BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - donderdag 27 mei 2021 - 19:17   quote  deeplink  
Mannen, het EK komt eraan en ik zag nog geen topic.

Wat betreft Oranje en Ajax is al genoeg stof opgewaaid. Dat wil zeggen, de bondscoach Frank de Boer zou spelers met een Ajax verleden voortrekken... Weer lekker afgunstig gezeik richting Ajax.

Verder twijfel ik oprecht aan de kwaliteiten van Frank de Boer als (bonds)coach...
Eide
 Eide - donderdag 27 mei 2021 - 19:24   quote  deeplink  
Volgens mij zijn het allemaal verdedigbare keuzes. Als FdB favorieten zou voortrekken had Stengs er ook wel bij gezeten. Ik vind het een hele logische selectie. Ik had persoonlijk liever El Ghazi gezien dan Promes, maar dat is dan ook wel de enige keuze waar ik een vraagteken bij zet.
Pietje
 Pietje - donderdag 27 mei 2021 - 23:04   quote  deeplink  
Vooropgesteld:ik ben geen Oranje-fanaat. Naast mijn liefde voor mijn vrouw, kinderen en kleinkinderen, heb ik nog maar één liefde, en dat is Ajax. Tóch vind ik het leuk dat er een verlaat EK aankomt, met een aantal wedstrijden in Amsterdam.

Ik ben ook niet een groot fan van Frank de Boer als trainer/coach. Ik haat al die breedte-balletjes en tikkie terug. Aan de andere kant, als je drie keer op rij (en bijna vier keer op rij (de Graafschap!!)) kampioen wordt, dan verdien je wat meer krediet.

Wat de selectie betreft, ben ik het volledig eens met Eide: wat Promes betreft, snap ik zijn selectie niet, maar eigenlijk ook de selectie van Donny van de Beek snap ik niet.

Ook geloof ik niet zo in voortrekkerij. Het is over het algemeen goed te verklaren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 27 mei 2021 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 mei 2021 - 19:24 schreef Eide het volgende:
Volgens mij zijn het allemaal verdedigbare keuzes. Als FdB favorieten zou voortrekken had Stengs er ook wel bij gezeten. Ik vind het een hele logische selectie. Ik had persoonlijk liever El Ghazi gezien dan Promes, maar dat is dan ook wel de enige keuze waar ik een vraagteken bij zet.
Voor mij ook een logische selectie en ook ik had El Ghazi er graag bij gezien tav Promes.

Maar goed we hebben miljoenen bondscoaches hier in Nederland, het zijn ook allemaal geen Ajacieden...;-)
Loetje
 Loetje - vrijdag 28 mei 2021 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 mei 2021 - 23:04 schreef Pietje het volgende:
Vooropgesteld:ik ben geen Oranje-fanaat. Naast mijn liefde voor mijn vrouw, kinderen en kleinkinderen, heb ik nog maar één liefde, en dat is Ajax. Tóch vind ik het leuk dat er een verlaat EK aankomt, met een aantal wedstrijden in Amsterdam.

Ik ben ook niet een groot fan van Frank de Boer als trainer/coach. Ik haat al die breedte-balletjes en tikkie terug. Aan de andere kant, als je drie keer op rij (en bijna vier keer op rij (de Graafschap!!)) kampioen wordt, dan verdien je wat meer krediet.

Wat de selectie betreft, ben ik het volledig eens met Eide: wat Promes betreft, snap ik zijn selectie niet, maar eigenlijk ook de selectie van Donny van de Beek snap ik niet.

Ook geloof ik niet zo in voortrekkerij. Het is over het algemeen goed te verklaren.
4x op rij zelfs.

Erna een jaar niet. Jaar erna ging het mis bij De Graafschap voor zijn 5e titel als Ajax coach in 5.5 jaar

Ik vind de selectie deels vreemd hoor
Eide
 Eide - vrijdag 28 mei 2021 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 mei 2021 - 23:04 schreef Pietje het volgende:

Wat de selectie betreft, ben ik het volledig eens met Eide: wat Promes betreft, snap ik zijn selectie niet, maar eigenlijk ook de selectie van Donny van de Beek snap ik niet.
Donny heeft aanmerkelijk meer gespeeld dan Ake, die ook mee mag. Ten tweede denk ik dat Donny was afgevallen als FdB maar 23 spelers mee had mogen nemen. Hij mazzelt nu omdat er 26 mee kunnen. Ten derde kom je tijdens een toernooi meestal aanvallers tekort. Met Donny heb je een makkelijk scorende middenvelder mee die zowel met z'n voeten als met het hoofd kan scoren. Samen met Klaassen zijn zij de enige twee middenvelders van hoog niveau met die vaardigheden. Dat je ze dan beide meneemt lijkt mij volslagen logisch.
remco k
 remco k - vrijdag 28 mei 2021 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 mei 2021 - 09:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Donny heeft aanmerkelijk meer gespeeld dan Ake, die ook mee mag. Ten tweede denk ik dat Donny was afgevallen als FdB maar 23 spelers mee had mogen nemen. Hij mazzelt nu omdat er 26 mee kunnen. Ten derde kom je tijdens een toernooi meestal aanvallers tekort. Met Donny heb je een makkelijk scorende middenvelder mee die zowel met z'n voeten als met het hoofd kan scoren. Samen met Klaassen zijn zij de enige twee middenvelders van hoog niveau met die vaardigheden. Dat je ze dan beide meneemt lijkt mij volslagen logisch.
Ake 993 minuten, Donny 1456 minuten.

Beide heren in mijn beleving echt veel te weinig, het is ook niet zo dat dit jongens zijn die onbetwist basis speler zijn, dit zijn jongens die in de categorie zitten dat ze goed in vorm zouden moeten zijn en uitmaken wie de eerste wissels zouden moeten zijn.

En met name Donny heeft echt amper wat goeds laten zien, die kwam ook in die minuten structureel te kort in die ploeg, wat ik me met name dan afvraag, op basis waarvan denkt de Boer dat Donny zijn hoge Ajax niveau wel kan behalen in de komende 6 weken??
Eide
 Eide - vrijdag 28 mei 2021 - 12:02   quote  deeplink  
Depay heeft ook in zo'n periode gezeten. Nu weet ik dat Remco bepaald geen fan van Depay is, maar de man is zonder twijfel uitgegroeid tot een grote meneer in Frankrijk. Uiteindelijk gaat het om de kwaliteiten die de heren bezitten.
Pietje
 Pietje - vrijdag 28 mei 2021 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 mei 2021 - 00:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

4x op rij zelfs.

Erna een jaar niet. Jaar erna ging het mis bij De Graafschap voor zijn 5e titel als Ajax coach in 5.5 jaar

Ik vind de selectie deels vreemd hoor
Je hebt helemaal gelijk hoor. Dat krijg je op mijn leeftijd, dan word je een "tikkie" vergeetachtig. ;-)
remco k
 remco k - vrijdag 28 mei 2021 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 mei 2021 - 12:02 schreef Eide het volgende:
Depay heeft ook in zo'n periode gezeten. Nu weet ik dat Remco bepaald geen fan van Depay is, maar de man is zonder twijfel uitgegroeid tot een grote meneer in Frankrijk. Uiteindelijk gaat het om de kwaliteiten die de heren bezitten.
Eens hoor, het gaat ook om de kwaliteiten, maar dan iemand toch alleen over oordelen als je ze ook laat zien?

Leuk stukje over depay trouwens van zijn eigen voorzitter.

https://www.vi.nl/nieuws/memphis-krijgt-trap-na-van-lyon-directeur-hij-is-geen-messi-of-ronaldo-he
Eide
 Eide - vrijdag 28 mei 2021 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 mei 2021 - 15:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens hoor, het gaat ook om de kwaliteiten, maar dan iemand toch alleen over oordelen als je ze ook laat zien?
Paul Pogba, ook geen truttige voetballer, heeft ook een hele periode nauwelijks gespeeld. Ik noem maar ens iemand. Sommige voetballers zitten bij trainer X of Y gewoon niet op de goede plek. Omgekeerd zie je ook wel eens dat spelers bij hun club fenomenaal zijn op als international vies tegenvallen...

Het gaat om kwaliteit, maar kwaliteit komt bovendrijven onder de juiste omstandigheden. Ik zou Donny altijd meenemen.
remco k
 remco k - vrijdag 28 mei 2021 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 mei 2021 - 16:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Paul Pogba, ook geen truttige voetballer, heeft ook een hele periode nauwelijks gespeeld. Ik noem maar ens iemand. Sommige voetballers zitten bij trainer X of Y gewoon niet op de goede plek. Omgekeerd zie je ook wel eens dat spelers bij hun club fenomenaal zijn op als international vies tegenvallen...

Het gaat om kwaliteit, maar kwaliteit komt bovendrijven onder de juiste omstandigheden. Ik zou Donny altijd meenemen.
Verschil is wel dat een speler als pogba onbetwist basis speler is bij zijn land. Donny hoort bij de nummers 12 tm 25.

Maar goed. Ik misgun het hem niet hè. Ik hoop dat hij mocht hij minuten maken de sterren van de hemel speelt. En ik stel ook geen vraagtekens bij zijn kwaliteiten.

Ik denk alleen dat een reservespeler van zijn leeftijd die niet heel veel gebruikt is en bij zijn huidige club eigenlijk niet speelt. Niet mee zou moeten naar een eindronde.
remco k
 remco k - zaterdag 29 mei 2021 - 10:15   quote  deeplink  
Ik had denk ik ook liever Botman gezien. Kampioen van Frankrijk en altijd basis speler geweest. Die jongen had de aanvallers van Psg ook een van de potten volledig in de zak. Ake is dit seizoen dan gewoon de mindere geweest.

Hij is denk ik zelfs de enige Nederlander uit een top competitie die als basis speler gewoon kampioen is geworden.
Eide
 Eide - zaterdag 29 mei 2021 - 10:23   quote  deeplink  
Eerlijkheidshalve daarbij wel dat het seizoen begin als basisspeler en langdurig geblesseerd is geweest. Hij is na z'n terugkeer ook weer geregeld basisspeler geweest (wetende dat pep Guardiola rouleert met spelers).
Pietje
 Pietje - zaterdag 29 mei 2021 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 mei 2021 - 10:15 schreef remco k het volgende:
Ik had denk ik ook liever Botman gezien. Kampioen van Frankrijk en altijd basis speler geweest. Die jongen had de aanvallers van Psg ook een van de potten volledig in de zak. Ake is dit seizoen dan gewoon de mindere geweest.

Hij is denk ik zelfs de enige Nederlander uit een top competitie die als basis speler gewoon kampioen is geworden.
Je hebt gelijk, maar zou de selectie van Aké iets te maken kunnen hebben met multifunctionaliteit? Ik heb zoiets namelijk Frank de Boer horen zeggen. Een andere reden kan ik mij nauwelijks voorstellen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 mei 2021 - 12:57   quote  deeplink  
Wat is Oranje??

Doe mij maar AJAX!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 mei 2021 door Ajax Warrior --
Pietje
 Pietje - maandag 31 mei 2021 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 mei 2021 - 12:57 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wat is Oranje??

Doe mij maar AJAX!!!
Haha. Hier is er nog eentje hoor!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 31 mei 2021 - 23:13   quote  deeplink  
Ben teveel voetbalgek om niet naar Oranje te kijken..vind een tournooi zoals een EK of WK altijd wel iets hebben.

Ik Kijk dan wel met mijn Ajax-ogen en hoopt dat de Ajacieden en oudAjacieden het goed doen, bepalend zijn en niet geblesseerd raken.

Want Ajax staat op 1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 mei 2021 door Jack Huntelaar --
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 01 juni 2021 - 09:35   quote  deeplink  
Jong Oranje heeft lekker die Fransen eruit geknikkerd. Leuk man!! Oranje vind ik leuk, omdat het toch vaak veel (ex)Ajax spelers zijn ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 01 juni 2021 - 09:56   quote  deeplink  
Ik ben gewoon voetbal gek. En kijk een hoop wedstrijden die me interessant lijken. Zo’n wk of ek is het ultieme toernooi voor spelers. Ik hou er wel van.

Enige issue wat ik heb is dat men teveel wedstrijden speelt momenteel en dat dit ten koste gaat van de clubs.
Eide
 Eide - dinsdag 01 juni 2021 - 15:29   quote  deeplink  
Jasper Cillissen is afgevallen bij Oranje vanwege zijn coronabesmetting. Ik ben benieuwd voor wie FdB gaat kiezen, Stekelenburg of Krul.
remco k
 remco k - dinsdag 01 juni 2021 - 15:45   quote  deeplink  
De Roon sowieso als basis speler naar het ek.

Man man man.
Pietje
 Pietje - dinsdag 01 juni 2021 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juni 2021 - 15:29 schreef Eide het volgende:
Jasper Cillissen is afgevallen bij Oranje vanwege zijn coronabesmetting. Ik ben benieuwd voor wie FdB gaat kiezen, Stekelenburg of Krul.
Uitgaande van de vorige oefen interlands, zal het wel Krul worden vrees ik.
remco k
 remco k - dinsdag 01 juni 2021 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juni 2021 - 15:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Uitgaande van de vorige oefen interlands, zal het wel Krul worden vrees ik.
Krul op goal de Roon op cvm.

Je hebt gewoon beter tot je beschikking.
Pietje
 Pietje - dinsdag 01 juni 2021 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juni 2021 - 15:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Krul op goal de Roon op cvm.

Je hebt gewoon beter tot je beschikking.
Tja, het is een keuze... Een verkeerde keuze is ook een keuze. Het is duidelijk weer de eigenwijze Frank de Boer.

En of we betere spelers tot onze beschikking hebben!
Pietje
 Pietje - dinsdag 01 juni 2021 - 16:11   quote  deeplink  
Het is wel heel erg sneu voor Jasper Cillessen. Het zal me niks verbazen als meer landen met besmettingen te maken krijgen, ook tijdens het toernooi zelf.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 juni 2021 door Pietje --
Pietje
 Pietje - woensdag 02 juni 2021 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juni 2021 - 15:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Krul op goal de Roon op cvm.

Je hebt gewoon beter tot je beschikking.
Ik hoorde zojuist dat Stekelenburg rugnummer "1" krijgt. Dat is natuurlijk geen garantie, maar is wel een indicatie.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 02 juni 2021 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juni 2021 - 15:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Uitgaande van de vorige oefen interlands, zal het wel Krul worden vrees ik.
Ik denk zelf dat het Stekelenburg gaat worden, dat kon hij vorige keer niet maken, maar op de trainingen laat Stekelenburg zien dat hij beter is. Als hij de oefenwedstrijd goed gaat keepen, dan staat hij gewoon erin
Pietje
 Pietje - woensdag 02 juni 2021 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 juni 2021 - 11:22 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het Stekelenburg gaat worden, dat kon hij vorige keer niet maken, maar op de trainingen laat Stekelenburg zien dat hij beter is. Als hij de oefenwedstrijd goed gaat keepen, dan staat hij gewoon erin
Ja, mooi hè van Stekelenburg. Het lijkt erop dat Maarten in zijn tweede jeugd is. Ik gun het hem van harte. Ik heb hem altijd een prima keeper gevonden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 02 juni 2021 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 juni 2021 - 11:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, mooi hè van Stekelenburg. Het lijkt erop dat Maarten in zijn tweede jeugd is. Ik gun het hem van harte. Ik heb hem altijd een prima keeper gevonden.
Ja ik ook, Top keeper, hij is ook gewend om finales te spelen, waaronder de WK finale
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 02 juni 2021 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juni 2021 - 15:45 schreef remco k het volgende:
De Roon sowieso als basis speler naar het ek.

Man man man.
Geen slechte speler maar ik denk dat Klaassen, Vd Beek en Gravenberch beter zijn.
Frenkie, Wijnaldum, Klaassen had ik wel willen zien.

Ben er sowieso niet helemaal uit hoe ik ze het liefst zie spelen.

----------Steek--------
Timber---de Vrij-DeLigt---Wijndal
----Frenkie-Wijnaldum--Klaassen---
Malen------Weghorst----Depay

Lijkt me wel wat. Of 4-3-1-2 Weghorst voor vd Beek dan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 juni 2021 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juni 2021 - 15:45 schreef remco k het volgende:
De Roon sowieso als basis speler naar het ek.

Man man man.
Ik hoop het niet, is opbouwend niet te best, ik denk dat hij met een extra slot voor de verdediging wil spelen met de Roon.

Brengt wel een risico met zich mee want hij is een kaartenpakker!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 juni 2021 door Jack Huntelaar --
Pietje
 Pietje - woensdag 02 juni 2021 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juni 2021 - 15:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Krul op goal de Roon op cvm.

Je hebt gewoon beter tot je beschikking.
Inderdaad dus. Je had een vooruitziende blik...
remco k
 remco k - woensdag 02 juni 2021 - 20:57   quote  deeplink  
Depay weer eens met balverlies op een plek waar hij helemaal niet moet komen.

Bah
remco k
 remco k - woensdag 02 juni 2021 - 21:02   quote  deeplink  
Maakt daarna wel een hele mooie goal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 juni 2021 - 21:30   quote  deeplink  
Timber speelt een puike wedstrijd, petje af hoor met zijn 19 jaar
Pietje
 Pietje - woensdag 02 juni 2021 - 21:36   quote  deeplink  
Tjonge, jonge, jonge... Ik kijk ook eens naar het Nederlands elftal. Wat een slaapverwekkende bende is dat. Ik heb nog nooit eerder zo ontzettend veel foutieve passes gezien. Geen passie, geen gogme. Waardeloos.
De tweede helft ga ik niet kijken.
De tv uit en lekker in de tuin in met mijn mooie boek.
Succes allemaal.
pth
 pth - woensdag 02 juni 2021 - 21:46   quote  deeplink  
Wat een truttenbakken voetbal. Frankie als bondscoach, dan moet je echt een pest hekel aan voetbal hebben. Tenzij er een wonder gebeurd worden dat drie oersaaie poulewedstijden en klaar …maar goed als de Roon tot de beste 25 voetballers van Nederland schijnt te horen dan kun je misschien ook niet meer verwachten. Misschien kan Frankie zondag een 1-7-3-0 systeem uitproberen tegen Georgie, wat een kneus van een trainer
remco k
 remco k - woensdag 02 juni 2021 - 22:07   quote  deeplink  
De Roon laat z’n man echt volledig lopen. Maar waar is dat centrum mensen.
pth
 pth - woensdag 02 juni 2021 - 22:10   quote  deeplink  
Lekker voetbal onder Frankie de Frons. Geeft toch hoop dit geklojo tegen de machtige 3e keus van Schotland …. Bijna lachwekkend dit niveau …
Eide
 Eide - woensdag 02 juni 2021 - 22:16   quote  deeplink  
Het is behoorlijk doorzetten om dit aan te gluren.
pth
 pth - woensdag 02 juni 2021 - 22:23   quote  deeplink  
Met een beetje zappen naar Engeland - Oostenrijk en Duitsland - Denemarken hou ik het nog net vol, maar dat ga ik niet nog een paar wedstrijden doen. Eerst heeft de Frons me mijn seizoenkaart bij Ajax doen opgeven met het kut voetbal in zijn periode en nu mag betrokkene Oranje totaal de vernieling in helpen. Verschrikkelijk schouwspel …
pth
 pth - woensdag 02 juni 2021 - 22:31   quote  deeplink  
Ik heb het wel gezien met Frons de Boer. Geweldige voetballer, één van de grootste mislukkingen als trainer uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis. Krijgt werkelijk bij geen enkel elftal iets van voetbal er in ….
pth
 pth - woensdag 02 juni 2021 - 22:33   quote  deeplink  
Naar ventje Depay, maar wel een geweldige vrije trap. Niet gek 2-2 tegen Schotland C
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 juni 2021 - 22:35   quote  deeplink  
Tja het ziet er niet best uit, er zit totaal geen verrassing in
pth
 pth - woensdag 02 juni 2021 - 22:35   quote  deeplink  
Mooi om de cirkel rond te maken: stadion waar een einde kwam aan zijn interland carrière, meteen ook maar het einde van zijn trainers carrière laten zijn.
pth
 pth - woensdag 02 juni 2021 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 juni 2021 - 22:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Tja het ziet er niet best uit, er zit totaal geen verrassing in
Er zit helemaal geen voetbal in … dat ultra verdedigende systeem slaat nergens op tegen dit soort tegenstanders. Tegen een heel sterk land kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar tegen Schotland C … doe dan gewoon niet mee aan het EK.
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 juni 2021 - 23:34   quote  deeplink  
De boer fails again.. waardeloos
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 juni 2021 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 juni 2021 - 21:02 schreef remco k het volgende:
Maakt daarna wel een hele mooie goal.
+En en -en... Al met al een beperkte speler die denkt dat die messi of Ronaldo is...
Pietje
 Pietje - woensdag 02 juni 2021 - 23:41   quote  deeplink  
Nou, ik heb dus niks gemist, zag en las ik.
Dit Oranje is totaal kansloos straks tijdens het EK.
Of ze hebben heel Nederland zand in de ogen gestrooid en gaan ze schitteren. Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.

Ik hoop dat de Boer na het komende EK zijn koffer pakt en vertrekt. Eigenwijs figuur met zijn Promes, de Room en Krul...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021









0.0070440