BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Robin van Persie nieuwe trainer Feyenoord

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - vrijdag 15 mei 2026 - 22:56   quote  deeplink  
'Van Persie heeft alle kwaliteiten om te slagen bij Feyenoord'

Excelsior-trainer Ruben den Uil volgde samen met Robin van Persie de cursus Voetbalcoach 5. Samen liepen ze ook stage bij Manchester United. "Ik begrijp heel goed als hij deze kans wil pakken", zegt Den Uil. "Feyenoord is een van zijn droomclubs."

"Robin heeft alle kwaliteiten die nodig zijn om te slagen bij Feyenoord. Zo heeft hij het charisma en een heel duidelijke speelwijze die past bij een topclub, dominant en aanvallend. Dat onderscheidt hem."

Over de kritiek: "Elke trainer krijgt met kritiek te maken, ook Ten Hag en Slot. Bij Robin komt dat voort uit de risico's die hij neemt. Hij is een risiconemer. Daar kunnen we er niet genoeg van hebben. Het past bij de Nederlandse voetbalcultuur."
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 15 mei 2026 - 23:01   quote  deeplink  
Ja. Dat maakt t nog geen vriendjespolitiek.

Ik zou even niet bij Slot afkijken trouwens. Dat ziet er ook niet uit
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 16 mei 2026 - 18:22   quote  deeplink  
Ik ben het er wel mee eens dat een trainer net zo goed is als
zijn selectie.
Daarom denk ik gewoon ik wil weten wat hij volgend seizoen gaat doen.
Want deze selectie is het gewoon net niet .
Met Paixão en Hancko erbij had je zeker dichter bij PSV geeindigd maar niet er boven.
MightyAce
 MightyAce - zondag 17 mei 2026 - 16:37   quote  deeplink  
Heeft dit seizoen met name geleerd dat ie moelijk te ontslaan is.
R()b
 R()b - zondag 17 mei 2026 - 21:36   quote  deeplink  
Ik hoop dat Arsenal hem overneemt!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 17 mei 2026 - 21:44   quote  deeplink  
Als wat? Als het meezit heeft Arsenal voor het eind van de maand 2 absolute hoofdprijzen erbij. Dus Arteta zit wel stevig.
tomson
 tomson - zondag 17 mei 2026 - 22:17   quote  deeplink  
Als er 1 club is die een trainer rustig 20 jaar laat zitten is het Arsenal wel. Zie Wenger.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 17 mei 2026 - 22:26   quote  deeplink  
Ook dat ja. Arteta zit er ook alweer 7 jaar. En die mocht ook in veel mindere tijden blijven.
Kratos
 Kratos - woensdag 20 mei 2026 - 02:10   quote  deeplink  
Ga jij maar 7 jaar wachten op een titel hoor..
Arsenal de club die nog minder wint dan Feyenoord..
Kratos
 Kratos - woensdag 20 mei 2026 - 02:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 mei 2026 - 18:22 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat een trainer net zo goed is als
zijn selectie.
Daarom denk ik gewoon ik wil weten wat hij volgend seizoen gaat doen.
Want deze selectie is het gewoon net niet .
Met Paixão en Hancko erbij had je zeker dichter bij PSV geeindigd maar niet er boven.
We hebben Van Persie kunnen zien met Paixao en Hancko nog in de selectie..
Tegen Inter kansloos en PSV geef je een gelukkige voorsprong nog uit handen en verlies je de wedstrijd.
Werd tactisch afgetroefd alsnog.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 20 mei 2026 - 07:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2026 - 02:10 schreef Kratos het volgende:
Dat kan bijna niet
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 20 mei 2026 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2026 - 02:10 schreef Kratos het volgende:
Voelt misschien niet zo, maar uiteindelijk winnen de meeste clubs minder dan Feyenoord, dus zo bijzonder is het eigenlijk niet.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 20 mei 2026 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2026 - 02:16 schreef Kratos het volgende:

[..]

We hebben Van Persie kunnen zien met Paixao en Hancko nog in de selectie..
Tegen Inter kansloos en PSV geef je een gelukkige voorsprong nog uit handen en verlies je de wedstrijd.
Werd tactisch afgetroefd alsnog.
Je heb gewoon gelijk maar op de 1 of andere manier heb ik
het gevoel dat in hem toch een goede trainer in hem schuilt.
MMM
 MMM - woensdag 27 mei 2026 - 10:50   quote  deeplink  
Bijna elke supporter met verstand van voetbal kotst hem uit.

Onhoudbare situatie. Straks twee keer verliezen en er komt gezeik.

Onbegrijpelijk om hem aan te blijven houden.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 27 mei 2026 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2026 - 10:50 schreef MMM het volgende:

Er zijn ook heel veel supporters die hem hoog hebben zitten.
En hem het voordeel van de twijfel geven, de eerste 10 wedstrijden waren gewoon goed.
Ik denk dat je voor jezelf praat.
Ik zou zeggen maak eens een poule
1: ontsla
2: twijfel
3: blijven
Stylzz
 Stylzz - woensdag 27 mei 2026 - 11:56   quote  deeplink  
quote:

👍
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 mei 2026 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2026 - 11:35 schreef piet de paler het volgende:

[..]

En hem het voordeel van de twijfel geven, de eerste 10 wedstrijden waren gewoon goed.
1
MMM
 MMM - woensdag 27 mei 2026 - 12:38   quote  deeplink  
quote:

[..]

1
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 27 mei 2026 - 13:21   quote  deeplink  
2

En dan krijg je 112

Dus mocht het niks worden 112 bellen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 mei 2026 door Leon FR1908 --
tomson
 tomson - woensdag 27 mei 2026 - 14:40   quote  deeplink  
2 neigend naar 1
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 27 mei 2026 - 14:54   quote  deeplink  
Ja precies dat lol
R()b
 R()b - woensdag 27 mei 2026 - 15:51   quote  deeplink  
quote:

[..]

Makkelijkste meerkeuzevraag ooit!

1
MightyAce
 MightyAce - woensdag 27 mei 2026 - 15:52   quote  deeplink  
1. Al meer dan een half jaar 1.
VVout
 VVout - woensdag 27 mei 2026 - 17:13   quote  deeplink  
1) In gesprek gaan of er aanpassing en verder ontwikkeling mogelijk is.
2) Wekelijks evalueren en bij enige eigenwijsheid, oprecht corrigeren.
3) Mocht het helaas dan nog niet te doen zijn kan je op de parkeerplaats nummerplaten noteren.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 27 mei 2026 - 17:42   quote  deeplink  
Als ie geen goede voorbereiding draait ligt ie eruit. Let maar op
kenny
 kenny - woensdag 27 mei 2026 - 17:55   quote  deeplink  
quote:

mee eens , robin heeft na heerenveen en 1,5 jaar bij ons bewezen geen goede trainer te zijn , ik begrijp niet waarom door te gaan met hem
we zijn geen opleiding voor beginnende trainers , wil je een top club worden dan moet je accepteren dat keuzes maken en mensen ontslaan erbij horen
bijft007
 bijft007 - woensdag 27 mei 2026 - 19:01   quote  deeplink  
Ligt er idd uit mocht hij nu verder gaan met belabberd voetbal voorbereiding en mogelijk 1e 2 potjes bij inbegrepen

Eigenlijk te hopen voor hem de nieuwe directeuren hem redden met spelers die het elftal zo sterker maken hij zoiezo langer mag zitten

om wat best mogelijk is vervolgens na winterstop alsnog eruit te vliegen omdat hij spelers niet nog beter laat functioneren naar het materiaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 mei 2026 door bijft007 --
bijft007
 bijft007 - woensdag 27 mei 2026 - 19:07   quote  deeplink  
Ben absoluut van mening dat pakweg een Schreuder of zon naam het met huidige materiaal direct meer impact gaat hebben, en zeker korte termijn beter zal doen, maar ja ze hopen rvp lange termijn wat meer succes gaat hebben dus meer van de lange adem voor ons en directie etc.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 mei 2026 door bijft007 --
kenny
 kenny - woensdag 27 mei 2026 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2026 - 19:07 schreef bijft007 het volgende:
Ben absoluut van mening dat pakweg een Schreuder of zon naam het met huidige materiaal direct meer impact gaat hebben, en zeker korte termijn beter zal doen, maar ja ze hopen rvp lange termijn wat meer succes gaat hebben dus meer van de lange adem voor ons en directie etc.
eens schreuder haalt meer uit een spelersgroep dan v persie , maakt ook spelers beter

dat is toch ook wat feyenoord wil ? speler scouten opleiden en door verkopen , onder v persie spelen zoveel spelers onder hun kunnen
Alexmem
 Alexmem - vrijdag 29 mei 2026 - 20:15   quote  deeplink  
Ook 1. Maar kan prima leven met een volgend tussenjaar. De selectie is lang niet goed genoeg. Oor een titel en CL. Dan mag je wel 12 aankopen van topniveau doen. Incl trainer.
MMM
 MMM - zaterdag 30 mei 2026 - 14:13   quote  deeplink  
Ook graag een analyse van het afgelopen seizoen en ontslaan.
VVout
 VVout - zaterdag 30 mei 2026 - 15:04   quote  deeplink  
Hoop blesures, improviseren met deels niet renderende aankopen en toch CL voetbal binnen gehaald. Niet nalaten dat gebrek aan ervaring pijnlijke momenten bloot stelde en er het geluk was de de rest ook veel liet leggen, zit er wel een grijs randje aan, maar om het nu zwart af te schilderen.
bijft007
 bijft007 - zaterdag 30 mei 2026 - 15:21   quote  deeplink  
Sauer viel me erg tegen eigenlijk als de mogelijke opvolger paix, en scheelt gewoon veel in aanvallend opzicht al kan hij Best goeie worden en nog steeds genoeg stappen maken,, maar afg seizoen weinig ontwikkeling meegemaakt nog,, en zo zijn er wel wat dingen wat het seizoen in water viel, maar paix was voor ons echt onmisbaar jaar ervoor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 mei 2026 door bijft007 --
VVout
 VVout - zaterdag 30 mei 2026 - 15:41   quote  deeplink  
Hancko was ook een aderlating, was altijd een rots in de branding achterin met Trauner als hij fit was.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 30 mei 2026 - 15:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

1. Had al lang moeten gebeuren en kan nu niet snel genoeg gebeuren.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 30 mei 2026 - 16:06   quote  deeplink  
quote:

[..]

“Leuk” dat je een poule aan ons oplegt, misschiendat je er dan ook wat mee moet doen dan, we zijn al een halve week verder inmiddels, laat eens wat horen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 mei 2026 door RenatoBos --
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 30 mei 2026 - 17:06   quote  deeplink  
Heel simpel veel mensen op het forum willen hem weg hebbn
Ik wilde gewoon weten hoe de steun er voor stond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 mei 2026 door piet de paler --
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 30 mei 2026 - 17:12   quote  deeplink  
Als het heel simpel is dan heb je toch geen poule nodig, Piet 😅
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 30 mei 2026 - 17:43   quote  deeplink  
Alles wijst erop dat Robin ook het volgende seizoen trainer is.
Betekent ook dat er vertrouwen bestaat geef hem dan in ieder geval tot medio september die kans.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 30 mei 2026 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 mei 2026 - 17:12 schreef MightyAce het volgende:
Nu weet ik het zeker 😀😀😀
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 30 mei 2026 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 mei 2026 - 17:06 schreef piet de paler het volgende:
Heel simpel veel mensen op het forum willen hem weg hebbn
Ik wilde gewoon weten hoe de steun er voor stond
En nu..?
Wat vind je ervan?
Wat ga je ermee doen?
Maar als je nou weet dat heel veel mensen hier hem weg willen hebben waarom dan die poule?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 30 mei 2026 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 mei 2026 - 17:12 schreef MightyAce het volgende:
Dat dus..
kenny
 kenny - zaterdag 30 mei 2026 - 17:59   quote  deeplink  
slot is weer vrij , gelijk vast leggen en v persie out
kenny
kenny
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 30 mei 2026 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 mei 2026 - 17:52 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dat dus..
Doe toch niet zo zuur en betweterig.
Mooi weer, geld op de Feyenoord bank, en allemaal willen we het beste voor Feyenoord.
De eerste 10 wedstrijden waren de meeste toch vol lof over v Persie
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 30 mei 2026 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 mei 2026 - 18:47 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Doe toch niet zo zuur en betweterig.
Mooi weer, geld op de Feyenoord bank, en allemaal willen we het beste voor Feyenoord.
De eerste 10 wedstrijden waren de meeste toch vol lof over v Persie
Geen zin aan..
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 30 mei 2026 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 februari 2025 - 18:03 schreef RenatoBos het volgende:
Hup Robin, Hup Feyenoord..
Zo geen zin in
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 30 mei 2026 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 maart 2025 - 21:36 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoord heeft gestreden, maar Internazionale bleek net een maatje te groot in De Kuip. De Rotterdammers lieten bij vlagen goed voetbal zien en kregen hun kansen, maar de Italianen waren dodelijk effectief op de juiste momenten. Met een 0-2 achterstand reist de ploeg van Van Persie volgende week af naar Milaan, waar nog altijd alles mogelijk is.

"We begonnen goed in het eerste half uur", begint Robin van Persie na afloop met zijn analyse van de wedstrijd. "Het verdedigen deden we ook goed, we kregen er goed druk op zonder echt tot kansen te komen. Het is jammer dat je de eerste kans direct tegen krijgt, maar met dit soort spitsen weet je dat het kan gebeuren. In de tweede helft krijg je hem ook te snel tegen, waardoor je het momentum niet kan behouden."

"Timon hield ons fantastisch in de wedstrijd bij die penalty, wat overigens een bijzondere keuze was", gaat de trainer van Feyenoord verder in gesprek met Ziggo Sport. "De scheidsrechters denken van wel helaas, maar dat was volgens mij geen penalty. Timon pakt hem uiteindelijk goed en dan zie je dat die jongens keihard hebben gewerkt. Mitchell heeft lang geen negentig minuten gespeeld en Jakub had al last de afgelopen dagen. Die jongens hebben er alles aan gedaan."

Van Persie zag hoe zijn ploeg er door vermoeidheid in de tweede helft steeds minder druk op kreeg, waarna Inter het op zijn Italiaans uitspeelde. "Dat deden ze ook heel goed. Inter is in hun lage blok erg sterk, maar we kregen nog wel een goede kans via Moder en ook een goede één-tegen-één van Ueda. Dan hoop je dat hij een keer goed valt, maar helaas was dat vandaag niet."

De trainer van Feyenoord heeft slechts één keer gewisseld en dat zegt veel over de mogelijkheden in zijn selectie. "Ik had liever vaker gewisseld, maar wij vonden dat er vandaag niet het juiste moment voor." Vervolgens gaat het over de onnodige gele kaart van Ibrahim Osman. "Het was een ongelukkig moment, maar hij had zeker niet de intentie om die tackle te maken. Dat het dan uitgerekend de speler is die al op geel stond, is heel vervelend voor ons. We moeten weer creatief zijn."

Extra krachten?

Met een beetje geluk kan Van Persie dinsdag op twee extra middenvelders rekenen. "Milambo maakt een kansje, maar dat hangt van de komende dagen af. Ueda is nu terug en is goed door de wedstrijd gekomen. Op Hwang heb ik een kleine hoop, maar hopelijk valt het dus ook goed."
Zo geen zin in
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 30 mei 2026 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2025 - 19:43 schreef RenatoBos het volgende:
Van Persie: "Het heeft wel invloed op het type wedstrijd dat men ziet"

[ afbeelding ]

Feyenoord heeft de vierde Eredivisiezege op rij geboekt. In een matige wedstrijd tegen AZ werd zaterdagmiddag met 0-1 gewonnen dankzij een eigen doelpunt van Zico Buurmeester. De ploeg van Robin van Persie creëerde zelf geen enkel schot op doel, maar keerde toch met drie punten terug uit Alkmaar.

"Als je met 0-1 op voorsprong staat, dan is het in de laatste minuten altijd even spannend. Je hoopt dan dat hij voor ons goed blijft vallen", opent de trainer van Feyenoord in gesprek met ESPN. "Ik vond dat wij heel goed verdedigden en los van één of twee momenten niet veel weg hebben gegeven. Vandaag vind ik dat wij een stap hebben gezet in het verdedigen. Wij hebben geen invloed in de speelwijze die de tegenpartij kiest. Vandaag was het duidelijk dat AZ heel veel lange ballen speelde. Dan moeten wij daarmee dealen."

"Als je tegen een team speelt dat wil voetballen, dan kunnen wij dat ook", besluit Van Persie. "Als je dan tegen een team speelt dat er echt een vechtwedstrijd van wil maken, zoals AZ dat vandaag deed, dan staan wij ook ons mannetje. Dat vind ik een heel positief punt." Vervolgens gaat het over het centrale duo Gernot Trauner en Dávid Hancko. "Die waren vandaag geweldig. Of het nou met de lange bal, tweede bal of in de duels was. Zij zijn gewoon echt heel goed."

"Ik moet zeggen dat ik ook Givairo en Quilindschy ook heel goed vond", gaat de trainer van Feyenoord verder. Bij het zien van Hancko zijn briljante sliding blijft Van Persie erg nuchter. "Dávid is in alles onze leider. Als je kijkt naar hoe hij betrokken is en hoe hij traint, dan is het echt een feestje om met hem samen te werken. Hij geeft iedere dag alles wat hij heeft en als je kijkt naar hoe hij verdedigt, dan is het echt genieten."

De grootste winst die Van Persie vandaag heeft gezien is dat zijn ploeg ook tegen een verdedigende ploeg weerstand kon bieden. "In principe willen wij voetballen, maar de tegenpartij speelt daar ook een rol in. Als zij heel duidelijk kiezen om alleen maar de lange bal te spelen, dan kom je niet aan het voetballen toe. Ik veroordeel het zeker niet, maar het heeft wel invloed op het type wedstrijd dat men ziet. Dat is helemaal goed, maar als ik zie hoe wij daarmee dealen, dan vind ik dat positief."

Jakub Moder
De Pool speelde vandaag niet zijn beste wedstrijd, maar Van Persie ziet wel hoe cruciaal Moder is. "Hij is zo belangrijk in onze manier van spelen. Verdedigend staat hij zijn mannetje, maar ook in balbezit heeft hij lef en is hij heel erg goed aan de bal. Hij heeft ook heel goed in kaart waar de ruimte ligt en waar die ontstaat. Hij is ook super fit. Als je ziet hoeveel hij in iedere wedstrijd en training stopt, dan is het echt een geweldenaar."
Zo geen zin in

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Robin van Persie nieuwe trainer Feyenoord

0.0446660