BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 10:45   quote  deeplink  
Arsene Wenger.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 29 juni 2021 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juni 2021 - 09:29 schreef Pietje het volgende:
De Volkskrant schrijft:
"Het EK van de vriendenploeg is voorbij, na drie weinig zeggende zeges en een nederlaag tegen Tsjechië. Angst
regeerde in 3-5-2-opstelling. De identiteit van een uniek voetballand is verkwanseld".
Ik vind dat stukje over de klimaatverandering voor de spelers wel interessant als reden van zo'n slechte prestatie.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/986566/schema-knvb-wekt-onbegrip-nederland-trapt-in-dezelfde-val-als-30-jaar-terug.html
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 10:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Die zijn toch gewoon niks beter dan de boer... Laten we ajb hopen dat dit niet zo is...
De KNVB mist ongekend veel visie, innovatie en eigenlijk alles wat de bond nu nodig heeft

Iedereen die een beetje nadenkt, weet ook dat het echt heel reëel is dat de KNVB bij een van die 2 namen uit gaat komen
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 10:45 schreef remco k het volgende:
Arsene Wenger.
Die offer ik al heel lang. Waarom niet, heb niet het idee dat hij geen klus meer wil. In ieder geval een man die de realiteit kent om in de top te moeten werken. Ook vaak genoeg gewerkt met jong talent en vaak genoeg moeten toezien dat hij qua transfers in een beduidend mindere vijver dan bijvoorbeeld City, United en Chelsea moest vissen.

Echt waar, waarom niet...

Alles beter dan die troep die we nu allemaal hebben.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 29 juni 2021 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 12:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die offer ik al heel lang. Waarom niet, heb niet het idee dat hij geen klus meer wil. In ieder geval een man die de realiteit kent om in de top te moeten werken. Ook vaak genoeg gewerkt met jong talent en vaak genoeg moeten toezien dat hij qua transfers in een beduidend mindere vijver dan bijvoorbeeld City, United en Chelsea moest vissen.

Echt waar, waarom niet...

Alles beter dan die troep die we nu allemaal hebben.
Eens
Eide
 Eide - dinsdag 29 juni 2021 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 10:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Die zijn toch gewoon niks beter dan de boer... Laten we ajb hopen dat dit niet zo is...
Dan klopt de KNVB waarschijnlijk aan bij Ajax voor Ten Hag... en zit Ajax met een probleem.
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 16:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Dan klopt de KNVB waarschijnlijk aan bij Ajax voor Ten Hag... en zit Ajax met een probleem.
Ik denk, met alle respect dat de KNVB daar 0 kans van slagen heeft.

Gebleken is toch dat Ten Hag wel waardeert en vertrouwd op wat hij heeft. Al met meerdere clubs er niet uitgekomen en dan gaat hij in het zinkende schip van de KNVB varen...

Ik geloof het echt niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 16:40   quote  deeplink  
De kogel is door de kerk, Frank de boer vertrekt na 9 maanden dienstverband bij het Nederlands Elftal
Eide
 Eide - dinsdag 29 juni 2021 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 16:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk, met alle respect dat de KNVB daar 0 kans van slagen heeft.

Gebleken is toch dat Ten Hag wel waardeert en vertrouwd op wat hij heeft. Al met meerdere clubs er niet uitgekomen en dan gaat hij in het zinkende schip van de KNVB varen...

Ik geloof het echt niet.
Misschien, maar Bosz is net begonnen, Koeman is net weg en de "generatie De Boer" is het net niet... Wie dan wel? Volgens mij is Erik ten Hag de enige serieuze Nederlandse kandidaat.

Dan kan EtH ook nee zeggen natuurlijk, maar feit is wel dat de keuze bepaald niet reuze is.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 29 juni 2021 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 16:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:
De kogel is door de kerk, Frank de boer vertrekt na 9 maanden dienstverband bij het Nederlands Elftal
En terecht opbokken na Ajax compleet afgevlakt te hebben nergens meer geslaagd.
5-3-2 werd in de voorbereiding al niet goed uitgevoerd en ook tijdens de eerste poule wedstrijd ook al kunnen zien dat het niks was. Frank is een eigenwijze trainer die ook niet met vedetten/karakters om kan gaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 16:56   quote  deeplink  
Eens!
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 16:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Misschien, maar Bosz is net begonnen, Koeman is net weg en de "generatie De Boer" is het net niet... Wie dan wel? Volgens mij is Erik ten Hag de enige serieuze Nederlandse kandidaat.

Dan kan EtH ook nee zeggen natuurlijk, maar feit is wel dat de keuze bepaald niet reuze is.
Daarom denk ik dat ze bij Van Bronckhorst uitkomen. Die is vrij en is weer de makkelijkste en domste weg. Dat is in een zin het beleid van de KNVB

Ik denk echt dat Ten Hag dit niet gaat doen. Die gast wijst Tottenham notabene af...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 juni 2021 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 16:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Misschien, maar Bosz is net begonnen, Koeman is net weg en de "generatie De Boer" is het net niet... Wie dan wel? Volgens mij is Erik ten Hag de enige serieuze Nederlandse kandidaat.

Dan kan EtH ook nee zeggen natuurlijk, maar feit is wel dat de keuze bepaald niet reuze is.
Ten Cate maakt een goede kans denk ik zo maar
Kijk maar eens naar de andere landen, je ziet bijna geen jonge trainers...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 16:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat ze bij Van Bronckhorst uitkomen. Die is vrij en is weer de makkelijkste en domste weg. Dat is in een zin het beleid van de KNVB

Ik denk echt dat Ten Hag dit niet gaat doen. Die gast wijst Tottenham notabene af...
Zou een domme keuze zijn...
Ten Hag gaat het zeker niet doen, die zit goed op zijn plek bij Ajax
Eide
 Eide - dinsdag 29 juni 2021 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 16:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat ze bij Van Bronckhorst uitkomen. Die is vrij en is weer de makkelijkste en domste weg. Dat is in een zin het beleid van de KNVB

Ik denk echt dat Ten Hag dit niet gaat doen. Die gast wijst Tottenham notabene af...
De KNVB zegt dat ze iemand gaan zoeken die meer op de groep zit. FdB is gekozen omdat de spelers zelf meer ruimte wilden dan onder Koeman. Daarom en daarin heeft de spelersgroep zichzelf ook een brevet van onvermogen toegekend. Nu dus iemand meer uit de hoek van Van Gaal, Koeman of Adriaanse. De vraag is dan natuurlijk wie in dat profiel past, beschikbaar is en/of daadwerkelijk wil.
Eide
 Eide - dinsdag 29 juni 2021 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 16:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ten Cate maakt een goede kans denk ik zo maar
Kijk maar eens naar de andere landen, je ziet bijna geen jonge trainers...
Zeker een optie die genoemd wordt. Ook iemand die banen verslijt bij het leven en nergens echt aansprekende resultaten heeft gehaald. Hij haalde onder andere Delorge en Urzaíz... Ik bedoel maar.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 29 juni 2021 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 17:01 schreef Eide het volgende:

[..]

De KNVB zegt dat ze iemand gaan zoeken die meer op de groep zit. FdB is gekozen omdat de spelers zelf meer ruimte wilden dan onder Koeman. Daarom en daarin heeft de spelersgroep zichzelf ook een brevet van onvermogen toegekend. Nu dus iemand meer uit de hoek van Van Gaal, Koeman of Adriaanse. De vraag is dan natuurlijk wie in dat profiel past, beschikbaar is en/of daadwerkelijk wil.
dus wat ik al verlangde... iemand die ze aanpakt... en dan kan ik alleen v gaal bedenken op dit moment.. cocu en gio zijn ook zachtgekookte eitjes...
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 16:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Misschien, maar Bosz is net begonnen, Koeman is net weg en de "generatie De Boer" is het net niet... Wie dan wel? Volgens mij is Erik ten Hag de enige serieuze Nederlandse kandidaat.

Dan kan EtH ook nee zeggen natuurlijk, maar feit is wel dat de keuze bepaald niet reuze is.
Ze moeten als ze een Nederlander willen van Gaal op hun blote knieën smeken.
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 17:01 schreef Eide het volgende:

[..]

De KNVB zegt dat ze iemand gaan zoeken die meer op de groep zit. FdB is gekozen omdat de spelers zelf meer ruimte wilden dan onder Koeman. Daarom en daarin heeft de spelersgroep zichzelf ook een brevet van onvermogen toegekend. Nu dus iemand meer uit de hoek van Van Gaal, Koeman of Adriaanse. De vraag is dan natuurlijk wie in dat profiel past, beschikbaar is en/of daadwerkelijk wil.
Ik hoor Nico Jan Hoogma al jaren over profielen, maar waarschijnlijk zoekt hij naar profielen op datingsites, want er klopt stelselmatig niks van.

Ik denk dat de grote namen het niet meer doen en ik geef ze geen ongelijk. Er is zo ontiegelijk veel werk te verlichten. De KNVB moet vanaf de bodem opnieuw opgebouwd worden. Van visie, tot uitstraling, tot Oranje.

In mijn optiek moet het hele bestuur daar ook oprotten.
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 17:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker een optie die genoemd wordt. Ook iemand die banen verslijt bij het leven en nergens echt aansprekende resultaten heeft gehaald. Hij haalde onder andere Delorge en Urzaíz... Ik bedoel maar.
En ik weet nog dat Henk ten Cate destijds Martijn Krabbendam heeft laten meeluisteren met de houding en gesprekken van de KNVB. Dat komt nooit meer goed.
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 18:17   quote  deeplink  
Hoogma trouwens net gezegd dat het deze keer niet perse een Nederlander hoeft te zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 17:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze moeten als ze een Nederlander willen van Gaal op hun blote knieën smeken.
Kan maar hij is ook een voorstander van het 5-3-3 systeem, steunde de Boer daar in...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik hoor Nico Jan Hoogma al jaren over profielen, maar waarschijnlijk zoekt hij naar profielen op datingsites, want er klopt stelselmatig niks van.

Ik denk dat de grote namen het niet meer doen en ik geef ze geen ongelijk. Er is zo ontiegelijk veel werk te verlichten. De KNVB moet vanaf de bodem opnieuw opgebouwd worden. Van visie, tot uitstraling, tot Oranje.

In mijn optiek moet het hele bestuur daar ook oprotten.
Eens!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 17:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker een optie die genoemd wordt. Ook iemand die banen verslijt bij het leven en nergens echt aansprekende resultaten heeft gehaald. Hij haalde onder andere Delorge en Urzaíz... Ik bedoel maar.
Hij heeft nog steeds werk, en heeft goede analyses

Maar ach een trainer is heel persoonlijk, het is maar of je het geloof in iemand heeft...

Hij was in ieder geval de man achter het succes van Rijkaard bij Barcelona, de spelers zeiden dit zelf...was daar de veldtrainer destijds.

Natuurlijk is het maar de vraag of hij wel goed weg zet, maar dat heb je met iedere trainer.

Ten Hag wordt nog steeds van alles naar zijn hoofd geslingerd, terecht of onterecht

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 juni 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - dinsdag 29 juni 2021 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:17 schreef Loetje het volgende:
Hoogma trouwens net gezegd dat het deze keer niet perse een Nederlander hoeft te zijn.
Snap ik, want als gezegd, de keuze is niet bepaald ruim. Ik zie een Duitser wel zitten eerlijk gezegd.
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik hoor Nico Jan Hoogma al jaren over profielen, maar waarschijnlijk zoekt hij naar profielen op datingsites, want er klopt stelselmatig niks van.

Ik denk dat de grote namen het niet meer doen en ik geef ze geen ongelijk. Er is zo ontiegelijk veel werk te verlichten. De KNVB moet vanaf de bodem opnieuw opgebouwd worden. Van visie, tot uitstraling, tot Oranje.

In mijn optiek moet het hele bestuur daar ook oprotten.
Ik vind wel dat een trainer van het nl elftal meer manager dan daadwerkelijk trainer is en moet zijn. En dat die niet afhankelijk hoeft te zijn van de incompetentie van de rest van de bond. Prestaties van oranje hoeven daar echt niet onder te lijden.
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Kan maar hij is ook een voorstander van het 5-3-3 systeem, steunde de Boer daar in...
Hij is daar geen voorstander van. Hij is een voorstander geworden van het maximale uit het beschikbare materiaal halen.

En als dat 5-3-2 is. Lekker belangrijk.

Systeem van oranje kan me echt niet schelen, totaal niet zelfs. Het moet afgestemd zijn op de spelers.

Met ieder systeem kun je heel aanvallend spelen en met ieder systeem kun je defensief spelen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Snap ik, want als gezegd, de keuze is niet bepaald ruim. Ik zie een Duitser wel zitten eerlijk gezegd.
Omdat hij uit Duitsland komt?
Vreemde ogen dwingen?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is daar geen voorstander van. Hij is een voorstander geworden van het maximale uit het beschikbare materiaal halen.

En als dat 5-3-2 is. Lekker belangrijk.

Systeem van oranje kan me echt niet schelen, totaal niet zelfs. Het moet afgestemd zijn op de spelers.

Met ieder systeem kun je heel aanvallend spelen en met ieder systeem kun je defensief spelen.
Absoluut niet, is zelfs op tv uitgesproken, maar goed systeem zegt idd niet alles.

Wel een nadeel is dat bij een 5-3-2 systeem je buitenspelers de backs zijn die over het algemeen niet de buitenspelers zijn die creatief zijn
Die moeten ook heel wat afstanden overbruggen.

Bij de Boer stonden de linies te ver uit elkaar, dan loop je vaak achteruit, wanneer de tegenstander aan de bal komt.

Wanneer je compact speelt met 5-3-2 dan maakt het idd niet veel uit
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind wel dat een trainer van het nl elftal meer manager dan daadwerkelijk trainer is en moet zijn. En dat die niet afhankelijk hoeft te zijn van de incompetentie van de rest van de bond. Prestaties van oranje hoeven daar echt niet onder te lijden.
Maar de onrust, iedere persconferentie vragen over het beleid etc, zorgen daar wel degelijk voor.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 19:12   quote  deeplink  
Overigens Remco zou ik blijer zijn met van Gaal als dat ze ten Hag weg kapen bij Ajax.
Eide
 Eide - dinsdag 29 juni 2021 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Kan maar hij is ook een voorstander van het 5-3-3 systeem, steunde de Boer daar in...
5-3-2 kan ook 3-4-3 zijn, of 3-5-2 of zelfs 3-3-4... het zijn maar getallen. Het gaat om de tactische invulling. Van Gaal maakte van 5-3-2 een heel aanvallend systeem met veel voetballend vermogen, maar wel leunend of een defensieve zekerheid. Het 5-3-2 van FdB was een heel ander beest dat geen moment in balans leek en geen moment die stebiliteit en zekerheid bood.

Geen enkel systeem is heilig of perfect. Het systeem moet passen bij de spelers, de spelopvatting en is een middel om individuen en het collectief in z'n kracht te laten spelen. Nu speelde Depay, De Jong, Blind, De Ligt en eigenlijk helemaal niemand behalve De Roon in z'n kracht. Dan kan niet.
Eide
 Eide - dinsdag 29 juni 2021 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Omdat hij uit Duitsland komt?
Vreemde ogen dwingen?
Omdat het Duitse trainersgilde momenteel hele sterke tactici oplevert die aantrekkelijk maar ook realistisch voetal spelen. Tuchel, Rose, Letsch, Rangnick... de lijst van hele goede trainer is gewoon best lang en het merendeel van deze heren zou goed bij het Nederlandse voetbal kunnen passen.
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 18:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Absoluut niet, is zelfs op tv uitgesproken, maar goed systeem zegt idd niet alles.

Wel een nadeel is dat bij een 5-3-2 systeem je buitenspelers de backs zijn die over het algemeen niet de buitenspelers zijn die creatief zijn
Die moeten ook heel wat afstanden overbruggen.

Bij de Boer stonden de linies te ver uit elkaar, dan loop je vaak achteruit, wanneer de tegenstander aan de bal komt.

Wanneer je compact speelt met 5-3-2 dan maakt het idd niet veel uit
Dit nl elftal klopte wel meer niet dan de linies die ver bij elkaar weg staan. Het leek niet fit. Er waren totaal geen automatismen. Linies inderdaad te ver uit elkaar. Niks afgestemd op de kwaliteiten van spelers. Kortom. Eigenlijk gewoon alles verkeerd gedaan. Ik zou ook echt niet zomaar de Boer als trainer met de grond gelijk maken maar zo slecht als dit elftal er uit zag heb ik bij Oranje zelden gezien.

Hij was een interview met het ad en hij zegt letterlijk dat hij een elftal altijd naar zijn mogelijkheden zou laten spelen en dat als het 5-3-2 is dat dit prima is.
Dit zegt hij daarna over de boer en dit elftal.

Tijdens het Wereldkampioenschap in Brazilië speelde hij met Oranje ook in een 5-3-2 systeem. Ook nu zou hij dat geen vreemde optie vinden voor het Nederlands elftal.

''Je kunt ermee aanvallen. Je kunt ermee verdedigen. Je kunt de tegenstander overal onder druk zetten en je neemt, als je het goed speelt, minder risico dat de tegenstander op de counter doorbreekt, want je hebt drie verdedigers in het centrum.
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 19:25 schreef Eide het volgende:

[..]

5-3-2 kan ook 3-4-3 zijn, of 3-5-2 of zelfs 3-3-4... het zijn maar getallen. Het gaat om de tactische invulling. Van Gaal maakte van 5-3-2 een heel aanvallend systeem met veel voetballend vermogen, maar wel leunend of een defensieve zekerheid. Het 5-3-2 van FdB was een heel ander beest dat geen moment in balans leek en geen moment die stebiliteit en zekerheid bood.

Geen enkel systeem is heilig of perfect. Het systeem moet passen bij de spelers, de spelopvatting en is een middel om individuen en het collectief in z'n kracht te laten spelen. Nu speelde Depay, De Jong, Blind, De Ligt en eigenlijk helemaal niemand behalve De Roon in z'n kracht. Dan kan niet.
Je hebt helemaal gelijk. Verder in datzelfde interview zegt van Gaal dat min of meer zelf ook.
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 19:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar de onrust, iedere persconferentie vragen over het beleid etc, zorgen daar wel degelijk voor.
Dat vind ik wel meevallen. Een goed manager kan die vragen prima pareren en dan hoeft dat geen enkel effect te hebben. Onder Koeman van Gaal en van Marwijk was de gehele knvb ook al een complete teringzooi.
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 19:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Overigens Remco zou ik blijer zijn met van Gaal als dat ze ten Hag weg kapen bij Ajax.
Ze moeten sowieso met hun poten van ten Hag afblijven.
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 19:52   quote  deeplink  
Duitsland naar huis.
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 20:03   quote  deeplink  
Hoppa, Duitsland ook klaar.
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 19:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat vind ik wel meevallen. Een goed manager kan die vragen prima pareren en dan hoeft dat geen enkel effect te hebben. Onder Koeman van Gaal en van Marwijk was de gehele knvb ook al een complete teringzooi.
Onder Koeman vond ik NL anders ook gigantisch kut spelen. Meneer moest echt iedere wedstrijd na rust zijn fouten corrigeren met zijn wissels. Daarna liep het altijd pas.

Na Van Gaal is de allergrootste ellende ook begonnen
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 20:05   quote  deeplink  
Duitsland, Frankrijk, Portugal en Nederland niet bij de laatste 8. 3 daarvan zaten in de poule des doods en komen dus niet ver.

Engeland lijkt een vrije doortocht te hebben, maar roep dit EK niet te hard.

Spanje raakt in vorm maar gaan België of Italië tegenkomen.
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 20:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Onder Koeman vond ik NL anders ook gigantisch kut spelen. Meneer moest echt iedere wedstrijd na rust zijn fouten corrigeren met zijn wissels. Daarna liep het altijd pas.

Na Van Gaal is de allergrootste ellende ook begonnen
Onder Koeman was het zeker niet goed. Heb heel die euforie destijds ook niet begrepen.

Er heerste alleen wel gewoon rust om het elftal.
remco k
 remco k - dinsdag 29 juni 2021 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 20:05 schreef Loetje het volgende:
Duitsland, Frankrijk, Portugal en Nederland niet bij de laatste 8. 3 daarvan zaten in de poule des doods en komen dus niet ver.

Engeland lijkt een vrije doortocht te hebben, maar roep dit EK niet te hard.

Spanje raakt in vorm maar gaan België of Italië tegenkomen.
Engeland was ook gewoon verschrikkelijk.
De beste ploeg aan de rechterkant van de loting was Denemarken in mijn beleving.
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 20:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Engeland was ook gewoon verschrikkelijk.
De beste ploeg aan de rechterkant van de loting was Denemarken in mijn beleving.
Eens, maar of Denemarken Engeland op Wembley gaat kloppen...

En uiteraard moer Engeland eerst van Zweden of Oekraïne winnen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 19:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit nl elftal klopte wel meer niet dan de linies die ver bij elkaar weg staan. Het leek niet fit. Er waren totaal geen automatismen. Linies inderdaad te ver uit elkaar. Niks afgestemd op de kwaliteiten van spelers. Kortom. Eigenlijk gewoon alles verkeerd gedaan. Ik zou ook echt niet zomaar de Boer als trainer met de grond gelijk maken maar zo slecht als dit elftal er uit zag heb ik bij Oranje zelden gezien.

Hij was een interview met het ad en hij zegt letterlijk dat hij een elftal altijd naar zijn mogelijkheden zou laten spelen en dat als het 5-3-2 is dat dit prima is.
Dit zegt hij daarna over de boer en dit elftal.

Tijdens het Wereldkampioenschap in Brazilië speelde hij met Oranje ook in een 5-3-2 systeem. Ook nu zou hij dat geen vreemde optie vinden voor het Nederlands elftal.

''Je kunt ermee aanvallen. Je kunt ermee verdedigen. Je kunt de tegenstander overal onder druk zetten en je neemt, als je het goed speelt, minder risico dat de tegenstander op de counter doorbreekt, want je hebt drie verdedigers in het centrum.
Je hebt helemaal gelijk dat er meer aan de hand was, dat stipt je goed aan.

Maar je laat wel met dit systeem omdat je zo veel verdedigers hebt eerder de tegenstander komen, je kan dan minder druk zetten

Nederland moet je laten aanvallen op z'n Ajax, niet vanuit je schulp (verdediging) zoals PSV ergens speelt.
De tegenstander je wil opbrengen

Echt het systeem doet zeker wel iets, met 4 verdedigers hebben ze allemaal een mannetje, is zelfs makkelijker te verdedigen

Maar om het verhaal kort te maken, ik denk niet dat jij blij zou zijn wanneer Ajax 5-3-2 ging spelen...;-)
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 20:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Onder Koeman was het zeker niet goed. Heb heel die euforie destijds ook niet begrepen.

Er heerste alleen wel gewoon rust om het elftal.
Ik denk persoonlijk dat die Nations League ontzettend veel verbloemd heeft. Want nog voor De Boer kwam, was het alweer hommeles
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juni 2021 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 20:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Onder Koeman was het zeker niet goed. Heb heel die euforie destijds ook niet begrepen.

Er heerste alleen wel gewoon rust om het elftal.
Zo zag ik het ook, al speelden ze met wel meer zelfvertrouwen door die rust
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 juni 2021 - 23:42   quote  deeplink  
En ook Zweden ligt eruit.

Zwitserland - Spanje
België - Italië

Tsjechië - Denemarken
Ukraine - Engeland

Normaal zou ik 4x een 2 zeggen, maar op dit EK weet je het maar nooit
Eide
 Eide - woensdag 30 juni 2021 - 07:00   quote  deeplink  
Antonio Conte wordt door verschillende voetbalvolgers are mogelijke kandidaat genoemd.
riveco
 riveco - woensdag 30 juni 2021 - 07:32   quote  deeplink  
Misschien even een hele andere keus, ik zou Michael Laudrup wel eens willen zien voor de groep

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021









0.0184319