enkele medische tests te ondergaan. Tot de spelers van deze selectie behoorden naast Dolberg (18) en Nouri (19) ook Vaclav Cerny (18), Frenkie de Jong en Robert Muric (20).

De Jong is de grootste verrassing van dit vijftal. De middenvelder is negentien jaar oud en heeft er net een halfjaartje bij Jong Ajax opzitten, sinds zijn definitieve overgang van Willem II. De Jong is technisch en creatief, maar heeft fysiek nog wel veel te winnen.

Voor Nouri begint het langzaam tijd te worden om de trainer van Ajax 1 te overtuigen, terwijl Dolberg voor de moeilijke klus staat om te laten zien dat hij de spitspositie nu al aankan. De Deen ging afgelopen winter al mee op trainingskamp naar Turkije. Zowel Cerny als Muric mocht al serieus ruiken aan het eerste elftal en maakt kans op definitieve promotie.

Het kan kloppen dat je Donny van de Beek (19) mist in dit rijtje. Dat is correct, de middenvelder werd vorig seizoen door Frank de Boer al bij het eerste elftal gehaald.

Bron
Eide
 Eide - maandag 27 juni 2016 - 20:47   quote  deeplink  
Ajax plant twee oefenduels op één dag: twee Franse sparringpartners gevonden

Ajax speelt 20 juli twee oefenwedstrijden in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. AS Beziers en Olympique Marseille zijn dan de tegenstanders.

Dat meldt Ajax maandagochtend op de clubwebsite. Eerder werd al bekend dat er geoefend zou worden tegen Marseillen, maar nu kunnen de fans het tweede oefenduel van die dag ook in de agenda noteren. Om 15.00 uur begint het duel met AS Beziers, vijf uur later is Marseille de tegenstander. Beide wedstrijden worden afgewerkt in Beziers.

Ajax oefent deze zomer ook tegen FC Liefering (9 juli tijdens trainingskamp in Mayrhofen), AFC (12 juli in Amsterdam) en AA Gent en Krylia Sovetov (16 juli in Nieuwleusen).

Bron
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 juni 2016 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 20:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik ook, hoop dat hij de Amsterdamse bluf terug brengt zodat iedereen weer een beetje angstig wordt van Ajax, wat de laatste jaren niet het geval was....
Dat zou meer dan welkom zijn..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 juni 2016 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 21:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat zou meer dan welkom zijn..
Dan zien we ons echte AJAX weer! ;-)
enough
 enough - dinsdag 28 juni 2016 - 03:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 00:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan zien we ons echte AJAX weer! ;-)
Eeuuh Cruijff,keizer ,Neeskens ,Hulshof

Eeuuh Litmanen ,Blind ,rijkaard,Sar

Eeuuh Huntelaar ,sneijder ,vaart,stam

Eeuuh JA the hunter is comming Back!!

;-)
Oja ,vergeet suurBier niet !!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2016 door enough --
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 29 juni 2016 - 12:20   quote  deeplink  
Hopelijk dat Ajax weer zijn ouderwetse gogme doet laten zien.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 29 juni 2016 - 14:01   quote  deeplink  
Van wat ik lees, lijkt het erop dat de selectie keihard aan het werk wordt gezet door Bosz en dat is in mijn ogen heel goed.

Niet de standaard Bos(z)loop zoals andere jaren, nee, met de tong op de grond en kapot na de eerste training, gewoon zeggen "morgen begint het pas echt"!

Ja, dit is een goed begin!
Eide
 Eide - woensdag 29 juni 2016 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 14:01 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Van wat ik lees, lijkt het erop dat de selectie keihard aan het werk wordt gezet door Bosz en dat is in mijn ogen heel goed.

Niet de standaard Bos(z)loop zoals andere jaren, nee, met de tong op de grond en kapot na de eerste training, gewoon zeggen "morgen begint het pas echt"!

Ja, dit is een goed begin!
Dat was andere jaren ook al. Inspanningsfysioloog en sensatiezoeker Verheijen had juist daarom vaak kritiek op FdB, omdat die van meet af aan keihard trainde, zowel in de voorbereiding als in de winterstop. Voorlopig zie ik Ajax eigenlijk op alle fronten hetzelfde doen als voorgaande jaren. Bosloop, een ferme hoeveelheid oefenwedstrijden en een heel vol programma. Ik zie qua programma en basisinvulling geen verschillen eerlijk gezegd.

Ik ben veel meer benieuwd naar de inhoudelijke invulling. Onder FdB waren de meeste trainingen niet openbaar. Ik ben benieuwd of Bosz dat anders gaat doen. Ook ben ik benieuwd naar de inhoudelijke invulling. Van FdB was bekend dat de fysieke component tijdens de trainingen altijd fors was met veel partijvormen en veel loopwerk. Ik wil wel eens zien of Bosz dat ook gaat doen of dat hij veel meer de nadruk wil leggen op techniek en dergelijke.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 juni 2016 - 15:16   quote  deeplink  
Het gaat vooral om de zin die ik vaker heb gehoord en gelezen: Bosz(Ik) wil(t) op de trainingen een andere manier van spelen inbrengen. Dat zei bosz Maandag en Klaassen Dinsdag over het eerste gesprek met Bosz. Klaassen is zelf zeer benieuwd naar de trainingen van Bosz.

De andere manier van spelen is natuurlijk het zelfde als bij Heracles en Vitesse. Nu heeft hij enkel betere spelers tot zijn beschikking. De manier van spelen is ook de reden waarom Bosz is gehaald.

Ik denk dat er Fysiek en mentaal er niets veranderd qua training en begeleiding.
Maar men vooral naar moet kijken zijn de tactische en wellicht technische trainingen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2016 door Positieve Arrogantie --
Brandje
 Brandje - woensdag 29 juni 2016 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 14:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat was andere jaren ook al. Inspanningsfysioloog en sensatiezoeker Verheijen had juist daarom vaak kritiek op FdB, omdat die van meet af aan keihard trainde, zowel in de voorbereiding als in de winterstop. Voorlopig zie ik Ajax eigenlijk op alle fronten hetzelfde doen als voorgaande jaren. Bosloop, een ferme hoeveelheid oefenwedstrijden en een heel vol programma. Ik zie qua programma en basisinvulling geen verschillen eerlijk gezegd.

Ik ben veel meer benieuwd naar de inhoudelijke invulling. Onder FdB waren de meeste trainingen niet openbaar. Ik ben benieuwd of Bosz dat anders gaat doen. Ook ben ik benieuwd naar de inhoudelijke invulling. Van FdB was bekend dat de fysieke component tijdens de trainingen altijd fors was met veel partijvormen en veel loopwerk. Ik wil wel eens zien of Bosz dat ook gaat doen of dat hij veel meer de nadruk wil leggen op techniek en dergelijke.
Kan mij niet herinneren dat die Verheijen kritiek had op de Boer tijdens de voorbereiding. Wel tijdens de winterstop.
Elke voetballer weet dat de eerste weken nooit de leukste zijn. De conditie moet weer op peil worden gebracht voor de rest van het seizoen.
Eide
 Eide - woensdag 29 juni 2016 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 15:22 schreef Brandje het volgende:
Kan mij niet herinneren dat die Verheijen kritiek had op de Boer tijdens de voorbereiding. Wel tijdens de winterstop.
https://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/88572/verheijen-haalt-meteen-uit-na-bosloop-ajax

quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 15:22 schreef Brandje het volgende:
Elke voetballer weet dat de eerste weken nooit de leukste zijn. De conditie moet weer op peil worden gebracht voor de rest van het seizoen.
Het punt van Verheijen was/is dat je conditie traint met hele rustige trainingsvormen, niet met het knalharde werk. Pas als de conditie op peil is ga je dan verder met het echte harde trainen op snelheid en kracht. Dit zijn binnen bijvoorbeeld sporten als het schaatsen en atletiek echt basisbeginselen. Kort en rustig beginnen met veel nadruk op techniek en daarna pas harder en verder, maar dan met een solide conditionele en technische basis.

Nu ben ik het niet met Verheijen eens, met name omdat hij op allerlei fronten wel heel kort door de bocht gaat en wel heel opzichtig op zoek was naar de media. Hij is nu eenmaal niet zo populair meer in de voetballerij omdat het een farizeeër is. Maar op puur fysiologisch gebied klopt het wel dat je conditie opbouwt door juist rustig te trainen. Met "harde" trainingen bouw je juist aan de intensiteit waarmee je die conditie toe kan passen, dus snelheid, explosiviteit en kracht.

Overigens kan ik mij best vinden in een harde training bij de seizoensstart als niveaubepaling voor het fitheidsniveau. Ik neem aan dat de spelers die allemaal met hartslagmeters en GPS doen. Samen met de historische gegevens van spelers kan je dan best een behoorlijk beeld opbouwen van hoe de vlag erbij hangt en hoe je de individuele begeleidingen gaat toespitsen bij spelers.

Maar goed, ik ben gewoon benieuwd of hij dus echt anders gaat trainen of dat we alleen nuanceverschillen gaan zien.
Eide
 Eide - woensdag 29 juni 2016 - 19:23   quote  deeplink  
Op Twitter meldt Mike Verweij dat Dennis Bergkamp niet meer op de bank zal zitten bij wedstrijden. Hij blijft wel een volwaardige assistent trainer en blijft betrokken bij de trainingen van Ajax 1. Zijn takenpakket veranderd wel. Bergkamp gaat zich meer bezig houden met zijn taken binnen het Technisch Hart en dan met name de doorstroom van talenten. Deze wijziging zou trouwens op verzoek van Bergkamp zelf zijn doorgevoerd.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 29 juni 2016 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 19:23 schreef Eide het volgende:
Op Twitter meldt Mike Verweij dat Dennis Bergkamp niet meer op de bank zal zitten bij wedstrijden. Hij blijft wel een volwaardige assistent trainer en blijft betrokken bij de trainingen van Ajax 1. Zijn takenpakket veranderd wel. Bergkamp gaat zich meer bezig houden met zijn taken binnen het Technisch Hart en dan met name de doorstroom van talenten. Deze wijziging zou trouwens op verzoek van Bergkamp zelf zijn doorgevoerd.
Lijkt me prima hij zat er toch maar als een dooie bij..
remco k
 remco k - woensdag 29 juni 2016 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 21:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Lijkt me prima hij zat er toch maar als een dooie bij..
Dat geldt echt voor iedere assistent, echt een gevalletje van de menigte na lullen..
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 30 juni 2016 - 08:51   quote  deeplink  
Nu gaat hij meer met de jeugd bemoeien. Is wel op zijn goede plaats daar, gezien hij dat graag wil. Ik heb er geen problemen mee.
Eide
 Eide - donderdag 30 juni 2016 - 10:31   quote  deeplink  
Bijgewerkt tot vandaag met het vertrek van Owusu en El Mahdioui.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 30 juni 2016 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 19:23 schreef Eide het volgende:
Op Twitter meldt Mike Verweij dat Dennis Bergkamp niet meer op de bank zal zitten bij wedstrijden. Hij blijft wel een volwaardige assistent trainer en blijft betrokken bij de trainingen van Ajax 1. Zijn takenpakket veranderd wel. Bergkamp gaat zich meer bezig houden met zijn taken binnen het Technisch Hart en dan met name de doorstroom van talenten. Deze wijziging zou trouwens op verzoek van Bergkamp zelf zijn doorgevoerd.
Dat lijkt me een prima beslissing van Bergkamp/Ajax. Ik denk dat hij als individueel trainer voor spelers, met name aanvallers, veel toegevoegde waarde heeft voor die speler(s). Ik ben blij dat hij in die hoedanigheid behouden blijft voor de technische staf.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 30 juni 2016 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 21:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Lijkt me prima hij zat er toch maar als een dooie bij..
De spelers van Ajax hebben een totaal andere mening over Bergkamp. Ze lopen allemaal met hem weg!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 juni 2016 - 12:13   quote  deeplink  
Lijkt mij ook een prima beslissing van Bergkamp.
Het gaat erom of je iets kan toevoegen tijdens de wedstrijd en of je de tijd niet beter kan besteden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 juni 2016 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 12:08 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

De spelers van Ajax hebben een totaal andere mening over Bergkamp. Ze lopen allemaal met hem weg!
Vooral tijdens de trainingen, maar hij blijft betrokken bij de trainingen. Alleen zit hij niet meer op de bank.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 30 juni 2016 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 12:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vooral tijdens de trainingen, maar hij blijft betrokken bij de trainingen. Alleen zit hij niet meer op de bank.
Precies. Ik denk dat elke Ajacied tevreden mag zijn met deze ontwikkeling.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 30 juni 2016 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat geldt echt voor iedere assistent, echt een gevalletje van de menigte na lullen..
Niks met de menigte te maken hij voegt daar toch niets toe..
Is gewoon mijn eigen mening hoor.
remco k
 remco k - vrijdag 01 juli 2016 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 17:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niks met de menigte te maken hij voegt daar toch niets toe..
Is gewoon mijn eigen mening hoor.
We hebben in de grotere competities in Europa zon 120 ploegen... Kan jij me vertellen welke assistenten wel iets toevoegen op de bank?

Ik zie amper tot nooit een assistent zch daadwerkelijk met een wedstrijd bemoeien.. En bij Bergkamp is dat dan ineens iets wat uitvergroot wordt.. Dat is gewoon meelopen met de menigte..
Eide
 Eide - vrijdag 01 juli 2016 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 08:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie amper tot nooit een assistent zch daadwerkelijk met een wedstrijd bemoeien..
Dat mogen ze ook niet. In principe mag alleen de coach van de bank komen en actief coachen.

Daarnaast neemt Carlo l'Ami het tactische deel voor een invalbeurt voor z'n rekening. Dat betekent automatisch dat de andere assistenten hooguit wat praten op de bank of vooraf en tijdens de rust een actieve rol hebben.

Ik denk eerder dat mensen meer emotie bij Bergkamp op de bank verwachten. Alleen, zo was hij als speler al niet, dus waarom als trainer wel? Bergkamp was altijd een nuchtere, rustige speler. Als trainer heeft hij die uitstraling ook. De spelers lopen kennelijk met hem weg en dat is eigenlijk het enige wat ik belangrijk vindt.
remco k
 remco k - vrijdag 01 juli 2016 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 08:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat mogen ze ook niet. In principe mag alleen de coach van de bank komen en actief coachen.

Daarnaast neemt Carlo l'Ami het tactische deel voor een invalbeurt voor z'n rekening. Dat betekent automatisch dat de andere assistenten hooguit wat praten op de bank of vooraf en tijdens de rust een actieve rol hebben.

Ik denk eerder dat mensen meer emotie bij Bergkamp op de bank verwachten. Alleen, zo was hij als speler al niet, dus waarom als trainer wel? Bergkamp was altijd een nuchtere, rustige speler. Als trainer heeft hij die uitstraling ook. De spelers lopen kennelijk met hem weg en dat is eigenlijk het enige wat ik belangrijk vindt.
+1
Eide
 Eide - vrijdag 01 juli 2016 - 11:05   quote  deeplink  
Frenkie de Jong heeft het EK O19 afgezegd om de voorbereiding bij Ajax volledig mee te doen. Dat getuigd van ambitie en drive. :)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 01 juli 2016 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 08:20 schreef remco k het volgende:

[..]

We hebben in de grotere competities in Europa zon 120 ploegen... Kan jij me vertellen welke assistenten wel iets toevoegen op de bank?

Ik zie amper tot nooit een assistent zch daadwerkelijk met een wedstrijd bemoeien.. En bij Bergkamp is dat dan ineens iets wat uitvergroot wordt.. Dat is gewoon meelopen met de menigte..
Dan heb je dus niet naar het EK gekeken. NOS heeft een compilatie lieten zien van een Bondscoach met zijn assistent, als hij geen inbreng heeft dan vraag ik mij af wat de coach dan aan het doen is.

Overigens is het legendarische voorbeeld gewoon die van Cruijff en Beenhakker. Dat hij van de tribune afkwam en naast Beenhakker ging zitten. Hij was wel geen officiele asistent.

Overigens zie heel veel dat de speler als hij invalt word bijgepraat door een assistent.
Bij ajax is dat de keeperstrainer, maar staat op de website dat hij assistent is.
Ik zie ook wel dat de coach zit en dat de assistent langs het veld staat.
Voorbeeld laatst nog bij Oranje, advocaat langs het veld.
Of Van basten bij AZ

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - vrijdag 01 juli 2016 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 11:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dan heb je dus niet naar het EK gekeken. NOS heeft een compilatie lieten zien van een Bondscoach met zijn assistent, als hij geen inbreng heeft dan vraag ik mij af wat de coach dan aan het doen is.

Overigens is het legendarische voorbeeld gewoon die van Cruijff en Beenhakker. Dat hij van de tribune afkwam en naast Beenhakker ging zitten. Hij was wel geen officiele asistent.
Cruijff was gewoon geen assistent, dus precies zoals ik net al aangaf in het andere topic, iets dat er totaal niet toe doet.

Ook je eerste opmerking, ik zou niet naar het EK gekeken hebben omdat ik een compilatie van de NOS al dan niet gezien zou hebben??

Kerel wat lul je toch allemaal man, er valt werkelijk geen touw aan vast te knopen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 01 juli 2016 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 11:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Cruijff was gewoon geen assistent, dus precies zoals ik net al aangaf in het andere topic, iets dat er totaal niet toe doet.

Ook je eerste opmerking, ik zou niet naar het EK gekeken hebben omdat ik een compilatie van de NOS al dan niet gezien zou hebben??

Kerel wat lul je toch allemaal man, er valt werkelijk geen touw aan vast te knopen..
Ik zal je helpen met het duidelijker te maken.

1. Cruijff is geen assistent op dat momment, niet op papier ten minsten. Tijdens die wedstrijd assisterde hij beenhakker wel, dat deed hij door op de bank plaats te nemen.
Op de vraag of een assistent een coach helpt tijdens een wedstrijd, dat klopt hij is geen assistent. Of de vraag iemand anders de coach helpt dan zijn assistenten ja, maar dat was de vraag niet. Bestempel hem als onzin!

2. Nos liet een compilatie zien van een coach en zijn assistent, ik weet niet van welk land. Onder die compilatie lieten ze het geluid van de dikke en de dunne horen, om er meer kracht bij te zetten. In die complitatie zag je dat ze beide vaak aan het praten waren en de ze beide de zelfde dingen aan het doen waren. Waardoor je afvroeg wie nou de coach was en wie de assistent.

Sorry voor het lange verhaal. Ik probeer het duidelijker te maken. Dit zal jij waarschijnlijk weer complete onzinnig vinden.
remco k
 remco k - vrijdag 01 juli 2016 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 12:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik zal je helpen met het duidelijker te maken.

1. Cruijff is geen assistent op dat momment, niet op papier ten minsten. Tijdens die wedstrijd assisterde hij beenhakker wel, dat deed hij door op de bank plaats te nemen.
Op de vraag of een assistent een coach helpt tijdens een wedstrijd, dat klopt hij is geen assistent. Of de vraag iemand anders de coach helpt dan zijn assistenten ja, maar dat was de vraag niet. Bestempel hem als onzin!

2. Nos liet een compilatie zien van een coach en zijn assistent, ik weet niet van welk land. Onder die compilatie lieten ze het geluid van de dikke en de dunne horen, om er meer kracht bij te zetten. In die complitatie zag je dat ze beide vaak aan het praten waren en de ze beide de zelfde dingen aan het doen waren. Waardoor je afvroeg wie nou de coach was en wie de assistent.

Sorry voor het lange verhaal. Ik probeer het duidelijker te maken. Dit zal jij waarschijnlijk weer complete onzinnig vinden.
Nee ik vind dit geen onzin, alleen is het totaal niet relvant..

Je haalt er twee voorbeelden bij waarvan de eerste inderdaad gewoon geen assistent is, het betreft Cruijff en die is niet te beschrijven, daarnaast 100 jaar geleden.

De tweede, leuk hoor, maar de uitzondering die de regel bevestigt..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 01 juli 2016 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 12:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee ik vind dit geen onzin, alleen is het totaal niet relvant..

Je haalt er twee voorbeelden bij waarvan de eerste inderdaad gewoon geen assistent is, het betreft Cruijff en die is niet te beschrijven, daarnaast 100 jaar geleden.

De tweede, leuk hoor, maar de uitzondering die de regel bevestigt..
Moest een voorbeeld worden genoemd en die noem ik. Er waren geen grenzen genoemd hoe oud zo voorbeeld moet zijn en hoeveel dat er moet zijn. dus vandaar.

Ten 2de heb je natuurlijk zat andere voorbeelden. Nu advocaat bij Oranje.
Van basten bij AZ. Zijn assistenten die langs het veld staan.

Daarnaast zijn er ook assistenten die spelers met een waslijst informeren bij een invalbeurt.
remco k
 remco k - vrijdag 01 juli 2016 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 13:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Moest een voorbeeld worden genoemd en die noem ik. Er waren geen grenzen genoemd hoe oud zo voorbeeld moet zijn en hoeveel dat er moet zijn. dus vandaar.

Ten 2de heb je natuurlijk zat andere voorbeelden. Nu advocaat bij Oranje.
Van basten bij AZ. Zijn assistenten die langs het veld staan.

Daarnaast zijn er ook assistenten die spelers met een waslijst informeren bij een invalbeurt.
Het merendeel van de assistenten helpen helemaal niet bij de invalbeurten, dat gebeurt vaak door andere mensen..

En ja men praat echt weleens, maar ik heb Advocaat absoluut niet langs het veld zien staan bij wedstrijden van Oranje, en van Basten kan ik het me ook zeker niet van herinneren..

Maar kerel, waar gaat het toch eigenlijk om.. Ik kijk zeker 8 tot 10 wedstrijden per weekend, en zelden tot nooit zie je assistenten die zich nadrukkelijk bemoeien met wedstrijden, en wat ga jij doen, zoeken naar de uitzonderingen waarvan ik zelf al zeg dat ze er ongetwijfeld zijn..

Maar echt, ik stop nu met deze discussie..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 01 juli 2016 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 13:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Het merendeel van de assistenten helpen helemaal niet bij de invalbeurten, dat gebeurt vaak door andere mensen..

En ja men praat echt weleens, maar ik heb Advocaat absoluut niet langs het veld zien staan bij wedstrijden van Oranje, en van Basten kan ik het me ook zeker niet van herinneren..

Maar kerel, waar gaat het toch eigenlijk om.. Ik kijk zeker 8 tot 10 wedstrijden per weekend, en zelden tot nooit zie je assistenten die zich nadrukkelijk bemoeien met wedstrijden, en wat ga jij doen, zoeken naar de uitzonderingen waarvan ik zelf al zeg dat ze er ongetwijfeld zijn..

Maar echt, ik stop nu met deze discussie..
http://www.ajax.nl/ajax-1/staf.htm

Hier staat in dat diegene die bij ajax de spelers informeerd bij een invalbeurt een assistent trainer is. keeper staat tussen haakjes.

Als hij een keerperstrainer is dan zou daar wel gewoon keeperstrainer staan.
remco k
 remco k - vrijdag 01 juli 2016 - 16:47   quote  deeplink  
Sorry, zou niet meer reageren, macht der gewoonte

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 juli 2016 door remco k --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 01 juli 2016 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2016 - 16:47 schreef remco k het volgende:
Sorry, zou niet meer reageren, macht der gewoonte
Verstandig...tegen een dwangneuroot blijf je aan de gang
Eide
 Eide - zondag 03 juli 2016 - 18:53   quote  deeplink  
Bosz neemt 25 spelers mee naar Oostenrijk

Peter Bosz neemt maandag 25 spelers mee op trainingskamp naar Oostenrijk. Er wordt de hele week getraind in Mayrhofen. Ajax sluit het trainingskamp zaterdag af met een oefenduel met FC Liefering.

De Nederlandse internationals Jasper Cillessen, Joël Veltman, Kenny Tete en Riechedly Bazoer haken maandag weer aan na hun vakantie. Ajax mist alleen nog de nieuwe Colombiaanse aanwinsten en EK-ganger Arek Milik.

De selectie voor het trainingskamp Oostenrijk ziet er als volgt uit:
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Jairo Riedewald
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Amin Younes
Vaclav Cerny
Robert Muric
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Kenny Tete
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Django Warmerdam
Matthijs de Ligt
Pelle Clement
Richairo Zivkovic

Ajax.nl
Eide
 Eide - zondag 03 juli 2016 - 18:54   quote  deeplink  
Matthijs de Ligt erbij. Dat is wel gaaf hoor. Die gozer is 16! :)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 04 juli 2016 - 21:29   quote  deeplink  
Ik vind het goed dat Peter Bosz, Richairo Zivcovic meeneemt en het zou mij niet verbazen als Zivcovic door gaat breken onder Peter Bosz.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 04 juli 2016 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 18:54 schreef Eide het volgende:
Matthijs de Ligt erbij. Dat is wel gaaf hoor. Die gozer is 16! :)
Gezien zijn spel het afgelopen seizoen zeker een meerwaarde in de selectie....
Eide
 Eide - maandag 04 juli 2016 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 21:29 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Gezien zijn spel het afgelopen seizoen zeker een meerwaarde in de selectie....
En weer eens een echte opbouwende verdediger die ook nog body heeft.
enough
 enough - maandag 04 juli 2016 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 21:29 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik vind het goed dat Peter Bosz, Richairo Zivcovic meeneemt en het zou mij niet verbazen als Zivcovic door gaat breken onder Peter Bosz.....
Dat zijn de echte positivoos ;-)
IK hoop het ook voor die jongen ,maar krijg ie nog de kans ..als ajax nog millik ..evt hunter en die columbiaan
en dolberg voor hem ..Wordt moeilijk gap ..
Denk nog steeds dat hij onder de Boer zijn kans niet heeft gekregen ,omdat siggy zo nodig in de picture moest staan voor verkoop.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17









0.0083301