BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 08 oktober 2018 - 20:07   quote  deeplink  
Spierverrekking Hakim Ziyech

Hakim Ziyech raakte zondagmiddag in de slotfase van de thuiswedstrijd tegen AZ (5-0) geblesseerd aan zijn rechterbovenbeen. Deze maandag wees onderzoek in Amsterdam uit dat Ziyech een spierverrekking heeft opgelopen.

De aanvallende middenvelder mist daardoor in elk geval de beide duels met Marokko met de Comoren die deze interlandperiode op het programma staan. Na overleg met de Marokkaanse voetbalbond is besloten dat Ziyech in Amsterdam blijft om aan zijn herstel te werken.

Ajax.nl
Eide
 Eide - maandag 08 oktober 2018 - 20:09   quote  deeplink  
Het goede nieuws is dat het een verrekking en geen spierscheuring is. Het nadeel is dat zelfs een verrekking normaal gesproken een hersteltijd heeft van een week of 6.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 08 oktober 2018 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 20:09 schreef Eide het volgende:
Het goede nieuws is dat het een verrekking en geen spierscheuring is. Het nadeel is dat zelfs een verrekking normaal gesproken een hersteltijd heeft van een week of 6.
Verrekking is niet heel anders dan een spierscheuring. Een steek zegt al voldoende, maar met intense doorbloeding en een fit lichaam gaat het herstel wel sneller, maar 4 weken moet je wel op rekenen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 09 oktober 2018 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 19:35 schreef remco k het volgende:
Hij blijft dus in Amsterdam.
Heb jij onder steentje gelegen ofzo, dat was toch al sinds 1 september 00:00 uur bekend??? ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 oktober 2018 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 09 oktober 2018 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 22:20 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Verrekking is niet heel anders dan een spierscheuring. Een steek zegt al voldoende, maar met intense doorbloeding en een fit lichaam gaat het herstel wel sneller, maar 4 weken moet je wel op rekenen.
Gewoon even naar zo'n Jomandafiguur en over 2 weken speelt hij weer.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 09 oktober 2018 - 11:16   quote  deeplink  
https://www.ajaxlife.nl/2018/10/09/handjeklap-topclubs-kopen-kunstgras-af-in-ruil-voor-play-offs/

Toch wel een goede zaak. Maar vraag me wel af wie dan voor de kosten van het onderhoud van het veld moet gaan opdraaien.. Want is dat niet een heel grote reden waarom die clubs aan kunstgras blijven vasthouden?
Eide
 Eide - dinsdag 09 oktober 2018 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2018 - 11:16 schreef Jaccio het volgende:
https://www.ajaxlife.nl/2018/10/09/handjeklap-topclubs-kopen-kunstgras-af-in-ruil-voor-play-offs/

Toch wel een goede zaak. Maar vraag me wel af wie dan voor de kosten van het onderhoud van het veld moet gaan opdraaien.. Want is dat niet een heel grote reden waarom die clubs aan kunstgras blijven vasthouden?
Er zit in zuivere onderhouds- en aanlegkosten niet heel veel verschil tussen echt gras en kunstgras. Het grote verschil is de belastbaarheid van de grasmat. Veel profclubs met kunstgrasvelden hebben hun trainingscomplexen (deels) afgestoten en trainen nu in het stadion bijvoorbeeld.

Maar concreet betekent dit dat de grote clubs een groter deel van de TV-gelden gaan afstaan om daarmee af te dwingen dat de andere clubs over gaan op echt gras en akkoord gaan met een andere competitieopzet.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 09 oktober 2018 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2018 - 11:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Er zit in zuivere onderhouds- en aanlegkosten niet heel veel verschil tussen echt gras en kunstgras. Het grote verschil is de belastbaarheid van de grasmat. Veel profclubs met kunstgrasvelden hebben hun trainingscomplexen (deels) afgestoten en trainen nu in het stadion bijvoorbeeld.

Maar concreet betekent dit dat de grote clubs een groter deel van de TV-gelden gaan afstaan om daarmee af te dwingen dat de andere clubs over gaan op echt gras en akkoord gaan met een andere competitieopzet.
Ik vraag me af hoe dat dan gaat. Wordt er dan geld in een potje gestopt en evenredig verdeeld over desbetreffende clubs? Wat gebeurt er dan als het op is? Het ene veld zal vaker onderhoud nodig hebben dan het andere. Wat als club X 4x het potje moet aanwenden en club Y 8x?

Ze zullen er vast over nagedacht hebben hoor. Vroeg het me gewoon af.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 09 oktober 2018 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2018 - 08:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gewoon even naar zo'n Jomandafiguur en over 2 weken speelt hij weer.
Whahahaha... Ja net als die wonderdokter van Arjan Robben
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 09 oktober 2018 - 12:52   quote  deeplink  
Ik denk dat men ook moet kijken naar gelijek verdeling TV gelden. Waarom niet iedereen net zoveel geven? Je krijgt al meer prijzen geld als je eerste wordt in de ED, omdat elke plaats een waard evertegenwoordigd.
Eide
 Eide - dinsdag 09 oktober 2018 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2018 - 12:35 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe dat dan gaat. Wordt er dan geld in een potje gestopt en evenredig verdeeld over desbetreffende clubs? Wat gebeurt er dan als het op is? Het ene veld zal vaker onderhoud nodig hebben dan het andere. Wat als club X 4x het potje moet aanwenden en club Y 8x?

Ze zullen er vast over nagedacht hebben hoor. Vroeg het me gewoon af.
Snap ik en geen idee. Zo schijnt er dan ook een potje te komen voor clubs die promoveren. Ook geen idee hoe dat werkt want je kan in potentie 0 tot 3 clubs moeten compenseren wat per seizoen nog kan verschillen ook.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 09 oktober 2018 - 19:06   quote  deeplink  
Die 10% is van het totale europese geld van vorig seizoen die begin van volgend seizoen word uitgekeerd? Iedereen krijgt evenveel?

En waar gaan die 2 clubs naar toe? Gaan er 22 clubs in de 1ste divisie spelen?
Dat lukt toch niet? Daar moeten ook 4 tot 6 ploegen eruit, als je wil dat er niet in de interlandperiode word gespeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - donderdag 01 november 2018 - 06:13   quote  deeplink  
Overmars geeft duidelijkheid: ‘Er vertrekt niemand in de winterstop’

Marc Overmars heeft na afloop van het gewonnen bekerduel tegen Go Ahead Eagles duidelijkheid gegeven over de talloze geruchten rondom spelers van Ajax, waarin met name Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong wekelijks worden gelinkt aan een transfer naar het buitenland.

‘In de komende winterstop zullen er geen prominente spelers vertrekken bij Ajax’, laat Overmars weten tegenover de camera van Fox Sports. Hiermee geeft Overmars clubs als Barcelona en Manchester City een duidelijk signaal dat er in de winter niks te halen valt bij Ajax, als weet de directeur spelerszaken ook dat De Ligt en De Jong komende zomer onhoudbaar zijn voor Ajax. Het Algemeen Dagblad wist overigens woensdag te melden dat spelers als De Ligt, De Jong, Onana, Ziyech en Neres gezamenlijk 250 miljoen waard zouden zijn. Hier wilde Overmars nog niet teveel over kwijt al leken de laatste woorden van Overmars zeer duidelijk.’Dat is wel een heel erg voorzichtige schatting’.

Bron
Eide
 Eide - donderdag 01 november 2018 - 06:20   quote  deeplink  
Tadic is aankomend weekend weer inzetbaar. Hij heeft een liesblessure over gehouden aan de Klassieker maar dat lijkt geen belemmeringen op te gaan leveren voor de competitie.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 02 november 2018 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2018 - 06:20 schreef Eide het volgende:
Tadic is aankomend weekend weer inzetbaar. Hij heeft een liesblessure over gehouden aan de Klassieker maar dat lijkt geen belemmeringen op te gaan leveren voor de competitie.
liesblessure dat is normaal gesproken niet goed en is niet na 1 week over. Ik hoop dat hij echt geen last heeft of was het geen echte liesblessure, zoals ik dat ken?
Eide
 Eide - vrijdag 02 november 2018 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 november 2018 - 15:47 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

liesblessure dat is normaal gesproken niet goed en is niet na 1 week over. Ik hoop dat hij echt geen last heeft of was het geen echte liesblessure, zoals ik dat ken?
Je hebt blessures en blessures. Er zit een wereld van verschil tussen een zware overbelasting of gewoon een beetje last hebben na een tikje of rare beweging.
Eide
 Eide - maandag 05 november 2018 - 07:03   quote  deeplink  
Ajax zou bezig zijn Mathijs de Ligt een financieel verbetert contact te geven. Er komt dan geen verlenging maar wel een forse opwaardering als respons op de prestaties van De Ligt. Dit aldus De Ligt zelf tegenover de Telegraaf. Ik ben benieuwd of we dan ook mogen hopen dat De Ligt overweegt om nog een jaar te blijven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 05 november 2018 - 07:30   quote  deeplink  
Overmars had het zelf over 3 a 4 spelers die lastig te behouden zijn.
Ik vul daar De Ligt, Ziyech en De Jong in.

Wel goed nieuws, maar deze contract verlenging is maar voor een half jaar.
Eide
 Eide - maandag 05 november 2018 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2018 - 07:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wel goed nieuws, maar deze contract verlenging is maar voor een half jaar.
Er zit helemaal geen verlenging van het contract in.
Eide
 Eide - maandag 05 november 2018 - 08:40   quote  deeplink  
Financiële beloning voor Matthijs de Ligt

Ajax beloont Matthijs de Ligt (19) voor zijn komeetachtige ontwikkeling en verkleint het financiële gat tussen de grootverdieners (Dusan Tadic, Hakim Ziyech en Daley Blind) en de aanvoerder.

„Ik heb heel goede gesprekken met Ajax gevoerd en we zijn op de goede weg om mijn contract op te waarderen”, zegt de Oranje-international in de aanloop naar het Champions League-duel met Benfica in Lissabon.

Signaal
De Ligts zaakwaarnemer Barry Hulshoff kondigde eerder al aan met Ajax in gesprek te willen om het salaris van de steunpilaar flink op te vijzelen. „Een opwaardering houdt in dat je er geld bij krijgt. Het is een signaal van Ajax naar mij toe. De relatie is goed”, bevestigt De Ligt, die inhoudelijk niet op de gesprekken wil ingaan.

De verdediger zou een fikse verhoging tegemoet kunnen zien; de contractduur blijft in principe hetzelfde. „De intentie is om alleen op te waarderen. Maar dat is nog niet helemaal zeker”, aldus de centrale verdediger.

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 05 november 2018 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2018 - 08:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Er zit helemaal geen verlenging van het contract in.
Dat weet ik, ik verwoord het verkeerd. Het moet zijn het tekenen voor een nieuw contract.
hjf
 hjf - maandag 05 november 2018 - 09:24   quote  deeplink  
Ik begrijp totaal niet dat er een verlenging van 1 of 2 jaar overeengekomen wordt. Geef hem € 3 mln. per jaar met een gelimiteerde transfersom van € 80 mln. Klaar is Kees.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 05 november 2018 - 10:35   quote  deeplink  
Gelimiteerd transfersom van 80 miljoen? Zet het op 150 miljoen, dan krijg je tenminste een biedingsoorlog.

Ajax bepaald niet wat de prijs moet zijn! Dat bepaald de andere.

Als men 100 wil betalen dan krijg je dat bijvoorbeeld niet.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 november 2018 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2018 - 08:40 schreef Eide het volgende:
Financiële beloning voor Matthijs de Ligt

Ajax beloont Matthijs de Ligt (19) voor zijn komeetachtige ontwikkeling en verkleint het financiële gat tussen de grootverdieners (Dusan Tadic, Hakim Ziyech en Daley Blind) en de aanvoerder.

„Ik heb heel goede gesprekken met Ajax gevoerd en we zijn op de goede weg om mijn contract op te waarderen”, zegt de Oranje-international in de aanloop naar het Champions League-duel met Benfica in Lissabon.

Signaal
De Ligts zaakwaarnemer Barry Hulshoff kondigde eerder al aan met Ajax in gesprek te willen om het salaris van de steunpilaar flink op te vijzelen. „Een opwaardering houdt in dat je er geld bij krijgt. Het is een signaal van Ajax naar mij toe. De relatie is goed”, bevestigt De Ligt, die inhoudelijk niet op de gesprekken wil ingaan.

De verdediger zou een fikse verhoging tegemoet kunnen zien; de contractduur blijft in principe hetzelfde. „De intentie is om alleen op te waarderen. Maar dat is nog niet helemaal zeker”, aldus de centrale verdediger.

Bron
Ik vind dit ook niet meer dan normaal en hiermee voorkom je ook dat een kutclub hem voor het geld wegkaapt. Dan blijgt hij misschien nog een jaartje, tenzij Barca of City langskomen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 05 november 2018 - 13:14   quote  deeplink  
Ik verwacht sowieso dat hij naar een topclub gaat. Anders kan hij net zo goed blijven.
Want naar de echte top wordt dan heel lastig als hij een tussenstap maakt, bijvoorbeeld everton.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 05 november 2018 - 13:55   quote  deeplink  
Of misschien niet. Zou je niet in een contract laten zetten, wanneer je op de voorpagina staat van een sportkrant dat je dan een x bedrag krijgt. Dan loopt het bedrag flink op. En ziggo wil dat wel betalen, want advertentie is niet goedkoop.
Eide
 Eide - vrijdag 09 november 2018 - 08:55   quote  deeplink  
De mogelijke Champions League-scenario’s voor Ajax op een rijtje

Overwintering in de Champions League kan Ajax na het gelijkspel bij Benfica nauwelijks ontgaan. Alleen twee nederlagen van Erik ten Hag en zijn spelers tegen AEK Athene (uit) en Bayern München (thuis) of een nederlaag en een gelijkspel, gooien – in combinatie met twee zeges van Benfica op Bayern (uit) en AEK Athene (thuis) – Ajax’ droom alsnog aan diggelen. De mogelijkheden op een rijtje.

Scenario 1:
Ajax wint van AEK Athene of Bayern München

De Amsterdammers houden de regie in eigen hand en plaatsen zich voor de knock-outfase. Ajax komt op elf punten, terwijl Benfica maximaal tien punten kan halen.

Scenario 2:
Benfica maakt een misstap in München of tegen Athene

Ook dan kan in de kamer van financieel directeur Jeroen Slop de champagne worden ontkurkt. Pakt Benfica in de laatste twee groepsduels namelijk vier punten en blijft Ajax op nul punten steken, dan eindigen beide clubs op acht punten. Het betere onderlinge resultaat is dan goud waard voor Ajax.

Scenario 3:
Ajax speelt gelijk tegen AEK én Bayern

Ook in dat geval treedt Ajax toe tot de elite van Europa, zelfs als Benfica twee keer wint. Ajax komt op tien punten en Benfica ook. Weer geeft het betere onderlinge resultaat de doorslag. Speelt Ajax daadwerkelijk gelijk in Athene en klopt Benfica onverwachts Bayern München, dan kunnen de Nederlanders en Duitsers het op een akkoordje gooien. Bij een gelijkspel in Amsterdam is FC Bayern met elf punten groepswinnaar en gaat Ajax door als nummer twee.

Scenario 4:
Ajax verliest beide duels of haalt één punt, Benfica foutloos

Het doemscenario. Ondanks de knappe thuiszeges op AEK Athene (3-0) en Benfica (1-0) en de puike prestaties bij FC Bayern (1-1) en Benfica (1-1) rest in dat geval Europa League-voetbal. Daarmee voldoet Ajax aan de door de directie gestelde doelstelling. Maar het chagrijn zal wekenlang merkbaar zijn.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 november 2018 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 november 2018 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2018 - 08:55 schreef Eide het volgende:
De mogelijke Champions League-scenario’s voor Ajax op een rijtje

Overwintering in de Champions League kan Ajax na het gelijkspel bij Benfica nauwelijks ontgaan. Alleen twee nederlagen van Erik ten Hag en zijn spelers tegen AEK Athene (uit) en Bayern München (thuis) of een nederlaag en een gelijkspel, gooien – in combinatie met twee zeges van Benfica op Bayern (uit) en AEK Athene (thuis) – Ajax’ droom alsnog aan diggelen. De mogelijkheden op een rijtje.

Scenario 1:
Ajax wint van AEK Athene of Bayern München

De Amsterdammers houden de regie in eigen hand en plaatsen zich voor de knock-outfase. Ajax komt op elf punten, terwijl Benfica maximaal tien punten kan halen.

Scenario 2:
Benfica maakt een misstap in München of tegen Athene

Ook dan kan in de kamer van financieel directeur Jeroen Slop de champagne worden ontkurkt. Pakt Benfica in de laatste twee groepsduels namelijk vier punten en blijft Ajax op nul punten steken, dan eindigen beide clubs op acht punten. Het betere onderlinge resultaat is dan goud waard voor Ajax.

Scenario 3:
Ajax speelt gelijk tegen AEK én Bayern

Ook in dat geval treedt Ajax toe tot de elite van Europa, zelfs als Benfica twee keer wint. Ajax komt op tien punten en Benfica ook. Weer geeft het betere onderlinge resultaat de doorslag. Speelt Ajax daadwerkelijk gelijk in Athene en klopt Benfica onverwachts Bayern München, dan kunnen de Nederlanders en Duitsers het op een akkoordje gooien. Bij een gelijkspel in Amsterdam is FC Bayern met elf punten groepswinnaar en gaat Ajax door als nummer twee.

Scenario 4:
Ajax verliest beide duels of haalt één punt, Benfica foutloos

Het doemscenario. Ondanks de knappe thuiszeges op AEK Athene (3-0) en Benfica (1-0) en de puike prestaties bij FC Bayern (1-1) en Benfica (1-1) rest in dat geval Europa League-voetbal. Daarmee voldoet Ajax aan de door de directie gestelde doelstelling. Maar het chagrijn zal wekenlang merkbaar zijn.

Bron
zoals je zegt benfica moet er minimaal nog 1 winnen... 1 verlies partij van hun of gelijk spel is plaatsing CL..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 november 2018 door nummer10 --
remco k
 remco k - vrijdag 09 november 2018 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2018 - 09:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zoals je zegt benfica moet er minimaal nog 1 winnen... 1 verlies partij van hun of gelijk spel is plaatsing CL..
Benfica moet ze beiden winnen toch.
Eide
 Eide - vrijdag 09 november 2018 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2018 - 10:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Benfica moet ze beiden winnen toch.
Correct.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 09 november 2018 - 15:34   quote  deeplink  
Ik hoop gewoon dat we nog even stiekem eerste worden. LAat BAyern maar gelijk spelen tegen Benfica en laat ons even winnen met 4-0 :)
Loetje
 Loetje - vrijdag 09 november 2018 - 17:01   quote  deeplink  
Ik hoop dat we in ieder geval door zijn na speelronde 5, want op die laatste speelronde moet het niet gaan aankomen.

Wat ik ook hoop, is dat het verschil voorafgaand aan de laatste wedstrijd niet groter is dan 2 tussen Ajax en Bayern. Dat je gewoon tot de laatste speelronde voor groepswinst speelt. Dat zou erg knap zijn!
Eide
 Eide - vrijdag 09 november 2018 - 17:28   quote  deeplink  
Ajax moet gewoon van AEK winnen. Dan ben je van alle afhankelijkheden af.
Eide
 Eide - vrijdag 09 november 2018 - 21:41   quote  deeplink  
Jong Ajax 3-0 voor tegen NEC. Goals tot dusver van De Wit, Sierhuis en Cerny.
Eide
 Eide - vrijdag 09 november 2018 - 22:51   quote  deeplink  
En Nunnely met de 4e goal. Geen pijl op te trekken dit jaar. Zo spelen ze hartstikke goed en zo is het helemaal niets.
remco k
 remco k - zaterdag 10 november 2018 - 06:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2018 - 21:41 schreef Eide het volgende:
Jong Ajax 3-0 voor tegen NEC. Goals tot dusver van De Wit, Sierhuis en Cerny.
Cerny vorige week ook al toch?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 10 november 2018 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2018 - 10:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Benfica moet ze beiden winnen toch.
dat bedoelde ik... zie dat niet gebeuren...
Eide
 Eide - zaterdag 10 november 2018 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2018 - 10:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat bedoelde ik... zie dat niet gebeuren...
Daar kan en mag je niet van uit gaan. Ajax moet het gewoon zelf afmaken.
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 november 2018 - 19:17   quote  deeplink  
Voordeel is wellicht dat Bayern voor staat en wellicht meer vertrouwen krijgen voor Benfica. Maar kan ook weer nadelig voor ons zijn als het op de laatste pot aan gaat komen. Bayern in vorm is bijna onmogelijk natuurlijk
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 november 2018 - 20:28   quote  deeplink  
Comeback hoor...
Eide
 Eide - zaterdag 10 november 2018 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2018 - 19:17 schreef Loetje het volgende:
Bayern in vorm is bijna onmogelijk natuurlijk
Dat zijn ze bepaald niet. Kovac lijkt tactisch ook niets af te kunnen dwingen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 november 2018 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2018 - 21:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zijn ze bepaald niet. Kovac lijkt tactisch ook niets af te kunnen dwingen.
Toen ze vandaag voor kwamen, zag ik dit bij winst wel als een kantelpunt. Maar de kakten helemaal in elkaar. Ook die hebben echt nog niet van Benfica gewonnen. Zit ook nog maar een wedstrijd tussen.
Eide
 Eide - zaterdag 10 november 2018 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2018 - 22:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ook die hebben echt nog niet van Benfica gewonnen.
Nou, precies. Het is echt geen bizar scenario als Benfica plotseling wel de laatste twee wedstrijden wint.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 10 november 2018 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2018 - 22:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, precies. Het is echt geen bizar scenario als Benfica plotseling wel de laatste twee wedstrijden wint.
Als benfica met 0-1 wint dan is bayern alsnog door. Omdat onderlinge resultaat dan in het voordeel van Bayern is en Benfica alleen nog op gelijke hoogte kan komen met Bayern.

Benfica weet als ze de wedstrijd beginnen wat de uitslag van Ajax is. Want die is eerder op de avond gespeeld.
Wil benfica het in eigen hand houden dan moeten ze met 0-2 winnen, beter 1-3.
Loetje
 Loetje - zondag 11 november 2018 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2018 - 23:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als benfica met 0-1 wint dan is bayern alsnog door. Omdat onderlinge resultaat dan in het voordeel van Bayern is en Benfica alleen nog op gelijke hoogte kan komen met Bayern.

Benfica weet als ze de wedstrijd beginnen wat de uitslag van Ajax is. Want die is eerder op de avond gespeeld.
Wil benfica het in eigen hand houden dan moeten ze met 0-2 winnen, beter 1-3.
Je moet er gewoon vanuit gaan dat het de komende speelronde beslist moet worden. Die laatste speelronde zou in nou scenario een voordeel voor Benfica zijn.

En voor je het weer zegt, Ajax zou best kunnen winnen van Bayern, maar daar mag je nooit zomaar even vanuit gaan.
remco k
 remco k - zondag 11 november 2018 - 08:46   quote  deeplink  
En Nederland is de 11e plek al kwijt.
remco k
 remco k - zondag 11 november 2018 - 08:48   quote  deeplink  
Psv heeft het in de competitie makkelijker doordat ze geen Europees meer hebben.

En de prestaties van Ajax als ze goed zijn en blijven kunnen alsnog de elfde plek opleveren.

Als psv dan kampioen zou worden zorgen wij dus voor hun directe plaatsing.

Belachelijk tegenstrijdig zeg.
Eide
 Eide - zondag 11 november 2018 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 08:46 schreef remco k het volgende:
En Nederland is de 11e plek al kwijt.
Maar gaat die zeer waarschijnlijk terug veroveren als Ajax zich laatst voor de volgende ronde van de CL.
remco k
 remco k - zondag 11 november 2018 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 11:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar gaat die zeer waarschijnlijk terug veroveren als Ajax zich laatst voor de volgende ronde van de CL.
Gaan de andere landen zich niet plaatsen?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 november 2018 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 13:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Gaan de andere landen zich niet plaatsen?
In elk geval geen bonuspunten voor Oostenrijk wanneer RB Salzburg en evt Rapid Wien zich plaatsen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0190639