BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zaterdag 08 november 2014 - 13:32   quote  deeplink  
Ajax koopt iedere zomer spelers, en ik denk dat men deze winter wel een aankoop zal doen..
nora
 nora - zaterdag 08 november 2014 - 14:39   quote  deeplink  
Ja dat hoop ik wel en effe over Raffie terug te komen, ik ben er van overtuigd dat hij die blessures krijgt door het harde beulen dat hij bij HSV moet doen, dat zal Bij Ajax een stuk minder worden dus denk ik minder blessures.
Pietje
 Pietje - zaterdag 08 november 2014 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 14:39 schreef nora het volgende:
Ja dat hoop ik wel en effe over Raffie terug te komen, ik ben er van overtuigd dat hij die blessures krijgt door het harde beulen dat hij bij HSV moet doen, dat zal Bij Ajax een stuk minder worden dus denk ik minder blessures.
Dat moet je natuurlijk maar afwachten. Er staat me bij -maar verbeter me wanneer ik ernaast zit- dat hij altijd wel blessuregevoelig is geweest.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 november 2014 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 13:32 schreef remco k het volgende:
Ajax koopt iedere zomer spelers, en ik denk dat men deze winter wel een aankoop zal doen..
Ik denk dat de kans steeds kleiner word dat ajax spelers koopt.
Gezien de prestaties van Ajax A1
Eide
 Eide - zaterdag 08 november 2014 - 16:16   quote  deeplink  
Er komen dan ook een aantal HELE goede jongens aan. Cerny, Van de Beek, Nouri, Muric. Jongens die stuk voor stuk zeker hetzelfde potentieel hebben als bijvoorbeeld El Ghazi of Andersen.
nora
 nora - zaterdag 08 november 2014 - 16:38   quote  deeplink  
Ja maar die hebben echt nog wel een jaar of 2 nodig voor dat ze constant senioren kunnen spelen sommige hebben nog langer nodig om te wennen aan het senioren voetbal.
En wij de supporters willen toch graag een beter elftal zien dan moet er hier en daar wel versterkt worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 november 2014 - 17:16   quote  deeplink  
Heeft Seedorf niet op 16 jarige leeft zijn debuut gemaakt?
3 jaar later won hij met Ajax de CL.
Na die winst vertrok hij. Dus op 19 jarige leeftijd.

Dus je kan maar beter vroeg beginnen, met die talenten.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 08 november 2014 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 16:38 schreef nora het volgende:
Ja maar die hebben echt nog wel een jaar of 2 nodig voor dat ze constant senioren kunnen spelen sommige hebben nog langer nodig om te wennen aan het senioren voetbal.
En wij de supporters willen toch graag een beter elftal zien dan moet er hier en daar wel versterkt worden.
Ach na vier kampioenschappen hoef het toch niet meer zo nodig?
Nu een paar jaartjes armoede om over 3 a 4 jaar weer op een goed niveau te zijn..
Tja zo run je blijkbaar een topclub als Ajax..

Suptoppers die het niveau makkelijk aankunnen moeten in mijn ogen
via de top 3 naar het buitenland. Soms komt het er niet uit denk aan Sulejami
maar vaak zat Suarez, Huntelaar, Mertens, Chadli enz enz. Bewijzen ook dat het wel goed uit kan pakken.

Bijna iedere ploeg heeft wel wat geslepen spelers rondlopen (denk aan Petric ect.)
Wij missen gewoon wat van die ervaren spelers die je door lastige wedstrijden slepen.

Leider in Defensie, Cvm en lepe aanvaller/spits bijna hele as van je elftal wat eigenlijk niet volstaat tja..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 november 2014 door Hummel10 --
remco k
 remco k - zaterdag 08 november 2014 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Heeft Seedorf niet op 16 jarige leeft zijn debuut gemaakt?
3 jaar later won hij met Ajax de CL.
Na die winst vertrok hij. Dus op 19 jarige leeftijd.

Dus je kan maar beter vroeg beginnen, met die talenten.
Leuk man 1 voorbeeld.. Je vergeet er alleen even bij te vertellen dat in datzelfde elftal ook een Litmanen de Boertjes en Rijkaard en Blind rondliepen om die piepjonge gasten te begeleiden.. En dat Seedorf op 16 jarige leeftijd geen elftal hoefde te dragen..
Pietje
 Pietje - zaterdag 08 november 2014 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk man 1 voorbeeld.. Je vergeet er alleen even bij te vertellen dat in datzelfde elftal ook een Litmanen de Boertjes en Rijkaard en Blind rondliepen om die piepjonge gasten te begeleiden.. En dat Seedorf op 16 jarige leeftijd geen elftal hoefde te dragen..
Precies. Dat is het grote verschil. Destijds was er een mix van jeugd en ervaring. En die ervaring is er nu te weinig.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 november 2014 - 17:35   quote  deeplink  
Kwaliteit is doorslaggevend.
Hoe jonger de spelers een debuut maken, hoe eerder ze ervaren zijn.
Als een ervaren speler de fouten maakt van een jongeling, kan je beter een goeie jongeling in erin zetten ipv die ervaren speler.

Ik denk dat er genoeg kwaliteit in Ajax A1 zit, dat je geen aankopen hoef te doen.
remco k
 remco k - zaterdag 08 november 2014 - 17:43   quote  deeplink  
Oja, waardeloze teamspeler die Suarez, bij een 1-0 achterstand het veld in komen en met twee geweldige assists op 1-2 voor komen..

Dat is al 4 assists in evenveel wedstrijden..
remco k
 remco k - zaterdag 08 november 2014 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Kwaliteit is doorslaggevend.
Hoe jonger de spelers een debuut maken, hoe eerder ze ervaren zijn.
Als een ervaren speler de fouten maakt van een jongeling, kan je beter een goeie jongeling in erin zetten ipv die ervaren speler.

Ik denk dat er genoeg kwaliteit in Ajax A1 zit, dat je geen aankopen hoef te doen.
Dat denk ik niet, Moisander Schone en Siggy zullen vertrekken. En je gaat niet met als oudste speler 26 ofzo veel potten breken..
Pietje
 Pietje - zaterdag 08 november 2014 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, Moisander Schone en Siggy zullen vertrekken. En je gaat niet met als oudste speler 26 ofzo veel potten breken..
Volgens mij is het lang niet zeker, dat Schöne gaat vertrekken toch? Alle opties staan wat hem nog open, zo heb ik begrepen. Ik zou het beslist betreuren wanneer hij zou vertrekken, want hij is in heel veel wedstrijden behoorlijk belangrijk geweest. Niet altijd even goed, maar wel belangrijk.
remco k
 remco k - zaterdag 08 november 2014 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Volgens mij is het lang niet zeker, dat Schöne gaat vertrekken toch? Alle opties staan wat hem nog open, zo heb ik begrepen. Ik zou het beslist betreuren wanneer hij zou vertrekken, want hij is in heel veel wedstrijden behoorlijk belangrijk geweest. Niet altijd even goed, maar wel belangrijk.
Dat zou maar zo kunnen, maar ik denk dat die jongen ook gewoon eens een keer naar het buitenland zou willen.. Ik heb het gevoeld dat onze "ervaring" er volgend jaar heel anders uitziet...

Misschien dat inderdaad de weg wordt vrij gemaakt voor 1 of 2 oud ajacieden..
Pietje
 Pietje - zaterdag 08 november 2014 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zou maar zo kunnen, maar ik denk dat die jongen ook gewoon eens een keer naar het buitenland zou willen.. Ik heb het gevoeld dat onze "ervaring" er volgend jaar heel anders uitziet...

Misschien dat inderdaad de weg wordt vrij gemaakt voor 1 of 2 oud ajacieden..
Dat laatste vermoed ik ook.
Wat betreft Schöne, heb ik hem nadrukkelijk horen zeggen, dat zijn gezinsleden het heel erg naar hun hebben in Amsterdam/Nederland en dat zou voor hem hetr allerbelangrijkst zijn, belangrijker dan opnieuw naar een andere competitie te verkassen. Maar ja, niets is veranderlijker dan het weer en de mens...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 november 2014 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk man 1 voorbeeld.. Je vergeet er alleen even bij te vertellen dat in datzelfde elftal ook een Litmanen de Boertjes en Rijkaard en Blind rondliepen om die piepjonge gasten te begeleiden.. En dat Seedorf op 16 jarige leeftijd geen elftal hoefde te dragen..
Ik moet hierom wel ff lachen.
Litmanen en Boertjes waren in 1992 zelf 22 jaar.
Rijkaard speelde nog bij AC Milan.

1992: Blind, Menzo, Jonk, Silooy, Groenendijk, John Hanssen, Van Loen, Pettersson, Ron Willems waren 26 jaar of ouder.
Wie van hun 20 wedstrijden of meer hebben gespeeld: Blind, Jonk, Silooy, Pettersson.
Is idd een mooie ervaren as.

De boertjes en Litmanen zijn gewoon op jonge leeftijd begonnen en daar ging het over.
Rijkaard is ook ooit op jonge leeftijd begonnen.
Zeker als de jongelingen steeds jonger vertrekken, moet je ook jonger opstellen.

Heracles heeft ook een oud team, staat toch onderaan.
Gebrek aan kwaliteit.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 november 2014 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:43 schreef remco k het volgende:
Oja, waardeloze teamspeler die Suarez, bij een 1-0 achterstand het veld in komen en met twee geweldige assists op 1-2 voor komen..

Dat is al 4 assists in evenveel wedstrijden..
Agh joh, waar maak jij je druk om.
Als ik vind dat iemand ego groter is dan het team dan ben je in mijn ogen geen teamspeler.
Hoe hard je werkt en hoe belangrijk voor je team bent, dat doet er niet toe.
Spitsen gaan in het algemeen voor hun eigen kansen(zoals van persie).
Als voor het team beter is dat Robben op links gaat spelen dan weigert hij dat.

Moet ik nog ff doorgaan?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 november 2014 - 19:02   quote  deeplink  
ff selectie doorlichten

Cillissen, is er een betere doelman op de nederlandse velden actief? Ik denk het niet.

Boillisen, is er een beter linksback op de nederlandse velden actief? ja, Willems aanvallend beter, verdedigend net zo zwak.

Moissander, is er een betere linker centrale verdediger actief op de nederlandse velden actief? Ja, Van der Heijden vind ik een goeie. Moissander vertrekt sowieso aan het einde van het seizoen.

Veltman, is er een betere rechter centrale verdediger? Ik denk het niet.

Van Rhijn, is er een betere rechtsback? Nee, Arias is niet beter.

Is er een betere controlerende middenvelder op de nederlandse velden actief dan die Ajax heeft. Ja, die van Vitesse en Clasie. Maar ik denk dat Riedewald een grote kan worden op die positie.
Mag van mij zijn wedstrijden daar spelen.

Klaassen, is er een betere rechter centrale middenvelder. Ja, Wijnaldum is op dit moment beter. Maar die vertrekt aan het einde van het seizoen. Speelt ook maar 2 seizoen in de Eredivisie, dus daar hoef je niet veel aan te doen, dan is hij de beste.

Andersen, is er een beter linker centrale middenvelder. Ook hier is er een betere, maar hij speelt maar paar wedstrijden op die positie en word met de wedstrijd beter. Ook hier hoef je weinig te doen of hij word een grote.

El Ghazi, Als je ziet hoeveel Barca speler nodig waren om hem te stoppen, dan weet je genoeg dat dat een grote word.

Siggy, ja wie is er niet beter. Maar ik denk dat we de beste op de bank hebben zitten, zeker voor de toekomst hoef hier weinig veranderingen te verwachten.

Voor de beste speler op de linksbuiten positie moeten we naar PSV, Depay. Hij vertrekt ook aan het einde van het seizoen. Fisher, die er nog is, weet niet hoe hij terug komt van zijn blessure.

Dus voor de Nederlandse velden hoef je geen speler aan te trekken. Als je nog een goeie speler wil gaan halen dan zal dat een linksbuiten moeten zijn.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 08 november 2014 - 19:20   quote  deeplink  
Das peppie en kokkie duidelijk zodat iedereen het begrijpt!
remco k
 remco k - zaterdag 08 november 2014 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 18:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik moet hierom wel ff lachen.
Litmanen en Boertjes waren in 1992 zelf 22 jaar.
Rijkaard speelde nog bij AC Milan.

1992: Blind, Menzo, Jonk, Silooy, Groenendijk, John Hanssen, Van Loen, Pettersson, Ron Willems waren 26 jaar of ouder.
Wie van hun 20 wedstrijden of meer hebben gespeeld: Blind, Jonk, Silooy, Pettersson.
Is idd een mooie ervaren as.

De boertjes en Litmanen zijn gewoon op jonge leeftijd begonnen en daar ging het over.
Rijkaard is ook ooit op jonge leeftijd begonnen.
Zeker als de jongelingen steeds jonger vertrekken, moet je ook jonger opstellen.

Heracles heeft ook een oud team, staat toch onderaan.
Gebrek aan kwaliteit.
Ik heb het erover vanaf het moment dat ie daadwerkelijk meer begon te spelen..

je laatste opmerking is gewoon dom, dat slaat nergens op en heeft ook nergens iets mee te maken..

Die jonge gasten kunnen nooit renderen zonder een aantal jongens erom heen die ze bij de hand nemen..

En in 92 liepen er nog jongens als Jonk, Petterson Bergkamp Silooy Blind Alflen Groenendijk en van Loen bij Ajax..

Heel veel ervaring in de selectie dus...

En zonder zal je nooit wat bereiken. Ze hoeven niet allemaal op het veld te staan, maar er moet ervaring in de selectie zitten...
remco k
 remco k - zaterdag 08 november 2014 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 18:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Agh joh, waar maak jij je druk om.
Als ik vind dat iemand ego groter is dan het team dan ben je in mijn ogen geen teamspeler.
Hoe hard je werkt en hoe belangrijk voor je team bent, dat doet er niet toe.

Spitsen gaan in het algemeen voor hun eigen kansen(zoals van persie).
Als voor het team beter is dat Robben op links gaat spelen dan weigert hij dat.

Moet ik nog ff doorgaan?
Kijk eens naar die cursief gedrukte zin, je spreekt jezelf gewoon tegen..

Suarez is een op en top team speler.. Voor Robben geld overigens hetzelfde..
remco k
 remco k - zaterdag 08 november 2014 - 19:28   quote  deeplink  
In mijn optiek zijn we heel matig bezet op LB, LCV, CVM, LS en op SP.. Dat zijn 5 van de 11 posities..

Of dat komt doordat spelers uit vorm zijn, er nog niet klaar voor zijn of welke reden dan ook doet er niet toe.. Het is nog niet goed genoeg..

Wat potentie betreft is de selectie meer dan genoeg... Maar zonder ervaring ga je niks presteren..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 november 2014 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 19:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Kijk eens naar die cursief gedrukte zin, je spreekt jezelf gewoon tegen..

Suarez is een op en top team speler.. Voor Robben geld overigens hetzelfde..
Ik spreek mij helemaal niet tegen.

Een goede speler is nog geen goede teamspeler.

Je kan heel hard werken en toch je team benadelen door bijvoorbeeld de bal niet te spelen naar iemand die er beter voorstaat.
Je kan 8 spelers passeren en de kans missen terwijl je teamgenoot er beter voor stond.

Het is echt mogelijk om heel hard te werken maar dat je ego in de weg zit om een goeie teamspeler te zijn.
van het woord egocentrisch niet gehoord.
Of wil je het gewoon niet begrijpen???
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 08 november 2014 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 19:28 schreef remco k het volgende:
In mijn optiek zijn we heel matig bezet op LB, LCV, CVM, LS en op SP.. Dat zijn 5 van de 11 posities..

Of dat komt doordat spelers uit vorm zijn, er nog niet klaar voor zijn of welke reden dan ook doet er niet toe.. Het is nog niet goed genoeg..

Wat potentie betreft is de selectie meer dan genoeg... Maar zonder ervaring ga je niks presteren..
In mijn ogen zijn het maar twee plekken die echte noodzaak zijn
Lcv en Cvm. Twee sterke spelers (huren) en je bent al een heel eind voor de
rest van het seizoen.

Lb Boilesen/Viergever/Riedewald
Ls Menig/Fischer/Kishna/Schone
Spits Milik/Zivkovic
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 november 2014 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 19:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het erover vanaf het moment dat ie daadwerkelijk meer begon te spelen..

je laatste opmerking is gewoon dom, dat slaat nergens op en heeft ook nergens iets mee te maken..

Die jonge gasten kunnen nooit renderen zonder een aantal jongens erom heen die ze bij de hand nemen..

En in 92 liepen er nog jongens als Jonk, Petterson Bergkamp Silooy Blind Alflen Groenendijk en van Loen bij Ajax..

Heel veel ervaring in de selectie dus...

En zonder zal je nooit wat bereiken. Ze hoeven niet allemaal op het veld te staan, maar er moet ervaring in de selectie zitten...
93/94 de oudste op het middenveld waren de boer en Litmanen, 24 jaar oud, zeer weinig ervaring.
De boer afkomstig van twente en Litmanen is net nieuw.

Enkel in de verdediging en in de Aanval liepen oudjes rond met ervaring.
Overigens ging voor dat seizoen Bergkamp en Jonk weg, bepalende spelers toen.
Toen zeiden ze ook al van dat ervaring op het middenveld ontbrak, spelers lieten zien dat ze dat niet nodig hadden.

Alleen kleine kinderen worden door ouderen geholpen.
Zijn er geen ouderen dan worden ze snel volwassen, niks mis mee.

Als de jonge jongens gewoon beter zijn dan de ouderen dan hebben de ouderen weinig te zeggen.
Of vind je dat ajax mark jan flederus moet gaan halen omdat hij zo oud is..
Nee, natuurlijk niet.

Natuurlijk heb je het liefst een breed en gemiddelde leeftijd van 25 jaar in je selectie.
Maar het aller belangrijkst is kwaliteit.
De oudjes zijn bij ajax gewoon de zwakste.
Moissander, schone(voor het middenveld), Duarte, Zimling, die voegen niks toe.
veel plezier met je ervaring.

Oh ja Eto'o wou ajax halen. Nee, zeiden velen hier, wellicht jij niet.

Maar een ervaren speler, dus..
Waar moet die ervaren speler ervaren in zijn?
2de bundesliga? Nee, lijkt mij niet he;)
Eredivisie ook niet, een goeie ervaren speler speelt immers niet in Nederland.
Dan zoek je dus een ervaren speler uit de grote competities.
Als je denkt zulke spelers komen, dan wens ik je een fijne nacht toe(droom lekker)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 november 2014 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 20:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

In mijn ogen zijn het maar twee plekken die echte noodzaak zijn
Lcv en Cvm. Twee sterke spelers (huren) en je bent al een heel eind voor de
rest van het seizoen.

Lb Boilesen/Viergever/Riedewald
Ls Menig/Fischer/Kishna/Schone
Spits Milik/Zivkovic
Ik vind riedewald op 6 echt niet verkeerd spelen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 07:53   quote  deeplink  
Dat heeft hij nog veel te weinig gedaan om hem echt te kunnen beoordelen.
Van mij mag het een paar wedstrijden hoor wat ik tot nu toe heb gezien was goed.
Kun je van de winter altijd nog de balans opmaken.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 08:17   quote  deeplink  
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Panathinaikos_FC

Deze hebben Berg, Pranjic en Petric

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Olympiakos_Piraeus

Heeft Abidal, Affelay, Dominiguez, Mitroglu
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 08:17   quote  deeplink  
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sporting_Lissabon

Heeft spelers als Nani en nog heel veel meer
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 08:24   quote  deeplink  
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/FC_Basel

Samuel Delgado Frei
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 08:27   quote  deeplink  
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Olympique_Marseille

Heel team vol met sterke ervaren spelers
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 08:31   quote  deeplink  
Dit zijn een beetje de gelijkwaardige teams uit Europa

Geen echte hele grote clubs, geen Russische koopclubs.
En ieder team heeft wat oudere spelers die alles gezien hebben of kwalitatief
hoger aangeschreven staan. Hier moeten wij toch mee kunnen concurreren
met aan trekken van spelers? Zelfde vijver om uit te vissen?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 08:39   quote  deeplink  
Wij moeten het doen met Zimling, Duarte, Moisander ect.
Toon ballen en versterk je team. Hoop echt dat Sig, Moisander deze winter
verkocht worden. Helaas gebeurde dat afgelopen zomer niet toen hoopte ik het ook al.
We hadden toen al moeten doorselecteren zoals ik vorige winter al aangaf..
Brandje
 Brandje - zondag 09 november 2014 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Kwaliteit is doorslaggevend.
Hoe jonger de spelers een debuut maken, hoe eerder ze ervaren zijn.
Als een ervaren speler de fouten maakt van een jongeling, kan je beter een goeie jongeling in erin zetten ipv die ervaren speler.

Ik denk dat er genoeg kwaliteit in Ajax A1 zit, dat je geen aankopen hoef te doen.
Eens. Ene Bergkamp debuteerde op 16 jarige leeftijd in de ECII finale tegen Leipzig. Toen de Boer trainer werd zetten hij een 17/18 jarige Eriksen in de basis om er vervolgens niet meer uit te verdwijnen. Nu hoor je niks anders dan het gezwam dat ze spelers rustig willen bengen. LULKOEK in mijn ogen. Juist die jonge gasten zijn heel weerbaar en hoe eerder ze in Ajax1 spelen des te beter ze worden. Zivkovich staat in mijn ogen nu stil en hoort gewoon bij het eerste te zitten.
Vroeger was het heel normaal dat ajaxspelers debuteerde op 17/18 jarige leeftijd.
Als Riedewal op zes speelt en hij maakt een grove fout dan heb ik daar veel minder problemen als dat wanneer een Zimling dat doet.
Eide
 Eide - zondag 09 november 2014 - 09:57   quote  deeplink  
@Brandje
Eens als ze met 16/17/18 ook echt goed genoeg zijn. Maar als er kwalitatief minimaal gelijkwaardige spelers rondlopen kan je beter voor rust kiezen denk ik.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2014 - 09:57 schreef Eide het volgende:
@Brandje
Eens als ze met 16/17/18 ook echt goed genoeg zijn. Maar als er kwalitatief minimaal gelijkwaardige spelers rondlopen kan je beter voor rust kiezen denk ik.
Momenteel zijn er een aantal talenten die waarschijnlijk zouden verzuipen en je team onstabieler wordt.
Mensen als Moisander kunnen dat niet opvangen (geen charisma ect..)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 09 november 2014 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2014 - 10:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Momenteel zijn er een aantal talenten die waarschijnlijk zouden verzuipen en je team onstabieler wordt.
Mensen als Moisander kunnen dat niet opvangen (geen charisma ect..)
Moisander is zwaar door de mand gevallen de afgelopen maanden, maar Denswil vond ik de laatste paar maanden van het vorige seizoen ook veel te veel fouten maken! Zullen we V.d. Hoorn eens gaan proberen??
riveco
 riveco - zondag 09 november 2014 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2014 - 08:31 schreef Hummel10 het volgende:
Dit zijn een beetje de gelijkwaardige teams uit Europa

Geen echte hele grote clubs, geen Russische koopclubs.
En ieder team heeft wat oudere spelers die alles gezien hebben of kwalitatief
hoger aangeschreven staan. Hier moeten wij toch mee kunnen concurreren
met aan trekken van spelers? Zelfde vijver om uit te vissen?
Ben ik nou zo slim of jij zo dom? Geen van deze clubs heeft iets me eigen jeugd opleiden en zij ook niet zo gezond als ons eigen Ajax
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2014 - 10:36 schreef riveco het volgende:

[..]

Ben ik nou zo slim of jij zo dom? Geen van deze clubs heeft iets me eigen jeugd opleiden en zij ook niet zo gezond als ons eigen Ajax
Jij ben echt super slim.. Zo slim zelfs dat je mijn punt niet eens begrijp.
Punt is namelijk dat wij met zelf opleiden en troep aankopen nog een aantal
plekken niet goed in hebben kunnen vullen. Maar goed zal het wel verkeerd zien en dom zijn..
nora
 nora - zondag 09 november 2014 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Heeft Seedorf niet op 16 jarige leeft zijn debuut gemaakt?
3 jaar later won hij met Ajax de CL.
Na die winst vertrok hij. Dus op 19 jarige leeftijd.

Dus je kan maar beter vroeg beginnen, met die talenten.
Tja maar Seedorf was een uitzondering je kan echt niet al die jongens op hun 17 of 18 jaar in het eerste gooien.
nora
 nora - zondag 09 november 2014 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ach na vier kampioenschappen hoef het toch niet meer zo nodig?
Nu een paar jaartjes armoede om over 3 a 4 jaar weer op een goed niveau te zijn..
Tja zo run je blijkbaar een topclub als Ajax..

Suptoppers die het niveau makkelijk aankunnen moeten in mijn ogen
via de top 3 naar het buitenland. Soms komt het er niet uit denk aan Sulejami
maar vaak zat Suarez, Huntelaar, Mertens, Chadli enz enz. Bewijzen ook dat het wel goed uit kan pakken.

Bijna iedere ploeg heeft wel wat geslepen spelers rondlopen (denk aan Petric ect.)
Wij missen gewoon wat van die ervaren spelers die je door lastige wedstrijden slepen.

Leider in Defensie, Cvm en lepe aanvaller/spits bijna hele as van je elftal wat eigenlijk niet volstaat tja..
Daarom was ik zo verrast dat Petric bij die Griekse laagvlieger speelt volgens mij hadden wij hem goed kunnen gebruiken in het Ajax spelletje.
nora
 nora - zondag 09 november 2014 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 17:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Kwaliteit is doorslaggevend.
Hoe jonger de spelers een debuut maken, hoe eerder ze ervaren zijn.
Als een ervaren speler de fouten maakt van een jongeling, kan je beter een goeie jongeling in erin zetten ipv die ervaren speler.

Ik denk dat er genoeg kwaliteit in Ajax A1 zit, dat je geen aankopen hoef te doen.
Die gasten moeten eerst aan het senioren voetbal wennen bv Jong Ajax min een jaar.
remco k
 remco k - zondag 09 november 2014 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 20:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik spreek mij helemaal niet tegen.

Een goede speler is nog geen goede teamspeler.

Je kan heel hard werken en toch je team benadelen door bijvoorbeeld de bal niet te spelen naar iemand die er beter voorstaat.
Je kan 8 spelers passeren en de kans missen terwijl je teamgenoot er beter voor stond.

Het is echt mogelijk om heel hard te werken maar dat je ego in de weg zit om een goeie teamspeler te zijn.
van het woord egocentrisch niet gehoord.
Of wil je het gewoon niet begrijpen???
En juist die dingen laat hij zien wel degelijk te doen getuige de 2 assists van gister en de 2 assists daarvoor..
remco k
 remco k - zondag 09 november 2014 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 20:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik spreek mij helemaal niet tegen.

Een goede speler is nog geen goede teamspeler.

Je kan heel hard werken en toch je team benadelen door bijvoorbeeld de bal niet te spelen naar iemand die er beter voorstaat.
Je kan 8 spelers passeren en de kans missen terwijl je teamgenoot er beter voor stond.

Het is echt mogelijk om heel hard te werken maar dat je ego in de weg zit om een goeie teamspeler te zijn.
van het woord egocentrisch niet gehoord.
Of wil je het gewoon niet begrijpen???
Overigens begrijp ik het prima, maar ben jij te eigenwijs om je eigen opmerkingen te herzien..
remco k
 remco k - zondag 09 november 2014 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 20:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

In mijn ogen zijn het maar twee plekken die echte noodzaak zijn
Lcv en Cvm. Twee sterke spelers (huren) en je bent al een heel eind voor de
rest van het seizoen.

Lb Boilesen/Viergever/Riedewald
Ls Menig/Fischer/Kishna/Schone
Spits Milik/Zivkovic
Ik zeg ook niet dat we daar andere spelers voor moeten halen he.. Heel veel gasten op die posities zijn nog jong en zitten in een dip..
remco k
 remco k - zondag 09 november 2014 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 21:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

93/94 de oudste op het middenveld waren de boer en Litmanen, 24 jaar oud, zeer weinig ervaring.
De boer afkomstig van twente en Litmanen is net nieuw.

Enkel in de verdediging en in de Aanval liepen oudjes rond met ervaring.
Overigens ging voor dat seizoen Bergkamp en Jonk weg, bepalende spelers toen.
Toen zeiden ze ook al van dat ervaring op het middenveld ontbrak, spelers lieten zien dat ze dat niet nodig hadden.

Alleen kleine kinderen worden door ouderen geholpen.
Zijn er geen ouderen dan worden ze snel volwassen, niks mis mee.

Als de jonge jongens gewoon beter zijn dan de ouderen dan hebben de ouderen weinig te zeggen.
Of vind je dat ajax mark jan flederus moet gaan halen omdat hij zo oud is..
Nee, natuurlijk niet.

Natuurlijk heb je het liefst een breed en gemiddelde leeftijd van 25 jaar in je selectie.
Maar het aller belangrijkst is kwaliteit.
De oudjes zijn bij ajax gewoon de zwakste.
Moissander, schone(voor het middenveld), Duarte, Zimling, die voegen niks toe.
veel plezier met je ervaring.

Oh ja Eto'o wou ajax halen. Nee, zeiden velen hier, wellicht jij niet.

Maar een ervaren speler, dus..
Waar moet die ervaren speler ervaren in zijn?
2de bundesliga? Nee, lijkt mij niet he;)
Eredivisie ook niet, een goeie ervaren speler speelt immers niet in Nederland.
Dan zoek je dus een ervaren speler uit de grote competities.
Als je denkt zulke spelers komen, dan wens ik je een fijne nacht toe(droom lekker)
Volgens mij heb ik netjes laten zien hoeveel ervaring er destijds bij de ploeg was..

Jonge gasten kunnen niet zelfstandig met een grote groep doorbreken zonder hulp van de ervaren gasten.. Zo werkt het nu eenmaal in het voetbal..

Ik kan dan ook geen enkel voorbeeld noemen in de geschiedenis van het voetbal waar een club met alleen maar jonge gasten goed presteert en prijzen wint..

Iemand als Ooijer Poulsen en Janssen bleken over een prima ervaring te beschikken om jonge gasten wat bij de hand te nemen..
remco k
 remco k - zondag 09 november 2014 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2014 - 09:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens. Ene Bergkamp debuteerde op 16 jarige leeftijd in de ECII finale tegen Leipzig. Toen de Boer trainer werd zetten hij een 17/18 jarige Eriksen in de basis om er vervolgens niet meer uit te verdwijnen. Nu hoor je niks anders dan het gezwam dat ze spelers rustig willen bengen. LULKOEK in mijn ogen. Juist die jonge gasten zijn heel weerbaar en hoe eerder ze in Ajax1 spelen des te beter ze worden. Zivkovich staat in mijn ogen nu stil en hoort gewoon bij het eerste te zitten.
Vroeger was het heel normaal dat ajaxspelers debuteerde op 17/18 jarige leeftijd.
Als Riedewal op zes speelt en hij maakt een grove fout dan heb ik daar veel minder problemen als dat wanneer een Zimling dat doet.
In een stabiel elftal kan dat zonder probleem..
nora
 nora - zondag 09 november 2014 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2014 - 08:31 schreef Hummel10 het volgende:
Dit zijn een beetje de gelijkwaardige teams uit Europa

Geen echte hele grote clubs, geen Russische koopclubs.
En ieder team heeft wat oudere spelers die alles gezien hebben of kwalitatief
hoger aangeschreven staan. Hier moeten wij toch mee kunnen concurreren
met aan trekken van spelers? Zelfde vijver om uit te vissen?
Klopt als een bus ik had al aangegeven dat ik verbaasd was dat zo,n slimme techn/voetballer als Petric in de spits voetbalt bij een griekse laagvlieger speelt met een bouval stadion waar er 16000 man in kunnen.Dan komen wij met een aankoop van Zimler dat noem ik de fans in de zeik nemen.
nora
 nora - zondag 09 november 2014 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2014 - 10:36 schreef riveco het volgende:

[..]

Ben ik nou zo slim of jij zo dom? Geen van deze clubs heeft iets me eigen jeugd opleiden en zij ook niet zo gezond als ons eigen Ajax
Jij bent zo dom want het gaat maar om 1 of 2 spelers en de rest is onze jeugd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!









0.0129680