BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 14:35   quote  deeplink  
Ik wijt het niet alleen aan de vorm, is zeker een belangrijke factor die ook meespeelt. Alleen ben ik van mening dat ook een aantal spelers die structureel hebben laten zien dat ze tekort komen Ajax beperkt hebben in resultaten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 24 maart 2015 - 19:31   quote  deeplink  
24-3-2015 18:08 - Nemanja Gudelj staat op het lijstje van PSV. Het ED meldt dat PSV serieuze interesse heeft voor de middenvelder en tevens aanvoerder van AZ.

Eerder werd gemeld dat Davy Pröpper van Vitesse in beeld is bij PSV. Dit omdat het prijskaartje om de nek van Gudelj te gortig zou zijn voor PSV. Er zou namelijk een afkoopclausule van 10 miljoen euro in het contract van de aanvoerder van AZ staan. Echter meldt het Eindhovens Dagblad dat Gudelj voor 6 miljoen kan vertrekken bij AZ.

Dit bedrag zou PSV wel op tafel willen leggen voor de aanvoerder van AZ. Gudelj wordt gezien als de opvolger van Georginio Wijnaldum welke komende zomer wellicht vertrekt bij PSV. Verder zou PSV ook nog altijd interesse hebben in Pröpper en Jesus Corona.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
De afgelopen jaren heeft PSV bewezen dat ze slagvaardiger zijn....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 maart 2015 door Jack Huntelaar --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 24 maart 2015 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 19:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:
24-3-2015 18:08 - Nemanja Gudelj staat op het lijstje van PSV. Het ED meldt dat PSV serieuze interesse heeft voor de middenvelder en tevens aanvoerder van AZ.

Eerder werd gemeld dat Davy Pröpper van Vitesse in beeld is bij PSV. Dit omdat het prijskaartje om de nek van Gudelj te gortig zou zijn voor PSV. Er zou namelijk een afkoopclausule van 10 miljoen euro in het contract van de aanvoerder van AZ staan. Echter meldt het Eindhovens Dagblad dat Gudelj voor 6 miljoen kan vertrekken bij AZ.

Dit bedrag zou PSV wel op tafel willen leggen voor de aanvoerder van AZ. Gudelj wordt gezien als de opvolger van Georginio Wijnaldum welke komende zomer wellicht vertrekt bij PSV. Verder zou PSV ook nog altijd interesse hebben in Pröpper en Jesus Corona.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
De afgelopen jaren heeft PSV bewezen dat ze slagvaardiger zijn....
Jesus Corona..... hahaha dat is goddelijk bier...gelijk naar Ajax die gozer
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 19:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:
24-3-2015 18:08 - Nemanja Gudelj staat op het lijstje van PSV. Het ED meldt dat PSV serieuze interesse heeft voor de middenvelder en tevens aanvoerder van AZ.

Eerder werd gemeld dat Davy Pröpper van Vitesse in beeld is bij PSV. Dit omdat het prijskaartje om de nek van Gudelj te gortig zou zijn voor PSV. Er zou namelijk een afkoopclausule van 10 miljoen euro in het contract van de aanvoerder van AZ staan. Echter meldt het Eindhovens Dagblad dat Gudelj voor 6 miljoen kan vertrekken bij AZ.

Dit bedrag zou PSV wel op tafel willen leggen voor de aanvoerder van AZ. Gudelj wordt gezien als de opvolger van Georginio Wijnaldum welke komende zomer wellicht vertrekt bij PSV. Verder zou PSV ook nog altijd interesse hebben in Pröpper en Jesus Corona.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
De afgelopen jaren heeft PSV bewezen dat ze slagvaardiger zijn....
En wat heeft deze post met Ajax te maken dan?
Brandje
 Brandje - dinsdag 24 maart 2015 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 20:36 schreef remco k het volgende:

[..]

En wat heeft deze post met Ajax te maken dan?
Lijkt mij niet zo moelijk. Daar durft men de knip te trekken wanneer nodig terwijl het bij ons zuinigheid troef was met als gevolg dat geen een van de aankopen van de laatste jaren je als club verder bracht en/of veel geld geeft opgebracht.
Diegene die je wel wel verder brachten zijn eigen jeugd of op jonge leeftijd gescout.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 20:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Lijkt mij niet zo moelijk. Daar durft men de knip te trekken wanneer nodig terwijl het bij ons zuinigheid troef was met als gevolg dat geen een van de aankopen van de laatste jaren je als club verder bracht en/of veel geld geeft opgebracht.
Diegene die je wel wel verder brachten zijn eigen jeugd of op jonge leeftijd gescout.
Volgens mij geeft Ajax wel degelijk geld uit, alleen blijken die aankopen niet altijd even gelukkig..

Volgens mij kosten Zivkovic, Sinkgraven en Viergever ook een paar aardige duiten bij elkaar..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 21:59   quote  deeplink  
Ajax moet er in juli als staan voor de voorronde van de CL. Remco denkt dat wanneer de spelers voldoende uitgerust zijn Ajax voldoende kwaliteit heeft om mee te doen voor het kampioenschap. En de uitvoering moet worden aangepast en dan is Ajax er klaar voor. Ik vind dat ronduit naïef.

Omdat er diverse spelers al voor een lange tijd ( soms jaren) niet hebben gebracht wat er verwacht wordt. Op basis van fitheid en andere uitvoering is dan niet ineens het probleem verholpen.

Op Ajax op niveau te krijgen is er meer nodig dan alleen dat.....
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 12:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuke vergelijking. Maar Ajax haalt ook gewoon Zivkovic en Singraven.
Zivkovic speelt bij jong en Sinkgraven was een half jaar te laat..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 12:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja want voetballend is PSV op het moment al zoveel beter dan Ajax.
Doet er geen reet toe wij hebben het dit seizoen laten liggen door dat
we te nonchalant gehandeld hebben..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 20:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij geeft Ajax wel degelijk geld uit, alleen blijken die aankopen niet altijd even gelukkig..

Volgens mij kosten Zivkovic, Sinkgraven en Viergever ook een paar aardige duiten bij elkaar..
Zivkovic is voor de toekomst en was niet heel duur. Viergever volgens mij 2,4 miljoen
en geen directe versterking. Sinkgraven een beetje een paniek winteraankoop van
7+ miljoen kan wel een grote worden.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Doet er geen reet toe wij hebben het dit seizoen laten liggen door dat
we te nonchalant gehandeld hebben..
Vind ik niet. We laten het liggen doordat de ploeg niet in vorm is. En doordat de ploeg niet fris is
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zivkovic speelt bij jong en Sinkgraven was een half jaar te laat..
Spelers waar iedereen om vroeg. En Zivkovic brengt weer eens niet wat we allemaal van de aankopen verwachten. Maar zijn die spelers biet gekocht dan?
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 21:59 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax moet er in juli als staan voor de voorronde van de CL. Remco denkt dat wanneer de spelers voldoende uitgerust zijn Ajax voldoende kwaliteit heeft om mee te doen voor het kampioenschap. En de uitvoering moet worden aangepast en dan is Ajax er klaar voor. Ik vind dat ronduit naïef.

Omdat er diverse spelers al voor een lange tijd ( soms jaren) niet hebben gebracht wat er verwacht wordt. Op basis van fitheid en andere uitvoering is dan niet ineens het probleem verholpen.

Op Ajax op niveau te krijgen is er meer nodig dan alleen dat.....
Waar staat voldoende uitgerust? Hou nou toch eens op met mij woorden in mijn mond te leggen man. Ik zeg zelfs dat Ajax goede vervangers moet halen voor de vertrekkende moisander. En dat als Klaassen niet op cvm gaat spelen men ook daar moet gaan kijken voor een ervaren kracht.

En anders dan jij heb ik wel diverse namen genoemd de afgelopen tijd.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Doet er geen reet toe wij hebben het dit seizoen laten liggen door dat
we te nonchalant gehandeld hebben..
Precies....alleen Remco heeft een andere bril. Die denkt dat de spelers overtraind zijn en dat de uitvoering anders had moeten zijn en dat we dan met de huidige selectie kampioen hadden kunnen worden. Ik acht dat uitgesloten. En ja Ajax heeft het zeker laten liggen
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:21 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Precies....alleen Remco heeft een andere bril. Die denkt dat de spelers overtraind zijn en dat de uitvoering anders had moeten zijn en dat we dan met de huidige selectie kampioen hadden kunnen worden. Ik acht dat uitgesloten. En ja Ajax heeft het zeker laten liggen
Waarom post je toch zo raar kerel. Hele aparte manier, lijkt wel een poging om een beetje uit de hoogte doen. Kom je ergens wat te kort kerel?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:48   quote  deeplink  
Nee, ik zeg wat ik denk. Ben het niet met je eens. Gewoon mijn mening, niks meer, niet minder.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 24 maart 2015 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 20:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Lijkt mij niet zo moelijk. Daar durft men de knip te trekken wanneer nodig terwijl het bij ons zuinigheid troef was met als gevolg dat geen een van de aankopen van de laatste jaren je als club verder bracht en/of veel geld geeft opgebracht.
Diegene die je wel wel verder brachten zijn eigen jeugd of op jonge leeftijd gescout.
Dat is mijn argumentatie...jij snapt het!
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:52   quote  deeplink  
Daarom moet ik nog zien dat de huidige staf Ajax volgend jaar weer om de titel kan laten meedoen. Omdat de denk en werkwijze van de huidige mensen nooit veel zullen afwijken van hun werkwijze. En juist dat kan nu wel eens in hun nadeel gaan werken.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:48 schreef Bobby1972 het volgende:
Nee, ik zeg wat ik denk. Ben het niet met je eens. Gewoon mijn mening, niks meer, niet minder.
Zoveel zeg je niet. Je typt wel veel maar er komt niks uit.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:52 schreef Bobby1972 het volgende:
Daarom moet ik nog zien dat de huidige staf Ajax volgend jaar weer om de titel kan laten meedoen. Omdat de denk en werkwijze van de huidige mensen nooit veel zullen afwijken van hun werkwijze. En juist dat kan nu wel eens in hun nadeel gaan werken.
Nu zeg je weer niet wat je daadwerkelijk denkt. Zeg dan gewoon eens dat je vind dat de Boer weg moet. Je zegt namelijk constant dat je niet denkt dat de staf dit kan of zus kan.

Noem eens een x gewoon het beestje bij zijn naam man. Zwak dat je dat nooit doet.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 maart 2015 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op [url=/topic-28826/p11/#1301073]dinsdag 24 maart 2015 - 22:1] schreef remco k het volgende:

[..]

Spelers waar iedereen om vroeg. En Zivkovic brengt weer eens niet wat we allemaal van de aankopen verwachten. Maar zijn die spelers biet gekocht dan?
De punten waren al verspeeld voordat Sinkgraven kwam.
Overigens heb ik nooit gevraagd om een Sinkgraven en al helemaal niet voor de basis dit seizoen.
Zivkovic prima aankoop vind ik nog steeds bewijst hij ook wel met zijn doelpunten in jong.
Spelers voor de toekomst en die ziet er daardoor wel goed uit. Zivkovic krijgt niet een speeltijd dus valt niet
mee om zich te bewijzen.
Viergever heb ik ook niet omgevraagd maar dat was een prima aanvulling geen directe versterking.

Juist bij directe versterkingen heb je het laten liggen ook deze winter.
Blind op het laatst verkopen en geen gepast antwoord hebben is dom.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 maart 2015 - 07:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 23:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Nu zeg je weer niet wat je daadwerkelijk denkt. Zeg dan gewoon eens dat je vind dat de Boer weg moet. Je zegt namelijk constant dat je niet denkt dat de staf dit kan of zus kan.

Noem eens een x gewoon het beestje bij zijn naam man. Zwak dat je dat nooit doet.
De Boer is verantwoordelijk voor de tactiek de opstelling en de wissels.
Tuurlijk heeft hij een aandeel in het vertoonde spel. Denk alleen
dat als hij beter materiaal ter beschikking heeft het ook beter uitgevoerd kan worden.

Iedereen binnen Ajax die over deze selectie gaat heeft het gewoon verkeerd ingeschat.
Er is een onbalans ontstaan door het vertrek van Poulsen, Blind enz.
En dat hebben ze gewoon niet goed ingevuld.
Hopelijk hebben ze er van geleerd
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 07:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

De punten waren al verspeeld voordat Sinkgraven kwam.
Overigens heb ik nooit gevraagd om een Sinkgraven en al helemaal niet voor de basis dit seizoen.
Zivkovic prima aankoop vind ik nog steeds bewijst hij ook wel met zijn doelpunten in jong.
Spelers voor de toekomst en die ziet er daardoor wel goed uit. Zivkovic krijgt niet een speeltijd dus valt niet
mee om zich te bewijzen.
Viergever heb ik ook niet omgevraagd maar dat was een prima aanvulling geen directe versterking.

Juist bij directe versterkingen heb je het laten liggen ook deze winter.
Blind op het laatst verkopen en geen gepast antwoord hebben is dom.
Jij roept PSV haalt die en die, en noemt dan zelf Duarte, Ajax heeft ook meerwaardes gehaald voor het eerste elftal, misschien niet op de momenten dat jij dat graag had gezien, maar ze zijn wel gehaald. En het is ook niet zo dat Ajax geen geld uitgeeft, ook dat hebben ze laten zien.

Ajax had wel degelijk een antwoord, alleen blijken die mensen tegen te vallen.
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 07:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

De Boer is verantwoordelijk voor de tactiek de opstelling en de wissels.
Tuurlijk heeft hij een aandeel in het vertoonde spel. Denk alleen
dat als hij beter materiaal ter beschikking heeft het ook beter uitgevoerd kan worden.

Iedereen binnen Ajax die over deze selectie gaat heeft het gewoon verkeerd ingeschat.
Er is een onbalans ontstaan door het vertrek van Poulsen, Blind enz.
En dat hebben ze gewoon niet goed ingevuld.
Hopelijk hebben ze er van geleerd
Ik vind dat ze dat wel degelijk goed hebben ingevuld. Voor ieder poppetje is een ander terug gekomen of is er iemand doorgeschoven vanuit de jeugd. En dat dit niet uitpakt zoals wij allemaal hopen, dat is een ander verhaal..
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 08:21   quote  deeplink  
Poulsen was iedereen destijds ook verbolgen en teleurgesteld over, ikzelf ook. En die jongen heeft zichzelf wel als een echte meerwaarde weten te manifesteren binnen Ajax. Met Zimling is dat niet gelukt. Soms zit het mee en soms zit het tegen..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 maart 2015 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 08:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij roept PSV haalt die en die, en noemt dan zelf Duarte, Ajax heeft ook meerwaardes gehaald voor het eerste elftal, misschien niet op de momenten dat jij dat graag had gezien, maar ze zijn wel gehaald. En het is ook niet zo dat Ajax geen geld uitgeeft, ook dat hebben ze laten zien.

Ajax had wel degelijk een antwoord, alleen blijken die mensen tegen te vallen.
Welke meerwaardes heb je het over dan? En Zimling voor Poulsen en Blind Tja..
te nonchalant geweest afgelopen zomer en met Sinkgraven nog snel wat supporters proberen tevreden te stellen terwijl het al te laat is. Psv zo goed? nee we hebben het zelf laten liggen. Vorm, kwaliteit en verkeerde keuzes zijn daar debet aan. Welke daarvan het zwaarst weeg vul je zelf maar in.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 maart 2015 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 08:21 schreef remco k het volgende:
Poulsen was iedereen destijds ook verbolgen en teleurgesteld over, ikzelf ook. En die jongen heeft zichzelf wel als een echte meerwaarde weten te manifesteren binnen Ajax. Met Zimling is dat niet gelukt. Soms zit het mee en soms zit het tegen..
Poulsen moeten we ook niet groter maken dan het is hij heeft ook genoeg wedstrijden gespeeld dat ik hem liever niet had zijn spelen. Hij wist wel wat er nodig was in de grotere wedstrijden en vooral tegen Psv deed hij uitstekend wat nodig was. Hij en later Blind zorgden voor een duidelijkere balans in het team. Nu hangt het team als los zand aan elkaar. Zimling kost je eigenlijk het seizoen omdat die positie erg belangrijk is en de Boer daar nog steeds zoekende is.
jodocus
 jodocus - woensdag 25 maart 2015 - 10:34   quote  deeplink  
Douglas Silva Bacelar is mij opgevallen , ik zeg halen
nora
 nora - woensdag 25 maart 2015 - 10:43   quote  deeplink  
Ajax denkt alleen in geld alleen sommige hier willen dat niet inzien, toen Blind en Poulsen weg gingen komen ze aanzetten met 2 lachertjes als zoet maker mr nobody Zimling en het sprookje Eto O en dat is alleen omdat ze geen geld wilde uitgeven, en ja dan komt er heel veel kritiek halverwege het seizoen en kopen ze gauw Sinkgraven alleen hadden ze die in de afgelopen zomer moeten kopen omdat hij echt een meerwaarde is voor Ajax dus weer slecht gehandeld van Ajax, ik denk dat je op dit moment al een lijstje moet maken wat er weg kan en waar je moet inkopen.
Mijn lijstje is Moisander/Siggi/Viergever/boilessen/de Sa/v/d Hoorn/Schone/Zimling/Serero/Tete/ligeon en dan nog Andersen daar had ik een hoge pet van op maar er zit geen snelheid in verliest elk duel en verdedigd geen meter mee, loopt veel kilometers helaas alles in een tempo heeft geen versnelling en bijna geen steekpas en bijna nooit een bal in een keer vooruit waardoor je snelheid krijgt in de aanval.
Deze spelers kunnen van mij allemaal weg en daar moeten een aantal jongeren doorstoten en wat goede spelers aankopen ik zou bv Propper een goede aankoop vinden, een fysiek en techn/goede speler die ook regelmatig scoort en met een totaal middenveld van Bazoer/Klaase/Sinkgraven en Propper ben je klaar voor volgend seizoen.
Achterin moet je naast veltman nog een sterke cv hebben die zal je moeten scouten!! In Nederland zie ik een Bottegin die bijna elke week de uitblinker is alhoewel ik nog niet overtuigd ben dat hij Ajax waardig is, scoort op zijn tijd zijn doelpuntje en is sterk in de lucht en schuwt de tackle niet dus zou een optie kunnen zijn.En dan voorin zou ik het gokken met de talenten Kishna (als hij nu tekend) en Milik die volgens mij alleen maar beter kan worden en Zivkovic en Cerny en El Ghazi en Muric.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 25 maart 2015 - 11:48   quote  deeplink  
Hier een lijstje met mogelijke opvolgers (voor Moisander dan) met ervaring en (beetje) naam volgens VP met het percentage stemmers erachter op dit moment:

Wie is volgens jou de meest geschikte speler om Moisander op te volgen?

John Heitinga ------------8%
Bram Nuytinck ------------5%
Virgil van Dijk ---------17%
Héctor Moreno ------------9%
Jan-Arie van der Heijden--5%
Douglas ------------------7%
Douglas Silva Bacelar ----8%
Eric Botteghin -----------8%
Daniel Agger ------------21%
Nick Viergever ----------12%

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Ronald 1960 --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 12:21   quote  deeplink  
Ik zeg niet dat de Boer weg moet, maar ik denk wel dat de staf aangepast zou kunnen worden met nieuwe mensen. Omdat ik persoonlijk denk dat Ajax andere en nieuwe inzichten kan gebruiken.

Veel van de spelers die Ajax in de laatste jaren heeft aangetrokken brengen te weinig. Dan kun je nooit op dezelfde manier door blijven gaan. Omdat je toch inziet dat het structureel niet het gewenste resultaat oplevert.

Aankopen zijn vaak op het laatste moment en vaak moet het niet teveel kosten. Ook zijn het vaak jonge talenten geweest. Met als oorzaak dat Ajax ervaring n sturing mist. Dan kun je toch de conclusie trekken dat Ajax haar beleid niet goed functioneert?

nog een opmerking van remco:

"Ik vind dat ze dat wel degelijk goed hebben ingevuld. Voor ieder poppetje is een ander terug gekomen of is er iemand doorgeschoven vanuit de jeugd. En dat dit niet uitpakt zoals wij allemaal hopen, dat is een ander verhaal.."

Jij vind dat Ajax het wel degelijk heeft goed ingevuld. Maar dat het niet uitpakte zoals men gehoopt had. Dan zeg ik en vind ik dat Ajax heeft gefaald en dat het dus niet goed is ingevuld.

Omdat er bewust vaak voor goedkoop en jong is gekozen. Dat noem ik vragen om moeilijkheden. Ik zie dat als slecht en falend beleid. Ik kan daar niks anders van maken.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 12:23   quote  deeplink  
Ajax moet veel gerichter haar aankopen gaan doen. Focus moet zijn op de positie en een verbetering in kwaliteit. En niet de focus op goedkoop en jong. Dat is de fout die men in de afgelopen jaren structureel gemaakt heeft.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 20:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij geeft Ajax wel degelijk geld uit, alleen blijken die aankopen niet altijd even gelukkig..

Volgens mij kosten Zivkovic, Sinkgraven en Viergever ook een paar aardige duiten bij elkaar..
11 miljoen waarvan 7 voor Sinkgraven. En die is alleen maar gekocht om de achterban stil te krijgen want ze wilde hem pas in de zomer halen.
Sinkgraven os een goede aankoop. Eindelijk!!! Viergever is elke euro teveel voor geweest want is een totaal overbodige aankoop geweest. Riedewald is een groot talent en is nu al beter dan Viergever. Daarbij had je Dijk wat ik een betere back vind dan Viergever en Boilesen.Dus 2,5 miljoen weg gegooid.
Psv koopt Strooimandje en Mertens voor 14 miljoen en gaan beide voor bijna 40 miljoen weg. Wijnaldum voor 6 miljoen gekocht en gaat richting de 20 miljoen. Wij kopen allemaal spelers waarvan je van te voren weet dat ze het toch niet gaan halen dus is dat geld weg gegooid.
Een club als Ajax moet het van jeugd hebben maar moeten daarbij ook de beste spelers uit de eredivisie hebben zoals met Suarez en Kjh en geen Duarte,Moisander en Hoorn
Als psv geld binnen krijgt dan kopen ze wel Corona, gudelj en Propper. Wij halen na een vertrek van onze beste speler Zimling. Lachwekkend man.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zivkovic speelt bij jong en Sinkgraven was een half jaar te laat..
Of te vroeg want spelers zijn in de winterstop altij duurder dan in de zomer
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Vind ik niet. We laten het liggen doordat de ploeg niet in vorm is. En doordat de ploeg niet fris is
Tuurlijk blijf jij je daar lekker achter verschuilen. He begon al met de vernedering tegen Zwolle voor de jc schaal. Daarna gaat je beste speler weg en haal j3 Zimling ervoor terug. Die er geen reet van kan. Vervolgens mag Siggie maandenlang in de spits staan en geen kut presteren en vervolgens word je door feyenoord 2x,Vitesse 2x weg,Grunn uit en thuis en az thuis weg geblazen. Ben je de mindere tegen Dordt thui. Heerenveen thuis Excelsior zowel uit al thuis.
Ten Ado laat je ook nik zie. Je gaat eruit tegen een stel houthakkers uit Oekraïne en je bent nog nooit zo snel klaar geweest in de CL als deze keer en dat komt allemaal doordat ze niet fris zijn.
Sorry ik kan niks anders doen dan hier heel hard om lachen. Het is een gebrek aan kwaliteit.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 13:57   quote  deeplink  
Ajax hanteert feitelijk al een aantal jaar hetzelfde beleid. Dat beleid is mede de oorzaak dat de gekochte spelers te weinig gebracht hebben. Ajax koos heel bewust voor jonge talenten en wilde geen grote bedragen uitgeven mits verantwoord( zoals ze dat noemen)

Persoonlijk vind ik het onverantwoord om de focus op alleen talenten en betaalbaar te richten. Ajax heeft door haar denk en werkwijze zelf de onbalans in het 1ste elftal veroorzaakt.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 08:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij roept PSV haalt die en die, en noemt dan zelf Duarte, Ajax heeft ook meerwaardes gehaald voor het eerste elftal, misschien niet op de momenten dat jij dat graag had gezien, maar ze zijn wel gehaald. En het is ook niet zo dat Ajax geen geld uitgeeft, ook dat hebben ze laten zien.

Ajax had wel degelijk een antwoord, alleen blijken die mensen tegen te vallen.
Wie zijn die meerwaardes dan? Let op komt ie met Schone en Moisander. Eerste jaar heeft ie het handje van Alderweireld vast gehouden. Tweede jaar was aardig en dit jaar lachwekkend. Schone heeft zijn goals gemaakt en assists gegeven maar heeft het team niet naar een hoger niveau getilt. Logisch want hij werd als 12eman gehaald.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 08:21 schreef remco k het volgende:
Poulsen was iedereen destijds ook verbolgen en teleurgesteld over, ikzelf ook. En die jongen heeft zichzelf wel als een echte meerwaarde weten te manifesteren binnen Ajax. Met Zimling is dat niet gelukt. Soms zit het mee en soms zit het tegen..
Laten Poulsen aub niet groter maken dan hij was want dat Poulsen zo belangrijk was was vooral in de wedstrijd tegen PSV.
Daarbij heeft Poulsen wat bewezen want speelde bij Juve, Schalke en Sevilla. Zimling is een nobody en heeft geen ene ruk gepresteerd.
Soms zit het mee en soms zit het tegen?? Duarta, Sana, Zimling, Hoessen, Hoorn, Siggi, Viergever dat vind jij soms? Moisander, Poulsen redelijk en Schone een voldoende.
Dus de laatste 4 jaar geen aankoop waarvan de fans kunnen zeggen "wow" maar blijf jij het lekker soms zit het tegen vinden
nora
 nora - woensdag 25 maart 2015 - 14:42   quote  deeplink  
Ik kan er een van de amateurs kopen en zeggen het is niet gelukt bij Ajax gewoon lulkoek dat zijn geen inkopen maar zoethoudertjes en blijf je daar niet achter verschuilen.
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 12:21 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik zeg niet dat de Boer weg moet, maar ik denk wel dat de staf aangepast zou kunnen worden met nieuwe mensen. Omdat ik persoonlijk denk dat Ajax andere en nieuwe inzichten kan gebruiken.

Veel van de spelers die Ajax in de laatste jaren heeft aangetrokken brengen te weinig. Dan kun je nooit op dezelfde manier door blijven gaan. Omdat je toch inziet dat het structureel niet het gewenste resultaat oplevert.

Aankopen zijn vaak op het laatste moment en vaak moet het niet teveel kosten. Ook zijn het vaak jonge talenten geweest. Met als oorzaak dat Ajax ervaring n sturing mist. Dan kun je toch de conclusie trekken dat Ajax haar beleid niet goed functioneert?

nog een opmerking van remco:

"Ik vind dat ze dat wel degelijk goed hebben ingevuld. Voor ieder poppetje is een ander terug gekomen of is er iemand doorgeschoven vanuit de jeugd. En dat dit niet uitpakt zoals wij allemaal hopen, dat is een ander verhaal.."

Jij vind dat Ajax het wel degelijk heeft goed ingevuld. Maar dat het niet uitpakte zoals men gehoopt had. Dan zeg ik en vind ik dat Ajax heeft gefaald en dat het dus niet goed is ingevuld.

Omdat er bewust vaak voor goedkoop en jong is gekozen. Dat noem ik vragen om moeilijkheden. Ik zie dat als slecht en falend beleid. Ik kan daar niks anders van maken.
En welke nieuwe inzichten kan Ajax gebruiken dan?

En waarom is kiezen voor jong gelijk aan falen?
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 12:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax moet veel gerichter haar aankopen gaan doen. Focus moet zijn op de positie en een verbetering in kwaliteit. En niet de focus op goedkoop en jong. Dat is de fout die men in de afgelopen jaren structureel gemaakt heeft.
Hoe kom je bij die focus, wat een onzin man..

Waren Ooijer, Cilissen, Schone, Moisander, Viergever Poulsen Zimling Babel Bojan allemaal jong??
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 13:48 schreef Brandje het volgende:

[..]

11 miljoen waarvan 7 voor Sinkgraven. En die is alleen maar gekocht om de achterban stil te krijgen want ze wilde hem pas in de zomer halen.
Sinkgraven os een goede aankoop. Eindelijk!!! Viergever is elke euro teveel voor geweest want is een totaal overbodige aankoop geweest. Riedewald is een groot talent en is nu al beter dan Viergever. Daarbij had je Dijk wat ik een betere back vind dan Viergever en Boilesen.Dus 2,5 miljoen weg gegooid.
Psv koopt Strooimandje en Mertens voor 14 miljoen en gaan beide voor bijna 40 miljoen weg. Wijnaldum voor 6 miljoen gekocht en gaat richting de 20 miljoen. Wij kopen allemaal spelers waarvan je van te voren weet dat ze het toch niet gaan halen dus is dat geld weg gegooid.
Een club als Ajax moet het van jeugd hebben maar moeten daarbij ook de beste spelers uit de eredivisie hebben zoals met Suarez en Kjh en geen Duarte,Moisander en Hoorn
Als psv geld binnen krijgt dan kopen ze wel Corona, gudelj en Propper. Wij halen na een vertrek van onze beste speler Zimling. Lachwekkend man.
Serieus Dijks goed??

En ja er zijn zat fouten gemaakt, ik zeg ook niet anders dan dat.
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 13:57 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax hanteert feitelijk al een aantal jaar hetzelfde beleid. Dat beleid is mede de oorzaak dat de gekochte spelers te weinig gebracht hebben. Ajax koos heel bewust voor jonge talenten en wilde geen grote bedragen uitgeven mits verantwoord( zoals ze dat noemen)

Persoonlijk vind ik het onverantwoord om de focus op alleen talenten en betaalbaar te richten. Ajax heeft door haar denk en werkwijze zelf de onbalans in het 1ste elftal veroorzaakt.
Gekochte spelers brengen door de gehele geschiedenis van Ajax over het algemeen niet wat er van verwacht wordt..
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Serieus Dijks goed??

En ja er zijn zat fouten gemaakt, ik zeg ook niet anders dan dat.
Lezen, lezen lezen!!!
Waar zeg ik dat ik Dijks goed vind??? Ik vind Dijks als LB beter dan Viergever. dat zeg ik.
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Lezen, lezen lezen!!!
Waar zeg ik dat ik Dijks goed vind??? Ik vind Dijks als LB beter dan Viergever. dat zeg ik.
Een betere back dan Viergever en Boilesen.. Ach, ik vind hem een stuk minder dan beiden..
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Een betere back dan Viergever en Boilesen.. Ach, ik vind hem een stuk minder dan beiden..
Hahah daar is draaikontje weer
Dijks draait volgens VI gemiddeld een 6 en Boilessen bij een betere club met betere spelers om zich heen een 5,4

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Brandje --
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:28 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hahah daar is draaikontje weer
Dijks draait volgens VI gemiddeld een 6 en Boilessen bij een betere club met betere spelers om zich heen een 5,4
Lekker belangrijk wat de VI daar van vind..

Ik vind Dijks helemaal niets. Boilesen is heel erg slecht dit seizoen.. Maar Viergever krijgt van voetbalzone een 6.1, dus iets hoger.. Overigens net zo niets zeggend..

En je kan mij een draaikont noemen, je doet zelf niets anders. Als het jou uitkomt haal je de cijfertjes er wel bij en als het je niet uitkomt zijn de cijfertjes niet doorslaggevend..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door remco k --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:51 schreef remco k het volgende:

[..]

En welke nieuwe inzichten kan Ajax gebruiken dan?

En waarom is kiezen voor jong gelijk aan falen?
Uiteindelijk gaat het bij voetbal om resultaten en rendement. De resultaten en getoonde spel zijn al geruime tijd niet goed. Wanneer je dan met exact dezelfde mensen doorgaat is de kans dat je volgend seizoen een kopie krijgt van dit seizoen erg groot. En dat zie ik nu als het grootste gevaar. Mensen met andere ideeën kunnen je horizon verbreden, en dat lijkt me op dit moment niet verkeerd.

Jij leest nog steeds heel slecht, omdat de zin die jij schrijft nooit door mij zo gezegd is. Falen is wanneer je niet instaat ben om een tekortkoming die er al geruime tijd is te niet te doen. Ik zie Ajax al een paar jaar spelers kopen die te weinig brengen. Ajax heeft sturing nodig en ervaring. Wanneer je dan teveel, lees goed; te veel jonge spelers koopt is de balans weg. Dat ziet toch iedereen. Omdat alleen de juiste combinatie tussen jong en spelers met ervaring een gewenst resultaat kunnen gaan opleveren. Waar is de sturing en communicatie tussen de spelers tijdens de wedstrijd. waar zijn de aanwijzingen van Boilesen naar spelers toe tijdens de wedstrijden?
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 17:00   quote  deeplink  
Ajax heeft teveel jonge spelers in haar elftal en te weinig ervaren spelers. Dat ziet toch iedereen. Of hebben we het ineens over iets nieuws. Ik geloof absoluut dat juist de jonge spelers beter renderen en sneller groeien wanneer ze voortdurend gestuurd worden door oudere en ervaren spelers. En dit zowel tijdens de trainingen en wedstrijden. Er is niks mis met jeugd, alleen moet je ze wel kunnen laten groeien en blijven aansturen. Hoeveel spelers staan niet stil in hun groei bij Ajax, of gaan structureel steeds minder spelen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 17:02   quote  deeplink  
Ajax moet zich eens gaan afvragen of bepaalde spelers voldoende gebracht hebben en of Ajax vind dat deze spelers op korte termijn wel voldoende kunnen gaan brengen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0217528