BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 12:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Uiteindelijk niks gewonnen. En slechts een wedstrijd of acht goed gespeeld. Dat wordt nu allemaal veel romantischer gemaakt dan de werkelijkheid.
Ja, klopt. Maar je moet toegeven dat er iets heel moois gebeurde met het team. En een Europese finale is al een prijs opzich, beetje denigrerend om dan te zeggen dat ze niks gewonnen hebben.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 12:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als je nog weet hoeveel biertjes je teveel op hebt dan valt het nog wel mee:)
Haha dat hoor ik weleens inderdaad.
Ik laat die 3 extra biertjes lekker staan voortaan. Niks voor mij
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 13:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als hij was gebleven en door had kunnen groeien waar die meebezig was had de groep er nu heel anders voor gestaan..
Dat denk je.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:39   quote  deeplink  
"Bij Ajax zou er boosheid onder de eigen talenten zijn ontstaan vanwege de scheve salarisverhouding. Dat meldt De Telegraaf. Talenten als Matthijs de Ligt, Donny van de Beek en Justin Kluivert vinden het volgens de krant niet vreemd dat de directie van Ajax zich houdt aan de salarisopbouw voor eigen jeugd.

Maar dat spelers als Joël Veltman, Lasse Schöne en zelfs winteraankoop David Neres het maximale salaris verdienen, zorgt voor boze gezichten in de kleedkamer. Davinson Sánchez Ook Davinson Sánchez zou erg ongelukkig zijn geweest over de salarissen bij Ajax. De kersverse aanwinst van Tottenham Hotspur hekelde zich aan Ajax omdat de club pas na de interesse vanuit Engeland bereid was om een sterk verbeterd contract aan te bieden.

Volgens De Telegraaf zijn er nog altijd enkele spelers binnen de Ajax-selectie die nadenken over een vertrek uit Amsterdam vanwege de huidige situatie bij de club."
p111
 p111 - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:40   quote  deeplink  
Hierbij de mening van Douglas de sprinttrainer bij Ajax.
=========================================================
De snelste Cassiera en tweede is en hij noemt het een geweldenaar Frenkie de Jong.
=================================================================================
Ik heb hem nog naar Schone gevraagd die stond helaas niet op zijn lijst
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:41   quote  deeplink  
Inferieure mensen zijn feitelijk niet instaat om effectief en juist te kunnen handelen. En wat ik eerder zei: er komt nu alleen maar meer informatie naar buiten.

Er wordt steeds meer duidelijk dat Ajax door mensen wordt geleid die daar niet moeten zijn.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 13:31 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar je moet toegeven dat er iets heel moois gebeurde met het team. En een Europese finale is al een prijs opzich, beetje denigrerend om dan te zeggen dat ze niks gewonnen hebben.
Een finale is geen prijs. Als je hem verliest ben je als ploeg slechts een verliezer. Als club kan je wel zeggen dat je goed bezig bent.

Overigens begon er pas wat te groeien na Kopenhagen. En hebben we maar een pot of 7 echt goed gespeeld. Voor die tijd was het spel vaak om te janken en vaak gewoon niet om aan te zien. Lees ook daarvoor alle wedstrijd topics voor maart maar terug.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 13:41 schreef Bobby1972 het volgende:
Inferieure mensen zijn feitelijk niet instaat om effectief en juist te kunnen handelen. En wat ik eerder zei: er komt nu alleen maar meer informatie naar buiten.

Er wordt steeds meer duidelijk dat Ajax door mensen wordt geleid die daar niet moeten zijn.
Waarom geloof je dat wat je verhaal staaft wel en zijn de andere berichten onzin?

Overigens een vrij logisch verhaal het salaris. En vervelend dat andere jongens dat niet leuk vinden. Maar wat moet je dan doen?

Je gaat geen nieuwe topspelers kopen als je ze niet die maximale schaal geeft.
Brandje
 Brandje - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 13:41 schreef Bobby1972 het volgende:
Inferieure mensen zijn feitelijk niet instaat om effectief en juist te kunnen handelen. En wat ik eerder zei: er komt nu alleen maar meer informatie naar buiten.

Er wordt steeds meer duidelijk dat Ajax door mensen wordt geleid die daar niet moeten zijn.
Jij hebt wel wat met het woord inferieur of niet?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 augustus 2017 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 13:54 schreef Brandje het volgende:

[..]

Jij hebt wel wat met het woord inferieur of niet?
Het wil lijken alsof hij een beetje slim uit de hoek komt! ;-)

Best wel inferieur antwoord van mij! Hahaha
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 augustus 2017 - 14:41   quote  deeplink  
Die Wöber is trouwens wel een echte baas hoor. Speelt erg volwassen.
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 augustus 2017 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 13:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Een finale is geen prijs. Als je hem verliest ben je als ploeg slechts een verliezer. Als club kan je wel zeggen dat je goed bezig bent.

Overigens begon er pas wat te groeien na Kopenhagen. En hebben we maar een pot of 7 echt goed gespeeld. Voor die tijd was het spel vaak om te janken en vaak gewoon niet om aan te zien. Lees ook daarvoor alle wedstrijd topics voor maart maar terug.
Ja, klopt wederom. Maar waarom hebben we Bosz dan niet gehouden? Dan pas konden we echt verder borduren op de ingeslagen weg. Nu kunnen we weer opnieuw beginnen en alleen maar hopen op een seizoen als dat van vorig jaar. Echt heel erg dom. Never change a winning team, reinforce it. Maar nee, we moeten theoretisch de beste keuzes blijven maken... slap geouwehoer is het. Vorig jaar leek het weer op voetbal, nu is dat weer helemaal kapot.

De nabeschouwing van Keizer direct na Rosenborg.. echt zwak. Diepe crossballen achter de verdediging. Dat was het plan. Lekker met Youness die altijd breed of achteruit loopt. Lekker met Dolberg die de betekenis van oorlog nog op moet zoeken. Lekker met Neres die totaal geen vertrouwen krijg. Lekker met Kluivert op de bank die keer op keer laat zien juist in de diepte te willen voetballen. Lekker met Cerny niet eens in de selectie, diepte en snelheid zijn zijn wapens. Lekker met Ziyech die er totaal geen zak om geeft. Theoretisch zal het best kunnen werken Keizer, maar wat een slappe hap zeg.

Eeuwig zonde dat we niet door hebben gepakt na een geweldig seizoen vorig jaar. Had Bosz zijn zin gegeven en had er 4 volwaardige versterkingen bij gehaald. Spijkerman, L'ami en Bergkamp een andere rol gegeven. Spijkerman zit er al te lang, L'ami kan alleen zijn klapbordje laten zien aan invallers en Bergkamp kijkt niet eens alle wedstrijden... wat jammer dat de directie, het technisch hart en/of de rvc niet in staat zijn dit te zien. Echt echt heel erg dit.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2017 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 15:13 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ja, klopt wederom. Maar waarom hebben we Bosz dan niet gehouden? Dan pas konden we echt verder borduren op de ingeslagen weg. Nu kunnen we weer opnieuw beginnen en alleen maar hopen op een seizoen als dat van vorig jaar. Echt heel erg dom. Never change a winning team, reinforce it. Maar nee, we moeten theoretisch de beste keuzes blijven maken... slap geouwehoer is het. Vorig jaar leek het weer op voetbal, nu is dat weer helemaal kapot.

De nabeschouwing van Keizer direct na Rosenborg.. echt zwak. Diepe crossballen achter de verdediging. Dat was het plan. Lekker met Youness die altijd breed of achteruit loopt. Lekker met Dolberg die de betekenis van oorlog nog op moet zoeken. Lekker met Neres die totaal geen vertrouwen krijg. Lekker met Kluivert op de bank die keer op keer laat zien juist in de diepte te willen voetballen. Lekker met Cerny niet eens in de selectie, diepte en snelheid zijn zijn wapens. Lekker met Ziyech die er totaal geen zak om geeft. Theoretisch zal het best kunnen werken Keizer, maar wat een slappe hap zeg.

Eeuwig zonde dat we niet door hebben gepakt na een geweldig seizoen vorig jaar. Had Bosz zijn zin gegeven en had er 4 volwaardige versterkingen bij gehaald. Spijkerman, L'ami en Bergkamp een andere rol gegeven. Spijkerman zit er al te lang, L'ami kan alleen zijn klapbordje laten zien aan invallers en Bergkamp kijkt niet eens alle wedstrijden... wat jammer dat de directie, het technisch hart en/of de rvc niet in staat zijn dit te zien. Echt echt heel erg dit.
nkks aan toetevoegen.. behalve dat gezever over plan a en b... lange ballen.. dat is NIET voorborduren op het spel van vorig jaar.. en al helemaal niet wat keizer liet zien in jong.. dus wie verzinnen deze dingen ? keizer zelf ? geloof er niks van...
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 15:13 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ja, klopt wederom. Maar waarom hebben we Bosz dan niet gehouden? Dan pas konden we echt verder borduren op de ingeslagen weg. Nu kunnen we weer opnieuw beginnen en alleen maar hopen op een seizoen als dat van vorig jaar. Echt heel erg dom. Never change a winning team, reinforce it. Maar nee, we moeten theoretisch de beste keuzes blijven maken... slap geouwehoer is het. Vorig jaar leek het weer op voetbal, nu is dat weer helemaal kapot.

De nabeschouwing van Keizer direct na Rosenborg.. echt zwak. Diepe crossballen achter de verdediging. Dat was het plan. Lekker met Youness die altijd breed of achteruit loopt. Lekker met Dolberg die de betekenis van oorlog nog op moet zoeken. Lekker met Neres die totaal geen vertrouwen krijg. Lekker met Kluivert op de bank die keer op keer laat zien juist in de diepte te willen voetballen. Lekker met Cerny niet eens in de selectie, diepte en snelheid zijn zijn wapens. Lekker met Ziyech die er totaal geen zak om geeft. Theoretisch zal het best kunnen werken Keizer, maar wat een slappe hap zeg.

Eeuwig zonde dat we niet door hebben gepakt na een geweldig seizoen vorig jaar. Had Bosz zijn zin gegeven en had er 4 volwaardige versterkingen bij gehaald. Spijkerman, L'ami en Bergkamp een andere rol gegeven. Spijkerman zit er al te lang, L'ami kan alleen zijn klapbordje laten zien aan invallers en Bergkamp kijkt niet eens alle wedstrijden... wat jammer dat de directie, het technisch hart en/of de rvc niet in staat zijn dit te zien. Echt echt heel erg dit.
Tsjaa. Bosz heeft dat gewoon op het spits gedreven. Hij had van mij ook wel verder mogen gaan want die 7 goede potjes waren wel echt goed.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 15:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nkks aan toetevoegen.. behalve dat gezever over plan a en b... lange ballen.. dat is NIET voorborduren op het spel van vorig jaar.. en al helemaal niet wat keizer liet zien in jong.. dus wie verzinnen deze dingen ? keizer zelf ? geloof er niks van...
Ze hebben het over een plan b. En dat is ook niet meer dan logisch. Dat ontbrak er vorig jaar ook aan en is typisch Nederlands. Met maar op 1 manier kunnen voetballen kunnen maar heel weinig ploegen winnen. Zelfs real en Bayern wonnen de laatste jaren al hun prijzen door juist tactisch sterk te zijn en verschillende dingen te kunnen.

Ajax had in de finale geen enkel plan b. Daarom verloor je ook kansloos.
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 augustus 2017 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 15:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Tsjaa. Bosz heeft dat gewoon op het spits gedreven. Hij had van mij ook wel verder mogen gaan want die 7 goede potjes waren wel echt goed.
Ik denk niet dat het dan aan Bosz lag, zoals ik hiervoor ook al uitgebreid vertelde. Het ligt dan toch 100% aan de directie/th/rvc..?

Dan waren die 7 potjes 14 potjes geworden.. jaar erop nog meer.
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 augustus 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 16:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze hebben het over een plan b. En dat is ook niet meer dan logisch. Dat ontbrak er vorig jaar ook aan en is typisch Nederlands. Met maar op 1 manier kunnen voetballen kunnen maar heel weinig ploegen winnen. Zelfs real en Bayern wonnen de laatste jaren al hun prijzen door juist tactisch sterk te zijn en verschillende dingen te kunnen.

Ajax had in de finale geen enkel plan b. Daarom verloor je ook kansloos.
Ik denk dat hij bedoeld dat 'plan A' nu al 'plan B' is.. lange ballen achter de verdediging was vorig jaar een mooi plan B geweest, maar thuis tegen Rosenborg?
Brandje
 Brandje - zaterdag 19 augustus 2017 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 13:00 schreef p111 het volgende:

[..]

Met alle respect Brandje als Viergever en Dijks gratis weg lopen lig ik daar niet van wakker ze horen ook gewoon niet in Ajax 1 thuis.Wat me wel irriteert is dat we nog steeds geen links en geen rechts back hebben.Wat me ook irriteert is dat die Noren zeggen wat ik ook al een tijd zie dat zij Dolberg op een oude man vinden lijken.Dat zijn dingen wat ik niet begrijp hij loopt er zo mistroostig bij en is zo weinig aan de bal, ik vraag mij af ligt het allemaal aan de toevoer of is hij zo moeilijk te bereiken daar maak ik mij zorgen om.Ajax heeft in mijn ogen zeker gefaald om op tijd backups aan te trekken in de verdediging en ook een goede 6 op het middenveld een powerman,Schone is over en uit.
Frenkie is een prima talent en zeker aanvallend een geweldenaar,misschien verdedigend nog wat wisselvallig maar met Schone heb je zowel aanvallend als verdedigend niks,dus op dit moment zie ik in iedergeval als verbetering Frenkie voor Schone.Dan had ik ook wel Larson als backup van Younes willen zien als de prijs tenminste redelijk is,maar dat zal wel hij gaat nu naar Feyenoord en die zullen echt geen hoofdprijs betaald hebben.
Of jij of ik ze nu wel of niet goed genoeg vinden vind ik niet zo belangrijk. Het zijn beide basisspelers en zoals het er nu naar uit ziet blijven ze dat ook wel even. Dus het is bespottelijk dat twee basisspelers gratis de deur uitlopen. Dan had je Tete ook wel aan zijn contract kunnen houden?!
Nu willen ze weer een jonge centrale verdediger halen voor 10 miljoen maar we hebben geen CV nodig. We hebben er vier maar twee ervan spelen back. Ik hoop daarom echt dat die Colombiaan wat is en dan Veltman maar centraal want je aanvoerder op de bank zetten doen ze toch niet. Dan heb je inderdaad nog een goede linksback nodig en een echte nummer 6 en misschien dat het dan nog wat wordt.
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 augustus 2017 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 16:57 schreef Brandje het volgende:

[..]

Of jij of ik ze nu wel of niet goed genoeg vinden vind ik niet zo belangrijk. Het zijn beide basisspelers en zoals het er nu naar uit ziet blijven ze dat ook wel even. Dus het is bespottelijk dat twee basisspelers gratis de deur uitlopen. Dan had je Tete ook wel aan zijn contract kunnen houden?!
Nu willen ze weer een jonge centrale verdediger halen voor 10 miljoen maar we hebben geen CV nodig. We hebben er vier maar twee ervan spelen back. Ik hoop daarom echt dat die Colombiaan wat is en dan Veltman maar centraal want je aanvoerder op de bank zetten doen ze toch niet. Dan heb je inderdaad nog een goede linksback nodig en een echte nummer 6 en misschien dat het dan nog wat wordt.
Voorhoede! Je moet goals maken om te winnen. Niet de verdediging of middenveld zijn belangrijk. Dat zal allemaal wel, de voorhoede moet goals maken. Dat dat niet gebeurd ligt aan de kwaliteit van de aanval. Ik begin te begrijpen waarom Bosz vasthield aan Youness en Traore..
Brandje
 Brandje - zaterdag 19 augustus 2017 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 17:04 schreef JOOD het volgende:

[..]

Voorhoede! Je moet goals maken om te winnen. Niet de verdediging of middenveld zijn belangrijk. Dat zal allemaal wel, de voorhoede moet goals maken. Dat dat niet gebeurd ligt aan de kwaliteit van de aanval. Ik begin te begrijpen waarom Bosz vasthield aan Youness en Traore..
Hoezo? Younes speelt nu ook
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 16:47 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het dan aan Bosz lag, zoals ik hiervoor ook al uitgebreid vertelde. Het ligt dan toch 100% aan de directie/th/rvc..?

Dan waren die 7 potjes 14 potjes geworden.. jaar erop nog meer.
Er was niets aan de hand. Toen kwam Dortmund. Daarna heeft hij het gewoon op het spits gedreven. Veel heeft met de rvc te maken. Maar dat van Bosz niet.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 17:04 schreef JOOD het volgende:

[..]

Voorhoede! Je moet goals maken om te winnen. Niet de verdediging of middenveld zijn belangrijk. Dat zal allemaal wel, de voorhoede moet goals maken. Dat dat niet gebeurd ligt aan de kwaliteit van de aanval. Ik begin te begrijpen waarom Bosz vasthield aan Youness en Traore..
Alle linies zijn belangrijk. Niet alleen de aanval.
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 augustus 2017 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 17:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Er was niets aan de hand. Toen kwam Dortmund. Daarna heeft hij het gewoon op het spits gedreven. Veel heeft met de rvc te maken. Maar dat van Bosz niet.
Hij heeft het misschien kracht bij gezet. Maar Ajax laat hem gewoon gaan! Ze tekenen toch godverdomme een contract voor meerdere jaren! Hou ze er dan aan man! Zeer zwak, bleekjes, net niet, ondoortastend enz enz. Goed voorbeeld doet goed volgen.
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 augustus 2017 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 17:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Alle linies zijn belangrijk. Niet alleen de aanval.
Klopt, maar verdediging en middenveld zijn zo slecht nog niet. Je moet als Ajax zijnde gewoon minimaal 2x scoren per wedstrijd. En al helemaal als je 70% balbezit hebt. Dat ligt gewoon aan de kwaliteit van de spelers hoor. De tegenstander staat niet per ongeluk in de weg, wij zijn niet goed genoeg.
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 augustus 2017 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 17:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoezo? Younes speelt nu ook
Ik bedoel dat Bosz vorig jaar geen betere opties had. Nu is het allemaal nog minder lijkt wel.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 17:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

Hij heeft het misschien kracht bij gezet. Maar Ajax laat hem gewoon gaan! Ze tekenen toch godverdomme een contract voor meerdere jaren! Hou ze er dan aan man! Zeer zwak, bleekjes, net niet, ondoortastend enz enz. Goed voorbeeld doet goed volgen.
Als iemand weg wil is er geen houden aan. Dat zie je overal en altijd. Ook voor een trainer geld dat.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 17:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt, maar verdediging en middenveld zijn zo slecht nog niet. Je moet als Ajax zijnde gewoon minimaal 2x scoren per wedstrijd. En al helemaal als je 70% balbezit hebt. Dat ligt gewoon aan de kwaliteit van de spelers hoor. De tegenstander staat niet per ongeluk in de weg, wij zijn niet goed genoeg.
Juist het verdedigende deel is nu heel erg slecht.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 17:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik bedoel dat Bosz vorig jaar geen betere opties had. Nu is het allemaal nog minder lijkt wel.
Die had zeker wel meerdere opties. Cerny en muric aan het begin van het seizoen. Ghazi niet te vergeten. En later Kluivert en Neres.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 19 augustus 2017 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 18:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist het verdedigende deel is nu heel erg slecht.
Elke linie heeft zijn zwakheden. Vorig seizoen was je as super nu niets meer van over zonder Sanchez en Klaassen. Gaat echt lastig worden dit seizoen.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 20:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Elke linie heeft zijn zwakheden. Vorig seizoen was je as super nu niets meer van over zonder Sanchez en Klaassen. Gaat echt lastig worden dit seizoen.
Vorig jaar was het elftal tot aan eind februari helemaal niet super maar juist vaak gewoon zwak.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 augustus 2017 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Vorig jaar was het elftal tot aan eind februari helemaal niet super maar juist vaak gewoon zwak.
onder deboer elk seizoen tot na de winterstop.. hoeveel jaar ?
nummer10
 nummer10 - zondag 20 augustus 2017 - 01:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Vorig jaar was het elftal tot aan eind februari helemaal niet super maar juist vaak gewoon zwak.
lekker handje boven de kop houden pik..
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 03:15   quote  deeplink  
Nee dat zijn feiten.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 augustus 2017 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Vorig jaar was het elftal tot aan eind februari helemaal niet super maar juist vaak gewoon zwak.
Kwalitatief gezien bedoel ik zeg ook niet dat het gelijk liep..
AkaS
 AkaS - zondag 20 augustus 2017 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 15:13 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ja, klopt wederom. Maar waarom hebben we Bosz dan niet gehouden? Dan pas konden we echt verder borduren op de ingeslagen weg. Nu kunnen we weer opnieuw beginnen en alleen maar hopen op een seizoen als dat van vorig jaar. Echt heel erg dom. Never change a winning team, reinforce it. Maar nee, we moeten theoretisch de beste keuzes blijven maken... slap geouwehoer is het. Vorig jaar leek het weer op voetbal, nu is dat weer helemaal kapot.

De nabeschouwing van Keizer direct na Rosenborg.. echt zwak. Diepe crossballen achter de verdediging. Dat was het plan. Lekker met Youness die altijd breed of achteruit loopt. Lekker met Dolberg die de betekenis van oorlog nog op moet zoeken. Lekker met Neres die totaal geen vertrouwen krijg. Lekker met Kluivert op de bank die keer op keer laat zien juist in de diepte te willen voetballen. Lekker met Cerny niet eens in de selectie, diepte en snelheid zijn zijn wapens. Lekker met Ziyech die er totaal geen zak om geeft. Theoretisch zal het best kunnen werken Keizer, maar wat een slappe hap zeg.

Eeuwig zonde dat we niet door hebben gepakt na een geweldig seizoen vorig jaar. Had Bosz zijn zin gegeven en had er 4 volwaardige versterkingen bij gehaald. Spijkerman, L'ami en Bergkamp een andere rol gegeven. Spijkerman zit er al te lang, L'ami kan alleen zijn klapbordje laten zien aan invallers en Bergkamp kijkt niet eens alle wedstrijden... wat jammer dat de directie, het technisch hart en/of de rvc niet in staat zijn dit te zien. Echt echt heel erg dit.
Zeker jammer, al had ik ook mijn bedenkingen bij Bosz
remco k
 remco k - zondag 20 augustus 2017 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 01:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

onder deboer elk seizoen tot na de winterstop.. hoeveel jaar ?
Oneens. Vaak zat gewoon prima spel. Daarnaast bleef zowat de gehele selectie bij elkaar dat jaar dat Bosz begon
JOOD
 JOOD - zondag 20 augustus 2017 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 09:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Oneens. Vaak zat gewoon prima spel. Daarnaast bleef zowat de gehele selectie bij elkaar dat jaar dat Bosz begon
Kwaliteit was het probleem. Let vandaag maar op de impact van de wissels Schöne-De Jong en Dolberg-Huntelaar. Dan snap je wat ik bedoel.
hjf
 hjf - zondag 20 augustus 2017 - 10:52   quote  deeplink  
Ik zou als ik jullie was niet meer terug gaan kijken. Heeft totaal geen zin. Is verledentijd. We moeten naar het heden en vooral de toekomst kijken. Met het heden ziet het er zeer armoedig (en Ajax onwaardig) uit en voor de toekomst zal er een mega kapitaalinjectie nodig zijn om weer een titelwaardig selectie te krijgen. Nog even door selecteren en een aantal zeer goede en talentvolle spelers halen, die binnen het Ajax systeem kunnen spelen. En ik beschouw dit seizoen als bijna verloren, maar we moeten nu wel duidelijke keuzes gaan maken. Ik weet inmiddels dat jullie mij toch links laten liggen en verwacht daarom ook geen enkele reactie van jullie hierop.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 augustus 2017 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 09:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Oneens. Vaak zat gewoon prima spel. Daarnaast bleef zowat de gehele selectie bij elkaar dat jaar dat Bosz begon
andere speelstijl hanteren.. en je vond de potten goed van ajax toen ? ja ze wonnen hadden veel balbezit.. maar niet zoals ajax dient tespelen.. en zelfs bergkamp had daat kritiek op..
nummer10
 nummer10 - zondag 20 augustus 2017 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 10:52 schreef hjf het volgende:
Ik zou als ik jullie was niet meer terug gaan kijken. Heeft totaal geen zin. Is verledentijd. We moeten naar het heden en vooral de toekomst kijken. Met het heden ziet het er zeer armoedig (en Ajax onwaardig) uit en voor de toekomst zal er een mega kapitaalinjectie nodig zijn om weer een titelwaardig selectie te krijgen. Nog even door selecteren en een aantal zeer goede en talentvolle spelers halen, die binnen het Ajax systeem kunnen spelen. En ik beschouw dit seizoen als bijna verloren, maar we moeten nu wel duidelijke keuzes gaan maken. Ik weet inmiddels dat jullie mij toch links laten liggen en verwacht daarom ook geen enkele reactie van jullie hierop.
zou ik het maar doen dan.. :P ben je met je eens al zal die injectie uitblijven.. wat ik wel zie is dat marc voor de toekomst inkoopt.. wellicht juist omdat ervaren spelers niet willen komen.. dus gokt marc op een gouden jeugd groep..
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 11:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

andere speelstijl hanteren.. en je vond de potten goed van ajax toen ? ja ze wonnen hadden veel balbezit.. maar niet zoals ajax dient tespelen.. en zelfs bergkamp had daat kritiek op..
In de eerste 2.5 jaar prima. Vooral Eriksen zorgde daarvoor. De laatste 2.5 jaar waren een drama
Eide
 Eide - zondag 20 augustus 2017 - 12:02   quote  deeplink  
AJAX GAAT VER VOOR WÖBER

Ajax hoopt op korte termijn Maximilian Wöber (19) in te lijven. De Amsterdammers zijn in onderhandeling met Rapid Wien over de afkoopsom van de linksbenige centrumverdediger, met wie ook al wordt gesproken. Dat bevestigen bronnen rond Ajax.

Directeur spelerszaken Marc Overmars zou bereid zijn ver te gaan voor het Oostenrijkse talent, dat vorig seizoen tot 25 duels voor Rapid Wien kwam en dit seizoen tot dusver alle vier de competitiewedstrijden van begin tot einde speelde. Rapid Wien veegde een eerste bod van vijf miljoen euro van tafel. Ajax staat op het punt een nieuw bod uit te brengen.

Dat Ajax serieus werk maakt van Wöber blijkt ook uit het feit dat hij enige tijd terug al door Overmars werd rondgeleid op De Toekomst en door de ArenA. Na het vertrek van Davinson Sanchez is Ajax naarstig op zoek naar een of twee verdedigers. Het voordeel van de Oostenrijkse jeugdinternational is dat hij ook als linksback en controlerende middenvelder uit de voeten kan.

Bron
Eide
 Eide - zondag 20 augustus 2017 - 12:06   quote  deeplink  
Wöber is een 1.88 grote linkspoot die alle Oostenrijkse nationale beloftenelftallen heeft doorlopen. Hij ligt nog tot 2019 vast en is een vaste waarde bij Rapid.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 augustus 2017 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 11:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

In de eerste 2.5 jaar prima. Vooral Eriksen zorgde daarvoor. De laatste 2.5 jaar waren een drama
klopt, en toch had dit ook temaken met de zwakte van de rest, neemt niet weg dat die eerste 2.5 jaar indd gewoon in de eredivisie goed waren..
nummer10
 nummer10 - zondag 20 augustus 2017 - 12:10   quote  deeplink  
ja wober... 19 jaar, talent.. hebben we die al niet genoeg ? we willen toch directe versterkingen met ervaring ? gelukkig kan wober ook linksback.. denk dat het achterin straks zo staat..

columbiaan veltman deligt wober..

maar de wissels dan ? moet dus simpel weg veel meer bij

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2017 door nummer10 --
Eide
 Eide - zondag 20 augustus 2017 - 12:13   quote  deeplink  
Eriksen, Blind, Vertonghen, Alderweireld. Zijn toch jongens waar je makkelijker mee speelt als sommige anderen die we hebben gehad. Je speelt naar de kwaliteit die je hebt, niet naar waar je op hoopt.
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 12:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt, en toch had dit ook temaken met de zwakte van de rest, neemt niet weg dat die eerste 2.5 jaar indd gewoon in de eredivisie goed waren..
In de Cl werd het ook beter alleen waren de pogingen kut.

Toen speelden we ploegen helemaal kapot
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 12:10 schreef nummer10 het volgende:
ja wober... 19 jaar, talent.. hebben we die al niet genoeg ? we willen toch directe versterkingen met ervaring ? gelukkig kan wober ook linksback.. denk dat het achterin straks zo staat..

columbiaan veltman deligt wober..

maar de wissels dan ? moet dus simpel weg veel meer bij
En toch speelt die gast zo volwassen als wat. Prima speler.

Dan nog een CV, een 6 en een aanvaller.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 augustus 2017 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 12:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

In de Cl werd het ook beter alleen waren de pogingen kut.

Toen speelden we ploegen helemaal kapot
moet ook !!
Ajax30
 Ajax30 - zondag 20 augustus 2017 - 13:19   quote  deeplink  
Ik hoorde iets over (ter hidde van Twente)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5146
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1357209