BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 augustus 2017 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 18:09 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, laten we deze directie alle lof geven wat betreft de winst op Milik.
Deze eenbenige voetballer overtuigde geenzins in Leverkussen en evenmin in Amsterdam. Dat er een dergelijk bedrag voor hem betaald is deed ons allemaal vol verbazing met de ogen knipperen.

Maar... Is door de huidige directie binnen gehaald en verkocht.

En daar houdt het ook wel een beetje op... De rest is veelal inkomsten door transferopbrengsten van spelers die ooit aangekocht zijn door de voorgangers.

Overmars en mede directie of TH konden toevallig cashen..

Laten we dan ook eerlijk en objectief blijven.

Sanchez lijkt ook een voltreffer... maar wederom eerlijk er staan ook de nodige miskopen tegenover...

En aankopen, gewenste aankopen die ook haalbaar waren die niet zijn gekomen en hierbij is weleens door betrokken spelers laten vallen dat ze niet zo gecharmeerd waren door de wijze van handelen door Overmars...

Eerlijk en oprecht Remco...

Dat we vorig jaar de selectie niet op volle sterkte hadden was balen en jammer. Daarbij opgeteld waren er genoeg signalen vanuit allerlei kampen richting Overmars dat er sterke twijfels waren of Ajax wel voldoende kwaliteit had...

Heel lang, te lang werd dit door hem genegeerd... Maar goed kan gebeuren...

Maar nu missen we WEER dezelfde boot... Mag Overmars dat dan niet aangerekend worden?
uuuh eigenlijk niet aangezien er nog een rvc is die net ook meebeslissen.. marc mocht toen pas kopen als een bepaald iemand verkocht werd dus moest marc wachten.. zal nu niet anders zijn
remco k
 remco k - woensdag 16 augustus 2017 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 18:09 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, laten we deze directie alle lof geven wat betreft de winst op Milik.
Deze eenbenige voetballer overtuigde geenzins in Leverkussen en evenmin in Amsterdam. Dat er een dergelijk bedrag voor hem betaald is deed ons allemaal vol verbazing met de ogen knipperen.

Maar... Is door de huidige directie binnen gehaald en verkocht.

En daar houdt het ook wel een beetje op... De rest is veelal inkomsten door transferopbrengsten van spelers die ooit aangekocht zijn door de voorgangers.

Overmars en mede directie of TH konden toevallig cashen..

Laten we dan ook eerlijk en objectief blijven.

Sanchez lijkt ook een voltreffer... maar wederom eerlijk er staan ook de nodige miskopen tegenover...

En aankopen, gewenste aankopen die ook haalbaar waren die niet zijn gekomen en hierbij is weleens door betrokken spelers laten vallen dat ze niet zo gecharmeerd waren door de wijze van handelen door Overmars...

Eerlijk en oprecht Remco...

Dat we vorig jaar de selectie niet op volle sterkte hadden was balen en jammer. Daarbij opgeteld waren er genoeg signalen vanuit allerlei kampen richting Overmars dat er sterke twijfels waren of Ajax wel voldoende kwaliteit had...

Heel lang, te lang werd dit door hem genegeerd... Maar goed kan gebeuren...

Maar nu missen we WEER dezelfde boot... Mag Overmars dat dan niet aangerekend worden?
Kerel. De laatste speler die door de vorige directie gekocht is is al van even gelden. Zo werd blind door diezelfde directie weggestuurd. Kijk eens na wat er na sinds blind al binnen is gekomen. En wat er nu aan jongens rondloopt en de bedragen die daarover de rondte gaan.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 16 augustus 2017 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 16:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Welke spelers die Ajax voor miljoenen de afgelopen jaren in Nederland heeft gekocht zijn uiteindelijk aanwinsten gebleken voor het team?? En let wel, die namen werden hier ook veelvuldig op het forum benoemd als aanwinsten.
Klopt maar ik ben geen scout volg voornamelijk alleen Nederlandse competitie en Champions League. Maar in Nederland zijn er al betere alternatieven die best willen komen. Ik ben geen scout maar op bepaalde posities kan Ajax zich echt wel versterken. Dat domme gelul van niemand wilt naar Ajax komen vind ik zo zielig. Ieder team uit de Eredivisie haalt/zoekt versterkingen maar Ajax zegt iedereen nee tegen? Net of dat het niveau nu zo hoog ligt dat je niets beters kunt vinden op linksback, Cvm, rechtsback en een aanvaller?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 16 augustus 2017 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 18:09 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, laten we deze directie alle lof geven wat betreft de winst op Milik.
Deze eenbenige voetballer overtuigde geenzins in Leverkussen en evenmin in Amsterdam. Dat er een dergelijk bedrag voor hem betaald is deed ons allemaal vol verbazing met de ogen knipperen.

Maar... Is door de huidige directie binnen gehaald en verkocht.

En daar houdt het ook wel een beetje op... De rest is veelal inkomsten door transferopbrengsten van spelers die ooit aangekocht zijn door de voorgangers.

Overmars en mede directie of TH konden toevallig cashen..

Laten we dan ook eerlijk en objectief blijven.

Sanchez lijkt ook een voltreffer... maar wederom eerlijk er staan ook de nodige miskopen tegenover...

En aankopen, gewenste aankopen die ook haalbaar waren die niet zijn gekomen en hierbij is weleens door betrokken spelers laten vallen dat ze niet zo gecharmeerd waren door de wijze van handelen door Overmars...

Eerlijk en oprecht Remco...

Dat we vorig jaar de selectie niet op volle sterkte hadden was balen en jammer. Daarbij opgeteld waren er genoeg signalen vanuit allerlei kampen richting Overmars dat er sterke twijfels waren of Ajax wel voldoende kwaliteit had...

Heel lang, te lang werd dit door hem genegeerd... Maar goed kan gebeuren...

Maar nu missen we WEER dezelfde boot... Mag Overmars dat dan niet aangerekend worden?
Nee mag niet want er staat genoeg positiefs tegenover schijnbaar.. Het meest positieve is de bankrekening. En volgens mij was het geen onbekende die zei dat bij een voetbalclub het kapitaal op het veld hoort te staan. Nou bij ons staat er een team wat volledig uit balans is en de verkoop van Sanchez gaat dit duidelijk blootleggen.
Rachid R.
 Rachid R. - woensdag 16 augustus 2017 - 21:17   quote  deeplink  
De kritieken die ik aan het adres van Marc Overmars lees-zowel hier als op andere forums- zijn niet bepaald mals te noemen. Echter vraag ik me toch weleens af, of dit wel terecht is.

Vandaar dat ik bepaalde roeptoeters even tot de orde wil roepen en ik me ter dege afvraag, of zij de juiste club wel supporteren en of je dan ook weet, wat de filosofie is van Ajax?

Ik ga ook alvast vertellen aan sommigen, dat het inmiddels 2017 is en dat de Eredivisie gelijk staat aan de Kroatische en Tsjechische competitie. Met andere woorden: Wij verkopen onze beste spelers aan de Engelse, Spaanse of Duitse competitie. Maar de beste spelers van die competities komen niet naar Nederland. Daarvoor moet je dus al uitwijken naar Colombia en of Brazilie. En daar voetballen de beste spelers ook al niet meer, vandaar dat je dus een goed scoutingsteam daar moet stallen, om de eventuele parels van de toekomst te kunnen kopen. Los van een aantal verwarde zaakwaarnemers daar, heb je nog best kans, dat er heel misschien iemand - en dan puur omdat Ajax nog steeds een grote naam heeft - in de Eredivisie wil spelen, om vervolgens de stap te maken naar een van de grotere competities, zoals reeds eerder vernoemd.

Mede door die wetenschap en een ver vooruitziende blik in 19Flintstone, heeft Ajax er dus voor gekozen, de jeugd dusdanig op te leiden, om niet net als bv PSV afhankelijk te zijn van de gemeente, of je reservekeeper te verkopen aan Vitesse, die vervolgens daar basiskeeper wordt, en dan maar besluit de reservekeeper van Vitesse te kopen, om die dan ook weer reservekeeper te maken. ( Van die filosofie snap ik dan weer niks)

Of nee ...Nog leuker: Feyenoord verkoopt in Juni twee verdedigers voor allebei 15 miljoen euro...dus samen 30 miljoen euro. Even een reminder: We hebben het over de kampioen van Nederland. Dus lees goed: 30 miljoen euro voor twee verdedigers. De loftrompet gaat uit voor ene M. Van Geel, ontvangt applaus, krijgt bloemen etc...... en twee maanden later gaat waarschijnlijk 1 verdediger van Ajax weg voor ( Joost mag het inmiddels weten) 40 ?? 50?? miljoen. Als hij dan al weggaat, want Ajax hoeft hem eigenlijk niet zonodig te verkopen en die positie heeft Ajax zichzelf verschaft door jarenlang goed beleid te voeren en spelers goed door te verkopen, waardoor de kas inmiddels behoorlijk gespekt is.

Maar Nee...Dan ga je op allerlei forums kijken...en Marc Overmars is een lul, Netto Overmars, etc etc

Tuurlijk...Want die mensen die dat dus roepen hebben waarschijnlijk allemaal een topfunctie of hebben jarenlange ervaring in een vergelijkbare branche om dit ook optimaal te kunnen beoordelen. De ene na de andere intellectuele azijnzeiker denkt het allemaal te weten en haalt zijn of haar informatie van mensen of media, die het ook allemaal denken te weten.

Kuddediergedrag wordt het ook weleens genoemd. Laat ik dan een van de weinigen zijn, die vindt dat het werk van Marc Overmars en consorten echt wordt onderschat en los van dat feit. lijkt het me ook wel algemeen bekend, dat je niet voor ieder mondje kan koken in deze tak van sport.

Zo, dit was mijn positieve pleidooi voor Marc Overmars. Dit was mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen.
riveco
 riveco - woensdag 16 augustus 2017 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:17 schreef Rachid R. het volgende:
De kritieken die ik aan het adres van Marc Overmars lees-zowel hier als op andere forums- zijn niet bepaald mals te noemen. Echter vraag ik me toch weleens af, of dit wel terecht is.

Vandaar dat ik bepaalde roeptoeters even tot de orde wil roepen en ik me ter dege afvraag, of zij de juiste club wel supporteren en of je dan ook weet, wat de filosofie is van Ajax?

Ik ga ook alvast vertellen aan sommigen, dat het inmiddels 2017 is en dat de Eredivisie gelijk staat aan de Kroatische en Tsjechische competitie. Met andere woorden: Wij verkopen onze beste spelers aan de Engelse, Spaanse of Duitse competitie. Maar de beste spelers van die competities komen niet naar Nederland. Daarvoor moet je dus al uitwijken naar Colombia en of Brazilie. En daar voetballen de beste spelers ook al niet meer, vandaar dat je dus een goed scoutingsteam daar moet stallen, om de eventuele parels van de toekomst te kunnen kopen. Los van een aantal verwarde zaakwaarnemers daar, heb je nog best kans, dat er heel misschien iemand - en dan puur omdat Ajax nog steeds een grote naam heeft - in de Eredivisie wil spelen, om vervolgens de stap te maken naar een van de grotere competities, zoals reeds eerder vernoemd.

Mede door die wetenschap en een ver vooruitziende blik in 19Flintstone, heeft Ajax er dus voor gekozen, de jeugd dusdanig op te leiden, om niet net als bv PSV afhankelijk te zijn van de gemeente, of je reservekeeper te verkopen aan Vitesse, die vervolgens daar basiskeeper wordt, en dan maar besluit de reservekeeper van Vitesse te kopen, om die dan ook weer reservekeeper te maken. ( Van die filosofie snap ik dan weer niks)

Of nee ...Nog leuker: Feyenoord verkoopt in Juni twee verdedigers voor allebei 15 miljoen euro...dus samen 30 miljoen euro. Even een reminder: We hebben het over de kampioen van Nederland. Dus lees goed: 30 miljoen euro voor twee verdedigers. De loftrompet gaat uit voor ene M. Van Geel, ontvangt applaus, krijgt bloemen etc...... en twee maanden later gaat waarschijnlijk 1 verdediger van Ajax weg voor ( Joost mag het inmiddels weten) 40 ?? 50?? miljoen. Als hij dan al weggaat, want Ajax hoeft hem eigenlijk niet zonodig te verkopen en die positie heeft Ajax zichzelf verschaft door jarenlang goed beleid te voeren en spelers goed door te verkopen, waardoor de kas inmiddels behoorlijk gespekt is.

Maar Nee...Dan ga je op allerlei forums kijken...en Marc Overmars is een lul, Netto Overmars, etc etc

Tuurlijk...Want die mensen die dat dus roepen hebben waarschijnlijk allemaal een topfunctie of hebben jarenlange ervaring in een vergelijkbare branche om dit ook optimaal te kunnen beoordelen. De ene na de andere intellectuele azijnzeiker denkt het allemaal te weten en haalt zijn of haar informatie van mensen of media, die het ook allemaal denken te weten.

Kuddediergedrag wordt het ook weleens genoemd. Laat ik dan een van de weinigen zijn, die vindt dat het werk van Marc Overmars en consorten echt wordt onderschat en los van dat feit. lijkt het me ook wel algemeen bekend, dat je niet voor ieder mondje kan koken in deze tak van sport.

Zo, dit was mijn positieve pleidooi voor Marc Overmars. Dit was mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen.
+10 haha
remco k
 remco k - woensdag 16 augustus 2017 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee mag niet want er staat genoeg positiefs tegenover schijnbaar.. Het meest positieve is de bankrekening. En volgens mij was het geen onbekende die zei dat bij een voetbalclub het kapitaal op het veld hoort te staan. Nou bij ons staat er een team wat volledig uit balans is en de verkoop van Sanchez gaat dit duidelijk blootleggen.
Heb jij het stukje in de telegraaf gelezen?
p111
 p111 - woensdag 16 augustus 2017 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:17 schreef Rachid R. het volgende:
De kritieken die ik aan het adres van Marc Overmars lees-zowel hier als op andere forums- zijn niet bepaald mals te noemen. Echter vraag ik me toch weleens af, of dit wel terecht is.

Vandaar dat ik bepaalde roeptoeters even tot de orde wil roepen en ik me ter dege afvraag, of zij de juiste club wel supporteren en of je dan ook weet, wat de filosofie is van Ajax?

Ik ga ook alvast vertellen aan sommigen, dat het inmiddels 2017 is en dat de Eredivisie gelijk staat aan de Kroatische en Tsjechische competitie. Met andere woorden: Wij verkopen onze beste spelers aan de Engelse, Spaanse of Duitse competitie. Maar de beste spelers van die competities komen niet naar Nederland. Daarvoor moet je dus al uitwijken naar Colombia en of Brazilie. En daar voetballen de beste spelers ook al niet meer, vandaar dat je dus een goed scoutingsteam daar moet stallen, om de eventuele parels van de toekomst te kunnen kopen. Los van een aantal verwarde zaakwaarnemers daar, heb je nog best kans, dat er heel misschien iemand - en dan puur omdat Ajax nog steeds een grote naam heeft - in de Eredivisie wil spelen, om vervolgens de stap te maken naar een van de grotere competities, zoals reeds eerder vernoemd.

Mede door die wetenschap en een ver vooruitziende blik in 19Flintstone, heeft Ajax er dus voor gekozen, de jeugd dusdanig op te leiden, om niet net als bv PSV afhankelijk te zijn van de gemeente, of je reservekeeper te verkopen aan Vitesse, die vervolgens daar basiskeeper wordt, en dan maar besluit de reservekeeper van Vitesse te kopen, om die dan ook weer reservekeeper te maken. ( Van die filosofie snap ik dan weer niks)

Of nee ...Nog leuker: Feyenoord verkoopt in Juni twee verdedigers voor allebei 15 miljoen euro...dus samen 30 miljoen euro. Even een reminder: We hebben het over de kampioen van Nederland. Dus lees goed: 30 miljoen euro voor twee verdedigers. De loftrompet gaat uit voor ene M. Van Geel, ontvangt applaus, krijgt bloemen etc...... en twee maanden later gaat waarschijnlijk 1 verdediger van Ajax weg voor ( Joost mag het inmiddels weten) 40 ?? 50?? miljoen. Als hij dan al weggaat, want Ajax hoeft hem eigenlijk niet zonodig te verkopen en die positie heeft Ajax zichzelf verschaft door jarenlang goed beleid te voeren en spelers goed door te verkopen, waardoor de kas inmiddels behoorlijk gespekt is.

Maar Nee...Dan ga je op allerlei forums kijken...en Marc Overmars is een lul, Netto Overmars, etc etc

Tuurlijk...Want die mensen die dat dus roepen hebben waarschijnlijk allemaal een topfunctie of hebben jarenlange ervaring in een vergelijkbare branche om dit ook optimaal te kunnen beoordelen. De ene na de andere intellectuele azijnzeiker denkt het allemaal te weten en haalt zijn of haar informatie van mensen of media, die het ook allemaal denken te weten.

Kuddediergedrag wordt het ook weleens genoemd. Laat ik dan een van de weinigen zijn, die vindt dat het werk van Marc Overmars en consorten echt wordt onderschat en los van dat feit. lijkt het me ook wel algemeen bekend, dat je niet voor ieder mondje kan koken in deze tak van sport.

Zo, dit was mijn positieve pleidooi voor Marc Overmars. Dit was mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen.
Prima verwoord en gelukkig zijn er nog genoeg die weten hoe moeilijk als Ned/club om nog toppers te kopen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 augustus 2017 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar ik ben geen scout volg voornamelijk alleen Nederlandse competitie en Champions League. Maar in Nederland zijn er al betere alternatieven die best willen komen. Ik ben geen scout maar op bepaalde posities kan Ajax zich echt wel versterken. Dat domme gelul van niemand wilt naar Ajax komen vind ik zo zielig. Ieder team uit de Eredivisie haalt/zoekt versterkingen maar Ajax zegt iedereen nee tegen? Net of dat het niveau nu zo hoog ligt dat je niets beters kunt vinden op linksback, Cvm, rechtsback en een aanvaller?
Dat is precies mijn punt en die heb ik al vaker aangehaald. Toppers bij subtoppers hier in Nederland hebben 9 van de 10 keer niets te zoeken bij Ajax. Simpelweg omdat de ruimtes die Ajax krijgt vele malen minder zijn als de ruimtes die ze krijgen bij subtoppers. Overigens niet enkel de ruimte maar ook de druk die het met zich meebrengt. Het is ons nu al vaker bevestigd. Deze spelers passen niet bij Ajax. Misschien een expentioneel toppertje maar die lopen hier niet vaak rond. En expentionele toppers ga je niet kopen bij de concurrenten PSV of feijenoord. Dat is ook de reden dat Ajax vaak jeugdspelers bij subtoppers koopt. Zodoende kan men wennen aan de druk en de ruimte die Ajax vaak krijgt bij andere clubs. Namelijk gebeurt hetzelfde ook in de jeugd. Als het uiteindelijk een topper blijkt en goed genoeg voor het eerste wordt hij overgeheveld. Maar vaak genoeg sneuvelen ook deze talenten nog.
Eide
 Eide - woensdag 16 augustus 2017 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:17 schreef Rachid R. het volgende:
Laat ik dan een van de weinigen zijn, die vindt dat het werk van Marc Overmars en consorten echt wordt onderschat en los van dat feit.
Op dit forum zijn er ook echt mensen die het werk van Van der Sar en Overmars anders zien als het negatieve geluid dat men veel hoort. Ik denk dat Ajax er, zeker sinds het aantreden van Van der Sar als CEO, echt heel erg goed voor staat. Veel beter als 10 jaar geleden toen recordverliezen werden geleden. De club is financieel gezond en sportief gaat het redelijk.

Ik ben dus positief over deze heren. Dat neemt niet weg dat er ook bij Ajax dingen gebeuren die vreemd zijn. Het vertrek van Riedewald vooral is daar een voorbeeld van wat mij betreft. Ik ka mij, als gezegd, niet vinden in de snoeiharde kritiek van sommigen. Dat neemt niet weg dat er in die kritiek soms echt wel terechte punten zitten. Dat diskwalificeert de directie vanzelfsprekend niet, maar je moet het ook niet zomaar terzijde schuiven.

Wel heb je helemaal gelijk dat oordelen vanuit de leunstoel makkelijk is, maar daadwerkelijk vanuit een topfunctie beleid voeren is gewoon moeilijk. Dan blijkt er plotseling heel veel meer mee te spelen dan veel supporters weten of denken.
AkaS
 AkaS - woensdag 16 augustus 2017 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:17 schreef Rachid R. het volgende:
De kritieken die ik aan het adres van Marc Overmars lees-zowel hier als op andere forums- zijn niet bepaald mals te noemen. Echter vraag ik me toch weleens af, of dit wel terecht is.

Vandaar dat ik bepaalde roeptoeters even tot de orde wil roepen en ik me ter dege afvraag, of zij de juiste club wel supporteren en of je dan ook weet, wat de filosofie is van Ajax?

Ik ga ook alvast vertellen aan sommigen, dat het inmiddels 2017 is en dat de Eredivisie gelijk staat aan de Kroatische en Tsjechische competitie. Met andere woorden: Wij verkopen onze beste spelers aan de Engelse, Spaanse of Duitse competitie. Maar de beste spelers van die competities komen niet naar Nederland. Daarvoor moet je dus al uitwijken naar Colombia en of Brazilie. En daar voetballen de beste spelers ook al niet meer, vandaar dat je dus een goed scoutingsteam daar moet stallen, om de eventuele parels van de toekomst te kunnen kopen. Los van een aantal verwarde zaakwaarnemers daar, heb je nog best kans, dat er heel misschien iemand - en dan puur omdat Ajax nog steeds een grote naam heeft - in de Eredivisie wil spelen, om vervolgens de stap te maken naar een van de grotere competities, zoals reeds eerder vernoemd.

Mede door die wetenschap en een ver vooruitziende blik in 19Flintstone, heeft Ajax er dus voor gekozen, de jeugd dusdanig op te leiden, om niet net als bv PSV afhankelijk te zijn van de gemeente, of je reservekeeper te verkopen aan Vitesse, die vervolgens daar basiskeeper wordt, en dan maar besluit de reservekeeper van Vitesse te kopen, om die dan ook weer reservekeeper te maken. ( Van die filosofie snap ik dan weer niks)

Of nee ...Nog leuker: Feyenoord verkoopt in Juni twee verdedigers voor allebei 15 miljoen euro...dus samen 30 miljoen euro. Even een reminder: We hebben het over de kampioen van Nederland. Dus lees goed: 30 miljoen euro voor twee verdedigers. De loftrompet gaat uit voor ene M. Van Geel, ontvangt applaus, krijgt bloemen etc...... en twee maanden later gaat waarschijnlijk 1 verdediger van Ajax weg voor ( Joost mag het inmiddels weten) 40 ?? 50?? miljoen. Als hij dan al weggaat, want Ajax hoeft hem eigenlijk niet zonodig te verkopen en die positie heeft Ajax zichzelf verschaft door jarenlang goed beleid te voeren en spelers goed door te verkopen, waardoor de kas inmiddels behoorlijk gespekt is.

Maar Nee...Dan ga je op allerlei forums kijken...en Marc Overmars is een lul, Netto Overmars, etc etc

Tuurlijk...Want die mensen die dat dus roepen hebben waarschijnlijk allemaal een topfunctie of hebben jarenlange ervaring in een vergelijkbare branche om dit ook optimaal te kunnen beoordelen. De ene na de andere intellectuele azijnzeiker denkt het allemaal te weten en haalt zijn of haar informatie van mensen of media, die het ook allemaal denken te weten.

Kuddediergedrag wordt het ook weleens genoemd. Laat ik dan een van de weinigen zijn, die vindt dat het werk van Marc Overmars en consorten echt wordt onderschat en los van dat feit. lijkt het me ook wel algemeen bekend, dat je niet voor ieder mondje kan koken in deze tak van sport.

Zo, dit was mijn positieve pleidooi voor Marc Overmars. Dit was mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen.
Wat een slappe ouwehoer reactie is dit zeg. En nog bijval krijgen ook. Pff

En vooral bijval van mensen die altijd schreeuwen om onderbouwing. En roepen iets over open deuren intrappen...

Nou dit is toch echt wel een gevalletje open deur en geen enkel argument dat hout snijdt ten aanzien van de werkelijke kritiek op Overmars.

Volgens mij snapt iedereen hier dat wanneer een speler van Ajax dusdanig uitblinkt zoals Sanchez hii interesse wekt van clubs en competities waar wij financieel niet tegenop kunnen.

Mijn argumenten heb ik nu al zo vaak geuit dat ik dat niet nogmaals ga herhalen.

Maar welkom Rachid! :-)
AkaS
 AkaS - donderdag 17 augustus 2017 - 00:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar ik ben geen scout volg voornamelijk alleen Nederlandse competitie en Champions League. Maar in Nederland zijn er al betere alternatieven die best willen komen. Ik ben geen scout maar op bepaalde posities kan Ajax zich echt wel versterken. Dat domme gelul van niemand wilt naar Ajax komen vind ik zo zielig. Ieder team uit de Eredivisie haalt/zoekt versterkingen maar Ajax zegt iedereen nee tegen? Net of dat het niveau nu zo hoog ligt dat je niets beters kunt vinden op linksback, Cvm, rechtsback en een aanvaller?
Goeie post!

Het is idd niet onze taak om schaduwlijstjes van spelers bij te houden en op te sommen. Daar worden mensen binnen Ajax rijkelijk voor beloond!
Verder ben ik blij dat jij ook durft te benoemen dat het onzin is dat er geen interesse zou zijn om voor Ajax te spelen..En dat argument wordt te vaak gebruikt op dit forum om de terechte kritiek op Overmars te neutraliseren.

Sommigen hier doen erg gewichtig en interessant en hangen de journalist uit en doen minderwaardig over niet onderbouwde reacties. Maar sommige zaken zijn zo duidelijk die hoeven niet onderbouwd te worden.

Maar speciaal voor de journalisten onder ons...

Wanneer je als journalist een contract ondertekent om stukken voor krant of magazine te schrijven weet je dat deze op bepaalde momenten gedrukt moeten worden en dien je conform je contract je artikel tijdig aan te leveren. Doe je dat niet dan kan je zeggen dat je niet presteert.

Voor mij is het op orde hebben van een kwalitatief goede selectie vóór de voorronden CL een gelijke deadline en onze journalist Overmars heeft zijn bijdrage wederom niet tijdig ingeleverd...

...En daarom functioneerd hij niet.

Verder is hij financieel onafhankelijk dus ik geloof niet dat hij als kop van jut of marionet van de rvc wil fungeren ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 augustus 2017 door AkaS --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 17 augustus 2017 - 00:35   quote  deeplink  
Waar deze discussie eigenlijk over gaat, is dat sommige denken dat er iemand beter het werk kan doen dan wat Overmars nu doet.

Maar volgens mij is dat in de toekomst kijken, wat volgens mij niemand kan.
AkaS
 AkaS - donderdag 17 augustus 2017 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 00:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Waar deze discussie eigenlijk over gaat, is dat sommige denken dat er iemand beter het werk kan doen dan wat Overmars nu doet.

Maar volgens mij is dat in de toekomst kijken, wat volgens mij niemand kan.
Voor mij zijn er 2 punten van irritatie.

1. Het niet functioneren van Overmars. ( en TH...)
2. Het neutraliseren van de kritiek op Overmars.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 17 augustus 2017 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 00:26 schreef AkaS het volgende:

[..]

Goeie post!

Het is idd niet onze taak om schaduwlijstjes van spelers bij te houden en op te sommen. Daar worden mensen binnen Ajax rijkelijk voor beloond!
Verder ben ik blij dat jij ook durft te benoemen dat het onzin is dat er geen interesse zou zijn om voor Ajax te spelen..En dat argument wordt te vaak gebruikt op dit forum om de terechte kritiek op Overmars te neutraliseren.

Sommigen hier doen erg gewichtig en interessant en hangen de journalist uit en doen minderwaardig over niet onderbouwde reacties. Maar sommige zaken zijn zo duidelijk die hoeven niet onderbouwd te worden.

Maar speciaal voor de journalisten onder ons...

Wanneer je als journalist een contract ondertekent om stukken voor krant of magazine te schrijven weet je dat deze op bepaalde momenten gedrukt moeten worden en dien je conform je contract je artikel tijdig aan te leveren. Doe je dat niet dan kan je zeggen dat je niet presteert.

Voor mij is het op orde hebben van een kwalitatief goede selectie vóór de voorronden CL een gelijke deadline en onze journalist Overmars heeft zijn bijdrage wederom niet tijdig ingeleverd...

...En daarom functioneerd hij niet.

Verder is hij financieel onafhankelijk dus ik geloof niet dat hij als kop van jut of marionet van de rvc wil fungeren ;-)
Beste AkaS, aangezien ik niet vroeg om schaduwlijstjes en of Marc wel of niet functioneert stel ik de vraag nu nogmaals, maar dan aan jou. Welke spelers die zijn gekocht bij Nederlandse subtoppers hebben de afgelopen jaren werkelijk hun meerwaarde bij Ajax gehad en zijn dus geslaagd? En de spelers die werden gehaald werden vaak bejubeld door mensen op het forum. Hummel beantwoorde de vraag niet direct maar draait er vervolgens een verhaal omheen. Kijken of jij nu wel de vraag kan beantwoorden?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 augustus 2017 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 17 augustus 2017 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar ik ben geen scout volg voornamelijk alleen Nederlandse competitie en Champions League. Maar in Nederland zijn er al betere alternatieven die best willen komen. Ik ben geen scout maar op bepaalde posities kan Ajax zich echt wel versterken. Dat domme gelul van niemand wilt naar Ajax komen vind ik zo zielig. Ieder team uit de Eredivisie haalt/zoekt versterkingen maar Ajax zegt iedereen nee tegen? Net of dat het niveau nu zo hoog ligt dat je niets beters kunt vinden op linksback, Cvm, rechtsback en een aanvaller?
Dit is overigens geen antwoord op de vraag Hummel. Dit is gewoon om de vraag heen draaien omdat jij net zo goed als ik weet dat vissen in de Nederlandse vijver eigenlijk geen succes is gebleken de laatste jaren!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 17 augustus 2017 - 01:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:17 schreef Rachid R. het volgende:
De kritieken die ik aan het adres van Marc Overmars lees-zowel hier als op andere forums- zijn niet bepaald mals te noemen. Echter vraag ik me toch weleens af, of dit wel terecht is.

Vandaar dat ik bepaalde roeptoeters even tot de orde wil roepen en ik me ter dege afvraag, of zij de juiste club wel supporteren en of je dan ook weet, wat de filosofie is van Ajax?

Ik ga ook alvast vertellen aan sommigen, dat het inmiddels 2017 is en dat de Eredivisie gelijk staat aan de Kroatische en Tsjechische competitie. Met andere woorden: Wij verkopen onze beste spelers aan de Engelse, Spaanse of Duitse competitie. Maar de beste spelers van die competities komen niet naar Nederland. Daarvoor moet je dus al uitwijken naar Colombia en of Brazilie. En daar voetballen de beste spelers ook al niet meer, vandaar dat je dus een goed scoutingsteam daar moet stallen, om de eventuele parels van de toekomst te kunnen kopen. Los van een aantal verwarde zaakwaarnemers daar, heb je nog best kans, dat er heel misschien iemand - en dan puur omdat Ajax nog steeds een grote naam heeft - in de Eredivisie wil spelen, om vervolgens de stap te maken naar een van de grotere competities, zoals reeds eerder vernoemd.

Mede door die wetenschap en een ver vooruitziende blik in 19Flintstone, heeft Ajax er dus voor gekozen, de jeugd dusdanig op te leiden, om niet net als bv PSV afhankelijk te zijn van de gemeente, of je reservekeeper te verkopen aan Vitesse, die vervolgens daar basiskeeper wordt, en dan maar besluit de reservekeeper van Vitesse te kopen, om die dan ook weer reservekeeper te maken. ( Van die filosofie snap ik dan weer niks)

Of nee ...Nog leuker: Feyenoord verkoopt in Juni twee verdedigers voor allebei 15 miljoen euro...dus samen 30 miljoen euro. Even een reminder: We hebben het over de kampioen van Nederland. Dus lees goed: 30 miljoen euro voor twee verdedigers. De loftrompet gaat uit voor ene M. Van Geel, ontvangt applaus, krijgt bloemen etc...... en twee maanden later gaat waarschijnlijk 1 verdediger van Ajax weg voor ( Joost mag het inmiddels weten) 40 ?? 50?? miljoen. Als hij dan al weggaat, want Ajax hoeft hem eigenlijk niet zonodig te verkopen en die positie heeft Ajax zichzelf verschaft door jarenlang goed beleid te voeren en spelers goed door te verkopen, waardoor de kas inmiddels behoorlijk gespekt is.

Maar Nee...Dan ga je op allerlei forums kijken...en Marc Overmars is een lul, Netto Overmars, etc etc

Tuurlijk...Want die mensen die dat dus roepen hebben waarschijnlijk allemaal een topfunctie of hebben jarenlange ervaring in een vergelijkbare branche om dit ook optimaal te kunnen beoordelen. De ene na de andere intellectuele azijnzeiker denkt het allemaal te weten en haalt zijn of haar informatie van mensen of media, die het ook allemaal denken te weten.

Kuddediergedrag wordt het ook weleens genoemd. Laat ik dan een van de weinigen zijn, die vindt dat het werk van Marc Overmars en consorten echt wordt onderschat en los van dat feit. lijkt het me ook wel algemeen bekend, dat je niet voor ieder mondje kan koken in deze tak van sport.

Zo, dit was mijn positieve pleidooi voor Marc Overmars. Dit was mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen.
Hahaha +1 Prima verwoord, maar er zijn mensen op deze forums die leven nog in het jaar dat Van Basten werd verkocht voor 1,96 miljoen gulden en Rijkaard een dubbel contract had afgesloten omdat hij bij PSV een gratis Philips stereo toren kreeg. Andere tijden voetbal zeg maar en ze lopen alleen maar te zeiken op Overmars. Tijden veranderen maar blijkbaar ziet niet iedereen dit.
AkaS
 AkaS - donderdag 17 augustus 2017 - 01:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 01:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan stel ik de vraag nu nogmaals, maar dan aan jou. Welke spelers die zijn gekocht bij Nederlandse subtoppers hebben de afgelopen jaren werkelijk hun meerwaarde bij Ajax gehad en zijn dus geslaagd? En de spelers die werden gehaald werden vaak bejubeld door mensen op het forum. Hummel beantwoorde de vraag niet direct maar draait er vervolgens een verhaal omheen. Kijken of jij nu wel de vraag kan beantwoorden?
Stel jij deze rare, gezien de discussies niet relevante vraag aan mij?
En heb je deze vraag eerder aan mij gesteld? Want dat suggereer je...
En ik kan me dat niet heugen..?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 17 augustus 2017 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 01:32 schreef AkaS het volgende:

[..]

Stel jij deze rare, gezien de discussies niet relevante vraag aan mij?
En heb je deze vraag eerder aan mij gesteld? Want dat suggereer je...
En ik kan me dat niet heugen..?
Ik suggereer nergens dat ik jou de vraag al heb gesteld. Als je goed leest zeg ik dat ik hem nu aan jou stel omdat Hummel eromheen draait.

Daar ging de discussie dus wel om. Het feit dat Hummel benoemde dat er in Nederland bij subtoppers ook betere spelers rondlopen. Ik stelde hem toen een vraag waar hij op antwoorde. Jij gaf toen aan dat een goeie post te vinden die echter totaal voorbij ging aan mijn vraag. Het ging namelijk in die vraagstelling niet over schaduwlijstjes of Marc Overmars. Het ging om de vraagstelling welke spelers nu werkelijk de afgelopen jaren zijn geslaagd bij Ajax die afkwamen van subtoppers binnen Nederland. Hummel kon de vraag niet beantwoorde en draaide eromheen. Dus nu stel ik de vraag aan jou, want ik ga er vanuit dat je een discussie leest voordat je reageert op iemand?

En let wel, de meeste namen due afkomstig waren van subtoppers uit Nederland werden hier bejubeld en zijn met de staart tussen de benen afgedropen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 augustus 2017 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2017 - 06:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb jij het stukje in de telegraaf gelezen?
Dus alles wat in de Telegraaf staat is ineens waarheid?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2017 - 06:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 01:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dit is overigens geen antwoord op de vraag Hummel. Dit is gewoon om de vraag heen draaien omdat jij net zo goed als ik weet dat vissen in de Nederlandse vijver eigenlijk geen succes is gebleken de laatste jaren!
Klopt maar de beste vissen hebben we niet uot de Nederlandse vikver gevist dus dat vind ik dan weer logisch. Ziyech was 1 van de betere vissen en die is best belangrijk en maak je ook nog wel winst op. Mertens, Strootman, Dembele, Chadli, Tadic, Kostic enz enz om maar wat voorbeelden te noemen deze hebben we allemaal laten lopen..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2017 - 07:00   quote  deeplink  
En nee ik zeg ook niet dat de Nederlandse competitie ideaal is maar op bepaalde plekken kun je je prima versterken. Dan heb je ook nog scouts ter beschikking die verder kijken en betaald krijgen om geschikte spelers te te vinden buiten Nederland. Moet lukken toch? Ik zeik ook niet op Overmars alleen maar er is wederom gefaald om een sterke selectie op tijd neertezetten. En dat domme gelul niemand wilt komen slikken jullie als zoete koek.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2017 - 07:18   quote  deeplink  
Ik vraag me echt af waarom je hier azijnzeikerd genoemd wordt door iemand in zijn eerste post. Zieltjes winnen? Bekend hier?

Laat ik het anders stellen hoe kun je in Godsnaam tevreden zijn met spelers in je basis als Viergever,Veltman, Dijks, Sinkgraven (lb), Schöne en Younes. Dit heeft namelijk helemaal niets met Ajax te maken. Zijn Ajax-onwaardig er staat 150 miljoen op de bank. Probeer er wat harder iets aan te doen. Zet er in ieder geval typische Ajax-spelers neer.

Ik zal wel weer azijnzeikerd genoemd worden maar als je wel tevreden bent met bovengenoemde zaken dan maakt schijnbaar je liefde voor Ajax blind en maakt het je geen reet uit wat er op het veld staat.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2017 - 07:28   quote  deeplink  
Ik houd van voetbal van mooi voetbal ik ben opgegroeid met Ajax zelden werd ik teleurgesteld. Snelle combinaties, technische spelers, bravoure wij zijn de beste!

En nu een clown aanvoerder maken die toneelspeelt en stoer wilt lijken. Buitenspeler zonder rendement. Spelers die moeite hebben een lantaarnpaal voorbij te komen. Techniek hebben van houten klazen. Waar is Ajax gebleven?

Hoe kun je tevreden zijn? Het voetbal heeft verloren. Ik zag plezier bij jong Ajax vorig seizoen. Daar werd gevoetbald zoals ik graag zag. Mooie combinaties, snelle acties, technische hoogstandjes.

Dus nee mijn commentaar is niet zozeer op Marc Overmars maar wel op de kwaliteit van onze selectie.
riveco
 riveco - donderdag 17 augustus 2017 - 07:29   quote  deeplink  
Mertens, Strootman, Dembele, Chadli, Tadic, Kostic enz enz om maar wat voorbeelden te noemen deze hebben we allemaal laten lopen..

Mertens komt bij PSV vandaan ( middenmoot ) ? voor de rest werd allemaal aan Ajax een prijs gevraagd die hoger lag als wat buitenlandse clubs moesten betalen, of zou jeugd in de weg staan, dus welke ( open ) deur wilde je nu intrappen?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2017 - 07:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 07:29 schreef riveco het volgende:
Mertens, Strootman, Dembele, Chadli, Tadic, Kostic enz enz om maar wat voorbeelden te noemen deze hebben we allemaal laten lopen..

Mertens komt bij PSV vandaan ( middenmoot ) ? voor de rest werd allemaal aan Ajax een prijs gevraagd die hoger lag als wat buitenlandse clubs moesten betalen, of zou jeugd in de weg staan, dus welke ( open ) deur wilde je nu intrappen?
Haha strootman en Mertens kwamen van Utrecht sukkeltje. Mertens wilde zelfs naar Ajax. Die andere spelers had je best iets meer kunnen betalen om alsnog winst te kunnen maken. Suárez vergeten? Tuurlijk slagen ze niet allemaal maar dat verdien je wel terug aan diegene die wel presteren. Welke open deur wil jij intrappen?
riveco
 riveco - donderdag 17 augustus 2017 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 07:18 schreef Hummel10 het volgende:
Ik vraag me echt af waarom je hier azijnzeikerd genoemd wordt door iemand in zijn eerste post. Zieltjes winnen? Bekend hier?

Laat ik het anders stellen hoe kun je in Godsnaam tevreden zijn met spelers in je basis als Viergever,Veltman, Dijks, Sinkgraven (lb), Schöne en Younes. Dit heeft namelijk helemaal niets met Ajax te maken. Zijn Ajax-onwaardig er staat 150 miljoen op de bank. Probeer er wat harder iets aan te doen. Zet er in ieder geval typische Ajax-spelers neer.

Ik zal wel weer azijnzeikerd genoemd worden maar als je wel tevreden bent met bovengenoemde zaken dan maakt schijnbaar je liefde voor Ajax blind en maakt het je geen reet uit wat er op het veld staat.
Kijk het mag dan zo zijn dat het niet top is, maar bij de subtop van Nederland loopt ook niets beters. En je geeft af op je eigen club, kijk voor de gein eens naar Barca daar komen toch ook steeds meer spelers waarvan je denkt "huh die speler naar Barca?" Maar ja, dan zeg jij denk ik met Barca heb ik niets te maken, toch kan zelfs die club niet op tegen de oliemiljoenen. Ik kom ook uit de tijd dat Nederland stond voor topvoetbal en Engeland voor dom kick and rush. Helaas moeten we wakker worden, de tijd van paard en wagen zijn voorbij, er rijden nu auto's voor het geval het je nog niet was opgevallen. Ander tijdperk, andere normen, andere doelstellingen. Cruijff mog dan wel eens hebben gezegt "een zak geld kan geen doelpunt maken" maar een zak geld haalt wel de spelers waar je ze mee kan maken in deze moderne tijd. Dus aub wakker worden.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2017 - 07:47   quote  deeplink  
https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.nu.nl/voetbal/2457715/mertens-pas-goed-bij-ajax-.amp&ved=0ahUKEwj45I3myN3VAhVOb1AKHSNZCpcQFgghMAI&usg=AFQjCNEDlgXOa_fCuTISZUAbwQTsy_rOBw&cf=1

Utrecht vroeg 8 miljoen voor Mertens. Slaap lekker

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 augustus 2017 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2017 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 07:46 schreef riveco het volgende:

[..]

Kijk het mag dan zo zijn dat het niet top is, maar bij de subtop van Nederland loopt ook niets beters. En je geeft af op je eigen club, kijk voor de gein eens naar Barca daar komen toch ook steeds meer spelers waarvan je denkt "huh die speler naar Barca?" Maar ja, dan zeg jij denk ik met Barca heb ik niets te maken, toch kan zelfs die club niet op tegen de oliemiljoenen. Ik kom ook uit de tijd dat Nederland stond voor topvoetbal en Engeland voor dom kick and rush. Helaas moeten we wakker worden, de tijd van paard en wagen zijn voorbij, er rijden nu auto's voor het geval het je nog niet was opgevallen. Ander tijdperk, andere normen, andere doelstellingen. Cruijff mog dan wel eens hebben gezegt "een zak geld kan geen doelpunt maken" maar een zak geld haalt wel de spelers waar je ze mee kan maken in deze moderne tijd. Dus aub wakker worden.
Mooi verhaal maar als Ajax al geeneens meer typische Ajax spelers kan vinden ipv houten klazen dan kunnen we beter opdoeken..
riveco
 riveco - donderdag 17 augustus 2017 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 07:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haha strootman en Mertens kwamen van Utrecht sukkeltje. Mertens wilde zelfs naar Ajax. Die andere spelers had je best iets meer kunnen betalen om alsnog winst te kunnen maken. Suárez vergeten? Tuurlijk slagen ze niet allemaal maar dat verdien je wel terug aan diegene die wel presteren. Welke open deur wil jij intrappen?
Je kan nu natuurlijk de jongens op gaan noemen die het bij PSV goed hebben gedaan, maar je kan niet alle spelers halen die het in de sub goed doen. Als het aan jou ligt moet Ajax 60 man onder contract nemen, maar we zijn geen Chelsea. En natuurlijk hadden er een paar tussen kunnen zitten waar je mee raak had geschoten, maar helaas jongen aan Ajax vragen ze sowieso meer en er hadden heel wat meer miskleunen tussen gelopen. Maar nu een andere vraag, waar ben jij voor? Spelers kopen of ( ongeveer het zelfde niveau ) eigen jeugd? ( waar Ajax al jaar en dag voor bekend staan) En nee ik zie ook liever een CL waardig elftal ( alleen kijk ik verder als mijn neus lang is )
riveco
 riveco - donderdag 17 augustus 2017 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
En wat wil je hiermee zeggen? 8 miljoen in 2013 of zo, ja dat was toen voor Ajax veel geld
riveco
 riveco - donderdag 17 augustus 2017 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 07:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mooi verhaal maar als Ajax al geeneens meer typische Ajax spelers kan vinden ipv houten klazen dan kunnen we beter opdoeken..
Ohh opeens een antwoord zonder inhoud?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2017 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 08:09 schreef riveco het volgende:

[..]

Ohh opeens een antwoord zonder inhoud?
Is toch een antwoord? Haps is meer type Ajax dan Viergever en Dijks enz. Enz

Nog 1

Tadic Twente/Groningen
Dembélé Az
Djuricic Heerenveen
Chadli Agovv/Twente
Kostic Groningen

Allemaal subtop
riveco
 riveco - donderdag 17 augustus 2017 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 08:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Is toch een antwoord? Haps is meer type Ajax dan Viergever en Dijks enz. Enz

Nog 1

Tadic Twente/Groningen
Dembélé Az
Djuricic Heerenveen
Chadli Agovv/Twente
Kostic Groningen
Je kan een lijstje met namen maken en steeds herhalen, maar nogmaals je kan niet als Ajax zijnde 10 spelers kopen en hopen dat er 1 of 2 voldoen, de selectie moest inkrimpen om gezond te worden, dat vergeet je voor het gemak. Ik zie ook dat je van der Vaart er niet bij hebt staan, die je zo graag terug zag komen als ik me niet vergis. En zo heb je altijd een lijst met spelers waarvan jij roept dat Ajax die moet kopen, nu weer Haps die zich eerst nog maar moet bewijzen en zo is er al heel wat voorbij gekomen. Doe jij nou de dingen waar jij goed in bent en laat Ajax lekker doen waar ze al jaren goed in zijn ( DE JEUGD) en hou op met mekkeren ( en schelden ) want je weet holle vaten klinken het ......
Allemaal subtop
Jaccio
 Jaccio - donderdag 17 augustus 2017 - 08:57   quote  deeplink  
Ik vind de discussie Overmars wel een interessante, op het gescheld en de persoonlijke aanvallen op sommige personen na.

Overmars heeft wat mij betreft zeer goed werk geleverd door Ajax weer financieel gezond te maken. Want laten we wel wezen, het was diep triest. We zijn sindsdien 4 keer kampioen geworden en stonden voor het eerst in 20 (?) jaar weer in een Europese finale.

Maar wat ik me afvraag.. Wat nu? Op deze weg doorgaan? incidenteel sportief succes behalen, maar wel financieel gezond blijven? Of moet je op een gegeven moment toch (verantwoorde) risico's gaan nemen?

Ik weet niet wat het plan is van Overmars & co. dus om die reden wil ik hem en argumenten van anderen over hem niet afvallen.

Maar ben echter wel benieuwd wat volgens jullie de volgende stap zou moeten zijn...

We moesten financieel gezond worden. Is gelukt
Er moest meer jeugd doorstromen. Is (wat mij betreft) ook gelukt

Is dit het? Of komt er meer?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 17 augustus 2017 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 08:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Is toch een antwoord? Haps is meer type Ajax dan Viergever en Dijks enz. Enz

Nog 1

Tadic Twente/Groningen
Dembélé Az
Djuricic Heerenveen
Chadli Agovv/Twente
Kostic Groningen

Allemaal subtop
Chadli ging vooraf dat overmars aan de slag ging, al naar Twente en Twente verkocht niet aan Nederlandse clubs.

Djuricic is niet geslaagd bij Benfica en op dat moment hadden wij Eriksen op die positie, dus hadden we hem niet nodig.

Kostic vind ik niet geweldig. Kan vast een betere vinden!

Toen Overmars in juni/ Julli 2012 werd aangesteld, ging dembele voor 12 miljoen pond van Fulham naar Spurs. Dus niet haalbaar.

Tadic tekende in mei 2012 een contract bij Twente. Twente verkocht niet aan Ajax. Dat heeft Munsterman vaak genoeg gezegd.

Dus ze waren al niet meer haalbaar of zo goed waren ze al niet.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 17 augustus 2017 - 09:17   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 augustus 2017 door Peterhs --
p111
 p111 - donderdag 17 augustus 2017 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
We hadden Mertens en Chadli al bij AGOVV kunnen kopen voor een zakcentje,aangeboden door John v/d Brom,maar daar haalden we onze neus voor op,toen is Mertens naar Utrecht gegaan en Chadli naar Twente en kijk waar ze nu voetballen.Dus er zitten weel degelijk ook in de eredivisie wel spelers die je beter maken maar je moet ze wel zien.Ik ben ook van mening dat op dit moment Ayoub zeer zeker beter is als Schone en onze eigen Urby een klasse beter is als Vierflop en Dijkje.
p111
 p111 - donderdag 17 augustus 2017 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 08:57 schreef Jaccio het volgende:
Ik vind de discussie Overmars wel een interessante, op het gescheld en de persoonlijke aanvallen op sommige personen na.

Overmars heeft wat mij betreft zeer goed werk geleverd door Ajax weer financieel gezond te maken. Want laten we wel wezen, het was diep triest. We zijn sindsdien 4 keer kampioen geworden en stonden voor het eerst in 20 (?) jaar weer in een Europese finale.

Maar wat ik me afvraag.. Wat nu? Op deze weg doorgaan? incidenteel sportief succes behalen, maar wel financieel gezond blijven? Of moet je op een gegeven moment toch (verantwoorde) risico's gaan nemen?

Ik weet niet wat het plan is van Overmars & co. dus om die reden wil ik hem en argumenten van anderen over hem niet afvallen.

Maar ben echter wel benieuwd wat volgens jullie de volgende stap zou moeten zijn...

We moesten financieel gezond worden. Is gelukt
Er moest meer jeugd doorstromen. Is (wat mij betreft) ook gelukt

Is dit het? Of komt er meer?
De discussie over bepaalde spelers kopen of niet kopen vind ik ook niet Overmars zijn pakketje,dat is meer een lichte kritiek naar de techn/verantw/mensen.Overmars heeft in mijn ogen zijn werk prima gedaan.
AkaS
 AkaS - donderdag 17 augustus 2017 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 09:31 schreef p111 het volgende:

[..]

We hadden Mertens en Chadli al bij AGOVV kunnen kopen voor een zakcentje,aangeboden door John v/d Brom,maar daar haalden we onze neus voor op,toen is Mertens naar Utrecht gegaan en Chadli naar Twente en kijk waar ze nu voetballen.Dus er zitten weel degelijk ook in de eredivisie wel spelers die je beter maken maar je moet ze wel zien.Ik ben ook van mening dat op dit moment Ayoub zeer zeker beter is als Schone en onze eigen Urby een klasse beter is als Vierflop en Dijkje.
Beste p111 (quote) en Warrior (vraagsteller),

Ik vind het een lastige vraag om te beantwoorden, maar sowieso zie ik deze vraag los van mijn persoonlijke kritiek op Overmars...

Hoewel... hij een paar jaar geleden Narsingh wilde halen en ik dit persoonlijk een goede zaak had gevonden... Echter was de wijze van handelen door Overmars niet als heel prettig ervaren en koos hij voor psv, waar hij niet uit de verf kwam. Maar wel een gemiste kans.

Zelfde geldt voor Bas Dost maar dat was volgens mij toedoen Rik v.d Boog...

Er lopen op dit moment geen jongens in de subtop die ik als directe versterking voor Ajax 1 zie.

Goede aankoop vond ik trouwens wel Sinkgraven als linker middenvelder, ik zag in hem een typische Ajax speler maar dat is er nog niet uitgekomen...

Wat betreft de quote...

Helemaal mee eens Chadli en Mertens speelden erg goed bij AGOVV en toen wij destijds voor de beker tegen hen speelden, overtuigden deze 2 volledig en ik heb nooit begrepen waarom Ajax hen niet probeerden te kopen???

Sulemani.... heb ik nooit begrepen maar dat is nu makkelijk praten, maar die zou ik no way voor dat geld hebben gekocht.

Quincy Menig... Hem zou ik graag nog een kans bieden.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 augustus 2017 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 09:59 schreef AkaS het volgende:

[..]

Beste p111 (quote) en Warrior (vraagsteller),

Ik vind het een lastige vraag om te beantwoorden, maar sowieso zie ik deze vraag los van mijn persoonlijke kritiek op Overmars...

Hoewel... hij een paar jaar geleden Narsingh wilde halen en ik dit persoonlijk een goede zaak had gevonden... Echter was de wijze van handelen door Overmars niet als heel prettig ervaren en koos hij voor psv, waar hij niet uit de verf kwam. Maar wel een gemiste kans.

Zelfde geldt voor Bas Dost maar dat was volgens mij toedoen Rik v.d Boog...

Er lopen op dit moment geen jongens in de subtop die ik als directe versterking voor Ajax 1 zie.

Goede aankoop vond ik trouwens wel Sinkgraven als linker middenvelder, ik zag in hem een typische Ajax speler maar dat is er nog niet uitgekomen...

Wat betreft de quote...

Helemaal mee eens Chadli en Mertens speelden erg goed bij AGOVV en toen wij destijds voor de beker tegen hen speelden, overtuigden deze 2 volledig en ik heb nooit begrepen waarom Ajax hen niet probeerden te kopen???

Sulemani.... heb ik nooit begrepen maar dat is nu makkelijk praten, maar die zou ik no way voor dat geld hebben gekocht.

Quincy Menig... Hem zou ik graag nog een kans bieden.
sulejmani was nog onder van basten ? en als ik me niet vergis die anderen waren ook onder het oude bestuur ?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 17 augustus 2017 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 21:17 schreef Rachid R. het volgende:
De kritieken die ik aan het adres van Marc Overmars lees-zowel hier als op andere forums- zijn niet bepaald mals te noemen. Echter vraag ik me toch weleens af, of dit wel terecht is.

Vandaar dat ik bepaalde roeptoeters even tot de orde wil roepen en ik me ter dege afvraag, of zij de juiste club wel supporteren en of je dan ook weet, wat de filosofie is van Ajax?

Ik ga ook alvast vertellen aan sommigen, dat het inmiddels 2017 is en dat de Eredivisie gelijk staat aan de Kroatische en Tsjechische competitie. Met andere woorden: Wij verkopen onze beste spelers aan de Engelse, Spaanse of Duitse competitie. Maar de beste spelers van die competities komen niet naar Nederland. Daarvoor moet je dus al uitwijken naar Colombia en of Brazilie. En daar voetballen de beste spelers ook al niet meer, vandaar dat je dus een goed scoutingsteam daar moet stallen, om de eventuele parels van de toekomst te kunnen kopen. Los van een aantal verwarde zaakwaarnemers daar, heb je nog best kans, dat er heel misschien iemand - en dan puur omdat Ajax nog steeds een grote naam heeft - in de Eredivisie wil spelen, om vervolgens de stap te maken naar een van de grotere competities, zoals reeds eerder vernoemd.

Mede door die wetenschap en een ver vooruitziende blik in 19Flintstone, heeft Ajax er dus voor gekozen, de jeugd dusdanig op te leiden, om niet net als bv PSV afhankelijk te zijn van de gemeente, of je reservekeeper te verkopen aan Vitesse, die vervolgens daar basiskeeper wordt, en dan maar besluit de reservekeeper van Vitesse te kopen, om die dan ook weer reservekeeper te maken. ( Van die filosofie snap ik dan weer niks)

Of nee ...Nog leuker: Feyenoord verkoopt in Juni twee verdedigers voor allebei 15 miljoen euro...dus samen 30 miljoen euro. Even een reminder: We hebben het over de kampioen van Nederland. Dus lees goed: 30 miljoen euro voor twee verdedigers. De loftrompet gaat uit voor ene M. Van Geel, ontvangt applaus, krijgt bloemen etc...... en twee maanden later gaat waarschijnlijk 1 verdediger van Ajax weg voor ( Joost mag het inmiddels weten) 40 ?? 50?? miljoen. Als hij dan al weggaat, want Ajax hoeft hem eigenlijk niet zonodig te verkopen en die positie heeft Ajax zichzelf verschaft door jarenlang goed beleid te voeren en spelers goed door te verkopen, waardoor de kas inmiddels behoorlijk gespekt is.

Maar Nee...Dan ga je op allerlei forums kijken...en Marc Overmars is een lul, Netto Overmars, etc etc

Tuurlijk...Want die mensen die dat dus roepen hebben waarschijnlijk allemaal een topfunctie of hebben jarenlange ervaring in een vergelijkbare branche om dit ook optimaal te kunnen beoordelen. De ene na de andere intellectuele azijnzeiker denkt het allemaal te weten en haalt zijn of haar informatie van mensen of media, die het ook allemaal denken te weten.

Kuddediergedrag wordt het ook weleens genoemd. Laat ik dan een van de weinigen zijn, die vindt dat het werk van Marc Overmars en consorten echt wordt onderschat en los van dat feit. lijkt het me ook wel algemeen bekend, dat je niet voor ieder mondje kan koken in deze tak van sport.

Zo, dit was mijn positieve pleidooi voor Marc Overmars. Dit was mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen.
Welkom en kom eens vaker langs zou ik zeggen!

Mooie duidelijke taal die de spijker op de kop slaat.

+1
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 17 augustus 2017 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 23:53 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wat een slappe ouwehoer reactie is dit zeg. En nog bijval krijgen ook. Pff

En vooral bijval van mensen die altijd schreeuwen om onderbouwing. En roepen iets over open deuren intrappen...

Nou dit is toch echt wel een gevalletje open deur en geen enkel argument dat hout snijdt ten aanzien van de werkelijke kritiek op Overmars.

Volgens mij snapt iedereen hier dat wanneer een speler van Ajax dusdanig uitblinkt zoals Sanchez hii interesse wekt van clubs en competities waar wij financieel niet tegenop kunnen.

Mijn argumenten heb ik nu al zo vaak geuit dat ik dat niet nogmaals ga herhalen.

Maar welkom Rachid! :-)
Welke argumenten toon jij dan?
:^)
Jaccio
 Jaccio - donderdag 17 augustus 2017 - 10:45   quote  deeplink  
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=311143&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

mooi. Let the games begin
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 augustus 2017 - 10:53   quote  deeplink  
probleem is wel dat als het een lastminute vertrek word er geen vervanger is gehaald en die ook dan niet meer gehaald kan worden..
hjf
 hjf - donderdag 17 augustus 2017 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Een goeie zaak. Nu Barcelona nog en de prijs gaat over de € 50 mln. En ik denk dat Barcelona hem heel goed kan gebruiken.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 17 augustus 2017 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 10:53 schreef nummer10 het volgende:
probleem is wel dat als het een lastminute vertrek word er geen vervanger is gehaald en die ook dan niet meer gehaald kan worden..
Ik ga er eigenlijk toch wel van uit dat ze al bezig zijn met een vervanger.
Zou dom zijn als dat niet zo zou zijn tenminste
Jaccio
 Jaccio - donderdag 17 augustus 2017 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 10:55 schreef hjf het volgende:

[..]

Een goeie zaak. Nu Barcelona nog en de prijs gaat over de € 50 mln. En ik denk dat Barcelona hem heel goed kan gebruiken.
Zeker weten. Die verdediging daar is niet om aan te zien op het moment
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 17 augustus 2017 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 10:53 schreef nummer10 het volgende:
probleem is wel dat als het een lastminute vertrek word er geen vervanger is gehaald en die ook dan niet meer gehaald kan worden..
Kijk en daar mag je Overmars en het TH dan wel de schuld van geven. Ze hebben nu al een week de tijd gehad om in ieder geval zich op vervangers te focussen. Dus als dat niet gebeurt is de kritiek terecht.
AkaS
 AkaS - donderdag 17 augustus 2017 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2017 - 10:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

sulejmani was nog onder van basten ? en als ik me niet vergis die anderen waren ook onder het oude bestuur ?
klopt. Zeg ik toch ook... de vraag op zich zie ik los van Overmars.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1447980