BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 10:58   quote  deeplink  
Fijn voor die jongen dat hij zijn beoogde transfer te pakken heeft.

Wederom een mooi bewijs dat de opleiding van Ajax het goed doet.

Of het verstandig is om na 38 officiële wedstrijden op deze leeftijd al te vertrekken. Ik denk het niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 september 2020 - 11:46   quote  deeplink  
En nu tijd om versterkingen te regelen defensief en op het middenveld.
Eide
 Eide - zondag 27 september 2020 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 11:46 schreef Ajax Warrior het volgende:
En nu tijd om versterkingen te regelen defensief en op het middenveld.
Nu wordt rechtsback weer een uitdaging, hoewel Timber een goede indruk achterliet.
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 11:48   quote  deeplink  
We beginnen steeds meer aankopen te verwachten.

Gisteren was Mazraoui de enige niet aangekochte speler in de basis.
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 11:49   quote  deeplink  
Als we zo doorgaan zijn we gewoon een ordinaire koop club en laten we zelf ook zien dat het dus niet mogelijk is om met je eigen gedegen jeugdopleiding aansluiting te vinden bij de top.
Eide
 Eide - zondag 27 september 2020 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 11:48 schreef remco k het volgende:
We beginnen steeds meer aankopen te verwachten.

Gisteren was Mazraoui de enige niet aangekochte speler in de basis.
Daley Blind? Speelt pas vanaf de F-jes bij Ajax?

Dat heeft er ook wel mee te maken dat jongens als Dest, De Ligt, Van De Beek en zo allemaal voor veel geld worden weggekocht. Dat niveau leidt je niet zomaar op. Normaliter staan er met Blind, Gravenberch en Mazraoui ten minste drie uit eigen opleiding. Timber doet het goed, net als Rensch en Ekkelenkamp, allemaal jongens uit de opleiding.

Ik zie dat minder somber dan jij hoor.
nummer10
 nummer10 - zondag 27 september 2020 - 12:24   quote  deeplink  
ben het wel eens met remco opzich.. valt mij tegen wat er onder tenhag doorbreekt qua jeugd of de kans krijgt/grijpt... maar als ik de aankopen dan zie... spits positie zou ik trouwens allang brobbey hebben geprobeerd aangezien erop op labyad een vloek lijkt terusten als die echt moet presteren, en traore tjah gaat hem dat worden ?
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 12:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Daley Blind? Speelt pas vanaf de F-jes bij Ajax?

Dat heeft er ook wel mee te maken dat jongens als Dest, De Ligt, Van De Beek en zo allemaal voor veel geld worden weggekocht. Dat niveau leidt je niet zomaar op. Normaliter staan er met Blind, Gravenberch en Mazraoui ten minste drie uit eigen opleiding. Timber doet het goed, net als Rensch en Ekkelenkamp, allemaal jongens uit de opleiding.

Ik zie dat minder somber dan jij hoor.
Daley is nu wel van buiten gehaald.

Ik zou het somber inzien als er nog meer spelers bij aangekocht gaan worden.

Ajax koopt over het algemeen geen spelers voor de breedte. Daar zijn de jongens vaak te duur voor.

Ik zou dat jammer vinden.
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 12:24 schreef nummer10 het volgende:
ben het wel eens met remco opzich.. valt mij tegen wat er onder tenhag doorbreekt qua jeugd of de kans krijgt/grijpt... maar als ik de aankopen dan zie... spits positie zou ik trouwens allang brobbey hebben geprobeerd aangezien erop op labyad een vloek lijkt terusten als die echt moet presteren, en traore tjah gaat hem dat worden ?
Er stond juist laatst een stuk dat ten Hag heel veel eigen jeugd spelers de kans geeft.

En ik roep ook niet dat er meer jongens een kans moeten krijgen. Uiteindelijk moet je bij de A1 en Jong Ajax wel laten zien wat je in huis hebt. En dat gebeurt bij een aantal gasten gewoon niet.
Eide
 Eide - zondag 27 september 2020 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 12:24 schreef nummer10 het volgende:
ben het wel eens met remco opzich.. valt mij tegen wat er onder tenhag doorbreekt qua jeugd of de kans krijgt/grijpt... maar als ik de aankopen dan zie... spits positie zou ik trouwens allang brobbey hebben geprobeerd aangezien erop op labyad een vloek lijkt terusten als die echt moet presteren, en traore tjah gaat hem dat worden ?
Jong Ajax is een uitstekende springplank gebleken. De Jong, De Ligt, Mazraoui, Schuurs, Dest, Traore enzovoorts zijn allemaal via Jong Ajax bij Ajax 1 ingestroomd. Brobbey (bijvoorbeeld) weet als senior bepaald niet te overtuigen. Hij kan nu minder op zijn fysieke vermogen leunen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat Brobbey na dit seizoen gaat vertrekken.

Ik weet ook niet waarom het maar niet willen vlotten met spitsen bij Ajax. De laatste echt goede spits uit eigen opleiding was Patrick Kluivert. Sindsdien heel veel vreselijk goede voetballers, maar geen topspits. Ik zie er ook geen een bij de jeugd eerlijk gezegd. Ik vind Sontje Hansen momenteel de beste, maar ook die moet echt mega-stappen gaan maken als hij het wil redden bij Ajax 1.
nummer10
 nummer10 - zondag 27 september 2020 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 12:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Er stond juist laatst een stuk dat ten Hag heel veel eigen jeugd spelers de kans geeft.

En ik roep ook niet dat er meer jongens een kans moeten krijgen. Uiteindelijk moet je bij de A1 en Jong Ajax wel laten zien wat je in huis hebt. En dat gebeurt bij een aantal gasten gewoon niet.
kans in de voorbereiding... maar echt ajax 1 doorbreken ? en in jong ajax laten zien zegt me niet altijd alles.. sommigen zou ik wel een keer net zoals timber gisteren en ekkelenkamp willen zien tussen de grotere spelers, meestal rendeer jezelf dan ook beter... geen garantie natuurlijk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 september 2020 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 10:58 schreef remco k het volgende:
Fijn voor die jongen dat hij zijn beoogde transfer te pakken heeft.

Wederom een mooi bewijs dat de opleiding van Ajax het goed doet.

Of het verstandig is om na 38 officiële wedstrijden op deze leeftijd al te vertrekken. Ik denk het niet.
Hij heeft Ahax als springplank gebruikt, want wat had hij nou met Ajax
Heeft het halve seizoen lopen flirten met Bayern...
Nou kijken wie ze nog halen want de verdediging is niet het sterkste punt, ben benieuwd..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 september 2020 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 11:48 schreef remco k het volgende:
We beginnen steeds meer aankopen te verwachten.

Gisteren was Mazraoui de enige niet aangekochte speler in de basis.
Da's jammer maar als we aan willen sluiten met de top van Europa komen we met het merendeel van onze jeugd een hoger niveau te kort.
Dat is gisteren weer gebleken met Kudus en Antony
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 13:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kans in de voorbereiding... maar echt ajax 1 doorbreken ? en in jong ajax laten zien zegt me niet altijd alles.. sommigen zou ik wel een keer net zoals timber gisteren en ekkelenkamp willen zien tussen de grotere spelers, meestal rendeer jezelf dan ook beter... geen garantie natuurlijk
Uiteindelijk moet je daar echt wel iets laten zien. Zo niet heb je niks te zoeken bij het eerste.
nummer10
 nummer10 - zondag 27 september 2020 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 13:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet je daar echt wel iets laten zien. Zo niet heb je niks te zoeken bij het eerste.
onana in jong dan ? snap je punt wel hoor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 september 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 13:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Da's jammer maar als we aan willen sluiten met de top van Europa komen we met het merendeel van onze jeugd een hoger niveau te kort.
Dat is gisteren weer gebleken met Kudus en Antony
Ik zie liever herkenbare jeugdspelers doorbreken en dan maar iets minder goed in Europa.

Het hele herkenbare daarvan aan Ajax is de reden dat ik ooit van de club ben gaan houden.
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 13:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

onana in jong dan ? snap je punt wel hoor
Prima wedstrijden met hele slechte afgewisseld. Waarbij je bij vlagen dus wel zijn kwaliteiten zag.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 september 2020 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie liever herkenbare jeugdspelers doorbreken en dan maar iets minder goed in Europa.

Het hele herkenbare daarvan aan Ajax is de reden dat ik ooit van de club ben gaan houden.
Daar is iets voor te zeggen maar realiseer je dan wel dat je dan misschien niet mee doet om het kampioenschap elk jaar, en dus ook geen potten breekt in Europa..
Tja misschien na een aantal jaren maar ook dat gaat niet gebeuren, want dan zijn de besten degene die het elftal dragen weg gekocht.
Ik hou meer van het aanvallend voetbal, het spelen in de kleine ruimtes, dat wat Ajax uit draagd
Het liefst met eigen jeugd aanvullend met jonge spelers uit het buitenland zoals bijvoorbeeld destijds Vasovic, Ibrahimovitsch, Suárez en nu met Kudus en Antony..
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 14:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Daar is iets voor te zeggen maar realiseer je dan wel dat je dan misschien niet mee doet om het kampioenschap elk jaar, en dus ook geen potten breekt in Europa..
Tja misschien na een aantal jaren maar ook dat gaat niet gebeuren, want dan zijn de besten degene die het elftal dragen weg gekocht.
Ik hou meer van het aanvallend voetbal, het spelen in de kleine ruimtes, dat wat Ajax uit draagd
Het liefst met eigen jeugd aanvullend met jonge spelers uit het buitenland zoals bijvoorbeeld destijds Vasovic, Ibrahimovitsch, Suárez en nu met Kudus en Antony..
Ajax zal dan echt ieder jaar gewoon meedoen om de titel.

Europese aansluiting bij de top is in mijn beleving toch al een utopie.

Ik ben ook niet tegen aankopen ofzo hè. Maar wil een herkenbaar Ajax blijven zien.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 september 2020 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 14:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax zal dan echt ieder jaar gewoon meedoen om de titel.

Europese aansluiting bij de top is in mijn beleving toch al een utopie.

Ik ben ook niet tegen aankopen ofzo hè. Maar wil een herkenbaar Ajax blijven zien.
Denk dat onze meningen ver aansluiten..natuurlijk gaan we de C.L. niet meer winnen, maar hoe verder we komen hoe mooier toch?
remco k
 remco k - zondag 27 september 2020 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 14:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Denk dat onze meningen ver aansluiten..natuurlijk gaan we de C.L. niet meer winnen, maar hoe verder we komen hoe mooier toch?
Zeker waar kerel. Maar wel zonder je eigen cultuur te verloochenen.

Daarmee zeg ik ook niet dat Ajax dat nu doet hoor. Maar het moeten niet alleen maar aankopen zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 september 2020 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 september 2020 - 16:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Zeker waar kerel. Maar wel zonder je eigen cultuur te verloochenen.

Daarmee zeg ik ook niet dat Ajax dat nu doet hoor. Maar het moeten niet alleen maar aankopen zijn.
Eens!☺
AkaS
 AkaS - maandag 28 september 2020 - 10:08   quote  deeplink  
Tja... Jammer dat voetbal als regulier werk wordt beoordeeld en wat hierbij vooral opvallend is, is dat ons voetbal niet kan concurreren met topclubs uit Zuideuopese landen. En dezelfde Europese landen door o.a. Nederland economisch in leven gehouden wordt.... Echt heel bijzonder.

Sport zou een gelijke status apartus moeten krijgen met regels als voor je 25ste geen buitenlandse transfer kunnen maken. En minimaal 6 spelers eigen nationaliteit in de basis. Ook dan leggen we het af tegen grotere landen maar zoals het nu is vind ik ook heel apart

En dezelfde belastingafdrachten voor alle spelers in alle landen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 september 2020 door AkaS --
remco k
 remco k - maandag 28 september 2020 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 10:08 schreef AkaS het volgende:
Tja... Jammer dat voetbal als regulier werk wordt beoordeeld en wat hierbij vooral opvallend is, is dat ons voetbal niet kan concurreren met topclubs uit Zuideuopese landen. En dezelfde Europese landen door o.a. Nederland economisch in leven gehouden wordt.... Echt heel bijzonder.

Sport zou een gelijke status apartus moeten krijgen met regels als voor je 25ste geen buitenlandse transfer kunnen maken. En minimaal 6 spelers eigen nationaliteit in de basis. Ook dan leggen we het af tegen grotere landen maar zoals het nu is vind ik ook heel apart

En dezelfde belastingafdrachten voor alle spelers in alle landen.
Eens. De eerlijkheid in het voetbal is zowel sportief als op moreel vlak als operationeel een heel groot gedrocht.
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 16:08   quote  deeplink  
Ik zie oprecht niks meer gebeuren. Jullie?

En als er wat komt, een oud speler denk ik waar ik niet op zit te wachten.
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2020 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 16:08 schreef Loetje het volgende:
Ik zie oprecht niks meer gebeuren. Jullie?

En als er wat komt, een oud speler denk ik waar ik niet op zit te wachten.
Ook ik zie deze transferperiode niets meer gebeuren, dus ook Onana en Tagliafico zie ik dus voorlopig gewoon blijven.
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 16:43 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ook ik zie deze transferperiode niets meer gebeuren, dus ook Onana en Tagliafico zie ik dus voorlopig gewoon blijven.
En denk toch dat het middenveld en defensief een enorm probleem gaat worden gap
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2020 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 16:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

En denk toch dat het middenveld en defensief een enorm probleem gaat worden gap
Dat vrees ik ook, maar het is zo oorverdovend stil in de directiekamers van Ajax... Daarom vrees ik met grote vrezen dat de selectie blijft zoals die op dit moment is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 september 2020 - 17:03   quote  deeplink  
Ze moeten ergens wel, denk ook dat het in verdedigend opzicht schort, idd zowel middenveld als ook de achterhoede..
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ze moeten ergens wel, denk ook dat het in verdedigend opzicht schort, idd zowel middenveld als ook de achterhoede..
Yep, ik ben het helemaal met je eens Brabo.

Zelfs van de spits ben ik alles behalve zeker. Maar dat terzijde
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 september 2020 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Yep, ik ben het helemaal met je eens Brabo.

Zelfs van de spits ben ik alles behalve zeker. Maar dat terzijde
Dan zitten wij exact op 1 lijn, want eigenlijk is Tadic geen echte spits.
Huntelaar is natuurlijk niet meer wat geweest is en Traore is nog niet zo ver, mocht hij nog groeien waar ik mijn twijfels bij heb...
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2020 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ze moeten ergens wel, denk ook dat het in verdedigend opzicht schort, idd zowel middenveld als ook de achterhoede..
+ 1 :-)
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2020 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan zitten wij exact op 1 lijn, want eigenlijk is Tadic geen echte spits.
Huntelaar is natuurlijk niet meer wat geweest is en Traore is nog niet zo ver, mocht hij nog groeien waar ik mijn twijfels bij heb...
En Labyad is ook maar een lapmiddel op die positie.
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan zitten wij exact op 1 lijn, want eigenlijk is Tadic geen echte spits.
Huntelaar is natuurlijk niet meer wat geweest is en Traore is nog niet zo ver, mocht hij nog groeien waar ik mijn twijfels bij heb...
Traore verwachte ik veel van, maar die is het niet. Huntelaar is gewoon een pinchitter en Labyad is gewoon geen spits. Tadic zal daar louter in de CL spelen. Dan is een spits zo gek nog niet.
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2020 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Traore verwachte ik veel van, maar die is het niet. Huntelaar is gewoon een pinchitter en Labyad is gewoon geen spits. Tadic zal daar louter in de CL spelen. Dan is een spits zo gek nog niet.
En Brian Brobbey is nog lang niet zover.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 september 2020 - 17:23   quote  deeplink  
Dit alles moet Ten Hag en Overmars met consorten toch ook zien...
Ze willen toch zo graag de aansluiting met de top van Europa?
Vitesse was bijna een brug te ver, we kwamen toch een aantal keren goed weg, en zegt nou zelf Vitesse is toch geen wereldploeg..
Eide
 Eide - maandag 28 september 2020 - 18:01   quote  deeplink  
Traore in de spits bij Jong Ajax. Zegt wat over de status van Traore en heeft natuurlijk ook implicaties voor Brobbey. Ik ben ook benieuwd wanneer Hansen weer fit is.
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dit alles moet Ten Hag en Overmars met consorten toch ook zien...
Ze willen toch zo graag de aansluiting met de top van Europa?
Vitesse was bijna een brug te ver, we kwamen toch een aantal keren goed weg, en zegt nou zelf Vitesse is toch geen wereldploeg..
Nouja, Vitesse en AZ tegen Ajax zijn op uitzondering van vorig jaar na altijd voetballende ploegen tegen Ajax. Vitesse heeft natuurlijk wel veel individuele kwaliteit en daar kun je het gewoon lastig mee hebben. Alleen was het tot de goal veel en veel te open.

En om eerlijk te zijn, de organisatie klopt al een jaar niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 september 2020 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 september 2020 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 18:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nouja, Vitesse en AZ tegen Ajax zijn op uitzondering van vorig jaar na altijd voetballende ploegen tegen Ajax. Vitesse heeft natuurlijk wel veel individuele kwaliteit en daar kun je het gewoon lastig mee hebben. Alleen was het tot de goal veel en veel te open.

En om eerlijk te zijn, de organisatie klopt al een jaar niet.

Vitesse is idd een voetballende ploeg, juist dan zou Ajax er geen moeite mee moeten hebben.
Ajax heeft meer moeite gehad in het verleden met powerplay.
Het was idd te open, linies sloten niet aan, van uit de verdediging is er geen connectie met het middenveld, dus volledig mee eens..

Maar zou van Ginkel nog iets zijn mocht Pröpper op één of andere manier niet kunnen?
remco k
 remco k - maandag 28 september 2020 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 17:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

En Labyad is ook maar een lapmiddel op die positie.
Dat denk ik niet. Tadic heeft gewoon bewezen een fantastische valse spits te zijn.

Labyad liet dat bij toeval in de voorbereiding ook zien en mag daarom blijven staan.

Ajax heeft ook gewoon gigantisch last van Corona op financieel vlak.

We hebben een aantal hele goede aankopen gedaan voor veel geld.

We doen hier af en toe net alsof we bij de Europese top horen en 18 gelijkwaardige spelers moeten hebben.
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2020 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 18:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Tadic heeft gewoon bewezen een fantastische valse spits te zijn.

Labyad liet dat bij toeval in de voorbereiding ook zien en mag daarom blijven staan.

Ajax heeft ook gewoon gigantisch last van Corona op financieel vlak.

We hebben een aantal hele goede aankopen gedaan voor veel geld.

We doen hier af en toe net alsof we bij de Europese top horen en 18 gelijkwaardige spelers moeten hebben.
Hoe goed Labyad en Tadic het soms ook hebben ingevuld, zij zijn niet een spits die ik graag bij Ajax zou willen zien. Een spits zoals Huntelaar, Kluivert of van Basten. Een "echte" spits heeft een ander neusje voor de goal, dan een speler die daar niet voor is opgeleid.

En daarmee bedoel ik uiteraard niet dat Ajax bij de Europese top zou moeten horen. Een echte spits en een valse spits hebben een totaal andere denkwijze een totaal ander looppatroon.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 september 2020 door Pietje --
remco k
 remco k - maandag 28 september 2020 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 19:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hoe goed Labyad en Tadic het soms ook hebben ingevuld, zij zijn niet een spits die ik graag bij Ajax zou willen zien. Een spits zoals Huntelaar, Kluivert of van Basten. Een "echte" spits heeft een ander neusje voor de goal, dan een speler die daar niet voor is opgeleid.

En daarmee bedoel ik uiteraard niet dat Ajax bij de Europese top zou moeten horen. Een echte spits en een valse spits hebben een totaal andere denkwijze een totaal ander looppatroon.
Dat is zeker waar. In dit systeem en überhaupt zie ik liever die valse 9. Die doen veel meer mee met het spelletje.
Loetje
 Loetje - maandag 28 september 2020 - 22:36   quote  deeplink  
Telegraaf zegt Klaasen en Klaiber...
Eide
 Eide - maandag 28 september 2020 - 22:48   quote  deeplink  
Klaiber als reserve op rechtsback nu Dest vertrekt snap ik. Klaassen een stuk minder, zeker gezien het talent wat eraan zit te komen met Taylor, Regeer en Hansen.
nummer10
 nummer10 - maandag 28 september 2020 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 22:36 schreef Loetje het volgende:
Telegraaf zegt Klaasen en Klaiber...
dan heeft marc een klap van de molen gehad... en die klaiber zou wel uit de hoed van tenhag komen, net zoals labyad...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 september 2020 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 22:36 schreef Loetje het volgende:
Telegraaf zegt Klaasen en Klaiber...
Tja afwachten, even kijken wat er van waar is...
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2020 - 07:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2020 - 22:36 schreef Loetje het volgende:
Telegraaf zegt Klaasen en Klaiber...
Kaliber echt een prima back in mijn beleving. Brengt een hele hoop energie.
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2020 - 07:25   quote  deeplink  
En Klaassen was voor Ajax absolute top. De aanvoerder en een van de beste van die lichting die de el finale haalde.

Of hij nodig is weet ik niet. Maar hij is zeker goed genoeg. Veel ervaring, en in Duitsland gewoon goed bezig.
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2020 - 07:27   quote  deeplink  
Zijn laatste seizoen in de ed gewoon 14 goals en 9 assists. Het seizoen ervoor gewoon 13 goals om 8 assists.

En dat in een elftal dat volgens veel mensen een stuk minder was dan dit Ajax.

Dat zijn gewoon super cijfers voor een nummer 10.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 september 2020 - 09:43   quote  deeplink  
Ik zie liever een vervanger voor Alvarez komen, al kan Klaassen daar misschien ook spelen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5999
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0163991