BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 30 november 2012 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 07:35 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Zonder Mathijssen had Kongolo dit seizoen al serieus speelminuten kunnen pakken. Als Feyenoord dan einde van het seizoen De Vrij of Martins Indi moet verkopen, dan is Kongolo al ingespeeld met de rest van het team en heeft hij de broodnodige ervaring opgedaan op eredivisie niveau. Als zo'n jongen zo snel wil groeien als Martins Indi en De Vrij dan moet ie gewoon veel meer spelen.

Mochten ze beide vertrekken, dan kan je aan het einde van het seizoen altijd nog een centrale verdediger aantrekken. We zouden dan nagenoeg uit de schuld zijn (uitgaande van zowel DV als MI weg voor circa 7-9m)

Mensen vergeten ook vaak te kijken naar de restwaarde voor de club. Mathijsen is te oud. Die ga je nooit van je leven slijten. Krijgt een gigantisch hoog salaris en is een tijdelijke oplossing voor de club. Een speler als Kongolo is veel goedkoper, heeft veel meer potentie en ook zakelijk gezien kan een speler die wel doorbreekt een serieuze inkomstenbron voor de club zijn
Mathijsen is dan ook niet voor zijn restwaarde aangetrokken, maar voor zijn ervaring, stabiliteit en kwaliteit. En verdediging van bijvoorbeeld Janmaat-De Vrij-Kongolo-Indi is erg jong. Mathijsen hoef je ook minder te coachen. Dat is prettig voor een speler als De Vrij die zich dan meer op zijn eigen spel kan concentreren. In het verleden het bombarderen tot aanvoerder nog wel eens ten koste gegaan van het spel van die speler. Fer bijvoorbeeld en Clasie speelde ook minder als aanvoerder.

Mathijsen brengt rust en stabiliteit, daardoor gaan spelers om hem heen beter voetballen. Dat gaat wel een beetje ten koste van Kongolo, maar die leert van trainingen en wedstrijden bij de beloften ook nog veel. Hij moet niet jaren op de bank blijven zitten, maar dat geloof ik ook niet dat dat zal gebeuren. Hij heeft bovendien al de nodige minuten gemaakt dit seizoen.
BertusBadeend
 BertusBadeend - vrijdag 30 november 2012 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 15:24 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Mathijsen is dan ook niet voor zijn restwaarde aangetrokken, maar voor zijn ervaring, stabiliteit en kwaliteit. En verdediging van bijvoorbeeld Janmaat-De Vrij-Kongolo-Indi is erg jong. Mathijsen hoef je ook minder te coachen. Dat is prettig voor een speler als De Vrij die zich dan meer op zijn eigen spel kan concentreren. In het verleden het bombarderen tot aanvoerder nog wel eens ten koste gegaan van het spel van die speler. Fer bijvoorbeeld en Clasie speelde ook minder als aanvoerder.

Mathijsen brengt rust en stabiliteit, daardoor gaan spelers om hem heen beter voetballen. Dat gaat wel een beetje ten koste van Kongolo, maar die leert van trainingen en wedstrijden bij de beloften ook nog veel. Hij moet niet jaren op de bank blijven zitten, maar dat geloof ik ook niet dat dat zal gebeuren. Hij heeft bovendien al de nodige minuten gemaakt dit seizoen.
Ik hoop dat de keuze goed uitpakt en dat Kongolo een serieuze kans zal krijgen zodra hij weer fit is. Ik ben persoonlijk niet zeer gecharmeerd van Mathijsen, maar echt slecht is ie ook weer niet.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 30 november 2012 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 - 16:06 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Ik hoop dat de keuze goed uitpakt en dat Kongolo een serieuze kans zal krijgen zodra hij weer fit is. Ik ben persoonlijk niet zeer gecharmeerd van Mathijsen, maar echt slecht is ie ook weer niet.
We zullen het wel zien. Voorlopig vind ik Mathijsen goed spelen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 05 december 2012 - 19:32   quote  deeplink  
http://eversstaatop.538.nl/video/hulpsinterklaas-van-hanegem-bij-evers-staat-op/
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 05 december 2012 - 21:37   quote  deeplink  
12220_374480639309969_486555952_n.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 december 2012 - 12:14   quote  deeplink  
Van Hanegem: "Vitesse en Twente geen kampioenskandidaat"

thumb?url=http%3A%2F%2Fwww.voetbalcentraal.nl%2Fupload%2Fimages%2Fcrop%2F11537.jpg&key=77280a1d94406083d0415ac96904185eb7f3658b&tt=XL

Willem van Hanegem heeft een voorspelling gedaan wie er aan het einde van het seizoen bovenaan staat in de Eredivisie. Volgens de oud-voetballer is dat niet één van de twee ploegen die daar op dit moment staan, FC Twente en Vitesse.

"Het zou wel heel snel zijn om Vitesse nu al als een topclub te beschouwen", vertelt Van Hanegem aan VI. "Ze hebben een paar goede spelers en als team hebben ze nu het voordeel dat er een enorme gretigheid zit bij iedereen. Maar het geeft geen enkele garantie, dat Vitesse volgend seizoen of het seizoen daarna ook weer bovenin meedraait. Ik heb ook niet het gevoel dat ze gaan meedoen om het kampioenschap."

Ook in FC Twente ziet Van Hanegem geen kandidaat voor het kampioensschap. "Zoals die de laatste tijd spelen, zie ik ze niet als een titelkandidaat. Ze zijn zó verschikkelijk snel van slag. Zo'n Dusan Tadic, dat is toch een aardige speler? Die valt me eigenlijk gewoon ontzettend tegen bij Twente. En die centrumverdedigers lopen de bal zeven keer naar elkaar te spelen en dan hoor ik dat Twente de wedstrijd gecontroleerd heeft. Ze controleren helemaal niks."

"Uiteindelijk zal er wel eentje bovenaan staan. Het zou me niks verbazen als dat Ajax is. Het is ze de laatste twee jaren ook op die manier gelukt. Maar als dat gebeurt, moeten ze op andere plaatsen in Nederland toch eens heel goed gaan denken over het gevoerde beleid", aldus Van Hanegem.
Bron:Voetbalcentraal 
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 december 2012 - 13:02   quote  deeplink  
"Pellè heeft iedereen de mond gesnoerd"

Graziano Pellè heeft dit seizoen alles en iedereen verrast met zijn goede spel en vooral zijn doelpunten. Ook Willem van Hanegem is onder de indruk.

237788hp2.jpg

"Eigenlijks vind ik het wel prachtig, die Pellè heeft echt iedereen de mond gesnoerd", zegt Van Hanegem tegenover het Algemeen Dagblad. "Ik heb hem vaak bij AZ aan het werk gezien, maar daar bracht hij lang niet wat hij nu laat zien."

Volgens De Kromme valt en staat alles met vertrouwen. "En ook met zijn onbevangen ploeggenoten. Die Jean-Paul Boëtius is een buitenspeler om voor te gaan zitten. Zo onbevangen en al veel verder dan Wesley Verhoek. En Tonny Vilhena is echt een belangrijke pion op het middenveld. Kelvin Leerdam vulde die rol ook aardig in, maar Vilhena is een echte linkspoot. Met lef. Dat heeft een elftal nodig."

"Overigens vind ik wel dat de prestatie van Guidetti niet mag worden gebagatelliseerd", vervolgt Van Hanegem. "Hij was negentien jaar, was echt een prima spits. Zijn techniek was prima, hij gebruikte zijn lichaam geweldig. Maar Pellè doet dat ook. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als hij een keer niet speelt. Van Mitchell te Vrede en Anass Achahbar heb ik het nog nooit gezien."

Van Van Hanegem mag het wat minder gaan over de randzaken bij Pellè. "Dat gezanik over hoe hij eruit ziet, vind ik jammer. Wat kan mij dat nou schelen? Wat ik belangrijker vind is de manier waarop hij ballen aflegt. Dat is echt prima. Lex Immers had ook al veel meer kunnen en moeten scoren."
Bron:Goal.com
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 17 december 2012 - 16:52   quote  deeplink  
Van Hanegem: 'Feyenoord viel ronduit tegen'

600x400-kd-1261405.jpg

FC Twente is de enige topploeg uit de Eredivisie die Willem van Hanegem afgelopen weekend echt heeft kunnen bekoren. In de derby tegen Heracles Alemo trokken de Enschedeërs na een aantrekkelijke wedstrijd met 3-2 aan het langste eind, zodat de Tukkers weer gedeeld koploper zijn.  
"Over de rest van onze toppers kan ik kort zijn. Dat slappe PSV gaf alles weg in Nijmegen, Ajax had echt veel te veel moeite met de nummer achttien Willem II, Feyenoord viel ronduit tegen in een verder wel spannende wedstrijd tegen ADO."
bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 17 december 2012 - 16:52   quote  deeplink  
Van Hanegem schrijft Vitesse af in titelstrijd

Willem van Hanegem denkt niet dat Vitesse dit seizoen serieus mee kan doen in de strijd om het kampioenschap. De ploeg uit Arnhem liet zondag thuis twee punten liggen tegen RKC Waalwijk (2-2) en is volgens de Kromme nog 'te kwetsbaar'.

"Vitesse, tja, die zie ik niet als kampioenskandidaat. Als Theo Janssen kwaad wordt, zoals gisteren toen zijn eigen publiek begon te fluiten, gaat het mis. Ze zijn daar te kwetsbaar om al serieus om de titel te kunnen spelen", zegt hij in AD Sportwereld.

Bron:FCUpdate
Wim2
 Wim2 - maandag 17 december 2012 - 17:38   quote  deeplink  
Vitesse is niets, het zal nooit aan de status van een echte topclub kunnen tippen.!
JanM
 JanM - maandag 17 december 2012 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 december 2012 - 17:38 schreef Wim2 het volgende:
Vitesse is niets, het zal nooit aan de status van een echte topclub kunnen tippen.!
Dat publiek begint met dat gefluit anders wel aardig op 020-publiek te lijken ;-P
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 17 december 2012 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 december 2012 - 18:35 schreef JanM het volgende:

[..]

Dat publiek begint met dat gefluit anders wel aardig op 020-publiek te lijken ;-P
DICTATOR publiek, daar pas JIJ goed tussen .......
JanM
 JanM - maandag 17 december 2012 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 december 2012 - 18:41 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

DICTATOR publiek, daar pas JIJ goed tussen .......
Ik tel alleen de puntjes bij elkaar en deel die door het aantal posters. Dat wordt door vrijwel alle puntengevers gewaardeerd volgens mij i.t.t. jouw belachelijke punten van gisteren!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 17 december 2012 - 19:23   quote  deeplink  
Eens..ben zeer content met het feit dat jij die waardeloze punten van L heb opgewardeerd, goeie actie van je Jan..
tomson
 tomson - maandag 17 december 2012 - 19:24   quote  deeplink  
Hier nou ook al ....:(
Wim2
 Wim2 - maandag 17 december 2012 - 19:25   quote  deeplink  
Willem waarom schuift hij nooit meer aan bij VI. IN mijn opinie samen met Boskamp de enige die een beetje verstand van voetbal heeft in dat hele programma.
van geil
 van geil - maandag 17 december 2012 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2012 - 13:02 schreef RenatoBos het volgende:
"Pellè heeft iedereen de mond gesnoerd"

Graziano Pellè heeft dit seizoen alles en iedereen verrast met zijn goede spel en vooral zijn doelpunten. Ook Willem van Hanegem is onder de indruk.

[ afbeelding ]

"Eigenlijks vind ik het wel prachtig, die Pellè heeft echt iedereen de mond gesnoerd", zegt Van Hanegem tegenover het Algemeen Dagblad. "Ik heb hem vaak bij AZ aan het werk gezien, maar daar bracht hij lang niet wat hij nu laat zien."

Volgens De Kromme valt en staat alles met vertrouwen. "En ook met zijn onbevangen ploeggenoten. Die Jean-Paul Boëtius is een buitenspeler om voor te gaan zitten. Zo onbevangen en al veel verder dan Wesley Verhoek. En Tonny Vilhena is echt een belangrijke pion op het middenveld. Kelvin Leerdam vulde die rol ook aardig in, maar Vilhena is een echte linkspoot. Met lef. Dat heeft een elftal nodig."

"Overigens vind ik wel dat de prestatie van Guidetti niet mag worden gebagatelliseerd", vervolgt Van Hanegem. "Hij was negentien jaar, was echt een prima spits. Zijn techniek was prima, hij gebruikte zijn lichaam geweldig. Maar Pellè doet dat ook. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als hij een keer niet speelt. Van Mitchell te Vrede en Anass Achahbar heb ik het nog nooit gezien."

Van Van Hanegem mag het wat minder gaan over de randzaken bij Pellè. "Dat gezanik over hoe hij eruit ziet, vind ik jammer. Wat kan mij dat nou schelen? Wat ik belangrijker vind is de manier waarop hij ballen aflegt. Dat is echt prima. Lex Immers had ook al veel meer kunnen en moeten scoren."
Bron:Goal.com
deze meningen deel ik volledig
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 17 december 2012 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 december 2012 - 19:25 schreef Wim2 het volgende:
Willem waarom schuift hij nooit meer aan bij VI. IN mijn opinie samen met Boskamp de enige die een beetje verstand van voetbal heeft in dat hele programma.
Omdat Genee zo'n idioot is.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 18 december 2012 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 december 2012 - 20:51 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Omdat Genee zo'n idioot is.
Zeldzaam irritant inderdaad.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 december 2012 - 14:24   quote  deeplink  
Van Hanegem: "KNVB slaat plank volkomen mis"

hanegem_183548a.jpg

Willem van Hanegem begrijpt waarom Gertjan Verbeek en Robert Maaskant geen trek hebben om hun handtekening te zetten onder de gedragscode van de KNVB. De bond heeft de code niet veranderd, maar wil de regels strenger gaan naleven. Deze maatregel raakt kant noch wal, zegt Van Hanegem in zijn column in AD Sportwereld.

In de gedragscode van de voetbalbond staat onder meer dat spelers die protesteren bij de scheidsrechter, direct een gele kaart moeten krijgen. "Als ik actief trainer was geweest, zou ik me nu net als Robert Maaskant en Gertjan Verbeek tegen die actie van de KNVB hebben gekeerd om weer netjes met elkaar om te gaan", stelt de oud-trainer. "Niet dat ik vind dat we onbeschoft moeten blijven, maar wat heeft het voor zin oude afspraken te benadrukken? De KNVB slaat de plank volkomen mis."

"Ik zag het tijdens FC Utrecht - Ajax al misgaan", zegt Van Hanegem, die zelf in de Galgenwaard aanwezig was. "Die Bulthuis kreeg geel voor protesteren en Eriksen deed hetzelfde en kreeg niks. Kijk, dan worden mensen kwaad. Begrijpelijk."

Volgens Van Hanegem slaat de KNVB door na de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. "Het voetbal is in een shock geraakt door dat verschrikkelijke incident in Almere, maar het probleem ligt niet bij het voetbal. En ook niet bij het profvoetbal. Ze doen alsof het wel zo is, voor een deel dan, en dat vind ik ongelooflijk hypocriet."
Bron:FCUpdate
de kromme2
 de kromme2 - maandag 24 december 2012 - 14:44   quote  deeplink  
Willem van Hanegem: 'Boek Andy van der Meijde is levensverhaal van een weggooier'

Willem slaat de spijker weer op zijn kop.
bode
 bode - maandag 24 december 2012 - 15:03   quote  deeplink  
Willem is de beste, Willem ik wil je met je gezin hele fijne feestdagen en gezond goed & een sportief 2013 toe wensen
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 24 december 2012 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 december 2012 - 19:23 schreef RenatoBos het volgende:
Eens..ben zeer content met het feit dat jij die waardeloze punten van L heb opgewardeerd, goeie actie van je Jan..
Natuurlijk de 2 DICTATOREN bij elkaar. En hier gaat het toch over Willem van Hanegem!
Jullie moeten je schamen ......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 december 2012 door lijdensweg --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 december 2012 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 december 2012 - 17:03 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Natuurlijk de 2 DICTAOREN bij elkaar. En hier gaat het toch over Willem van Hanegem!
Jullie moeten je schamen ......
Hey Jan heb jij last van dicta oren..??
tomson
 tomson - maandag 24 december 2012 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 december 2012 - 17:03 schreef lijdensweg het volgende:

[..]
En hier gaat het toch over Willem van Hanegem!
Jullie moeten je schamen ......
Doe jij nooit he.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 23:56   quote  deeplink  
"Het is zo broos bij Feyenoord, de angst sluipt er gauw in bij veel spelers"

Willem%20van%20Hanegem%202_3.jpg

Feyenoord krijgt zondag de kans om de minicrisis te bezweren. Het team van Ronald Koeman boekte in 2013 nog geen enkele zege: twee oefenduels werden afgesloten met een remise en zondag was Ajaks met 3-0 te sterk. De Rotterdammers hebben dit seizoen een zwakke balans in topwedstrijden, maar kunnen daar zondag wat aan doen tegen FC Twente. Willem van Hanegem geeft zijn oude club een goede kans tegen de koploper van de Eredivisie. =

"Het verbaast me dat Feyenoord het zo slecht doet in de topwedstrijden", zegt De Kromme in gesprek met Voetbal International. Dit seizoen werd in eigen huis een punt gepakt tegen Ajaks, maar alle andere wedstrijden tegen de hoogvliegers gingen verloren. "Het is zo broos bij Feyenoord. Er hoeft maar iets te gebeuren en de angst sluipt erin bij veel spelers. Het hing tegen Ajaks als los zand bij elkaar. Dat krijg je er als Ronald Koeman dan ook wel moeilijk uit."

De spelers van Twente kampen echter met dezelfde problemen, stelt Van Hanegem. "Die spelen ook zo angstig, dat zag je vorige week ook tegen RKC Waalwijk", zegt hij over de 0-0 remise. "Als je kampioenskandidaat bent, grijp je je tegenstander bij de nek. Mijn Engels is niet zo goed, maar al zou mijn Engels beter zijn dan Thatcher, dan zou ik nog niet naar Steve McClaren luisteren. Hij denkt dat we allemaal uit een ei komen."
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 januari 2013 - 18:24   quote  deeplink  
Van Hanegem geeft tip: "Bouw Oranje rond Van Persie"

70830.jpg

Willem van Hanegem zou het verstandig vinden als bondscoach Louis van Gaal nu al, dus anderhalf jaar voor het WK in Brazilië, kleur bekent. Hij vindt dat de bondscoach moet communiceren dat hij zijn team bouwt rond aanvaller Robin van Persie.

"Ik zou nu al, dus in een vroeg stadium, aangeven dat het nieuwe Oranje gebouwd wordt rond Robin van Persie. Dat lijkt een makkelijke opmerking omdat Robin er zo goed opstaat bij Manchester United, maar in het Nederlands elftal is zijn status een heel andere. Daar is hij niet de baas of hoe je dat verder wil noemen. Over zijn positie en inbreng wordt nog steeds door veel mensen gediscussieerd. Stoppen daarmee, zou ik zeggen", zegt Van Hanegem maandag in zijn column in AD Sportwereld.

"Van Persie is onze beste voetballer, een van de beste ter wereld zelfs, hij moet in Oranje een vaste waarde zijn als diepe spits", vindt de voormalig middenvelder. "Verder zou ik alleen Robben en Afellay onomstreden verklaren en de rest van het team moet langzaam geboetseerd worden. Daarbij lopen in mijn ogen Van der Vaart en Sneijder gevaar, in het team rond Van Persie kunnen zij er best uitvallen."
Bron:FCUpdate
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 17:12   quote  deeplink  
Van Hanegem herkent zichzelf in 'slimme' Kali

73466.jpg

Dat FC Utrecht na 21 wedstrijden vijfde staat in de Eredivisie, is volgens Willem van Hanegem geen verrassing. "Je kunt een heleboel dingen gek vinden aan deze competitie, maar als er nou één aspect normaal is, is het de plaats waar FC Utrecht staat. Ze horen gewoon zo hoog te staan", zegt hij in zijn column in AD Sportwereld.

Van Hanegem legt de 'credits' voor het goede spel van FC Utrecht bij coach Jan Wouters, die het elftal 'laat voetballen'. "Dat lijkt een open deur, maar noem mij nog eens een paar trainers die dat willen." Binnen de lijnen is volgens de Kromme een belangrijke rol weggelegd voor Anouar Kali. Van Hanegem kent Kali goed, uit de periode waarin hij zelf trainer van FC Utrecht was. "Als 15-jarig ventje haalden we hem destijds bij de selectie. Heel lang geloofden de mensen niet in hem. Hij zou een te lage handelingssnelheid hebben en niet genoeg lopen", herinnert hij zich nog.

"Dat laatste vond ik me toch een onzin. Hij doet het zoals Jan Wouters vroeger, of Ronald Koeman, Frank de Boer en nog langer geleden ikzelf, je moet pas lopen als het een functie heeft en zo slim zijn dat je eerder op de juiste plaats staat dan een ander. Kali heeft die slimheid. Dat is heerlijk om naar te kijken en Wouters verdient een compliment, omdat hij dat ziet en gebruikt", aldus de voormalig international.

"De landstitel zit er niet in voor FC Utrecht, bij die suggestie gaat Wouters terecht lachen, maar ze blijven wel rond de vijfde plek staan. Daar horen ze gewoon thuis."
Bron:FCUpdate
JanM
 JanM - maandag 04 februari 2013 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 17:12 schreef RenatoBos het volgende:
Van Hanegem herkent zichzelf in 'slimme' Kali

[ afbeelding ]

Dat FC Utrecht na 21 wedstrijden vijfde staat in de Eredivisie, is volgens Willem van Hanegem geen verrassing. "Je kunt een heleboel dingen gek vinden aan deze competitie, maar als er nou één aspect normaal is, is het de plaats waar FC Utrecht staat. Ze horen gewoon zo hoog te staan", zegt hij in zijn column in AD Sportwereld.

Van Hanegem legt de 'credits' voor het goede spel van FC Utrecht bij coach Jan Wouters, die het elftal 'laat voetballen'. "Dat lijkt een open deur, maar noem mij nog eens een paar trainers die dat willen." Binnen de lijnen is volgens de Kromme een belangrijke rol weggelegd voor Anouar Kali. Van Hanegem kent Kali goed, uit de periode waarin hij zelf trainer van FC Utrecht was. "Als 15-jarig ventje haalden we hem destijds bij de selectie. Heel lang geloofden de mensen niet in hem. Hij zou een te lage handelingssnelheid hebben en niet genoeg lopen", herinnert hij zich nog.

"Dat laatste vond ik me toch een onzin. Hij doet het zoals Jan Wouters vroeger, of Ronald Koeman, Frank de Boer en nog langer geleden ikzelf, je moet pas lopen als het een functie heeft en zo slim zijn dat je eerder op de juiste plaats staat dan een ander. Kali heeft die slimheid. Dat is heerlijk om naar te kijken en Wouters verdient een compliment, omdat hij dat ziet en gebruikt", aldus de voormalig international.

"De landstitel zit er niet in voor FC Utrecht, bij die suggestie gaat Wouters terecht lachen, maar ze blijven wel rond de vijfde plek staan. Daar horen ze gewoon thuis."
Bron:FCUpdate
Op zijn geboortekaartje schijnt ook gestaan te hebben:

Anouar Kali, roepnaam Willem
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 20:59   quote  deeplink  
b49cba00cbea68ce0e80e20649f37a30.png

hanegem1.jpg

Willem van Hanegem is van mening dat Feyenoord te laag staat op de ranglijst van de eredivisie. De Rotterdammers staan op de derde plaats met een achterstand van drie punten op koploper PSV. Feyenoord-trainer Ronald Koeman liet weten dat hij verbaasd is over de hoge klassering van zijn team, maar Van Hanegem is het daar niet mee eens.

'Ik weet niet of dat zo bijzonder is. We roepen dat wel elke keer, maar je ziet toch dat Feyenoord kwaliteit heeft? Dan is het toch niet bijzonder als ze wedstrijden winnen? Ajaks heeft een aardig elftal, maar ze zijn niet zoveel beter dan Feyenoord,' zegt Van Hanegem. 'Feyenoord hoeft van niemand te verliezen. Daarom begrijp ik Koeman niet dat hij verbaasd is over de ranglijst. Ik had gedacht aan zes á zeven punten meer,' concludeert De Kromme.

De voormalig speler en trainer van Feyenoord liet in de voetbaltalkshow FC Rijnmond eveneens optekenen dat hij zich niet kan vinden in de huidige defensie van Feyenoord. Van Hanegem ziet graag dat Joris Mathijsen uit het elftal verdwijnt en Bruno Martins Indi zijn plaats in het centrum overneemt. Daardoor zou Miquel Nelom, wiens dienstverband in De Kuip binnenkort wordt verlengd, moeten fungeren als linksback.

'Ik heb gehoord dat Nelom heel dicht tegen het Nederlands elftal aan zat. Dat is geen flauwekul. Op die plek is hij gewoon beter dan Martins Indi, en Martins Indi is in het centrum weer beter dan Mathijsen. Zo simpel is het. Ik ben nooit een voorstander geweest van Mathijsen. Een verdediger moet echt verdedigen. Hij liet Altidore teveel ballen aannemen. De Vrij deed dat beter.'
Bron:Rijnmond
Wim2
 Wim2 - zondag 10 februari 2013 - 21:15   quote  deeplink  
Ik ben het met Willem eens. Mathijssen kan gewoon echt niet meer. Tegen de grote ploegen komt hij gewoon tekort. Ben niet erg gecharmeerd van Nelom maar toch lijkt het me geen slechte optie. En dan Vilhena op 10 en je wordt kampioen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 10 februari 2013 - 21:26   quote  deeplink  
Eens met Willem ,alleen wil ik niet beweren dat we zonder Joris perse 7 punten meer hadden gehad...Misschien wel minder
maar iedereen had ondertussen gegroeid...Nelom en Indi.
Dus idd zet ze in de basis.
van geil
 van geil - zondag 10 februari 2013 - 22:26   quote  deeplink  
half eens.
Pelle wordt zonder Mathijsen niet bereikt.
wel mee eens dat we te veel calimero zijn.
we hebben de beste selectie na pisvee.
maar ik denk wel n betere sfeer en team.
dus t kan!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 10 februari 2013 - 22:35   quote  deeplink  
Bovenste 4 ontlopen elkaar niet zo veel. Voor de rest neem ik Willem's meningen ter kennisgeving.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 11 februari 2013 - 00:07   quote  deeplink  
Vind itt Willem Indi beter dan Nelom op de backpositie. Een back moet naar mijn mening in eerste instantie kunnen verdedigen. Nelom beheerst dat nog niet voldoende, dus staat hij wat mij betreft (nog) terecht wissel. Kan veranderen natuurlijk als hij stappen maakt. Laten we het hopen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 00:07 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Vind itt Willem Indi beter dan Nelom op de backpositie. Een back moet naar mijn mening in eerste instantie kunnen verdedigen. Nelom beheerst dat nog niet voldoende, dus staat hij wat mij betreft (nog) terecht wissel. Kan veranderen natuurlijk als hij stappen maakt. Laten we het hopen.
Dus Nelom verdedigt niet beter dan Indi ? oke...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 februari 2013 - 22:26 schreef van geil het volgende:
half eens.
Pelle wordt zonder Mathijsen niet bereikt.
wel mee eens dat we te veel calimero zijn.
we hebben de beste selectie na pisvee.
maar ik denk wel n betere sfeer en team.
dus t kan!
Dat noem jij opbouwen ?die lange ballen die erg moeilijk te controleren zijn?
Ik zie het spel liever opgebouwt worden langs de lijn en vanaf het middenveld..
Maar dat durft hij niet.of kan dat niet..
Stylzz
 Stylzz - maandag 11 februari 2013 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 10:32 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat noem jij opbouwen ?die lange ballen die erg moeilijk te controleren zijn?
Ik zie het spel liever opgebouwt worden langs de lijn en vanaf het middenveld..
Maar dat durft hij niet.of kan dat niet..
Volgens mij is het juist een van de strategiën om snel Pellè te zoeken met een hoge bal..
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 11 februari 2013 - 11:06   quote  deeplink  
Gaf Koeman gister ook al aan in Studio Voetbal.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 11 februari 2013 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 00:07 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Vind itt Willem Indi beter dan Nelom op de backpositie. Een back moet naar mijn mening in eerste instantie kunnen verdedigen. Nelom beheerst dat nog niet voldoende, dus staat hij wat mij betreft (nog) terecht wissel. Kan veranderen natuurlijk als hij stappen maakt. Laten we het hopen.
+1, Nelom is opbouwens een stuk beter, maar verdedigend is juist BMI veruit de betere. In mijn ogen is Nelom dan ook niet een verdediger pur-sang, zoals de meeste backs van tegenwoordig. Echt verdedigen kunnen ze niet eens. Ze staan meer op die positie omdat ze goed kunnen voetballen. Misschien wel de moeilijkste positie op het veld!

Maar we zullen de komende drie competitiewedstrijden zien of we meedoen om de titel. Winnen we deze drie, worden we kampioen! Maar eerst doen, oftewel dit zijn slechts woorden en ons motto is nou eenmaal: geen woorden maar daden.
BRAYY
 BRAYY - maandag 11 februari 2013 - 12:27   quote  deeplink  
Willem van Hanegem is lovend over Feyenoord-linksback Miquel Nelom. De voetballegende denkt dat de verdediger binnen afzienbare tijd wel eens geselecteerd zou kunnen worden voor Oranje door bondscoach Louis van Gaal.

"Ik heb gehoord dat Nelom heel dicht tegen het Nederlands elftal aan zat. Dat is geen flauwekul. Op die plek is hij gewoon beter dan Martins Indi en Martins Indi is in het centrum weer beter dan Mathijsen. Zo simpel is het. Ik ben nooit een voorstander geweest van Mathijsen. Een verdediger moet echt verdedigen. Hij liet Altidore teveel ballen aannemen. De Vrij deed dat beter", aldus Van Hanegem.

Nelom nam het compliment van de voormalig topvoetballer graag in ontvangst. "Mooi compliment van meneer Van Hanegem, dank daarvoor!", zo reageerde de mandekker op de uitspraken van Van Hanegem via Twitter.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/186115/Ik_heb_gehoord_dat_Nelom_heel_dicht_tegen_Oranje_aan_zat:_geen_flauwekul#ixzz2KaZSV03C
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 11 februari 2013 - 12:55   quote  deeplink  
't Zal een kwestie van tijd zijn eer Nelom zijn basisplaats krijgt en dat BMI dus verkast naar het centrum, maar ik begrijp Koeman wel dat hij ze laat staan, want Mathijsen is niet binnen een jaar zo slecht dat hij amper eredivisie-niveau heeft. Hij wordt enorm onderschat, terwijl dat we hem al jaren kennen. Ik blijf erbij dat de huidige verdediging beter is, dan met Nelom erin.
Milo
 Milo - maandag 11 februari 2013 - 13:04   quote  deeplink  
eens
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 10:56 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist een van de strategiën om snel Pellè te zoeken met een hoge bal..
Ook vanaf 30 meter?
Die oncontroleerbare ballen met 100km per uur op z,n stropdas?Wat meer niet dan wel lukt..
Als Pelle inzakt is het logisch maar deze afstanden?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 12:27 schreef BRAYY het volgende:
Willem van Hanegem is lovend over Feyenoord-linksback Miquel Nelom. De voetballegende denkt dat de verdediger binnen afzienbare tijd wel eens geselecteerd zou kunnen worden voor Oranje door bondscoach Louis van Gaal.

"Ik heb gehoord dat Nelom heel dicht tegen het Nederlands elftal aan zat. Dat is geen flauwekul. Op die plek is hij gewoon beter dan Martins Indi en Martins Indi is in het centrum weer beter dan Mathijsen. Zo simpel is het. Ik ben nooit een voorstander geweest van Mathijsen. Een verdediger moet echt verdedigen. Hij liet Altidore teveel ballen aannemen. De Vrij deed dat beter", aldus Van Hanegem.

Nelom nam het compliment van de voormalig topvoetballer graag in ontvangst. "Mooi compliment van meneer Van Hanegem, dank daarvoor!", zo reageerde de mandekker op de uitspraken van Van Hanegem via Twitter.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/186115/Ik_heb_gehoord_dat_Nelom_heel_dicht_tegen_Oranje_aan_zat:_geen_flauwekul#ixzz2KaZSV03C
Ja hier ga ik niet tegen in!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 februari 2013 - 13:56   quote  deeplink  
Peppi en Kokki bij PSV, Ajax jojoot; titel Feyenoord zou me niets verbazen


media_l_1519154.jpg

Over twee weken is het Feyenoord-PSV. Daar ben ik heel benieuwd naar. Dat kan leuk worden. Het zou me echt niet verbazen als Feyenoord kampioen wordt. Die ploeg heeft er net zo veel recht op als PSV, Ajaks en FC Twente. Dan hoor je meteen weer mensen zaniken over druk voor die jonge ploeg. Maar als ik die gasten van Feyenoord zo bezig zie, hebben ze daar geen last van. Er straalt zo veel plezier van uit.

Ik was gisteren in De Kuip en zag hoe leuk de mensen op de tribune het vinden om die jonge gasten te zien voetballen. Dat had ik vorige week ook met het Nederlands elftal. Je kunt altijd wel negatief zijn, maar ik vond het heerlijk om al die talenten bezig te zien. Het WK is pas over anderhalf jaar en hier kan een geweldig elftal uit voortkomen.

Volgens Verbeek was die rode kaart van Viergever cruciaal voor Feyenoord-AZ. Maar Feyenoord was in de tweede helft al veel sterker en dat nam alleen nog maar toe toen ze met elf tegen tien kwamen te staan. Ik vond die rode kaart trouwens terecht. Viergever deed het waarschijnlijk niet expres, maar als Immers niet in beweging was geweest, had hij zijn enkelbanden gescheurd of zijn enkel gebroken. Dat hoort gewoon met rood te worden bestraft.

Nee, ik verheug me dus al op Feyenoord-PSV. Die wedstrijd kan best cruciaal worden voor de strijd om de titel. Dan moet Feyenoord wel de wedstrijd van komend weekend tegen PEC goed doorkomen. Dat is met dat kunstgrasveld in Zwolle niet zo maar gezegd. PEC is bovendien een lastige tegenstander. Maar als Feyenoord een kans wil maken, dan moeten zulke wedstrijden wel worden gewonnen.

Ik zeg het bijna wekelijks, er is deze competitie geen touw aan vast te knopen. De clubs bovenin zijn net jojo's, op en neer, op en neer. Als ik toch een ploeg moet noemen voor de titel dan blijf ik nog even bij mijn oorspronkelijke keuze: PSV. Maar de verdediging kan ze de das om doen. Het is toch niet te geloven wat Peppi en Kokki daar achterin bij PSV lopen te doen. En dan kan je zelf nog zoveel doelpunten maken. Als je als ploeg niet op je defensie kunt vertrouwen, is dat heel vervelend. Daar ga je dan ook naar voetballen.

Het valt me mee dat Advocaat zo mild blijft over zijn verdedigers, want Dick kennende baalt hij er enorm van. Je mag die wedstrijd tegen Vitesse tegen tien man natuurlijk nooit meer uit handen geven. Het gebeurt dus toch.

PSV heeft Brazilianen van wereldniveau gehad, Romario, Ronaldo en Alex was een geweldige verdediger. Maar dan moet je niet meteen denken dat iedere Braziliaan goed kan voetballen. Want dat is met Marcelo niet het geval. En meneer is ook nog eens op zijn staart getrapt als er iets over hem wordt gezegd. Het is toch een slecht teken als Vitesse de poort helemaal openzet om Marcelo lekker te laten opbouwen?

Net als PSV heeft ook Twente qua inhoud een beter elftal dan Ajaks en Feyenoord met hun jeugd. Tadic, Chadli, Fer, dat zijn fantastische spelers. Maar het komt er daar in de verste verte niet uit. Dat verbaast me elke wedstrijd weer. Ze laten zó makkelijk punten liggen. Ik heb niet zo'n hoge dunk van die trainer van Twente. Hij praat alsof we met z'n allen een stelletje kinderen zijn. 'Als we nou één goal meer hadden gemaakt, dan hadden we gewonnen.' Zó... Daar kan hij in Engeland misschien mee aankomen, maar hier niet.

Ik heb drie jaar geleden of zelfs iets minder al eens geschreven dat Feyenoord rond deze tijd wel weer eens kampioen zou kunnen worden. Ik had toen gedacht dat Fer en Wijnaldum nog in Rotterdam zouden spelen. Met die twee hadden ze nog meer kans gehad, denk ik, maar ook nu kan het best lukken.
Bron:AD
Stylzz
 Stylzz - maandag 11 februari 2013 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 13:22 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ook vanaf 30 meter?
Die oncontroleerbare ballen met 100km per uur op z,n stropdas?Wat meer niet dan wel lukt..
Als Pelle inzakt is het logisch maar deze afstanden?
Ja, ook dat. 30meter is niet zo ver hoor.
van geil
 van geil - maandag 11 februari 2013 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 10:56 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist een van de strategiën om snel Pellè te zoeken met een hoge bal..
n sterk wapen.
al moet t uiteraard niet overdreven worden,en dat was zondag ook niet t geval.
JanM
 JanM - maandag 11 februari 2013 - 14:36   quote  deeplink  
Winnende coach heeft altijd gelijk, dus dit was de sterkste opstelling!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 14:29 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja, ook dat. 30meter is niet zo ver hoor.
Nee maar het ging maar door he....
Er zit weinig idee en creativiteit in de opbouw van achteruit..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem









0.0097770