BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2016-2017 (met bestaande contractspelers)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Abε
 Abε - zaterdag 30 juli 2016 - 10:38   quote  deeplink  
Cillessen

Tete, Sanchez, Westermann, Dijks

van de Beek, Riedewald, Bazoer

Cerny, Balotelli* , Younes

* op dit moment zou ik hier Dolberg neerzetten maar er moet nog wel een aanwinst bij eveneens een aanwinst die zowel links als rechtsbuiten kan spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 juli 2016 door Abε --
p111
 p111 - zaterdag 30 juli 2016 - 11:46   quote  deeplink  
Geen Balotelli een debiel en zijn zaakwaarnemer NOOIT geen zaken mee doen als je ballen hebt.
remco k
 remco k - zaterdag 30 juli 2016 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2016 - 08:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dan verstaan we andere dingen onder dreigend
Ik versta eronder dat je acties maakt, je tegenstander opzoekt, gevaarlijke voorzetten geeft, zelf op de goal schiet en anderen in positie brengt.. Allemaal dingen die Ghazi in die pot heeft laten zien..

Ben dan wel benieuwd wat jij onder dreigend verstaat..
remco k
 remco k - zaterdag 30 juli 2016 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2016 - 09:45 schreef roagma het volgende:
cillesen
veltman sanchez westerman dijks
tete riedewald bazoer
le gazi soriano youness
Tete is voetballend lang niet goed genoeg om een middenvelder te zijn..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 juli 2016 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2016 - 09:45 schreef roagma het volgende:
cillesen
veltman sanchez westerman dijks
tete riedewald bazoer
le gazi soriano youness
Staat Soriano bij Ajax onder contract????
Abε
 Abε - zaterdag 30 juli 2016 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2016 - 11:46 schreef p111 het volgende:
Geen Balotelli een debiel en zijn zaakwaarnemer NOOIT geen zaken mee doen als je ballen hebt.
Het liefste heb ik traore erbij en bailey maar ik begrijp dat bailey onhaalbaar is, ben wel benieuwd naar die flores speler waar nu veel over gepraat wordt.
JOOD
 JOOD - woensdag 03 augustus 2016 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 10:24 schreef JOOD het volgende:
Ik denk dat de ideale opstelling op dit moment bestaat uit:

Cillessen

Tete - Sanchez - Westermann - Dijks

Riedewald

Klaassen - Bazoer

El Ghazi - Milik - Younes

Sanchez: Speelt op dit moment de finales van een van de grootste toernooien ter wereld, past zich voetballend makkelijk aan verwacht ik. Ik verwacht ook dat hij echt gescout is en daardoor makkelijk in te passen is.
Westermann: Zal de nodige vastigheid en strijdlust brengen verwacht ik.

Cassierra / vd Beek / Muric / Cerny / Sinkgraven: Lekker laten ontwikkelen, krijgen hun kans wel.

Gudelj: Moet aan de bak verwacht ik. Als hij boven komt drijven zal Klaassen of Bazoer slachtoffer worden verwacht ik.
Veltman: Moet ook aan de bak, zal zich fysiek moeten ontwikkelen lijkt me.
Viergever / Schone: Ideale stand-ins.
Westermann en Gudelj zijn na vanavond zeker niet meer op mijn lijstje te vinden. Klaassen heeft geluk dat hij scoorde, anders had ik hem er ook uitgehaald. Dolberg is te jong.

Veltman, klasse op een paar verkeerde passes na.

Cillessen

Tete - Veltman - Sanchez - Dijks

Riedewald

Klaassen - Bazoer

Ghazi - Cassierra - Younes

En dan graag dit systeem!!
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 03 augustus 2016 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2016 - 22:22 schreef JOOD het volgende:

[..]

Westermann en Gudelj zijn na vanavond zeker niet meer op mijn lijstje te vinden. Klaassen heeft geluk dat hij scoorde, anders had ik hem er ook uitgehaald. Dolberg is te jong.

Veltman, klasse op een paar verkeerde passes na.

Cillessen

Tete - Veltman - Sanchez - Dijks

Riedewald

Klaassen - Bazoer

Ghazi - Cassierra - Younes

En dan graag dit systeem!!
Cassiera is maar 1 jaar ouder dan Dolberg?
JOOD
 JOOD - woensdag 03 augustus 2016 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2016 - 22:27 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Cassiera is maar 1 jaar ouder dan Dolberg?
Is wel al een heel stuk verder. En let op, dit is bij gebrek aan beter he. Ik ben een zware voorstander van een goede aankoop in de spits.
remco k
 remco k - woensdag 03 augustus 2016 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2016 - 22:22 schreef JOOD het volgende:

[..]

Westermann en Gudelj zijn na vanavond zeker niet meer op mijn lijstje te vinden. Klaassen heeft geluk dat hij scoorde, anders had ik hem er ook uitgehaald. Dolberg is te jong.

Veltman, klasse op een paar verkeerde passes na.

Cillessen

Tete - Veltman - Sanchez - Dijks

Riedewald

Klaassen - Bazoer

Ghazi - Cassierra - Younes

En dan graag dit systeem!!
Ik denk dat je spelers niet moet beoordelen in dit systeem. Ze zijm het niet gewend en ze kunnen het niet goed uitvoeren.
JOOD
 JOOD - woensdag 03 augustus 2016 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2016 - 22:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat je spelers niet moet beoordelen in dit systeem. Ze zijm het niet gewend en ze kunnen het niet goed uitvoeren.
Is ook niet op basis van dit systeem.

Westermann laat zien dat hij in 1 wedstrijd wel 4 of 5 flinke fouten kan maken. Dat kan echt niet.
Gudelj zette totaal geen druk naar voren zoals we al een heel klein beetje gewend waren. Klaassen idem.

Maar je hebt helemaal gelijk, dit systeem heeft tijd nodig. En het 4-3-3 systeem ook nog trouwens.
remco k
 remco k - donderdag 04 augustus 2016 - 06:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2016 - 23:09 schreef JOOD het volgende:

[..]

Is ook niet op basis van dit systeem.

Westermann laat zien dat hij in 1 wedstrijd wel 4 of 5 flinke fouten kan maken. Dat kan echt niet.
Gudelj zette totaal geen druk naar voren zoals we al een heel klein beetje gewend waren. Klaassen idem.

Maar je hebt helemaal gelijk, dit systeem heeft tijd nodig. En het 4-3-3 systeem ook nog trouwens.
Die fouten worden genaakt in dit systeem. Ik denk mede doordat men gewoon niet goed weet hoe en waar men moet staan.
Abε
 Abε - donderdag 04 augustus 2016 - 08:42   quote  deeplink  
Cillessen

Tete - Veltman - Sanchez - Dijks

van Beek - Riedewald - Sinkgraven/Bazoer

Cerny - Dolberg - Youness

Klaassen kan het niet belopen, vond van Beek in de arena erg sterk spelen. El Ghazi gaat het gewoon niet worden ben ik bang, wil graag sinkgraven eens op linkshalf zien spelen aangezien hij wel die actie kan maken en de pass kan geven maar misschien is Bazoer een sterkere en betere optie. Gudelj speelde verschrikkelijk slecht samen met Viergever en Westermann. Ook hoop ik nog steeds op Traore zodat Dolberg zich als tweede spits kan ontwikkelen. Cassiera kan dan als stand in voor Youness en El Ghazi voor Cerny. Klaassen voor van Beek en Gudelj voor Riedewald.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 augustus 2016 door Abε --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 04 augustus 2016 - 10:38   quote  deeplink  
Gaan we nu na iedere wedstrijd een nieuwe opstelling wensen?
Omdat er dus in 1 wedstrijd met een totaal vreemd systeem, een speler niet goed heeft gespeeld, moet hij er voortaan vanaf?

Wordt een lastig seizoen, als je na 6 wedstrijden door al je spelers heen bent...
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 04 augustus 2016 - 21:22   quote  deeplink  
Cillessen
Tete Veltman Riedewald Dijks
Gudelj
Bazoer Klaassen
El Ghazi Dolberg Youness

Het liefst zou ik nog een aankoop voor de spitspositie zien komen ter vervanging van Milik voor de rest zitten we overal ruim in onze spelers, behalve op de backposities. Maar daar zijn we geen extra spelers nodig met Veltman en Viergever die evt daar kunnen spelen.

Ben benieuwd of Cillessen nog een transfer zal maken deze periode, hij soliciteert in ieder geval niet naar een stap omhoog.
Stanley
 Stanley - donderdag 04 augustus 2016 - 21:52   quote  deeplink  
...........Cillessen..........
......Sanchez...Riedewald.....
Tete.....................Dijks

............Bazoer............

...Klaassen......Sinkgraven...

ElGhazi.................Younes

...........Dolberg............
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 augustus 2016 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 augustus 2016 - 21:52 schreef Stanley het volgende:
...........Cillessen..........
......Sanchez...Riedewald.....
Tete.....................Dijks

............Bazoer............

...Klaassen......Sinkgraven...

ElGhazi.................Younes

...........Dolberg............
Waarom jou keuze voor Sinkgraven als aanvallende middenvelder en Bazoer als verdedigende?
Sinkgraven toont naar mijn mening tot nog toe niet aan op niveau te komen en dat van de Beek nu ook de voorkeur krijgt boven Sinkgraven zegt ook wel iets. Ondanks dat ik Sinkgraven wel een speler acht voor het spelletje van Bosz.
Bazoer wil zelf denk ik ook meer aanvallend spelen en hij heeft ook laten zien daar goed te kunnen spelen.
Stanley
 Stanley - vrijdag 05 augustus 2016 - 00:08   quote  deeplink  
Goede vraag.

Wat je zegt snap ik en ja als het aan mij ligt zal er nog het nodige versterkt
moeten worden.

Sinkgraven vind ik een echte Ajaxspeler maar het liefst zie ik Ziyech komen op zijn
plek en kan Sinkgraven langzaam rijpen...

Bazoer is sterk en Riedewald ook, maar die zou ik achterin zetten omdat in mijn beleving
Veltman nooit meer het niveau van kort na zijn debuut haalt en daarom Riedewald met Sanchez
in het hart achterin...

quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 00:00 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Waarom jou keuze voor Sinkgraven als aanvallende middenvelder en Bazoer als verdedigende?
Sinkgraven toont naar mijn mening tot nog toe niet aan op niveau te komen en dat van de Beek nu ook de voorkeur krijgt boven Sinkgraven zegt ook wel iets. Ondanks dat ik Sinkgraven wel een speler acht voor het spelletje van Bosz.
Bazoer wil zelf denk ik ook meer aanvallend spelen en hij heeft ook laten zien daar goed te kunnen spelen.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 augustus 2016 - 00:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 00:08 schreef Stanley het volgende:
Goede vraag.

Wat je zegt snap ik en ja als het aan mij ligt zal er nog het nodige versterkt
moeten worden.

Sinkgraven vind ik een echte Ajaxspeler maar het liefst zie ik Ziyech komen op zijn
plek en kan Sinkgraven langzaam rijpen...

Bazoer is sterk en Riedewald ook, maar die zou ik achterin zetten omdat in mijn beleving
Veltman nooit meer het niveau van kort na zijn debuut haalt en daarom Riedewald met Sanchez
in het hart achterin...

[..]

Ziyech zie ik niet komen, anders had Ajax al wel toegeslagen denk ik. Eerder een spits of iets dergelijks. Ik denk ook niet dat we Sanchez snel aan het werk zullen zien. Die moet zich ook nog aanpassen en dergelijke.
Riedewald achterin lijkt me ook de beste keus inderdaad. Op de plek van Bazoer zie ik dan toch liever Gudelj.
Stanley
 Stanley - vrijdag 05 augustus 2016 - 01:21   quote  deeplink  
Ik hoop dat ik het verkeerd zie, maar heb nog altijd niet het idee dat Gudelj ons middenveld beter maakt of in balans brengt..

Maar ik zou graag verkeerd zitten en weer eens ouderwets willen genieten van Ajax

quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 00:41 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ziyech zie ik niet komen, anders had Ajax al wel toegeslagen denk ik. Eerder een spits of iets dergelijks. Ik denk ook niet dat we Sanchez snel aan het werk zullen zien. Die moet zich ook nog aanpassen en dergelijke.
Riedewald achterin lijkt me ook de beste keus inderdaad. Op de plek van Bazoer zie ik dan toch liever Gudelj.
JOOD
 JOOD - vrijdag 05 augustus 2016 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 01:21 schreef Stanley het volgende:
Ik hoop dat ik het verkeerd zie, maar heb nog altijd niet het idee dat Gudelj ons middenveld beter maakt of in balans brengt..

Maar ik zou graag verkeerd zitten en weer eens ouderwets willen genieten van Ajax

[..]

Helemaal mee eens. Hij drukt volgens mij zijn snor.

En Klaassen houdt bij iedereen de hand boven het hoofd. Dat is totaal niet aanvoerder waardig.

Misschien is Zyjech nog niet zo verkeerd als versterking.
remco k
 remco k - vrijdag 05 augustus 2016 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 07:47 schreef JOOD het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Hij drukt volgens mij zijn snor.

En Klaassen houdt bij iedereen de hand boven het hoofd. Dat is totaal niet aanvoerder waardig.

Misschien is Zyjech nog niet zo verkeerd als versterking.
Hand boven het hoofd? Hij speelt misschien niet geweldig. Maar neemt wel zijn verantwoordelijkheid als aanvoerder.
p111
 p111 - vrijdag 05 augustus 2016 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 00:00 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Waarom jou keuze voor Sinkgraven als aanvallende middenvelder en Bazoer als verdedigende?
Sinkgraven toont naar mijn mening tot nog toe niet aan op niveau te komen en dat van de Beek nu ook de voorkeur krijgt boven Sinkgraven zegt ook wel iets. Ondanks dat ik Sinkgraven wel een speler acht voor het spelletje van Bosz.
Bazoer wil zelf denk ik ook meer aanvallend spelen en hij heeft ook laten zien daar goed te kunnen spelen.
Nou ik vind het knap dat jij Sinkgraven kan beoordelen ik heb hem amper gezien volgens mij krijgt hij weinig tot geen kansen hij is creatief alleen heeft de Boer dat er uit geramt hopelijk komt dat weer terug.
JOOD
 JOOD - vrijdag 12 augustus 2016 - 17:57   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/680629/de-opties-van-bosz-met-traor-zo-gaat-ajax-met-de-nieuwe-spits-eruit-zien.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Lang geleden dat de basis 11 zo duidelijk was geloof ik. Kwaliteit op alle posities, goed gevoel.

Als er niemand meer vertrekt zie ik hierin de ideale opstelling.
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 12 augustus 2016 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2016 - 17:57 schreef JOOD het volgende:
http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/680629/de-opties-van-bosz-met-traor-zo-gaat-ajax-met-de-nieuwe-spits-eruit-zien.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Lang geleden dat de basis 11 zo duidelijk was geloof ik. Kwaliteit op alle posities, goed gevoel.

Als er niemand meer vertrekt zie ik hierin de ideale opstelling.
Inderdaad. Ongekende mogelijkheden. Ik ben er erg blij mee!
remco k
 remco k - vrijdag 12 augustus 2016 - 19:26   quote  deeplink  
Veel mogelijkheden inderdaad. Maar ik heb het gevoel dat Sanchez niet voor de bank is gehaald..
Scout2
 Scout2 - zondag 21 augustus 2016 - 11:32   quote  deeplink  
-----------????----------
???----sanches/tete/veltman------riedewald/dijks------????

Klaasen/???----------gudelj/bazoer---------????/sinkgraven

Ghazi/cerny-----------cassiera/dolberg/traore----------younes/????

Verder zijn bazoer en gudelj op dit moment niet goed genoeg voor die plek..
De rest is te zwak jeugdspelers niet meegerekend.. al zou dijks wel linksback kunnen mits zijn vorm beter word.
JV
 JV - dinsdag 30 augustus 2016 - 09:57   quote  deeplink  
de nieuwe opstelling gaat dan worden
krul
tete/veldman veldman/sanchez ??? veltman niet goed genoeg maar riedewald is ook geen top verdediger dijks
bazour of riedewald
klaassen en ziyech
gazi/traore traore/dolberg younes
eigenlijk missen we centrale linkspoot achterin
sinkgraven en schone kunnen nu wel weg
Loetje
 Loetje - dinsdag 30 augustus 2016 - 10:10   quote  deeplink  
Krul,
Veltman, Sanchez, Riedewald en Dijks. (Bosz lijkt Tete wat te negeren)
Ziyech, Gudelj en Klaassen (Ziyech zal voor deze positie of rechtsbuiten gehaald zijn)
Ziyech/El Ghazi/Traore/Cerny, Dolberg/Cassierra/Traoré, Younes/Cerny. (Ik ben benieuwd wat Ajax dus nog doet met een vleugelspeler. Is dat Ziyech geworden, komt Cerny weer in beeld of toch een aankoop)
JV
 JV - dinsdag 30 augustus 2016 - 10:13   quote  deeplink  
nee voor hebben we mogelijkheden genoeg
bazour als hij vorm weer heeft voor gudelj, denk einde gudelj tenzij bazour wordt verkocht
Loetje
 Loetje - dinsdag 30 augustus 2016 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2016 - 10:13 schreef JV het volgende:
nee voor hebben we mogelijkheden genoeg
bazour als hij vorm weer heeft voor gudelj, denk einde gudelj tenzij bazour wordt verkocht
Bosz is zeer gecharmeerd van Gudelj, dus lijkt me alles behalve.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 30 augustus 2016 - 11:52   quote  deeplink  
Ik alleen die Lombaerts nog even ophalen, is een ervaren centrum verdediger zou goed van pas komen na zoveel doelpunten tegen...
JV
 JV - dinsdag 30 augustus 2016 - 12:00   quote  deeplink  
is recht scentraal moeten links centraal hebben
Loetje
 Loetje - dinsdag 30 augustus 2016 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2016 - 11:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik alleen die Lombaerts nog even ophalen, is een ervaren centrum verdediger zou goed van pas komen na zoveel doelpunten tegen...
Komt omdat de verdediging veel te hoog staat. Zou met Lombaerts niet anders zijn.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 30 augustus 2016 - 12:43   quote  deeplink  
Basisspelers: Maakt niet uit
Reservebank: Maakt niet uit
Tribune: Ziyechniks

Sorry kan het niet laten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 augustus 2016 door Peterhs --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 30 augustus 2016 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2016 - 12:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Komt omdat de verdediging veel te hoog staat. Zou met Lombaerts niet anders zijn.
Tegen Rostov juist te laag...toch?
Loetje
 Loetje - dinsdag 30 augustus 2016 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2016 - 12:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tegen Rostov juist te laag...toch?
Voor de duidelijkheid, dat ze tegen de middellijn aanstaan en ze de grootste moeite hebben om het systeem vervolgens goed uit te voeren.
martymcfly
 martymcfly - woensdag 31 augustus 2016 - 11:45   quote  deeplink  
Ideale opstelling nu selectie rond is.

Krul
Tete. Veltman. Sánchez. Dijks
Riedewald
Ziyech. Klaassen
Traore. Dolberg. Younes.
JOOD
 JOOD - donderdag 01 september 2016 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 10:24 schreef JOOD het volgende:
Ik denk dat de ideale opstelling op dit moment bestaat uit:

Cillessen

Tete - Sanchez - Westermann - Dijks

Riedewald

Klaassen - Bazoer

El Ghazi - Milik - Younes

Sanchez: Speelt op dit moment de finales van een van de grootste toernooien ter wereld, past zich voetballend makkelijk aan verwacht ik. Ik verwacht ook dat hij echt gescout is en daardoor makkelijk in te passen is.
Westermann: Zal de nodige vastigheid en strijdlust brengen verwacht ik.

Cassierra / vd Beek / Muric / Cerny / Sinkgraven: Lekker laten ontwikkelen, krijgen hun kans wel.

Gudelj: Moet aan de bak verwacht ik. Als hij boven komt drijven zal Klaassen of Bazoer slachtoffer worden verwacht ik.
Veltman: Moet ook aan de bak, zal zich fysiek moeten ontwikkelen lijkt me.
Viergever / Schone: Ideale stand-ins.
Ik denk dat de ideale opstelling op dit moment bestaat uit:

Krul

Tete - Veltman - Sanchez - Dijks

Riedewald

Klaassen - Ziyech

Traore - Dolberg - Younes

Flinke verandering met anderhalve maand geleden.

Riedewald gaat heel belangrijk worden op 6 verwacht ik. Traore is gehaald als spits, maar misstaat zeker niet als rechtsbuiten denk ik. Voor de rest een goede verdediging als ze het vertrouwen krijgen en een tijdje samen spelen. Killer middenveld met de 2 beste middenvelders van de Eredivisie, met daarachter nog Gudelj en Bazoer. Dolberg staat er eigenlijk meteen, lekker laten staan, Younes ook.
riveco
 riveco - donderdag 01 september 2016 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 11:35 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik denk dat de ideale opstelling op dit moment bestaat uit:

Krul

Tete - Veltman - Sanchez - Dijks

Riedewald

Klaassen - Ziyech

Traore - Dolberg - Younes

Flinke verandering met anderhalve maand geleden.

Riedewald gaat heel belangrijk worden op 6 verwacht ik. Traore is gehaald als spits, maar misstaat zeker niet als rechtsbuiten denk ik. Voor de rest een goede verdediging als ze het vertrouwen krijgen en een tijdje samen spelen. Killer middenveld met de 2 beste middenvelders van de Eredivisie, met daarachter nog Gudelj en Bazoer. Dolberg staat er eigenlijk meteen, lekker laten staan, Younes ook.
Hier zou ik voorlopig wel mee kunnen leven, El Ghazi,Badoer en Gudelj zich terug laten vechten in het team.
Brandje
 Brandje - donderdag 01 september 2016 - 12:00   quote  deeplink  
Krul
Veltman-Tete--Sanchez--Dijks
Riedewald
Ziyech-Klaassen
Traore-Dolberg--Nouri

Zal hem uitleggen. Bosz wil met opkomende backs spelen en niet met inschuivende verdedigers dus centrum hoeft alleen maar te verdedigen en bal zsm bal jet middenveld inleveren. Ik vind Veltman beter opkomen dan Tete maar ik vind Kenny weer een betere verdeidger.
Waarom Nouri ipv van Younes. Younes begint vrij voorspelbaar te worden. Verdedigers zijn kunstje van binnendoor passeren wel door. Wordt altijd gewisseld en dat is omdat hij eigenlijk maar een helft goed is. Dus laat hem dan maar lekker het laatste half uur goed zijn. Nouri ben ik gewoon een groot fan van. Kan prima hangend vanaf links spelen. Zoals Aissati dat destijds ook deed. Zo krijg je een man extra op het middenveld.
Helaas weet ik ook wel dat dit nooit de opstelling zal worden.
remco k
 remco k - donderdag 01 september 2016 - 12:10   quote  deeplink  
Ik zou dit weleens willen zien..

Krul
Veltman Bazoer Riedewald Dijks
Gudelj
Klaassen Zyech
Cerny Dolberg Youness

En dan heel veel nadruk om de inschuivende CV...
p111
 p111 - donderdag 01 september 2016 - 12:46   quote  deeplink  
Krul
Tete-Veltman-Sanches-Dijks
Riedewald
Ziyech-Klaasen
Traore-Dolberg-Younes.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2016 door p111 --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 01 september 2016 - 12:51   quote  deeplink  
Tete is dus een discussiepunt jammer.....bij mij speelt hij altijd
remco k
 remco k - donderdag 01 september 2016 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 12:51 schreef Nenam_tiL het volgende:
Tete is dus een discussiepunt jammer.....bij mij speelt hij altijd
Die mag ook spelen hoor. Ging mij even meer om het centrum. Zou bazoer weleens naast riedewald willen zien. En dan echt zoals het hoort bij Ajax. Inschuiven in balbezit.
AfC Jonna
 AfC Jonna - donderdag 01 september 2016 - 13:19   quote  deeplink  
Krul

Tete veltman riedewald Dijks

Gudelj
Bazoer Klaassen

Ziyech Traore Younes

Naar mijn mening beste op stelling
En als ziyech op het middenveld komt te spelen zou hij hem toch echt op 10 moeten zetten. Met klaassen en gudelj/bazoer erachter. Riedewald lekker achterin laten vanwege gebrek aan beter achterin en het al zo drukke middenveld en als er met een 6 gespeeld moet worden dan gudelj of bazoer neerzetten die leren het wel snel.
Als ziyech op 10 gaat dan met traore op links en dolberg in de spits
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 01 september 2016 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 12:46 schreef p111 het volgende:
Krul
Tete-Veltman-Sanches-Dijks
Riedewald
Ziyech-Klaasen
Traore-Dolberg-Younes.
Dit lijkt mij inderdaad ook de ideale opstelling. Zou allen overwegen Gudelj als cvm en Riedewald links centraal.

EDIT:
+ Cerny langzaam brengen op rechts.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2016 door NatjosFC --
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 01 september 2016 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 13:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Die mag ook spelen hoor. Ging mij even meer om het centrum. Zou bazoer weleens naast riedewald willen zien. En dan echt zoals het hoort bij Ajax. Inschuiven in balbezit.
Dan heb je dus twee spelers centraal die allebei geen echte verdedigers zijn. Dat wordt echt helemaal niks. Vindt ze beiden vaak zwak in de duels. Maar opzich kun je het proberen, maakt bij Ajax echt niet zoveel uit wie er centraal spelen van deze spelers.
remco k
 remco k - donderdag 01 september 2016 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 16:36 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dan heb je dus twee spelers centraal die allebei geen echte verdedigers zijn. Dat wordt echt helemaal niks. Vindt ze beiden vaak zwak in de duels. Maar opzich kun je het proberen, maakt bij Ajax echt niet zoveel uit wie er centraal spelen van deze spelers.
Bazoer is pas bij Ajax uit het hart van de verdediging gehaald. Is echt altijd CV geweest..
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 01 september 2016 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 16:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Bazoer is pas bij Ajax uit het hart van de verdediging gehaald. Is echt altijd CV geweest..
Bij PSV was hij niet gelukkig als CV omdat hij geen rushes naar voren meer mocht maken. Maar is eigenlijk zinloze discussie omdat Bosz hem daar nooit zal gaan opstellen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2016-2017 (met bestaande contractspelers)









0.0116660