BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Lekker belangrijk wat de VI daar van vind..

Ik vind Dijks helemaal niets. Boilesen is heel erg slecht dit seizoen.. Maar Viergever krijgt van voetbalzone een 6.1, dus iets hoger.. Overigens net zo niets zeggend..

En je kan mij een draaikont noemen, je doet zelf niets anders. Als het jou uitkomt haal je de cijfertjes er wel bij en als het je niet uitkomt zijn de cijfertjes niet doorslaggevend..
VI wordt beoordeeld door medewerkers van het blad dus vrij objectief. Daarom haalde ik dat aan.
Ja je bent zeker een draaikont want in dit zelfde topic was je nog beledigd dat anderen zogenaamd woorden in je mond leggen maar je doet het zelf bij mij.
Maar ik vind Boilessen in potentie ook beter dan Viergever maar ik vind Viergever helemaal niks. Zeker niet als je kijkt naar Riedewald.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax heeft teveel jonge spelers in haar elftal en te weinig ervaren spelers. Dat ziet toch iedereen. Of hebben we het ineens over iets nieuws. Ik geloof absoluut dat juist de jonge spelers beter renderen en sneller groeien wanneer ze voortdurend gestuurd worden door oudere en ervaren spelers. En dit zowel tijdens de trainingen en wedstrijden. Er is niks mis met jeugd, alleen moet je ze wel kunnen laten groeien en blijven aansturen. Hoeveel spelers staan niet stil in hun groei bij Ajax, of gaan structureel steeds minder spelen!
Ervaring is mooi maar als je naar Klaassen kijkt wat die al voor natuurlijk leiderschap in zich heeft dat kunnen veel 30+ nog wat van leren.
We missen gewoon kwaliteit en dan met name een LCV. Daar moet wat komen en een CVM die een Poulsen rol wil spelen. Dus neemt ook wel eens genoegen met de bank. Daarom vind ik Heitinga gemaakt voor die rol
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 18:08   quote  deeplink  
Daarom kun je je afvragen waarom Klaassen niet aanvoerder is i.p.v. Boilesen die nooit een speler aanstuurt.
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 18:08 schreef Bobby1972 het volgende:
Daarom kun je je afvragen waarom Klaassen niet aanvoerder is i.p.v. Boilesen die nooit een speler aanstuurt.
Je kunt van Davy Klaassen niet te veel vragen. Op het veld is hij een leider, maar ik vind dat je hem niet mag opzadelen met te veel verantwoordelijkheden. Dat zou wel eens contraproductief kunnen werken. Vergeet daarbij zijn jonge leeftijd niet. Hij is voor mij de aanvoerder van de (nabije) toekomst.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 19:00   quote  deeplink  
Ben ik met je eens. Maar ik zie hem liever als aanvoerder dan Boilesen. Los hiervan denk ik dat Ajax een meer ervaren leider en dus ook aanvoerder nodig heeft.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 18:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je kunt van Davy Klaassen niet te veel vragen. Op het veld is hij een leider, maar ik vind dat je hem niet mag opzadelen met te veel verantwoordelijkheden. Dat zou wel eens contraproductief kunnen werken. Vergeet daarbij zijn jonge leeftijd niet. Hij is voor mij de aanvoerder van de (nabije) toekomst.
Nee dat weet ik maar ik bedoel je moet geen spelers gaan halen puur omdat ze ouder zijn en dan hopen op een Poulsen effect. Want ook ben je op leeftijd dan nog moet je je respect verdienen.
schapio
 schapio - woensdag 25 maart 2015 - 20:45   quote  deeplink  
stefan reinartz van leverkusen als cvm en marcel jansen van hsv als lb.
ze zijn beide transfervrij hebben ervaring en discipline, ook zijn ze beide fysiek sterk en hebben lengte. willen beslist een goed salaris maar zonder transfersom kan dat ook
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:57 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het bij voetbal om resultaten en rendement. De resultaten en getoonde spel zijn al geruime tijd niet goed. Wanneer je dan met exact dezelfde mensen doorgaat is de kans dat je volgend seizoen een kopie krijgt van dit seizoen erg groot. En dat zie ik nu als het grootste gevaar. Mensen met andere ideeën kunnen je horizon verbreden, en dat lijkt me op dit moment niet verkeerd.

Jij leest nog steeds heel slecht, omdat de zin die jij schrijft nooit door mij zo gezegd is. Falen is wanneer je niet instaat ben om een tekortkoming die er al geruime tijd is te niet te doen. Ik zie Ajax al een paar jaar spelers kopen die te weinig brengen. Ajax heeft sturing nodig en ervaring. Wanneer je dan teveel, lees goed; te veel jonge spelers koopt is de balans weg. Dat ziet toch iedereen. Omdat alleen de juiste combinatie tussen jong en spelers met ervaring een gewenst resultaat kunnen gaan opleveren. Waar is de sturing en communicatie tussen de spelers tijdens de wedstrijd. waar zijn de aanwijzingen van Boilesen naar spelers toe tijdens de wedstrijden?
En je blijft maar in de lucht roepen en veel letters neerzetten zonder ook maar iets te zeggen of daadwerkelijk antwoord te geven op een vraag die je gesteld wordt.
Ik lees niet slecht, ik haal namelijk gewoon een aantal zaken uit jouw post en stel daar een kritische, uitlokkende vraag over. Waar jij overigens WEER geen antwoord op geeft.

Erg jammer aangezien de vraag voort komt uit jouw eigen woorden..
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax heeft teveel jonge spelers in haar elftal en te weinig ervaren spelers. Dat ziet toch iedereen. Of hebben we het ineens over iets nieuws. Ik geloof absoluut dat juist de jonge spelers beter renderen en sneller groeien wanneer ze voortdurend gestuurd worden door oudere en ervaren spelers. En dit zowel tijdens de trainingen en wedstrijden. Er is niks mis met jeugd, alleen moet je ze wel kunnen laten groeien en blijven aansturen. Hoeveel spelers staan niet stil in hun groei bij Ajax, of gaan structureel steeds minder spelen!
Staat er ergens dat ik vind dat Ajax geen ervaren spelers moet hebben dan??
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

VI wordt beoordeeld door medewerkers van het blad dus vrij objectief. Daarom haalde ik dat aan.
Ja je bent zeker een draaikont want in dit zelfde topic was je nog beledigd dat anderen zogenaamd woorden in je mond leggen maar je doet het zelf bij mij.
Maar ik vind Boilessen in potentie ook beter dan Viergever maar ik vind Viergever helemaal niks. Zeker niet als je kijkt naar Riedewald.
Sorry, maar een Ajax watcher is in mijn optiek niet bepaald vrij objectief.

En misschien mis ik iets, als dat zo is mijn excuses, maar waar leg ik jou woorden in je mond??
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ervaring is mooi maar als je naar Klaassen kijkt wat die al voor natuurlijk leiderschap in zich heeft dat kunnen veel 30+ nog wat van leren.
We missen gewoon kwaliteit en dan met name een LCV. Daar moet wat komen en een CVM die een Poulsen rol wil spelen. Dus neemt ook wel eens genoegen met de bank. Daarom vind ik Heitinga gemaakt voor die rol
Heitinga gemaakt voor de CVM rol??
Op basis waarvan als ik zo vrij mag zijn??
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 18:08 schreef Bobby1972 het volgende:
Daarom kun je je afvragen waarom Klaassen niet aanvoerder is i.p.v. Boilesen die nooit een speler aanstuurt.
Ik zou Cilissen aanvoerder maken, ben je van heel het gezeik af. Is de keeper van het NL elftal, heeft een WK gespeeld en heeft een goede uitstraling..
En maak dan Klaassen vice aanvoerder..
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 19:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee dat weet ik maar ik bedoel je moet geen spelers gaan halen puur omdat ze ouder zijn en dan hopen op een Poulsen effect. Want ook ben je op leeftijd dan nog moet je je respect verdienen.
Helemaal mee eens..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 25 maart 2015 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 21:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou Cilissen aanvoerder maken, ben je van heel het gezeik af. Is de keeper van het NL elftal, heeft een WK gespeeld en heeft een goede uitstraling..
En maak dan Klaassen vice aanvoerder..
Ik zou een keeper nooit aanvoerder maken....een aanvoerder zoals het woord zegt gaat voorop in de strijd die voert zijn club aan.
Ach wat zegt zo'n band nog....je mag de tos doen en hebt een vaantje in je handen
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 21:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou Cilissen aanvoerder maken, ben je van heel het gezeik af. Is de keeper van het NL elftal, heeft een WK gespeeld en heeft een goede uitstraling..
En maak dan Klaassen vice aanvoerder..
Nou Remco dat vind ik een top idee, ik zeg: Doen!
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 21:43   quote  deeplink  
Van der Sar was ook aanvoerder!
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Gekochte spelers brengen door de gehele geschiedenis van Ajax over het algemeen niet wat er van verwacht wordt..
Mooie opmerking Remco, misschien moet je het dan een keer anders doen. Om in de toekomst meer spelers aan te trekken die meer kunnen brengen.
nora
 nora - woensdag 25 maart 2015 - 22:48   quote  deeplink  
Suarez-Eriksen-Gabri-Slatan-Litmanen-Lerby-Arnesen-Ling enz enz nu de laatste jaren Hoesen-Duarte-Zimling-v/dHoorn-Viergever-Siggi-Boloelykin
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 25 maart 2015 - 22:57   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Nenam_tiL --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 25 maart 2015 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 22:48 schreef nora het volgende:
Suarez-Eriksen-Gabri-Slatan-Litmanen-Lerby-Arnesen-Ling enz enz
Toen was Ajax nog hot
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 25 maart 2015 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 22:48 schreef nora het volgende:
laatste jaren Hoesen-Duarte-Zimling-v/dHoorn-Viergever-Siggi-Boloelykin
Nu is het handwarm
nora
 nora - woensdag 25 maart 2015 - 23:07   quote  deeplink  
armoedig qua aankoop helaas
nora
 nora - woensdag 25 maart 2015 - 23:10   quote  deeplink  
Ik zie ook wel wat in Propper dan is het middenveld klaar voor het nw seizoen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 25 maart 2015 - 23:21   quote  deeplink  
Ik zou zeggen grenzen dicht....en dan bedoel ik over de grenzen kunnen wij nooit meer tegenop.
Elke keer als ik VI kijk heeft die Gijp het over Messi en co met zijn hand aan zijn pikkel....ik doe niet aan masochisme.

Neem het zoals het is...en we glijden alleen maar meer af.
Zouden die Macedoniërs ook zo'n forum hebben als wij in NL ???

Wij gaan in ieder geval landelijk wel die kant op.

Bobby.... de grote kanonnen komen niet meer naar Nederland...is niet interessant genoeg en de doekoes zeker niet, dus hou op met die letterbrij in je post waar overal het zelfde instaat.

Nederland en de eredivisie zullen nooit meer aanhaken bij de internationale top en over en jaar of 15 pleurt hier alles uit elkaar...triest maar wel waar
Het voetbal is hard op weg om een elitesport te worden....geld bepaald en de bedragen en corruptie stijgt met het jaar...de dik betaalde clubs gaan alles bepalen.
Bayern, Barca en Madrid gaan de CL bepalen, wat ze landelijk ook doen....daar gaan bedragen in om wat niet normaal is, daar kunnen wij nooit aan tippen.

Ik kijk liever naar een voorjaar klasieker(wielrennen) dan naar de classico...ik heb een schurft hekel aan die koopclubs en ik kijk het ook niet
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 26 maart 2015 - 06:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 23:21 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik zou zeggen grenzen dicht....en dan bedoel ik over de grenzen kunnen wij nooit meer tegenop.
Elke keer als ik VI kijk heeft die Gijp het over Messi en co met zijn hand aan zijn pikkel....ik doe niet aan masochisme.

Neem het zoals het is...en we glijden alleen maar meer af.
Zouden die Macedoniërs ook zo'n forum hebben als wij in NL ???

Wij gaan in ieder geval landelijk wel die kant op.

Bobby.... de grote kanonnen komen niet meer naar Nederland...is niet interessant genoeg en de doekoes zeker niet, dus hou op met die letterbrij in je post waar overal het zelfde instaat.

Nederland en de eredivisie zullen nooit meer aanhaken bij de internationale top en over en jaar of 15 pleurt hier alles uit elkaar...triest maar wel waar
Het voetbal is hard op weg om een elitesport te worden....geld bepaald en de bedragen en corruptie stijgt met het jaar...de dik betaalde clubs gaan alles bepalen.
Bayern, Barca en Madrid gaan de CL bepalen, wat ze landelijk ook doen....daar gaan bedragen in om wat niet normaal is, daar kunnen wij nooit aan tippen.

Ik kijk liever naar een voorjaar klasieker(wielrennen) dan naar de classico...ik heb een schurft hekel aan die koopclubs en ik kijk het ook niet
dat spelers niet naar nederland komen, dat is een aanname, waarop baseer je die aanname.

talenten komen in ieder geval wel hierheen, ook al kunnen ze meer verdienen

en volgens mij keert kuyt terug naar de kuip en neemt kalou of guidetti mee.
paar jaar geleden keerde gio terug naar de kuip en volgens mij van bommel toen ook

dus hoe kom je op die aanname?

volgens mij hoef je niet de rijkste te zijn, om een europese prijs te winnen.
de kans maakt het enkel groter als je het wel hebt.
maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ik beschouw de winst op europese velden dat dan ook.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 maart 2015 - 07:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 23:10 schreef nora het volgende:
Ik zie ook wel wat in Propper dan is het middenveld klaar voor het nw seizoen.
Hij wil ook wel een transfer binnen Nederland maken lees ik net..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 maart 2015 - 07:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 06:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dat spelers niet naar nederland komen, dat is een aanname, waarop baseer je die aanname.

talenten komen in ieder geval wel hierheen, ook al kunnen ze meer verdienen

en volgens mij keert kuyt terug naar de kuip en neemt kalou of guidetti mee.
paar jaar geleden keerde gio terug naar de kuip en volgens mij van bommel toen ook

dus hoe kom je op die aanname?

volgens mij hoef je niet de rijkste te zijn, om een europese prijs te winnen.
de kans maakt het enkel groter als je het wel hebplaatst.
maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ik beschouw de winst op europese velden dat dan ook.
Vind ik ook zo dom iets ze willen niet naar Nederland maar ondertussen gaan ze wel naar België,
Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, kleinere clups in portugal, Turkije, Griekenland enz enz.
Nou vertel me niet dat die competities zoveel aantrekkelijker zijn.

Basel, Kopenhagen, Redbull , Anderlecht om maar even wat clubs te noemen
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 21:47 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Mooie opmerking Remco, misschien moet je het dan een keer anders doen. Om in de toekomst meer spelers aan te trekken die meer kunnen brengen.
Weet je waaro ik denk dat spelers die bij Ajax gekocht worden vaak niet slagen.

Door het verwachtingspatroon van de supporters.

Sulejmani werd zijn eerste seizoen al bestemdeld als miskoop, toch speelde hij 34 wedstrijden in zijn eerste seizoen, scoorde 10 keer en had 7 assists.. Dan speel je als buitenspeler gewoon een goed eerste seizoen. En door hoe de supporters daar mee omgaan den kik dat de druk op zo'n speler dusdanig groot wordt dat ie gewoon inzakt..
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 22:48 schreef nora het volgende:
Suarez-Eriksen-Gabri-Slatan-Litmanen-Lerby-Arnesen-Ling enz enz nu de laatste jaren Hoesen-Duarte-Zimling-v/dHoorn-Viergever-Siggi-Boloelykin
Tsja, en in diezelfde jaren die je nu opnoemt werden ook spelers gekocht als Bakicoglu, Atouba, Sno, Urzaiz, Wielaert, Luque, Demchenko, Leonardo, Charisteas, Lodeiro, Cvitanich, El Hamdaoui, Sikora, Roger Garcia, Machlas, Lindenbergh, Juanfran,Delorge, gabrich Soetaers, Vierklauw, Ledezma, Colin, Kuffour, Mido zijn tweede periode,Kinkladze en zo kan ik nog wel even verder gaan..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 26 maart 2015 - 10:43   quote  deeplink  
Atuba!!! Yelleleleeeeeeeeeeeee circus Atuba is in de stad yellelleeeeeeeeeeee
nora
 nora - donderdag 26 maart 2015 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 10:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Weet je waaro ik denk dat spelers die bij Ajax gekocht worden vaak niet slagen.

Door het verwachtingspatroon van de supporters.

Sulejmani werd zijn eerste seizoen al bestemdeld als miskoop, toch speelde hij 34 wedstrijden in zijn eerste seizoen, scoorde 10 keer en had 7 assists.. Dan speel je als buitenspeler gewoon een goed eerste seizoen. En door hoe de supporters daar mee omgaan den kik dat de druk op zo'n speler dusdanig groot wordt dat ie gewoon inzakt..
Gelul hij had het leven in Amsterdam ontdekt en was 10 kg zwaarder geworden.
nora
 nora - donderdag 26 maart 2015 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 10:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Tsja, en in diezelfde jaren die je nu opnoemt werden ook spelers gekocht als Bakicoglu, Atouba, Sno, Urzaiz, Wielaert, Luque, Demchenko, Leonardo, Charisteas, Lodeiro, Cvitanich, El Hamdaoui, Sikora, Roger Garcia, Machlas, Lindenbergh, Juanfran,Delorge, gabrich Soetaers, Vierklauw, Ledezma, Colin, Kuffour, Mido zijn tweede periode,Kinkladze en zo kan ik nog wel even verder gaan..
Erg he zoveel miskopen mag je toch bij Ajax neerleggen !!!
Eide
 Eide - donderdag 26 maart 2015 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 10:54 schreef nora het volgende:

[..]

Erg he zoveel miskopen mag je toch bij Ajax neerleggen !!!
Het overgrote deel kwam in de periode dat Ajax succes probeerde te kopen met besturen die kreten als "geld moet op het veld staan" hanteerde. Dat werkte, op z'n zachtst gezegd, voor geen meter. Ajax was in de meest succesvolle periodes altijd een ploeg die dreef op eigen talent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 maart 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 26 maart 2015 - 11:40   quote  deeplink  
Wat de redenen ook mogen zijn, Ajax mag haar scouting spoedig wel eens onder de loep nemen. Het kan toch niet blijven zoals het nu is. Rendement moet toch zeker hoger kunnen dan dat het in de laatste jaren is. Ik zie dit als een serieus probleem. Ik heb nooit het gevoel gehad dat Ajax dat onderkend. En dat is nu juist het probleem.

Wat natuurlijk het grootse probleem vaak is is dat spelen bij Ajax voor veel spelers ineens een andere wereld is. Spelers hebben vaak tijd nodig om zich aan te passen aan het spel van Ajax.Je mag je inmiddels gaan afvragen of dit spel nog wel past bij de huidige spelers en niveau wat Ajax in huis heeft. Omdat het spel feitelijk niet goed uitgevoerd kan worden. Dan moet je kritisch durven worden of dit nog wel het hoogste rendement oplevert.

Daarom heb ik reeds aangegeven dat het misschien een idee is om de staf binnen Ajax van een paar nieuwe mensen te voorzien. Hoelang kan Ajax nog blijven vasthouden aan een systeem wat Ajax nu beperkt?
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 10:53 schreef nora het volgende:

[..]

Gelul hij had het leven in Amsterdam ontdekt en was 10 kg zwaarder geworden.
Kijk eens naar die cijfers, die zijn gewoon goed voor iemand die er pas net is. En hij is 1 van de vele die zo behandeld is..
En dat is zwaarder werd was volgens mij ook pas later, overigens doet dat er niet toe, want ook hij is een miskoop geweest.
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 11:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat de redenen ook mogen zijn, Ajax mag haar scouting spoedig wel eens onder de loep nemen. Het kan toch niet blijven zoals het nu is. Rendement moet toch zeker hoger kunnen dan dat het in de laatste jaren is. Ik zie dit als een serieus probleem. Ik heb nooit het gevoel gehad dat Ajax dat onderkend. En dat is nu juist het probleem.

Wat natuurlijk het grootse probleem vaak is is dat spelen bij Ajax voor veel spelers ineens een andere wereld is. Spelers hebben vaak tijd nodig om zich aan te passen aan het spel van Ajax.Je mag je inmiddels gaan afvragen of dit spel nog wel past bij de huidige spelers en niveau wat Ajax in huis heeft. Omdat het spel feitelijk niet goed uitgevoerd kan worden. Dan moet je kritisch durven worden of dit nog wel het hoogste rendement oplevert.

Daarom heb ik reeds aangegeven dat het misschien een idee is om de staf binnen Ajax van een paar nieuwe mensen te voorzien. Hoelang kan Ajax nog blijven vasthouden aan een systeem wat Ajax nu beperkt?
En waarom is dat de schuld van de scouting?
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 26 maart 2015 - 14:45   quote  deeplink  
Jij gooit het op de geruchten dat de scouting genegeerd wordt. En ik denk dat dat ook best eens zo kan zijn. Omdat die geruchten er al lange tijd zijn. Dan moet je duidelijker gaan communiceren. Hoe de beslissingen ook genomen worden, het rendement van spelers die gekocht worden moet omhoog.
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 14:45 schreef Bobby1972 het volgende:
Jij gooit het op de geruchten dat de scouting genegeerd wordt. En ik denk dat dat ook best eens zo kan zijn. Omdat die geruchten er al lange tijd zijn. Dan moet je duidelijker gaan communiceren. Hoe de beslissingen ook genomen worden, het rendement van spelers die gekocht worden moet omhoog.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Het enige dat ik zeg is dat ik het raar vind dat jij en anderen de scouting er de schuld van geven terwijl er diverse andere opties zijn. En jullie geven de scouting de schuld zonder dat je uberhaubt kan weten of het probleem daar wel in zit..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 26 maart 2015 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 07:18 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vind ik ook zo dom iets ze willen niet naar Nederland maar ondertussen gaan ze wel naar België,
Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, kleinere clups in portugal, Turkije, Griekenland enz enz.
Nou vertel me niet dat die competities zoveel aantrekkelijker zijn.

Basel, Kopenhagen, Redbull , Anderlecht om maar even wat clubs te noemen
Je maakt een aanname, namelijk dat ze niet naar Nederland willen komen.

Misschien kan het ook komen, dat de clubs er precies zo overdenken als jij.
En het überhaupt niet proberen.
Wat ook speelt is dat veel Nederlandse clubs de voorkeur hebben voor jong talent
Dat ze eerder de lege plek in hun selectie laten opvullen voor spelers, waaraan ze nog geld kunnen verdienen.
Geld verdienen is toch het aller belangrijkste bezigheid en spelers verkopen is eenmaal de enige manier om dat te kunnen.
Basel en Kopenhagen domineren al jaren hun competitie dus zijn ze verzekerd van Cl deelname, dus het grote geld.
Andere clubs worden instant gehouden door rijke voorzitters.

Daarnaast hebben wij de naam dat we talenten opleiden als land, dus de grote clubs komen eerder hier kijken dan in andere landen, waardoor die spelers in andere landen langer bij hun club blijven, waardoor die clubs ons kunnen verslaan.
Zoals die frei van basel, die had veel eerder door een andere club kunnen worden opgepikt.
Maar dat is dus niet gebeurd.

Zodoende kunnen andere clubs dus hun talenten langer behouden en trekken zij ook oudere spelers aan omdat ze die talenten toch moeilijker kunnen verkopen. Want de grote clubs kijken eerder naar Ajax dan naar Kopenhagen.
Waardoor Kopenhagen op sommige momenten ons kunnen verslaan, omdat spelers van Ajax die beginners fouten wel maakt en zij niet.

Clubs in het oosten worden gesponsord door de voorzitter of door de bond
Of door bevrijven die daar een aandeel in hebben.
Stadions zijn leeg maar toch is er geld.
Kijk naar Benfica of in Italie of naar Moskou, stadion leeg maar toch wel geld.
Toch houden ze zich aan de regels.

Van der wiel had best bij Ajax kunnen blijven en alsof er geen betere rechtsback te vinden is in Europa.
Maar het Nederlands elftal en de status van het Nederlands voetbal is in het buitenland zo hoog dat de clubs die geld hebben hier in Nederland shoppen en Basel en Kopenhagen links laten liggen
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 26 maart 2015 - 18:48   quote  deeplink  
Scouting is onderdeel van, het kan ook zou maar zijn dat de staf weinig luistert naar de scouting. Dan mag je je afvragen of dat aan de mensen ligt die de scouting doen of de mensen die hen overrulen. In beide gevallen is het verre van ideaal!!
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 18:48 schreef Bobby1972 het volgende:
Scouting is onderdeel van, het kan ook zou maar zijn dat de staf weinig luistert naar de scouting. Dan mag je je afvragen of dat aan de mensen ligt die de scouting doen of de mensen die hen overrulen. In beide gevallen is het verre van ideaal!!
Welke staf? De staf bepaald niet wie er wel en of niet komt..
Eide
 Eide - donderdag 26 maart 2015 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 21:54 schreef remco k het volgende:

[..]

De staf bepaald niet wie er wel en of niet komt..
Een staf, waar dan ook, adviseert de beslissingsbevoegde personen. Bij Ajax is dat Wim Jonk voor de jeugd en Frank de Boer bij de A selectie. Ik neem aan dat de directie het recht heeft bepaalde beslissingen te veto-en indien deze niet stroken met het beleid, financiele overwegingen of juridische overwegingen. Ajax altijd een consensus beprobeert te bereiken met
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 maart 2015 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 15:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je maakt een aanname, namelijk dat ze niet naar Nederland willen komen.

Misschien kan het ook komen, dat de clubs er precies zo overdenken als jij.
En het überhaupt niet proberen.
Wat ook speelt is dat veel Nederlandse clubs de voorkeur hebben voor jong talent
Dat ze eerder de lege plek in hun selectie laten opvullen voor spelers, waaraan ze nog geld kunnen verdienen.
Geld verdienen is toch het aller belangrijkste bezigheid en spelers verkopen is eenmaal de enige manier om dat te kunnen.
Basel en Kopenhagen domineren al jaren hun competitie dus zijn ze verzekerd van Cl deelname, dus het grote geld.
Andere clubs worden instant gehouden door rijke voorzitters.

Daarnaast hebben wij de naam dat we talenten opleiden als land, dus de grote clubs komen eerder hier kijken dan in andere landen, waardoor die spelers in andere landen langer bij hun club blijven, waardoor die clubs ons kunnen verslaan.
Zoals die frei van basel, die had veel eerder door een andere club kunnen worden opgepikt.
Maar dat is dus niet gebeurd.

Zodoende kunnen andere clubs dus hun talenten langer behouden en trekken zij ook oudere spelers aan omdat ze die talenten toch moeilijker kunnen verkopen. Want de grote clubs kijken eerder naar Ajax dan naar Kopenhagen.
Waardoor Kopenhagen op sommige momenten ons kunnen verslaan, omdat spelers van Ajax die beginners fouten wel maakt en zij niet.

Clubs in het oosten worden gesponsord door de voorzitter of door de bond
Of door bevrijven die daar een aandeel in hebben.
Stadions zijn leeg maar toch is er geld.
Kijk naar Benfica of in Italie of naar Moskou, stadion leeg maar toch wel geld.
Toch houden ze zich aan de regels.

Van der wiel had best bij Ajax kunnen blijven en alsof er geen betere rechtsback te vinden is in Europa.
Maar het Nederlands elftal en de status van het Nederlands voetbal is in het buitenland zo hoog dat de clubs die geld hebben hier in Nederland shoppen en Basel en Kopenhagen links laten liggen
Mooi betoog maar ik vind juist dat ze het wel moeten proberen!!
nora
 nora - donderdag 26 maart 2015 - 23:11   quote  deeplink  
Vanaf heden moeten we ook zoeken naar een linkerspits want ik neem aan dat die hagenees niet meer opgesteld word.
Eide
 Eide - donderdag 26 maart 2015 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 23:11 schreef nora het volgende:
Vanaf heden moeten we ook zoeken naar een linkerspits want ik neem aan dat die hagenees niet meer opgesteld word.
Die hebben we. Hij heet Viktor Fischer.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 22:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mooi betoog maar ik vind juist dat ze het wel moeten proberen!!
/
wie zijn ze? en wat moeten ze proberen?
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 27 maart 2015 - 06:51   quote  deeplink  
quote:
b]Op vrijdag 27 maart 2015 - 00:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

/
wie zijn ze? en wat moeten ze proberen?
Je zegt in een stuk van 26 regels(die ik niet eens allemaal gelezen hebt) dat ik de aanname maak
dat ze niet willen komen.

Als je mijn post goed gelezen had dan gaf ik juist aan in die post waarom het onzin
is dat er constant geroepen wordt dat ze niet willen komen.
Onzin natuurlijk omdat de lonen in België, Zwitserland, Oostenrijk en niet veel hoger
zal zijn. De competities niet aansprekender zijn en het klimaat ook niet.

En als je mijn post van de afgelopen jaren(post dagelijks) gelezen hebt dan mag je toch
wel tot de conclusie komen dat ik juist wil dat er af en toe een speler aangetrokken wordt die
iets toe kan voegen. De vijver waar ze uit kunnen vissen is redelijk groot.

Spelers waar ze afgelopen zomers en winters al uit hadden moeten vissen
en wasrschijnlijk gewoon haalbaar zijn:

A: Toppers van de subtop die toe zijn aan een een stapje hogerop.
Voorheen Djuricic, Tadic, Kostic ect. Nu Propper, Corona, Gudelj bv.

B spelers die elders banken Affelay Elia Djuricic Piazon en nog tig anderen
zoals die psv er Guardado zitten er ook nog genoeg die aan spelen toe willen
komen.

C Oude rotten die niet veel meer aan spelen toe komen maar nog iet toe kunnen voegen
zoals ervaring leiderschap status walter samuel Basel , Poulsen, Ooijer enz enz.
Vereiste is dan wel dat ze meer gepresteerd hebben in het verleden als Zimling.

D Oud spelers die op niveau gespeeld hebben

E grote talenten uit buiten en binnenland die iets toe kunnen voegen.

Keuze genoeg lijkt me hopelijk begrijp je nu hoe ik er overdenk?

Niet bij Ajax willen spelen is gewoon onzin
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 07:47   quote  deeplink  
oke, vijver kan best groot zijn.

maar laten we specifiek blijven.
laten we spelers opdelen in 3 categorieën van leeftijden.

Spelers van 16 tot 24 jaar, 25 tot 29 jaar en 30 tot 40.
Talent, Top en einde.

Ajax heeft genoeg talent, dus het aantrekken van talenten heeft niet heel veel zin.
Daarmee los je het probleem in de selectie niet op.
Namen die jij noemt als gemiste talenten, dat kan. Ajax heeft voor andere gekozen.

25 tot 29 jaar, spelers in die categorie zijn vaak op hun top, uitzonderingen daar gelaten maar beter worden ze niet.
Een talent leert pas van een speler als hij op een hoger niveau heeft gespeeld.
in deze categorie is een speler halen zeer lastig.
als je een speler haalt dan kom je gauw op het niveau van Viergever.
overigens niks mis mee, beginnersfouten komen niet vaak voor. eerder fouten door gebrek aan kwaliteit.

Spelers van 30 tot 40.
Hoe leuk is het om te voetballen met mensen die 10 jaar jonger zijn. Dan niet 1 maar gewoon het hele team
Hoe leuk is het om te worden afgezeken door de media, al is het na 1 wedstrijd(van bommel)
hoe leuk is het om te voetballen met onrealistische verwachtingen.
Als je naar nederland komt, dan doe je dat voor je plezier.
je gaat niet voor Europees succes of voor het geld naar nederland
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 27 maart 2015 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 07:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
oke, vijver kan best groot zijn.

maar laten we specifiek blijven.
laten we spelers opdelen in 3 categorieën van leeftijden.

Spelers van 16 tot 24 jaar, 25 tot 29 jaar en 30 tot 40.
Talent, Top en einde.

Ajax heeft genoeg talent, dus het aantrekken van talenten heeft niet heel veel zin.
Daarmee los je het probleem in de selectie niet op.
Namen die jij noemt als gemiste talenten, dat kan. Ajax heeft voor andere gekozen.

25 tot 29 jaar, spelers in die categorie zijn vaak op hun top, uitzonderingen daar gelaten maar beter worden ze niet.
Een talent leert pas van een speler als hij op een hoger niveau heeft gespeeld.
in deze categorie is een speler halen zeer lastig.
als je een speler haalt dan kom je gauw op het niveau van Viergever.
overigens niks mis mee, beginnersfouten komen niet vaak voor. eerder fouten door gebrek aan kwaliteit.

Spelers van 30 tot 40.
Hoe leuk is het om te voetballen met mensen die 10 jaar jonger zijn. Dan niet 1 maar gewoon het hele team
Hoe leuk is het om te worden afgezeken door de media, al is het na 1 wedstrijd(van bommel)
hoe leuk is het om te voetballen met onrealistische verwachtingen.
Als je naar nederland komt, dan doe je dat voor je plezier.
je gaat niet voor Europees succes of voor het geld naar nederland
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 27 maart 2015 - 09:05   quote  deeplink  
Jouw eerste groep loopt al tot 24 jaar die kan beter tot 21 jaar lopen.
Dit zijn nog echt de talenten en grote talenten.
Grote Talenten kun je altijd wel gebruiken zie een Sinkgraven.
Deze groep is nog "redelijk" betaalbaar en mometeel niet echt nodig.

Dan krijg je van 21 tot 30 dit is een groep waar je toch ook nog redelijk wat kan vinden hoor dat verschilt van spelers die de overstap naar het buitenaland te snel gemaakt hebben en spelers die banken bij de europese (sub)top en natuurlijk de toppers van de subtop binnen Nederland.

30 tot 35 dit zijn de spelers die wat minder aan het worden zijn of het net niet gered hebben in het buitenland. Maar mede door hun ervaring zeer bruikbaar zijn.
Voor deze spelers geldt haal je ze voor de ervaring of als meerwaarde voetballend.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0153329