BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 11 februari 2013 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 10:29 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus Nelom verdedigt niet beter dan Indi ? oke...
Vind jij Nelom een betere verdediger dan Indi dan?
van geil
 van geil - maandag 11 februari 2013 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 15:52 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Nee maar het ging maar door he....
Er zit weinig idee en creativiteit in de opbouw van achteruit..
is ook n manco,maar wordt zonder Mathijsen echt n groot probleem.
robeliens
 robeliens - maandag 11 februari 2013 - 16:23   quote  deeplink  
das plan a en een plan b over de vleugels en lange bal op pelle mathijsse deed het niet zo slecht al vind ik wel dat ie beter moet acteren in de topduels hij houd tevens de ontwikkeling tegen van bmi en nelom.
en dan het verhaal nog van die 2 uit den haag pffff met die 2 word je geen kampioen wat een trage bedoeling die verhoek immers ging ditkeer wel maar miste weer teveel kansen die vilhena er wel in zou schieten
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 11 februari 2013 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 14:36 schreef JanM het volgende:
Winnende coach heeft altijd gelijk, dus dit was de sterkste opstelling!
En het spel zag er in de 2e helft hoopgevend uit. Was laatste tijden wel eens anders.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 16:04 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Vind jij Nelom een betere verdediger dan Indi dan?
Ja linksback zeker maar ik begrijp best dat de meesten dat niet zien..
En ik vind Indi gelijkwaardig aan Mathijsen.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 11 februari 2013 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 februari 2013 - 21:15 schreef Wim2 het volgende:
Ik ben het met Willem eens. Mathijssen kan gewoon echt niet meer. Tegen de grote ploegen komt hij gewoon tekort. Ben niet erg gecharmeerd van Nelom maar toch lijkt het me geen slechte optie. En dan Vilhena op 10 en je wordt kampioen.
Dat zou moeten blijken . . .
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 11 februari 2013 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 18:10 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja linksback zeker maar ik begrijp best dat de meesten dat niet zien..
En ik vind Indi gelijkwaardig aan Mathijsen.
Omdat het voor Indi onwenniger spelen is op die positie bedoel je? Omdat daar niet zijn specifieke kwaliteiten recht worden gedaan.

Met dat laatste ben ik eens. Qua niveau zitten Indi, Mathijsen en De Vrij heel dicht bij elkaar.
Stylzz
 Stylzz - maandag 11 februari 2013 - 19:42   quote  deeplink  
En kan je dus optimaal gebruik maken van de ervaring van Joris.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 11 februari 2013 - 19:44   quote  deeplink  
eens
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 11 februari 2013 - 19:51   quote  deeplink  
Mathijsen is in die zin de enige blijvende zekerheid voor komend seizoen. Blijf het een verstandige keuze vinden.
Vlaar ging 2012 weg, Mathijsen blijft. Prettig vooruitzicht.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 19:41 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Omdat het voor Indi onwenniger spelen is op die positie bedoel je? Omdat daar niet zijn specifieke kwaliteiten recht worden gedaan.

Met dat laatste ben ik eens. Qua niveau zitten Indi, Mathijsen en De Vrij heel dicht bij elkaar.
Eens ,maar ik denk dat er eentje tussen zit die ontzettend grote stappen had kunnen maken.
En door die stappen de interesse van veel clubs had gekregen,en dus voor de hoofdprijs weg zou kunnen gaan.
Stylzz
 Stylzz - maandag 11 februari 2013 - 21:15   quote  deeplink  
Indi moet zich ook als back kunnen profileren, sterker nog daar zou hij beter van moeten kunnen worden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 21:15 schreef Stylzz het volgende:
Indi moet zich ook als back kunnen profileren, sterker nog daar zou hij beter van moeten kunnen worden.
Leonard had dat eigenlijk moeten doen.
tomson
 tomson - maandag 11 februari 2013 - 22:06   quote  deeplink  
:)
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 11 februari 2013 - 22:06   quote  deeplink  
Leonard. Dát was nou eens een talent.
Kreeg bijvoorbaat geen krediet.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 12 februari 2013 - 10:47   quote  deeplink  
Het gaat slechts om Nelom versus Mathijsen. Ik vind Mathijsen nog steeds een geweldige speler. Natuurlijk zal hij wel wat minder zijn en hij heeft de schijn tegen omdat hij er een paar keer wat minder uitzag wat ook nog direct geweldig werd afgestraft, maar hij is altijd nog een stuk beter dan een Nelom. Een verdediger moet in eerste instantie verdedigen. Daarna komt pas de rest. Bij hem is het net andersom. Als hij het echte verdedigen op rit heeft, zou hij bij mij pas in beeld komen, niet eerder. Winnen begint nou eenmaal bij verdedigen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 18 februari 2013 - 13:29   quote  deeplink  
Willem noemt Advocaat een flapdrol in aanloop naar de wedstrijd Feyenoord - pisvee...Dat noem ik niet slim..Komt
een getergt pisvee naar de kuip nu...
Hou je toch allemaal eens stil voor de wedstrijd en kies voor plan B..
geen woorden maar daden.
van geil
 van geil - maandag 18 februari 2013 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 februari 2013 - 13:29 schreef Leon FR1908 het volgende:
Willem noemt Advocaat een flapdrol in aanloop naar de wedstrijd Feyenoord - pisvee...Dat noem ik niet slim..Komt
een getergt pisvee naar de kuip nu...
Hou je toch allemaal eens stil voor de wedstrijd en kies voor plan B..
geen woorden maar daden.
eh na zondag,,,

zou ik liever voor plan C gaan.dat B beviel me niet zo.
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 februari 2013 - 13:39   quote  deeplink  
Ik zou uberhaupt een plan toejuichen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 18 februari 2013 - 13:53   quote  deeplink  
Goed plan!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 18 februari 2013 - 14:16   quote  deeplink  
Het Legioen is plan C.
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - maandag 18 februari 2013 - 14:31   quote  deeplink  
Zin in zondag. wij gaan gewoon winnen!!!
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 18 februari 2013 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 februari 2013 - 14:31 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Zin in zondag. wij gaan gewoon winnen!!!
Juist
Wim2
 Wim2 - maandag 18 februari 2013 - 14:49   quote  deeplink  
Willem..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 19 februari 2013 - 10:23   quote  deeplink  
Alleen met hoeveel is de vraag.
van geil
 van geil - dinsdag 19 februari 2013 - 12:50   quote  deeplink  
advocaat.tja.....

FLAPDROL!
en niet van de dag.Maar al n jaar of 20.FLAPDROL.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 19 februari 2013 - 14:26   quote  deeplink  
als ik het zo lees, heeft Willem van Hanegem het interview van Johan Derksen met Dickie niet gezien en slechts gehoord, dan wel gelezen wat er gezegd zou zijn. Het verhaal van Advocaat klinkt goed hoor, dus als ik Willem zou zijn, zou ik het interview maar eens helemaal bekijken alvorens ik een oordeel had.
JanM
 JanM - dinsdag 19 februari 2013 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 februari 2013 - 14:26 schreef Arie.Klooster het volgende:
als ik het zo lees, heeft Willem van Hanegem het interview van Johan Derksen met Dickie niet gezien en slechts gehoord, dan wel gelezen wat er gezegd zou zijn. Het verhaal van Advocaat klinkt goed hoor, dus als ik Willem zou zijn, zou ik het interview maar eens helemaal bekijken alvorens ik een oordeel had.
WvH roept wel vaker dingen vanuit emotie en/of zonder er over na te denken. Ik zal eeuwig respect houden voor de voetballer WvH, maar als columnist / voetbalcriticus vind ik 'm regelmatig ongeloofwaardig. Heb zelf dat interview niet gezien dus kan hier inhoudelijk niet over oordelen, maar ben wel van mening dat het maar zelden iets uithaalt om iemand in dergelijke bewoordingen af te schilderen. Lijkt er dus op dat dit voorkomt uit emotie en/of frustratie en dat heeft Willem m.i. niet nodig. Jammer!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 19 februari 2013 - 14:32   quote  deeplink  
Willem is held bij uitstek, maar wel een straatvechtertje en dat laat hij nu maar weer eens zien. Als hij eerst even de uitzending had gekeken, had hij nu misschien wel met Dickie een bakkie gedronken...
van geil
 van geil - dinsdag 19 februari 2013 - 14:34   quote  deeplink  
dat interview is voor mij niet bepalend.

vind t al 20 jaar n FLAPDROL die advocaat.

koopcoach,zonder ballen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 19 februari 2013 - 14:38   quote  deeplink  
Dan heb jij geen verstand van voetbal. Die kerel is één van de beste trainers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Oké, hij is geldgeil, maar wel één van de besten!!
van geil
 van geil - dinsdag 19 februari 2013 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 februari 2013 - 14:38 schreef Arie.Klooster het volgende:
Dan heb jij geen verstand van voetbal. Die kerel is één van de beste trainers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Oké, hij is geldgeil, maar wel één van de besten!!
verstand van voetbal bestaat niet.daar is het te simpel voor.

n trainer maakt spelers beter,advocaat koopt betere spelers.
heeft t nog nooit anders gedaan.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 19 februari 2013 - 14:59   quote  deeplink  
Lullen kun je wel, maar als je niet ziet dat Advocaat één der besten is... tja...
JanM
 JanM - dinsdag 19 februari 2013 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 februari 2013 - 14:59 schreef Arie.Klooster het volgende:
Lullen kun je wel, maar als je niet ziet dat Advocaat één der besten is... tja...
Geile vindt Mulder ook geen goeie keeper ;-P
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 19 februari 2013 - 16:18   quote  deeplink  
Jaren geleden zat Dick Advocaat naast ons, op vak BB (lees de Oude Eretribune)
Wim Jansen was toen coach van FEYENOORD en Dick zijn grote vriend..., zei hij...
Maar Ik heb hem toen toch zó zien hopen dat Feyenoord de wedstrijd zou verliezen,
zo zit Dick dus werkelijk in elkaar, juist Achterbaks, Willem spreekt de waarheid !!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 19 februari 2013 - 16:27   quote  deeplink  
Dat zegt het broertje van Kees?
van geil
 van geil - dinsdag 19 februari 2013 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 februari 2013 - 15:44 schreef JanM het volgende:

[..]

Geile vindt Mulder ook geen goeie keeper ;-P
gheghe...
JanM
 JanM - maandag 25 februari 2013 - 12:18   quote  deeplink  
Van Hanegem: "Geef toe dat het kinderachtig is"

Gepubliceerd op maandag 25 februari 2013 om 09:56

Voordat de topper tegen Feyenoord en PSV begon, waren alle camera's gericht op Willem van Hanegem en Dick Advocaat. Zouden de twee elkaar begroeten of zelfs een hand geven, nadat Van Hanegem vorige week in AD Sportwereld fors uithaalde naar de coach van PSV? Het antwoord was 'ja'. Van Hanegem en Advocaat zijn weer vrienden, zo bevestigt de Kromme maandag in zijn column in het dagblad.

"Liep ik gistermiddag zo maar ineens Dick Advocaat tegen het lijf in de Kuip. Het werd door een hoop mensen bekeken omdat ik Dick vorige week op deze plaats een flapdrol heb genoemd", begint Van Hanegem zijn relaas. Hij heeft inmiddels wat spijt van die woordkeuze. "Dat woord heb ik teruggenomen op voorwaarde dat Dick voortaan geen onzin meer vertelt over onze samenwerking tijdens het EK van 2004."

Van Hanegem erkent dat zijn ruzie met Advocaat, en vooral de manier waarop deze via de media uitgevochten is, niet bepaald de schoonheidsprijs verdient. "Waar hebben we het over, het is al bijna negen jaar geleden. Ik geef toe dat het kinderachtig is. Maar als Dick zegt dat ik hem na zijn wissel van Robben tegen Tsjechië heb laten vallen, dan kom ik daartegen in het geweer. Hopelijk hoeft dat vanaf nu niet meer."

Advocaat en Van Hanegem hadden in 2004 samen de leiding over Oranje.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 februari 2013 - 12:48   quote  deeplink  
Tuurlijk. Grote jongens zijn.

Morgen gaan Lens en Mathijsen met elkaar tongen.
van geil
 van geil - maandag 25 februari 2013 - 13:17   quote  deeplink  
ik ben klein.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 februari 2013 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 februari 2013 - 13:17 schreef van geil het volgende:
ik ben klein.
Mag jij sinterklaas gaan verwennen.
van geil
 van geil - maandag 25 februari 2013 - 13:24   quote  deeplink  
nie best:(
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 maart 2013 - 12:08   quote  deeplink  
Van Hanegem misselijk van 'triest gedrag' Ajaks

willem3.jpg

Willem van Hanegem heeft geen goed woord over voor de beslissing van Ajaks-trainer Frons de Hoer om een B-team op te stellen in de bekerwedstrijd tegen AZ. Zonder een handvol vaste basiskrachten verloren de Amsterdammers afgelopen woensdag met 0-3, waardoor PSV en laagvlieger AZ begin mei de bekerfinale spelen.

"Zo gaan we dus om met ons bekertoernooi. Wat een triest gedoe is dat toch. Je staat in de halve finale, dan wil je toch die prijs pakken? Dat is toch het wezen van de sport?", moppert Van Hanegem in zijn wekelijkse column in AD Sportwereld.

De voormalig international herkent een zorgwekkend patroon bij eredivisieclubs. "Over de Europa League deden ze bij PSV en FC Twente minnetjes en over de KNVB-beker halen ze bij Ajaks hun schouders op. Ik vind dat zeer verontrustende signalen waar ik als sportman grote moeite mee heb. Wat voor gevoel geef je daarmee je jonge supporters? Het idee dat sport het moet hebben van berekenen, doseren en kiezen voor waar het geld te halen is? Ik word daar echt misselijk van."

"En helaas won Ajaks zaterdag van FC Twente. Normaal gesproken gun ik ze dat van harte, ze waren immers veruit de betere ploeg in Enschede. Maar ik vrees dat ze nu denken een goede keus gemaakt te hebben door die wedstrijd tegen AZ weg te geven. Konden ze lekker fris aan de start verschijnen tegen FC Twente. Schei toch uit", vervolgt Van Hanegem, die zelfs het woord 'competitievervalsing' in de mond neemt. "Het ergst vind ik het nog dat het gedrag zoals van Ajaks je reinste competitievervalsing is. Straks heeft AZ er baat bij om PSV in de competitie te laten winnen. Nou, daar kunnen we in de rest van Europa mee voor de dag komen zeg, proficiat allemaal."
Bron:FCUpdate
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 maart 2013 - 14:50   quote  deeplink  
Willem snapt het niet.
020 kon niet beter.
tomson
 tomson - maandag 04 maart 2013 - 16:15   quote  deeplink  
Hahaha Willem blijft ook de pik houden op die gasten. Kan hij ook niet aan doen :)
Wim2
 Wim2 - maandag 04 maart 2013 - 18:05   quote  deeplink  
Groot gelijk heeft Willem!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 maart 2013 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 maart 2013 - 16:15 schreef tomson het volgende:
Hahaha Willem blijft ook de pik houden op die gasten. Kan hij ook niet aan doen :)
d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 13:35   quote  deeplink  
Van Hanegem: "Die jongens zijn teveel met zichzelf bezig"

12873.jpg

Oud-Feyenoorder Willem van Hanegem laat weten dat het gedrag van Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart hem niet bevalt. In de wedstrijd Nederland Estland vindt hij dat de twee internationals weinig aan het teambelang denken.

"Jongens als Sneijder en Van der Vaart, hartstikke goede spelers nog steeds, waren te veel met zichzelf bezig. Met hun status vooral. Dat komt ook doordat er naar gevraagd wordt door journalisten. Maar je zou er als speler ook gewoon eens over kunnen zwijgen", schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad

"Ze zetten zichzelf onder druk, omdat ze bang zijn voor de aanstormende jeugd. Voor Clasie, Vilhena, Boëtius, vervolgt De Kromme. Onbegrijpelijk dat die laatste niet bij de selectie zat. Van der Gijp hoorde ik op de televisie zeggen dat Boëtius nog te jong is. Hoe dom kun je zijn? Je bent nooit te jong en het WK is nog bijna anderhalf jaar van ons verwijderd. Kom toch op. Die moet meedoen op de trainingen en wat mij betreft ook al een beetje in de wedstrijd. Boëtius is een jongen die je tegen Estland goed had kunnen gebruiken, van hem wordt het voetbal mooier. Laat het hem maar doen."

"Met alle respect voor Van der Vaart en Sneijder. Als die in 2014 de beste zijn, dan spelen ze gewoon. Maar je moet aan de top wel de strijd aan blijven gaan met elkaar. Daar wordt ook een oude rot beter van, aldus Van Hanegem.
Bron:Voetbalcentraal
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 16:02   quote  deeplink  
Van Hanegem: 'Tweede plaats ook een geweldige prestatie'

600x400-kd-1261405.jpg

Willem van Hanegem uitte dinsdagochtend zijn lichtelijke frustratie over het spel van Feyenoord in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad. 'Het gebeurt niet vaak meer dat ik zó chagrijnig word van een voetbalwedstrijd', waren de eerste woorden van het Feyenoord-icoon.

De Kromme vond het onverstandig van trainer Ronald Koeman om zijn ploeg op meerdere posities te wijzigen om zo de afwezigheid van Graziano Pellè op te vangen. 'Pellès afwezigheid scheelde veel, maar moet je dan ineens anders gaan spelen? Volgens mij valt er een poppetje weg en daar zet je één ander poppetje voor in de plaats. Je staat zo hoog omdat je met zijn allen een manier van spelen hebt ontwikkeld waarmee je het je tegenstanders moeilijk maakt. Dan moet je vasthouden aan dat systeem, aan je automatismen.'

De kampioenschapskoorts lijkt aan temperatuur te hebben ingeleverd. 'De landstitel is ineens een stuk moeilijk te realiseren. Ik vind niet dat daarmee iedereen in zak en as moet zitten. Ik heb altijd gezegd dat Feyenoord om het kampioenschap moet spelen, niet dat ze kampioen moeten worden. Ze kunnen nu net als vorig jaar tweede worden en dat zou voor de hele club een geweldige prestatie zijn.'
Bron:FR12
van geil
 van geil - dinsdag 02 april 2013 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 16:02 schreef RenatoBos het volgende:
Van Hanegem: 'Tweede plaats ook een geweldige prestatie'

[ afbeelding ]

Willem van Hanegem uitte dinsdagochtend zijn lichtelijke frustratie over het spel van Feyenoord in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad. 'Het gebeurt niet vaak meer dat ik zó chagrijnig word van een voetbalwedstrijd', waren de eerste woorden van het Feyenoord-icoon.

De Kromme vond het onverstandig van trainer Ronald Koeman om zijn ploeg op meerdere posities te wijzigen om zo de afwezigheid van Graziano Pellè op te vangen. 'Pellès afwezigheid scheelde veel, maar moet je dan ineens anders gaan spelen? Volgens mij valt er een poppetje weg en daar zet je één ander poppetje voor in de plaats. Je staat zo hoog omdat je met zijn allen een manier van spelen hebt ontwikkeld waarmee je het je tegenstanders moeilijk maakt. Dan moet je vasthouden aan dat systeem, aan je automatismen.'

De kampioenschapskoorts lijkt aan temperatuur te hebben ingeleverd. 'De landstitel is ineens een stuk moeilijk te realiseren. Ik vind niet dat daarmee iedereen in zak en as moet zitten. Ik heb altijd gezegd dat Feyenoord om het kampioenschap moet spelen, niet dat ze kampioen moeten worden. Ze kunnen nu net als vorig jaar tweede worden en dat zou voor de hele club een geweldige prestatie zijn.'
Bron:FR12
hier is in geknipt in dit stukje...

het probleem Immers is eruit geknipt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem









0.0103600