BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 18:30   quote  deeplink  
AW. een beetje laat maar heb me net aangemeld.
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 17:44 schreef Ajax we love you het volgende:
Dit is trouwens wel grappig...

Laatste drie keer dat Ajax het seizoen begon met een zege:
2014/15 - 2e
2015/16 - 2e
2016/17 - 2e

Laatste drie keer dat Ajax het seizoen begon met een gelijkspel:
2001/02 - kampioen
2010/11 - kampioen
2012/13 - kampioen
De laatste keer dat ik 3 dagen niet gescheten had voor een wedstrijd en het kort voor de 'pot' pas deed - Winnen

Wanneer ik me de halve dag leeg schijt - Geen winst.

Heb nu echter al buikpijn... ;-)
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 18:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik 3 dagen niet gescheten had voor een wedstrijd en het kort voor de 'pot' pas deed - Winnen

Wanneer ik me de halve dag leeg schijt - Geen winst.

Heb nu echter al buikpijn... ;-)
Ja jammer voor je. Je houd het maar op.
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 18:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja jammer voor je. Je houd het maar op.
Alles voor de winst ouwe.
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 20:02   quote  deeplink  
'Ik heb een heel apart gevoel van binnen'...
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 20:02 schreef Loetje het volgende:
'Ik heb een heel apart gevoel van binnen'...
Dat zal wel als je al tijden moet zeiken
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 20:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zal wel als je al tijden moet zeiken
Schijten ouwe ;-)

Buiten om wat Ten Hag doet, ben ik vrij positief geweest omtrent de rest.
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 20:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Schijten ouwe ;-)

Buiten om wat Ten Hag doet, ben ik vrij positief geweest omtrent de rest.
Ik vind dat Ajax het wat selectie betreft gewoon goed heeft gedaan en ik heb altijd al gezegd erg te twijfelen aan ten Hag. Ik vind het nu nog te vroeg om te zeggen of hij heeft gefaald of niet.

Sturm was twee keer gewoon prima gezien de vroege start van de voorrondes. Daarin speel je nu eenmaal niet wervelend voetbal en moet het om de resultaten draaien. Standard was niet goed maar wel een prima eerste helft. Heracles was een drama.

Dus twee en een halve prima wedstrijden. En anderhalve pot drama voetbal.

Moet je dan nu conclusies trekken of is dat te vroeg. Ik vind dat erg lastig.
Pietje
 Pietje - maandag 13 augustus 2018 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 16:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Je vergeet toch niet af en toe je vrouw te vullen Pietje??? ;-)
Nee hoor, dat gaat me nog altijd prima af. En ik krijg dan ook nooit klachten van haar ;-)
Pietje
 Pietje - maandag 13 augustus 2018 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 16:21 schreef Loetje het volgende:
Ach, de scootmobiels van tegenwoordig zullen vast voor een meerprijs wel een masturbatiefunctie kunnen hebben...
Haha. Heb ik niet nodig hoor. Alles functioneert nog altijd uitstekend. ;-)
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 21:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat Ajax het wat selectie betreft gewoon goed heeft gedaan en ik heb altijd al gezegd erg te twijfelen aan ten Hag. Ik vind het nu nog te vroeg om te zeggen of hij heeft gefaald of niet.

Sturm was twee keer gewoon prima gezien de vroege start van de voorrondes. Daarin speel je nu eenmaal niet wervelend voetbal en moet het om de resultaten draaien. Standard was niet goed maar wel een prima eerste helft. Heracles was een drama.

Dus twee en een halve prima wedstrijden. En anderhalve pot drama voetbal.

Moet je dan nu conclusies trekken of is dat te vroeg. Ik vind dat erg lastig.
Conclusie kun je wat mij betreft maken na Vitesse uit. Dan is de competitie 4 wedstrijden bezig, heb je de eerste lastige wedstrijd gehad hier en weet je waar je Europees beland bent.

Maar wel bizar dat je nu zo gaat wijzigen. Hij heeft in ieder geval mensen veel reden getoond om hem in twijfel te trekken. Want er zijn wel veel dezelfde fouten.
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 21:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Heb ik niet nodig hoor. Alles functioneert nog altijd uitstekend. ;-)
Jij zat toch altijd voor zakenreisjes in het Oosten? Waren het echt zakenreisjes? Want daar is wel een en ander mogelijk om op peil te blijven ouwe.
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 22:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Conclusie kun je wat mij betreft maken na Vitesse uit. Dan is de competitie 4 wedstrijden bezig, heb je de eerste lastige wedstrijd gehad hier en weet je waar je Europees beland bent.

Maar wel bizar dat je nu zo gaat wijzigen. Hij heeft in ieder geval mensen veel reden getoond om hem in twijfel te trekken. Want er zijn wel veel dezelfde fouten.
Hij lijkt te verzanden in dezelfde foute keuzes die we vorig seizoen nog konden slikken omdat ie er net zat.
AkaS
 AkaS - dinsdag 14 augustus 2018 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 23:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij lijkt te verzanden in dezelfde foute keuzes die we vorig seizoen nog konden slikken omdat ie er net zat.
Spreek voor jezelf... Sommige fouten zijn een weerspiegeling van iemands kwaliteiten. Ten Hag maakte fouten en i.c.m. zijn uitleg/commentaar was het míjn inziens duidelijk dat hij geen aanloooproblemen had maar gewoonweg ongeschikt voor Ajax 1.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 01:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 23:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij lijkt te verzanden in dezelfde foute keuzes die we vorig seizoen nog konden slikken omdat ie er net zat.
Ik stoor me aan dat woord 'proces'... Nou ben je in principe altijd in proces, maar dit slaat door hoor.

En dan buiten dat, vorig jaar was zo pijnlijk en erg. Werkelijk in alle facetten die je kan bedenken... Dan verwacht je toch een ultra getergd Ajax?! Ik snap het gewoon niet. Neemt niet weg als je als trainer min of meer al laat merken dat je de pot niet serieus neemt vanwege spelers rust te geven richting Luik, dat spelers die mentaliteit ook merken. Hoe gek dat ook klinkt.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 01:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 00:09 schreef AkaS het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf... Sommige fouten zijn een weerspiegeling van iemands kwaliteiten. Ten Hag maakte fouten en i.c.m. zijn uitleg/commentaar was het míjn inziens duidelijk dat hij geen aanloooproblemen had maar gewoonweg ongeschikt voor Ajax 1.
Ik ben het wel met je eens.

Wat mij vooral stoorde en duidelijk maakte, waren de reacties van Blind en Huntelaar. Ondanks je daarvoor een beetje tussen de regels door moet luisteren, merkte je dat ze Ten Hag echt knettergek vinden.
Eide
 Eide - dinsdag 14 augustus 2018 - 08:59   quote  deeplink  
Dolberg heeft vandaag weer een deel van de training met de rest van de selectie afgewerkt. Standard komt te vroeg, maar waarschijnlijk is hij vanaf volgende week wel weer inzetbaar.
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 augustus 2018 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 22:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jij zat toch altijd voor zakenreisjes in het Oosten? Waren het echt zakenreisjes? Want daar is wel een en ander mogelijk om op peil te blijven ouwe.
Haha. Niet alleen in/naar het Oosten. En ja, het waren echt zakenreizen. En zeker dat er veel mogelijk was, maar ik was niet echt geïnteresseerd.

Viezerik om dat te insinueren ;-) Hahahahaha
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 14 augustus 2018 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 14:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Niet alleen in/naar het Oosten. En ja, het waren echt zakenreizen. En zeker dat er veel mogelijk was, maar ik was niet echt geïnteresseerd.

Viezerik om dat te insinueren ;-) Hahahahaha
Voor je het weet krijg je daar pietjes van :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 augustus 2018 door Peterhs --
AkaS
 AkaS - dinsdag 14 augustus 2018 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 01:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens.

Wat mij vooral stoorde en duidelijk maakte, waren de reacties van Blind en Huntelaar. Ondanks je daarvoor een beetje tussen de regels door moet luisteren, merkte je dat ze Ten Hag echt knettergek vinden.
Krijg idd ook niet het idee dat hij goed ligt, behalve dan bij onze mocro broeders. Om uiteenlopende redenen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 augustus 2018 door AkaS --
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 augustus 2018 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 14:18 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Voor je het weet krijg je daar pietjes van :)
Haha. Ik ben Pietje en dus zijn mijn kinderen ook Pietjes. Dat klopt zeker Peter. Haha.
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 augustus 2018 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 08:59 schreef Eide het volgende:
Dolberg heeft vandaag weer een deel van de training met de rest van de selectie afgewerkt. Standard komt te vroeg, maar waarschijnlijk is hij vanaf volgende week wel weer inzetbaar.
Dat vind ik schitterend nieuws!
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 14:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Niet alleen in/naar het Oosten. En ja, het waren echt zakenreizen. En zeker dat er veel mogelijk was, maar ik was niet echt geïnteresseerd.

Viezerik om dat te insinueren ;-) Hahahahaha
Dat valt me dan weer tegen van je ouwe ;-)
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 14:18 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Voor je het weet krijg je daar pietjes van :)
Ik moet ineens denken aan Sinterklaas. Weet nu ineens waar al die blanke Pietjes vandaan komen....

Oh dit is zo fout...
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 augustus 2018 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 15:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat valt me dan weer tegen van je ouwe ;-)
Tja, het kan natuurlijk niet altijd rozengeur en maneschijn zijn ;-)

Ik kijk graag wat er op de menukaart staat, maar ik kom al bijna 44 jaar altijd "thuis eten".
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 augustus 2018 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 15:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik moet ineens denken aan Sinterklaas. Weet nu ineens waar al die blanke Pietjes vandaan komen....

Oh dit is zo fout...
Whahaha.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 14 augustus 2018 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 01:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens.

Wat mij vooral stoorde en duidelijk maakte, waren de reacties van Blind en Huntelaar. Ondanks je daarvoor een beetje tussen de regels door moet luisteren, merkte je dat ze Ten Hag echt knettergek vinden.
En dat is het grote probleem, ze geloven die vent niet en niet voor niets wilde veel spelers weg
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 14 augustus 2018 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 14:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

Krijg idd ook niet het idee dat hij goed ligt, behalve dan bij onze mocro broeders. Om uiteenlopende redenen
JA als we alles doen om Ziyech blij te maken..... je moet het hele 22tal managen en dat is het probleem bij Ten Hag, het is geen manager.
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 00:09 schreef AkaS het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf... Sommige fouten zijn een weerspiegeling van iemands kwaliteiten. Ten Hag maakte fouten en i.c.m. zijn uitleg/commentaar was het míjn inziens duidelijk dat hij geen aanloooproblemen had maar gewoonweg ongeschikt voor Ajax 1.
Staat ergens dat ik ook voor jou spreek dan vent!!!!
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 15:53   quote  deeplink  
In andere topics kwam Brian Brobbey (16) ter sprake. Ajax O19 speelde vriendschappelijk tegen Inter O19 en Brobbey kwam veelvuldig in beeld.

Eide
 Eide - zaterdag 25 augustus 2018 - 08:45   quote  deeplink  
Koeman vraagt Mazraoui voor Nederlands elftal

Bondscoach Ronald Koeman heeft Ajax-verdediger Noussair Mazraoui gevraagd of hij wil uitkomen voor het Nederlands elftal. De 20-jarige rechtsback, die een spectaculaire ontwikkeling doormaakt, is 48 uur geleden samen met zijn zaakwaarnemer Mustafa Nakhli gesignaleerd in Zeist.

Het kamp Mazraoui bevestigt dat dit op uitnodiging van de bondscoach en KNVB-directeur Nico-Jan Hoogma was. Nakhli wil niet geheimzinnig doen over het verzoek van de KNVB, omdat de speler anders in een lastige situatie zou kunnen belanden. Hij heeft immers al voor Marokko onder-19, onder-20 en voor Jong Marokko gespeeld.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 augustus 2018 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 08:32   quote  deeplink  
Ajax begint het bekertoernooi tegen HVV te Werve uit Rijswijk. Ajax speelt een uitduel in de Haagse regio dus het zal wel weer tot gedoe leiden.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 26 augustus 2018 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2018 - 08:45 schreef Eide het volgende:
Koeman vraagt Mazraoui voor Nederlands elftal

Bondscoach Ronald Koeman heeft Ajax-verdediger Noussair Mazraoui gevraagd of hij wil uitkomen voor het Nederlands elftal. De 20-jarige rechtsback, die een spectaculaire ontwikkeling doormaakt, is 48 uur geleden samen met zijn zaakwaarnemer Mustafa Nakhli gesignaleerd in Zeist.

Het kamp Mazraoui bevestigt dat dit op uitnodiging van de bondscoach en KNVB-directeur Nico-Jan Hoogma was. Nakhli wil niet geheimzinnig doen over het verzoek van de KNVB, omdat de speler anders in een lastige situatie zou kunnen belanden. Hij heeft immers al voor Marokko onder-19, onder-20 en voor Jong Marokko gespeeld.

Bron
Laat hem maar voor Marokko spelen. Je wilt toch geen mensen in het Nederlands elftal hebben die niet mee zingen met het volkslied??
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 26 augustus 2018 - 10:14   quote  deeplink  
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/zoon-bob-marley-bezoekt-ajax-publiek-zingt-massaal-toe

Mooi moment
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 augustus 2018 - 10:14 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Laat hem maar voor Marokko spelen. Je wilt toch geen mensen in het Nederlands elftal hebben die niet mee zingen met het volkslied??
De gozer is gewoon Nederlander. Hij komt, net als Matthijs de Ligt, uit mijn geboortedorp Leiderdorp. Hij speelt al sinds z'n 9e bij Ajax en kent Marokko alleen van vakantie. Hij is alleen een laatbloeier. Hij ging bij Ajax steeds met z'n hakken over de sloot door naar het volgende jaar. Hij kreeg pas op z'n 18e een contract. Dit soort werkvoetballers heeft Nederland nu nodig.
p111
 p111 - zondag 26 augustus 2018 - 12:04   quote  deeplink  
Als hij het wil prima niks mis mee,alleen vind ik hem verdedigend nog geen top.
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 augustus 2018 - 12:04 schreef p111 het volgende:
Als hij het wil prima niks mis mee,alleen vind ik hem verdedigend nog geen top.
En er is wel wat concurrentie natuurlijk achter Tete. Hateboer en Dumfries vooral. Toch is het een goed gebaar van Koeman voordat je een situatie als met Ziyech krijgt,
Loetje
 Loetje - zondag 26 augustus 2018 - 13:36   quote  deeplink  
Daarom, Koeman doet in ieder geval wat anderen na gelaten hebben. Al haalt die het niet, dan nog is dit slim
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2018 - 09:19   quote  deeplink  
'Ajax moet financieel plaatje Ziyech razendsnel gelijk trekken met Tadic en Blind'

Ajax-directeur Marc Overmars moet Hakim Ziyech belonen met een opgewaarderd contract. Dat stelt Valentijn Driessen van De Telegraaf. Met nog vier dagen tot de transferdeadline is het de vraag of Ziyech nog vertrekt. De spelmaker heeft deze zomer als enige Ajacied de toezegging gekregen dat men in Amsterdam meewerkt aan een transfer. 'Met latente interesse uit Frankrijk en Duitsland valt een transfer van Ziyech niet volledig uit te sluiten, hoewel zijn ideaalplaatje niet voorhanden lijkt', schrijft Driessen in de ochtendkrant.

'Desondanks moet Ajax razendsnel met een serieus signaal richting Ziyech komen', adviseert de chef sport. 'Laat hem financieel met het openbreken van zijn contract, een salarisverhoging of stevige bonus weten dat hij voor de club onmisbaar is om de gestelde doelen te halen. Zoals PSV deze zomer Luuk de Jong, Steven Bergwijn en Jeroen Zoet financieel beloonde voor hun loyaliteit.'

Overmars liet na de overwinning op FC Emmen (5-0) optekenen dat geld 'onbelangrijk' is voor Ajax. Driessen: 'Dus waar wacht de technisch directeur nog op? Niemand zal er wakker van liggen als Ajax over de brug komt en Ziyechs financiële plaatje gelijk trekt met de grootverdieners Tadic en Blind. Loon naar prestatie.'

Bron

Ik ben het hier deels mee eens. Ik denk dat Ajax Ziyech best mag belonen. Of hij dan hetzelfde moet gaan verdienen als teruggekeerde EPL spelers lijkt mij niet. Ziyech is uiteindelijk onbewezen in het buitenland. Maar een opgewaardeerd contract zou vooral ook een goed signaal zijn naar andere jonge jongens waar Ajax misschien wel zuinig op wil zijn.
Peterhs
 Peterhs - maandag 27 augustus 2018 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Ik ben het hier deels mee eens. Ik denk dat Ajax Ziyech best mag belonen. Of hij dan hetzelfde moet gaan verdienen als teruggekeerde EPL spelers lijkt mij niet. Ziyech is uiteindelijk onbewezen in het buitenland. Maar een opgewaardeerd contract zou vooral ook een goed signaal zijn naar andere jonge jongens waar Ajax misschien wel zuinig op wil zijn.
Helemaal eens met je opmerking.
Het draait goed met combinaties en hij is bij veel doelpunten betrokken.
Van mij hoeft hij niet weg. Een heel seizoen met de combo Tadic, zal nog veel mooie momenten opleveren.
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2018 - 12:48   quote  deeplink  
Overigens ben ik uitermate gecharmeerd van Tadic. Die voetbalt zo makkelijk rond de 16 meter, strooit met slimme passjes, is makkelijk aanspeelbaar in de dekking. Wat een heerlijke voetballer.
hjf
 hjf - maandag 27 augustus 2018 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 - 12:48 schreef Eide het volgende:
Overigens ben ik uitermate gecharmeerd van Tadic. Die voetbalt zo makkelijk rond de 16 meter, strooit met slimme passjes, is makkelijk aanspeelbaar in de dekking. Wat een heerlijke voetballer.
Ik denk niet dat je de enige bent Eide. Met zijn voorzetten moet nog meer rendement uit gehaald worden.
p111
 p111 - maandag 27 augustus 2018 - 18:52   quote  deeplink  
Ik vind zeker dat Ziyech een financiele opwaardering moet krijgen met een contract verlenging.Dan gaan wij volgens mij een pracht seizoen tegemoet.Nog een scheidwedstrijd morgeavond,als die goed afloopt voorzie ik een top seizoen.
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2018 - 19:11   quote  deeplink  
Ajax gaat met Ziyech om de tafel

Ajax gaat met Hakim Ziyech om de tafel zitten als hij deze week niet alsnog naar een andere club vertrekt. „Die afspraak ligt er als de transfermarkt is gesloten”, bevestigde trainer Erik ten Hag.

De coach van Ajax liet in het midden of de middenvelder een verbeterd contract krijgt aangeboden. „We weten allemaal dat er een afspraak ligt dat hij bij een goed bod mag vertrekken”, zei hij. „Maar we weten ook dat hij gelukkig is bij ons. Als hij blijft, dan is het logisch dat we gaan praten wat we in de aanloop naar de volgende transferwindow gaan doen.”

Ziyech stond lang in de belangstelling van AS Roma, maar de Italiaanse transfermarkt is inmiddels gesloten. Ook Engelse clubs mogen geen spelers meer aantrekken. Spaanse, Franse en Duitse ploegen hebben wel nog tot zaterdag de tijd om Ziyech in te lijven.

De huidige verbintenis van Ziyech loopt tot de zomer van 2021.

Bron
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 07:48   quote  deeplink  
Ajax wil Ziyech verleiden

Ajax speelt vanavond de belangrijkste wedstrijd sinds de verloren kampioenswedstrijd bij De Graafschap. De club verdedigt in Oekraïne de 3-1 thuisoverwinning op Dinamo Kiev en hoopt voor het eerst in vier jaar de groepsfase van de Champions League te bereiken. Maar ook áchter de schermen wil de directie een topprestatie leveren. De Amsterdammers zijn met Hakim Ziyech in gesprek over het openbreken, opwaarderen en verlengen van zijn tot medio 2021 lopende contract.

De contractverlenging zou een van de meest opzienbarende acties van deze transferzomer zijn. De smaakmaker van Ajax liet er eind vorig seizoen geen misverstand over bestaan een transfer te willen maken, was zelfs rond met AS Roma, maar die deal liep spaak nadat de Romeinen hun eerste bod bij Ajax weigerden te verhogen.

Nu de fans hem in de armen hebben gesloten, Ziyech een ongelooflijk goede klik blijkt te hebben met vooral Dusan Tadic en Frenkie de Jong en het plezier van de trainingen en wedstrijden afspat, onderneemt Ajax een zeer serieuze poging hem tot een langer verblijf te verleiden.

De technicus kan in dat geval een (fikse) salarisverhoging tegemoetzien. „Natuurlijk hebben we het daar over”, zei Ten Hag gisteravond na afloop van de training, op de sintelbaan van het Olimpiejsky-stadion. „De hiërarchie moet eruit blijken. Wat mij betreft tekent hij bij, maar dat is niet aan mij. Ik ben de trainer en kan slechts adviseren. Ik zou als clubleiding proberen bij te tekenen en op te hogen. We moeten de bijdrage die hij aan Ajax levert waarderen.”

Meerdere bronnen zeggen dat club en speler reeds met elkaar om de tafel zaten en Ten Hag bevestigde dat. „We zijn al een tijdje in gesprek met elkaar. En als de transferwindow voorbij is en hij daadwerkelijk blijft, gaan we verder over zijn toekomst praten”, aldus de trainer.

„Er is met Hakim afgesproken dat er deze transferperiode met hem wordt meegedacht. Gaat hij niet weg, dan is het logisch dat je kijkt hoe je met elkaar verder gaat. Hakim en Ajax zijn ontzettend gelukkig met elkaar. En zeker wat de coach betreft, mag dat nog wel even voortduren.”

Bron

Ik irriteer mij toch aan de suggestie dat het Ajaxpubliek ooit moeite heeft gehad met Ziyech. Als je in Amsterdam slecht speelt krijg je dat te horen. Als Messi voor Ajax een slechte pot zou spelen zou hij dat ook te horen krijgen. Toen Ziyech aan het eeinde van het seizoen in het voorbij gaan een zetje kreeg werd er een heel drama van gemaakt.... om niets.

Ziyech is een voetballer waar men in Amsterdam altijd voor warm loopt. Speelvreugde, creativiteit, felheid, bravoure en gogme. Dat zijn precies de eigenschappen die een Ajacied behoort te hebben. Daar zal Ziyech, en elke speler zoals hij, altijd om geliefd worden bij Ajax.

Die suggestie in de media dat hij niet goed lag bij de fans is echt pure scorebordjournalistiek of misschien wel riooljournalistiek.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 09:54   quote  deeplink  
Zeer goed van Ajax als ze hem dat verbeterde contract aanbieden en zeer goed voor Ziyech als hij het geduld kan opbrengen om nog even te blijven. win/win wat mij betreft.

Niet helemaal 100% eens met wat Eide hierboven zegt. Ziyech is vervelend behandeld door, niet al het Ajax publiek, maar wel een deel. Ook tijdens goede wedstrijden. Kan me herinneren dat hij een geweldige wedstrijd had gespeeld, Motm was en dat er tijdens de pubiekswissel werd geroepen, 'Ziyech rot op'.

Sorry, maar dat doe je gewoon niet. Bij geen enkele speler.
Natuurlijk, het is maar een deel. Alleen was het wel altijd het deel dat je boven iedereen uit hoort. Dat is gewoon jammer.

Ben het ermee eens dat de situatie wel flink werd uitvergroot. Dat heeft als olie op het vuur gewerkt.
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 10:25   quote  deeplink  
Ziyech is in mijn beleving op dit moment minimaal gelijk aan Tadic. Dat ze hem daarop gelijk trekken of in ieder geval een verbetering geven lijkt mij zeker op zijn plek. Al is het al om de waardering naar hem toe. Zijn klasse is in de eredivisie echt een zeldzaamheid aan het worden.
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 09:54 schreef Jaccio het volgende:
Niet helemaal 100% eens met wat Eide hierboven zegt. Ziyech is vervelend behandeld door, niet al het Ajax publiek, maar wel een deel. Ook tijdens goede wedstrijden. Kan me herinneren dat hij een geweldige wedstrijd had gespeeld, Motm was en dat er tijdens de pubiekswissel werd geroepen, 'Ziyech rot op'.
Dat was in een periode waar Ajax heel slecht speelde en Ziyech eigenlijk elke bal inleverde. Ik keur dergelijke reacties niet goed. Ik heb mij heel bewust onthouden van een waardeoordeel. Ik ben persoonlijk van mening dat je je club positief moet ondersteunen en dat als je kritiek wil uiten je dat niet op de persoon doet.

Dat gezegd hebbende zijn er anderen die daar anders over denken, ook op dit forum. Dat mag ook gewoon. Feit is dat het Ajaxpubliek wat dat betreft gewoon een rotpubliek is. Niet heel luidruchtig en uitbundig als het goed gaat maar veel heel vocaal als het minder goed gaat. Dat zegt alleen niets over de algemene mening over een speler.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 10:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat was in een periode waar Ajax heel slecht speelde en Ziyech eigenlijk elke bal inleverde. Ik keur dergelijke reacties niet goed. Ik heb mij heel bewust onthouden van een waardeoordeel. Ik ben persoonlijk van mening dat je je club positief moet ondersteunen en dat als je kritiek wil uiten je dat niet op de persoon doet.

Dat gezegd hebbende zijn er anderen die daar anders over denken, ook op dit forum. Dat mag ook gewoon. Feit is dat het Ajaxpubliek wat dat betreft gewoon een rotpubliek is. Niet heel luidruchtig en uitbundig als het goed gaat maar veel heel vocaal als het minder goed gaat. Dat zegt alleen niets over de algemene mening over een speler.
Ik vind ook dat het gedrag van een deel wat zegt over de algemene mening over een speler. Al kwam dat bij Ziyech helaas wel zo over. Tel daarbij het uitvergroten van de media daarbij op en het circus is compleet.

Iedereen mag uiteraard zijn of haar eigen mening hebben, maar het was inderdaad jammer dat de supporters die tegen Ziyech waren/zijn, het luidruchtigst waren. Wat dan naar buiten toe de indruk wekte dat het overgrote deel van het publiek tegen Ziyech was.
JV
 JV - dinsdag 28 augustus 2018 - 11:16   quote  deeplink  
de jongens met hun grote mond-bazoer-tete-riedewald-el ghazi-kisna zijn nu alle 5 volledig mislukt. En ze hebben samen een whatsapp groepje zal dolle boel zijn. hopelijk een les voor een heleboel jeugdspelers die na 1 wedsrtrijd in het eerste niet meer op de bank willen zitten...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0153670