BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 11 november 2018 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 08:48 schreef remco k het volgende:
Psv heeft het in de competitie makkelijker doordat ze geen Europees meer hebben.

En de prestaties van Ajax als ze goed zijn en blijven kunnen alsnog de elfde plek opleveren.

Als psv dan kampioen zou worden zorgen wij dus voor hun directe plaatsing.

Belachelijk tegenstrijdig zeg.
Geldt gelukkig nog niet voor de kampioen van dit jaar, haha.
remco k
 remco k - zondag 11 november 2018 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 13:44 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

In elk geval geen bonuspunten voor Oostenrijk wanneer RB Salzburg en evt Rapid Wien zich plaatsen.
Waarom voor hun niet dan?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 november 2018 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 16:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom voor hun niet dan?
Verschil tussen CL en EL. CL groepsfase overleving is 4 bonuspunten, met erna elke overleving een extra bonuspunt. EL heeft die 4 bonuspunten niet wanneer een club overleeft.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 november 2018 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 16:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom voor hun niet dan?
14ad5b09e2.png

Direct van de officiële UEFA site gehaald.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 november 2018 door Hasjkoph --
remco k
 remco k - zondag 11 november 2018 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 16:21 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Verschil tussen CL en EL. CL groepsfase overleving is 4 bonuspunten, met erna elke overleving een extra bonuspunt. EL heeft die 4 bonuspunten niet wanneer een club overleeft.
Oké Thanks. Ik wist het niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 12 november 2018 - 10:20   quote  deeplink  
Ik vermoed dat behalve Ajax en PSV geen een ander eredivisie club zou winnen van de kampioen van Luxemburg.

St-Pauli heeft een stadion waar 23 duizend man in kunnen en dat speelt op de 2de niveau van Duitsland.
Zo zijn er meer voorbeelden dat de stadions hier te klein zijn.

Veel clubs zijn gewoon niet het hoogste niveau waardig, puur als je naar het aantal verkochten kaarten gaat kijken. Wat voor Ajax het volgens mij de grootste structurele inkomsten bron is.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 12 november 2018 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2018 - 10:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik vermoed dat behalve Ajax en PSV geen een ander eredivisie club zou winnen van de kampioen van Luxemburg.

St-Pauli heeft een stadion waar 23 duizend man in kunnen en dat speelt op de 2de niveau van Duitsland.
Zo zijn er meer voorbeelden dat de stadions hier te klein zijn.

Veel clubs zijn gewoon niet het hoogste niveau waardig, puur als je naar het aantal verkochten kaarten gaat kijken. Wat voor Ajax het volgens mij de grootste structurele inkomsten bron is.
Ik denk dat transfersommen de grootste structurele inkomstenbron is voor Ajax. Jullie ontvangen altijd de absolute hoofdprijs voor jullie spelers.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 12 november 2018 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2018 - 11:01 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Ik denk dat transfersommen de grootste structurele inkomstenbron is voor Ajax. Jullie ontvangen altijd de absolute hoofdprijs voor jullie spelers.
Dat is niet waar Ajax zijn begroting op maakt en ook niet structureel is.
Want Ajax wil ze niet iedereen jaar verkopen.

Dus dat is niet waar. Dat is niet de reden waarom Ajax de grootste begroting heeft.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 12 november 2018 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2018 - 12:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is niet waar Ajax zijn begroting op maakt en ook niet structureel is.
Want Ajax wil ze niet iedereen jaar verkopen.

Dus dat is niet waar. Dat is niet de reden waarom Ajax de grootste begroting heeft.
Maar het geld komt wel binnen.. vele tientallen miljoenen ieder jaar. Ik denk dat dat meer oplevert dan de kaartjes door het hele jaar heen, ongeacht of het is opgenomen in de begroting. Inkomsten zijn inkomsten. Binnenkort komt er mogelijk 60 of 80 miljoen binnen voor de Ligt en f. de Jong.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 12 november 2018 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2018 - 12:46 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Maar het geld komt wel binnen.. vele tientallen miljoenen ieder jaar. Ik denk dat dat meer oplevert dan de kaartjes door het hele jaar heen, ongeacht of het is opgenomen in de begroting. Inkomsten zijn inkomsten. Binnenkort komt er mogelijk 60 of 80 miljoen binnen voor de Ligt en f. de Jong.
Dat zeker, het geld komt ook wel binnen.
Het geld gaat gewoon naar de bankrekening. Daar worden de lopende kosten niet voor betaald. Enkel als er investeringen nodig zijn.

We kunnen 17 miljoen die we van kluivert hebben gekregen herinvesteren, omdat we rijk zijn. Zo'n 200 mil eigen vermogen.
Daar kunnen we zelfs 17 miljoen erop leggen. Gelukkig wordt dat gedekt door CL deelname. Maar dan nog hoeft Ajax die spelers niet te verkopen. Want die uitgave is eenmalig. Het staat wel op je balans maar niet op de begroting.

Het ging om dat er veel clubs in de eredivisie een te kleine begroting heeft.
Eide
 Eide - maandag 12 november 2018 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2018 - 11:01 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Ik denk dat transfersommen de grootste structurele inkomstenbron is voor Ajax.
Dan weet je niet waar je het over hebt. Ajax beschouwt transfers nadrukkelijk als incidentele inkomstenbron en budgetteerd op zwarte cijfers zonder Europese en transferinkomsten. Daarom zijn de reserves van Ajax zo enorm.
Eide
 Eide - dinsdag 13 november 2018 - 07:54   quote  deeplink  
Ajax verovert Amerika

Nederlanders die door New York wandelden stonden maandag plotseling oog-in-oog met Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech, André Onana, Nico Tagliafico en Dusan Tadic.

Op de immens grote videowall op Times Square kondigden de sterspelers van Ajax de komst van een Ajax-kantoor in hartje Manhattan aan vanwaaruit ’The States’ commercieel moeten worden veroverd.

„Om structureel te kunnen meedoen met de Europese (sub)top, moeten we voor nieuwe inkomstenbronnen zorgen. Daarvoor moeten we innovatief zijn en internationaal denken. Deze stap richting New York is daar een voorbeeld van”, zegt commercieel directeur Menno Geelen, die met Ajax inmiddels op bijna alle continenten voet aan de grond heeft gekregen.

Bron

efa60ecc-e708-11e8-bdf9-c9a9a46660c3.jpg
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 november 2018 - 08:22   quote  deeplink  
Wordt het niet eens tijd voor de commerciële directeur een kleding sponsor te vinden. Contract loopt namelijk over bijna 6 maanden af?

Of mag je pas na 6 maanden zeggen dat je een andere gevonden hebt?
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 november 2018 - 08:46   quote  deeplink  
Cool zeg. Ook nog vaak genoeg laten vallen dat Zlatan bij ons gespeeld heeft en ik zie de interesse in Ajax wel stijgen dan in Amerika.
Eide
 Eide - dinsdag 13 november 2018 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 november 2018 - 08:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor de commerciële directeur een kleding sponsor te vinden.
Ajax heeft al lang en breed verlengt met Adidas.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 november 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 november 2018 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 november 2018 - 09:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax heeft al lang en breed verlengt met Adidas.
Oh dat is mij dan ontschoten. Dat wis ik niet, bedankt:)
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 13 november 2018 - 11:24   quote  deeplink  
Niet enkel de genoemde personen als ik naar de foto kijk.
Ik zie ook nog Dolberg, Blind en helemaal rechts volgens mij Neres
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 14 november 2018 - 10:31   quote  deeplink  
Als ik de berichten lees over dat de commerciële inkomsten de afgelopen jaren van 68 miljoen naar 91 miljoen is gestegen. Dan stemt mij dat tevreden. Zeker als de verwachting is dat we verder groeien naar de 100 miljoen.

Als ik gisteren de bericht lees over de verlenging van Adidas, terwijl Adidas andere clubs afstoot. Zoals AC Milan en Schalke. Dan stemt mij dat tevreden. Uiteraard betaald Adidas niet zoveel als met het nieuwe contract die ze hebben afgesloten met Real Madrid.

Dan kan je de salarisplafond ook wel wat verruimen.

Ajax is veel groter dan dit kleine landje. Alleen al kijkend naar de loting tijdens de CL en telkens over Ajax heeft, misschien komt het omdat we er niet altijd bij zijn.

Toekomst ziet er rooskleurig uit!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 14 november 2018 - 10:35   quote  deeplink  
'Ingrijpend voorstel voor Premier League: aantal buitenlanders teruggeschroefd'

De Brexit dreigt grote gevolgen te hebben voor de Premier League-clubs. De FA heeft een drastisch plan opgesteld om met de gevolgen van een vertrek uit de Europese Unie om te gaan. Zo staat in het voorstel dat teams voor de helft uit in Engeland opgeleide spelers moeten bestaan.

Dat meldt kwaliteitskrant The Times. Er ligt druk op de Premier League om vóór de Brexit een akkoord te bereiken met de FA, omdat EU-spelers anders in hetzelfde schuitje dreigen te belanden als niet-EU-spelers. Ook zij moeten dan aan strenge criteria voldoen om een werkvergunning te bemachtigen.

Momenteel is het Britse clubs toegestaan om zeventien 'overzeese' spelers in de selectie op te nemen, maar in het voorstel van de FA wordt dat teruggebracht naar twaalf. Liefst dertien Premier League-clubs overschrijden momenteel dat aantal. Onder meer topclubs Tottenham Hotspur en Manchester City zitten momenteel op het maximum en zouden dus vijf spelers moeten laten gaan. Liverpool en Chelsea hebben elk zestien niet in Engeland opgeleide spelers.

De FA wil met de plannen vooral de doorstroming van Engelse spelers een boost geven, terwijl het in ruil aanbiedt om de regels voor een werkvergunning iets te versoepelen. Zo moeten Engelse clubs in staat blijven om de grootste talenten binnen te halen. Er zal bovendien een overgangsperiode komen die tot eind 2020 duurt. De Britse regering heeft al zijn medewerking toegezegd.

Naast City, Spurs, Chelsea en Liverpool zouden ook Arsenal (15) en United (14) het aantal niet in Engeland opgeleide spelers moeten terugbrengen. Geluk voor The Red Devils is dat Paul Pogba en Romelu Lukaku wél een 'homegrown-status' hebben in Engeland, omdat ze een deel van hun opleiding in het land genoten.

bron: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/851992/-ingrijpend-voorstel-voor-premier-league-aantal-buitenlanders-teruggeschroefd-.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 november 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 14 november 2018 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 10:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Zo staat in het voorstel dat teams voor de helft uit in Engeland opgeleide spelers moeten bestaan.
Dit betekent vooral dat de Engelse clubs spelers op nog jongere leeftijd zullen willen gaan lokken.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 14 november 2018 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 12:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit betekent vooral dat de Engelse clubs spelers op nog jongere leeftijd zullen willen gaan lokken.
Inderdaad.
Als de andere landen hun regelgeving daarop aan kunnen passen, dat spelers niet zo jong weggekocht kunnen worden, zou dat positief zijn.
Eide
 Eide - woensdag 14 november 2018 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 12:42 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Inderdaad.
Als de andere landen hun regelgeving daarop aan kunnen passen, dat spelers niet zo jong weggekocht kunnen worden, zou dat positief zijn.
Je kan mensen niet zomaar verbieden naar een ander land te gaan en wat ze in een ander land doen is niet gebonden aan Nederlandse of Europese wetgeving.

De enige die hier iets aan zou kunnen doen zijn de UEFA en de FIFA. Aangezien de Premier League de rijkste competitie ter wereld is acht ik die kans erg klein.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 14 november 2018 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 12:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit betekent vooral dat de Engelse clubs spelers op nog jongere leeftijd zullen willen gaan lokken.
Dat is vrijwel onmogelijk omdat de kinderen niet naar een ander land mogen zonder dat de ouders ook niet gaan. Anders is het kinderhandel en dat is verboden.

Wat nu gebeurd is dat de ouders werk krijgen aangeboden en daarmee dus kind meegaat.
En voor de ouders wordt het namelijk lastig om een verblijfstatus te krijgen.

Althans dat is wat ik heb begrepen, als de GB uit de EU stapt. Dat is ook wat de GB wil, ze willen namelijk niet dat bijvoorbeeld poolse chauffeurs het werk overnemen van Engelse chauffeurs. Immigratiebeleid is namelijk een hoofdpijn dossier voor GB en een van de redenen om uit de EU te stappen.

Ik denk niet dat er een uitzondering op de regel komt als de ouders van een talent zijn.
Eide
 Eide - woensdag 14 november 2018 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 13:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is vrijwel onmogelijk omdat de kinderen niet naar een ander land mogen zonder dat de ouders ook niet gaan. Anders is het kinderhandel en dat is verboden.
Je roept weer iets zonder je te hebben ingelezen. In Engeland mogen clubs spelers vanaf 14 jaar al een contract aanbieden onder een "scholarship". Hij krijgt dan een voetbal- en schoolopleiding op een voetbalacademie. vanaf 16 jaar mogen ze daar een echt voetbalcontract ondertekenen. Ouders hoeven ook niet mee, want de spelers komen intern op de academie of worden ondergebracht bij gastouders, iets dat in het Engelse (elite) schoolsysteem vrij gewoon is.

Ofterwijl; Jawel, Engelse clubs gaan gewoon nog jonger scouten. De vraag is hoe ze het financieel aantrekkelijk genoeg kunnen maken, aangezien er een basissalaris is voor scholarships waar de clubs niet van mogen afwijken. Dat gaat dan pas weer als ze 16 zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 november 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 14 november 2018 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 13:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Je roept weer iets zonder je te hebben ingelezen. In Engeland mogen clubs spelers vanaf 14 jaar al een contract aanbieden onder een "scholarship". Hij krijgt dan een voetbal- en schoolopleiding op een voetbalacademie. vanaf 16 jaar mogen ze daar een echt voetbalcontract ondertekenen. Ouders hoeven ook niet mee, want de spelers komen intern op de academie of worden ondergebracht bij gastouders, iets dat in het Engelse (elite) schoolsysteem vrij gewoon is.

Ofterwijl; Jawel, Engelse clubs gaan gewoon nog jonger scouten. De vraag is hoe ze het financieel aantrekkelijk genoeg kunnen maken, aangezien er een basissalaris is voor scholarships waar de clubs niet van mogen afwijken. Dat gaat dan pas weer als ze 16 zijn.
Article 19 Protection of minors
1. International transfers of players are only permitted if the player is over
the age of 18.

2. The following three exceptions to this rule apply:

a) The player’s parents move to the country in which the new club is
located for reasons not linked to football;

b) The transfer takes place within the territory of the European
Union (EU) or European Economic Area (EEA) and the player
is aged between 16 and 18. In this case, the new club must fulfi l
the following minimum obligations:

i) It shall provide the player with an adequate football education
and/or training in line with the highest national standards.

ii) It shall guarantee the player an academic and/or school and/or
vocational education and/or training, in addition to his football
education and/or training, which will allow the player to pursue
a career other than football should he cease playing professional
football.

iii) It shall make all necessary arrangements to ensure that
the player is looked after in the best possible way (optimum
living standards with a host family or in club accommodation,
appointment of a mentor at the club, etc.).

iv) It shall, on registration of such a player, provide the
relevant association with proof that it is complying with the
aforementioned obligations;

c) The player lives no further than 50km from a national border
and the club with which the player wishes to be registered in the
neighbouring association is also within 50km of that border. The
maximum distance between the player’s domicile and the club’s
headquarters shall be 100km. In such cases, the player must
continue to live at home and the two associations concerned must
give their explicit consent.

Bron: https://www.fifa.com/mm/document/affederation/administration/regulations_on_the_status_and_transfer_of_players_en_33410.pdf

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 november 2018 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 14 november 2018 - 14:32   quote  deeplink  
Ik heb mij wel degelijk ingelezen. FIFA heeft namelijk kinderhandel verboden. Er zijn 3 uitzonderingen. En als de GB de regels van EU niet over wilt nemen dan geld uitzondering B niet meer voor Engeland. En daar valt Scholarship onder.

Tenzij ze nog wel onder EEA wilt vallen, volgens mij willen ze dat niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 november 2018 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 14 november 2018 - 15:14   quote  deeplink  
https://app.nos.nl/datavisualisatie/2018/brexit-faq/

56. Ik maak me zorgen om de Premier League.

Ook voor het voetbal kan er iets veranderen. Als het tot een ‘harde’ brexit komt, heeft de Engelse voetbalbond niet meer de voordelen van vrij verkeer van personen en daardoor kunnen de grote clubs zoals Chelsea en Manchester United niet zomaar Europese talenten binnen halen. De transfers worden dan ingewikkelder, omdat de voetballers een werkvergunning moeten aanvragen. Ook voor de huidige internationale spelers in het Verenigd Koninkrijk moet er een oplossing komen. Er is geen probleem als er een ‘zachte’ brexit komt, aangezien er dan vrij verkeer van personen geldt.
Eide
 Eide - woensdag 14 november 2018 - 15:57   quote  deeplink  
Lees nu eens wat er staat, in plaats van jouw eigen idee te projecteren op wat een ander zegt. Het gaat niet om een transfer, maar een op "scholarship". Dat valt geheel buiten deze regelgeving maar stelt de Engelse voetbalclubs wel in staat 14-jarigen aan te trekken.

Dit staat allemaal keurig in de FA Rules of the Association, artikel "Players with a written contract", lid "Scholarships".

Om dit dus helemaal te verhelderen: de FA heeft al een loophole in werking.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 november 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 14 november 2018 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 15:57 schreef Eide het volgende:
Lees nu eens wat er staat, in plaats van jouw eigen idee te projecteren op wat een ander zegt. Het gaat niet om een transfer, maar een op "scholarship". Dat valt geheel buiten deze regelgeving maar stelt de Engelse voetbalclubs wel in staat 14-jarigen aan te trekken.

Dit staat allemaal keurig in de FA Rules of the Association, artikel "Players with a written contract", lid "Scholarships".

Om dit dus helemaal te verhelderen: de FA heeft al een loophole in werking.
Wat valt volgens jou onder een transfer?

Ajax jeugd speler stapt over naar Man City. Als ik dat vertaal naar het Engels, staat er toch echt een transfer! Een speler van Ajax is lid van Ajax en lid van de KNVB als ze overstappen naar een andere bond dan maak je een transfer. Ook als er geen geld gemoeid is.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/enlsquo-city-wacht-transferverbod-na-gesjoemel-met-jeugdspelerenrsquo~a2a87c84/

Ook het aantrekken van spelers onder 18 vallen onder de transfers regels. Ook als de speler helemaal geen contract meer heeft valt het onder de transfer regels.
En in dit voorbeeld wil City zeggen dat de speler EU-inwoner is omdat hij een Italiaans paspoort heeft en dus onderuit de regel van de FIFA kan vallen.
Eide
 Eide - woensdag 14 november 2018 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 17:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wat valt volgens jou onder een transfer?

Ajax jeugd speler stapt over naar Man City. Als ik dat vertaal naar het Engels, staat er toch echt een transfer! Een speler van Ajax is lid van Ajax en lid van de KNVB als ze overstappen naar een andere bond dan maak je een transfer. Ook als er geen geld gemoeid is.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/enlsquo-city-wacht-transferverbod-na-gesjoemel-met-jeugdspelerenrsquo~a2a87c84/

Ook het aantrekken van spelers onder 18 vallen onder de transfers regels. Ook als de speler helemaal geen contract meer heeft valt het onder de transfer regels.
En in dit voorbeeld wil City zeggen dat de speler EU-inwoner is omdat hij een Italiaans paspoort heeft en dus onderuit de regel van de FIFA kan vallen.
Het is geen transfer omdat er geen voetbalcontract aan ten grondslag ligt. Het scholarshipprogramma biedt een voetbal- en schoolopleiding tegen een beperkte financiële vergoeding (145 pond per week op dit moment, 165 pong per week in het 2 jaar).

Dat is volgens de FA volledig buiten het transferen van jeugdspelers op basis van voetbalcontracten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 14 november 2018 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 18:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is geen transfer omdat er geen voetbalcontract aan ten grondslag ligt. Het scholarshipprogramma biedt een voetbal- en schoolopleiding tegen een beperkte financiële vergoeding (145 pond per week op dit moment, 165 pong per week in het 2 jaar).

Dat is volgens de FA volledig buiten het transferen van jeugdspelers op basis van voetbalcontracten.
Mag ik wat schrijven hoe ik het zie, dan doe ik dat met een voorbeeld.

Stel: Jan Jansen is 6 jaar en wilt graag voetballen. Zijn ouders schrijven hem in bij amateur club die om de hoek zit. Daar Jan een lidmaatschap aan en teken daar een formulier. In die verklaring staat ook dat Jan word ingeschreven bij de KNVB en bij de FIFA.

6 jaar later komt Ajax op bezoek en benaderd Jan en zijn ouders. Jan wilt naar Ajax en ouders vinden dat goed. Jan en zijn ouders teken een lidmaatschap verklaring en die wordt opgestuurd naar KNVB. KNVB geeft zijn goedkeuring. Amateur club waar Jan zat heeft niks te willen.

2 jaar nadat Jan bij Ajax heeft gezeten. Hij is nu 14 jaar. Nu zit City op de tribune. Jan is blij en wilt naar Manchester. Ouders gaan ermee akkoord, maar gaan niet mee. Ajax niet, maar kan hem niet tegenhouden. Want een lidmaatschap is opzegbaar. City meld aan FA onder scholarship programma dat ze een nieuwe speler hebben. FA geeft zijn goedkeuring want Jan komt niet in hun database voor. FA meld aan de Fifa dat ze een nieuwe speler hebben. Fifa kijkt ernaar en geeft zijn goedkeuring want overplaatsing (andere woord voor transfer) voldoet aan de eisen. Dit speelt zich afgelopen zomer af en met de regels van nu.

Maar Jan heeft nog een 3 jaar jongere broertje bij Ajax voetballen en hij heet Piet.
Piet wordt 3 jaar later (2021) ook 14 en word dan benaderd door City. GB is uit de Eu gestapt en behoort niet meer tot de interne markt van EU. Dan stapt Ajax naar het CAS en meld een ongeldige overplaatsing van een 14 jarige speler en wijst dan naar artikel 19 van de Fifa. Als dan wel een baan voor de ouders word aangeboden dan mag het wel en zal Ajax de zaak verliezen bij het CAS.
Dan moeten de ouders een werkvergunning krijgen en dat word lastig bij een brexit.

De regels van de FA stellen in deze zaak niet. Omdat het een overdracht van bond naar een andere bond gaat, daar gelden de fifa regels. Intern overplaatsing gaat de KNVB of FA over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 november 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 14 november 2018 - 20:20   quote  deeplink  
Je mag gewoon van de ene bond naar de andere. Welke wet- of regelgeving denk jij die dat verbied? De regelgeving gaat over professionele contracten, dus iemand die een arbeidsovereenkomst aangaat.

Deze 14 jarige jongens gaan echter geen arbeidsovereenkomst aan, en zolang ze op een geldig visum, of iets dergelijks, in Engeland aanwezig zijn is er geen enkele wet- of regelgeving die hier iets van gaat vinden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 14 november 2018 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 20:20 schreef Eide het volgende:
Je mag gewoon van de ene bond naar de andere. Welke wet- of regelgeving denk jij die dat verbied? De regelgeving gaat over professionele contracten, dus iemand die een arbeidsovereenkomst aangaat.

Deze 14 jarige jongens gaan echter geen arbeidsovereenkomst aan, en zolang ze op een geldig visum, of iets dergelijks, in Engeland aanwezig zijn is er geen enkele wet- of regelgeving die hier iets van gaat vinden.
Nu nog niet. Omdat de GB nu nog lid is van de EU en daarbij lid is van de interne markt van de EU.
In de interne markt is de vrijheid van handel( personen, goederen, kapitaal en diensten)

Britten willen niet meer bij de interne markt horen vanwege de immigranten en willen uit de EU stappen. Daarbij dus ook uit het vrijhandels akkoord. Dus GB wil af van het lidmaatschap EU en van EAA.

Dan geld de regel van de fifa van een internationale overplaatsing van personen onder 18. Die regel heb ik eerder genoemd, in een eerdere post.
Voor de goede orde fifa artikel 19.2.b die verbied dat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 november 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 14 november 2018 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 20:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nu nog niet. Omdat de GB nu nog lid is van de EU en daarbij lid is van de interne markt van de EU.
Nee, sowieso niet. Jij, ik en iedereen mag gewoon naar het buitenland voor bijvoorbeeld een opleiding zolang je over de juiste papieren beschikt. Binnen en buiten de EU. Het enige verschil is dat je er binnen de EU geen visum of andere papieren voor nodig hebt.

De FIFA verbiedt daar helemaal niets aan en zolang het niet over professionele contracten gaat is het dus ook geen zakelijke aangelegenheid en gaat het dus niet over arbeid en dus ook geen kinderarbeid. En als ze dan al in Engeland zijn is na twee jaar de overstap naar een professioneel contract een eitje.
Eide
 Eide - woensdag 14 november 2018 - 21:03   quote  deeplink  
Jeugdig Ajax wint besloten oefenduel van Heerenveen

Een combinatieteam van Ajax 1 en Jong Ajax heeft woensdagmiddag een besloten oefenwedstrijd tegen sc Heerenveen met 3-2 gewonnen. Sebastian Pasquali, Danilo Pereira en Brian Brobbey zorgden voor de Amsterdamse doelpuntenproductie op sportcomplex de Toekomst.

Bekende namen als David Neres, Kostas Lamprou en Vaclav Cerny kregen vanwege de interlandperiode bijval van een aantal jonge talenten. Zo begonnen Ajax O19-spelers Brobbey (16) en Kenneth Taylor (16) in de basis. Laatstgenoemde was al eerder actief tijdens het oefenduel met PEC Zwolle (4-1-winst).

Koud kunstje
Heerenveen kwam na 10 minuten op voorsprong. Aanvaller Sam Lammers werd onderuit gehaald in het strafschopgebied, ontving een penalty en schoot door het midden raak: 0-1. Niet veel later maakte Pasquali namens Ajax gelijk. Een rebound uit een indraaiende vrije trap was een koud kunstje voor de Australiër. Beide teams gingen rusten bij een 1-1-stand.

Pereira & Brobbey trefzeker
Na rust bleef Ajax de dominante ploeg. Het leidde tot een treffer van Pereira. De Braziliaanse aanvaller, spelend als nummer 10, ontving de bal van Cerny en zag zijn schot via een verdediger van Heerenveen in het doel belanden. Vervolgens was het duel voor Cerny en Neres voorbij. Zij werden vervangen voor Leo Thethani en Sontje Hansen.

Heerenveen bleef loeren op de counter, maar het was Brobbey die wist te scoren. De sterke Ajax-spits schoot vanaf dichtbij raak en zette de stand op 3-1. De bezoekers kwamen via een strafschop nog wel op 3-2, maar verder dan dat kwamen ze niet. Het jeugdige Ajax boekte een knappe zege in Amsterdam.

Opstelling Ajax: Lamprou; Orejuela, Pasquali, Kemper, Ylätupa; Ter Heide (27. Aberkane), Pereira, Taylor (90. King); Neres (60. Thethani), Brobbey, Cerny (60. Hansen).

Ajax.nl
Eide
 Eide - woensdag 14 november 2018 - 21:03   quote  deeplink  


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 november 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 15 november 2018 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 20:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, sowieso niet. Jij, ik en iedereen mag gewoon naar het buitenland voor bijvoorbeeld een opleiding zolang je over de juiste papieren beschikt. Binnen en buiten de EU. Het enige verschil is dat je er binnen de EU geen visum of andere papieren voor nodig hebt.

De FIFA verbiedt daar helemaal niets aan en zolang het niet over professionele contracten gaat is het dus ook geen zakelijke aangelegenheid en gaat het dus niet over arbeid en dus ook geen kinderarbeid. En als ze dan al in Engeland zijn is na twee jaar de overstap naar een professioneel contract een eitje.
De vraag is of je een visum gaat krijgen. Visum voor een 18 jarige die een universitair opleiding doet, daar krijg je in Nederland een Visum voor.
Een visum voor een 14jarige die een middelbaren onderwijs volgt, daar krijg je geen visum voor.
Een voorbeeld, Mauro en die 2 kinderen uit Armenië kregen geen visum totdat de media ermee gingen bemoeien.
Normaal word dat dus gewoon geweigerd.

De vraag is of GB een minder streng beleid gaat voeren. Dat denk ik wel.
Eide
 Eide - donderdag 15 november 2018 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 november 2018 - 09:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

De vraag is of je een visum gaat krijgen.
Volgens de Britse overheid:

quote:
Overview

You can apply for the Tier 4 (Child) student visa if you’re aged between 4 and 17 and you want to study at an independent school in the UK.

You must also:
- have a place on a course
- have the consent of your parent or guardian
- have enough money to cover your course fees and living costs
- be from a country that’s not in the European Economic Area (EEA) or Switzerland
- meet the eligibility requirements
Vanzelfsprekend gaan dezelfde regels gelden voor personen van binnen de EEA na 2012. Moraal van het verhaal is dat een dergelijk visum geen enkel probleem is. Nu niet en straks ook niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 16 november 2018 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 november 2018 - 14:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens de Britse overheid:

[..]

Vanzelfsprekend gaan dezelfde regels gelden voor personen van binnen de EEA na 2012. Moraal van het verhaal is dat een dergelijk visum geen enkel probleem is. Nu niet en straks ook niet.
heb je dit gelezen?
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/852414/brexit-pakt-heel-gunstig-uit-voor-eredivisie-strooptocht-naar-toptalent-eindigt-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax
Eide
 Eide - vrijdag 16 november 2018 - 10:55   quote  deeplink  
Jazeker. Daarom juist mijn betoog dat de Engelse clubs nog jongere voetballers gaan scouten. Omdat de 16-17 jarigen heel moeilijk haalbaar worden gaan ze dus mogelijk proberen die gasten al met 14-15 binnen te trekken om zo de regelgeving te omzeilen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 16 november 2018 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 november 2018 - 10:55 schreef Eide het volgende:
Jazeker. Daarom juist mijn betoog dat de Engelse clubs nog jongere voetballers gaan scouten. Omdat de 16-17 jarigen heel moeilijk haalbaar worden gaan ze dus mogelijk proberen die gasten al met 14-15 binnen te trekken om zo de regelgeving te omzeilen.
Ik blijf mij zelf herhalen maar aantrekken van kinderen onder de 18 uit een ander land, dat is verboden.
Vervolgens zijn er uitzonderingen dat 16/17 jarige wel kunnen ivm schoolopleiding er wel heen kunnen als die uit de EEA komt.

Voor kinderen van onder de 16 blijft dan wel verboden al. Daar zijn namelijk geen uitzonderingen gemaakt.

Maar het heeft niet zoveel zin om hier nog over te hebben. De britten moeten wel uit de EU stappen, de vraag is of dat gebeurd.
En dan zullen we zien of clubs een gat in wet vinden en daar gebruik van maakt.

In ieder geval wordt het er niet makkelijker op en dat is al goed.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 16 november 2018 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 november 2018 - 12:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Je kan mensen niet zomaar verbieden naar een ander land te gaan en wat ze in een ander land doen is niet gebonden aan Nederlandse of Europese wetgeving.

De enige die hier iets aan zou kunnen doen zijn de UEFA en de FIFA. Aangezien de Premier League de rijkste competitie ter wereld is acht ik die kans erg klein.
Nog jonger zie ik niet gebeuren als ik heel eerlijk ben. Je heb tgeen idee als iemand 11 of 12 is of hij wel of niet heel goed zal worden, dat is een te groot risico, zelfs voor Engelse clubs

ter aanvulling moeten de ouders een niet voetbalgerelateerde baan hebben volgens mij om dit mogelijk te maken. De clubs moeten de ouders aardig wat gaan betalen en ik weet niet of dat ook gaat gebeuren.

MOcht het wel gaan gebeuren, dan komt dit ook weer boven drijven en zulllen ze dit ook aanpassen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 november 2018 door Ajax we love you --
Eide
 Eide - vrijdag 16 november 2018 - 16:04   quote  deeplink  
Dat scholarship programma kan pas vanaf 14 jaar. Er ligt geen arbeidscontract aan ten grondslag dus slaat niet op transferregels. Als de Engelse clubs zelf spelers moeten opleiden en geen jeugdspelers op arbeidscontract via transfers mogen halen is dit wel een zijweg die het aantrekken van jonge jongens mogelijk maakt binnen bestaande regelgeving.
Eide
 Eide - vrijdag 16 november 2018 - 22:48   quote  deeplink  
Ajax heeft Mazraoui een nieuw contract aangeboden. Mazraoui ligt nog vast tot 2021. Minimaal een salarisverhoging en misschien een langere looptijd is de verwachting hoewel Ajax geen mededelingen heeft gedaan over de inhoud.
Eide
 Eide - woensdag 05 december 2018 - 08:10   quote  deeplink  
De rust bij Ajax is wel heerlijk hoor. Geen stress in de tent, geen 5e colonne die aan de stoelpoten van bestuurders of technische mensen zaagt. Zeldzaam hoor, dit bij Ajax, zeker omdat er nog geen enkel uitzicht is op een aansprekend resultaat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 december 2018 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2018 - 08:10 schreef Eide het volgende:
De rust bij Ajax is wel heerlijk hoor. Geen stress in de tent, geen 5e colonne die aan de stoelpoten van bestuurders of technische mensen zaagt. Zeldzaam hoor, dit bij Ajax, zeker omdat er nog geen enkel uitzicht is op een aansprekend resultaat.
Ben alleen wel benieuwd hoelang deze rust stand zal houden. In de zomerstop zie ik een enorme leegloop aankomen. Die leegloop zal niet te voorkomen zijn, waardoor eigenlijk nu al aan deze situatie gewerkt moet worden.

Onderstaand een lijstje van spelers die ik na dit seizoen zie vertrekken.

- Onana
- De Ligt
- Tagliafico
- De Jong
- Ziyech
- Dolberg
- Neres
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 december 2018 - 13:23   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 december 2018 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - vrijdag 07 december 2018 - 13:38   quote  deeplink  
Ik geloof niet dat ze allemaal gaan vertrekken. Een aantal van deze spelers lijken alleen wel onhoudbaar. Het grootste nadeel is dat er niet meteen een sloot aan talent staat aan te kloppen. Ajax zal, als er echt serieus veel wordt verkocht, het geld wel echt moeten laten rollen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 december 2018 - 13:54   quote  deeplink  
De Ligt, De Jong, Ziyech en Onana zijn normaal zeker weg. Zeker aangezien die afgelopen jaar min of meer al weg wilde...

Dolberg en Neres gezien de huidige vorm niet. Tagliafico zou wel eens heel interessant kunnen worden voor Spaanse en Italiaanse clubs. Met name de eerste.

En Van de Beek natuurlijk.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 december 2018 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 december 2018 - 13:54 schreef Loetje het volgende:
De Ligt, De Jong, Ziyech en Onana zijn normaal zeker weg. Zeker aangezien die afgelopen jaar min of meer al weg wilde...

Dolberg en Neres gezien de huidige vorm niet. Tagliafico zou wel eens heel interessant kunnen worden voor Spaanse en Italiaanse clubs. Met name de eerste.

En Van de Beek natuurlijk.
En toch zijn er ook serieuze gegadigden voor Dolberg en Neres. Voor veel van die clubs telt vorm niet alleen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0277879