BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 16 januari 2017 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 11:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist helemaal niet zon fysieke competitie.

In Nederland moeten we eens ophouden te denken dat je alleen via ons land in de top van Europa terecht kan komen. Veel andere landen in Europa brengen namelijk meer toppers voor dan ons land.
Ik ben het hier wel mee eens. Nederland is bij lange na geen top land meer en we staan niet voor niets op de 13de plek in Europa. We kunnen gewoon niet mee met de groei van de andere europese landen. Talenten laten het nu zien bij de kleinere clubs in de hoogste competitie, daarbij krijgen ze meer weerstand en gaat hun groei sneller. In Nederland is dat toch wel anders.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 januari 2017 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 10:44 schreef nummer10 het volgende:
de wedstrijden in de EL.. aantal in de ED.. en in de beker een aantal potjes.. dus zeker al meer als de laatste 2 jaar samen.. ;)
Benoem ze eens. En dan vooral de wedstrijden met de basiself van nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 januari 2017 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 13:33   quote  deeplink  
het gaat me nie eens om de basis en en welke erin staan.. zolang het maar mooi voetbalt..
JOOD
 JOOD - donderdag 19 januari 2017 - 13:59   quote  deeplink  
El Ghazi eruit, Delofeu erin lijkt me een prima deal. Weet alleen niet of we zijn salaris kunnen/willen betalen?

Maar deze interesse staat los van een linksbuiten toch? Zouden ze hier nog wel actief naar zoeken?
Eide
 Eide - donderdag 19 januari 2017 - 14:12   quote  deeplink  
Ten eerste is El Ghazi nog niet weg. Ten tweede is het ook met Deulafeu maar de vraag of die nu wel een verbetering zal blijken te zijn. Andere spelers met een Barca achtergrond als Cuenca en Bojan bleken niet bepaald enorme verbeteringen te zijn ten opzichte van Nederlandse jongens.

En dergelijke man halen is altijd goed voor de breedte, want Ajax heeft weinig mogelijkheden op de flanken. Hij zou wel financieel fors moeten inleveren aangezien hij naar verluid 2.5 miljoen per jaar verdienen in Engeland.

Ik zie hem best graag komen, maar om nu zomaar te roepen dat zo'n beter wel even beter is als wat Ajax nu heeft vind ik wat voorbarig.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 januari 2017 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 14:12 schreef Eide het volgende:
Ten eerste is El Ghazi nog niet weg. Ten tweede is het ook met Deulafeu maar de vraag of die nu wel een verbetering zal blijken te zijn. Andere spelers met een Barca achtergrond als Cuenca en Bojan bleken niet bepaald enorme verbeteringen te zijn ten opzichte van Nederlandse jongens.

En dergelijke man halen is altijd goed voor de breedte, want Ajax heeft weinig mogelijkheden op de flanken. Hij zou wel financieel fors moeten inleveren aangezien hij naar verluid 2.5 miljoen per jaar verdienen in Engeland.

Ik zie hem best graag komen, maar om nu zomaar te roepen dat zo'n beter wel even beter is als wat Ajax nu heeft vind ik wat voorbarig.
Kijk Eide dit is een goed en plausibel verhaal. Maar het is maar de vraag of Ajax net zo slim is? Juist nu heb je voldoende kwaliteit nodig tot het einde van het seizoen. Ik ben er nog niet gerust op dat Ajax verstandig genoeg is om juist in de breedte meer kwaliteit erbij te halen. Laat staan dat je nu al 2 spelers minder hebt. En misschien een 3e die gaat vertrekken.

Ook nu vandaag naar buitenkomt dat ze de beste omzetcijfers qua verkoop van spelers in 13 jaar hebben.

Wanneer Ajax dit jaar geen kampioen wordt, zijn al deze 'positieve' verhalen weinigzeggend. Wanneer Ajax met haar geld, spelers en omzet niet structureel kampioen kan worden dan faal je als leiding. Omdat Ajax dan voor de 3e keer op rij geen kampioen wordt. Juist met het geld zou Ajax net als Bayer München relatief eenvoudig een kwalitatief betere ploeg moeten kunnen neerzetten. Dit is puur op basis van de jeugd, spelers en het geld wat men heeft om de juiste versterkingen aan te kopen. Mocht Ajax voor de 3e keer oprij geen kampioen worden, vraag ik me af hoe veel langer je met dezelfde mensen moet door blijven gaan? Bij ieder bedrijf zou dan al lang ingegrepen worden. Maar de 'klaverjas' club dekt elkaar en het is moeilijk om hen te beoordelen op hun 'werkelijke' prestaties.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 januari 2017 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - donderdag 19 januari 2017 - 16:49   quote  deeplink  
Nee Bobby, om dezelfde redenen die we al jaren aanhalen. Je kan geen budget voeren op incidentele inkomsten. Eigenlijk geef je de reden daar zelf al voor. Dit is het beste jaar in tijden qua transferinkomsten. Dat kan ook enorm tegenvallen. Het verschil met Bayern is daardoor ook overduidelijk. Zij hebben hogere inkomsten uit structurele bronnen. Ze zijn niet afhankelijk van incidentele inkomsten en kunnen dus plannen op uitgaven. Ajax kan dat niet en kan daardoor ook niet structureel meer ruimte maken in, bijvoorbeeld, het salarishuis.

Wat Ajax wel kan met deze inkomsten is een gokje wagen op een relatief dure speler als Deulofeu of Neres. Dat probeert men dan ook. Maar wat jij schetst kan gewoon niet.
remco k
 remco k - donderdag 19 januari 2017 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 15:38 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Kijk Eide dit is een goed en plausibel verhaal. Maar het is maar de vraag of Ajax net zo slim is? Juist nu heb je voldoende kwaliteit nodig tot het einde van het seizoen. Ik ben er nog niet gerust op dat Ajax verstandig genoeg is om juist in de breedte meer kwaliteit erbij te halen. Laat staan dat je nu al 2 spelers minder hebt. En misschien een 3e die gaat vertrekken.

Ook nu vandaag naar buitenkomt dat ze de beste omzetcijfers qua verkoop van spelers in 13 jaar hebben.

Wanneer Ajax dit jaar geen kampioen wordt, zijn al deze 'positieve' verhalen weinigzeggend. Wanneer Ajax met haar geld, spelers en omzet niet structureel kampioen kan worden dan faal je als leiding. Omdat Ajax dan voor de 3e keer op rij geen kampioen wordt. Juist met het geld zou Ajax net als Bayer München relatief eenvoudig een kwalitatief betere ploeg moeten kunnen neerzetten. Dit is puur op basis van de jeugd, spelers en het geld wat men heeft om de juiste versterkingen aan te kopen. Mocht Ajax voor de 3e keer oprij geen kampioen worden, vraag ik me af hoe veel langer je met dezelfde mensen moet door blijven gaan? Bij ieder bedrijf zou dan al lang ingegrepen worden. Maar de 'klaverjas' club dekt elkaar en het is moeilijk om hen te beoordelen op hun 'werkelijke' prestaties.
Structureel kampioen worden. In wat voor wereld leef jij joh?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 19 januari 2017 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 18:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Structureel kampioen worden. In wat voor wereld leef jij joh?
Als grootste club van Nederland moet dat wel lukken toch? We verkopen ons spelers al jaren het beste aan het buitenland. Nog iets beter inkopen maakt je selectie sterker maar doen ze helaas niet(nauwelijks) met aankoop Ziyech laat je tenminste zien dat je serieus voor het kampioenschap wilt gaan. Alleen als er nu geen aanvaller bijkomt vind ik dat wel weer matig.

Veel geld binnen harken lukt ze aardig nu nog leren investeren in de selectie en het wordt nog wat.
JOOD
 JOOD - donderdag 19 januari 2017 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 18:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Structureel kampioen worden. In wat voor wereld leef jij joh?
Lijkt me een prima doelstelling hoor. Om de 2 jaar kampioen gemiddeld. Moet lukken met de middelen en begroting die we hebben. Tel ik ons stadion, de jeugdopleiding, de trainers, technologie en oud wereldspelers nog niet eens mee.

Noem bijvoorbeeld maar eens op bij Feyenoord en Psv hoeveel ex-top voetballers er rondlopen?
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 januari 2017 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 16:49 schreef Eide het volgende:
Nee Bobby, om dezelfde redenen die we al jaren aanhalen. Je kan geen budget voeren op incidentele inkomsten. Eigenlijk geef je de reden daar zelf al voor. Dit is het beste jaar in tijden qua transferinkomsten. Dat kan ook enorm tegenvallen. Het verschil met Bayern is daardoor ook overduidelijk. Zij hebben hogere inkomsten uit structurele bronnen. Ze zijn niet afhankelijk van incidentele inkomsten en kunnen dus plannen op uitgaven. Ajax kan dat niet en kan daardoor ook niet structureel meer ruimte maken in, bijvoorbeeld, het salarishuis.

Wat Ajax wel kan met deze inkomsten is een gokje wagen op een relatief dure speler als Deulofeu of Neres. Dat probeert men dan ook. Maar wat jij schetst kan gewoon niet.
Je moet je oude schoenen niet wegdoen voordat je nieuwe hebt. Het is essentieel dat de selectie in de breedte voldoende op pijl is om kampioen te worden. Ajax heeft voldoende geld om eerste spelers te kopen en dan te verkopen. Het gaat om de volgorde die ze hanteren. En daarmee neem je onnodig een risico.

De competitie is al begonnen, Ajax moet alle wedstrijden winnen om bij te blijven. Dan moet je nooit onnodig risico willen nemen om eerst al spelers te hebben verkocht. Opnieuw overtuigd het beleid niet omdat men bij Ajax vaak achter de feiten blijft aanlopen. Het missen van de CL is daar ook een mooi voorbeeld van.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 januari 2017 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 18:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Structureel kampioen worden. In wat voor wereld leef jij joh?
Ik ben van mening dat Ajax in Nederland vaker kampioen kan worden op basis van een beter beleid. Omdat ze daar de middelen en exposure voor hebben.

Als jij het normaal vind dat mocht Ajax voor de 3e keer geen kampioen worden, dan weet ik niet in welke wereld jij leeft!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 19 januari 2017 - 20:23   quote  deeplink  
Nordin Amrabat gespot in Amsterdam..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 19 januari 2017 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 20:23 schreef Hummel10 het volgende:
Nordin Amrabat gespot in Amsterdam..
Klopt, de footlocker had mooie adidassies in de aanbieding.

Ik zag driesje mertens ook rondhobbelen zie je...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 19 januari 2017 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 15:38 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Kijk Eide dit is een goed en plausibel verhaal. Maar het is maar de vraag of Ajax net zo slim is? Juist nu heb je voldoende kwaliteit nodig tot het einde van het seizoen. Ik ben er nog niet gerust op dat Ajax verstandig genoeg is om juist in de breedte meer kwaliteit erbij te halen. Laat staan dat je nu al 2 spelers minder hebt. En misschien een 3e die gaat vertrekken.

Ook nu vandaag naar buitenkomt dat ze de beste omzetcijfers qua verkoop van spelers in 13 jaar hebben.

Wanneer Ajax dit jaar geen kampioen wordt, zijn al deze 'positieve' verhalen weinigzeggend. Wanneer Ajax met haar geld, spelers en omzet niet structureel kampioen kan worden dan faal je als leiding. Omdat Ajax dan voor de 3e keer op rij geen kampioen wordt. Juist met het geld zou Ajax net als Bayer München relatief eenvoudig een kwalitatief betere ploeg moeten kunnen neerzetten. Dit is puur op basis van de jeugd, spelers en het geld wat men heeft om de juiste versterkingen aan te kopen. Mocht Ajax voor de 3e keer oprij geen kampioen worden, vraag ik me af hoe veel langer je met dezelfde mensen moet door blijven gaan? Bij ieder bedrijf zou dan al lang ingegrepen worden. Maar de 'klaverjas' club dekt elkaar en het is moeilijk om hen te beoordelen op hun 'werkelijke' prestaties.
Jij gilt ook overal hetzelfde! ;-)

210ke48.png
wvb
 wvb - donderdag 19 januari 2017 - 22:07   quote  deeplink  
Die David Neres is wel een fantastische voetballer om naar te kijken, een echte Zuid-Amerikaanse voetbal en dribbel virtuoos. Daar komen de toeschouwers voor naar het stadion.
JOOD
 JOOD - donderdag 19 januari 2017 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 22:07 schreef wvb het volgende:
Die David Neres is wel een fantastische voetballer om naar te kijken, een echte Zuid-Amerikaanse voetbal en dribbel virtuoos. Daar komen de toeschouwers voor naar het stadion.
Ja, iedereen is lyrisch over hem. Ik ken hem niet, evenals Lozano. Ben benieuwd of we er 2 bij gaan krijgen mocht Ghazi vertrekken.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 januari 2017 - 07:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 21:25 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Klopt, de footlocker had mooie adidassies in de aanbieding.

Ik zag driesje mertens ook rondhobbelen zie je...
Was ook maar een gerucht..
wvb
 wvb - vrijdag 20 januari 2017 - 07:15   quote  deeplink  
Lozano en David Neres prachtig om naar te kijken, de klasse spat er vanaf.
Oogstrelend, daar kom je werkelijk waar voor uit je stoel.
Ik zou het wel weten, Gerard Deulofeu zal in potentie ook best een groot talent zijn, maar........deze twee hierboven genoemd, die hebben beide dat beetje extra's, wat hen verheft, wowhhhhhhhhhh

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 januari 2017 door wvb --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 januari 2017 - 07:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 23:19 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ja, iedereen is lyrisch over hem. Ik ken hem niet, evenals Lozano. Ben benieuwd of we er 2 bij gaan krijgen mocht Ghazi vertrekken.
2 verwacht ik nog steeds niet.. 1 zal al wel lastig worden voor ze.. Stiekem hoop ik toch wel op twee goede vleugels erbij mocht Ghazi vertrekken. Zag gisteren gerucht Amrabat die moet toch wel op links kunnen. Redelijk snel, Balvast, een actie en redelijk doelgericht. Dan die Neres of Lazano voor de rechterkant bij vertrek Ghazi lijkt me prima.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 januari 2017 - 07:20   quote  deeplink  
Ok doelgericht neem ik terug bij Amrabat zijn laatste twee seizoenen scoren verleerd..
Eide
 Eide - vrijdag 20 januari 2017 - 08:57   quote  deeplink  
Welke spelers heeft Ajax dan al verkocht voordat een vervanger is gehaald? El Ghazi is nog altijd speler van Ajax namelijk en dus is alle kritiek in die hoek vooralsnog voorbarig.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 19:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als grootste club van Nederland moet dat wel lukken toch? We verkopen ons spelers al jaren het beste aan het buitenland. Nog iets beter inkopen maakt je selectie sterker maar doen ze helaas niet(nauwelijks) met aankoop Ziyech laat je tenminste zien dat je serieus voor het kampioenschap wilt gaan. Alleen als er nu geen aanvaller bijkomt vind ik dat wel weer matig.

Veel geld binnen harken lukt ze aardig nu nog leren investeren in de selectie en het wordt nog wat.
En gelukkig kan psv niet gewoon hetzelfde als wij.

Natuurlijk kunnen wij njet structuree kampioen van Nederland worden.

Ajax heeft ooit als doelstelling neergelegd eens in de drie jaar en daar kan ik prima mee leven.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 19:11 schreef JOOD het volgende:

[..]

Lijkt me een prima doelstelling hoor. Om de 2 jaar kampioen gemiddeld. Moet lukken met de middelen en begroting die we hebben. Tel ik ons stadion, de jeugdopleiding, de trainers, technologie en oud wereldspelers nog niet eens mee.

Noem bijvoorbeeld maar eens op bij Feyenoord en Psv hoeveel ex-top voetballers er rondlopen?
Om de twee jaar is wat anders als structureel kampioen van Nederland zijn.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 19:32 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat Ajax in Nederland vaker kampioen kan worden op basis van een beter beleid. Omdat ze daar de middelen en exposure voor hebben.

Als jij het normaal vind dat mocht Ajax voor de 3e keer geen kampioen worden, dan weet ik niet in welke wereld jij leeft!
En waar staat dat ik dat normaal vind dan?
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 januari 2017 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 12:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Om de twee jaar is wat anders als structureel kampioen van Nederland zijn.
Structureel om het jaar dan.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 14:40   quote  deeplink  
Ajax moet dit jaar kampioen worden. Dat lijkt me duidelijk. 3 jaar zonder is gewoon te lang.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 20 januari 2017 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 14:40 schreef remco k het volgende:
Ajax moet dit jaar kampioen worden. Dat lijkt me duidelijk. 3 jaar zonder is gewoon te lang.
als het deboer nog was geweest had ik dat indd gewoon gezegt.. maar die titel had natuurlijk vorig jaar al gewoon binnen moeten zijn... nieuw team, nieuwe trainer... mag best een jaar "opbouwen" om vervolgens volgend jaar alles op de rit te hebben en te knallen.. en zoveel mogelijk te pakken wat er te pakken is..
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 15:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als het deboer nog was geweest had ik dat indd gewoon gezegt.. maar die titel had natuurlijk vorig jaar al gewoon binnen moeten zijn... nieuw team, nieuwe trainer... mag best een jaar "opbouwen" om vervolgens volgend jaar alles op de rit te hebben en te knallen.. en zoveel mogelijk te pakken wat er te pakken is..
Oneens. Ieder jaar zonder kampioenschap is een jaar gefaald. Dat er in dat jaar gebouwd mag worden staat daar los van.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 januari 2017 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 14:40 schreef remco k het volgende:
Ajax moet dit jaar kampioen worden. Dat lijkt me duidelijk. 3 jaar zonder is gewoon te lang.
Eigenlijk wel ja alleen is het dan niet helemaal fair naar Bosz om het gelijk te verwachten. Hij heeft wel een goede selectie maar om die te kneden heb je gewoon tijd nodig.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 16:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja alleen is het dan niet helemaal fair naar Bosz om het gelijk te verwachten. Hij heeft wel een goede selectie maar om die te kneden heb je gewoon tijd nodig.
Tijd zat gehad. Gewoon de gehele voorbereiding meegemaakt. Ook de Boer en iedere andere Ajax trainer heeft ieder jaar een vrijwel nieuwe selectie waar die mee aan de gang moet.

Ik vond met name het spel gewoon nog niet goed genoeg tot nu toe. Ik hoop dat dit echt beter wordt vanaf nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 januari 2017 door remco k --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 20 januari 2017 - 17:21   quote  deeplink  
nieuw systeem.. nieuwe spelers.. gehele voor bereiding om te kijken wie waar hoort te staan.. aantal spelers die totaal niet functioneerde in dat systeem en begonnen te janken.. nee dan had de boer het in het laatste jaar toch stukken makkelijker.. en je weet hoe dat afliep
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 januari 2017 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 16:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Tijd zat gehad. Gewoon de gehele voorbereiding meegemaakt. Ook de Boer en iedere andere Ajax trainer heeft ieder jaar een vrijwel nieuwe selectie waar die mee aan de gang moet.

Ik vond met name het spel gewoon nog niet goed genoeg tot nu toe. Ik hoop dat dit echt beter wordt vanaf nu.
Een voorbereiding alleen vind ik weinig hoor. De Boer werd het ook niet meer met deze jongens terwijl hij de groep al lang kon. Ook zijn poging om anders te spelen zorgde direct voor weerstand. Ik verwacht het niet van hem maar hoop het wel. Paar rotte appels zijn nu weg ben benieuwd eerst maar van Utrecht winnen.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 20 januari 2017 - 18:25   quote  deeplink  
Hahahahahahaha...Ajax Warrior....scherp, ik zeg; jij de beker. Ik dacht die ga ik ff op het forum gooien ja.

BOSZ HOUDT EL GHAZI NIET MEER TEGEN: ''DAARVOOR ZIJN DE GESPREKKEN TE VERGEVORDERD''

Mocht het zover komen dat Ajax niet instaat is om een vervanger aan te trekken, dat heeft het beleid zeker gefaald. En Bosz is daar zeker hoofdverantwoordelijk voor. Maar dat geldt ook deels voor de leiding.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 januari 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 17:21 schreef nummer10 het volgende:
nieuw systeem.. nieuwe spelers.. gehele voor bereiding om te kijken wie waar hoort te staan.. aantal spelers die totaal niet functioneerde in dat systeem en begonnen te janken.. nee dan had de boer het in het laatste jaar toch stukken makkelijker.. en je weet hoe dat afliep
Ach kerel. Het systeem is echt vrijwel hetzelfde. Alleen in balbezit moet men eerder vooruit voetballen. Verschillen uitsluitend in kleine details
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 17:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Een voorbereiding alleen vind ik weinig hoor. De Boer werd het ook niet meer met deze jongens terwijl hij de groep al lang kon. Ook zijn poging om anders te spelen zorgde direct voor weerstand. Ik verwacht het niet van hem maar hoop het wel. Paar rotte appels zijn nu weg ben benieuwd eerst maar van Utrecht winnen.
Al lang kon? Vrijwel ieder jaar de selectie opnieuw formeren.
Brandje
 Brandje - vrijdag 20 januari 2017 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 16:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Oneens. Ieder jaar zonder kampioenschap is een jaar gefaald. Dat er in dat jaar gebouwd mag worden staat daar los van.
Sorry maar je kan jezelf echt tegen lullen. Eerder zeg je dat er prima mee kan leven wanneer ajax eens in de drie jaar kampioen wordt en nu zeg je dat wanneer ze geen kampioen worden dat ze dan falen
Brandje
 Brandje - vrijdag 20 januari 2017 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 19:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach kerel. Het systeem is echt vrijwel hetzelfde. Alleen in balbezit moet men eerder vooruit voetballen. Verschillen uitsluitend in kleine details
Beter opletten. Ajax speelt zeker tien meter verder vooruit
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 20:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar je kan jezelf echt tegen lullen. Eerder zeg je dat er prima mee kan leven wanneer ajax eens in de drie jaar kampioen wordt en nu zeg je dat wanneer ze geen kampioen worden dat ze dan falen
Hoezo is dat tegenspreken. Ik kan er prima mee leven als ze eens in de drie jaar kampioen worden. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je het die andere twee jaar goed doet als je geen kampioen wordt?
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 20:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Beter opletten. Ajax speelt zeker tien meter verder vooruit
Valt zo reuze mee. In balbezit schuift de ploeg alleen sneller op en de bal gaat eerder vooruit. Maar die dingen zijn echt details en geen grote veranderingen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 januari 2017 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 19:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Al lang kon? Vrijwel ieder jaar de selectie opnieuw formeren.
Een trainer die er 2/3 of 4 seizoenen zit kent zijn selectie beter dan 1 die alleen een voorbereiding achter de rug heeft toch?
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2017 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 20:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Een trainer die er 2/3 of 4 seizoenen zit kent zijn selectie beter dan 1 die alleen een voorbereiding achter de rug heeft toch?
Ja ware het niet dat ieder jaar de halve selectie veranderd.
Brandje
 Brandje - vrijdag 20 januari 2017 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 20:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo is dat tegenspreken. Ik kan er prima mee leven als ze eens in de drie jaar kampioen worden. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je het die andere twee jaar goed doet als je geen kampioen wordt?
Ja dat is jezelf tegen spreken en dat weet je ook wel.
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 januari 2017 - 20:38   quote  deeplink  
Deulofeu is naar Milan dus.. Het net begint zich weer te sluiten.
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 januari 2017 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 20:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Een trainer die er 2/3 of 4 seizoenen zit kent zijn selectie beter dan 1 die alleen een voorbereiding achter de rug heeft toch?
Zeker. Inclusief de jeugd en de ontwikkeling van spelers/jeugd.
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 januari 2017 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 20:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Beter opletten. Ajax speelt zeker tien meter verder vooruit
Nou, het spel is veel sneller geworden in de omschakeling. Dat is positief. Maar het grootste verschil in tactiek is gewoon Ziyech. Die heeft iets speciaals wat we al jaren niet gezien hebben. Creativiteit. Meer dan zijn laatste echt goede voorganger Eriksen.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 20 januari 2017 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2017 - 20:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar je kan jezelf echt tegen lullen. Eerder zeg je dat er prima mee kan leven wanneer ajax eens in de drie jaar kampioen wordt en nu zeg je dat wanneer ze geen kampioen worden dat ze dan falen
Dan heeft Remcotju dat mooi van mij gepikt, kijk en dat mag natuurlijk niet zomaar.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 21 januari 2017 - 00:45   quote  deeplink  
Weet je wat het is, Remco draait met regelmaat met de wind mee. Ik ben veel rechtlijniger. Ik neem hem daarom ook niet serieus. Dat ik dan sarcastisch ga reageren hoort bij het spel.

En als Ajacied maak ik me zorgen voor hoe het gaat momenteel, omdat ik mijn hart vasthoudt. Natuurlijk ben ik ook blij met het spel wat aantrekkelijker is. Maar daarnaast zie je ook opnieuw weer diverse dingen die duidelijk een beperking hebben op het spel en de resultaten.

Mocht Ajax El Gahzi laten gaan, dan ga je in de breedte erop achteruit. En wanneer je dan voor 31 januari je niet weet te versterken zie ik dat als falen. Ik kan daar niks anders van maken.

Juist dat zijn de details wat uiteindelijk je een kampioenschap kan gaan kosten. En dan kan Ajax achteraf opnieuw weer van alles gaan aanvoeren. Maar het blijft dan helaas een feit dat je door je houding en keuzes je niet hebt weten te versterken. En de spelers die vertrekken niet hebt weten te behouden.
JOOD
 JOOD - zaterdag 21 januari 2017 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 januari 2017 - 00:45 schreef Bobby1972 het volgende:
Weet je wat het is, Remco draait met regelmaat met de wind mee. Ik ben veel rechtlijniger. Ik neem hem daarom ook niet serieus. Dat ik dan sarcastisch ga reageren hoort bij het spel.

En als Ajacied maak ik me zorgen voor hoe het gaat momenteel, omdat ik mijn hart vasthoudt. Natuurlijk ben ik ook blij met het spel wat aantrekkelijker is. Maar daarnaast zie je ook opnieuw weer diverse dingen die duidelijk een beperking hebben op het spel en de resultaten.

Mocht Ajax El Gahzi laten gaan, dan ga je in de breedte erop achteruit. En wanneer je dan voor 31 januari je niet weet te versterken zie ik dat als falen. Ik kan daar niks anders van maken.

Juist dat zijn de details wat uiteindelijk je een kampioenschap kan gaan kosten. En dan kan Ajax achteraf opnieuw weer van alles gaan aanvoeren. Maar het blijft dan helaas een feit dat je door je houding en keuzes je niet hebt weten te versterken. En de spelers die vertrekken niet hebt weten te behouden.
Ik ga me niet uitlaten over anderen hier, al denk ik dat we het lekker over voetbal en beleid moeten hebben. Niet over elkaar.

De rest van je alineas, 100% mee eens. Ik zie het al weer gebeuren; we willen alle goede spelers, maar helaas kunnen we ze niet halen.. (bullshitverhaal) dus hebben we er voor gekozen om het met deze groep te doen. Er zit namelijk voldoende kwaliteit in...

Gewoon op tijd een speler kopen. Klaar. Als je iemand wil hebben, ga er dan ook 150% voor en zet een stapje extra aub.
Eide
 Eide - zaterdag 21 januari 2017 - 08:03   quote  deeplink  
Hou je eens wat minder bezig met anderen man.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 januari 2017 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers









0.0238020