BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Seizoen 2023/24 met Maurice Steyn, Hedwiges Maduro en Said Bakkati

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 juli 2023 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 09:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die Lenderink is een smerige. En samen met de bonusklappers van de RvC vind zijn bonussen belangrijker dan spelers die onze club beter maken.
Had laatst indd ook al een stuk gelezen ergers (geen idee meer waar) maar er moest ook iemand op vd sar zijn positie azen wat een een link iemand moet zijn en niet eens goed viel tussen de mensen ? Oud hockey iemand ? Verbeter me als ik ernaast zit hoor
p111
 p111 - vrijdag 14 juli 2023 - 12:42   quote  deeplink  
Die kutlul van een Hendriks wilde v.d Sar zijn baantje
p111
 p111 - vrijdag 14 juli 2023 - 12:47   quote  deeplink  
Maar we zullen een mindere selectie hebben als voorgaande jaren maar als je ziet dat Feyenooit kampioen word met dat brandhout dan kunnen wij met deze selectie dat ook
Pietje
 Pietje - vrijdag 14 juli 2023 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 09:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die Lenderink is een smerige. En samen met de bonusklappers van de RvC vind zijn bonussen belangrijker dan spelers die onze club beter maken.
Dat ben ik volledig met je eens. Zij laat zich graag aanspreken bij haar titel (CFO) dat zijn gasten die geen enkele binding met de club hebben. Die zien alleen maar eurotekens in hun ogen. Plucheplakkers in optima forma. En onze club gaat naar de ratsmodee.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 juli 2023 - 15:27   quote  deeplink  
Ach ja, mijnheertje Nijland wil ook weer even in de picture. Het is heel simpel, spelers zijn ook mens en hebben ook gevoelens die zij moeten uiten. Diezelfde spelers die vervolgens in het stadion de hoon van het publiek over zich heen krijgen, die door fans worden opgewacht waarneer de spelersbus terugkeert van weer een verloren uitwedstrijd of door supporters op het trainingsveld worden belaagd.

Nee joh, lekker blijven steunen die bonuspakkers, die directie die zich lekker verschuilt in zijn pluche stoel, in een kamer die ver weg verstopt zit in het stadion, die het hele beleid verneukt te gunste van zijn eigen bonus.

Ik ben helemaal klaar hoe Ajax zichzelf het afgelopen 1,5 jaar voor lul heeft gezet! Zowel nationaal, alsmede internationaal zijn we het lachertje geworden. En nu is er eindelijk eens iemand die opstaat en zegt wat heel veel supporters denken en dan wordt hij afgeserveerd. Maar diezelfde supporters staan wel te janken en klagen als we tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen direct verliezen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 juli 2023 - 15:28   quote  deeplink  
Jongens, het wordt een kut seizoen. Allemaal alvast heel veel succes. Over een paar maanden trappen we een paar van die pluche mongolen eruit!
Scout2
 Scout2 - vrijdag 14 juli 2023 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 15:28 schreef Ajax Warrior het volgende:
Jongens, het wordt een kut seizoen. Allemaal alvast heel veel succes. Over een paar maanden trappen we een paar van die pluche mongolen eruit!
Ah welnee joh, heb wel vertrouwen in Steijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 juli 2023 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 15:28 schreef Ajax Warrior het volgende:
Jongens, het wordt een kut seizoen. Allemaal alvast heel veel succes. Over een paar maanden trappen we een paar van die pluche mongolen eruit!
Die kans zit er goed in, er wordt bij de RvC te veel mee gelift op de successen van vroeger, er lopen te veel zakkenvullers bij.

Laten we hopen dat er nog een paar goede aankopen gedaan worden..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 juli 2023 door Jack Huntelaar --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 juli 2023 - 16:12   quote  deeplink  
Dag Timber. Afgelopen seizoen defensief totaal geen sterkhouder.
Pietje
 Pietje - vrijdag 14 juli 2023 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 15:40 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Ah welnee joh, heb wel vertrouwen in Steijn.
Ik heb ook vertrouwen in Steijn, maar hoe goed (of slecht) een trainer ook is, hij zal toch ook afhankelijk zijn van zijn selectie en die selectie vind ik volledig uit balans. Nu gaat Tadic ook nog weg en geloof me, die gaan we gigantisch missen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 juli 2023 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 16:12 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dag Timber. Afgelopen seizoen defensief totaal geen sterkhouder.
Zonder Martinez en Mazraoui geen schim afgelopen seizoen, heeft goede verdedigers naast hem nodig.
Scout2
 Scout2 - vrijdag 14 juli 2023 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 16:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb ook vertrouwen in Steijn, maar hoe goed (of slecht) een trainer ook is, hij zal toch ook afhankelijk zijn van zijn selectie en die selectie vind ik volledig uit balans. Nu gaat Tadic ook nog weg en geloof me, die gaan we gigantisch missen.
Onze legende Tadic, wat heb ik genoten van hem. Maar je ziet ook dat de jaartjes gaan tellen bij hem, ik denk dat het wel mee gaat vallen.
Scout2
 Scout2 - vrijdag 14 juli 2023 - 19:48   quote  deeplink  
Kudus stikt van de kwaliteit, alleen is het een slapjanus mag van mij ook wel weg bij goed bod.
Scout2
 Scout2 - vrijdag 14 juli 2023 - 19:52   quote  deeplink  
Taylor verhuren of verkopen.
Pietje
 Pietje - vrijdag 14 juli 2023 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 19:44 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Onze legende Tadic, wat heb ik genoten van hem. Maar je ziet ook dat de jaartjes gaan tellen bij hem, ik denk dat het wel mee gaat vallen.
En ondanks zijn leeftijd is hij ongelooflijk belangrijk voor Ajax. Vooral ook als coach in het veld voor al die jonge spelers.
Echt, we zullen zijn inbreng enorm missen. In het veld, maar ook in de kleedkamer.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 juli 2023 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 21:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

En ondanks zijn leeftijd is hij ongelooflijk belangrijk voor Ajax. Vooral ook als coach in het veld voor al die jonge spelers.
Echt, we zullen zijn inbreng enorm missen. In het veld, maar ook in de kleedkamer.
Ik zag meer ergenis afgelopen seizoen bij de mede spelers dan dat ze luisterde eerlijk gezegd.. elke fout die meneer maakte begon die te wijzen en te schreeuwen alsof het een ander zijn fout was, en dan heb ik het nog niet over het geouwehoer met tegenstanders en scheidsrechters.. begon al een beetje samen met Anthony overigens dat die hem het veld insleept en op de grond legt etc, echt simpelweg walgelijk gedrag wat ik niet bij Ajax vind passen en je niet moet willen.. jaren ervoor indd enorm belangrijk en geen commentaar op, alleen die trekjes de laatste periode gewoon niet nodig...
remco k
 remco k - vrijdag 14 juli 2023 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 08:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kijk zelf maar terug weet heus wel waar ik me aan geërgerd heb.
Tsja dan heb je gewoon bevooroordeeld gekeken. Hij werd hier zelfs door Heitinga nog om geroemd.
remco k
 remco k - vrijdag 14 juli 2023 - 21:41   quote  deeplink  
En mensen maar roepen dat Tadic weg moest, vd dat weg moest, overmars was in zijn eerste jaren niet goed en moest weg, veel spelers die het nu goed doen moesten weg, Bergkamp moest weg, jonk moest weg. Helft van de opleiding moest weg.

En maar roepen dat het allemaal aan die mensen lag.

Wederom een Ajax held de deur uitgejaagd.

Supporters hebben hier een hele grote bijdrage in met hun gezeik op spelers, staf en club.

Ik riep hier een drie jaar geleden al dat we gingen afglijden, steeds meer niet voetbal mensen binnen de club. En 99% op dit forum verklaarde de mensen die dat toen al zagen gebeuren voor gek.

Voor die mensen, kap eens met alles afzeiken wat de voetbal mensen aangaat op de club en doe je ogen eens open. De club wordt compleet ten gronde gericht.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 juli 2023 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 21:41 schreef remco k het volgende:
En mensen maar roepen dat Tadic weg moest, vd dat weg moest, overmars was in zijn eerste jaren niet goed en moest weg, veel spelers die het nu goed doen moesten weg, Bergkamp moest weg, jonk moest weg. Helft van de opleiding moest weg.

En maar roepen dat het allemaal aan die mensen lag.

Wederom een Ajax held de deur uitgejaagd.

Supporters hebben hier een hele grote bijdrage in met hun gezeik op spelers, staf en club.

Ik riep hier een drie jaar geleden al dat we gingen afglijden, steeds meer niet voetbal mensen binnen de club. En 99% op dit forum verklaarde de mensen die dat toen al zagen gebeuren voor gek.

Voor die mensen, kap eens met alles afzeiken wat de voetbal mensen aangaat op de club en doe je ogen eens open. De club wordt compleet ten gronde gericht.
Even voor mij. Stond ik aan jouw zijde toen of niet?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 juli 2023 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 21:41 schreef remco k het volgende:
En mensen maar roepen dat Tadic weg moest, vd dat weg moest, overmars was in zijn eerste jaren niet goed en moest weg, veel spelers die het nu goed doen moesten weg, Bergkamp moest weg, jonk moest weg. Helft van de opleiding moest weg.

En maar roepen dat het allemaal aan die mensen lag.

Wederom een Ajax held de deur uitgejaagd.

Supporters hebben hier een hele grote bijdrage in met hun gezeik op spelers, staf en club.

Ik riep hier een drie jaar geleden al dat we gingen afglijden, steeds meer niet voetbal mensen binnen de club. En 99% op dit forum verklaarde de mensen die dat toen al zagen gebeuren voor gek.

Voor die mensen, kap eens met alles afzeiken wat de voetbal mensen aangaat op de club en doe je ogen eens open. De club wordt compleet ten gronde gericht.
Tja wanneer supporters verwend raken gaan ze spelers of trainers afvallen schijnbaar, met de grond gelijk maken, ik heb daar nooit aan mee gedaan.
Natuurlijk was ik weleens kritisch, maar afvallen nee...

Een voor één lopen ze deur uit, dit heeft zeker mee gespeeld in de hoofden van sommige spelers, trainers of algemeen directeur, degene die deze mooie club hebben groot gemaakt

Triest hoe een mooie club binnen afzienbare tijd afglijdt
Scout2
 Scout2 - zaterdag 15 juli 2023 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 23:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tja wanneer supporters verwend raken gaan ze spelers of trainers afvallen schijnbaar, met de grond gelijk maken, ik heb daar nooit aan mee gedaan.
Natuurlijk was ik weleens kritisch, maar afvallen nee...

Een voor één lopen ze deur uit, dit heeft zeker mee gespeeld in de hoofden van sommige spelers, trainers of algemeen directeur, degene die deze mooie club hebben groot gemaakt

Triest hoe een mooie club binnen afzienbare tijd afglijdt
Dat is toch echt te danken aan het functioneren en beleid van de leiding.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 juli 2023 - 00:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 00:21 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dat is toch echt te danken aan het functioneren en beleid van de leiding.
Lees mede te danken door de supporters, zie als voorbeeld van de Sar, zie ook Daley Blind, en nu dus Tadic...
Denk je dat hun niets lezen of niets mee krijgen van de supporters en voetbalanalisten?

Weet je nog pannekoek (van Basten)
Wat zou jij doen als je alleen maar alles over je heen krijgt, weg wezen toch!
Zo ook in de politiek, het is de tendens tegenwoordig iedereen maar afzeiken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 juli 2023 door Jack Huntelaar --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 15 juli 2023 - 06:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 21:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Tsja dan heb je gewoon bevooroordeeld gekeken. Hij werd hier zelfs door Heitinga nog om geroemd.
Ja en met Heitinga ging het lekker? Heitinga liet hem te lang staan en Schreuder ook. Mede hierdoor een slecht seizoen geweest.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 15 juli 2023 - 06:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 00:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Lees mede te danken door de supporters, zie als voorbeeld van de Sar, zie ook Daley Blind, en nu dus Tadic...
Denk je dat hun niets lezen of niets mee krijgen van de supporters en voetbalanalisten?

Weet je nog pannekoek (van Basten)
Wat zou jij doen als je alleen maar alles over je heen krijgt, weg wezen toch!
Zo ook in de politiek, het is de tendens tegenwoordig iedereen maar afzeiken
Politiek erbij halen gaat ver alleen met Nederland gaat het momenteel lekker?
Met Ajax ook niet? Dan moeten er dingen toch anders?

Tadic was klaar maar niemand durfde hem te wisselen.
Nu is tijd voor een nieuwe periode met nieuwe gezichten.
(Overmars helaas gedwongen vertrek maar Blind vd Sar en Tadic prima)

Ben wel Benieuwd of dat Steyn er weer een team van kan maken. Bergwijn vanaf links zijn transfersom terug kan verdienen. En de "luie" jongens Wijndal, Brobbey en Kudus het licht gaan zien.

Voor de rest toch alleen maar goed dat er opnieuw gebouwd kan worden vanaf het begin?
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 15 juli 2023 - 07:24   quote  deeplink  
Rulli oogt vaak onzeker
Rensch, Sanchez zijn niet top
Rcv moet iets bij komen
Lcv Hato/kaplan
Bassey Wijndal ook niet top
Alvarez mogelijk nog weg
Taylor Klaassen Berghuis niet echt top
Kudus 10 waar hij hoort
Bergwijn moet veel beter
Brobbey moet hard gaan werken
Conceição moet een kans krijgen

Zoals je kunt moeten er een aantal flink verbeteren maar zijn er een aantal ook niet goed genoeg. Klaassen, Berghuis, Taylor, Rensch, Sanchez zou ik ook niet missen.
Of in ieder geval geen materiaal voor de basis.
remco k
 remco k - zaterdag 15 juli 2023 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 - 22:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Even voor mij. Stond ik aan jouw zijde toen of niet?
Jij en Loetje. En verder helemaal niemand. Ook niet erg overigens, maar straks ook niet gaan lopen zeiken.
remco k
 remco k - zaterdag 15 juli 2023 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 06:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja en met Heitinga ging het lekker? Heitinga liet hem te lang staan en Schreuder ook. Mede hierdoor een slecht seizoen geweest.
Heitinga is ook geen top trainer. Maar iedere fatsoenlijke trainer ziet zoiets echt wel goed.
remco k
 remco k - zaterdag 15 juli 2023 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 06:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Politiek erbij halen gaat ver alleen met Nederland gaat het momenteel lekker?
Met Ajax ook niet? Dan moeten er dingen toch anders?

Tadic was klaar maar niemand durfde hem te wisselen.
Nu is tijd voor een nieuwe periode met nieuwe gezichten.
(Overmars helaas gedwongen vertrek maar Blind vd Sar en Tadic prima)

Ben wel Benieuwd of dat Steyn er weer een team van kan maken. Bergwijn vanaf links zijn transfersom terug kan verdienen. En de "luie" jongens Wijndal, Brobbey en Kudus het licht gaan zien.

Voor de rest toch alleen maar goed dat er opnieuw gebouwd kan worden vanaf het begin?
Nederlanders zijn de koningen van de wereld in het zeiken om alles.

Opnieuw bouwen is niet erg.

Maar er zit geen enkele Ajax man met voetbal verstand meer bij de club. Gewoon helemaal niemand.

Alleen maar zakenmannen en een aantal mannen zoals van Halst die gevoetbald hebben maar eigenlijk totaal niets bewezen hebben. Huntelaar is voorlopig alleen nog maar een matige loopjongen gebleken van anderen en voegt niets toe.

Het volledige nalatenschap en gedachtengoed van Cruijf is met het wegduwen van overmars en vd Sar compleet kapot gemaakt. En geloof me, dit gaat de komende jaren ook niet meer goed komen.
Scout2
 Scout2 - zaterdag 15 juli 2023 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 08:50 schreef remco k het volgende:

Het volledige nalatenschap en gedachtengoed van Cruijf is met het wegduwen van overmars en vd Sar compleet kapot gemaakt. En geloof me, dit gaat de komende jaren ook niet meer goed komen.
Niemand heeft overmars weggeduwd, van der sar heeft zonder overmars niet echt goed gefunctioneerd. Had van mij niet weg gehoeven overigens.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 juli 2023 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 08:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Nederlanders zijn de koningen van de wereld in het zeiken om alles.

Opnieuw bouwen is niet erg.

Maar er zit geen enkele Ajax man met voetbal verstand meer bij de club. Gewoon helemaal niemand.

Alleen maar zakenmannen en een aantal mannen zoals van Halst die gevoetbald hebben maar eigenlijk totaal niets bewezen hebben. Huntelaar is voorlopig alleen nog maar een matige loopjongen gebleken van anderen en voegt niets toe.

Het volledige nalatenschap en gedachtengoed van Cruijf is met het wegduwen van overmars en vd Sar compleet kapot gemaakt. En geloof me, dit gaat de komende jaren ook niet meer goed komen.
Je hebt hartstikke gelijk Remco. De enige oer-Ajacied waar ik wat kritiek op had was Edwin van der Sar, omdat ik vond en nog altijd vind dat een CEO in tijden van crisis wat zichtbaarder moet zijn. Edwin hakkelde wat en was nogmaals, te onzichtbaar. Verder zul je mij niet horen klagen.
p111
 p111 - zaterdag 15 juli 2023 - 11:08   quote  deeplink  
Ik had altijd nog de hoop dat Keye Molenaar onze nw algemeen directeur zou worden,helaas lees je daar helemaal niks over.
p111
 p111 - zaterdag 15 juli 2023 - 11:11   quote  deeplink  
Arme Stein en Maduro wat een begin van een nw baan/club. Nou hopen dat zij er nog wat van kunnen maken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 juli 2023 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 11:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je hebt hartstikke gelijk Remco. De enige oer-Ajacied waar ik wat kritiek op had was Edwin van der Sar, omdat ik vond en nog altijd vind dat een CEO in tijden van crisis wat zichtbaarder moet zijn. Edwin hakkelde wat en was nogmaals, te onzichtbaar. Verder zul je mij niet horen klagen.
Zo zie ik het ook Pietje
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 juli 2023 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 08:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij en Loetje. En verder helemaal niemand. Ook niet erg overigens, maar straks ook niet gaan lopen zeiken.
Je hoeft me niet te noemen maar volgens mij was ik met jullie eens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 juli 2023 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 08:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Nederlanders zijn de koningen van de wereld in het zeiken om alles.

Opnieuw bouwen is niet erg.

Maar er zit geen enkele Ajax man met voetbal verstand meer bij de club. Gewoon helemaal niemand.

Alleen maar zakenmannen en een aantal mannen zoals van Halst die gevoetbald hebben maar eigenlijk totaal niets bewezen hebben. Huntelaar is voorlopig alleen nog maar een matige loopjongen gebleken van anderen en voegt niets toe.

Het volledige nalatenschap en gedachtengoed van Cruijf is met het wegduwen van overmars en vd Sar compleet kapot gemaakt. En geloof me, dit gaat de komende jaren ook niet meer goed komen.
Eens al weet ik niet of Huntelaar niets toevoegt, is een loopjongen tot dusver maar is wel iemand die zich laat horen zoals ook van Halst.

Maar er mogen wel een paar ex Ajax voetballers bij om de nalatenschap van Cruyff in ere te herstellen
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 juli 2023 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 11:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je hoeft me niet te noemen maar volgens mij was ik met jullie eens
En ik ook!!
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 juli 2023 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 11:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens al weet ik niet of Huntelaar niets toevoegt, is een loopjongen tot dusver maar is wel iemand die zich laat horen zoals ook van Halst.

Maar er mogen wel een paar ex Ajax voetballers bij om de nalatenschap van Cruyff in ere te herstellen
Zo zie ik Wesley Sneijder wel in staat om een bepaalde rol bij Ajax op zich te nemen. Hij kent de club en durft zijn mond open te doen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 juli 2023 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 11:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zo zie ik Wesley Sneijder wel in staat om een bepaalde rol bij Ajax op zich te nemen. Hij kent de club en durft zijn mond open te doen.
Naast Huntelaar hij zeker ook Pietje
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 juli 2023 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 11:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

En ik ook!!
Hahaha wij zijn de 2e garnituur hier Pietje.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 juli 2023 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 13:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha wij zijn de 2e garnituur hier Pietje.
Die moeten er ook zijn, Jack. 😜
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 juli 2023 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 13:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Die moeten er ook zijn, Jack. 😜
Blijkbaar🥴
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 15 juli 2023 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 08:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Nederlanders zijn de koningen van de wereld in het zeiken om alles.

Opnieuw bouwen is niet erg.

Maar er zit geen enkele Ajax man met voetbal verstand meer bij de club. Gewoon helemaal niemand.

Alleen maar zakenmannen en een aantal mannen zoals van Halst die gevoetbald hebben maar eigenlijk totaal niets bewezen hebben. Huntelaar is voorlopig alleen nog maar een matige loopjongen gebleken van anderen en voegt niets toe.

Het volledige nalatenschap en gedachtengoed van Cruijf is met het wegduwen van overmars en vd Sar compleet kapot gemaakt. En geloof me, dit gaat de komende jaren ook niet meer goed komen.
Ik snap wat je zegt maar en inderdaad na het vertrek Overmars is de boel compleet ingestort.

Schreuder was niet de juiste man Heitinga ook niet.
Tadic te groot gemaakt en niet meer het niveau om de kar compleet te trekken.
Dit heeft hij zelf niet ingezien maar de trainers durfden hem ook niet te wisselen.

Ben erg benieuwd of het weer een team kan worden wat voor elkaar door het vuur gaat.
Dat was het namelijk niet meer.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 juli 2023 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 14:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt maar en inderdaad na het vertrek Overmars is de boel compleet ingestort.

Schreuder was niet de juiste man Heitinga ook niet.
Tadic te groot gemaakt en niet meer het niveau om de kar compleet te trekken.
Dit heeft hij zelf niet ingezien maar de trainers durfden hem ook niet te wisselen.

Ben erg benieuwd of het weer een team kan worden wat voor elkaar door het vuur gaat.
Dat was het namelijk niet meer.
Dat laatste klopt zeker: het waren 11 individuen die op het veld stonden. Hoe anders was dat bij Feijenoord. Wat dat betreft heb ik veel vertrouwen in Maurice Steijn, een no-nonsense trainer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 15 juli 2023 - 15:30   quote  deeplink  
Laten we ons richten op een paar namen binnen Ajax. Voor mij is Mislintat niet direct de schuldige, aangezien hij door deze mensen enkel naar voren is geschoven als pion zodat zij achter de schermen gewoon door kunnen gaan met de club naar de kloten te brengen.

Maurits Hendriks: als Chief Sports Officer (CSO) in september 2022 binnen gewandeld bij Ajax. Een gecreëerd baantje waarin zijn verantwoordelijkheid ligt bij Sportpark de Toekomst, project De Nieuwe Toekomst, de jeugdopleiding, het vrouwenvoetbal en de aan alle voetbalselecties ondersteunende specialistische afdelingen. De prestaties en ontwikkeling van Ajax 1 en Jong Ajax horen niet tot zijn takenpakket. Toch hoor je hardnekkige geruchten dat hij zich daar ook mee bezig houdt en graag zijn stem in geeft. Ook waren en zijn er hardnekkige geruchten dat hij op het baantje van van der Sar zou azen. Een man die echt in de gaten gehouden moet worden, want gaat over lijken.

Vosse de Boode: hoofd sportwetenschap en data-analyse van Ajax is sinds 2011 in dienst. Vooral de laatste jaren wordt data erg belangrijk gemaakt binnen Ajax. Zelfs zo erg dat Ajax er prat op lijkt te gaan alleen nog maar naar data te kijken ipv naar of een speler wel op een bepaalde positie tot zijn recht komt.

Susan Lenderink: sinds de zomer van 2019 als financieel directeur bij Ajax en verantwoordelijk voor de juridische en financiële afwikkeling van transfers rondom de Amsterdamse club. Afgelopen seizoen heeft zij tijdens de transferperiode samen met Hamstra en Huntelaar veel vrijheid gehad en hierbij een zaakwaarnemer enorm veel vrijheid gegeven om spelers uit zijn portefeuille binnen te brengen. Dat hier belachelijke bedragen voor werden neergelegd en dat alleen Hamstra voor verantwoordelijk werd gehouden is nog steeds een vreemde. Daarnaast ook raar dat Ajax nu, wanneer 1x, de Champions League niet wordt behaald de hand op de knip houdt terwijl diezelfde Lenderink een jaar geleden het volgende aangaf in een interview: "Bovendien is het voor Ajax - gezien de huidige uitgaven van de club - belangrijk om ieder jaar in de Champions League uit te komen. De club zou echter een jaartje zonder de inkomsten uit het toernooi kunnen. De club kent een goede solide basis met een sterk eigen vermogen. Wel zal Ajax maatregelen moeten nemen en hier en daar wat bijsturen."

Naast deze 3 heb je natuurlijk ook nog de RvC, een orgaan waar de laatste maanden enorm veel over in de publiciteit is gekomen rondom de vergoedingen die zij wilden gaan ontvangen. Dat de voltallige bestuursraad hierdoor opstapte maakt het nog vervelender binnen Ajax.

Na het opstappen zijn binnen Ajax zijn taken overgedragen aan Maurits Hendriks, Sven Mislintat, Susan Lenderink en Menno Geelen. Voor hem is nog geen vervanger gevonden en dit maakt de situatie rond de club steeds zorgelijker.

Voor sommigen, ja ik heb Vosse de Boode ook genoemd. Simpelweg door haar interview van afgelopen jaar waarin ze aangaf dat data belangrijker is dan hoe de speler daadwerkelijk speelt. Ik maak me echt heel veel zorgen over de toekomst binnen Ajax. Laat alsjeblieft Ajax weer Ajax worden en schop al die nono's eruit!!!
remco k
 remco k - zaterdag 15 juli 2023 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 10:05 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Niemand heeft overmars weggeduwd, van der sar heeft zonder overmars niet echt goed gefunctioneerd. Had van mij niet weg gehoeven overigens.
Overmars werd al weggehoond toen hij net begon, uiteraard werd het stil met de successen maar daarna wakkerde dat weer aan.

Toen de berichten naar buiten kwamen van slecht gedrag moest hij meteen het veld ruimen van een hoop mensen hier.
remco k
 remco k - zaterdag 15 juli 2023 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 11:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zo zie ik Wesley Sneijder wel in staat om een bepaalde rol bij Ajax op zich te nemen. Hij kent de club en durft zijn mond open te doen.
Met alle respect pietje, dan moet je daar wel bepaalde kwaliteiten voor hebben, alleen maar een oud goed voetballer zijn is niet voldoende.

En heel eerlijk, ik vind Wesley wel een beetje dom overkomen als hij wat zegt.
remco k
 remco k - zaterdag 15 juli 2023 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 15:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Laten we ons richten op een paar namen binnen Ajax. Voor mij is Mislintat niet direct de schuldige, aangezien hij door deze mensen enkel naar voren is geschoven als pion zodat zij achter de schermen gewoon door kunnen gaan met de club naar de kloten te brengen.

Maurits Hendriks: als Chief Sports Officer (CSO) in september 2022 binnen gewandeld bij Ajax. Een gecreëerd baantje waarin zijn verantwoordelijkheid ligt bij Sportpark de Toekomst, project De Nieuwe Toekomst, de jeugdopleiding, het vrouwenvoetbal en de aan alle voetbalselecties ondersteunende specialistische afdelingen. De prestaties en ontwikkeling van Ajax 1 en Jong Ajax horen niet tot zijn takenpakket. Toch hoor je hardnekkige geruchten dat hij zich daar ook mee bezig houdt en graag zijn stem in geeft. Ook waren en zijn er hardnekkige geruchten dat hij op het baantje van van der Sar zou azen. Een man die echt in de gaten gehouden moet worden, want gaat over lijken.

Vosse de Boode: hoofd sportwetenschap en data-analyse van Ajax is sinds 2011 in dienst. Vooral de laatste jaren wordt data erg belangrijk gemaakt binnen Ajax. Zelfs zo erg dat Ajax er prat op lijkt te gaan alleen nog maar naar data te kijken ipv naar of een speler wel op een bepaalde positie tot zijn recht komt.

Susan Lenderink: sinds de zomer van 2019 als financieel directeur bij Ajax en verantwoordelijk voor de juridische en financiële afwikkeling van transfers rondom de Amsterdamse club. Afgelopen seizoen heeft zij tijdens de transferperiode samen met Hamstra en Huntelaar veel vrijheid gehad en hierbij een zaakwaarnemer enorm veel vrijheid gegeven om spelers uit zijn portefeuille binnen te brengen. Dat hier belachelijke bedragen voor werden neergelegd en dat alleen Hamstra voor verantwoordelijk werd gehouden is nog steeds een vreemde. Daarnaast ook raar dat Ajax nu, wanneer 1x, de Champions League niet wordt behaald de hand op de knip houdt terwijl diezelfde Lenderink een jaar geleden het volgende aangaf in een interview: "Bovendien is het voor Ajax - gezien de huidige uitgaven van de club - belangrijk om ieder jaar in de Champions League uit te komen. De club zou echter een jaartje zonder de inkomsten uit het toernooi kunnen. De club kent een goede solide basis met een sterk eigen vermogen. Wel zal Ajax maatregelen moeten nemen en hier en daar wat bijsturen."

Naast deze 3 heb je natuurlijk ook nog de RvC, een orgaan waar de laatste maanden enorm veel over in de publiciteit is gekomen rondom de vergoedingen die zij wilden gaan ontvangen. Dat de voltallige bestuursraad hierdoor opstapte maakt het nog vervelender binnen Ajax.

Na het opstappen zijn binnen Ajax zijn taken overgedragen aan Maurits Hendriks, Sven Mislintat, Susan Lenderink en Menno Geelen. Voor hem is nog geen vervanger gevonden en dit maakt de situatie rond de club steeds zorgelijker.

Voor sommigen, ja ik heb Vosse de Boode ook genoemd. Simpelweg door haar interview van afgelopen jaar waarin ze aangaf dat data belangrijker is dan hoe de speler daadwerkelijk speelt. Ik maak me echt heel veel zorgen over de toekomst binnen Ajax. Laat alsjeblieft Ajax weer Ajax worden en schop al die nono's eruit!!!
Amen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 juli 2023 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 15:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Met alle respect pietje, dan moet je daar wel bepaalde kwaliteiten voor hebben, alleen maar een oud goed voetballer zijn is niet voldoende.

En heel eerlijk, ik vind Wesley wel een beetje dom overkomen als hij wat zegt.
Ach, wat is dom? Hij durft in ieder geval zijn mond open te doen en is bepaald geen ja-knikker.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 juli 2023 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 15:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Laten we ons richten op een paar namen binnen Ajax. Voor mij is Mislintat niet direct de schuldige, aangezien hij door deze mensen enkel naar voren is geschoven als pion zodat zij achter de schermen gewoon door kunnen gaan met de club naar de kloten te brengen.

Maurits Hendriks: als Chief Sports Officer (CSO) in september 2022 binnen gewandeld bij Ajax. Een gecreëerd baantje waarin zijn verantwoordelijkheid ligt bij Sportpark de Toekomst, project De Nieuwe Toekomst, de jeugdopleiding, het vrouwenvoetbal en de aan alle voetbalselecties ondersteunende specialistische afdelingen. De prestaties en ontwikkeling van Ajax 1 en Jong Ajax horen niet tot zijn takenpakket. Toch hoor je hardnekkige geruchten dat hij zich daar ook mee bezig houdt en graag zijn stem in geeft. Ook waren en zijn er hardnekkige geruchten dat hij op het baantje van van der Sar zou azen. Een man die echt in de gaten gehouden moet worden, want gaat over lijken.

Vosse de Boode: hoofd sportwetenschap en data-analyse van Ajax is sinds 2011 in dienst. Vooral de laatste jaren wordt data erg belangrijk gemaakt binnen Ajax. Zelfs zo erg dat Ajax er prat op lijkt te gaan alleen nog maar naar data te kijken ipv naar of een speler wel op een bepaalde positie tot zijn recht komt.

Susan Lenderink: sinds de zomer van 2019 als financieel directeur bij Ajax en verantwoordelijk voor de juridische en financiële afwikkeling van transfers rondom de Amsterdamse club. Afgelopen seizoen heeft zij tijdens de transferperiode samen met Hamstra en Huntelaar veel vrijheid gehad en hierbij een zaakwaarnemer enorm veel vrijheid gegeven om spelers uit zijn portefeuille binnen te brengen. Dat hier belachelijke bedragen voor werden neergelegd en dat alleen Hamstra voor verantwoordelijk werd gehouden is nog steeds een vreemde. Daarnaast ook raar dat Ajax nu, wanneer 1x, de Champions League niet wordt behaald de hand op de knip houdt terwijl diezelfde Lenderink een jaar geleden het volgende aangaf in een interview: "Bovendien is het voor Ajax - gezien de huidige uitgaven van de club - belangrijk om ieder jaar in de Champions League uit te komen. De club zou echter een jaartje zonder de inkomsten uit het toernooi kunnen. De club kent een goede solide basis met een sterk eigen vermogen. Wel zal Ajax maatregelen moeten nemen en hier en daar wat bijsturen."

Naast deze 3 heb je natuurlijk ook nog de RvC, een orgaan waar de laatste maanden enorm veel over in de publiciteit is gekomen rondom de vergoedingen die zij wilden gaan ontvangen. Dat de voltallige bestuursraad hierdoor opstapte maakt het nog vervelender binnen Ajax.

Na het opstappen zijn binnen Ajax zijn taken overgedragen aan Maurits Hendriks, Sven Mislintat, Susan Lenderink en Menno Geelen. Voor hem is nog geen vervanger gevonden en dit maakt de situatie rond de club steeds zorgelijker.

Voor sommigen, ja ik heb Vosse de Boode ook genoemd. Simpelweg door haar interview van afgelopen jaar waarin ze aangaf dat data belangrijker is dan hoe de speler daadwerkelijk speelt. Ik maak me echt heel veel zorgen over de toekomst binnen Ajax. Laat alsjeblieft Ajax weer Ajax worden en schop al die nono's eruit!!!
Mooi overzicht Warrior, eens laat Ajax weer Ajax worden maar wie kan hier de eerste aanzet geven is de vraag...
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 juli 2023 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 15:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Laten we ons richten op een paar namen binnen Ajax. Voor mij is Mislintat niet direct de schuldige, aangezien hij door deze mensen enkel naar voren is geschoven als pion zodat zij achter de schermen gewoon door kunnen gaan met de club naar de kloten te brengen.

Maurits Hendriks: als Chief Sports Officer (CSO) in september 2022 binnen gewandeld bij Ajax. Een gecreëerd baantje waarin zijn verantwoordelijkheid ligt bij Sportpark de Toekomst, project De Nieuwe Toekomst, de jeugdopleiding, het vrouwenvoetbal en de aan alle voetbalselecties ondersteunende specialistische afdelingen. De prestaties en ontwikkeling van Ajax 1 en Jong Ajax horen niet tot zijn takenpakket. Toch hoor je hardnekkige geruchten dat hij zich daar ook mee bezig houdt en graag zijn stem in geeft. Ook waren en zijn er hardnekkige geruchten dat hij op het baantje van van der Sar zou azen. Een man die echt in de gaten gehouden moet worden, want gaat over lijken.

Vosse de Boode: hoofd sportwetenschap en data-analyse van Ajax is sinds 2011 in dienst. Vooral de laatste jaren wordt data erg belangrijk gemaakt binnen Ajax. Zelfs zo erg dat Ajax er prat op lijkt te gaan alleen nog maar naar data te kijken ipv naar of een speler wel op een bepaalde positie tot zijn recht komt.

Susan Lenderink: sinds de zomer van 2019 als financieel directeur bij Ajax en verantwoordelijk voor de juridische en financiële afwikkeling van transfers rondom de Amsterdamse club. Afgelopen seizoen heeft zij tijdens de transferperiode samen met Hamstra en Huntelaar veel vrijheid gehad en hierbij een zaakwaarnemer enorm veel vrijheid gegeven om spelers uit zijn portefeuille binnen te brengen. Dat hier belachelijke bedragen voor werden neergelegd en dat alleen Hamstra voor verantwoordelijk werd gehouden is nog steeds een vreemde. Daarnaast ook raar dat Ajax nu, wanneer 1x, de Champions League niet wordt behaald de hand op de knip houdt terwijl diezelfde Lenderink een jaar geleden het volgende aangaf in een interview: "Bovendien is het voor Ajax - gezien de huidige uitgaven van de club - belangrijk om ieder jaar in de Champions League uit te komen. De club zou echter een jaartje zonder de inkomsten uit het toernooi kunnen. De club kent een goede solide basis met een sterk eigen vermogen. Wel zal Ajax maatregelen moeten nemen en hier en daar wat bijsturen."

Naast deze 3 heb je natuurlijk ook nog de RvC, een orgaan waar de laatste maanden enorm veel over in de publiciteit is gekomen rondom de vergoedingen die zij wilden gaan ontvangen. Dat de voltallige bestuursraad hierdoor opstapte maakt het nog vervelender binnen Ajax.

Na het opstappen zijn binnen Ajax zijn taken overgedragen aan Maurits Hendriks, Sven Mislintat, Susan Lenderink en Menno Geelen. Voor hem is nog geen vervanger gevonden en dit maakt de situatie rond de club steeds zorgelijker.

Voor sommigen, ja ik heb Vosse de Boode ook genoemd. Simpelweg door haar interview van afgelopen jaar waarin ze aangaf dat data belangrijker is dan hoe de speler daadwerkelijk speelt. Ik maak me echt heel veel zorgen over de toekomst binnen Ajax. Laat alsjeblieft Ajax weer Ajax worden en schop al die nono's eruit!!!
Hé vakantieganger!
Je hebt een mooi stukje proza geplaatst en het zal je niet verbazen dat ik het volledig met je eens ben.
Er zitten veel teveel gasten in het bestuur die geen enkele binding met voetbal hebben. Voor hen telt slechts het veiligstellen van de nodige Euro's. Het is misselijkmakend hoe wij zien hoe onze club naar de ratsmodee geholpen wordt. Het is niet te verteren.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Seizoen 2023/24 met Maurice Steyn, Hedwiges Maduro en Said Bakkati









0.0093960