BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 30 juni 2021 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 - 21:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk dat er meer aan de hand was, dat stipt je goed aan.

Maar je laat wel met dit systeem omdat je zo veel verdedigers hebt eerder de tegenstander komen, je kan dan minder druk zetten

Nederland moet je laten aanvallen op z'n Ajax, niet vanuit je schulp (verdediging) zoals PSV ergens speelt.
De tegenstander je wil opbrengen

Echt het systeem doet zeker wel iets, met 4 verdedigers hebben ze allemaal een mannetje, is zelfs makkelijker te verdedigen

Maar om het verhaal kort te maken, ik denk niet dat jij blij zou zijn wanneer Ajax 5-3-2 ging spelen...;-)
Je zou mits goed uitgevoerd makkelijker meer druk kunnen zetten.

Daar heb je die twee hoge backs voor en kun je juist heel makkelijk overal 1 op 1 staan.

Systemen zijn voor mij niet heilig. Mooi voetbal wel.
remco k
 remco k - woensdag 30 juni 2021 - 10:14   quote  deeplink  
Even serieus. Zweden krijgt gister een rode kaart omdat die speler ondanks het spelen van de bal het wel met gestrekt been doet.

Ik vind dat echt een schandalige beslissing.

Natuurlijk is de botsing die ontstaat verschrikkelijk. Maar hij speelt gewoon 100% de bal. En de bal spelen gebeurt per wedstrijd een paar hinder keer dmv een gestrekt been. Dat been is namelijk ook gestrekt bij een sliding om een bal binnen te houden en ook gestrekt bij een lange bal geven.

Echt een hele nare botsing maar hier mag je nooit rood voor geven. Sterker nog, het is niet eens een overtreding.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 30 juni 2021 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Je zou mits goed uitgevoerd makkelijker meer druk kunnen zetten.

Daar heb je die twee hoge backs voor en kun je juist heel makkelijk overal 1 op 1 staan.

Systemen zijn voor mij niet heilig. Mooi voetbal wel.
Over het algemeen hebben aanvallende buitenspelers meer rendement met hun voorzetten.

Een hogere assist score dan Dumfries en van Aanholt.

Ik snapte in 1e instantie al niet dat hij Bergwijn met name El ghazi thuis liet

Later toen hij vast hield aan het 5-3-3 systeem wel, dat heeft hem uiteindelijk wel de das om gedaan
remco k
 remco k - woensdag 30 juni 2021 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 11:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Over het algemeen hebben aanvallende buitenspelers meer rendement met hun voorzetten.

Een hogere assist score dan Dumfries en van Aanholt.

Ik snapte in 1e instantie al niet dat hij Bergwijn met name El ghazi thuis liet

Later toen hij vast hield aan het 5-3-3 systeem wel, dat heeft hem uiteindelijk wel de das om gedaan
Assist score met voorzetten is uberhaubt nihil. En as je naar Az en psv kijkt denk ik dat Wijndal en dumfries met voorzetten succesvoller zijn dan de buitenspeler die daar loopt.

Vrijwel alle buitenspeler trekken naar binnen.

Bergwijn meenemen was gewoon gek geweest met als ake en vd beek vind ik.

El ghazi had inderdaad meegenomen moeten worden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 30 juni 2021 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 10:14 schreef remco k het volgende:
Even serieus. Zweden krijgt gister een rode kaart omdat die speler ondanks het spelen van de bal het wel met gestrekt been doet.

Ik vind dat echt een schandalige beslissing.

En het rare is, die van Engeland kwam er mee weg!
Loetje
 Loetje - woensdag 30 juni 2021 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 13:09 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En het rare is, die van Engeland kwam er mee weg!
Wat ik begrepen heb, is dat omdat hij in eerste instantie voor de bal ging, daarna voet op voet geel is.

Veel regels zijn veranderd en geen hond snapt het nog
Loetje
 Loetje - woensdag 30 juni 2021 - 14:27   quote  deeplink  
Cillessen
Dumfries, Van Dijk, De Ligt, Blind,
De Jong, Klaassen, Wijnaldum
Malen, Depay, El Ghazi.

Ik denk dat dat op dit moment ons sterkste elftal is.
AkaS
 AkaS - woensdag 30 juni 2021 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 14:27 schreef Loetje het volgende:
Cillessen
Dumfries, Van Dijk, De Ligt, Blind,
De Jong, Klaassen, Wijnaldum
Malen, Depay, El Ghazi.

Ik denk dat dat op dit moment ons sterkste elftal is.
Als je met buitenspelers gaat spelen zou ik Depay aan de buitenkant zetten en Weghorst in de punt zetten. Deze man kan zogenaamd niet voetballen, maar scoren des te meer. Is een aanspeelpunt in het dominante voetbal dat we willen spelen. Ik vind zowel Malen als Depay niet sterk in de eerste aanname. Die hebben ruimte nodig.

Maarja we zijn Nederland en dan moeten verdedigers en de spits geweldige voetballers zijn.

In mijn optiek moet een verdediger verdedigen en een spits scoren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 30 juni 2021 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 14:27 schreef Loetje het volgende:
Cillessen
Dumfries, Van Dijk, De Ligt, Blind,
De Jong, Klaassen, Wijnaldum
Malen, Depay, El Ghazi.

Ik denk dat dat op dit moment ons sterkste elftal is.
Je moet bondscoach worden, idd is dit het sterkst mogelijkste elftal is
Loetje
 Loetje - woensdag 30 juni 2021 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 14:38 schreef AkaS het volgende:

[..]

Als je met buitenspelers gaat spelen zou ik Depay aan de buitenkant zetten en Weghorst in de punt zetten. Deze man kan zogenaamd niet voetballen, maar scoren des te meer. Is een aanspeelpunt in het dominante voetbal dat we willen spelen. Ik vind zowel Malen als Depay niet sterk in de eerste aanname. Die hebben ruimte nodig.

Maarja we zijn Nederland en dan moeten verdedigers en de spits geweldige voetballers zijn.

In mijn optiek moet een verdediger verdedigen en een spits scoren.
Met Klaassen op 10 zou Weghorst zeker een optie kunnen zijn. Jongens kunnen ruimte voor elkaar maken.

En wedstrijden waar je geen tegenstand hebt, Gravenberch op de plaats van Wijnaldum
Loetje
 Loetje - woensdag 30 juni 2021 - 15:39   quote  deeplink  
Maar zet er maar een echte baas neer, wellicht komt mijn trots op Nederland gevoel dan ooit nog terug.

Zet er een goede veldtrainer bij die goed weet hoe met spelers om te gaan, en die hebben we in Nederland met Fred Rutten, Rene Meulensteen, Alfredo Schreuder en Kees van Wonderen. Allemaal 0 uitstraling als hoofdtrainer, maar fenomenaal in hun vak als veldtrainer

Misschien wordt het dan ooit nog wat.
Pietje
 Pietje - woensdag 30 juni 2021 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 14:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb, is dat omdat hij in eerste instantie voor de bal ging, daarna voet op voet geel is.

Veel regels zijn veranderd en geen hond snapt het nog
Maar dat deed die Zweed toch ook, voor de bal gaan? Ik vond het in ieder geval een zeer dubieuze rode kaart.
Pietje
 Pietje - woensdag 30 juni 2021 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 14:27 schreef Loetje het volgende:
Cillessen
Dumfries, Van Dijk, De Ligt, Blind,
De Jong, Klaassen, Wijnaldum
Malen, Depay, El Ghazi.

Ik denk dat dat op dit moment ons sterkste elftal is.
Eens! Was jij maar onze bondscoach. :-)
remco k
 remco k - woensdag 30 juni 2021 - 22:08   quote  deeplink  
Wat vinden jullie van Tomas Letsch.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 30 juni 2021 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 22:05 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eens! Was jij maar onze bondscoach. :-)
Ik was het eerst die dat zei hoor ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 30 juni 2021 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 22:08 schreef remco k het volgende:
Wat vinden jullie van Tomas Letsch.
Een goeie maar wat ik gister al zei wordt het Henkie ten Cate met Gullit, vorige keer was hij al 2e keus achter Frank de Boer van de KNVB.

Geloof niet dat ze een buitenlander binnen halen, wat misschien niet verkeerd zou zijn.

Van Gaal zou niet verkeerd zijn maar wil direct alles binnen de KNVB naar zijn hand zetten.
Daar zit niemand op te wachten, een derde termijn gaat denk ik niet gebeuren.

Henk lijkt als je hem hoor praten een softy maar dat is hij absoluut niet.
Hij gaat direct alles naar zijn hand zetten, niet goedschiks dan kwaadschiks.

Denk echt dat hij nu aan de beurt is.
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 juni 2021 door Jack Huntelaar --
Pietje
 Pietje - woensdag 30 juni 2021 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 22:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik was het eerst die dat zei hoor ;-)
Oei, dat zie ik nu pas. Hahaha. Sorry, vriend. Ik zal voortaan wat beter lezen. :-)
Pietje
 Pietje - woensdag 30 juni 2021 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 22:08 schreef remco k het volgende:
Wat vinden jullie van Tomas Letsch.
Eén van de grote verrassingen in de eredivisie met Vitesse. Een trainer met visie, die dat goed naar zijn selectie kan overbrengen. Ik denk dat hij zomaar een uitstekend bondscoach kan blijken te zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 01 juli 2021 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 23:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eén van de grote verrassingen in de eredivisie met Vitesse. Een trainer met visie, die dat goed naar zijn selectie kan overbrengen. Ik denk dat hij zomaar een uitstekend bondscoach kan blijken te zijn.
Van mij mag het hoor, hij heeft in ieder geval charisma!
Ik ben ook veel kritischer wanneer er een nieuwe coach voor Ajax moet komen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 01 juli 2021 - 07:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 23:37 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oei, dat zie ik nu pas. Hahaha. Sorry, vriend. Ik zal voortaan wat beter lezen. :-)
Dan zitten we in ieder geval op 1 lijn! ;-)
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2021 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 23:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Een goeie maar wat ik gister al zei wordt het Henkie ten Cate met Gullit, vorige keer was hij al 2e keus achter Frank de Boer van de KNVB.

Geloof niet dat ze een buitenlander binnen halen, wat misschien niet verkeerd zou zijn.

Van Gaal zou niet verkeerd zijn maar wil direct alles binnen de KNVB naar zijn hand zetten.
Daar zit niemand op te wachten, een derde termijn gaat denk ik niet gebeuren.

Henk lijkt als je hem hoor praten een softy maar dat is hij absoluut niet.
Hij gaat direct alles naar zijn hand zetten, niet goedschiks dan kwaadschiks.

Denk echt dat hij nu aan de beurt is.
.
Ik lees de geruchten, wat ik vraag is gewoon een mening van mensen. Het zou best kunnen dat het ten Cate wordt.

De enige reden dat hij daar komt te zitten, is de hele racisme discussie rondom de vorige keer dat men een bondscoach moest aanstellen, en dat willen ze nu voor zijn.

ten Cate heeft niets, maar dan ook werkelijk niets bereikt in zijn carrière waardoor hij deze baan zou mogen krijgen.
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2021 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 14:27 schreef Loetje het volgende:
Cillessen
Dumfries, Van Dijk, De Ligt, Blind,
De Jong, Klaassen, Wijnaldum
Malen, Depay, El Ghazi.

Ik denk dat dat op dit moment ons sterkste elftal is.
Cilissen mag echt nooit op de goal staan. Daar zijn echt betere alternatieven voor.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 01 juli 2021 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 10:14 schreef remco k het volgende:
Even serieus. Zweden krijgt gister een rode kaart omdat die speler ondanks het spelen van de bal het wel met gestrekt been doet.

Ik vind dat echt een schandalige beslissing.

Natuurlijk is de botsing die ontstaat verschrikkelijk. Maar hij speelt gewoon 100% de bal. En de bal spelen gebeurt per wedstrijd een paar hinder keer dmv een gestrekt been. Dat been is namelijk ook gestrekt bij een sliding om een bal binnen te houden en ook gestrekt bij een lange bal geven.

Echt een hele nare botsing maar hier mag je nooit rood voor geven. Sterker nog, het is niet eens een overtreding.
HIer ben ik het niet mee eens, hij gaat er met gestrekt been in op een hoogte waarvan je weet dat je iemand kan raken. Dat is wel degelijk een rode kaart. JA hij speelt de bal, maar hij speelt ook de man. Dit is gewoopn een smerige overtreding en terecht bestraft met rood. Als hij gewoon zijn been naar beneden had gehouden of na het raken van de bal zijn been terugtrekt is er niets aan de hand. HIer was misschien geen sprake van opzet, maar het is en blijft een vreselijke overtreding. Hij had zijn been zo niet in hoeven zetten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 01 juli 2021 - 09:12   quote  deeplink  
Geef mij Keizer maar als bondscoach....
AkaS
 AkaS - donderdag 01 juli 2021 - 09:40   quote  deeplink  
Het contactmoment was nasty, maar was tevens de uitzwaai van het been om de bal te spelen. Precies zoals het been dat geraakt werd deed. Alleen was dat been vermoedelijk net even later.

Ik heb het beeld van dat been gezien en dat zag er niet best uit. Echt super vervelend. Maar volgens mij mogen de spelregels weleens nagekeken gaan worden. Het raakt soms kant noch wal meer.

Onvermijdelijke en onbedoelde botsingen worden tegenwoordig harder bestraft als bewuste overtredingen, slaat nergens op.

Er wordt gestraft obv consequentie, mijn inziens moet er gestraft worden obv moedwilligheid om een overtreding te maken. Wordt het ook gelijk sportiever.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 juli 2021 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - donderdag 01 juli 2021 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2021 - 09:11 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

HIer ben ik het niet mee eens, hij gaat er met gestrekt been in op een hoogte waarvan je weet dat je iemand kan raken. Dat is wel degelijk een rode kaart. JA hij speelt de bal, maar hij speelt ook de man. Dit is gewoopn een smerige overtreding en terecht bestraft met rood. Als hij gewoon zijn been naar beneden had gehouden of na het raken van de bal zijn been terugtrekt is er niets aan de hand. HIer was misschien geen sprake van opzet, maar het is en blijft een vreselijke overtreding. Hij had zijn been zo niet in hoeven zetten.
Hij ging vol voor de bal en die stier rent zelf door terwijl die wist dat die de bal niet meer kon halen, gewoon een ongelukkige botsing en was geen rood waard..
nummer10
 nummer10 - donderdag 01 juli 2021 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2021 - 09:12 schreef Ajax we love you het volgende:
Geef mij Keizer maar als bondscoach....
Keizer.... Misschien erbij als veld trainer maar als er 1 trainer is die geen uitstraling, of gezag heeft is hij het wel..
Pietje
 Pietje - donderdag 01 juli 2021 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2021 - 07:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan zitten we in ieder geval op 1 lijn! ;-)
Haha. Een juiste constatering :-)
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2021 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2021 - 09:11 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

HIer ben ik het niet mee eens, hij gaat er met gestrekt been in op een hoogte waarvan je weet dat je iemand kan raken. Dat is wel degelijk een rode kaart. JA hij speelt de bal, maar hij speelt ook de man. Dit is gewoopn een smerige overtreding en terecht bestraft met rood. Als hij gewoon zijn been naar beneden had gehouden of na het raken van de bal zijn been terugtrekt is er niets aan de hand. HIer was misschien geen sprake van opzet, maar het is en blijft een vreselijke overtreding. Hij had zijn been zo niet in hoeven zetten.
Als je gevoetbald hebt weet je dat het fysiek onmogelijk is zo snel dat been in te trekken of terug te trekken.

Maar dat zou mooi zijn. Iedere sliding die half hoog is gewoon voor springen en je tegenstander krijgt rood.

Het slachtoffer komt zeg halfslachtig dat duel in en gaat eigenlijk zelf niet voor de bal.

Was het eerste wat je leerde. Of vol of niet het duel aan gaan.
AkaS
 AkaS - donderdag 01 juli 2021 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 15:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Met Klaassen op 10 zou Weghorst zeker een optie kunnen zijn. Jongens kunnen ruimte voor elkaar maken.

En wedstrijden waar je geen tegenstand hebt, Gravenberch op de plaats van Wijnaldum
Totally eens:-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 01 juli 2021 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2021 - 08:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik lees de geruchten, wat ik vraag is gewoon een mening van mensen. Het zou best kunnen dat het ten Cate wordt.

De enige reden dat hij daar komt te zitten, is de hele racisme discussie rondom de vorige keer dat men een bondscoach moest aanstellen, en dat willen ze nu voor zijn.

ten Cate heeft niets, maar dan ook werkelijk niets bereikt in zijn carrière waardoor hij deze baan zou mogen krijgen.
Ik heb in principe ook geen voorkeur maar er zijn slechteren, en ik ben een voorstander van aanvallend voetbal, wat de voorkeur krijgt van Henk.

Het feit dat we nu zoveel goede verdedigers hebben wat vroeger weleens anders was vind ik een 5 verdedigers systeem niet noodzakelijk, het probleem lag eerder voor in.

Ten Cate zegt tijdens analyses die dingen die ik ook zie, maar met van Gaal zie ik het overigens ook wel zitten, geen probleem mee..
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2021 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2021 - 17:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik heb in principe ook geen voorkeur maar er zijn slechteren, en ik ben een voorstander van aanvallend voetbal, wat de voorkeur krijgt van Henk.

Het feit dat we nu zoveel goede verdedigers hebben wat vroeger weleens anders was vind ik een 5 verdedigers systeem niet noodzakelijk, het probleem lag eerder voor in.

Ten Cate zegt tijdens analyses die dingen die ik ook zie, maar met van Gaal zie ik het overigens ook wel zitten, geen probleem mee..
Ten Cate is een prima veldtrainer. Maar als hoofdtrainer echt helemaal niks laten zien. En het is ook niet zo dat hij pas een jaar bezig is.

Geen van de clubs die er toe doen willen hem als hoofdtrainer en dan zou hij oranje moeten gaan managen?
Beetje hetzelfde als met Lijnders. Prima als veldtrainer en als hoofdtrainer keihard gefaald.

Oranje heeft geen tijd om iets te proberen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 01:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2021 - 22:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar dat deed die Zweed toch ook, voor de bal gaan? Ik vond het in ieder geval een zeer dubieuze rode kaart.
Puur afgaand op de regels was deze correct.

En ja, wij zien dingen vaak heel anders
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 02:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2021 - 08:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Cilissen mag echt nooit op de goal staan. Daar zijn echt betere alternatieven voor.
Ik vind ons hele doel gewoon slecht.

Het is hopen op Bijlow in de toekomst
remco k
 remco k - vrijdag 02 juli 2021 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 02:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind ons hele doel gewoon slecht.

Het is hopen op Bijlow in de toekomst
Daarom zou ik hem ook gewoon al gaan opstellen

Een Bijlow in vorm is nu al beter dan de anderen.
remco k
 remco k - vrijdag 02 juli 2021 - 08:56   quote  deeplink  
Dit hieronder zijn de feitelijke spelregels omtrent het verwijderen van een speler. Weliswaar van de knvb maar deze zijn dezelfde als die de uefa hanteert op dit vlak.

Ik kan in deze regels niet terug vinden dat het een rode kaart zou moeten zijn.

Overtredingen die met een veldverwijdering worden bestraft
Een speler, wisselspeler of gewisselde speler wordt van het speelveld gezonden indien hij één van de hieronder volgende overtredingen begaat:
• de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontnemen, door door middel van een overtreding
m.b.t. hands (dit geldt niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied);
• een doelpunt voorkomt, of een tegenstander die zich, in algemene zin, in de richting van het doel van de
overtreder begeeft, een duidelijke scoringskans ontneemt, door middel van een overtreding waarvoor een
vrije schop moet worden toegekend (tenzij zoals hieronder beschreven);
• ernstig gemeen spel;
• iemand bijten of bespuwen;
• een gewelddadige handeling;
• grove, beledigende taal of een scheldwoord gebruiken en/of gebaren maken;
• het ontvangen van een tweede waarschuwing in dezelfde wedstrijd;
• de video operating room (VOR) betreden.
Een speler, wisselspeler of gewisselde speler die van het speelveld is gezonden, dient de nabijheid van het speelveld en de instructiezone te verlaten.
Het ontnemen van een doelpunt of een duidelijke scoringskans
Als een speler de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontneemt door strafbaar hands te maken, dan wordt de speler van het speelveld verwijderd, ongeacht de plaats van de overtreding.
Als een speler een overtreding begaat ten opzichte van een tegenstander binnen zijn eigen strafschopgebied en daarmee de tegenstander een duidelijke scoringskans ontneemt en de scheidsrechter dit bestraft met een strafschop, dan ontvangt de overtredende speler een waarschuwing als de overtreding gebeurde in een poging de bal te spelen; in alle andere gevallen (bijv. vasthouden, trekken, duwen, geen mogelijkheid om de bal te spelen etc.) moet de overtredende speler van het speelveld worden gezonden.
Een speler, verwijderde speler, wisselspeler of gewisselde speler die het speelveld betreedt zonder de vereiste toestemming van de scheidsrechter en ingrijpt in het spel of in het spel van de tegenstander en daarmee de tegenstander een doelpunt ontneemt of een duidelijke scoringskans, maakt zich schuldig aan een overtreding die met een veldverwijdering moet worden bestraft.
Het volgende moet in acht worden genomen:
• afstand tussen de overtreding en het doel;
Regel 12 Overtredingen en onbehoorlijk gedrag
55

• algemene richting van het spel;
• waarschijnlijkheid om de bal in bezit te houden of te krijgen;
• plaats en aantal verdedigers.
Ernstig gemeen spel
Een tackle of het aangaan van een duel waarbij de veiligheid van de tegenstander in gevaar wordt gebracht, moet worden bestraft als ernstig gemeen spel.
Een speler die naar een tegenstander springt in een duel om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of van achteren, en dit doet met een of beide benen, met buitensporige inzet, of de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel.
Gewelddadige handeling
Een speler maakt zich schuldig aan een gewelddadige handeling als hij buitensporige inzet of geweld gebruikt, of probeert te gebruiken, ten opzichte van een tegenstander, zonder dat dit in strijd om de bal is, of ten opzichte van een medespeler, teamofficial, wedstrijdofficial, toeschouwer, of enig ander persoon, ongeacht het feit of er sprake is van contact.
Daaraan toegevoegd: een speler die, niet in strijd om de bal, opzettelijk een tegenstander of enig ander persoon, op het hoofd of in het gezicht slaat met zijn hand of arm, maakt zich schuldig aan een gewelddadige handeling, tenzij de hoeveelheid kracht die werd gebruikt verwaarloosbaar is.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 02 juli 2021 - 11:02   quote  deeplink  
Een speler die naar een tegenstander springt in een duel om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of van achteren, en dit doet met een of beide benen, met buitensporige inzet, of de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel.

Zal die het hier op hebben gegeven... Maar ik vond dat ze beiden gewoon voor de bal gingen, denk als de Zweed hem niet had geraakt hijzelf een behoorlijke dreun had gehad..
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 15:12   quote  deeplink  
Ten Hag wil niet, zoals verwacht en harstikke logisch
Eide
 Eide - vrijdag 02 juli 2021 - 16:18   quote  deeplink  
Het wordt echt wel een uitdaging voor de KNVB je hebt een aantal ervaren trainers die of al met pensioen zijn (van Gaal, Adriaanse, Rijkaard) of geen indrukwekkend CV hebben (Ten Cate). Dan heb je een serie Nederlandse coaches die of niet willen (Bosz, Schreuder, Ten Hag) of die waarschijnlijk te licht zijn (Van Bronckhorst, Van Bommel, Cocu). Optie 3 lijkt dan een gearriveerde buitenlandse trainer, maar die zijn mogelijk onbetaalbaar voor de KNVB.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 19:38   quote  deeplink  
Wel kut joh, die rode kaart van de Zwitsers.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 02 juli 2021 - 20:08   quote  deeplink  
Kan Ajax die Sommer niet gebruiken? Keepertje hoor
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 20:08 schreef nummer10 het volgende:
Kan Ajax die Sommer niet gebruiken? Keepertje hoor
Yann Sommer is al jarenlang een betrouwbare kracht bij Gladbach, dat gewoon om CL voetbal speelt. Die wil echt niet naar Ajax
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 20:17   quote  deeplink  
Rode kaart vond ik wel heel discutabel trouwens.

Zwitserland in die fase ook gewoon de betere
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 20:34   quote  deeplink  
Respect voor die Zwitsers hoor.

Gewoon Frankrijk eruit gooien en met 10 man stand houden tegen Spanje.

Nu de penalty's, maar ik vrees het ergste voor ze
remco k
 remco k - vrijdag 02 juli 2021 - 20:43   quote  deeplink  
Man man wat schieten ze die ballen slecht in.

Alleen al voor de manier van de aanloop nemen strafrondjes lopen.

Zonde.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 21:32   quote  deeplink  
Te bizar voor woorden hoe Vertoghen daar door het midden uit staat te verdedigen.

Organisatie erna ook niet goed, maar dit joh...
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 21:44   quote  deeplink  
Hoppa, die kut Belgen zijn ook klaar.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 21:46   quote  deeplink  
Die penalty is wel vrij licht hoor.

Volgens de regels juist, maar vind het wel heel erg licht
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 juli 2021 - 21:49   quote  deeplink  
De tijd dat je een pingel echt moest verdienen is wel klaar.

Kan het echt niet uitstaan, hoe simpel dat soms kan.

En nogmaals, het is terecht maar ik vind ze belachelijk en schandalig tegelijk
Eide
 Eide - vrijdag 02 juli 2021 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2021 - 21:46 schreef Loetje het volgende:
Die penalty is wel vrij licht hoor.

Volgens de regels juist, maar vind het wel heel erg licht
Een overtreding is natuurlijk wel gewoon een overtreding. Ik snap wat je bedoelt maar tegelijkertijd is het natuurlijk gek dat een verdediger in de 16 soms meer mag dan daarbuiten...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5115
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021









0.0161550