BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 26 augustus 2020 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 17:03 schreef AkaS het volgende:
Einde Blind vermoed ik....
Ik wil niet speculeren, maar daar ben ik ook wel een beetje bang voor.
AkaS
 AkaS - woensdag 26 augustus 2020 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

nog veel gekker is dat Overmars door een deel van het publiek jarenlang beschimpt is... En niet zon beetje ook..
vuurtje weer aanwakkeren Mr.Remco....

Voor de mensen die hem bekritiseerden, waaronder ik zelf waren hiervoor hele duidelijke redenen.

Maar ook hier geldt, als je lang genoeg mag blijven zitten, fouten mag maken en vervolgens een zak geld mag uitgeven, kan je zomaar ook succesvol worden.

Gelukkig maar.

Blijf het een aanfluiting vinden hoe hij over Veltman sprak en het verlengen van zijn contract voorafgaande aan de EL finale tegen Man.United. alsof god himself had bijgetekend.

Anyway de intentie was om constructiever bij te dragen en dus bij deze.

Overmars heeft behalve heel veel miskopen.... ter waarde van een astronomisch bedrag wat ik niet bij elkaar ga verdienen de komende levens...wel een team met mogelijkheden bij elkaar.

Vraag me af hoe sterk ons middenveld en verdediging gaat zijn en of er balans gevonden wordt....

En wie de 3 voorin worden...?

En of ten Hag toch een goede trainer blijkt te zijn, of toch niet... Afgelopen jaar gered door de gong!
remco k
 remco k - woensdag 26 augustus 2020 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 17:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

vuurtje weer aanwakkeren Mr.Remco....

Voor de mensen die hem bekritiseerden, waaronder ik zelf waren hiervoor hele duidelijke redenen.

Maar ook hier geldt, als je lang genoeg mag blijven zitten, fouten mag maken en vervolgens een zak geld mag uitgeven, kan je zomaar ook succesvol worden.

Gelukkig maar.

Blijf het een aanfluiting vinden hoe hij over Veltman sprak en het verlengen van zijn contract voorafgaande aan de EL finale tegen Man.United. alsof god himself had bijgetekend.

Anyway de intentie was om constructiever bij te dragen en dus bij deze.

Overmars heeft behalve heel veel miskopen.... ter waarde van een astronomisch bedrag wat ik niet bij elkaar ga verdienen de komende levens...wel een team met mogelijkheden bij elkaar.

Vraag me af hoe sterk ons middenveld en verdediging gaat zijn en of er balans gevonden wordt....

En wie de 3 voorin worden...?

En of ten Hag toch een goede trainer blijkt te zijn, of toch niet... Afgelopen jaar gered door de gong!
Nee sorry. Als je niet goed genoeg bent. Ben je niet goed genoeg en dan kan je niet van een club aan de afgrond een van de meest gezonde financiële clubs van Europa maken.

En nee ik stook geen vuurtje op, het is toch prima om soms eens terug te denken naar waar je vandaan komt.
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 augustus 2020 - 17:21   quote  deeplink  
dus als je ergens nog niet goed genoeg in bent, maar je krijgt de kans incl de financiele mogelijkheden om.je te ontwikkelen/groeien dan kan je niet groeien... of begrijp ik je niet helemaal ?
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 augustus 2020 - 17:23   quote  deeplink  
en blind is even afwachten, heb geen verstand van die dingen...maar gaat niet voor niks af.. en op topsport gebied moet je maximaal zijn, maar als je telkens ritmestoornissen hebt dan lijkt het me dat topsport over is.. zal ook nooit meer verkocht worden lijkt me aangezien topclubs dit ook meekrijgen..
remco k
 remco k - woensdag 26 augustus 2020 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 17:21 schreef nummer10 het volgende:
dus als je ergens nog niet goed genoeg in bent, maar je krijgt de kans incl de financiele mogelijkheden om.je te ontwikkelen/groeien dan kan je niet groeien... of begrijp ik je niet helemaal ?
Als je inderdaad niet goed genoeg bent kan dat niet.

Als je de potentie hebt kan dat wel, je bent immers nooit direct op het gewenste niveau, uitzonderingen daargelaten.

Maar in de context waarin het overmars betreft, die de financiële middelen niet direct had gaat dat niet op, die had zich zakelijk ook al bewezen voor deze functie, en was dus of al goed genoeg of bezat de potentie om goed genoeg te worden.

Maar van ruim onvoldoende naar een 8 of een 9 wat beleid betreft groeien als persoon kan in mijn ogen niet.

En natuurlijk bestaat de uitzondering die de regel bevestigd.
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 augustus 2020 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 18:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je inderdaad niet goed genoeg bent kan dat niet.

Als je de potentie hebt kan dat wel, je bent immers nooit direct op het gewenste niveau, uitzonderingen daargelaten.

Maar in de context waarin het overmars betreft, die de financiële middelen niet direct had gaat dat niet op, die had zich zakelijk ook al bewezen voor deze functie, en was dus of al goed genoeg of bezat de potentie om goed genoeg te worden.

Maar van ruim onvoldoende naar een 8 of een 9 wat beleid betreft groeien als persoon kan in mijn ogen niet.

En natuurlijk bestaat de uitzondering die de regel bevestigd.
ik was in het begin ook niet onder de indruk, ondanks dat het al een zakenman was en het daar goed deed.. maar pas toen hij de vrijehand kreeg deed die het plots geweldig bij Ajax, zelf denk ik dat er wel verband lag, maar dat gaan we nooit weten.. anyway blij met hoe het nu gaat voor alsnog..
remco k
 remco k - woensdag 26 augustus 2020 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 19:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik was in het begin ook niet onder de indruk, ondanks dat het al een zakenman was en het daar goed deed.. maar pas toen hij de vrijehand kreeg deed die het plots geweldig bij Ajax, zelf denk ik dat er wel verband lag, maar dat gaan we nooit weten.. anyway blij met hoe het nu gaat voor alsnog..
En ik vind dat hij het vanaf dag 1 heel erg goed doet.
Eide
 Eide - woensdag 26 augustus 2020 - 20:13   quote  deeplink  
Chelsea heeft net een linksback gekocht, dus die zijn van de markt verdwenen als het om Tagliafico gaat.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 28 augustus 2020 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 17:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Overmars heeft behalve heel veel miskopen.... ter waarde van een astronomisch bedrag wat ik niet bij elkaar ga verdienen de komende levens...wel een team met mogelijkheden bij elkaar.

Elke techisch directeur heeft miskopen, maar daarom is het wel knap dat deze miskpen voor dezelfde bedragen weggaan als dat ze gekomen zijn. In het verleden leden we vreselijke verliezen zoals de annkoop Suljemani waardoor Ajax bijna failliet was gegaan.

Maar kijk eens naar de verkopen. Dolberg gekocht voor 500.000 Euro en verkocht voor 25.000.000
Ziyech, gekocht voor 11.000.000 en verkocht voor 45.000.000
De Jong gekocht voor 1 Euro en verkocht voor 75.000.000
Mathijs de Ligt verkocht voor 70.000.000
Als je de hele lijst nagaat van aankopen en verkopen en als je dan het positieve saldo ziet, dan staat hij in de wereld op nummer 1 van meest lucratieve deals. Vergeet niet dat er ook goede successen zijn geweest met zijn aankopen.

Waaronder het halen van vele landtitels, Europa league finale, Halve final champions league (had de finale moeten zijn)

Daarbij heeft hij spelers langer bij de club gehouden, die spelers waren in het verleden al veel eerder weggeweest. De Boer moest het elk jaar met 11 nieuwe spelers doen.
Bosz was een prima zet vind ik, met leuk voetbal en ja toen hij weg wilde en dat gezeik met Keizer kwam en hij voor Ten Hag ging. Dat is het enige dat je hem een beetje kwalijk kan nemen.

Natuurlijk zal hij fouten hebben gemaakt, maar die fouten heeft Ajax bijna niets gekost.
Je moet naar het hele plaatje kijken en dan kan je alleen maar constateren dat die Overmars Ajax tot 1 van de rijkste en gezondste clubs van Europa heeft gemaakt. Zaakwaarnemers van talenten staan in de rij om hun spelers bij Ajax te stallen. Dat is toch geweldig!!
p111
 p111 - vrijdag 28 augustus 2020 - 10:33   quote  deeplink  
Een goed stuk Ajax,zoals het de laatste jaren gaat een pluim voor Marc.
Eide
 Eide - vrijdag 28 augustus 2020 - 13:43   quote  deeplink  
+1, zee goed verwoord door AWLY.
Pietje
 Pietje - vrijdag 28 augustus 2020 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2020 - 10:17 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Elke techisch directeur heeft miskopen, maar daarom is het wel knap dat deze miskpen voor dezelfde bedragen weggaan als dat ze gekomen zijn. In het verleden leden we vreselijke verliezen zoals de annkoop Suljemani waardoor Ajax bijna failliet was gegaan.

Maar kijk eens naar de verkopen. Dolberg gekocht voor 500.000 Euro en verkocht voor 25.000.000
Ziyech, gekocht voor 11.000.000 en verkocht voor 45.000.000
De Jong gekocht voor 1 Euro en verkocht voor 75.000.000
Mathijs de Ligt verkocht voor 70.000.000
Als je de hele lijst nagaat van aankopen en verkopen en als je dan het positieve saldo ziet, dan staat hij in de wereld op nummer 1 van meest lucratieve deals. Vergeet niet dat er ook goede successen zijn geweest met zijn aankopen.

Waaronder het halen van vele landtitels, Europa league finale, Halve final champions league (had de finale moeten zijn)

Daarbij heeft hij spelers langer bij de club gehouden, die spelers waren in het verleden al veel eerder weggeweest. De Boer moest het elk jaar met 11 nieuwe spelers doen.
Bosz was een prima zet vind ik, met leuk voetbal en ja toen hij weg wilde en dat gezeik met Keizer kwam en hij voor Ten Hag ging. Dat is het enige dat je hem een beetje kwalijk kan nemen.

Natuurlijk zal hij fouten hebben gemaakt, maar die fouten heeft Ajax bijna niets gekost.
Je moet naar het hele plaatje kijken en dan kan je alleen maar constateren dat die Overmars Ajax tot 1 van de rijkste en gezondste clubs van Europa heeft gemaakt. Zaakwaarnemers van talenten staan in de rij om hun spelers bij Ajax te stallen. Dat is toch geweldig!!
Puike post, Awly!
Aan jouw rijtje met winstgevende spelers, zou ik met name ook Milik willen toevoegen, die voor 2,8 miljoen is gekocht van Leverkusen en voor grof geld (33 miljoen) aan Napoli is verkocht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2020 door Pietje --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 28 augustus 2020 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2020 - 13:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Puike post, Awly!
Aan jouw rijtje met winstgevende spelers, zou ik met name ook Milik willen toevoegen, die voor 2,8 miljoen is gekocht van Leverkusen en voor grof geld (33 miljoen) aan Napoli is verkocht.
Ja, ik heb nog lang niet alle top transfers erbij gezet, want het zijn er teveel om op te noemen ;-)
Maar deze had er zeker ook wel bij gemogen.

- Sanchez gehaald voor 5m en na 1 jaar verkocht voor 40.000.000
- Davy Klaassen voor 27.000.000
- KLuivert, paar wedstrijden in het eerste en dan verkopen voor 17.000.000

En al die andere clubs maar zeiken dat Ajax altijd de hoofdprijs ontvangt... Het is Marc die zijn koopwaar goed verkoopt. Geloof me die Tagli gaat ook nog weg voor ruim 30m
nummer10
 nummer10 - vrijdag 28 augustus 2020 - 16:57   quote  deeplink  
marin amper verlies opgemaakt... dat is dat wel eeg knap na zijn seizoen..
Eide
 Eide - zaterdag 29 augustus 2020 - 16:13   quote  deeplink  
Marin is in Italie gespot en heeft Sky Italia te woord gestaan waarbij hij aangaf klaar te zijn voor de Serie A. Kortom; dat zit wel in kannen en kruiken.
Eide
 Eide - zaterdag 29 augustus 2020 - 18:23   quote  deeplink  
’Ontwikkelingen rond Donny Van de Beek’

Het lijkt erop dat Donny van de Beek (23) nu écht bij Ajax gaat vertrekken en afgelopen dinsdag tegen Hertha BSC al zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld. De middenvelder ontbrak zaterdagavond onverwachts in de wedstrijdselectie van Erik ten Hag voor het duel met Eintracht Frankfurt. En dat houdt – volgens bronnen rond het eerste elftal – verband met ’ontwikkelingen rond de international’.

Of het verzoek om niet te spelen van Ajax, de kopende club of de speler zelf komt, is (nog) niet bekend. De laatste dagen waren er al steeds meer geluiden te horen dat de sluimerende interesse van onder meer Manchester United en FC Barcelona in de gewilde Van de Beek steeds concreter wordt.

Van de Beek bereikte voor de coronacrisis overeenstemming met Real Madrid over een contract voor zes jaar. Hoewel alleen medische keuring een overgang naar Madrid nog in de weg stond, zette Real door de veranderde financiële situatie een streep door de deal.

Sinds de aanstelling van Ronald Koeman als trainer van FC Barcelona wordt Van de Beek veelvuldig in verband gebracht met de aartsrivaal van Real Madrid, waar na een teleurstellend seizoen zonder prijs grondige herstelwerkzaamheden in de selectie zullen plaatshebben.

Het is – nu de Premier League alsnog is uitgespeeld – aannemelijk dat Manchester United zich opnieuw in Amsterdam heeft gemeld. Begin juni van dit jaar berichtte De Telegraaf uitgebreid over het feit dat de Mancunians officieel voor Van de Beek hadden aangeklopt. Wordt het United, Barça of toch nog Real?

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 augustus 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 29 augustus 2020 - 18:32   quote  deeplink  
zou united een betere club vinden voor vdbeek, ik vrees dat barca een tekort avontuur word... maar goed gezien de berichten van vdsar zie ik ook nog wel een ruildeal zien gebeuren met suarez... we gaan het zien
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 augustus 2020 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2020 - 18:32 schreef nummer10 het volgende:
zou united een betere club vinden voor vdbeek, ik vrees dat barca een tekort avontuur word... maar goed gezien de berichten van vdsar zie ik ook nog wel een ruildeal zien gebeuren met suarez... we gaan het zien
Past totaal niet in het spel van United. Dat is gericht op lange ballen op Rashford en Martial, blijft dan weinig om onder te komen.

Vind Barca prima. De Jong gaat onder Koeman op zijn eigen positie spelen en Van de Beek zal dat daar ook doen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 augustus 2020 - 18:56   quote  deeplink  
Volgens Sierd de Vos heeft Barca kenbaar gemaakt dat zij geen interesse heeft maar die naar United gaat.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 augustus 2020 - 19:03   quote  deeplink  
29 augustus 2020, onthoudt die dag. Voor het eerst krijgt Onana een lange bal bij een medespeler! Hieperdepiep hoera!!!
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 augustus 2020 - 19:05   quote  deeplink  
1-0 Promes. Zoals in de hele voorbereiding al scoort Ajax heel snel
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 augustus 2020 - 19:13   quote  deeplink  
Als je besluit Alvarez te laten spelen daar, moet zijn enige opdracht zijn duels winnen en verder alles direct overspelen naar de juiste kleur. Die gozer kan voetballend echt helemaal niks.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 29 augustus 2020 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2020 - 19:13 schreef Loetje het volgende:
Als je besluit Alvarez te laten spelen daar, moet zijn enige opdracht zijn duels winnen en verder alles direct overspelen naar de juiste kleur. Die gozer kan voetballend echt helemaal niks.
die begrijp ik indd echt niet... dat die de voorkeur kreeg boven martinez op die positie is voor mij niet tebegrijpen (voorbereiding)
nummer10
 nummer10 - zaterdag 29 augustus 2020 - 19:30   quote  deeplink  
prachtige actie gravenberch
nummer10
 nummer10 - zaterdag 29 augustus 2020 - 19:33   quote  deeplink  
volgens sierd moeten dit de 11 worden ? ;/
remco k
 remco k - zaterdag 29 augustus 2020 - 20:16   quote  deeplink  
Lijkt me een prima elftal. Heel goed zelfs.
remco k
 remco k - zaterdag 29 augustus 2020 - 20:17   quote  deeplink  
Ajax lijkt kwetsbaar bij hoge ballen en spelhervattingen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 29 augustus 2020 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2020 - 20:16 schreef remco k het volgende:
Lijkt me een prima elftal. Heel goed zelfs.
dat is jou mening, ik vind dat als je hoger op wil je een beter 6 nodig bent ipv alvarez, ik hoop dat die gaat groeien daar begrijp me niet verkeerd, maar in de voorbereiding toch vaak genoeg bewezen daar niet tehoren.. ook veel gelezen hier behalvr vandaag na een redelijke pot..
AkaS
 AkaS - zondag 30 augustus 2020 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2020 - 16:18 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja, ik heb nog lang niet alle top transfers erbij gezet, want het zijn er teveel om op te noemen ;-)
Maar deze had er zeker ook wel bij gemogen.

- Sanchez gehaald voor 5m en na 1 jaar verkocht voor 40.000.000
- Davy Klaassen voor 27.000.000
- KLuivert, paar wedstrijden in het eerste en dan verkopen voor 17.000.000

En al die andere clubs maar zeiken dat Ajax altijd de hoofdprijs ontvangt... Het is Marc die zijn koopwaar goed verkoopt. Geloof me die Tagli gaat ook nog weg voor ruim 30m
Prima hoor, maar niet alle goede verkopen waren door hem aangekocht. Sommige aankopen waren door vorige falende personen aangekocht. Verder is het grote onzin dat alle miskopen voor nagenoeg dezelfde prijs weer zijn verkocht. Dat is nu toevallig zo en gelukkig maar.

Was hier niet voor welles nietes.

Je kan lullen wat je wilt... Ik ook maar het leven gaat in fases voorbij en als je de potentie inderdaad hebt en het wordt je gegund om te groeien dan kan je van niets iets worden! Prima toch.

En overigens ook andersom, als het tegenzit.

Maar om positief te eindigen, er staat een mooie selectie die wel een beetje broos is op sommige posities. Maar aanvallend is het smullen.

Ik maak me klaar voor een prachtig seizoen!
Eide
 Eide - zondag 30 augustus 2020 - 00:15   quote  deeplink  
De geruchten dat Van de Beek naar Manchester United gaat zwellen aan.
AkaS
 AkaS - zondag 30 augustus 2020 - 08:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 augustus 2020 - 00:15 schreef Eide het volgende:
De geruchten dat Van de Beek naar Manchester United gaat zwellen aan.
Ik vind het erg jammer dat hij nu al gaat. Hoewel wij moeten afgaan op beeldvorming, bestaat bij mij in ieder geval een beeld dat veel clubs hem interessant vinden, maar niet het heilige vuur hebben om hem aan te kopen en daarvoor de hoofdprijs willen betalen.

Dreiging hiervan is dat hij snel op de bank kan terechtkomen wanneer hij niet direct presteert. Beter kan hij nog een jaar knallen bij Ajax en in de CL om aan alle twijfels een einde te maken...

Maar heel erg jammer dat hij perse nu al wil gaan!
nummer10
 nummer10 - zondag 30 augustus 2020 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 augustus 2020 - 08:49 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vind het erg jammer dat hij nu al gaat. Hoewel wij moeten afgaan op beeldvorming, bestaat bij mij in ieder geval een beeld dat veel clubs hem interessant vinden, maar niet het heilige vuur hebben om hem aan te kopen en daarvoor de hoofdprijs willen betalen.

Dreiging hiervan is dat hij snel op de bank kan terechtkomen wanneer hij niet direct presteert. Beter kan hij nog een jaar knallen bij Ajax en in de CL om aan alle twijfels een einde te maken...

Maar heel erg jammer dat hij perse nu al wil gaan!
sluit ik me bij aan, met name al met de aankomende interlands etc.. want is hij beter dan het middenveld materiaal wat mU heeft op dit moment ? geen idee hoor want volg ze niet..
remco k
 remco k - zondag 30 augustus 2020 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 augustus 2020 - 08:49 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vind het erg jammer dat hij nu al gaat. Hoewel wij moeten afgaan op beeldvorming, bestaat bij mij in ieder geval een beeld dat veel clubs hem interessant vinden, maar niet het heilige vuur hebben om hem aan te kopen en daarvoor de hoofdprijs willen betalen.

Dreiging hiervan is dat hij snel op de bank kan terechtkomen wanneer hij niet direct presteert. Beter kan hij nog een jaar knallen bij Ajax en in de CL om aan alle twijfels een einde te maken...

Maar heel erg jammer dat hij perse nu al wil gaan!
Het voetbal dat United speelt past volgens mij helemaal niet bij hem.

Overmars zou gezegd hebben dat er nog geen bod is gekomen?
nummer10
 nummer10 - zondag 30 augustus 2020 - 15:56   quote  deeplink  
lees nu net geruchten van de spurs.. dat lijkt me al helemaal geen goede match mrt mourinho
remco k
 remco k - zondag 30 augustus 2020 - 16:03   quote  deeplink  
Mourinho speelt nu wel een ander type voetbal dan hij vaak gedaan heeft.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 30 augustus 2020 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 augustus 2020 - 15:56 schreef nummer10 het volgende:
lees nu net geruchten van de spurs.. dat lijkt me al helemaal geen goede match mrt mourinho
Van Gangelen die maar wat roept zonder daar een bron bij te hebben. Totaal ongeloofwaardig dus.
nummer10
 nummer10 - zondag 30 augustus 2020 - 16:26   quote  deeplink  
ok had ik niet gezien hasj.. ok remco, ik kijk totaal geen spurs meer zins hij er zit, maar geloof je op je woord! maar past die dus wel beter bij spurs dan united of ?
remco k
 remco k - zondag 30 augustus 2020 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 augustus 2020 - 16:26 schreef nummer10 het volgende:
ok had ik niet gezien hasj.. ok remco, ik kijk totaal geen spurs meer zins hij er zit, maar geloof je op je woord! maar past die dus wel beter bij spurs dan united of ?
Ik heb bij united het gevoel dat het allemaal een beetje toevalsvoetval is.
AkaS
 AkaS - zondag 30 augustus 2020 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 augustus 2020 - 16:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb bij united het gevoel dat het allemaal een beetje toevalsvoetval is.
Dan hebben ze met Donny een mooie toevalstreffer.
Eide
 Eide - zondag 30 augustus 2020 - 20:49   quote  deeplink  
Donny van de Beek rond met Manchester United

Donny van de Beek (23) heeft zijn droomtransfer te pakken. De middenvelder van Ajax bereikte zondagavond een mondeling akkoord met Manchester United over een contract voor vijf seizoenen.

Omdat ook Ajax en de Mancunians het mondeling eens zijn geworden over de transfersom van maximaal 45 miljoen euro (inclusief bonussen) staan slechts het papierwerk en de medische keuring de overgang nog in de weg.

Nu de Premier League alsnog is uitgespeeld, kan Manchester United het zich veroorloven tientallen miljoenen te investeren in de selectie. Begin juni van dit jaar berichtte De Telegraaf uitgebreid over het feit dat de Mancunians officieel voor Van de Beek hadden aangeklopt.

Ajax kan zonder Donny van de Beek
Omdat de schade door de coronacrisis per week met vier miljoen euro opliep en in totaal 130 miljoen euro werd, maakte United even een pas op de plaats. In de afgelopen uren werd er vol doorgeschakeld.

Bron
nummer10
 nummer10 - zondag 30 augustus 2020 - 21:17   quote  deeplink  
45 mil is echt wel weer een top bedrag voor vdbeek.. en ajax heeft woord gehouden door mee tewerken aan een transfer als die nog een jaartje bleef, enal een prachtige voetballer binnengehaald als vervanger (kudus) gun het vd beek zeker, of die het red bij mu is maar afwachten...
Eide
 Eide - zondag 30 augustus 2020 - 21:30   quote  deeplink  
Ik denk dat het huidige Manchester United wel eens een goede club kan zijn voor Donny. Hoe het ook zij, het is zijn keuze en ik gun het hem van harte.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 30 augustus 2020 - 21:35   quote  deeplink  
Ik sluit niet uit dat Man. United alsnog een goede club kan zijn voor Donny.
Mogelijk dat ze een ander weg gaan inslaan, gezien de mindere prestaties afgelopen seizoen.

Desalniettemin wens ik ook voor Donny het beste, daar het niet altijd bij een club als Barcelona hoeft te zijn. We houden hem wel in de gaten.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 30 augustus 2020 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 augustus 2020 - 21:30 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat het huidige Manchester United wel eens een goede club kan zijn voor Donny. Hoe het ook zij, het is zijn keuze en ik gun het hem van harte.
Inderdaad gun hem ook hoor. Eerst dacht ik dat ze voor Klaassen zouden gaan maar met Kudus, Promes, Ekkelenkamp heb je opties genoeg.
Ben ook zeer benieuwd naar Blind en de toekomst.
p111
 p111 - zondag 30 augustus 2020 - 22:20   quote  deeplink  
Een prima transfer voor Donny,hopelijk zien we hem weer een keer terug maar dan niet ouder als 30.
Eide
 Eide - maandag 31 augustus 2020 - 06:13   quote  deeplink  
Kennelijk is het vanaf zaterdagmiddag heel snel gegaan. Er kwam concrete interesse uit Spanje waarna Manchester United naar verluidt heel snel heeft gehandeld door niet te gaan onderhandelen maar gewoon de vraagprijs van Ajax te bieden. Daarmee sloeg United die fase over en konden ze meteen met Van de Beek aan tafel.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 31 augustus 2020 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 augustus 2020 - 06:13 schreef Eide het volgende:
Kennelijk is het vanaf zaterdagmiddag heel snel gegaan. Er kwam concrete interesse uit Spanje waarna Manchester United naar verluidt heel snel heeft gehandeld door niet te gaan onderhandelen maar gewoon de vraagprijs van Ajax te bieden. Daarmee sloeg United die fase over en konden ze meteen met Van de Beek aan tafel.
Mooi bedrag en prima club voor hem. Real vond ik toch minder bij hem passen.
Engeland mooiere competitie wel stuk zwaarder benieuwd naar zijn ontwikkeling.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 31 augustus 2020 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 augustus 2020 - 00:14 schreef AkaS het volgende:

[..]

Prima hoor, maar niet alle goede verkopen waren door hem aangekocht. Sommige aankopen waren door vorige falende personen aangekocht. Verder is het grote onzin dat alle miskopen voor nagenoeg dezelfde prijs weer zijn verkocht. Dat is nu toevallig zo en gelukkig maar.

Was hier niet voor welles nietes.

Je kan lullen wat je wilt... Ik ook maar het leven gaat in fases voorbij en als je de potentie inderdaad hebt en het wordt je gegund om te groeien dan kan je van niets iets worden! Prima toch.

En overigens ook andersom, als het tegenzit.

Maar om positief te eindigen, er staat een mooie selectie die wel een beetje broos is op sommige posities. Maar aanvallend is het smullen.

Ik maak me klaar voor een prachtig seizoen!
Het gaat ook idd niet om welles nietes en wie gelijk heeft of ongelijk. Ik kijk graag naar de feiten en idd hij krijgt de kans om te groeien en hij wordt steeds beter in mijn optiek.

Overmars werkt er sinds 2012 en moest daar werken met een transfer budget van bijna 0 euro. Ajax was zo goed als failliet. Kijk alleen maar even naar de jaarcijfers van toen.

Nu kunnen we weer 45m bijschrijven voor ween jeugdspeler. Jammer want Madrid had al een deal met Ajax van 55 miljoen voor corona. Ik denk dat het voor Van de Beek wel beter is dat hij niet naar Madrid gaat. Utd past denk ik ook wat beter bij hem.

puur uit nieuwsgierigheid, welke speler had de voorganger van Overmars aangetrokken? en Kan je even aangeven welke speler voor veel minder is verkocht dan aangekocht?
Volgens mij zijn dat er echt niet zoveel. Kijk maar even naar transfermarkt. Natuurlijk heb je wel verliezen door tekenbonussen en kosten van makelaars. Daarentegen kan je ook niet verwachten dat alle aankopen een success zijn. Zeker wat betreft de jeugdaankopen van een paar miljoen.

In mijn optiek is Ten Hag bezig aan zijn laatste seizoen, wie zal de nieuwe coach van Overmars gaan worden...
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 31 augustus 2020 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 augustus 2020 - 19:17 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dan hebben ze met Donny een mooie toevalstreffer.
hahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0139420