BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 02 september 2020 - 13:34   quote  deeplink  
Ik zie nu nog niet in waarom wij nieuwe spelers moeten aankopen.

Blind is wel echt een aderlating. Hij was zo belangrijk voor het spelletje dat Ajax speelt, maar tot nu toe weten we niet of hij echt is afgeschreven. Als hij terugkomt en Tagli blijft, dan heb je gewoon een prima selectie.

Maarja... Dest, Tagli als die weggaan en Blind moet stoppen dan, wordt het wel heel dunnetjes achterin en Overmars weet dat wel.
Had in dat geval wel graag die Duitser van PSV zien komen.
remco k
 remco k - woensdag 02 september 2020 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2020 - 22:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt helemaal gap.
De selectie, zeker de verdediging is nu veel te smal.
We hebben alleen Veltman Botman en Magalan verkocht. Die laatste twee speelden vorig seizoen al niet.

En vorig jaar werd er juist geschreven dat we een mooie brede defensie hebben.

Als je Alvarez, Martinez Dest en Rensch en Timber hebt als backup voor mazraoui Schuurs blind en tagliafico.

Dan lijkt me dat toch gewoon prima.

Waarbij het heel lastig is om iets over blind te zeggen.
Pietje
 Pietje - woensdag 02 september 2020 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2020 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

We hebben alleen Veltman Botman en Magalan verkocht. Die laatste twee speelden vorig seizoen al niet.

En vorig jaar werd er juist geschreven dat we een mooie brede defensie hebben.

Als je Alvarez, Martinez Dest en Rensch en Timber hebt als backup voor mazraoui Schuurs blind en tagliafico.

Dan lijkt me dat toch gewoon prima.

Waarbij het heel lastig is om iets over blind te zeggen.
Ik keek al iets verder, Remco. Wellicht wat prematuur, maar ik verwacht nog wel wat verkopen: Dest en Tagliafico. Daarnaast inderdaad de grote onzekerheid over Blind. Je kunt niet teveel jonge jongens voor de leeuwen werpen. Jonge spelers geven je een garantie op wispelturigheid en dat is in mijn ogen funest. Maar mocht iedereen tóch blijven, dan heb je natuurlijk gelijk.
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 september 2020 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2020 - 17:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik keek al iets verder, Remco. Wellicht wat prematuur, maar ik verwacht nog wel wat verkopen: Dest en Tagliafico. Daarnaast inderdaad de grote onzekerheid over Blind. Je kunt niet teveel jonge jongens voor de leeuwen werpen. Jonge spelers geven je een garantie op wispelturigheid en dat is in mijn ogen funest. Maar mocht iedereen tóch blijven, dan heb je natuurlijk gelijk.
mocht er niemand verkocht worden indd...

vind het wel opvallend dat er nog niks bekend is geworden over blind, en dat vind ik best wel zorgelijk eigenlijk, hoop dat ik ernaast zit..
Pietje
 Pietje - woensdag 02 september 2020 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2020 - 18:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mocht er niemand verkocht worden indd...

vind het wel opvallend dat er nog niks bekend is geworden over blind, en dat vind ik best wel zorgelijk eigenlijk, hoop dat ik ernaast zit..
Laat ik vanmiddag nou ook gedacht hebben, dat de stilte rond Daley Blind oorverdovend is!

Ik weet eerlijk gezegd niet of dat positief of negatief is.
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 september 2020 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2020 - 19:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Laat ik vanmiddag nou ook gedacht hebben, dat de stilte rond Daley Blind oorverdovend is!

Ik weet eerlijk gezegd niet of dat positief of negatief is.
we zijn inmiddels een week verder... geen idee natuurlijk hoelang zoiets duurt, maar normaal vrij snel dacht ik in zulke gevallen... maar we kunnen alleen maar wachten.
freakie
 freakie - woensdag 02 september 2020 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2020 - 20:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

we zijn inmiddels een week verder... geen idee natuurlijk hoelang zoiets duurt, maar normaal vrij snel dacht ik in zulke gevallen... maar we kunnen alleen maar wachten.
Normaal gesproken lees ik. Dat er niks naar buiten komt heeft te maken met de nieuwe regels bij ziekenhuizen, artsen en clubs dat gaat om privacy dingen. Ze brengen dus bijna niks naar buiten, dat is ook waarom er over Neres zo weinig echt duidelijk is enzovoort.
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 september 2020 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2020 - 22:34 schreef freakie het volgende:

[..]

Normaal gesproken lees ik. Dat er niks naar buiten komt heeft te maken met de nieuwe regels bij ziekenhuizen, artsen en clubs dat gaat om privacy dingen. Ze brengen dus bijna niks naar buiten, dat is ook waarom er over Neres zo weinig echt duidelijk is enzovoort.
de nieuwe gdpr wet, snap ik.. maar had wel een update verwacht.. we wachten af, hoop oprecht dat het meevalt..
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 03 september 2020 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2020 - 07:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de nieuwe gdpr wet, snap ik.. maar had wel een update verwacht.. we wachten af, hoop oprecht dat het meevalt..
Ik snap er niets van, dat GDPR gaat serieus veel te ver in mijn optiek. De wereld slaat veel te ver door met die onzin. Binnenkort mag je ook je naam niet meer zeggen als je iemand ontmoet, dan moet je zeggen dat je nummer 4023 bent.

Niemand mag weten wie je bent op straat, zelfs als je kinderen hebt onder de 18 dan mag je bepaalde dingen niet meer inzien, zoals let op!! welke medicijnen mijn zoon heeft gehad, dat mag alleen hij inzien!! Hij is 14 jaar!!! WTF

Die mensen die dat hebben doorgedrukt zijn gek of bedrijven gaan er veel te ver in door.

Gebeurde ook met SOX na al die financiele schandalen, bedrijven schoten door in die regelgeving, terwijl dat helemaal niet nodig was.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 03 september 2020 - 13:07   quote  deeplink  
Denkelijk valt alles nu op zijn plekje qua selectie en (diverse) opstelling(en),
met alleen in de gedachten of Daly Blind 'n probleem kan worden, iets wat we niet hopen.
Eide
 Eide - vrijdag 04 september 2020 - 08:40   quote  deeplink  
Magallan verhuurd aan F.C. Crotone.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 04 september 2020 - 18:57   quote  deeplink  
Kijk uit naar dit seizoen, wie gaat er op staan en wie valt er door de mand dit seizoen bij Ajax.
Geen Donny, geen Ziyech en voorlopig ook geen Blind. Dan heb je het toch wel over hele belangrijke spelers van Ajax. Ik hoop dat ze de flow kunnen pakken! Toch vrees ik wel dat het Europees een stuk minder zal zijn.

De jong, Van de Beek, De ligt, Ziyech, Blind (hopelijk tijdelijk). Dat zijn toch echt 5 belangrijke spelers die eigenlijk de CL finale hadden moeten spelen en er niet meer zijn. We zijn wel ruim 300 miljoen verder en vorig jaar was het nog pech met Chelsea, maar dit jaar vrees ik toch dat we het een stuk minder gaan doen.

Hoop is nog wel dat Benfica eruit gaat, zodat we in pot 2 komen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 september 2020 door Ajax we love you --
nummer10
 nummer10 - zondag 06 september 2020 - 01:12   quote  deeplink  
even voor duidelijkheid, alvarez mag van mij de opruimer worden op het middenveld.... maar wat ik wederom heb gezien zie ik liever nog enoh als opruimer.. of gewoon weer schone.. wat een houtenplank is alvarez..
p111
 p111 - zondag 06 september 2020 - 09:12   quote  deeplink  
Het hele Ajax spelletje is gebaseerd op de opbouw van achteruit.Nou met het wegvallen van Blind en zonder Nico even er vanuitgaand dat hij echt weg gaat dan zie ik het somber in.Gisteren de wedstrijd tegen AUsburg gezien daar werd ik niet vrolijk van.Gisteren moest de opbouw van Martinez/Alvarez en Mazraoui komen,mijn god dat scheelt 2 klassen. Ik hoop dat ik het fout heb maar als er mensen weg vallen achterin dan zie ik ons aardig wat punten verliezen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2020 door p111 --
Eide
 Eide - zondag 06 september 2020 - 10:38   quote  deeplink  
Schuurs heeft wel een goede inspeelpass en die was er natuurlijk niet bij. Ik maak mij eerder zorgen om het opvangen van Ziyech. Alle ideeën kwamen van Hakim. Zonder Ziyech weet ik niet wie de creativiteit in het spel gaat brengen.
nummer10
 nummer10 - zondag 06 september 2020 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 september 2020 - 10:38 schreef Eide het volgende:
Schuurs heeft wel een goede inspeelpass en die was er natuurlijk niet bij. Ik maak mij eerder zorgen om het opvangen van Ziyech. Alle ideeën kwamen van Hakim. Zonder Ziyech weet ik niet wie de creativiteit in het spel gaat brengen.
dat is wel een goeie... maar toch wel veel leuke aanvallen gezien in de voorbereiding.. maar dat is meer omdat je rasvoetballers voorin had denk ik
Pietje
 Pietje - zondag 06 september 2020 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 september 2020 - 10:38 schreef Eide het volgende:
Schuurs heeft wel een goede inspeelpass en die was er natuurlijk niet bij. Ik maak mij eerder zorgen om het opvangen van Ziyech. Alle ideeën kwamen van Hakim. Zonder Ziyech weet ik niet wie de creativiteit in het spel gaat brengen.
Ik denk (of wellicht is het meer hoop) dat Kudus ons positief gaat verrassen :-)
nummer10
 nummer10 - maandag 07 september 2020 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 september 2020 - 17:43 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk (of wellicht is het meer hoop) dat Kudus ons positief gaat verrassen :-)
zolang wij tenhag hebben die wederom een speler als kudus als linksback ziet vrees ik dat. (vaker gebleken dat die spelers verkeerd wil gebruiken)
remco k
 remco k - maandag 07 september 2020 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 september 2020 - 10:38 schreef Eide het volgende:
Schuurs heeft wel een goede inspeelpass en die was er natuurlijk niet bij. Ik maak mij eerder zorgen om het opvangen van Ziyech. Alle ideeën kwamen van Hakim. Zonder Ziyech weet ik niet wie de creativiteit in het spel gaat brengen.
In de voorbereiding werden de kansen vrij makkelijk gecreëerd

Niet specifiek door 1 persoon. Misschien dat het nu meer samenspel is waardoor er kansen komen.
remco k
 remco k - maandag 07 september 2020 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 01:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zolang wij tenhag hebben die wederom een speler als kudus als linksback ziet vrees ik dat. (vaker gebleken dat die spelers verkeerd wil gebruiken)
Martinez en Alvarez zijn gewoon goede beslissingen geweest. Van Martinez hebben we vorig jaar veel profijt gehad. Van Alvarez hebben we nu profijt.

Tadic als 9 is een fantastische vondst geweest. Ziyech naar rechts en weer op 10 zijn beiden op de goede momenten gebeurt.

Volgens mij juist vrij vaak veel goede keuzes.
nummer10
 nummer10 - maandag 07 september 2020 - 12:55   quote  deeplink  
ziyech is geen wiskunde, deed dit al bij twente
tadic uit noodgeboren en eigenlijk vanzelf sprekend gezien zijn kwaliteiten

martinez klopt

alvarez, weet niet of je de laatste pot hebt gezien.. maar dat gaat niks worden vrees ik..

laten we het erop houden dat die vaker spelers verkeerd gebruikt dan goed als die wat wil uitproberen, laat staan zijn wissels die nog geen 1 keer tot verandering heeft gezorgt.. doet het nu goed hoor in de voorbereiding daar niet van, maar is dat niet vanzelf sprekend met dit materiaal ?
Pietje
 Pietje - maandag 07 september 2020 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 01:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zolang wij tenhag hebben die wederom een speler als kudus als linksback ziet vrees ik dat. (vaker gebleken dat die spelers verkeerd wil gebruiken)
Als ik me goed herinner heeft Erik ten Hag niet expliciet gezegd dat hij Kudes als linksback ziet. Wat hij wèl heeft gezegd (nogmaals, als ik mij niet vergis) dat Kudus die plek in het elftal zou kunnen invullen.

En dat is toch echt heel iets anders.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 september 2020 - 16:23   quote  deeplink  
Toch heb ik nog steeds twijfels over deze selectie. En vooral in verdedigend opzicht.
nummer10
 nummer10 - maandag 07 september 2020 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 14:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner heeft Erik ten Hag niet expliciet gezegd dat hij Kudes als linksback ziet. Wat hij wèl heeft gezegd (nogmaals, als ik mij niet vergis) dat Kudus die plek in het elftal zou kunnen invullen.

En dat is toch echt heel iets anders.
het denken is voor mij al genoeg.. hahaha.. maar goed gaan het zien dit seizoen
nummer10
 nummer10 - maandag 07 september 2020 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Toch heb ik nog steeds twijfels over deze selectie. En vooral in verdedigend opzicht.
yep....
remco k
 remco k - maandag 07 september 2020 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 12:55 schreef nummer10 het volgende:
ziyech is geen wiskunde, deed dit al bij twente
tadic uit noodgeboren en eigenlijk vanzelf sprekend gezien zijn kwaliteiten

martinez klopt

alvarez, weet niet of je de laatste pot hebt gezien.. maar dat gaat niks worden vrees ik..

laten we het erop houden dat die vaker spelers verkeerd gebruikt dan goed als die wat wil uitproberen, laat staan zijn wissels die nog geen 1 keer tot verandering heeft gezorgt.. doet het nu goed hoor in de voorbereiding daar niet van, maar is dat niet vanzelf sprekend met dit materiaal ?
Ziyech gewoon goed gedaan in het belang van het elftal naar rechtsbuiten gezet. En toen het nodig was en de balans oké was op het juiste moment weer op 10.

Tadic logisch? Geen enkele trainer eerder ooit gedaan met hem. Bijzonder aangezien het logisch is.

Alvarez gewoon prima in de voorbereiding. De laatste pot heb ik niet gekeken, was een verplicht nummertje om het ritme erin te houden.

En nee, daar ga ik het niet op houden, ik vind dat hij veel meer krediet verdient en spelers juist vaak goed neerzet, veel vaker ook dan dat het verkeerd uitpakt.
remco k
 remco k - maandag 07 september 2020 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Toch heb ik nog steeds twijfels over deze selectie. En vooral in verdedigend opzicht.
Dat gevoel snap ik we. We zijn er ook niet heel breed.

Aan de andere kant wel overal twee opties per plek.
Loetje
 Loetje - maandag 07 september 2020 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 18:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat gevoel snap ik we. We zijn er ook niet heel breed.

Aan de andere kant wel overal twee opties per plek.
Een optie moet ook sterk genoeg zijn en dat vind ik bij lange na niet bij iedereen.
remco k
 remco k - maandag 07 september 2020 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 21:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Een optie moet ook sterk genoeg zijn en dat vind ik bij lange na niet bij iedereen.
Rechts heb je Dest en mazraoui. Cv rechts heb je Schuurs timber en Alvarez. Links centraal heb je Blind en Martinez en op linksback heb je tagliafico Martinez en Rensch.

Heel eerlijk vind ik dit vrij goed en breed bezet.
remco k
 remco k - maandag 07 september 2020 - 21:54   quote  deeplink  
Middenveld vind ik een groter zorgen kind.
Loetje
 Loetje - maandag 07 september 2020 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Rechts heb je Dest en mazraoui. Cv rechts heb je Schuurs timber en Alvarez. Links centraal heb je Blind en Martinez en op linksback heb je tagliafico Martinez en Rensch.

Heel eerlijk vind ik dit vrij goed en breed bezet.
Daar verschillen we dan van mening over. En geloof best als er een uitvalt, dat op te vangen is. Maar krijgen we daar met 2 of 3 blessures te maken, dat je zo enorm achteruit gaat dat het ook niks meer wordt. En hetzelfde vind ik met het middenveld. Want 70% van de jongens die jij noemt, hebben nog geen seconde laten zien dat ze überhaupt goed genoeg zijn voor de breedte.
Loetje
 Loetje - maandag 07 september 2020 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 21:54 schreef remco k het volgende:
Middenveld vind ik een groter zorgen kind.
Dat het middenveldprobleem groter is, ben ik met je eens en dat vond ik vorig jaar al.
remco k
 remco k - maandag 07 september 2020 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 21:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daar verschillen we dan van mening over. En geloof best als er een uitvalt, dat op te vangen is. Maar krijgen we daar met 2 of 3 blessures te maken, dat je zo enorm achteruit gaat dat het ook niks meer wordt. En hetzelfde vind ik met het middenveld. Want 70% van de jongens die jij noemt, hebben nog geen seconde laten zien dat ze überhaupt goed genoeg zijn voor de breedte.
Dat is toch ook logisch. Welke club kan er wel 3 blessures opvangen in 1 linie.

Op Rensch na heeft iedere speler in mijn beleving wel laten zien dat ze goed genoeg zijn of kunnen zijn.
Loetje
 Loetje - maandag 07 september 2020 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 21:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is toch ook logisch. Welke club kan er wel 3 blessures opvangen in 1 linie.

Op Rensch na heeft iedere speler in mijn beleving wel laten zien dat ze goed genoeg zijn of kunnen zijn.
Dan ben je snel overtuigd. Want ook Timber heeft maar 1 officiële wedstrijd gespeeld.

En gezien alle blessures de laatste jaren, mag daar wel beter op ingespeeld worden. Gaan in ieder geval weer flinke problemen krijgen daar. En dan ook te weten dat Blind steeds onzekerder gaat worden wat je enige leider achterin is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2020 door Loetje --
remco k
 remco k - maandag 07 september 2020 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 22:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan ben je snel overtuigd. Want ook Timber heeft maar 1 officiële wedstrijd gespeeld.

En gezien alle blessures de laatste jaren, mag daar wel beter op ingespeeld worden. Gaan in ieder geval weer flinke problemen krijgen daar. En dan ook te weten dat Blind steeds onzekerder gaat worden wat je enige leider achterin is.
Blind is de enige onzekere factor voor mij. Ik vraag me als club af of je daar sportief op mag bouwen, ongeacht wat er met Blind gaat gebeuren.

Maar dat had ik eerder ook al aangegeven.

Dat de tweede man op sommige posities een talentvolle jeugdspelers die met nog alles te bewijzen lijkt me bij een club als Ajax alleen maar goed en de bedoeling.
Loetje
 Loetje - maandag 07 september 2020 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 22:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind is de enige onzekere factor voor mij. Ik vraag me als club af of je daar sportief op mag bouwen, ongeacht wat er met Blind gaat gebeuren.

Maar dat had ik eerder ook al aangegeven.

Dat de tweede man op sommige posities een talentvolle jeugdspelers die met nog alles te bewijzen lijkt me bij een club als Ajax alleen maar goed en de bedoeling.
Maar die jonge gasten moeten wel op iemand kunnen teren. En met Blind gaat dat heel lastig worden en Nico zal waarschijnlijk gaan.
remco k
 remco k - maandag 07 september 2020 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 22:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar die jonge gasten moeten wel op iemand kunnen teren. En met Blind gaat dat heel lastig worden en Nico zal waarschijnlijk gaan.
Dat zeg ik. Blind is een lastig verhaal. Nico zal vervangen moeten worden als hij gaat.
Loetje
 Loetje - maandag 07 september 2020 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 22:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Blind is een lastig verhaal. Nico zal vervangen moeten worden als hij gaat.
En voor Blind moet je nu al een man halen. Stel hij gaat door en het gebeurd buiten de transferperiode weer, ben je gewoon gezien
p111
 p111 - maandag 07 september 2020 - 23:34   quote  deeplink  
Alternatieven achterin zijn Dest-Alvarez-Rens-Martinez-Timber,dat vind ik nou niet bepaald rustgevend.Middenveld met Kudes-Gravenberch-Promes-Ekkelenkamp-Eiting-Alvarez,daar zou ik nog graag een sterke middenvelder bij willen zien,liefst Proppper.Voorhoede oke.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 september 2020 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 18:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Ziyech gewoon goed gedaan in het belang van het elftal naar rechtsbuiten gezet. En toen het nodig was en de balans oké was op het juiste moment weer op 10.

Tadic logisch? Geen enkele trainer eerder ooit gedaan met hem. Bijzonder aangezien het logisch is.

Alvarez gewoon prima in de voorbereiding. De laatste pot heb ik niet gekeken, was een verplicht nummertje om het ritme erin te houden.

En nee, daar ga ik het niet op houden, ik vind dat hij veel meer krediet verdient en spelers juist vaak goed neerzet, veel vaker ook dan dat het verkeerd uitpakt.
wie zetten ziyech rechtsbuiten ? dat is al vanaf bosz..

alvarez geloof me remco, handelings snelheid van niks en kan niet onder druk uitvoetballen.. hoop dat het goed uitpakt..

en nee, vielen de aankopen geblesseerd uit wist die totaal niet wat te doen.. en geloof me echt, hoop dat hij mijn ongelukbewijst dit seizoen..
remco k
 remco k - dinsdag 08 september 2020 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2020 - 00:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wie zetten ziyech rechtsbuiten ? dat is al vanaf bosz..

alvarez geloof me remco, handelings snelheid van niks en kan niet onder druk uitvoetballen.. hoop dat het goed uitpakt..

en nee, vielen de aankopen geblesseerd uit wist die totaal niet wat te doen.. en geloof me echt, hoop dat hij mijn ongelukbewijst dit seizoen..
Alverze heeft die rol ook helemaal niet aan kwailteiten die jij nu van hem vraagt..

Kijk je uberhaubt weleens naar Ajax??

Jullie zouden hem een eerlijke kans geven..

Ajax draait een fantastische voorbereiding tegen zeker niet de minste clubs.

Er is dus nog niks verkeerds gebeurt, en je zeikt hem alweer volledig af...

In welke wereld ging jij hem een eerlijke kans geven dan? Want in deze doe je dat namelijk totaal niet..

Je doet net alsof Ajax een club is die ieder jaar de kwartfinales van de CL moet halen man..

Je vergeet even dat we toch echt voor Europese begrippen een kleine club zijn met een begroting die 8x lager ligt dan een deel van de toppers in europa..
p111
 p111 - dinsdag 08 september 2020 - 09:37   quote  deeplink  
Alvarez is zelfs voor Europeese suptopper Ajax in in zware wedstrijden te licht zodra hij onder druk wordt gezet weet hij het niet meer.Voor kleine wedstrijden in de eredivisie kun je hem prima gebruiken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 september 2020 door p111 --
AkaS
 AkaS - dinsdag 08 september 2020 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2020 - 01:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zolang wij tenhag hebben die wederom een speler als kudus als linksback ziet vrees ik dat. (vaker gebleken dat die spelers verkeerd wil gebruiken)
Ik ben en blijf anti ten Hag, maar hij zag in Mazraoui en rechtsback ipv middenvelder. Dat zag hij niet verkeerd.

Wel is het zo dat hij het aanvankelijk niet in Donny en Neres zag zitten.... foutje van de zaak...

En hij heeft vorig jaar de boel verkloot en is gered door de gong. Daarnaast is de bevestiging inmiddels wel daar dat hij tijdens de successen Alfred Schreuder aan zijn zijde had, die geroemd wordt om zijn inbreng en nu niet voor niets door Koeman erbij is gehaald bij Barcelona.

Er is geen trainer in de geschiedenis van Ajax die zoveel inkoopcenten te besteden heeft. Falen zou min of meer schande zijn!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 september 2020 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2020 - 08:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Alverze heeft die rol ook helemaal niet aan kwailteiten die jij nu van hem vraagt..

Kijk je uberhaubt weleens naar Ajax??

Jullie zouden hem een eerlijke kans geven..

Ajax draait een fantastische voorbereiding tegen zeker niet de minste clubs.

Er is dus nog niks verkeerds gebeurt, en je zeikt hem alweer volledig af...

In welke wereld ging jij hem een eerlijke kans geven dan? Want in deze doe je dat namelijk totaal niet..

Je doet net alsof Ajax een club is die ieder jaar de kwartfinales van de CL moet halen man..

Je vergeet even dat we toch echt voor Europese begrippen een kleine club zijn met een begroting die 8x lager ligt dan een deel van de toppers in europa..
zoals ik al zei, hoop dat ik ernaast zit mbt alvarez... maar ik zie toch zeker wel dat die het voor nu voor mij niet heeft.. en kwartfinales cl verwacht ik niet perse, maar met het budgrt wat ajax heeft incl de talenten moet overwinteren gewoon kunnen..
remco k
 remco k - dinsdag 08 september 2020 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2020 - 13:42 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben en blijf anti ten Hag, maar hij zag in Mazraoui en rechtsback ipv middenvelder. Dat zag hij niet verkeerd.

Wel is het zo dat hij het aanvankelijk niet in Donny en Neres zag zitten.... foutje van de zaak...

En hij heeft vorig jaar de boel verkloot en is gered door de gong. Daarnaast is de bevestiging inmiddels wel daar dat hij tijdens de successen Alfred Schreuder aan zijn zijde had, die geroemd wordt om zijn inbreng en nu niet voor niets door Koeman erbij is gehaald bij Barcelona.

Er is geen trainer in de geschiedenis van Ajax die zoveel inkoopcenten te besteden heeft. Falen zou min of meer schande zijn!
Tsja. Dat zegt toch niks over schreuder?

Koeman zelf is namelijk een trainer die in 20 jaar trainersvak nog eigenlijk niks gepresteerd heeft van formaat.

Bij het nl elftal had Koeman louter het geluk dat frenkie Wijnaldum en van Dijk beter en beter werden, daar heeft hij van geprofiteerd.

Natuurlijk was Schreuder belangrijk, maar ik denk dat we het niet groter moeten maken dan het is.
remco k
 remco k - dinsdag 08 september 2020 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2020 - 09:37 schreef p111 het volgende:
Alvarez is zelfs voor Europeese suptopper Ajax in in zware wedstrijden te licht zodra hij onder druk wordt gezet weet hij het niet meer.Voor kleine wedstrijden in de eredivisie kun je hem prima gebruiken.
Alvarez bleef tegen de Duitse subtoppers gewoon meer dan prima overeind. En men moet hem niet gaan beoordelen op wat hij met de bal doet. Maar over het bewaken van balans. Het onderscheppen van counters en inleveren van ballen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 september 2020 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2020 - 13:42 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben en blijf anti ten Hag, maar hij zag in Mazraoui en rechtsback ipv middenvelder. Dat zag hij niet verkeerd.

Wel is het zo dat hij het aanvankelijk niet in Donny en Neres zag zitten.... foutje van de zaak...

En hij heeft vorig jaar de boel verkloot en is gered door de gong. Daarnaast is de bevestiging inmiddels wel daar dat hij tijdens de successen Alfred Schreuder aan zijn zijde had, die geroemd wordt om zijn inbreng en nu niet voor niets door Koeman erbij is gehaald bij Barcelona.

Er is geen trainer in de geschiedenis van Ajax die zoveel inkoopcenten te besteden heeft. Falen zou min of meer schande zijn!
klopt mazz als rback was prima, tenminste dat seizoen... vorigseizoen weer helemaal niet.. afwachten dit seizoen maar hij lijkt weer terug..
remco k
 remco k - dinsdag 08 september 2020 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2020 - 13:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zoals ik al zei, hoop dat ik ernaast zit mbt alvarez... maar ik zie toch zeker wel dat die het voor nu voor mij niet heeft.. en kwartfinales cl verwacht ik niet perse, maar met het budgrt wat ajax heeft incl de talenten moet overwinteren gewoon kunnen..
Op basis van het budget zou overwinteren in de cl een utopie moeten zijn. Normaal gesproken heeft iedere club in de cl na de winter een ruimer budget dan Ajax.

Ajax za altijd de underdog blijven op dat vlak. Er worden veel te vaak echt te zware verwachtingen geuit.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 september 2020 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2020 - 13:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Alvarez bleef tegen de Duitse subtoppers gewoon meer dan prima overeind. En men moet hem niet gaan beoordelen op wat hij met de bal doet. Maar over het bewaken van balans. Het onderscheppen van counters en inleveren van ballen.
enoh werd ook afgerekend op zijn voetballend vermogen, maar wat een stofzuiger was dat.. dus waarom mogen we nu alvarez niet afrekenen erop? ik zie het liefst een davids, n dejong type daar.. opruimer maar ook nog eens kunnen voetballen..
p111
 p111 - dinsdag 08 september 2020 - 13:59   quote  deeplink  
Dat klopt dat doet hij prima afpakken en inleveren en koppen,maar ik vind dat je bij Ajax meer moet kunnen,en onder druk van een goede tegenstander heeft hij bal verlies door zijn gebrekkige handelingssnelheid.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0213170