BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 12 juni 2018 - 10:40   quote  deeplink  
PSV opent tegen FC Utrecht, Feyenoord naar De Graafschap, Ajax ontvangt Heracles

Het eredivisieseizoen 2018-2019 opent op vrijdagavond 10 augustus met PEC Zwolle- Heerenveen. Landskampioen PSV begint een dag later het nieuwe voetbalseizoen met een thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. Dat staat in het conceptprogramma eredivisie, dat vanmorgen door de KNVB is verzonden aan clubs en gemeenten.

Het conceptprogramma wordt vanmiddag in Zeist gepresenteerd. In het openingsweekeinde van het seizoen 2018-2019 ontvangt Ajax op zaterdag 11 augustus Heracles Amelo. Feyenoord gaat een dag later op bezoek bij het gepromoveerde De Graafschap. FC Emmen debuteert op zondag 12 augustus in de eredivisie met een uitwedstrijd bij ADO Den Haag en het eveneens gepromoveerde Fortuna Sittard start dezelfde dag uit bij Excelsior.

De eerste topper van het seizoen is PSV - Ajax op 23 september. De Klassieker Ajax-Feyenoord wordt op 28 oktober gespeeld in de Johan Cruijff Arena.

Een noviteit in het nieuwe seizoen is het starttijdstip van de zondagse 'lunchwedstrijd'. Die is niet meer om 12.30 uur, maar een kwartier eerder, om 12.15 uur. Dat heeft te maken met de komst van de videoscheidsrechter, die dit seizoen bij elke wedstrijd in de eredivisie actief is.

,,De invulling van het competitieprogramma is altijd een enorme puzzel. Een evenwichtig thuis- en uitritme, een eerlijke verdeling van de voorkeursdagen van clubs en de reisafstanden van supporters bij vroege wedstrijden zijn enkele belangrijke zaken waar we rekening mee houden'', aldus manager competitiezaken Jan Bluyssen.

Eerste speelronde
Vrijdag 10 augustus
• PEC Zwolle - sc Heerenveen
Zaterdag 11 augustus
• Willem II - VVV-Venlo
• Ajax - Heracles *
• PSV - FC Utrecht
• Excelsior - Fortuna Sittard
Zondag 12 augustus
• ADO Den Haag - FC Emmen
• De Graafschap - Feyenoord
• Vitesse - FC Groningen
• AZ - NAC Breda

* Als Ajax op 9 augustus in de Europa League speelt, dan gaat het duel naar zondag.

Tweede speelronde
17 augustus
• FC Groningen - Willem II
18 augustus
• NAC - De Graafschap
• VVV - Ajax
• Fortuna - PSV
• Heracles - ADO
19 augustus
• FC Utrecht - PEC Zwolle
• Feyenoord - Excelsior
• Emmen - AZ
• Heerenveen - Vitesse

Derde speelronde
24 augustus
• ADO - Fortuna
25 augustus
• Ajax - Emmen
• De Graafschap - FC Groningen
• NAC - Excelsior
• PEC - PSV
26 augustus
• Willem II - Heracles
• Heerenveen - Feyenoord
• FC Utrecht - VVV-Venlo
• AZ - Vitesse

Bron

DEFINITIEF PROGRAMMA BINNENKORT BEKEND

Dinsdagmiddag wordt het programma op Zeist gepresenteerd voor de clubs en de afgevaardigden van de gemeente en de politie. Het programma kan nog veranderen, nadat de wedstrijddagen en aanvangstijden zijn besproken. Normaliter volgt het definitieve programma binnen enkele dagen na bekendmaking van het concept speelschema. Het gehele programma is hier te downloaden.

Bron
Eide
 Eide - dinsdag 12 juni 2018 - 10:47   quote  deeplink  
Champions League-seizoen 2018-19

Champions League-seizoen 2018-19 algemeen
Op 12 juni 2018 begint het seizoen 2018-2019 voor de Champions League. Zelfs voordat het WK van 2018 van start gaat, wordt de loting voor de voorbereidende ronde verricht voor de Champions League. In totaal worden er vijf kwalificatierondes afgewerkt, die er uiteindelijk voor zorgt dat er na de play-offs, de vierde kwalificatieronde, zes teams vanuit de kwalificatie meedoen aan de groepsfase. De finale van de Champions League vindt uiteindelijk plaats op 1 juni 2019 in Madrid.

Opzet
Er zijn vijf kwalificatierondes, die start bij de voorbereidende ronde, die nieuw is vanaf het seizoen 2018-19. De laagst geklasseerde teams op de UEFA-coëfficiëntenranglijst sturen hun kampioen richting de voorbereidende ronde. Hoe hoger je als land op de UEFA-coëfficiëntenranglijst staat, hoe later de teams uit jouw land mogen instromen in de kwalificatie. De UEFA-coëfficiëntenranglijst wordt samengesteld op basis van de Europese prestaties van de clubs van de landen in de afgelopen vier seizoenen.

Er wordt in de Champions League-kwalificatie vanaf de tweede kwalificatieronde onderscheid gemaakt tussen de niet-kampioenen en de kampioenen uit de competities. De kampioenen uit de competities krijgen een minder beschermde status dan de niet-kampioenen uit de hogere competities. Zo komen de verliezers van de niet-kampioenenroute van de derde kwalificatieronde al gelijk terecht in de groepsfase van de Europa League. De verliezers van de kampioenenroute moeten voor het bereiken van de groepsfase zelfs nog in de Europa League-kwalificatie spelen.

Waar voorheen afvallen in de Champions League-kwalificatie als iets onomkeerbaars werd gezien, is het vanaf het seizoen 2018-19 dus mogelijk om toch een groot toernooi binnen te komen. De afvallers van de kwalificatierondes komen in verschillende fases terecht van de Europa League-kwalificatie. Deelname aan de Europa League-groepsfase is zelfs als meteen mogelijk als er aan het eind van de Champions League-kwalificatie wordt verloren.

Waar de teams in de groepsfase van de Champions League in het seizoen 2017-18 nog voor tien teams uit kwalificatie-teams bestonden, is dat in 2018-19 nog maar zes teams. Daaruit blijkt dat de Champions League steeds meer afstevent op een competitie voor alleen de echt grote landen. Dat zijn de landen die de hoogste positie bezetten op de UEFA-coëfficiëntenranglijst.

Kwalificatierondes
Op 12 juni 2018 start het nieuwe Champions League-seizoen met de Champions League-kwalificatie. Op 12 juni 2018 vindt de loting voor de voorbereidende ronde plaats, terwijl een week later de loting plaatsvindt voor de eerste twee kwalificatierondes. De eerste wedstrijd in de kwalificatie wordt gespeeld op 26 juni 2018, terwijl de laatste wedstrijd afgewerkt wordt op 29 augustus 2018. In een goede twee maanden worden alle kwalificatierondes dus verlopen en zijn uiteindelijk de zes teams over die mee doen aan de groepsfase.

Speeldata
De speeldata en de data voor de loting voor de kwalificatierondes zijn de volgende:

Ronde Loting Speeldata heenwedstrijden Speeldata terugwedstrijden
Voorbereidende kwalificatieronde - 12 juni 2018 / 26 juni 2018 (halve finales)
Voorbereidende kwalificatieronde - 29 juni 2018 (finale)
Eerste kwalificatieronde - 10, 11 juli 2018 / 17, 18 juli 2018
Tweede kwalificatieronde - 24, 25 juli 2018 / 31 juli, 1 augustus 2018
Derde kwalificatieronde - 7,8 augustus 2018 /14, 15 augustus 2018
Play-offs - 21, 22 augustus 2018 / 28, 29 augustus 2018

Groepsfase
De groepsfase van de Champions League start op 30 augustus 2018 met de loting voor de acht verschillende groepen die er gemaakt worden. Ongeveer drie weken later, op 18 september 2018, wordt er voor het eerst gevoetbald in de groepsfase van het meest prestigieuze toernooi van Europa. Er doen 32 teams mee aan de groepsfase, waaronder de Champions League-winnaar en de Europa League-winnaar van het seizoen 2017-18. Als de Champions League-winnaar zich ook via de competitie geplaatst heeft, komt de kampioen van Tsjechië ook in de groepsfase terecht. Plaatst daarnaast de Europa League-winnaar zich ook via de normale competitie, dan mag de nummer drie van Frankrijk doorschuiven naar de groepsfase van de Champions League.

Bron

Ajax begint in de 2e voorronde Champions League.

Ajax tegen Sturm Graz of PAOK in tweede voorronde CL

Doordat Atlético Madrid gisteren de Europa League heeft gewonnen, weet Ajax welke twee clubs de mogelijke tegenstanders zijn in de tweede voorronde van de Champions League: Sturm Graz uit Oostenrijk of PAOK Saloniki uit Griekenland.

De EL-winst van Atlético betekent namelijk dat de nummer drie uit de Franse Ligue 1 zich direct plaatst voor de Champions League. De plek die hierdoor vrijkomt in de derde voorronde wordt vergeven aan de nummers twee van Tsjechië en Turkije. Hierdoor kan Ajax alleen nog Sturm Graz of PAOK treffen.

De loting van dit tweeluik vindt plaats op dinsdag 19 juni. De heenwedstrijden zijn op 24 en 25 juli, de returns een week later. Als Ajax de tweede voorronde weet te overleven spelen de Amsterdammers op 7/8 augustus en 14/15 augustus in de derde voorronde. Als Ajax deze ronde overleeft volgen de play-offs op 21/22 en 28/29 augustus waar ze spelen voor een plek in de groepsfase.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 juni 2018 door Eide --
Eide
 Eide - dinsdag 12 juni 2018 - 10:52   quote  deeplink  
Indien Ajax de 2e voorronde CL niet overleefd stroomt het in in de 3e voorronde EL waarna nog een play-off ronde eventueel volgt. Indien Ajax de 3e voorronde CL haalt stroomt het bij eventueel falen alsnog in in de groepsfase van de Europa League.
Eide
 Eide - dinsdag 12 juni 2018 - 14:02   quote  deeplink  
Afhankelijk van deelname/toernooi Europees voetbal kan het schema nog wijzigen voor Ajax, maar op dit moment staan de competitieduels van de Amsterdammers als volgt gepland:
20 keer op zondag
12 keer op zaterdag
2 keer op woensdag

Topduels Ajax in het seizoen 2018/19:
Zondag 23 september: PSV - Ajax (speelronde 6)
Zondag 28 oktober: Ajax - Feyenoord (speelronde 10)
Zondag 27 januari: Feyenoord - Ajax (speelronde 19)
Zondag 31 maart: Ajax - PSV (speelronde 27)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 juni 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - dinsdag 12 juni 2018 - 14:20   quote  deeplink  
Mocht dit doorgaan, heeft Ajax dit keer een niks te klagen! Onze angstgegners vrijwel allemaal uit in de eerste seizoenshelft en voor Ten Hag een mooie eerste 6 wedstrijden. Wanneer Ajax er na afloop van PSV niet goed voor staat, is het voor mij duidelijk. Andersom ook trouwens als het wel goed is, dan ben je ook echt los.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 12 juni 2018 - 14:48   quote  deeplink  
Top gedaan Eide!

Alleen de titel had ik anders gekozen:
Het grote seizoen 18/19, het seizoen van de waarheid....

Als er wederom niets wordt gehaald of gewonnen, komt er een nieuwe directie, trainersstaf en veel nieuwe spelers in ajax1....
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 juni 2018 - 14:58   quote  deeplink  
Zeer mooi werk, Eide. Mijn complimenten.
Leuk leeswerk en data om in de agenda te noteren.

Ik ben zeer benieuwd wat het komende seizoen ons gaat brengen. Eigenlijk is er maar één optie: kampioen worden alsmede plaatsing voor een van de twee Europese toernooien. Een andere optie is er niet, anders gaan er heel veel mensen van het pluche af.

Dank voor je mooie topic.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 12 juni 2018 - 16:31   quote  deeplink  
Wat een mongolen daar in Zeist. In plaats van de wedstrijden van half 3 en kwart voor 5 een kwartier op te schuiven doen we de wedstrijd van half 1 verplaatsen naar kwart over 12.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 12 juni 2018 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juni 2018 - 16:31 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wat een mongolen daar in Zeist. In plaats van de wedstrijden van half 3 en kwart voor 5 een kwartier op te schuiven doen we de wedstrijd van half 1 verplaatsen naar kwart over 12.
Heb je een kwartier langer de tijd om je verdriet te verdrinken na weer een zaadpot met verlies ;-) ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 12 juni 2018 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juni 2018 - 14:48 schreef Ronald 1960 het volgende:
Top gedaan Eide!

Alleen de titel had ik anders gekozen:
Het grote seizoen 18/19, het seizoen van de waarheid....

Als er wederom niets wordt gehaald of gewonnen, komt er een nieuwe directie, trainersstaf en veel nieuwe spelers in ajax1....
Ik denk dat er dan wel mensen gaan aftreden, maar veel nieuwe spelers? Nee dat denk ik niet, kwaliteit is er ook altijd al in overvloed geweest voor de NL competitie...
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 13 juni 2018 - 10:11   quote  deeplink  
Ajax zal meteen vanaf het begin af aan heel erg goed moeten beginnen, om minimaal de eerste zes wedstrijden eerst te winnen. Pas daarna zal Ajax ( indien mogelijk ) in een rustigere vaarwater kunnen komen.

Op Europees voetbal moet Ajax absoluut alles ui de kast halen om niet weer een tegenslag te krijgen door een vroege uitschakeling. Dit is ook sterk afhankelijk van de aangekochte en verkochte / vertrokken spelers.

Ajax heeft nu geld genoeg om wel goede spelers aan te trekken, maar goede spelers willen vaak niet naar Nederland komen omdat de Eredivisie van een te laag niveau blijft i.v.m de vier beste competities van Europa.

Laten we nu eerst maar van uitgaan van de positieve gedachten / wensen, daar we pas daarna kunnen evalueren van hoe het bij Ajax er dan daadwerkelijk er voor staat.

Staat Ajax er dan niet goed voor, dan moeten er personen uit de RvC, bestuur, directie vertrekken die niet uit zijn van veel wedstrijden winnen en goed voetbal.
AkaS
 AkaS - woensdag 13 juni 2018 - 12:16   quote  deeplink  
We zijn al goed begonnen....

1. Soap Kluivert - Raiola.
2. Soap Magallan.

Beide zijn niet gunstig uitgevallen zo lijkt het...

Maar wel fijn voor Ten Hag... die hiermee lekker uit de wind bleef.

Nee, ik zie allemaal positieve ontwikkelingen. Het doorstaan van de Voorrondes CL en het kampioenschap zijn al voor de helft binnen!

Sjapo Overmars. Je bent een keigoede onderhandelaar. Nog even 4mln naar Raiola overmaken en we kunnen stellen dat je weer uitstekend werk hebt verricht.

Let's go zeg ik.... ;-(
Pietje
 Pietje - woensdag 13 juni 2018 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juni 2018 - 12:16 schreef AkaS het volgende:
We zijn al goed begonnen....

1. Soap Kluivert - Raiola.
2. Soap Magallan.

Beide zijn niet gunstig uitgevallen zo lijkt het...

Maar wel fijn voor Ten Hag... die hiermee lekker uit de wind bleef.

Nee, ik zie allemaal positieve ontwikkelingen. Het doorstaan van de Voorrondes CL en het kampioenschap zijn al voor de helft binnen!

Sjapo Overmars. Je bent een keigoede onderhandelaar. Nog even 4mln naar Raiola overmaken en we kunnen stellen dat je weer uitstekend werk hebt verricht.

Let's go zeg ik.... ;-(
Leg mij eens uit wat Ten Hag en Overmars eraan kunnen doen dat een onwillige speler weigert zijn contract te verlengen. Die is voor een mooi bedrag verkocht!

Wat kunnen Ten Hag en Overmars eraan doen dat een club als Boca Juniors dwars ligt omdat ze eerst een vervanger voor Magallán willen halen. Ze kunnen hooguit die Argentijnen een deadline stellen en vervolgens overgaan naar plan B om een andere speler te halen... Maar die vind je ook niet even zomaar.

Natuurlijk is dat allemaal waardeloos, maar de heren die jij de schuld geeft, kunnen hier niks aan doen.
Eide
 Eide - woensdag 13 juni 2018 - 13:44   quote  deeplink  
Ik hoop wel dat Ajax snel een oplossing vindt voor het gedoe rond Magellan. Ze waren ruim op tijd met interesse, onderhandelingen en zelfs de keuring maar wat Boca Juniors nu doet is waardeloos. Ajax zal toch voor de 23e iemand moeten hebben voor die plek want Wöber is nog niet goed genoeg voor de basis.
AkaS
 AkaS - woensdag 13 juni 2018 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juni 2018 - 12:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat Ten Hag en Overmars eraan kunnen doen dat een onwillige speler weigert zijn contract te verlengen. Die is voor een mooi bedrag verkocht!

Wat kunnen Ten Hag en Overmars eraan doen dat een club als Boca Juniors dwars ligt omdat ze eerst een vervanger voor Magallán willen halen. Ze kunnen hooguit die Argentijnen een deadline stellen en vervolgens overgaan naar plan B om een andere speler te halen... Maar die vind je ook niet even zomaar.

Natuurlijk is dat allemaal waardeloos, maar de heren die jij de schuld geeft, kunnen hier niks aan doen.
Jeetje Pietje... Jouw vraag is tevens de bevestiging dat jij niet wil zien wat ik zie.

Door al het gezeik over andere zaken, is er weinig over Ten Hag geschreven en vergeten we even dat deze pipo vooralsnog alleen maar heeft aangetoond dat het Ajax onder hem niet heeft gepresteerd. Zijn media optredens waren ook al geen succes. Niet alleen door zijn lachwekkende wijze van communiceren, maar vooral ook hetgeen wat hij zegt en hoe ongeloofwaardig dit allemaal is.

Wat betreft Overmars... Hij verdient ik weet niet hoeveel en zijn job is om een selectie neer te zetten die kan voldoen aan de geformuleerde doelstellingen. En daarin faalt hij keer op keer weer.

Kluivert is al een gepasseerd station, maar een blinde kon zijn potentie en talent zien. Had hem eind vorig seizoen of begin dit seizoen beloont met een fatsoenlijk contract en deze hele poppenkast was niet noodzakelijk geweest. Daarnaast en dat is even afgaan op de pers... Als het waar is dat Raiola 4 mln krijgt van de transfersom dan vind ik dat Overmars hierin ook gefaalt heeft.

Ik had dit percentage over mijn dead body afgestaan en had dit in de onderhandeling aangegeven. Wil je Kluivert. Prima, dit is de transfersom die wij eisen en dit is het percentage dat de heer Raiola wenst bij te schrijven en dat komt bovenop de transfersom of dat mogen jullie separaat regelen.

Magallan…. Overmars zijn taak was om een centrale verdediger binnen te halen. De keuze viel op Magallan. Prima. Maar op gegeven moment was het toch wel een heel moeilijke bevalling aan het worden en dan verwacht ik van een hands-on directielid dat hij doorschakelt.

Want de doelstelling was niet Magallan binnenhalen. De doelstelling was een capabele centrale verdediger binnenhalen voor de start van het seizoen.

Ieder seizoen faalt Overmars in deze doelstelling en dat het niet makkelijk is Pietje. Dat snap ik en dat beaam ik. Maar daarom verdient hij ook tonnen aan salaris. Als het makkelijk zou zijn zou iedereen het kunnen doen.
remco k
 remco k - woensdag 13 juni 2018 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juni 2018 - 13:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Jeetje Pietje... Jouw vraag is tevens de bevestiging dat jij niet wil zien wat ik zie.

Door al het gezeik over andere zaken, is er weinig over Ten Hag geschreven en vergeten we even dat deze pipo vooralsnog alleen maar heeft aangetoond dat het Ajax onder hem niet heeft gepresteerd. Zijn media optredens waren ook al geen succes. Niet alleen door zijn lachwekkende wijze van communiceren, maar vooral ook hetgeen wat hij zegt en hoe ongeloofwaardig dit allemaal is.

Wat betreft Overmars... Hij verdient ik weet niet hoeveel en zijn job is om een selectie neer te zetten die kan voldoen aan de geformuleerde doelstellingen. En daarin faalt hij keer op keer weer.

Kluivert is al een gepasseerd station, maar een blinde kon zijn potentie en talent zien. Had hem eind vorig seizoen of begin dit seizoen beloont met een fatsoenlijk contract en deze hele poppenkast was niet noodzakelijk geweest. Daarnaast en dat is even afgaan op de pers... Als het waar is dat Raiola 4 mln krijgt van de transfersom dan vind ik dat Overmars hierin ook gefaalt heeft.

Ik had dit percentage over mijn dead body afgestaan en had dit in de onderhandeling aangegeven. Wil je Kluivert. Prima, dit is de transfersom die wij eisen en dit is het percentage dat de heer Raiola wenst bij te schrijven en dat komt bovenop de transfersom of dat mogen jullie separaat regelen.

Magallan…. Overmars zijn taak was om een centrale verdediger binnen te halen. De keuze viel op Magallan. Prima. Maar op gegeven moment was het toch wel een heel moeilijke bevalling aan het worden en dan verwacht ik van een hands-on directielid dat hij doorschakelt.

Want de doelstelling was niet Magallan binnenhalen. De doelstelling was een capabele centrale verdediger binnenhalen voor de start van het seizoen.

Ieder seizoen faalt Overmars in deze doelstelling en dat het niet makkelijk is Pietje. Dat snap ik en dat beaam ik. Maar daarom verdient hij ook tonnen aan salaris. Als het makkelijk zou zijn zou iedereen het kunnen doen.
Je schrijft direct dat iemand het niet WIL zien, zou het ook zo kunnen zijn dat iemand het gewoon anders ziet dan jij? Andere verwachtingen heeft dan dat jij hebt.

Kluivert werd in de jeugd echt niet als een van de grootste pareltjes gezien, hij was daar een van de talenten, je kan ook alles overdrijven..

Wacht nou eens gewoon af hoe de selectie er bij staat als die eerste pot gespeeld moet worden man.
Eide
 Eide - woensdag 13 juni 2018 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juni 2018 - 13:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik had dit percentage over mijn dead body afgestaan en had dit in de onderhandeling aangegeven. Wil je Kluivert. Prima, dit is de transfersom die wij eisen en dit is het percentage dat de heer Raiola wenst bij te schrijven en dat komt bovenop de transfersom of dat mogen jullie separaat regelen.
Zo werkt het dus niet. Zo is het ook niet gegaan. Clubs mogen geen geld overmaken aan makelaars. Makelaars werken namelijk niet voor de clubs, maar voor de splers. Alleen spelers kunnen dus de makelaar betalen.

Bovendien is het verhaal dat Raiola bij een verkoop van Kluivert door AS Roma een fors percentage krijgt.

Ajax krijgt gewoon het bedrag dat met AS Roma overeen is gekomen, dus 21 miljoen inclusief bonussen. Wat Kluivert in eigen zak steekt en aan Raiola overmaakt is tussen Kluivert en Raiola en indirect AS Roma.
AkaS
 AkaS - woensdag 13 juni 2018 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juni 2018 - 14:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Je schrijft direct dat iemand het niet WIL zien, zou het ook zo kunnen zijn dat iemand het gewoon anders ziet dan jij? Andere verwachtingen heeft dan dat jij hebt.

Kluivert werd in de jeugd echt niet als een van de grootste pareltjes gezien, hij was daar een van de talenten, je kan ook alles overdrijven..

Wacht nou eens gewoon af hoe de selectie er bij staat als die eerste pot gespeeld moet worden man.
Beste Remco, grappig hoe jullie altijd voor elkaar in de bres springen. Dat kan ik wel waarderen. Echter neem jij mijn formulering een beetje negatief, ik bedoel namelijk hetzelfde. En aangezien ik al meerdere malen vanuit mijn oogpunt heel heldere argumenten heb aangedragen en dan alsnog deze vraag komt... Dan wil je niet zien wat ik zie... En de reden hier toe kan idd variëren en dus ook dat je het anders ziet.

Maar bedankt voor je bijdrage in deze. Top man!
AkaS
 AkaS - woensdag 13 juni 2018 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juni 2018 - 14:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Zo is het ook niet gegaan. Clubs mogen geen geld overmaken aan makelaars. Makelaars werken namelijk niet voor de clubs, maar voor de splers. Alleen spelers kunnen dus de makelaar betalen.

Bovendien is het verhaal dat Raiola bij een verkoop van Kluivert door AS Roma een fors percentage krijgt.

Ajax krijgt gewoon het bedrag dat met AS Roma overeen is gekomen, dus 21 miljoen inclusief bonussen. Wat Kluivert in eigen zak steekt en aan Raiola overmaakt is tussen Kluivert en Raiola en indirect AS Roma.
Dat is ook wat ik heb gehoord. Dat bovenop het percentage dat hij nu ontvangt hij ook een percentage krijgt bij een eventueel doorverkoop. Waarschijnlijk hebben wij hetzelfde artikel gelezen.

En wat ik exact bedoel is dat wanneer ik Ajax was, ik mijn poot in deze uit principe zou stijf houden en eventueel verlies zou slikken.

Dus een bepaald bedrag bepalen dat ik wil hebben. En eventuele percentages voor speler en makelaar dat door de andere partij(en) laat regelen. Door Roma of door de weledele heer Kluivert zelf.

Maar Als het zo is dat Ajax nu 17.5 mln ontvangt en hiervan ook nog percentages aan Kluivert moet betalen en aan Raiola dan loopt hij voor topvoetbal begrippen voor een appel en een ei de deur uit en verdient een Raiola relatief wel heel erg veel ten opzichte van Ajax die Kluivert jarenlang heeft opgeleid... Dat zou ik dus never nooit accepteren. Dan maar een jaartje op de bank verpieteren en mijn volledige verlies nemen, maar mijn trots bewaren!
AkaS
 AkaS - woensdag 13 juni 2018 - 15:29   quote  deeplink  
Oja en dan zijn we er nog niet want ik kijk er niet van op als straks.... op het allerlaatste moment ook nog even de Ligt, de Jong en Onana vertrekken....

Ziyech is in feite al weg...

Neres..?

Wie kan mij redelijke en aannemlijke argumenten aandragen om mijn negatieve gevoel te weerleggen en mij te overtuigen dat we de voorrondes goed zullen doorkomen en eindelijk weer eens kampioen van Nederland gaan worden... Anyone…?
Loetje
 Loetje - woensdag 13 juni 2018 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juni 2018 - 15:29 schreef AkaS het volgende:
Oja en dan zijn we er nog niet want ik kijk er niet van op als straks.... op het allerlaatste moment ook nog even de Ligt, de Jong en Onana vertrekken....

Ziyech is in feite al weg...

Neres..?

Wie kan mij redelijke en aannemlijke argumenten aandragen om mijn negatieve gevoel te weerleggen en mij te overtuigen dat we de voorrondes goed zullen doorkomen en eindelijk weer eens kampioen van Nederland gaan worden... Anyone…?
Vooralsnog lijkt het ten eerste enkel zeker dat Kluivert en Ziyech weg zullen gaan.

Ajax heeft dan nog steeds de beste selectie maar de kunst is een team maken! Echter zal er meer kwaliteit moeten komen, want we missen in de balans nog wat.

En qua loting, het moet meezitten. Gunstig loten en dan ligt de bal bij ons. Anders pech gehad. Feit is dat er in principe geen enkele NL club goed genoeg is voor de CL, ook Ajax niet.
Eide
 Eide - woensdag 13 juni 2018 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juni 2018 - 15:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik heb gehoord. Dat bovenop het percentage dat hij nu ontvangt hij ook een percentage krijgt bij een eventueel doorverkoop. Waarschijnlijk hebben wij hetzelfde artikel gelezen.

En wat ik exact bedoel is dat wanneer ik Ajax was, ik mijn poot in deze uit principe zou stijf houden en eventueel verlies zou slikken.

Dus een bepaald bedrag bepalen dat ik wil hebben. En eventuele percentages voor speler en makelaar dat door de andere partij(en) laat regelen. Door Roma of door de weledele heer Kluivert zelf.

Maar Als het zo is dat Ajax nu 17.5 mln ontvangt en hiervan ook nog percentages aan Kluivert moet betalen en aan Raiola dan loopt hij voor topvoetbal begrippen voor een appel en een ei de deur uit en verdient een Raiola relatief wel heel erg veel ten opzichte van Ajax die Kluivert jarenlang heeft opgeleid... Dat zou ik dus never nooit accepteren. Dan maar een jaartje op de bank verpieteren en mijn volledige verlies nemen, maar mijn trots bewaren!
Ah, op die manier. Dat ben ik vanzelfsprekend helemaal met je eens.
remco k
 remco k - vrijdag 15 juni 2018 - 09:00   quote  deeplink  
Het is toch echt van de zotte dat de eerste voorronde gespeeld wordt nog voor de finale van het wk gespeeld is.

Mocht een Argentinië dan de finale halen Mag een Ajax dan bijvoorbeeld gewoon tagliafico terugroepen aangezien hij bij Ajax onder contract staat?

En ja ik weet ook echt wel dat het niet zou gebeuren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 juni 2018 door remco k --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 15 juni 2018 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juni 2018 - 09:00 schreef remco k het volgende:
Het is toch echt van de zotte dat de eerste voorronde gespeeld wordt nog voor de finale van het wk gespeeld is.

Mocht een Argentinië dan de finale halen Mag een Ajax dan bijvoorbeeld gewoon tagliafico terugroepen aangezien hij bij Ajax onder contract staat?

En ja ik weet ook echt wel dat het niet zou gebeuren
Huh wat??? Ajax speelt niet in die voorronde. Ajax speelt in de 2e kwalificatieronde die rond 24 juli gespeeld wordt. De finale wordt gespeeld op de 15e. Mocht Argentinië zo ver reiken dan weet je in ieder geval dat Nico er nog niet bij is. Dit ivm vakantie.

En nee, aangezien het een officieel gebeuren is mag je spelers niet terugroepen.
remco k
 remco k - vrijdag 15 juni 2018 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juni 2018 - 12:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Huh wat??? Ajax speelt niet in die voorronde. Ajax speelt in de 2e kwalificatieronde die rond 24 juli gespeeld wordt. De finale wordt gespeeld op de 15e. Mocht Argentinië zo ver reiken dan weet je in ieder geval dat Nico er nog niet bij is. Dit ivm vakantie.

En nee, aangezien het een officieel gebeuren is mag je spelers niet terugroepen.
Ik zie het inderdaad. Ik las verkeerd, mijn fout.

Nog steeds echt ronduit belachelijk dat je zo kort op elkaar die voorrondes moet spelen. Je zou ze eigenlijk achter het seizoen aan moeten spelen. Dan doe je dat namelijk ook met de selecties die zichzelf uiteindelijk plaatsen via de reguliere competities.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 15 juni 2018 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juni 2018 - 13:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad. Ik las verkeerd, mijn fout.

Nog steeds echt ronduit belachelijk dat je zo kort op elkaar die voorrondes moet spelen. Je zou ze eigenlijk achter het seizoen aan moeten spelen. Dan doe je dat namelijk ook met de selecties die zichzelf uiteindelijk plaatsen via de reguliere competities.
Ach, die hele CL is toch al verneukt door de UEFA MAFFIA!! Het is de naam CL niet eens meer waard.
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 juni 2018 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juni 2018 - 13:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Jeetje Pietje... Jouw vraag is tevens de bevestiging dat jij niet wil zien wat ik zie.

Door al het gezeik over andere zaken, is er weinig over Ten Hag geschreven en vergeten we even dat deze pipo vooralsnog alleen maar heeft aangetoond dat het Ajax onder hem niet heeft gepresteerd. Zijn media optredens waren ook al geen succes. Niet alleen door zijn lachwekkende wijze van communiceren, maar vooral ook hetgeen wat hij zegt en hoe ongeloofwaardig dit allemaal is.

Wat betreft Overmars... Hij verdient ik weet niet hoeveel en zijn job is om een selectie neer te zetten die kan voldoen aan de geformuleerde doelstellingen. En daarin faalt hij keer op keer weer.

Kluivert is al een gepasseerd station, maar een blinde kon zijn potentie en talent zien. Had hem eind vorig seizoen of begin dit seizoen beloont met een fatsoenlijk contract en deze hele poppenkast was niet noodzakelijk geweest. Daarnaast en dat is even afgaan op de pers... Als het waar is dat Raiola 4 mln krijgt van de transfersom dan vind ik dat Overmars hierin ook gefaalt heeft.

Ik had dit percentage over mijn dead body afgestaan en had dit in de onderhandeling aangegeven. Wil je Kluivert. Prima, dit is de transfersom die wij eisen en dit is het percentage dat de heer Raiola wenst bij te schrijven en dat komt bovenop de transfersom of dat mogen jullie separaat regelen.

Magallan…. Overmars zijn taak was om een centrale verdediger binnen te halen. De keuze viel op Magallan. Prima. Maar op gegeven moment was het toch wel een heel moeilijke bevalling aan het worden en dan verwacht ik van een hands-on directielid dat hij doorschakelt.

Want de doelstelling was niet Magallan binnenhalen. De doelstelling was een capabele centrale verdediger binnenhalen voor de start van het seizoen.

Ieder seizoen faalt Overmars in deze doelstelling en dat het niet makkelijk is Pietje. Dat snap ik en dat beaam ik. Maar daarom verdient hij ook tonnen aan salaris. Als het makkelijk zou zijn zou iedereen het kunnen doen.
Ik wil jouw punt best wel zien hoor, maar ik heb zo mijn eigen mening. Jij verwacht van sommigen bij Ajax wonderen, soms zelfs het onmogelijke omdat zij veel geld verdienen. Maar zo werkt dat niet in mijn ogen...

Vooralsnog is er eigenlijk bij Ajax nog niet één speler, zelfs Kluivert nog niet, die officieel vertrokken is. O ja, Mitchell Dijks en Nick Viergever.
AkaS
 AkaS - zondag 17 juni 2018 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juni 2018 - 14:37 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik wil jouw punt best wel zien hoor, maar ik heb zo mijn eigen mening. Jij verwacht van sommigen bij Ajax wonderen, soms zelfs het onmogelijke omdat zij veel geld verdienen. Maar zo werkt dat niet in mijn ogen...

Vooralsnog is er eigenlijk bij Ajax nog niet één speler, zelfs Kluivert nog niet, die officieel vertrokken is. O ja, Mitchell Dijks en Nick Viergever.
wat heb je toch een mooie bril Pietje...
We spreken elkaar weer op het moment dat de voorrondes gespeeld zijn en we een wedstrijd of 3 in de nieuwe eredivisie competitie gespeeld hebben...

Ben benieuwd welke bril er dichter bij de werkelijkheid zit. Die van jou of die van mij?

Wat betreft wonderen... Ach ja het aantrekken van een centrale verdediger lijkt zo langzamerhand inderdaad een wonder aan het worden ;-)
Ajax30
 Ajax30 - zondag 17 juni 2018 - 13:57   quote  deeplink  
Morgen wordt bekent dat (MAGALLAN) naar Ajax komt
remco k
 remco k - zondag 17 juni 2018 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juni 2018 - 13:39 schreef AkaS het volgende:

[..]

wat heb je toch een mooie bril Pietje...
We spreken elkaar weer op het moment dat de voorrondes gespeeld zijn en we een wedstrijd of 3 in de nieuwe eredivisie competitie gespeeld hebben...

Ben benieuwd welke bril er dichter bij de werkelijkheid zit. Die van jou of die van mij?

Wat betreft wonderen... Ach ja het aantrekken van een centrale verdediger lijkt zo langzamerhand inderdaad een wonder aan het worden ;-)
Het zit hem in verwachtingen akas. Jij verwacht van Ajax dat ze die voorrondes doorkomen. Een flink aantal anderen veracht dat dit niet zal gebeuren.
Pietje
 Pietje - zondag 17 juni 2018 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juni 2018 - 14:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Het zit hem in verwachtingen akas. Jij verwacht van Ajax dat ze die voorrondes doorkomen. Een flink aantal anderen veracht dat dit niet zal gebeuren.
Zo is het helemaal, Remco. Het is een kwestie van je verwachtingen bijstellen. Ajax is al vele jaren Ajax niet meer. Ik hang nog aan "de nostalgie van vroeger", een tijd dat alle tegenstanders doodsbang voor ons waren en diezelfde tegenstanders daardoor bij het aantreden op het veld al psychologisch met 1-0 achterstonden.

Maar ook een tijd, dat er nooit rottigheid in de stadions was, een tijd dat (bijvoorbeeld) Ajaxsupporters en Feyenoordsupporters in één vak gezellig met elkaar zaten te praten; mannen met hoeden op en met stropdassen en vrouwen met hoedjes en sjaals om hun hoofd. Ik heb die tijd meegemaakt als klein jongetje, op schoot bij mijn vader. Echte clubliefde overheerste bij zowel supporters als bij spelers.

Ook dat heb ik allemaal moeten accepteren dat dat nooit meer terugkomt. Het is te gevaarlijk geworden. Mijn vrouw, die niet al te gezond is, heeft liever niet meer dat ik naar de ArenA ga en ook dat heb ik -uit respect voor haar- moeten accepteren.

De derby's tussen enerzijds Ajax en de overige Amsterdamse clubs DWS/A, Blauw Wit en de Volewijckers… Een prachtige tijd!

Nu draait alles om tactiek, balbezit, (zelf) opleiden, maar vooral om geld. "Leve" de commercie...

Dat alles heeft er mee te maken dat ik in de loop der jaren veel milder ben geworden en het geheel nog maar voor de helft volg.

Maar uiteraard heb ik best begrip voor de huidige jongeren, die nog wel heel erg fanatiek zijn!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 17 juni 2018 - 21:29   quote  deeplink  
Europees heb ik geen enkele verwachting. Daar moet je een beetje geluk mee hebben. Wel verwacht ik dat Ajax komend seizoen kampioen wordt. Geen excuus meer om het niet te worden.
AkaS
 AkaS - zondag 17 juni 2018 - 22:17   quote  deeplink  
ik verwacht beide. Onbegrijpelijk om de standaard te verlagen en daarmee nog verder te verzwakken.

Met een beter beleid en een daadkrachtigere directie is het mogelijk!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 juni 2018 - 23:51   quote  deeplink  
Overmars wil belofte nakomen: "En het gaat de goede kant op"
Vrijdag 18 mei 2018 om 21:42

Marc Overmars is vastbesloten om de selectie van Ajax op tijd rond te hebben. De manager spelerszaken van de Amsterdammers wil dat de selectie tijdens de eerste training van het nieuwe seizoen, op 19 juni, op peil is.

"En het gaat de goede kant op. Ik hoop het binnenkort af te ronden", laat de voormalig vleugelaanvaller vrijdagavond weten bij Inside Ajax op Ziggo Sport. 

Bovenstaande waren de letterlijke woorden van Overmars, maar WAT hoopte hij af te ronden? De jeugdspelers die een vernieuwd contract tekenden? Of had hij het over de selectie van de vrouwenafdeling? Want verder is er qua selectie echt amper wat gebeurd. Met een paar nieuwe beginnelingen gaan we het niet redden!!! Sorry, maar afgelopen seizoen heeft wel aangetoond dat dit elftal veel te fragiel is. Ik wordt met de dag die komt minder optimistisch over het nieuwe seizoen. En dan moet het seizoen nog beginnen ......
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 18 juni 2018 - 14:21   quote  deeplink  
https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/113410/de-jong-niet-bezig-met-transfer-naar-barca
Eide
 Eide - maandag 18 juni 2018 - 16:21   quote  deeplink  
Wordt het Sturm Graz of PAOK Saloniki?

Ajax weet dinsdag wie de tegenstander wordt in de 2e voorronde van de UEFA Champions League. De 2 mogelijke tegenstanders zijn Sturm Graz en PAOK Saloniki. De loting in het Zwitserse Nyon begint om 12:00 uur.

De wedstrijden in de 2e voorronde worden gespeeld op 24/25 juli en op 31 juli/1 augustus. De losse kaartverkoop (voor de thuiswedstrijd) begint woensdag 20 juni.

Sturm Graz of PAOK Saloniki
Sturm Graz is een onbekende tegenstander voor Ajax. Nooit eerder stonden de clubs tegenover elkaar. Die Schwoazen eindigden afgelopen seizoen achter Red Bull Salzburg als 2e in de Oostenrijkse Bundesliga.

PAOK Saloniki en Ajax troffen elkaar al wel meerdere malen. Vorig jaar werd er op de Toekomst nog een vriendschappelijk potje gespeeld, dat door Ajax met 4-2 werd gewonnen. In 2010 en 2016 schakelde Ajax de Grieken uit in de voorronde van de Champions League. PAOK eindigde afgelopen seizoen net als Ajax en Sturm Graz als 2e in de eigen competitie.

3e voorronde en play-offs
Als Ajax erin slaagt af te rekenen met Sturm Graz of PAOK, dan is plaatsing voor de 3e voorronde een feit. Om daadwerkelijk door te dringen tot het hoofdtoernooi van de Champions League moet daarna ook nog de play-offronde worden gewonnen.
Ajax.nl
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 06:27   quote  deeplink  
Ajax in winter naar Florida

Na drie keer een Amsterdams ’nee’ op rij is het de organisatie van de Florida Cup gelukt om Ajax te strikken.

Het elftal van Erik ten Hag belegt van 5 tot 12 januari 2019 een trainingskamp in Orlando en speelt woensdag 9 januari tegen een Braziliaanse topclub (zo goed als zeker Sao Paulo) en heeft zaterdag 12 januari een Duitse tegenstander (waarschijnlijk Wolfsburg of Leverkusen).

Goedkeuring
De Amerika-trip, inclusief de vijfde editie van de Florida Cup, heeft de goedkeuring van trainer Ten Hag en teammanager Jan Siemerink: de trainingsfaciliteiten zijn perfect en na terugkomst (op 13 januari) heeft Ajax nog ruim een week tot de competitiehervatting, thuis tegen SC Heerenveen.

Met de komst van Ajax gaat de wens van de fans van Orlando City SC in vervulling. Uit een enquête bleek dat zij – van alle haalbare alternatieven – het liefst Borussia Dortmund of Ajax zagen komen. Ajax heeft in Orlando een fanclub.

Lucratief
Het bedrag dat de Amsterdammers incasseren is afhankelijk van de tv-rechten- en kaartverkoop. Het bepaalt of het een lucratieve of zeer lucratieve trip wordt. Het trainingskamp past ook in de internationale plannen van Ajax. De club sloot onlangs partnerships in China, Japan en Australië en Amerika heeft ook de aandacht.

Bron
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 06:30   quote  deeplink  
Meestal ben ik zeer sceptisch over dit soort trips maar dit is echt wel okay. Orlando heeft een prima klimaat in januari, in de VS zijn professionele sportfaciliteiten altijd dik in orde. Goede tegenstanders op het programma en bovendien financieel ook nog aantrekkelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 juni 2018 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 juni 2018 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 06:30 schreef Eide het volgende:
Meestal ben ik zeer sceptisch over dit soort trips maar dit is echt wel okay. Orlando heeft een prima klimaat in januari, in de VS zijn professionele sportfaciliteiten altijd dik in orde. Goede tegenstanders op het programma en bovendien financieel ook nog aantrekkelijk.
Ja niets mis mee lijkt me..
AkaS
 AkaS - dinsdag 19 juni 2018 - 08:12   quote  deeplink  
Nou gelukkig maar dan kunnen we allemaal gerustgesteld zijn.... :-)
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 08:12 schreef AkaS het volgende:
Nou gelukkig maar dan kunnen we allemaal gerustgesteld zijn.... :-)
De selectiezorgen zijn gewoon terecht. Tegelijkertijd is dit weer een manier om extra inkomsten te genereren. Als de keuzes dan bestaan uit China, Dubai of de Verenigde Staten is die laatste echt wel de beste keuze.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 juni 2018 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 09:08 schreef Eide het volgende:

[..]

De selectiezorgen zijn gewoon terecht. Tegelijkertijd is dit weer een manier om extra inkomsten te genereren. Als de keuzes dan bestaan uit China, Dubai of de Verenigde Staten is die laatste echt wel de beste keuze.
Maar wat moeten we met die extra inkomsten als er toch niets wordt uitgegeven. De selectie zou op orde zijn aan de start van de voorbereiding. Het enige wat op orde is zijn de zorgen van de supporters.
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 09:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar wat moeten we met die extra inkomsten als er toch niets wordt uitgegeven. De selectie zou op orde zijn aan de start van de voorbereiding. Het enige wat op orde is zijn de zorgen van de supporters.
Het schijnt dat Magellan nu echt op weg is naar Amsterdam voor de laatste handtekening.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 juni 2018 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 09:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Het schijnt dat Magellan nu echt op weg is naar Amsterdam voor de laatste handtekening.
Ik betwijfel of dat genoeg is. Op de bank zitten enkel jeugdige spelers.
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 10:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat genoeg is. Op de bank zitten enkel jeugdige spelers.
Eens. In het geruchtentopic schreef ik al dat ik persoonlijk benieuwd ben of er nog steeds over Tadic wordt gesproken. Ik vrees alleen dat er bij veel spelers en clubs pas beweging gaat komen na het WK.
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 juni 2018 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 11:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. In het geruchtentopic schreef ik al dat ik persoonlijk benieuwd ben of er nog steeds over Tadic wordt gesproken. Ik vrees alleen dat er bij veel spelers en clubs pas beweging gaat komen na het WK.
Wat betreft de beweging pas na het WK ben ik zeker met je eens. Daarnaast denk ik, dat Dusan Tadic op een leeftijd is dat hij (nog eenmaal) flink wil gaan cashen en dat doe je per saldo niet in Nederland.

Ik vermoed dat het gerucht van zijn mogelijke komst naar Ajax naar het land der fabelen kan worden verwezen. Of Ajax moet het salarisplafond wel héél erg naar boven bijstellen voor hem en ik denk toch echt dat Ajax dat niet gaat doen. Ondanks het enorme saldo op de spaarrekening...
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 12:22   quote  deeplink  
Overigens zit de 16 jarige Ryan Gravenberch (vandaag al 4 dagen 16) in de voorbereiding van Ajax 1 bij de selectie van Ten Hag. Hij zal ongetwijfeld Jong Ajax of O19 gaan spelen gedurende het seizoen, maar toch een mooie beloning van een nog heel jonge voetballer.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 19 juni 2018 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:22 schreef Eide het volgende:
Overigens zit de 16 jarige Ryan Gravenberch (vandaag al 4 dagen 16) in de voorbereiding van Ajax 1 bij de selectie van Ten Hag. Hij zal ongetwijfeld Jong Ajax of O19 gaan spelen gedurende het seizoen, maar toch een mooie beloning van een nog heel jonge voetballer.
Leuk voor hem, maar hij is ook echt goed.
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:23 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Leuk voor hem, maar hij is ook echt goed.
Zeker. Als 15 jarige (!) al 9 wedstrijden, 2 goals en 3 assists in de Jupiler League. En dan komt Gudde zeiken over dat Jong Ajax 40 spelers heeft gebruikt. Ja piemel, maar kijk dan ook even uit welke elftallen die jongens kwamen en zie daarna nog eens hoe stabiel Jong Ajax alsnog was.
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 juni 2018 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker. Als 15 jarige (!) al 9 wedstrijden, 2 goals en 3 assists in de Jupiler League. En dan komt Gudde zeiken over dat Jong Ajax 40 spelers heeft gebruikt. Ja piemel, maar kijk dan ook even uit welke elftallen die jongens kwamen en zie daarna nog eens hoe stabiel Jong Ajax alsnog was.
Gudde heeft nog altijd een Feyenoord-hart, dus wellicht een stukje jaloezie?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0111649