BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 16:17   quote  deeplink  
Ik heb niks geknipt..!!!d:-)
van geil
 van geil - dinsdag 02 april 2013 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 16:17 schreef RenatoBos het volgende:
Ik heb niks geknipt..!!!d:-)
dan zal ik het verklappen.De Kromme is geen Immers fan.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 17:18   quote  deeplink  
Dan moet Willem jouw vriend zijn d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 april 2013 - 00:48   quote  deeplink  
'Gedrevenheid opbrengen voor je club is een kwestie van fatsoen'

600x200-willem5.jpg

Heel soms gaat voetbal me tegenstaan en dat had ik gisteren bij PSV-Ajaks, nadat ook RKC-Feyenoord al veel van me gevraagd had. Hoeveel spelers voelen zich nog verantwoordelijk voor hun club, vraag ik me wel eens af. Als je toch speelt om de titel en je moet tegen RKC of je moet tegen een Ajaks wat heus niet op zijn best speelt. Dan geef je toch alles? Dan kom je je afspraken toch na? Dan ga je toch door het vuur voor wat je supporters van je verlangen?

Ik zie die gedrevenheid totaal niet. Aan dat aspect erger ik me nog het meest. Kijk, in de Eredivisie lopen genoeg voetballers die het aan de vaardigheden ontbreekt om profspeler te kunnen zijn. Maar daar kunnen ze op een gegeven moment niks meer aan doen. En een Timothy Derijck kan het ook niet helpen dat PSV juist hem om onbegrijpelijke redenen gescout heeft. Voor gedrevenheid hoef je overigens geen speciale talenten aan te boren.

Gedrevenheid opbrengen voor je club en je supporters is een kwestie van fatsoen. Je dóet het gewoon, al was het alleen maar omdat je 'tig' keer meer verdient dan al die supporters. Maar juist op dat gebied zag ik PSV en in Waalwijk ook Feyenoord door het ijs zakken. En ik weet zeker, omdat ik zulke dingen wel eens hoor, dat het in de kleedkamer van PSV vrij snel na de wedstrijd alweer ging over de moeilijke uitwedstrijd van de Los Angeles Clippers bij de Memphis Grizzlies. Maar de Clippers wonnen wel en PSV dus niet, de uilskuikens.
Bron:Willem van Hanegem / Algemeen Dagblad
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 april 2013 - 21:41   quote  deeplink  
Van Hanegem: 'Het salarisverschil is te groot'

600x400-kd-1261405.jpg

Willem van Hanegem denkt dat Jordy Clasie komende zomer vertrekt bij Feyenoord. De jonge middenvelder staat in de nadrukkelijke belangstelling van Fiorentina en ging onlangs niet akkoord de contractaanbieding die hem werd gedaan door zijn huidige werkgever. Van Hanegem kan zich wel vinden in dat besluit.

'Als jij 300.000 euro verdient en iemand op de bank verdient iets meer dan de helft meer, dan ga krijg je daar ook een beetje de pest in,' zegt de voormalig speler en trainer van de Rotterdamse club. 'Clasie is een Feyenoorder. Hij wil niets liever dan hier blijven. Dan moet je hem ook niet met een kluitje in het riet sturen. Hij verdient goed, maar het verschil met anderen is te groot.'

Van Hanegem doelt daarmee onder andere op Joris Mathijsen. De centrale verdediger strijkt aanzienlijk meer salaris op dan zijn jonge ploeggenoten, maar volgens technisch directeur Martin van Geel is dat gezien het aantal interlands en de schat aan ervaring logisch. Van Hanegem is het daar totaal niet mee eens. 'Dat is lulkoek. Het gaat om de kwaliteiten die je hebt,' vervolgt De Kromme in de voetbaltalkshow FC Rijnmond.

'Als ik Mathijsen zie spelen dan verbaasd het mij dat hij tachtig interlands heeft gespeeld. Zo kun je het ook zeggen. Vilhena, Boëtius en Janmaat hebben zich allemaal goed ontwikkeld, daar gaat het mij om. Daar moet je ze ook naar belonen. Hetzelfde met jongens als Leerdam, ook een gozer van Varkenoord, die moet je gewoon weer binnen zien te halen als hij nog niet getekend heeft bij Vitesse. Dat is gewoon een goede speler voor Feyenoord.'

Bron:Rijnmond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 april 2013 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 april 2013 - 21:42   quote  deeplink  
Laat t eens los.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 april 2013 - 21:44   quote  deeplink  
Dat lukt hem niet..
Wim2
 Wim2 - zondag 28 april 2013 - 21:46   quote  deeplink  
Wekelijkse bullshit van Willem is ook weer afgeleverd zie ik..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 april 2013 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 21:46 schreef Wim2 het volgende:
Wekelijkse bullshit van Willem is ook weer afgeleverd zie ik..
Haha hoort hem..
van geil
 van geil - zondag 28 april 2013 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 21:41 schreef RenatoBos het volgende:
Van Hanegem: 'Het salarisverschil is te groot'

[ afbeelding ]

Willem van Hanegem denkt dat Jordy Clasie komende zomer vertrekt bij Feyenoord. De jonge middenvelder staat in de nadrukkelijke belangstelling van Fiorentina en ging onlangs niet akkoord de contractaanbieding die hem werd gedaan door zijn huidige werkgever. Van Hanegem kan zich wel vinden in dat besluit.

'Als jij 300.000 euro verdient en iemand op de bank verdient iets meer dan de helft meer, dan ga krijg je daar ook een beetje de pest in,' zegt de voormalig speler en trainer van de Rotterdamse club. 'Clasie is een Feyenoorder. Hij wil niets liever dan hier blijven. Dan moet je hem ook niet met een kluitje in het riet sturen. Hij verdient goed, maar het verschil met anderen is te groot.'

Van Hanegem doelt daarmee onder andere op Joris Mathijsen. De centrale verdediger strijkt aanzienlijk meer salaris op dan zijn jonge ploeggenoten, maar volgens technisch directeur Martin van Geel is dat gezien het aantal interlands en de schat aan ervaring logisch. Van Hanegem is het daar totaal niet mee eens. 'Dat is lulkoek. Het gaat om de kwaliteiten die je hebt,' vervolgt De Kromme in de voetbaltalkshow FC Rijnmond.

'Als ik Mathijsen zie spelen dan verbaasd het mij dat hij tachtig interlands heeft gespeeld. Zo kun je het ook zeggen. Vilhena, Boëtius en Janmaat hebben zich allemaal goed ontwikkeld, daar gaat het mij om. Daar moet je ze ook naar belonen. Hetzelfde met jongens als Leerdam, ook een gozer van Varkenoord, die moet je gewoon weer binnen zien te halen als hij nog niet getekend heeft bij Vitesse. Dat is gewoon een goede speler voor Feyenoord.'
[ filmpje ]
Bron:Rijnmond
volledig mee eens.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 april 2013 - 10:17   quote  deeplink  
Plus 1
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 april 2013 - 10:18   quote  deeplink  
Ps hij doelt niet op het salaris van Mathijssen maar op een bankzitter..
van geil
 van geil - maandag 29 april 2013 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 april 2013 - 10:18 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ps hij doelt niet op het salaris van Mathijssen maar op een bankzitter..
Vormer oa.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 april 2013 - 10:41   quote  deeplink  
Precies..
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 29 april 2013 - 10:41   quote  deeplink  
Dus als het aan van Hanegem ligt wordt er pas nadat de basis elf vast ligt de salarissen bekend gemaakt !! Hij moet het gewoon bij het voetbal houden en zich niet met de salarissen gaan bemoeien. We hoeven geen medelijden te hebben met de spelers: basis - en wisselspelers ... Het gaat gewoon net zoals in de basis bij een bedrijf. De 'jonkies' verdienen het minst en na jaren als men ergens in uitblinkt gaan de lonen omhoog ... En als men gaat , dan weten we gelijk dat het geen ECHTE Feyenoorders zijn maar geld wolven !!! Iedere speler weet waar Feyenoord vandaan komt en dat men nog steeds aan het saneren is. Als zij daar geen begrip voor kunnen opbrengen: Opzouten dan maar ...
VVout
 VVout - maandag 29 april 2013 - 10:45   quote  deeplink  
Ik word er gewoon een beetje moe van, werken ze eens een keertje voor hun geld krijgt iedereen ineens de grootste verhalen.

Zijn jullie er zo langzaam ook niet klaar mee?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 april 2013 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 april 2013 - 10:23 schreef van geil het volgende:

[..]

Vormer oa.
Verhoek ongetwijfeld en ook Immers ongetwijfeld...Zelfs Singh heeft
denk ik meer dan Clasie..
van geil
 van geil - maandag 29 april 2013 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 april 2013 - 10:41 schreef lijdensweg het volgende:
Dus als het aan van Hanegem ligt wordt er pas nadat de basis elf vast ligt de salarissen bekend gemaakt !! Hij moet het gewoon bij het voetbal houden en zich niet met de salarissen gaan bemoeien. We hoeven geen medelijden te hebben met de spelers: basis - en wisselspelers ... Het gaat gewoon net zoals in de basis bij een bedrijf. De 'jonkies' verdienen het minst en na jaren als men ergens in uitblinkt gaan de lonen omhoog ... En als men gaat , dan weten we gelijk dat het geen ECHTE Feyenoorders zijn maar geld wolven !!! Iedere speler weet waar Feyenoord vandaan komt en dat men nog steeds aan het saneren is. Als zij daar geen begrip voor kunnen opbrengen: Opzouten dan maar ...
vind ik te zwart wit.
er zit in mijn ogen n kern van waarheid in.
heb echter de indruk dat hogere machten bij Feyenoord al enigzins hebben ingegrepen.
gezien de ineens veel genuanceerdere uitspraken van van Geel.
wordt dus aan gewerkt.en dat is goed.
van geil
 van geil - maandag 29 april 2013 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 april 2013 - 10:41 schreef lijdensweg het volgende:
Dus als het aan van Hanegem ligt wordt er pas nadat de basis elf vast ligt de salarissen bekend gemaakt !! Hij moet het gewoon bij het voetbal houden en zich niet met de salarissen gaan bemoeien. We hoeven geen medelijden te hebben met de spelers: basis - en wisselspelers ... Het gaat gewoon net zoals in de basis bij een bedrijf. De 'jonkies' verdienen het minst en na jaren als men ergens in uitblinkt gaan de lonen omhoog ... En als men gaat , dan weten we gelijk dat het geen ECHTE Feyenoorders zijn maar geld wolven !!! Iedere speler weet waar Feyenoord vandaan komt en dat men nog steeds aan het saneren is. Als zij daar geen begrip voor kunnen opbrengen: Opzouten dan maar ...
vind ik te zwart wit.
er zit in mijn ogen n kern van waarheid in.
heb echter de indruk dat hogere machten bij Feyenoord al enigzins hebben ingegrepen.
gezien de ineens veel genuanceerdere uitspraken van van Geel.
wordt dus aan gewerkt.en dat is goed.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 april 2013 - 11:16   quote  deeplink  
Idd opeens komen de fluwele handschoentjes uit de kast..!!gek he
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 29 april 2013 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 april 2013 - 11:16 schreef Leon FR1908 het volgende:
Idd opeens komen de fluwele handschoentjes uit de kast..!!gek he
Leg fluwele handschoentjes even uit, en aantoonbaar graag.
Misschien heb je een punt, en anders krijg je een punt voor raaskallen.
van geil
 van geil - maandag 29 april 2013 - 11:51   quote  deeplink  
van grootverdiener naar feyenoord waardig salaris.
en nu n salaris dat in het budget past ,n budget wat overigens te laag is voor de top 5 van Nederland.zie interview van Geel in VI ,het blad waar hij niks mee te maken wilde hebben.
zo duidelijk als wat.heeft op zn billen gekregen van hogerhand.
Milo
 Milo - maandag 29 april 2013 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 april 2013 - 10:41 schreef lijdensweg het volgende:
Dus als het aan van Hanegem ligt wordt er pas nadat de basis elf vast ligt de salarissen bekend gemaakt !! Hij moet het gewoon bij het voetbal houden en zich niet met de salarissen gaan bemoeien. We hoeven geen medelijden te hebben met de spelers: basis - en wisselspelers ... Het gaat gewoon net zoals in de basis bij een bedrijf. De 'jonkies' verdienen het minst en na jaren als men ergens in uitblinkt gaan de lonen omhoog ... En als men gaat , dan weten we gelijk dat het geen ECHTE Feyenoorders zijn maar geld wolven !!! Iedere speler weet waar Feyenoord vandaan komt en dat men nog steeds aan het saneren is. Als zij daar geen begrip voor kunnen opbrengen: Opzouten dan maar ...
gvd, moet niet gekker worden? ben ik het weer met je eens!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 april 2013 - 16:58   quote  deeplink  
Willem van Hanegem: 'Ajaks moet wel kritisch blijven'

Willem%20van%20Hanegem%202_3.jpg

Ajaks wordt ongetwijfeld komend weekend kampioen van de Eredivisie want een zege op Willem II volstaat voor de titel.
Willem van Hanegem feliciteert in zijn wekelijkse column in het AD de Amsterdommers graag met het kampioenschap. Echter De Kromme is wel van mening dat Ajaks kritisch moet blijven.


"Een titel telt, voor altijd, alle respect daarvoor. Maar om verder te komen als sportclub moet je kritisch op jezelf blijven. Ik hoop dat ze dat in Eindhoven ook zijn. PSV heeft in de eerste helft tegen FC Groningen laten zien wat het kan. Op basis daarvan moet je zeggen dat het een schande zou zijn, als ze niet op de tweede plaats eindigen." Laat de oud-Feyenoorder weten.

"Wat mij betreft is er over het verloop van de Eredivisie nu wel even genoeg gezegd. Ajaks presteerde tot nu toe het best van allemaal en ze moeten in Amsterdom zichzelf maar afvragen of dat iets is om trots op te zijn."
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 april 2013 - 16:59   quote  deeplink  
Van Hanegem: "Een echte liefhebber koestert Barcelona"

willem-van-hanegem(1).jpg

Willem van Hanegem heeft zich gestoord aan de berichtgeving rondom FC Barcelona nadat zij in de halve finale van de Champions League van de mat was gespeeld door Bayern München (4-0), zo laat hij maandag in het Algemeen Dagblad weten.

"Laten we eens onderzoeken waar hun succes (Bayern, red.) vandaan komt en laten we dan eens niet blijven steken bij de vaststelling dat ze in Duitsland meer geld te besteden hebben. Maar nee hoor, we focussen op de val van Barça. Alsof we er met zijn allen op hebben zitten wachten", aldus De Kromme.

"Een echte liefhebber koestert Barcelona, niet alleen als team, maar ook als club waar jaar in jaar uit gewerkt wordt om het beste en aantrekkelijkste voetbal van de wereld te spelen", vervolgt hij. "Nu zit het ze even niet mee. Dat komt doordat Lionel Messi, een nogal belangrijke pion in hun spel, door een spierblessure niet voluit kan spelen. Meer dan dat is er niet aan de hand."
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 mei 2013 - 01:26   quote  deeplink  
Van Hanegem niet tevreden over seizoen Feyenoord

7749-groot

In tegenstelling tot mensen binnen Feyenoord zelf, heeft Willem van Hanegem meer moeite met de eindklassering van de Rotterdamse club. De formatie van trainer Ronald Koeman besloot zondag het seizoen met een 1-0 overwinning op NAC Breda en eindigt daardoor achter PSV en Ajaks op de derde plaats van de eredivisie.

'Als Feyenoorder ben ik niet tevreden over het seizoen. Een ander misschien wel, maar dat moeten zij weten,' zegt de voormalig speler en trainer van Feyenoord in de voetbaltalkshow FC Rijnmond. 'Vandaag hadden ze met Ajaks kunnen strijden om de titel. Dat is helemaal niets geks. Ze hebben echt kansen gehad om tot de laatste dag mee te doen om het kampioenschap. In ieder geval zeker om tweede te worden.'

Vorige week ging Feyenoord onderuit bij ADO Den Haag (2-0) en moest het zodoende definitief een streep zetten door de tweede plek. 'Dan kun je zeggen: je wordt derde, hartstikke leuk. Maar ik had liever tweede geworden met de kans dat je de voorronde van de Champions League doorkomt. Waarom zou Feyenoord volgend seizoen niet in staat zijn een wat grotere club te elimineren? Daar voetbal je voor,' aldus Van Hanegem.
Bron:Rijnmond
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 13 mei 2013 - 06:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 01:26 schreef RenatoBos het volgende:
Van Hanegem niet tevreden over seizoen Feyenoord

[ afbeelding ]

In tegenstelling tot mensen binnen Feyenoord zelf, heeft Willem van Hanegem meer moeite met de eindklassering van de Rotterdamse club. De formatie van trainer Ronald Koeman besloot zondag het seizoen met een 1-0 overwinning op NAC Breda en eindigt daardoor achter PSV en Ajaks op de derde plaats van de eredivisie.

'Als Feyenoorder ben ik niet tevreden over het seizoen. Een ander misschien wel, maar dat moeten zij weten,' zegt de voormalig speler en trainer van Feyenoord in de voetbaltalkshow FC Rijnmond. 'Vandaag hadden ze met Ajaks kunnen strijden om de titel. Dat is helemaal niets geks. Ze hebben echt kansen gehad om tot de laatste dag mee te doen om het kampioenschap. In ieder geval zeker om tweede te worden.'

Vorige week ging Feyenoord onderuit bij ADO Den Haag (2-0) en moest het zodoende definitief een streep zetten door de tweede plek. 'Dan kun je zeggen: je wordt derde, hartstikke leuk. Maar ik had liever tweede geworden met de kans dat je de voorronde van de Champions League doorkomt. Waarom zou Feyenoord volgend seizoen niet in staat zijn een wat grotere club te elimineren? Daar voetbal je voor,' aldus Van Hanegem.
Bron:Rijnmond
Zo is dat Willem! De lat moet hoog gelegd worden ... Precies zoals ik er ook over denkt!
En nu maar hopen dat ze bij Feyenoord gaan door selecteren. Maar ik vrees het ergste en krijg men in R'dam weer zo'n net niet seizoen. Ik zie en hoor het straks allemaal wel vanuit mijn nieuw stulpje in Barcelona. In ieder geval wens ik allen van de Feyenoord familie een fijne vakantie toe en veel succes in het seizoen 2013-2014.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 mei 2013 - 14:09   quote  deeplink  
Ja en jij in Spanje, doei..
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 mei 2013 - 14:13   quote  deeplink  
En ik hoop dat Willem volgend jaar wat minder zuur eet.
van geil
 van geil - maandag 13 mei 2013 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 01:26 schreef RenatoBos het volgende:
Van Hanegem niet tevreden over seizoen Feyenoord

[ afbeelding ]

In tegenstelling tot mensen binnen Feyenoord zelf, heeft Willem van Hanegem meer moeite met de eindklassering van de Rotterdamse club. De formatie van trainer Ronald Koeman besloot zondag het seizoen met een 1-0 overwinning op NAC Breda en eindigt daardoor achter PSV en Ajaks op de derde plaats van de eredivisie.

'Als Feyenoorder ben ik niet tevreden over het seizoen. Een ander misschien wel, maar dat moeten zij weten,' zegt de voormalig speler en trainer van Feyenoord in de voetbaltalkshow FC Rijnmond. 'Vandaag hadden ze met Ajaks kunnen strijden om de titel. Dat is helemaal niets geks. Ze hebben echt kansen gehad om tot de laatste dag mee te doen om het kampioenschap. In ieder geval zeker om tweede te worden.'

Vorige week ging Feyenoord onderuit bij ADO Den Haag (2-0) en moest het zodoende definitief een streep zetten door de tweede plek. 'Dan kun je zeggen: je wordt derde, hartstikke leuk. Maar ik had liever tweede geworden met de kans dat je de voorronde van de Champions League doorkomt. Waarom zou Feyenoord volgend seizoen niet in staat zijn een wat grotere club te elimineren? Daar voetbal je voor,' aldus Van Hanegem.
Bron:Rijnmond
de woorden van n winnaar.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 mei 2013 - 16:27   quote  deeplink  
Janmaat moet nieuwe standaard Feyenoord worden

media_l_1650124.jpg

Het is hier en daar, op de televisie met name, niet helemaal begrepen dat ik af en toe wat teleurstelling toon over Feyenoord. Gek is dat. Want het meest opvallende aan dit seizoen vind ik toch echt het feit dat Feyenoord op de laatste dag niet meer om de titel heeft mee kunnen doen.

Dat stoort me niet in de eerste plaats als Feyenoorder maar wel als voetballiefhebber en analist. Het hele jaar signaleren we hier de tendensen in de eredivisie, daarin was wisselvalligheid de enige rode draad. Maar daarom hoefde Feyenoord niet ook last te krijgen van die afwijking.

Het gebeurde wel. Ik begrijp daar niets van en ben benieuwd naar wat de club gaat doen om dat volgend jaar te voorkomen. Niet dat ik Feyenoord volgend jaar als belangrijkste titelfavoriet zal zien, want zo eenvoudig als dit jaar krijgt de club het nooit meer.

Hoe vaak moeten PSV, Ajaks en FC Twente falen om een titel van Feyenoord mogelijk te maken? Vaker dan dit jaar gebeurde, zal het niet meer voorkomen. Iedereen leert van dit seizoen, hoop ik en dus zal het volgend seizoen weer moeilijker worden.

Feyenoord sloot gisteren af in stijl. Het maakte het zichzelf thuis moeilijk tegen NAC. Binnen die club had met name Anthony Lurling vervelende dingen over Feyenoord geroepen. Daar moet je als Feyenoord-speler motivatie uit halen, maar het omgekeerde gebeurde. Er heerste angst.

En eigenlijk is dat iets wat je het hele seizoen bij Feyenoord ziet. Er zit te weinig gif in die ploeg, ze coachen elkaar te weinig, men is te snel tevreden over elkaar en de absolute wil om te winnen is er onvoldoende. Op dat vlak is alleen Janmaat niets te verwijten. Deze speler maakte de meeste progressie. Bij hem is het steeds 'inspelen, bijsluiten, inspelen, bijsluiten'.

Hij is altijd onderweg om aangespeeld te kunnen worden of om de bal te veroveren. Janmaat is, terwijl ik dat aan het begin niet meteen dacht, een heel belangrijke speler geworden, voor Feyenoord en voor het Nederlands elftal.

Ik hoop dat de staf van Feyenoord hem en zijn beroepsopvatting tot standaard verklaart. Wat Janmaat doet, daar moeten de anderen een voorbeeld aan nemen. Dus Martins Indi, als hij blijft, De Vrij, noem maar op, ze moeten allemaal zichzelf verder professionaliseren, laten we het zo maar noemen.

Hoe je dat als staf op gang brengt, is niet zo'n probleem. Daarbij is Olli de Olifant best aardig maar het had van mij ook Theo de Tijger mogen zijn. Liever zelfs. Je moet van hoog tot laag harder voor elkaar worden en daarin consequent zijn. Als je kampioen wil worden, hoort dat er echt bij.

Uit wat ik hoor, maak ik op dat ze daar bij Feyenoord niet aan toe zijn. Ze worden daar met zijn allen heel nerveus als er van buitenaf kritiek is. Daar merk ik dat aan. Zeg iets over het nieuwe stadion, over Mathijsen, over de materiaalman, het maakt niet uit wat over wie, ze zijn gelijk gepikeerd. Heel jammer is dat.

Ik draag deze club een warm hart toe, maar ik voel me in het gisteren afgesloten seizoen toch teleurgesteld. Er was te weinig geloof in de landstitel en dat heeft Feyenoord opgebroken. Zoiets is jammer voor de Feyenoord-familie, maar ook voor de hele eredivisie. Drie keer Ajaks achter elkaar kampioen, ik gun het ze in Amsterdom van harte, maar dat is toch slecht voor de rest. Ik proef berusting waar ik gezonde agressie wil proeven.
Bron:AD
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 13 mei 2013 - 16:36   quote  deeplink  
Kan ik me aardig in vinden, behalve dat ik ze het in Amsterdom niet gun...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 27 mei 2013 - 12:04   quote  deeplink  
Van Hanegem: 'Door Sammer hekel aan Bayern'

hanegem1600.jpg

Willem van Hanegem was zaterdag blij voor Arjen Robben, die eindelijk een finale besliste met een doelpunt. De sympathie van de oud-international lag echter bij Borussia Dortmund.

'Zelden worden finales briljant uitgevoerd en ook Dortmund- Bayern was soms echt even hots knots-voetbal. Maar de passie waarmee aan beide kanten alles gegeven werd, dat vond ik toch wel erg mooi', schrijft Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. 'Die twee ploegen hebben al zo veel grote duels met elkaar uitgevochten. Ze kennen elkaar door en door. Ze wisten dat het nu op wilskracht aankwam. Ook daar kan ik van genieten hoor.'

'Ik gun Arjen Robben zijn succes, maar ik vind die technisch manager Matthias Sammer zo'n enge man dat ik door hem een hekel aan Bayern kan hebben. En tijdens de wedstrijd ergerden we ons aan de aanstellerij van Boateng en Ribéry. Die Ribéry had trouwens rood moeten krijgen want hij sloeg vroeg in de wedstrijd een tegenstander', aldus Van Hanegem in de ochtendkrant.

Van Hanegem genoot van een aantal spelers in het bijzonder op Wembley. Javi Martinez maakte een ijzersterke indruk op hem en ook beide keepers waren van wereldklasse. 'Het mooist, voor ons dan, was de stempel die Robben op de wedstrijd zette. Hij liet een paar kansen onbenut, maar hij had een assist én de winnende goal. Dan heb je dus de avond van je leven als voetballer.'

'Hij heeft de verwachtingen ingelost en was daar nogal blij mee, dat straalde er vanaf. Begrijpelijk is dat wel. Die jongens is vaak door een dal gemoeten. En dan nu scoren, in blessuretijd. Over zoiets kun je een boek schrijven, vermoed ik. Al die emoties waar zo'n jongen doorheen gaat', besluit De Kromme.
Bron:Voetbalprimeur

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 mei 2013 door RenatoBos --
JanM
 JanM - maandag 27 mei 2013 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 mei 2013 - 12:04 schreef RenatoBos het volgende:
Van Hanegem: 'Door Sammer hekel aan Bayern'

[ afbeelding ]

Willem van Hanegem was zaterdag blij voor Arjen Robben, die eindelijk een finale besliste met een doelpunt. De sympathie van de oud-international lag echter bij Borussia Dortmund.

'Zelden worden finales briljant uitgevoerd en ook Dortmund- Bayern was soms echt even hots knots-voetbal. Maar de passie waarmee aan beide kanten alles gegeven werd, dat vond ik toch wel erg mooi', schrijft Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. 'Die twee ploegen hebben al zo veel grote duels met elkaar uitgevochten. Ze kennen elkaar door en door. Ze wisten dat het nu op wilskracht aankwam. Ook daar kan ik van genieten hoor.'

'Ik gun Arjen Robben zijn succes, maar ik vind die technisch manager Matthias Sammer zo'n enge man dat ik door hem een hekel aan Bayern kan hebben. En tijdens de wedstrijd ergerden we ons aan de aanstellerij van Boateng en Ribéry. Die Ribéry had trouwens rood moeten krijgen want hij sloeg vroeg in de wedstrijd een tegenstander', aldus Van Hanegem in de ochtendkrant.

Van Hanegem genoot van een aantal spelers in het bijzonder op Wembley. Javi Martinez maakte een ijzersterke indruk op hem en ook beide keepers waren van wereldklasse. 'Het mooist, voor ons dan, was de stempel die Robben op de wedstrijd zette. Hij liet een paar kansen onbenut, maar hij had een assist én de winnende goal. Dan heb je dus de avond van je leven als voetballer.'

'Hij heeft de verwachtingen ingelost en was daar nogal blij mee, dat straalde er vanaf. Begrijpelijk is dat wel. Die jongens is vaak door een dal gemoeten. En dan nu scoren, in blessuretijd. Over zoiets kun je een boek schrijven, vermoed ik. Al die emoties waar zo'n jongen doorheen gaat', besluit De Kromme.
Bron:Voetbalprimeur
En niet alleen door de Sammer!

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het die Robben toch wel gun. Leek wederom de schlemiel van de zoveelste finale te worden, maar nam wraak met een perfecte assist (die had ik zelfs nog gemaakt) en een knap doelpunt (tegen de uitlooprichting van de keper binnenge'dwarreld').

Verder natuurlijk wel schande dat Bayern die wedstrijd met 11 i.p.v. 9 man eindigt. Anyway, wordt wel de ploeg die de komende jaren om alle hoofdprijzen zal blijven meedoen!
VVout
 VVout - maandag 27 mei 2013 - 13:36   quote  deeplink  
Duidelijk dat Bayern moest winnen, anders had de pleuris uitgebroken in China.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 27 mei 2013 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 mei 2013 - 13:36 schreef VVout het volgende:
Duidelijk dat Bayern moest winnen, anders had de pleuris uitgebroken in China.
?
VVout
 VVout - maandag 27 mei 2013 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 mei 2013 - 17:44 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

?
De gok Chinees man!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 27 mei 2013 - 17:48   quote  deeplink  
O.
Alexi
 Alexi - maandag 27 mei 2013 - 19:22   quote  deeplink  
Laat die klootzakke eens ff oprottuh.............
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 31 mei 2013 - 00:07   quote  deeplink  
Welke klootzakke..(?)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 09 september 2013 - 12:23   quote  deeplink  
Van Hanegem: "Van Gaal de weg kwijt"

284129_heroa.jpg

Louis van Gaal liet vrijdag het eerste officiële steekje vallen bij Oranje. Willem van Hanegem hoopt dat de bondscoach zich niet gek laat maken.

"Ik zie graag een bondscoach in wie we vertrouwen kunnen hebben. Ik heb niets persoonlijks tegen Louis en ook tegen zijn voetbalvisie kan ik weinig inbrengen. Maar ik vind hem inmiddels wel wat wankel overkomen. Hij lijkt me een beetje de weg kwijt", begint Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. Hij vindt het jammer dat Van Gaal zich zo op de kast liet jagen door SBS-journalist Hans Kraaij junior.

"Maar ook voetbaltechnisch is Van Gaal kwetsbaar geworden, hij is zijn standvastigheid kwijt. Ik vraag me af waarom. Misschien wel door de kwaliteit van de spelers waaruit hij moet putten. Dat kan echt de reden zijn. Hij heeft uitgebreid gezegd dat hij een type als Sneijder eigenlijk niet meer nodig heeft in zijn visie."

"Maar waarom roep je hem dan op als vervanger van Wijnaldum. Later viel Van der Vaart ook nog weg. Ik zou dan Maher selecteren, zou ik logischer vinden in de gedachten van Van Gaal. Hij vond Sneijder toch niet fit genoeg? Nu zag je aan Sneijder af dat hij tweede of derde keus is, hij speelde voor zichzelf. En nog veel te dicht in de buurt van Van Persie ook waardoor Van Persie niet kon excelleren."

Ook de defensieve keuzes van Van Gaal kregen kritiek. "Stefan de Vrij werd pas in de tweede helft gewisseld voor Bruma. Ook dat vind ik inconsequent. Als je die jongens vaak ziet spelen, weet je dat Bruma momenteel de betere is. Waarom krijgt die dan niet het vertrouwen? Nu maakt De Vrij een persoonlijke fout bij de 1-1 en speelt zichzelf vervolgens helemaal uit de wedstrijd. Het is jammer voor de speler, het team en de bondscoach dat zoiets gebeurde."
Bron:Goal.com
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 september 2013 - 12:24   quote  deeplink  
Bij hoevelaken linksaf.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 september 2013 - 12:28   quote  deeplink  
Opportunisme.
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 september 2013 - 12:30   quote  deeplink  
Vind van Persie en Robben wel een punt hebben.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 september 2013 - 12:38   quote  deeplink  
Van Persie zegt al langer inhoudelijk zinnige dingen.
Mag er graag naar luisteren.
"Proces van vallen en opstaan, elkaar niet laten vallen, in fases 2 of 3 dingen meer doen, Aandacht voor het collectief, met de borst vooruit."

Alleen dan maakt Oranje kan tegen de toplanden.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 september 2013 - 14:34   quote  deeplink  
Pellè had uitstraling van een poffertje zonder suiker

De-Poffertjes-zijn-klaar.jpg

Joost Luiten, een echte Feyenoorder, maakte gisteren mijn dag helemaal goed. In hem, de winnaar van de KLM Open in Zandvoort, zag ik terug wat ik in Feyenoord zo erg mis. Vastberadenheid, onverstoorbaarheid, overtuiging, noem maar op.

Hij won op een geweldige manier, versloeg Jiménez met zijn paardenstaart, een van de sterkste spelers ter wereld. Ik begin daarom met Joost van harte te feliciteren. Het zou vandaag echt onbeschoft zijn om het eerst over voetballen te hebben en daarna pas over de prestatie van Luiten. Ik neem mijn pet af voor deze jonge gast. Een jongen naar mijn hart. Eentje in wie ik alles terug zie van wat ik in het huidige Feyenoord mis.

En toch zette ik thuis de televisie in principe aan om naar NEC-Feyenoord te kijken. Dat zit zo diep. Eerst kijken wat er op voetbalgebied gebeurt. Ik ben namelijk een echte liefhebber, met ook nog een beetje ervaring in het vak. Om die combinatie mag ik deze column schrijven.

Maar ik ga nu voor het eerst zeggen dat ik geen antwoord heb op een probleem in het voetbal. Een probleem bij Feyenoord, om precies te zijn. Ik snap namelijk niet waarom de selectie van Feyenoord, die twee jaar achter elkaar kampioen had kunnen worden, die dit jaar ook nog steeds kampioen kan worden, zó slap en ongeïnspireerd voetbalt.

Vooral in de defensie. Bij het tweede tegendoelpunt van Feyenoord draait Martins Indi zich vlak bij de goal om omdat hij bang is dat de bal in zijn buik komt. Bij de eerste tegentreffer gaat De Vrij de lucht in, valt, blijft net iets te lang op zijn kont zitten en ziet dat er daarom gescoord wordt.

Ik wil het niet steeds over, bijvoorbeeld, een jongen als De Vrij hebben, maar het niveau dat hij en zijn collega's achterin halen is gewoon schandalig laag momenteel. Hoe kan dat? Ze speelden zich het Nederlands elftal in. Wat is er aan de hand? Ook aanvallend is het niks meer.

Pellè is een mooie jongen en zijn haar zit geweldig, maar hij had in Nijmegen de uitstraling van een poffertje zonder suiker. Hij is bij lange na niet meer zo alert als vorig seizoen. Hij scoort af en toe, dat wel, ja, maar mag het? In Nederland. Waar verdedigers niet meer leren om naast opbouwen ook nog eens met hun hele ziel en zaligheid tegendoelpunten te voorkomen.

Ik geef toe dat het allemaal wat populair klinkt, maar het is de waarheid. We leiden onze spelers, met name onze verdedigers, totaal verkeerd op. Het ziet er op het eerste gezicht allemaal leuk uit, maar we komen tekort. We zijn niet goed genoeg meer en we nemen, ik heb het over de trainers, te snel genoegen met middelmaat. Dat mag niet.

Trainers moeten hun spelers beter maken. Bij Feyenoord hebben we dan nog een aardige opleiding, maar het lijkt wel of daar de tevredenheid ineens toeslaat. Ook binnen de selectie. Ze kunnen nog 23 keer met zijn allen gaan staan juichen bij een doelpunt, zoals ik ze tegen NAC zag doen, maar ik geloof dat signaal niet.

De spelers van Feyenoord hebben niet zo veel meer voor elkaar en hun club over, dat is wat ik zie bij ze. Ze verstoppen zich voor elkaar. Ik hoop dat Ronald Koeman dat ook constateert en er wat aan doet. Hij zit er het dichtst op van allemaal, hij heeft daarom het meeste recht van spreken. Ik wacht op zijn echte verhaal.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 september 2013 - 14:35   quote  deeplink  
Hopelijk lezen de spelers ook het AD..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 14:37   quote  deeplink  
Ik kan het eens zijn met Willem.
Mentaliteitskwestie is al langer het probleem.
En bij 5 van de 11 een blijvend probleem.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 16 september 2013 - 14:41   quote  deeplink  
ik berust
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 september 2013 - 20:52   quote  deeplink  

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem









0.0282859