BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 22:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Een overtreding is natuurlijk wel gewoon een overtreding. Ik snap wat je bedoelt maar tegelijkertijd is het natuurlijk gek dat een verdediger in de 16 soms meer mag dan daarbuiten...
Dat zeg ik nergens. Het is een stevig duwtje met de onderkant van de schouder. Speler kan helemaal niks meer en gaat met bal en al over de achterlijn anders. Spelers moeten niet zo ja ken en die scheidsrechters moeten veel mannelijker gaan fluiten.

Het begint een ongekende mietjessport te worden.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 22:26   quote  deeplink  
Die Italianen staan echt on-Italiaans belachelijk goed en mooi te voetballen.

België moet het echt hebben van fouten in de 2e fase want die komen er totaal niet aan te pas voetballend.

Penalty bij toeval, die kans van Lukaku net ook
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 22:35   quote  deeplink  
België nu eindelijk iets meer in de wedstrijd. Maar in mijn optiek alleen omdat Mancini niet wisselt. Bij Italië zitten er een aantal helemaal doorheen naar mijn idee.

België nu puur beter op fitheid
remco k
 remco k - vrijdag 02 juli 2021 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 22:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Het is een stevig duwtje met de onderkant van de schouder. Speler kan helemaal niks meer en gaat met bal en al over de achterlijn anders. Spelers moeten niet zo ja ken en die scheidsrechters moeten veel mannelijker gaan fluiten.

Het begint een ongekende mietjessport te worden.
Hoezo begint? Dat is het altijd al geweest.
remco k
 remco k - vrijdag 02 juli 2021 - 22:53   quote  deeplink  
Scheidsrechter echt heel zwak vanavond. Heel veel kleine foutjes en gewoon vol meegaan in het tijdrekken en pijn acteren van de Italianen.

Wat een verschrikking. Alleen al in de extra tijd is er 3 van de 4 minuten niet gespeeld.
remco k
 remco k - vrijdag 02 juli 2021 - 22:56   quote  deeplink  
Italianen echt debetrente winnaar. De beste ploeg dit toernooi tot dusver.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 22:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo begint? Dat is het altijd al geweest.
Voorheen werd er veel en veel serieuzer uitgedeeld dan nu.

Ik kan echt genieten van beelden die ik helaas zelf nooit heb mogen meemaken vroeger
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 22:57   quote  deeplink  
In ieder geval die naïeve kneuzen er ook uit.

Italië 70 minuten fenomenaal goed gespeeld.
remco k
 remco k - vrijdag 02 juli 2021 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 22:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Voorheen werd er veel en veel serieuzer uitgedeeld dan nu.

Ik kan echt genieten van beelden die ik helaas zelf nooit heb mogen meemaken vroeger
Ach dat is ook zeker zo. Maar als je de sport afzet tegen heel veel andere sporten zijn voetballers maar een stelletje mietjes.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 23:00   quote  deeplink  
Dat staat buiten kijf.

Ik hoop op Italië- Denemarken in de finale. De 2 best voetballende ploegen tot dusver
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 juli 2021 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 23:00 schreef Loetje het volgende:
Dat staat buiten kijf.

Ik hoop op Italië- Denemarken in de finale. De 2 best voetballende ploegen tot dusver
Ik denk mijn grote favoriet voor het toernooi al Italië tegen Engeland, vind Engeland niet het beste voetbal brengen maar ze zijn wel heel gedreven..

Vandaag ging overigens het combineren van de Italianen te snel voor België!
Werden soms helemaal weggetikt
nummer10
 nummer10 - vrijdag 02 juli 2021 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 20:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Yann Sommer is al jarenlang een betrouwbare kracht bij Gladbach, dat gewoon om CL voetbal speelt. Die wil echt niet naar Ajax
Helaas, volg pas sinds kort alles een beetje dus kende hem niet.. maar echt een pracht keeper..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 02 juli 2021 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 23:00 schreef Loetje het volgende:
Dat staat buiten kijf.

Ik hoop op Italië- Denemarken in de finale. De 2 best voetballende ploegen tot dusver
Eens.. hoop ook oprecht dat denemarken doorgaat en niet overmoedig word..
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 juli 2021 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 23:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk mijn grote favoriet voor het toernooi al Italië tegen Engeland, vind Engeland niet het beste voetbal brengen maar ze zijn wel heel gedreven..

Vandaag ging overigens het combineren van de Italianen te snel voor België!
Werden soms helemaal weggetikt
Engeland speelde 3 jaar terug op het WK echt goed.

Dit toernooi zijn ze louter aan het omschakelen en voetballen totaal niet. Maargoed, ze krijgen niks tegen.

En nog belachelijker, het EK is in Europa en Engeland speelt als ze de finale halen godverdomme gewoon 6 van de 7 potten op Wembley. Anders hadden ze al lang uitgelegen
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 juli 2021 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 23:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Eens.. hoop ook oprecht dat denemarken doorgaat en niet overmoedig word..
Ik ook, dat gevaar schuilt nu wel
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 juli 2021 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 23:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Helaas, volg pas sinds kort alles een beetje dus kende hem niet.. maar echt een pracht keeper..
Heel betrouwbaar. En dat is het beste wat je kunt hebben
nummer10
 nummer10 - zaterdag 03 juli 2021 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 juli 2021 - 00:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Engeland speelde 3 jaar terug op het WK echt goed.

Dit toernooi zijn ze louter aan het omschakelen en voetballen totaal niet. Maargoed, ze krijgen niks tegen.

En nog belachelijker, het EK is in Europa en Engeland speelt als ze de finale halen godverdomme gewoon 6 van de 7 potten op Wembley. Anders hadden ze al lang uitgelegen
En dan niet eens een EU land meer zijn... En gezien de besmettingen in de VK ook niet bepaald heel slim... Mjah we gaan het zien, ik hoop dat ze het niet halen :)
Eide
 Eide - zaterdag 03 juli 2021 - 15:55   quote  deeplink  
Ten Cate niet, Van Gaal niet. Alleen het keurkorps "net niet" trainers en een buitenlander blijft over.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 03 juli 2021 - 17:10   quote  deeplink  
Van gaal al gezegd het niet te doen? Las enkel een stukje over dat die zweeg over de vragen, kan het mis hebben natuurlijk..
remco k
 remco k - zaterdag 03 juli 2021 - 21:57   quote  deeplink  
Oekraïne eigenlijk gewoon de betere ploeg.
remco k
 remco k - zaterdag 03 juli 2021 - 22:52   quote  deeplink  
Zo. De tweede helft knakt Oekraïne volledig.
Eide
 Eide - zondag 04 juli 2021 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 juli 2021 - 17:10 schreef nummer10 het volgende:
Van gaal al gezegd het niet te doen? Las enkel een stukje over dat die zweeg over de vragen, kan het mis hebben natuurlijk..
quote:
Tan vroeg Van Gaal of een rol als bonscoach van Oranje niets voor hem was geweest. 'Ik heb nogal noten op mijn zang. Als ik zoiets zou doen, neem ik mijn eigen staf mee. Ik wil een bepaalde structuur waarin ik kan werken. Dat wist de KNVB, want die waren ook al langs geweest in Portugal voor Koeman benoemd werd. Toen heb ik het ook niet gedaan. Ik heb het al twee keer gedaan. Dan is het niet normaal om het nog een derde keer te doen.'
Bron

Niet uitgesloten dus, maar echt een hele kleine kans.
Eide
 Eide - zondag 04 juli 2021 - 10:22   quote  deeplink  
Overigens heeft Van Bronckhorst een open sollicitatie gedaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 juli 2021 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juli 2021 - 10:22 schreef Eide het volgende:
Overigens heeft Van Bronckhorst een open sollicitatie gedaan.
Inderdaad die zal het wel worden, want er blijft niemand over ;-)
nummer10
 nummer10 - zondag 04 juli 2021 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juli 2021 - 10:22 schreef Eide het volgende:
Overigens heeft Van Bronckhorst een open sollicitatie gedaan.
Dat past totaal niet in het profiel wat de KNVB wou lijkt me.. ik denk dat ze vgaal dit keer een vrij brief gaan geven en het aan hem overlaten..
remco k
 remco k - zondag 04 juli 2021 - 13:07   quote  deeplink  
Dat is ook de enige Nederlands coach die in aanmerking mag komen.

De rest voldoet uberhaubt niet als top trainer.
Pietje
 Pietje - zondag 04 juli 2021 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juli 2021 - 10:22 schreef Eide het volgende:
Overigens heeft Van Bronckhorst een open sollicitatie gedaan.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de KNVB na het Frank de Boer echec, opnieuw voor een jonge en vrij onervaren coach gaat kiezen. Naar mijn bescheiden mening zou een keuze voor Van Bronckhorst een enorme flater zijn.
Pietje
 Pietje - zondag 04 juli 2021 - 13:32   quote  deeplink  
Ondanks alles gok ik nog altijd op een "ja" van Louis van Gaal.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 juli 2021 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juli 2021 - 13:32 schreef Pietje het volgende:
Ondanks alles gok ik nog altijd op een "ja" van Louis van Gaal.
ik ga hierin met je mee Pietje. Ik hoop dan ook echt dat onze Louis het gaat doen....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 juli 2021 door Ronald 1960 --
Pietje
 Pietje - zondag 04 juli 2021 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juli 2021 - 14:51 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

ik ga hierin met je mee Pietje. Ik hoop dan ook echt dat onze Louis het gaat doen....
Louis heeft een enorm eergevoel. Als er door de KNVB een dringend beroep op hem gedaan wordt, dan gaat hij daar vast op in. En eerlijk gezegd is volgens mij Louis van Gaal de enige trainer, die een hoop van die verwende maar wel talentvolle jochies op de rails kan krijgen. Zover zijn al die jonge trainers (nog) niet, zoals Frank de Boer, Philip Cocu en Giovanni van Bronckhorst. Wellicht wel als assistent van Louis van Gaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 juli 2021 door Pietje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 juli 2021 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juli 2021 - 15:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Louis heeft een enorm eergevoel. Als er door de KNVB een dringend beroep op hem gedaan wordt, dan gaat hij daar vast op in. En eerlijk gezegd is volgens mij Louis van Gaal de enige trainer, die een hoop van die verwende maar wel talentvolle jochies op de rails kan krijgen. Zover zijn al die jonge trainers (nog) niet, zoals Frank de Boer, Philip Cocu en Giovanni van Bronckhorst. Wellicht wel als assistent van Louis van Gaal.
Ik denk er nrt zo over idd. Ik hoop er echt op..
Eide
 Eide - zondag 04 juli 2021 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juli 2021 - 15:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Louis heeft een enorm eergevoel. Als er door de KNVB een dringend beroep op hem gedaan wordt, dan gaat hij daar vast op in. En eerlijk gezegd is volgens mij Louis van Gaal de enige trainer, die een hoop van die verwende maar wel talentvolle jochies op de rails kan krijgen. Zover zijn al die jonge trainers (nog) niet, zoals Frank de Boer, Philip Cocu en Giovanni van Bronckhorst. Wellicht wel als assistent van Louis van Gaal.
Binnen Nederland denk ik dat ook. Buiten Nederland lopen er wel meer, maar dan moet de KNVB wel serieus de buidel trekken.
Pietje
 Pietje - zondag 04 juli 2021 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juli 2021 - 17:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Binnen Nederland denk ik dat ook. Buiten Nederland lopen er wel meer, maar dan moet de KNVB wel serieus de buidel trekken.
Daar doelde ik inderdaad ook op, binnen Nederland. Ik had al eerder begrepen, dat de KNVB geen buitenlandse trainer zou willen aanstellen. Ik zie het best wel zitten in Löw, Letsch en Wenger. Maar ik vrees met jou mee: die zijn niet te betalen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 juli 2021 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2021 - 15:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je gevoetbald hebt weet je dat het fysiek onmogelijk is zo snel dat been in te trekken of terug te trekken.

Maar dat zou mooi zijn. Iedere sliding die half hoog is gewoon voor springen en je tegenstander krijgt rood.

Het slachtoffer komt zeg halfslachtig dat duel in en gaat eigenlijk zelf niet voor de bal.

Was het eerste wat je leerde. Of vol of niet het duel aan gaan.
Ik heb gevoetbald en zo'n hoge overtreding is gewoon gevaarlijk. Dat weet iedereen, je weet ook dat je risico neemt als je een hoog been inzet. Als je iemand raakt, dan krijg je rood, dat is zelfs bij de amateurs zo. Het laatste klopt, als je er niet vol in gaat dan raak je zeker geblesseerd, dat was in dit geval ook wat er is gebeurd. Neemt niet weg dat het been te hoog werd ingezet en daarmee een risico neemt. Ik denkdat er niets aan de hand zou zijn als hij gewoon ook vol voor de bal was gegaan, maar hij redde het niet en de ander raaakte de bal ook niet goed, maar nam wel de man op een gruwelijke mee
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 juli 2021 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 08:56 schreef remco k het volgende:

• ernstig gemeen spel;
Ernstig gemeen spel
Een tackle of het aangaan van een duel waarbij de veiligheid van de tegenstander in gevaar wordt gebracht, moet worden bestraft als ernstig gemeen spel.

Dit is de rode kaart. Hij gaat het duel aan waarbij de veiligheid van de tegenstander door zijn hoge been in gevaar wordt gebracht. Vaak wordt dit ook bestraft met geel, maar als hij hem dan echt raakt zoals nu het geval was, wordt het gecorigeerd naar rood.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 juli 2021 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 22:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach dat is ook zeker zo. Maar als je de sport afzet tegen heel veel andere sporten zijn voetballers maar een stelletje mietjes.
Verschrikkelijk om te zien hoe volwassen mannen van 80 kg omvallen of constant liggen te janken.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 juli 2021 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juli 2021 - 11:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk om te zien hoe volwassen mannen van 80 kg omvallen of constant liggen te janken.
Maar dat hoort ook een beetje bij het spelletje. Je probeert het erger te makan als het is en daarna kan je alles weer, puur om de scheids een beetje te misleiden in de hoop op geel of rood. Heb je die Italianen gezien in de kwart finale tegen Belgie? Die lagen de laatste 10 minuten alleen maar op de grond, zelfs een Italiaanse speler fluisterede in een ander zijn oor dat hij er maar even bij moest gaan liggen om tijd te rekken.
Ik haat dat soort dingen, net als Onana die tijd gaat rekken. Van mij mogen ze overgaan naar zuivere speeltijd.

Mooiste vond ik Vertonghen, die werd geraakt, dacht ik maar het heel ersntig in de laatste minuut en bedacht, oh kut moet echt opschieten, dus stond weer op en schoot meteen de bal.

Tja voetbal is ook een spelletje van aanstellen om tijd te winnen of kaartjes te pakken
remco k
 remco k - maandag 05 juli 2021 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juli 2021 - 10:14 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik heb gevoetbald en zo'n hoge overtreding is gewoon gevaarlijk. Dat weet iedereen, je weet ook dat je risico neemt als je een hoog been inzet. Als je iemand raakt, dan krijg je rood, dat is zelfs bij de amateurs zo. Het laatste klopt, als je er niet vol in gaat dan raak je zeker geblesseerd, dat was in dit geval ook wat er is gebeurd. Neemt niet weg dat het been te hoog werd ingezet en daarmee een risico neemt. Ik denkdat er niets aan de hand zou zijn als hij gewoon ook vol voor de bal was gegaan, maar hij redde het niet en de ander raaakte de bal ook niet goed, maar nam wel de man op een gruwelijke mee
Hij raakt die bal juist gewoon prima. Een typische tackle die je in Engeland bijna iedere wedstrijd wel ziet alleen zonder deze gevolgen.
Eide
 Eide - maandag 05 juli 2021 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juli 2021 - 11:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk om te zien hoe volwassen mannen van 80 kg omvallen of constant liggen te janken.
Ja en nee. Je krijgt gewoon geen overtreding mee voor de talloze kleine schopjes.

Ik heb een redelijk niveau gehaald (nou ja, 2e klasse dus tegenwoordig 1e klasse denk ik?) en ik heb geen wedstrijd gespeeld zonder pijn. Ik had als aanvaller echt altijd pijntjes. Ik heb een vol seizoen met een ingetapete enkel gespeeld en had eigenlijk altijd wel afdrukken van noppen op m'n benen staan.

Het gevolg is dat je gaat overdrijven om die scheidsrechter maar mee te krijgen. Het wordt een spel tussen de partijen over wie de scheidsrechter kan beinvloeden. Met de huidige set aan spelregels gaat dat ook niet veranderen.
nummer10
 nummer10 - maandag 05 juli 2021 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juli 2021 - 22:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja en nee. Je krijgt gewoon geen overtreding mee voor de talloze kleine schopjes.

Ik heb een redelijk niveau gehaald (nou ja, 2e klasse dus tegenwoordig 1e klasse denk ik?) en ik heb geen wedstrijd gespeeld zonder pijn. Ik had als aanvaller echt altijd pijntjes. Ik heb een vol seizoen met een ingetapete enkel gespeeld en had eigenlijk altijd wel afdrukken van noppen op m'n benen staan.

Het gevolg is dat je gaat overdrijven om die scheidsrechter maar mee te krijgen. Het wordt een spel tussen de partijen over wie de scheidsrechter kan beinvloeden. Met de huidige set aan spelregels gaat dat ook niet veranderen.
2de klasse is nog 2de klasse :P rest compleet gelijk natuurlijk.. alleen bij een lager niveau, 1ste of 2de klasse etc vind ik ze minder jankerig dan de profs..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 06 juli 2021 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juli 2021 - 22:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja en nee. Je krijgt gewoon geen overtreding mee voor de talloze kleine schopjes.

Ik heb een redelijk niveau gehaald (nou ja, 2e klasse dus tegenwoordig 1e klasse denk ik?) en ik heb geen wedstrijd gespeeld zonder pijn. Ik had als aanvaller echt altijd pijntjes. Ik heb een vol seizoen met een ingetapete enkel gespeeld en had eigenlijk altijd wel afdrukken van noppen op m'n benen staan.

Het gevolg is dat je gaat overdrijven om die scheidsrechter maar mee te krijgen. Het wordt een spel tussen de partijen over wie de scheidsrechter kan beinvloeden. Met de huidige set aan spelregels gaat dat ook niet veranderen.
Ja ik ken dat Eide, zelfde niveau en als aanvaller kreeg je ook zoveel gemene schoppen, op de tenen staan etc. Ik ging ook gewoon liggen en aanstellen , zodat de scheids eerder geneigd is om te fluiten (niet te vaak). Zeker in het strafschopgebied. De scheids op dat niveau zijn natuurlijk ook gewoon niet de allerbeste en veel overtredingen werden niet gezien.
Al kon ik ook wel genieten van "proffesionele" overtredingen van verdedigers als ik er langs was.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 06 juli 2021 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juli 2021 - 21:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij raakt die bal juist gewoon prima. Een typische tackle die je in Engeland bijna iedere wedstrijd wel ziet alleen zonder deze gevolgen.
Ik moet even dat moment terug zoeken, heb het alleen op dat moment gekeken en ik vond het toen juist schandalig, al raakte hij wel eerst in mijn optiek voor een gedeelte de bal.

pff, tja lastig idd. Ik heb hem nu goed teruggekeken en die bal komt uit de lucht, die zweed raakt de bal goed en heeft zijn been nog uitgestrekt. waar de ander hem niet meer kan ontwijken en er tegen aanloopt, komt ook omdat hij ook naar de bal keek. Meer een ongelukkig ongeval. Hij zet wel een rare slijdingachtig iets in de lucht in dat wel gevaarlijk is. Discutabel, maar ik kan begrijpen dat hij daar toch wel rood voor geeft, als was dit niet bewust.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 juli 2021 door Ajax we love you --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 08 juli 2021 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juli 2021 - 22:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja en nee. Je krijgt gewoon geen overtreding mee voor de talloze kleine schopjes.

Ik heb een redelijk niveau gehaald (nou ja, 2e klasse dus tegenwoordig 1e klasse denk ik?) en ik heb geen wedstrijd gespeeld zonder pijn. Ik had als aanvaller echt altijd pijntjes. Ik heb een vol seizoen met een ingetapete enkel gespeeld en had eigenlijk altijd wel afdrukken van noppen op m'n benen staan.

Het gevolg is dat je gaat overdrijven om die scheidsrechter maar mee te krijgen. Het wordt een spel tussen de partijen over wie de scheidsrechter kan beinvloeden. Met de huidige set aan spelregels gaat dat ook niet veranderen.
Snap wat je bedoeld hoor maar vind het een jank sport geworden.
Tuurlijk op het hoogste niveau zal het blijven gebeuren ook omdat de belangen zo groot zijn.
Maar dat liggen janken zoals immobile laatst ow doelpunt en weer verder rennen man man.

Weet wel wat je bedoeld hoor ook al 25 jaar aanvaller in de lagere klassen amateurvoetbal. Teveel lomp volk wat er rondloopt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 08 juli 2021 - 08:34   quote  deeplink  
Sterling mooi voorbeeld gisteren hoe vaak die opzoek was naar een pingel. Krijgt hem uiteindelijk dan ook nog vrij gemakkelijk. Hoe vaak er niet gevallen wordt met hangende beentjes snap dat het is om er voordeel uit te halen maar eigenlijk slaat het nergens meer op.
AkaS
 AkaS - donderdag 08 juli 2021 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 22:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Het is een stevig duwtje met de onderkant van de schouder. Speler kan helemaal niks meer en gaat met bal en al over de achterlijn anders. Spelers moeten niet zo ja ken en die scheidsrechters moeten veel mannelijker gaan fluiten.

Het begint een ongekende mietjessport te worden.
En niet te vergeten, de spelregels zijn zo krom als een hoepel en niemand kan het meer volgen.

Vroeger had je aangeschoten hands, nu heb je die achterlijke regels dat die spelers in het strafschopgebied als een stel debielen de handen op de rug doen. Je kunt dan nooit explosief wegdraaien als je tegenstander er een goede dribbel / passeerbeweging uit gooit.

IK heb ook weer een rode kaart gezien dat ik dacht, tjonge vroeger zou het een berisping zonder geel geweest zijn. Zijn tackels op de bal nu wel of niet toegestaan. Het lijkt wel het Nederlandse gedoogbeleid op softdrugs.... Je mag het wel verkopen maar niet echt op voorraad hebben. Je mag wel tackelen maar owee als je per ongeluk de voet of scheenbeen schampt van de tegenstander.

Ze mogen het theatergedoe van die Italianen weleens gaan aanpakken. Dat genaaierij en zo zijn er wel meer zaken die bij kunnen dragen aan een verbetering van het voetbal en verduideling voor de supporters / kijkers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 juli 2021 door AkaS --
Eide
 Eide - donderdag 08 juli 2021 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 juli 2021 - 08:39 schreef AkaS het volgende:

[..]

En niet te vergeten, de spelregels zijn zo krom als een hoepel en niemand kan het meer volgen.

Dit is nog nooit anders geweest. Er is in de voetbalregels ontzettend veel interpretatieruimte voor scheidsrechters. Bij hockey is bijvoorbeeld elke bal op de voet een overtreding. Gewoon zwart/wit zonder ruimte voor interpretatie. Als een scheidsrechter fluit laat iedereen de bal lis en neemt meteen afstand. Geen ruimte voor interpretatie.

Het voetbal staat echter bol van de schaduwgebieden. Je zal dit dus altijd blijven houden.
AkaS
 AkaS - donderdag 08 juli 2021 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juli 2021 - 22:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja en nee. Je krijgt gewoon geen overtreding mee voor de talloze kleine schopjes.

Ik heb een redelijk niveau gehaald (nou ja, 2e klasse dus tegenwoordig 1e klasse denk ik?) en ik heb geen wedstrijd gespeeld zonder pijn. Ik had als aanvaller echt altijd pijntjes. Ik heb een vol seizoen met een ingetapete enkel gespeeld en had eigenlijk altijd wel afdrukken van noppen op m'n benen staan.

Het gevolg is dat je gaat overdrijven om die scheidsrechter maar mee te krijgen. Het wordt een spel tussen de partijen over wie de scheidsrechter kan beinvloeden. Met de huidige set aan spelregels gaat dat ook niet veranderen.

Jeetje Eide, jij aanvaller. Dat had ik niet verwacht. Dacht eerder aan een middenvelder/spelverdeler... :-)
AkaS
 AkaS - donderdag 08 juli 2021 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 juli 2021 - 08:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is nog nooit anders geweest. Er is in de voetbalregels ontzettend veel interpretatieruimte voor scheidsrechters. Bij hockey is bijvoorbeeld elke bal op de voet een overtreding. Gewoon zwart/wit zonder ruimte voor interpretatie. Als een scheidsrechter fluit laat iedereen de bal lis en neemt meteen afstand. Geen ruimte voor interpretatie.

Het voetbal staat echter bol van de schaduwgebieden. Je zal dit dus altijd blijven houden.
Ik vond het aangeschoten hands ook wel duidelijk. wordt de bal tegen je aangeschoten kan je er niets aan doen. Ga je met de hand naar de bal is het hands. Dit is goed te managen, zeker nu de VAR er is.
Eide
 Eide - donderdag 08 juli 2021 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 juli 2021 - 08:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat kwam later, toen ik geen trekt meer had in selectievoetbal. :)

Ik heb nog jaren in 3e elftallen gespeeld (of eigenlijk het hoogste niet-selectie elftal) en daar speelde ik vaak als centrale middenvelder. Ik haalde overigens het 1e elftal destijds als A-junior waar in in de A1 als centrale verdediger speelde.

Dat was ook mijn grote nadeel; ik kan overal goed uit de voeten maar ben nergens echt heel goed in. Ik heb, zeker toen ik 3e elftallen ging spelen, eigenlijk overal wel gespeeld. Meestal in de as van het elftal ook als back kon ik leuk mee bij gebrek aan een echte back.
Eide
 Eide - donderdag 08 juli 2021 - 10:32   quote  deeplink  
Het schijnt dat de KNVB Van Gaal toch boven op de shortlist heeft gezet als nieuwe bondscoach. De argumentatie, als de berichtgeving klopt, is overigens heel valide in dat men een ervaren coach die bondscoach is geweest die de spelers kent en er meteen kan staan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021









0.0195970