BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 01:58 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dit bedoel ik. Hoe wil je dat omdraaien? Of ga je alleen maar zitten zeuren dat het niet goed is en dat we dat al lang terug kunnen lezen in een oude post van je?

Ik denk namelijk dat de sleutel ligt bij het aantrekken van 1 of 2 goede vleugelspelers.
Waarom moet ik iets posten wat ik vaker post?

Ajax verloor vrijwel al deze punten door organisatie fouten. Zowel op het veld als naast het veld.

Ajax verliest overigens de punten door tegengoals. En dat ga je met een buitenspeler niet oplossen.

Ajax is gewoon achterlijk bezig. Waarom ga je in hemelsnaam een prima flankspeler verkopen in de winterstop terwijl je daar al een speler kwijtraakt.

Bosz moet daarnaast iets verzinnen om het defensief iets beter te maken. Want we zijn veel te kwetsbaar in het middenveld.
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 12:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar deze jongens worden hier maar wat graag uitgemaakt voor rotte appels omdat ze zogenaamd niet de ballen en mentaliteit hebben om te strijden voor een plek in de selectie. Sommigen waren vorig jaar basisspeler en werden bejubeld om belangrijke doelpunten (Bazoer tegen feijenooit bijvoorbeeld) of acties. Ik kan me heel goed inleven in hun besluiten. Deze jongens zijn gekrenkt. In plaats dat ze werden begeleid, werden ze keihard aan de kant gezet of misbruikt. Leef jezelf eens in en vraag je af of jij op deze manier behandelt wilt worden!
Juist. Helemaal eens
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 13:01 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ja maar wacht dan op een club en competitie die interessanter is met oog op de toekomst.
Heel zonde dit
Kerel. De Franse competitie is lichtjaren verder als de ed. En is in mijn optiek de vierde competitie van Europa momenteel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 januari 2017 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 15:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom moet ik iets posten wat ik vaker post?

Ajax verloor vrijwel al deze punten door organisatie fouten. Zowel op het veld als naast het veld.

Ajax verliest overigens de punten door tegengoals. En dat ga je met een buitenspeler niet oplossen.

Ajax is gewoon achterlijk bezig. Waarom ga je in hemelsnaam een prima flankspeler verkopen in de winterstop terwijl je daar al een speler kwijtraakt.

Bosz moet daarnaast iets verzinnen om het defensief iets beter te maken. Want we zijn veel te kwetsbaar in het middenveld.
Komt dat niet ook gewoon doordat we veel te aanvallend willen spelen? Natuurlijk zou het er allemaal mooier op zijn geworden, maar ik zie het in de resultaten echt niet terug!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 januari 2017 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 15:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel. De Franse competitie is lichtjaren verder als de ed. En is in mijn optiek de vierde competitie van Europa momenteel.
Inderdaad na Spanje, Duitsland en Engeland de vierde competitie van Europa. Hebben ook nog een voorsprong op Italië waar enkel Juventus en Napoli nog een beetje imponeren.
Eide
 Eide - zaterdag 14 januari 2017 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 15:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel. De Franse competitie is lichtjaren verder als de ed. En is in mijn optiek de vierde competitie van Europa momenteel.
Nou, niet overdrijven. Die competitie is inderdaad beter maat lichtjaren vind ik te sterk als kwalificatie. Het verschil is dat de top 4 aanmerkelijk beter is als de top 3 in Nederland en dat de slechtste ploegen middenmoot zouden zijn in Nederland. Ik denk dat de Fransen de Italianen als competitie nog niet voorbij zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 januari 2017 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 15:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, niet overdrijven. Die competitie is inderdaad beter maat lichtjaren vind ik te sterk als kwalificatie. Het verschil is dat de top 4 aanmerkelijk beter is als de top 3 in Nederland en dat de slechtste ploegen middenmoot zouden zijn in Nederland. Ik denk dat de Fransen de Italianen als competitie nog niet voorbij zijn.
Ik weet wel zeker van wel. In Frankrijk zijn de wedstrijden tenminste nog het aanzien waard, in Italië val je bij de gemiddelde wedstrijd in slaap!
hjf
 hjf - zaterdag 14 januari 2017 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 12:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar deze jongens worden hier maar wat graag uitgemaakt voor rotte appels omdat ze zogenaamd niet de ballen en mentaliteit hebben om te strijden voor een plek in de selectie. Sommigen waren vorig jaar basisspeler en werden bejubeld om belangrijke doelpunten (Bazoer tegen feijenooit bijvoorbeeld) of acties. Ik kan me heel goed inleven in hun besluiten. Deze jongens zijn gekrenkt. In plaats dat ze werden begeleid, werden ze keihard aan de kant gezet of misbruikt. Leef jezelf eens in en vraag je af of jij op deze manier behandelt wilt worden!
Vrij vertaald: Bosz is verantwoordelijk voor een enorme kapitaalvernietiging.
hjf
 hjf - zaterdag 14 januari 2017 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 12:44 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax is nu 3 spelers reeds kwijt in de winter en er is nog niks gekocht. Het is nog geen 31 januari maar toch. In de breedte ben je momenteel gewoon minder sterk. Bij blessures heb je gewoon kwaliteit nodig wil je dat goed kunnen opvangen.

Ik voel nu alweer de irritatie van het beleid bij Ajax. Mocht Ajax het kampioenschap voor de 3e keer gaan missen, dan heeft de leiding reeds 3 jaar gefaald. Dan moet er toch eens wat gaan veranderen lijkt mij.

Het gaat mij erom wie hiervoor verantwoordelijk zijn. Als een bedrijf een aantal jaren niet goed draait, zijn er altijd mensen die vervangen worden.

Maar bij Ajax wordt de 'klaverjasclub' gewoon in stand gehouden. De traagheid in het beleid en altijd de excuses waar ze mee aankomen kopen de supporters helemaal niks voor.

Mocht Ajax opnieuw geen kampioen worden, hoop ik toch echt dat er een keer mensen gaan verdwijnen en er een ander beleid ontstaat.

Ajax heeft gewoon meer kwaliteit nodig op de vleugels. Ik ben benieuwd waar ze op de laatste dag weer mee aankomen. Of misschien wel met niks....
Heb geen illusie jongen. Er gaat niet "geïnvesteerd" worden. We zijn joden en hebben een hekel aan geld uitgeven.
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 15:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, niet overdrijven. Die competitie is inderdaad beter maat lichtjaren vind ik te sterk als kwalificatie. Het verschil is dat de top 4 aanmerkelijk beter is als de top 3 in Nederland en dat de slechtste ploegen middenmoot zouden zijn in Nederland. Ik denk dat de Fransen de Italianen als competitie nog niet voorbij zijn.
Dan denken we daar anders over. De Nederlandse zit niet eens bij de beste tien in mijn optiek.
Eide
 Eide - zaterdag 14 januari 2017 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan denken we daar anders over. De Nederlandse zit niet eens bij de beste tien in mijn optiek.
Dat denk ik wel, maar ook maar net. Ik denk dat we Spanje, Duitsland, Engeland, Italië, Frankrijk, Portugal, Rusland en Turkije in ieder geval voor ons hebben. Oekraïne misschien ook wel maar de andere Europese landen niet.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 januari 2017 - 16:15   quote  deeplink  
80 miljoen verdienen en dan aan kapitaal vernietiging doen.. mwah
Eide
 Eide - zaterdag 14 januari 2017 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:04 schreef hjf het volgende:

[..]

Heb geen illusie jongen. Er gaat niet "geïnvesteerd" worden. We zijn joden en hebben een hekel aan geld uitgeven.
Er is anders de afgelopen paar transferperiodes fors geïnvesteerd in de selectie. Die kritiek is al weer een tijdje overleden en begraven.
hjf
 hjf - zaterdag 14 januari 2017 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Er is anders de afgelopen paar transferperiodes fors geïnvesteerd in de selectie. Die kritiek is al weer een tijdje overleden en begraven.
Er is de afgelopen transferperiode meer verkocht dan geïnvesteerd. Dus niet overdreven en begraven.
hjf
 hjf - zaterdag 14 januari 2017 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:15 schreef nummer10 het volgende:
80 miljoen verdienen en dan aan kapitaal vernietiging doen.. mwah
Je talenten voor een appel en een ei verkopen noem ik kapitaalvernietiging. Zeker als je ook nog eens Riedewald en Tete mee in ogenschouw neemt.
hjf
 hjf - zaterdag 14 januari 2017 - 16:51   quote  deeplink  
Zie ik een doemscenario komen, dat we nu weer flink desinvesteren en na een aantal wedstrijden met verliespunten en dus op een onoverbrugbare achterstand op plaats 1 te laat gaan investeren (eind deze maand)? Hebben wij de maand augustus nog allemaal wel op ons netvlies staan (Roda JC, Willem II en FK Rostov)? Daarna werd Ziyech pas gehaald.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 januari 2017 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:51 schreef hjf het volgende:
Zie ik een doemscenario komen, dat we nu weer flink desinvesteren en na een aantal wedstrijden met verliespunten en dus op een onoverbrugbare achterstand op plaats 1 te laat gaan investeren (eind deze maand)? Hebben wij de maand augustus nog allemaal wel op ons netvlies staan (Roda JC, Willem II en FK Rostov)? Daarna werd Ziyech pas gehaald.
en het zijn juist die "talenten" die daarbij aan meegedragen hebben waar we nog een mooi bedrag voor hebben gevangen... als je voor een "talent" een mooi bedrag kan krijgen moet je dat doen want je weet nooit of ze dat bedrag ooit nog weer waard gaan worden..
Eide
 Eide - zaterdag 14 januari 2017 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:38 schreef hjf het volgende:

[..]

Er is de afgelopen transferperiode meer verkocht dan geïnvesteerd. Dus niet overdreven en begraven.
Maar we hebben ook veel spelers aangetrokken. Dus dat verhaaltje dat Ajax niet investeert is echt al even passe. Gudelj, Sinkgraven, Milik, Onana, Ziyech en Sanchez om er zomaar een paar te noemen. En dat Ajax meer verdient aan transfers als er aan uitgeeft is absoluut waar. Maar dat wil niet zeggen, zoals jij beweert, dat Ajax niet investeert. Dat is namelijk echt wel ontkracht.
Eide
 Eide - zaterdag 14 januari 2017 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:51 schreef hjf het volgende:
Zie ik een doemscenario komen, dat we nu weer flink desinvesteren en na een aantal wedstrijden met verliespunten en dus op een onoverbrugbare achterstand op plaats 1 te laat gaan investeren (eind deze maand)? Hebben wij de maand augustus nog allemaal wel op ons netvlies staan (Roda JC, Willem II en FK Rostov)? Daarna werd Ziyech pas gehaald.
Welke basisspelers zijn er dan verkocht? Gudelj en Bazoer speelden geen minuut meer. El Ghazi wel maar is 2e keuze. Dus waar hebben we het over? Het vertrek van Gudelj en Bazoer is juist weer goed voor jongens als Nouri, Van de Beek en De Jong.

Mocht El Ghazi vertrekken is daar echt wel versterking nodig. Dat ben ik overigens met iedereen eens.

Het antoniem van investeren is divesteren trouwens. ;)
hjf
 hjf - zaterdag 14 januari 2017 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 17:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en het zijn juist die "talenten" die daarbij aan meegedragen hebben waar we nog een mooi bedrag voor hebben gevangen... als je voor een "talent" een mooi bedrag kan krijgen moet je dat doen want je weet nooit of ze dat bedrag ooit nog weer waard gaan worden..
Ten eerste is dit geen antwoord op mijn vraag en ten tweede waren de talenten (m.n. Bazoer en El Ghazi) vorig jaar meer waard. Ik kan mij nog herinneren dat er vorig jaar een geaccepteerd bod op Bazoer van € 25 mln is geweest en dat Bazoer zelf heeft besloten langer bij Ajax te blijven. Nu heeft hij maar € 12 mln opgebracht. En ja. Dan vind ik dit een voorbeeld van Kapitaalvernietiging. En datzelfde geldt dus voor El Ghazi en mogelijk straks ook nog voor Tete en Riedewald.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 januari 2017 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 18:04 schreef hjf het volgende:

[..]

Ten eerste is dit geen antwoord op mijn vraag en ten tweede waren de talenten (m.n. Bazoer en El Ghazi) vorig jaar meer waard. Ik kan mij nog herinneren dat er vorig jaar een geaccepteerd bod op Bazoer van € 25 mln is geweest en dat Bazoer zelf heeft besloten langer bij Ajax te blijven. Nu heeft hij maar € 12 mln opgebracht. En ja. Dan vind ik dit een voorbeeld van Kapitaalvernietiging. En datzelfde geldt dus voor El Ghazi en mogelijk straks ook nog voor Tete en Riedewald.
klopt alleen waren ze hopeloos uitvorm.. dus staan ze ernaast simpel zat.. de waarde is niet gezakt door kapitaal vernietiging... de waarde is gezakt omdat hun uitvorm waren.. t/m rostov geprobeert en zakte ze door het ijs.. daar zit de waarde vermindering niet door verkeerd beleid..
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 14 januari 2017 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 15:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel. De Franse competitie is lichtjaren verder als de ed. En is in mijn optiek de vierde competitie van Europa momenteel.
Als dat zo is, heeft El Ghazi daar nu dan iets te zoeken?
Of het een heel sterke competitie is of niet, geen idee. Ben er wel van overtuigd dat hij daar vergeten zal worden.
Dag nl elftal.

Vind het doodzonde dit. En dan vooral voor hem zelf.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 januari 2017 door Jaccio --
p111
 p111 - zaterdag 14 januari 2017 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 15:41 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad na Spanje, Duitsland en Engeland de vierde competitie van Europa. Hebben ook nog een voorsprong op Italië waar enkel Juventus en Napoli nog een beetje imponeren.
OOk in Frankrijk draait het om een paar ploegen met psg/Monaco en Lyon de rest is ook geen top in Europa.En als Anwar naar lille gaat die 12de staan gaat hij er een stuk op achter uit,domme beslissing
Brandje
 Brandje - zaterdag 14 januari 2017 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 18:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Welke basisspelers zijn er dan verkocht? Gudelj en Bazoer speelden geen minuut meer. El Ghazi wel maar is 2e keuze. Dus waar hebben we het over? Het vertrek van Gudelj en Bazoer is juist weer goed voor jongens als Nouri, Van de Beek en De Jong.

Mocht El Ghazi vertrekken is daar echt wel versterking nodig. Dat ben ik overigens met iedereen eens.

Het antoniem van investeren is divesteren trouwens. ;)
Ajax had allang een extra buitenspeler moeten halen. Dus als je El Ghazi verkoopt moeten er dus in mijn twee buitenspelers gehaald worden.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 januari 2017 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 19:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ajax had allang een extra buitenspeler moeten halen. Dus als je El Ghazi verkoopt moeten er dus in mijn twee buitenspelers gehaald worden.
Twee zal helaas niet gebeuren vrees ik..
Brandje
 Brandje - zaterdag 14 januari 2017 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 december 2016 - 20:19 schreef remco k het volgende:

[..]

En dan. Dan koop je een speler en blijkt ie toch niet zo goed te zijn? Wat dan?

En kom eens met bewijs van dat kopen en kampioen worden dan?

Want we hebben de laatste twee jaar meer gekocht dan ooit. En zijn diezelfde twee jaar geen kampioen geworden.
Bayern, Psg, Chelsea. Het fabeltje dat je geen titel kan kopen klopt niet. Ik blijf zeggen dat Ajax een grotere voorsprong had kunnen hebben op Feyenoord en psv als er toen beter was ingekocht.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 14 januari 2017 - 20:28   quote  deeplink  
Wanneer Ajax opnieuw niet kampioen wordt is dat te wijten aan gebrek aan kwaliteit en de speelwijze. Dan zijn er feitelijk verkeerde keuzes gemaakt. Dat het spel gemiddeld aantrekkelijker is dan de afgelopen seizoenen is zeker een voordeel, maar geen vrijbrief om geen kampioen te worden.

Wanneer de leiding van Ajax niet instaat is om kampioen te worden, zijn de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn in mijn wereld niet goed genoeg. En dat is niet alleen Bosz, ook al is hij de trainer. Dan is het gevoerde beleid debet aan het resultaat.

Je moet in de breedte voldoende kwaliteit hebben om uiteindelijk kampioen te kunnen te worden. En alleen het aantrekken van 1 of 2 buitenspelers is naar mijn mening niet voldoende. Het is nu half januari en er is nog tijd om je te versterken. Waarom zou je dat nalaten?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 januari 2017 door Bobby1972 --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 januari 2017 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 20:28 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer Ajax opnieuw niet kampioen wordt is dat te wijten aan gebrek aan kwaliteit en de speelwijze. Dan zijn er feitelijk verkeerde keuzes gemaakt. Dat het spel gemiddeld aantrekkelijker is dan de afgelopen seizoenen is zeker een voordeel, maar geen vrijbrief om geen kampioen te worden.

Wanneer de leiding van Ajax niet instaat is om kampioen te worden, zijn de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn in mijn wereld niet goed genoeg. En dat is niet alleen Bosz, ook al is hij de trainer. Dan is het gevoerde beleid debet aan het resultaat.

Je moet in de breedte voldoende kwaliteit hebben om uiteindelijk kampioen te kunnen te worden. En alleen het aantrekken van 1 of 2 buitenspelers is naar mijn mening niet voldoende. Het is nu half januari en er is nog tijd om je te versterken. Waarom zou je dat nalaten?
Dat Bosz in zijn eerste jaar geen kampioen wordt is nog niet eens een schande hoor. De groep deed ook nog wat moeilijk over zijn speelwijze. Een aantal spelers wat weggaat. Wordt een belangrijk half jaar dat wel. Bosz wilt er ook nog wel iets bij heeft hij al laten doorschemeren dus hopelijk gebeurt er iets.
Eide
 Eide - zaterdag 14 januari 2017 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 19:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ajax had allang een extra buitenspeler moeten halen. Dus als je El Ghazi verkoopt moeten er dus in mijn twee buitenspelers gehaald worden.
Ajax was al bezig met een buitenspeler. Deze is echter geblesseerd geraakt (kan er dus niet meteen staan) waardoor Ajax noodgedwongen verder moet zoeken.
Brandje
 Brandje - zaterdag 14 januari 2017 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 21:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax was al bezig met een buitenspeler. Deze is echter geblesseerd geraakt (kan er dus niet meteen staan) waardoor Ajax noodgedwongen verder moet zoeken.
Wie dan?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 januari 2017 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:02 schreef hjf het volgende:

[..]

Vrij vertaald: Bosz is verantwoordelijk voor een enorme kapitaalvernietiging.
Je mag niet meer raden! Overigens samen met de beleidsbepalers die hem hebben aangesteld en mee gaan in zijn ideeën.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 januari 2017 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:40 schreef hjf het volgende:

[..]

Je talenten voor een appel en een ei verkopen noem ik kapitaalvernietiging. Zeker als je ook nog eens Riedewald en Tete mee in ogenschouw neemt.
Helemaal mee eens! Totaal niets aan toe te voegen! PUNT.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 januari 2017 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 18:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt alleen waren ze hopeloos uitvorm.. dus staan ze ernaast simpel zat.. de waarde is niet gezakt door kapitaal vernietiging... de waarde is gezakt omdat hun uitvorm waren.. t/m rostov geprobeert en zakte ze door het ijs.. daar zit de waarde vermindering niet door verkeerd beleid..
Dat lag voor een groot deel aan de trainer die binnen korte tijd een andere spelvisie wilde met topwedstrijden in het verschiet! Je had dit kunnen doen als je geen voorronde had hoeven spelen.

En kom alsjeblieft niet aan met De Boer en al die bla bla shit, want daar heb ik het niet over. Je kan alleen niet als trainer verwachten dat spelers binnen een paar weken een andere speelwijze onder de knie hebben terwijl er ook nog eens hele belangrijke wedstrijden zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 januari 2017 door Ajax Warrior --
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 januari 2017 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 15:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom moet ik iets posten wat ik vaker post?

Ajax verloor vrijwel al deze punten door organisatie fouten. Zowel op het veld als naast het veld.

Ajax verliest overigens de punten door tegengoals. En dat ga je met een buitenspeler niet oplossen.

Ajax is gewoon achterlijk bezig. Waarom ga je in hemelsnaam een prima flankspeler verkopen in de winterstop terwijl je daar al een speler kwijtraakt.

Bosz moet daarnaast iets verzinnen om het defensief iets beter te maken. Want we zijn veel te kwetsbaar in het middenveld.
En al die punten zijn op te lossen door 1 of 2 geweldige flankspelers naast Dolberg te zetten. Dus wat mij betreft ligt de sleutel echt voorin.

Waar denk je aan als je tegen Barcelona moet voetballen? Messi, Neymar, Suarez.. durf je dat aan met 4 matige (in vergelijking met MSN) verdedigers? Of treed je dan met een defensief strijdplan aan? Je zult wel moeten, want het moment dat je de voorhoede van de tegenstander ruimte geeft vliegen er gegarandeerd meerdere ballen in het doel. Boem, dan sta je met 1-0 voor. Ontlast je het middenveld (wat overigens het beste is van NL) de verdediging kan zich dan bezig gaan houden met verdedigen.

Voor wat betreft Ghazi, doorselecteren is prima. Hij heeft ook al heel wat jaren de kans gehad hoor, en hij is niet doorgegroeid naar een dragende speler. Jammer maar helaas. (Helaas idd want we zouden graag zien dat hij weggekocht werd om zijn prestaties)

Als je ziet welke spelers er met Ajax in verband gebracht worden deze periode, de beste talenten van Brazilië, Mexico en Argentinië.. dan moeten we toch kwaliteit kunnen kopen lijkt me. Prima om Ajax en NL te gebruiken als opstap naar Engeland, Spanje of Duitsland. Totaal geen problemen mee.
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:15 schreef nummer10 het volgende:
80 miljoen verdienen en dan aan kapitaal vernietiging doen.. mwah
Beiden hebben in dit geval helemaal niets met elkaar te maken
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 19:20 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Als dat zo is, heeft El Ghazi daar nu dan iets te zoeken?
Of het een heel sterke competitie is of niet, geen idee. Ben er wel van overtuigd dat hij daar vergeten zal worden.
Dag nl elftal.

Vind het doodzonde dit. En dan vooral voor hem zelf.
Ik denk dat ie daar gewoon veel gaat spelen.

Hier speelt ie ook amper. Dus wat is jet verschil als je gelijk zou krijgen dat ieamper zou spelen
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 20:28 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer Ajax opnieuw niet kampioen wordt is dat te wijten aan gebrek aan kwaliteit en de speelwijze. Dan zijn er feitelijk verkeerde keuzes gemaakt. Dat het spel gemiddeld aantrekkelijker is dan de afgelopen seizoenen is zeker een voordeel, maar geen vrijbrief om geen kampioen te worden.

Wanneer de leiding van Ajax niet instaat is om kampioen te worden, zijn de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn in mijn wereld niet goed genoeg. En dat is niet alleen Bosz, ook al is hij de trainer. Dan is het gevoerde beleid debet aan het resultaat.

Je moet in de breedte voldoende kwaliteit hebben om uiteindelijk kampioen te kunnen te worden. En alleen het aantrekken van 1 of 2 buitenspelers is naar mijn mening niet voldoende. Het is nu half januari en er is nog tijd om je te versterken. Waarom zou je dat nalaten?
Kerel wat een open deuren.
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 22:52 schreef JOOD het volgende:

[..]

En al die punten zijn op te lossen door 1 of 2 geweldige flankspelers naast Dolberg te zetten. Dus wat mij betreft ligt de sleutel echt voorin.

Waar denk je aan als je tegen Barcelona moet voetballen? Messi, Neymar, Suarez.. durf je dat aan met 4 matige (in vergelijking met MSN) verdedigers? Of treed je dan met een defensief strijdplan aan? Je zult wel moeten, want het moment dat je de voorhoede van de tegenstander ruimte geeft vliegen er gegarandeerd meerdere ballen in het doel. Boem, dan sta je met 1-0 voor. Ontlast je het middenveld (wat overigens het beste is van NL) de verdediging kan zich dan bezig gaan houden met verdedigen.

Voor wat betreft Ghazi, doorselecteren is prima. Hij heeft ook al heel wat jaren de kans gehad hoor, en hij is niet doorgegroeid naar een dragende speler. Jammer maar helaas. (Helaas idd want we zouden graag zien dat hij weggekocht werd om zijn prestaties)

Als je ziet welke spelers er met Ajax in verband gebracht worden deze periode, de beste talenten van Brazilië, Mexico en Argentinië.. dan moeten we toch kwaliteit kunnen kopen lijkt me. Prima om Ajax en NL te gebruiken als opstap naar Engeland, Spanje of Duitsland. Totaal geen problemen mee.
Die punten zijn niet op te lossen met flankspelers. Die brengen geen bapans in een elftal
nummer10
 nummer10 - zondag 15 januari 2017 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 23:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Beiden hebben in dit geval helemaal niets met elkaar te maken
in jou ogen niet..
Eide
 Eide - zondag 15 januari 2017 - 00:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 21:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wie dan?
Bericht van Mike Verweij op Twitter. Verweij geeft alleen nooit namen tenzij een transfer echt dicht bij komt. Hij gaf aan dat Ajax bezig was met een niet-Braziliaanse vleugelaanvaller maar dat deze vrij hevig geblesseerd is geraakt. Die valt dus af want niet meteen inzetbaar.

Daarnaast net een bericht van Verweij dat Ajax een bod van 10 a 12 miljoen op de Braziliaan David Neres heeft uitgebracht. Eerste bericht was op Twitter dat Ajax na de blessure van optie 1 is doorgeschakeld naar Neres. Onderstaande link is de aankondiging in de Telegraaf.
Bron

Ajax is dus wel degelijk bezig met andere spelers.
Jaccio
 Jaccio - zondag 15 januari 2017 - 06:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 23:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ie daar gewoon veel gaat spelen.

Hier speelt ie ook amper. Dus wat is jet verschil als je gelijk zou krijgen dat ieamper zou spelen
Denk juist dat hij hier wel genoeg kansen gaat krijgen en gaat spelen en daar niet.
Het is gewoon nog te vroeg voor hem ben ik van mening. Hij is nog niet constant genoeg voor de ED en heeft al ongelooflijk veel moeite om de topverdedigers van Excelsior, PEC en AZ etc voorbij te komen, maar gaat het in een competitie die volgens velen van een veel hoger niveau dan de Nederlandse is wel waarmaken?

Pak eerst hier je kans, desnoods slechts tot de zomer. Nu gaat hij midden in de competitie bij een ploeg aansluiten die niet lekker loopt. Nieuwe omgeving, andere speelstijl, wordt gehaald van het 'grote Ajax' dus zal er direct moeten staan.

Nee, ik vind het absoluut niet slim deze stap.

Als je genoeg vertrouwen in jezelf hebt dat je jezelf onder deze omstandigheden daar in de basis speelt, zou je ook over moeten lopen van het vertrouwen om de wedstrijden dat Traore er niet is je kans te kunnen pakken.
Eide
 Eide - zondag 15 januari 2017 - 08:38   quote  deeplink  
Ajax richt pijlen op David Neres

Ajax is in de zoektocht naar een nieuwe buitenspeler uitgekomen bij David Neres (19). Nadat de niet nader genoemde eerste optie in Zuid-Amerika geblesseerd afhaakte, besloten de Amsterdammers hun pijlen op het Braziliaanse talent van Sao Paulo te richten. Directeur Spelersbeleid Marc Overmars heeft inmiddels een eerste bod uitgebracht.

Neres speelde tot dusver acht duels in de hoofdmacht van de nummer tien van de Braziliaanse Serie A en scoorde daarin drie keer. Hoewel Ajax bereid is om een groot deel van de opbrengst van Riechedly Bazoer (12 miljoen), Nemanja Gudelj (6 miljoen) en Francesco Antonucci (3 miljoen) te besteden, is het de vraag of Neres haalbaar is. De vraagprijs zou rond de 20 miljoen euro liggen.

Een leuk detail is dat de buitenspeler bij zijn club met nummer 14 speelt.

Door de blessure van Vaclav Cerny, de deelname van Bertrand Traoré aan de Afrika Cup en het mogelijke vertrek van Anwar El Ghazi naar Lille zit Ajax dun in de buitenspelers. De Amsterdammers hebben voldoende geld om zich te roeren op de transfermarkt.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 08:38 schreef Eide het volgende:
Ajax richt pijlen op David Neres

Ajax is in de zoektocht naar een nieuwe buitenspeler uitgekomen bij David Neres (19). Nadat de niet nader genoemde eerste optie in Zuid-Amerika geblesseerd afhaakte, besloten de Amsterdammers hun pijlen op het Braziliaanse talent van Sao Paulo te richten. Directeur Spelersbeleid Marc Overmars heeft inmiddels een eerste bod uitgebracht.

Neres speelde tot dusver acht duels in de hoofdmacht van de nummer tien van de Braziliaanse Serie A en scoorde daarin drie keer. Hoewel Ajax bereid is om een groot deel van de opbrengst van Riechedly Bazoer (12 miljoen), Nemanja Gudelj (6 miljoen) en Francesco Antonucci (3 miljoen) te besteden, is het de vraag of Neres haalbaar is. De vraagprijs zou rond de 20 miljoen euro liggen.

Een leuk detail is dat de buitenspeler bij zijn club met nummer 14 speelt.

Door de blessure van Vaclav Cerny, de deelname van Bertrand Traoré aan de Afrika Cup en het mogelijke vertrek van Anwar El Ghazi naar Lille zit Ajax dun in de buitenspelers. De Amsterdammers hebben voldoende geld om zich te roeren op de transfermarkt.

Bron
Als dat inderdaad waar blijkt te wezen, je een echte versterking binnenhaalt en daarmee Traore terug kan sturen naar Chelski zou ik dat zeker overwegen! Maar het is wel een riskant iets.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 januari 2017 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 09:41 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Als dat inderdaad waar blijkt te wezen, je een echte versterking binnenhaalt en daarmee Traore terug kan sturen naar Chelski zou ik dat zeker overwegen! Maar het is wel een riskant iets.
Traore nu terugsturen zou dom zijn. Als Ghazi vertrekt en deze jongen erbij komt dan heb je nog niet al teveel opties. Deze jongen opstellen en Traore erachter is dan prima. Cerny en Younes voor links.
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 00:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

in jou ogen niet..
Dat is gewoon een feit kerel. Niets met een mening te makn
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 06:12 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Denk juist dat hij hier wel genoeg kansen gaat krijgen en gaat spelen en daar niet.
Het is gewoon nog te vroeg voor hem ben ik van mening. Hij is nog niet constant genoeg voor de ED en heeft al ongelooflijk veel moeite om de topverdedigers van Excelsior, PEC en AZ etc voorbij te komen, maar gaat het in een competitie die volgens velen van een veel hoger niveau dan de Nederlandse is wel waarmaken?

Pak eerst hier je kans, desnoods slechts tot de zomer. Nu gaat hij midden in de competitie bij een ploeg aansluiten die niet lekker loopt. Nieuwe omgeving, andere speelstijl, wordt gehaald van het 'grote Ajax' dus zal er direct moeten staan.

Nee, ik vind het absoluut niet slim deze stap.

Als je genoeg vertrouwen in jezelf hebt dat je jezelf onder deze omstandigheden daar in de basis speelt, zou je ook over moeten lopen van het vertrouwen om de wedstrijden dat Traore er niet is je kans te kunnen pakken.
Het merendeel van de spelers in de wereld breekt door zonder de eredivisie. In Frankrijk komen meer grotere spelers door dan hier. Waarom zou het aar niet kunnen. Ik acht de kans tegenwoordig zelfs groter als in Nederland.
Jaccio
 Jaccio - zondag 15 januari 2017 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 10:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Het merendeel van de spelers in de wereld breekt door zonder de eredivisie. In Frankrijk komen meer grotere spelers door dan hier. Waarom zou het aar niet kunnen. Ik acht de kans tegenwoordig zelfs groter als in Nederland.
Ik denk dat het daar niet lukt omdat hij er nog niet klaar voor is. Veel te fysiek voor die jongen.
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 11:07 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik denk dat het daar niet lukt omdat hij er nog niet klaar voor is. Veel te fysiek voor die jongen.
Juist helemaal niet zon fysieke competitie.

In Nederland moeten we eens ophouden te denken dat je alleen via ons land in de top van Europa terecht kan komen. Veel andere landen in Europa brengen namelijk meer toppers voor dan ons land.
Jaccio
 Jaccio - zondag 15 januari 2017 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 11:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist helemaal niet zon fysieke competitie.

In Nederland moeten we eens ophouden te denken dat je alleen via ons land in de top van Europa terecht kan komen. Veel andere landen in Europa brengen namelijk meer toppers voor dan ons land.
Ik denk niet dat je alleen via ons land naar de top kan, maar als je het hier niet eens kan, waarom denken dat het je in Frankrijk wel lukt?
Bouy, Kishna, Boetius, Bruma om maar even snel wat voorbeeldjes te noemen. Te vroeg. Gewoon te vroeg.
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 11:52   quote  deeplink  
Kishna speelt gewoon als ie niet geblesseerd is. En natuurlijk zijn er voorbeelden zat. Maar dat zijn vaak de jongens die op hun 16e weggingen.

Een Bruma speelt nu ook gewoon.

Kwaliteit bepaald uiteindelijk of je speelt.
En we moeten eens ophouden om Nederland als een geweldig opleid land te zien. Dat valt wat top spelers betreft namelijk echt gigantisch tegen en waarom zou zon jongen het daar niet halen.

Ik denk dat het prima mogelijk is.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers









0.0101749