BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 06 januari 2018 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 14:50 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Waarom, we hebben Huntelaar, Casierra en Sierhuis.
Precies.
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 14:50 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Waarom, we hebben Huntelaar, Casierra en Sierhuis.
Bovendien is Bande meer een vleugelspeler.
Dat zei de media, maar heb me er een klein beetje in verdiept, maar hij speelt echt iedere keer op 9 of als valse spits.

Cassierra zal ik nooit begrijpen, die mag van mij zo de basis in, maar krijgt geen kans. Sierhuis vind ik te statisch persoonlijk gezegd. Kan niet goed in ons systeem spelen denk ik
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 januari 2018 - 15:28   quote  deeplink  
De laatste 5 wedstrijden speelt hij schaduwspits. En hij rendeert daar echt totaal niet. Daarvoor speelde hij altijd linksbuiten en toen scoorde hij wel veel.

Dus dan zou ik het zeker eerst met Huntelaar en Cassiera proberen.
Robinho
 Robinho - zaterdag 06 januari 2018 - 15:50   quote  deeplink  
Siem hebben we ook nog achter de hand voor in de punt.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 15:58   quote  deeplink  
huntelaar dus 1.. dus heel makkelijk de aanvoerdersband bij hem om de arm... zie hem daarna ook niet 123 weer uit de basis gespeelt zijn door dolberg...
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 15:28 schreef NatjosFC het volgende:
De laatste 5 wedstrijden speelt hij schaduwspits. En hij rendeert daar echt totaal niet. Daarvoor speelde hij altijd linksbuiten en toen scoorde hij wel veel.

Dus dan zou ik het zeker eerst met Huntelaar en Cassiera proberen.
Mechelen speelt 4-2-2-2. Hoe dan?
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 januari 2018 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 17:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mechelen speelt 4-2-2-2. Hoe dan?
Het verschilt bij Mechelen per speelronde. Ze begonnen de competitie in een soort 442 en schakelden daarna al snel over naar een 433. In de wedstrijden waarin Bandé uitblonk, Sint truiden thuis bijvoorbeeld, gewoon 433. Bovendien in die wedstrijden speelde Bandé steevast vanaf links. Pas eind november/ begin december overgeschakeld naar een 4411/4222 met Bandé achter de spits. Overigens met een dramatisch rendement.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 januari 2018 door NatjosFC --
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 20:19 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Het verschilt bij Mechelen per speelronde. Ze begonnen de competitie in een soort 442 en schakelden daarna al snel over naar een 433. In de wedstrijden waarin Bandé uitblonk, Sint truiden thuis bijvoorbeeld, gewoon 433. Bovendien in die wedstrijden speelde Bandé steevast vanaf links. Pas eind november/ begin december overgeschakeld naar een 4411/4222 met Bandé achter de spits. Overigens met een dramatisch rendement.
Mechelen speelde altijd op papier 4-2-3-1. In de werkelijkheid hebben ze zo echter nooit gespeeld. Het is echt Bande en hun vaste spits Petersen voorin en Mats Rits en Messaoudi erachter.
bahbah
 bahbah - zaterdag 06 januari 2018 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 15:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat zei de media, maar heb me er een klein beetje in verdiept, maar hij speelt echt iedere keer op 9 of als valse spits.

Cassierra zal ik nooit begrijpen, die mag van mij zo de basis in, maar krijgt geen kans. Sierhuis vind ik te statisch persoonlijk gezegd. Kan niet goed in ons systeem spelen denk ik
Dolberg ligt er 2 maanden uit dus Cassiera zal kans krijgen....
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 januari 2018 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 22:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mechelen speelde altijd op papier 4-2-3-1. In de werkelijkheid hebben ze zo echter nooit gespeeld. Het is echt Bande en hun vaste spits Petersen voorin en Mats Rits en Messaoudi erachter.
Dan heb jij andere informatie.

Volgens de bronnen die ik vertrouw en gebruik is dat niet zo.
Loetje
 Loetje - zondag 07 januari 2018 - 03:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 23:34 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dan heb jij andere informatie.

Volgens de bronnen die ik vertrouw en gebruik is dat niet zo.
Me bronnen zijn enkel de wedstrijden die ik zélf zie. Niet meer dan dat
remco k
 remco k - zondag 07 januari 2018 - 09:33   quote  deeplink  
Volgens mij speelt Mechelen afwisselend 4-3-3 of 4-4-2. Waarbij men veel rouleert voorin en bande vaak vanaf links speelt in 4-4-2 as een van de twee spitsen en in 4-3-3 veel wisselt als linksbuiten en 9
Loetje
 Loetje - zondag 07 januari 2018 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 januari 2018 - 09:33 schreef remco k het volgende:
Volgens mij speelt Mechelen afwisselend 4-3-3 of 4-4-2. Waarbij men veel rouleert voorin en bande vaak vanaf links speelt in 4-4-2 as een van de twee spitsen en in 4-3-3 veel wisselt als linksbuiten en 9
Speelt als spits of in de Siem de Jong rol in de tijd van Pantelic. Dat is al 10 potten lang nu.
remco k
 remco k - zondag 07 januari 2018 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 januari 2018 - 14:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Speelt als spits of in de Siem de Jong rol in de tijd van Pantelic. Dat is al 10 potten lang nu.
Dan zien we toch echt wat anders
Loetje
 Loetje - zondag 07 januari 2018 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 januari 2018 - 19:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan zien we toch echt wat anders
Dat denk ik ook.
Eide
 Eide - woensdag 10 januari 2018 - 13:50   quote  deeplink  
Overmars bevestigt transferpoging: "Ze hebben het zwaar en willen hem niet kwijt"

Ajax heeft inderdaad geprobeerd om Hassane Bandé deze transferperiode al naar Amsterdam te halen. Directeur spelersbeleid Marc Overmars bevestigt de mislukte transferpoging.

Mechelen, dat eerder instemde met een zomerse verkoop van Bandé, weigert mee te werken aan de wens van Ajax. "Ze hebben het zwaar en willen hem nu niet kwijt", zegt Overmars, geciteerd door het Algemeen Dagblad, over de nummer vijftien van België. Ajax zou een half miljoen euro meer hebben geboden om Bandé nu al naar de club te halen.

Daarmee lijkt Overmars in te hebben willen spelen op een vertrek van Amin Younes. De linksbuiten van Ajax zou in de belangstelling staan van onder meer Napoli. Afgelopen zomer wilde Younes al vertrekken bij de Amsterdammers, maar mocht dat niet van de clubleiding.

Bron
Eide
 Eide - woensdag 10 januari 2018 - 13:51   quote  deeplink  
Overmars: "Als hij toch gratis de deur uitloopt, dat moet dan maar"

Directeur spelersbeleid Marc Overmars is er nog niet over uit of de optie in het contract van Amin Younes te lichten. Doet Ajax dat niet, dan is de Duitser komende zomer transfervrij.

"Dat zou kunnen, maar er is een optie in zijn contract drie jaar geleden bepaald voor nog een jaar, dus dat is bij beide partijen duidelijk volgens mij", zegt Overmars tegen Voetbal International. "Als hij toch gratis de deur uitloopt, dat moet dan maar. Het sportieve aspect staat voorop."

Younes lijkt zelf graag snel te willen vertrekken. "Hij is 24 jaar, en op die leeftijd ben je in Nederland al een ervaren speler. Elke speler wil dan een stap hogerop. Maar sportief staat voor ons voorop. Qua buitenspelers is het momenteel dun bezet bij ons, dus we laten hem niet zomaar gaan."

Bron
Eide
 Eide - woensdag 10 januari 2018 - 13:52   quote  deeplink  
Ajax gaat voor vertrek van drietal liggen: "Neem ik de telefoon niet op"

Directeur spelersbeleid van Ajax Marc Overmars weigert met clubs te praten over een vertrek van Andre Onana, Justin Kluivert en David Neres. De drie worden concreet gevolgd door clubs.

"Als ze voor hen bellen, neem ik de telefoon niet op", zegt Overmars vanuit het trainingskamp in Portugal tegen het Algemeen Dagblad. Voor Onana is er interesse van onder meer Napoli. "Andre is een winnaar en wil met ons een prijs pakken", aldus Overmars.

Deze winter lijkt er één speler bij Ajax te gaan vertrekken: Mitchell Dijks. Overmars gaat uit van een transfer. "Hij gaat zijn weg wel vinden", aldus de beleidsman, die zelf ook plannen heeft op de transfermarkt. "Er valt nog wel wat te verwachten, maar dan misschien ook met het oog op volgend seizoen zoals met Perr Schuurs en Hassane Bandé", aldus Overmars.

Bron
Eide
 Eide - woensdag 10 januari 2018 - 13:55   quote  deeplink  
Kortom, behalve Dijks lijkt er niemand te gaan vertrekken tenzij er een heel goed bod op Younes komt. Er lijkt niemand meer te komen gedurende deze transferperiode, eventuele transfers zijn waarschijnlijk gericht op het volgende seizoen.
JV
 JV - woensdag 10 januari 2018 - 15:40   quote  deeplink  
wie snapt situatie met younes, waarom optie niet lichten dan kun je hogere transfersom vragen of zit het toch anders met die eenzijdige optie
Eide
 Eide - woensdag 10 januari 2018 - 16:02   quote  deeplink  
Het is geen eenzijdige optie voor zover ik nu begrijp.
Eide
 Eide - woensdag 10 januari 2018 - 23:41   quote  deeplink  
De bron van al het bovenstaande:

De verrassende move van een onnavolgbare directeur

VI-verslaggever Freek Jansen is met Ajax afgereisd naar Portugal, waar de Amsterdammers zich in Lagos voorbereiden op de tweede seizoenshelft. Tijdens het trainingskamp doet hij verslag van de voorbereiding op het restant van het seizoen.
De bedoeling was om als clubwatcher, opererend in de schaduw van Ajax, elke dag een ander onderwerp in deze blog aan te stippen. Een kleine moeite, want - zolang de trainingen open zijn - gebeurt er genoeg om over te berichten vanuit Lagos. Vandaag lag het plan klaar om het vizier op de nieuwe Argentijnse linksback Nicolás Tagliafico te richten, maar dat zal later deze week volgen.

We werden namelijk ingehaald door de actualiteit, met als gevolg dat dit blog een tweeluik vormt met het schrijven van gisteren (zie onder deze alinea). Op de dinsdagavond ging het over besloten trainingen en de gemiste kans van Marc Overmars, om juist in deze periode enige openheid van zaken te geven. Als directeur spelerszaken kreeg hij in de afgelopen weken steeds meer waardering over de manier waarop Ajax doorpakte. Op de transfermarkt, met eigen talenten, en ook op trainersvlak zette Overmars de club naar zijn hand.

VI-verslaggever Freek Jansen is met Ajax afgereisd naar Portugal, waar de Amsterdammers zich in Lagos voorbereiden op de tweede seizoenshelft. Tijdens het trainingskamp doet hij verslag van de voorbereiding op het restant van het seizoen.

'Goedemorgen heren, als jullie iets willen vragen, zeg het maar.' Overmars loopt op de vijf aanwezige journalisten af en schudt ze de hand. Hij geeft blijk dit blog van gisteren te hebben gelezen en maakt een opvallende move. Waar hij normaliter weinig trek heeft om tekst en uitleg te geven aan de media, en daarmee de achterban, treedt hij nu met open vizier iedereen tegemoet. De kritische noot in de vorige blog wordt stijlvol gepareerd, waarna Overmars in een conversatie van enkele minuten een update geeft van alle lopende spelerszaken.

Op de heikele trainerskwestie en het einde van het technisch hart wil hij niet ingaan, mogelijk volgt dit zaterdag als Edwin van der Sar in Lagos arriveert, maar verder volgt er een kort gesprek waarin de vijf journalisten enkele zaken kunnen aankaarten. Het levert letterlijk de volgende conversatie op:

De Belgische media melden vandaag dat jullie Hassane Bandé per direct willen overnemen, maar dat KV Mechelen hem pas in de zomer naar Ajax wil laten gaan.
'Dat klopt. Hoe eerder je zo’n speler in huis kan hebben, hoe beter. Maar KV Mechelen heeft niet de intentie om hem eerder te laten gaan.'
Daarmee is het ook definitief van de baan?
'Ik weet niet hoe deze weken gaan verlopen. We zouden het graag willen, want dan leer je elkaar beter kennen. En dan heb je, met het oog op komend seizoen, al een paar maanden gewonnen. Maar KV Mechelen staat er niet heel goed voor en hebben hem nodig in de strijd om lijfsbehoud.'
Is zijn komst deze maand alvast voorsorteren op het naderende vertrek van Amin Younes?
'Het kan allemaal een verband hebben met elkaar. Wij willen Younes liever niet kwijt.'

Younes heeft een aflopend contract, dus dan is het de keuze: óf deze maand verkopen, óf in de zomer gratis laten vertrekken?
'Het is niet belangrijk om daar geld voor te krijgen. Het gaat om het sportieve. We hebben Amin hartstikke hard nodig. Als je onze vleugelspelers ziet, dan zijn ze 18, 19 en 20 jaar.'
Hoe zit het nu precies met de optie in zijn contract? Younes zelf denkt komende zomer transfervrij te zijn, maar als het een eenzijdige optie vanuit de club is, gaat dat niet op.
'Het is een optie, maar met bepaalde afspraken. Dat hebben we drie jaar geleden zo bepaald, dus daar zie ik voor ons geen enkel probleem. Maar nogmaals: sportief is veel belangrijker.'
Maar is hij nog wel happy bij Ajax?
'Hij is 24 jaar, dan ben je in Nederland al redelijk op leeftijd. Dus hij zal, net als zoveel spelers, een stap hogerop willen maken.'
Hij is Duits international, jullie hebben hem relatief goedkoop opgepikt. Het zou toch zonde zijn als hij transfervrij vertrekt?
'Nogmaals, je kan niet altijd een speler met grote winst verkopen. Het is geen prioriteit momenteel en heeft ook geen noodzaak.'
Een extra buitenspeler heeft momenteel wel de prioriteit op de transfermarkt?
'Het is vrij dun bezet, dat heeft ook te maken met de zware knieblessure van Vaclav Cerny. Die liep hij op, net op het moment waarop wij hoopten dat hij door zou breken. Hij heeft natuurlijk heel lang gewacht op zijn kans en zat er echt dicht tegenaan. We wisten dat we aan de rechterkant alleen David Neres hadden, dus de kans was groot dat hij dit seizoen veel minuten zou krijgen. Van die blessure zijn we dan ook enorm ziek. Het is heel zuur. Net zoals wat nu met Kasper Dolberg gebeurt, daar baal je enorm van.'

Is Mitchell Dijks de enige speler die deze maand mag vertrekken?
'Dat is bekend bij Mitchell. Ik verwacht dat hij in deze weken wel zijn weg zal vinden. Hij is denk ik dan de enige.'

Word je veel gebeld door clubs die interesse hebben in spelers van Ajax?
'In de winter valt dat wel mee. Wij zijn blij dat we jonge talenten (Frenkie de Jong, Donny van de Beek en binnenkort Justin Kluivert) verlengd hebben, dat is toch het zilverwerk van de club. Ik denk dat er enorm veel talent en kwaliteit in zit. Hopelijk komt dat de komende maanden op een goede manier aan het licht.'
Dus de telefoon gaat niet onophoudelijk.
'Ik neem toch de telefoon niet op als ze naar Kluivert en Neres gaan vragen. Dit is met een knipoog, maar we laten dat soort spelers niet gaan. Dat is niet eens aan de orde.'

In de Italiaanse media verscheen vandaag een bericht over Napoli en André Onana.
'Voor hem geldt hetzelfde. Vind nu maar eens een vervanger voor hem, een goede keeper van die leeftijd. André is bovendien echt een winnaar. Die wil heel graag met ons prijzen winnen. En dat willen wij ook het liefste met hem. Hij heeft een hele goede band met Edwin van der Sar, kan goed sparren met hem. Onder meer over zijn weg, dat hij de Eredivisie moet gebruiken om beter te worden, maar ook om fouten te maken. Elke keeper maakt fouten, maar hier kan dat nog weleens, zonder directe gevolgen. Ik hoop dat hij dus voorlopig nog wel bij ons blijft. Sowieso de tweede seizoenshelft.'

De contractverlenging van Justin Kluivert is zo goed als rond. Wordt dat binnenkort bekend gemaakt?
'Eerlijk gezegd hoop ik dat dit binnenkort afgerond gaat worden. Als het aan ons ligt, gaat dat op korte termijn gebeuren.'

Is Nicolás Tagliafico voorlopig de enige nieuwe speler?
'Tussentijds spelers halen blijft lastig, daar zitten andere clubs ook niet op te wachten. Wel staat er mogelijk nog iets te gebeuren, maar dat is nu nog even afhankelijk of het goed valt of niet. Dan heb je het over een versterking voor volgend seizoen. We hebben al redelijk vooruitgewerkt richting komend seizoen met Hassane Bandé en Perr Schuurs. Dat is goed. Misschien dat zoiets ook nog gaat gebeuren, maar dat is nu nog even afwachten.'

De training is inmiddels begonnen en Overmars zoekt een rustig plekje op. In een paar minuten tijd heeft hij wat inzicht gegeven in de lopende spelerszaken bij de club. Het geeft niet alleen de vijf aanwezige journalisten, maar bovenal de achterban een inkijkje in de huidige staat op dat vlak. Kort samengevat heeft Ajax de zaken goed op orde, en zou het ideaalplaatje zo zijn dat Bandé nog deze maand komt, waardoor Younes alsnog zijn transfer kan maken.

Het zijn geen wereldschokkende zaken, maar de conversatie met de technisch directeur geeft bovenal aan dat er niet zo veel te verbergen is. Ajax heeft voor een nieuwe koers gekozen, op jacht naar prijzen. De selectie is op orde, veelbelovende spelers voor komend seizoen zijn vastgelegd en de gewilde talenten in de huidige groep zijn voor langere tijd gestrikt. Als directeur spelerszaken krijgt Overmars momenteel misschien wel meer waardering dan ooit het geval was, en dat in een periode dat het opnieuw flink stormde binnen de geledingen van de club, met het vertrek van een trainer, assistent en cultuurbewaker als rigoureuze ingreep.

Het is te hopen dat de verrassende open benadering van Overmars in de nabije toekomst de norm en niet de uitzondering is. Voor de club, voor hem zelf, voor de media, maar bovenal voor de grote achterban die zo graag wil weten wat er bij hun club gaande is. En bovendien al jaren hunkert naar een prijs. Te beginnen met de kampioensmissie van het nieuwe technische duo in de komende maanden. En om de huidige heersende gedachte van Overmars nog eens te benadrukken: niet het financiële, maar het sportieve is leidend en staat boven de rest. Dat is weleens anders geweest. Maar dat er niets veranderlijker is dan de mens, toonde de technisch directeur gisteren en vandaag hoogstpersoonlijk zelf aan.

Bron
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 januari 2018 - 19:55   quote  deeplink  
Ajax wil deze maand Labyad halen

Ajax gaat deze maand mogelijk nog een grote slag slaan op de transfermarkt. De Amsterdamse club is vastberaden Zakaria Labyad los te weken bij FC Utrecht. De aanvallende middenvelder staat open voor een transfer en kan bij Ajax herenigd worden met Erik ten Hag, meldt Voetbal International. Ajax zoekt naar een aanvallende versterking; het lukte niet om Hassane Bandé al deze winter over te nemen van KV Mechelen.

Ajax is volgens het weekblad niet de enige club met interesse. Voor Labyad is ook 'concrete belangstelling van een aantal buitenlandse clubs', maar zijn voorkeur lijkt te liggen bij een topclub uit de Eredivisie. De smaakmaker van Utrecht, wiens contract doorloopt tot medio 2020, wil via een tussenstap uiteindelijk terechtkomen in het buitenland.

Ten Hag wil nog weinig kwijt over de belangstelling, maar benadrukt wel dat zijn voormalige pupil toe is aan een stap hogerop. "Labyad is een speler die minimaal in de top drie van Nederland hoort te spelen." Op de achtergrond zou Ajax concrete interesse hebben, die kenbaar is gemaakt door de club. Vorige maand werden de Amsterdammers al voorzichtig gelinkt aan Labyad.

Vorige maand noemde de zesvoudig Marokkaans international Ajax, Feyenoord en PSV 'mooie clubs'. In het programma Bij Andy in de Auto zei Labyad: "Ik wil eerst nog wel een stap maken in Nederland, naar een topclub. Ik kan niet veel verklappen… Maar er gaat misschien wel wat gebeuren. In de winterstop? Dat ligt er aan. FC Utrecht heeft me de kans gegeven. Ik wil nu een volgende stap maken, zonder gevechten."

Bron
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 januari 2018 - 19:56   quote  deeplink  
Wat vinden we hiervan?

Persoonlijk denk ik niet dat we een aanvallende middenvelder nodig zijn. Aan de andere kant kan hij een goede opvolger zijn bij een vertrek van Ziyech aankomende zomer. Daarnaast kan het zijn dat er wordt ingespeeld op een vertrek van Younes.
Eide
 Eide - vrijdag 12 januari 2018 - 21:27   quote  deeplink  
Frenkie de Jong is de natuurlijke opvolger van Ziyech. Ik zou niet weten wat Ajax momenteel met deze jongen moet.
Eide
 Eide - vrijdag 12 januari 2018 - 21:43   quote  deeplink  
BEVESTIGING: #Ajax contracteert Nicolas Kühn (18) van RB Leipzig. Talent kan op alledrie aanvallende posities uit de voeten. Later meer.
Bron
Eide
 Eide - vrijdag 12 januari 2018 - 21:45   quote  deeplink  
Duits jeugdinternational, komt uit bij de A-junioren van RB Leipzig.
p111
 p111 - vrijdag 12 januari 2018 - 22:27   quote  deeplink  
We worden nog een koopclub ha ha ,goed bezig Marcje
Eide
 Eide - vrijdag 12 januari 2018 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 januari 2018 - 22:27 schreef p111 het volgende:
We worden nog een koopclub ha ha ,goed bezig Marcje
Dat zijn we al een tijdje hoor. Van de huidige basis 11 zijn alleen Veltman, De Ligt, Van de Beek en Kluivert eigen kweek. Pak de vaste bank erbij en de hoeveelheid zelf opgeleidde spelers wordt maar iets hoger.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 januari 2018 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 januari 2018 - 21:27 schreef Eide het volgende:
Frenkie de Jong is de natuurlijke opvolger van Ziyech. Ik zou niet weten wat Ajax momenteel met deze jongen moet.
Natuurlijk, dat is de bedoeling. Maar concurrentie kan nooit kwaad, zeker niet voor die positie. Als Ziyech weg is is er naast Frenkie niemand anders die als echte spelmaker kan spelen. Ten minste, ik reken Sinkgraven niet meer tot de kandidaten.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 januari 2018 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 januari 2018 - 22:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zijn we al een tijdje hoor. Van de huidige basis 11 zijn alleen Veltman, De Ligt, Van de Beek en Kluivert eigen kweek. Pak de vaste bank erbij en de hoeveelheid zelf opgeleidde spelers wordt maar iets hoger.
Maar het was toch ook de bedoeling van het beleid om ook talenten te kopen voor ze doorbraken en veel geld kostten. Dan hebben we met Frenkie, Onana en Dolberg toch ook behoorlijk onze slag weten te slaan.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 januari 2018 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 januari 2018 - 21:43 schreef Eide het volgende:
BEVESTIGING: #Ajax contracteert Nicolas Kühn (18) van RB Leipzig. Talent kan op alledrie aanvallende posities uit de voeten. Later meer.
Bron
Lees heel erg goede dingen over deze jongen. Mooi als hij zsm zijn wedstrijden kan pakken in Jong Ajax.
p111
 p111 - vrijdag 12 januari 2018 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 januari 2018 - 22:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zijn we al een tijdje hoor. Van de huidige basis 11 zijn alleen Veltman, De Ligt, Van de Beek en Kluivert eigen kweek. Pak de vaste bank erbij en de hoeveelheid zelf opgeleidde spelers wordt maar iets hoger.
Nou zijn er nog behoorlijk wat hoor,
Eide
 Eide - vrijdag 12 januari 2018 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 januari 2018 - 23:24 schreef p111 het volgende:

[..]

Nou zijn er nog behoorlijk wat hoor,
Misschien. Neemt niet weg dat Onana, Wöber, Viergever, Sinkgraven, Tagliafico, Schöne, De Jong, Ziyech, Neres, Dolberg, KJH enzovoorts allemaal aangekochte spelers zijn.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 13 januari 2018 - 05:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 januari 2018 - 22:27 schreef p111 het volgende:
We worden nog een koopclub ha ha ,goed bezig Marcje
Marcje... jammer van je pik, hij doet alles voor de club waar we zo van houden...
Eide
 Eide - maandag 15 januari 2018 - 11:13   quote  deeplink  
Die farizeeër Vermeer wil trouwens weer weg uit rotterdam. Dat "warme bad" daar blijkt toch best heel erg lauw als je gewoon op het bankje zit.
Pietje
 Pietje - maandag 15 januari 2018 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2018 - 11:13 schreef Eide het volgende:
Die farizeeër Vermeer wil trouwens weer weg uit rotterdam. Dat "warme bad" daar blijkt toch best heel erg lauw als je gewoon op het bankje zit.
Van een warm bad naar een koude douche ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 15 januari 2018 - 17:27   quote  deeplink  
Nee joh, hij is zo geweldig want hij wil gewoon spelen!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 15 januari 2018 - 18:33   quote  deeplink  
Gewoon een goede keeper en diep in zn hart een Ajacied.

Hij wou spelen en Ajax gaf hem de ruimte te vertrekken...wat hij toen besloot doet ons allen veel pijn, maar ik mag die man wel.

Wat had hij dan moeten doen? Wachten op een telefoontje van fc volendam of rkc? Neehoor, hij heeft een prima inkomen nu en is dus veilig voor de rest van zn leven.

Vermeer/halve held!
remco k
 remco k - maandag 15 januari 2018 - 19:11   quote  deeplink  
Misschien terughalen voor de man achter Onana. Vanaf dat Vermeer eerste keeper werd werden we 4 keer kampioen en sinds hij weg is geen kampioenschap meer gevierd.
Jaccio
 Jaccio - maandag 15 januari 2018 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2018 - 19:11 schreef remco k het volgende:
Misschien terughalen voor de man achter Onana. Vanaf dat Vermeer eerste keeper werd werden we 4 keer kampioen en sinds hij weg is geen kampioenschap meer gevierd.
Denk dat die jongen geen 2e of 3e man wilt zijn. Die wilt alles spelen, en terecht.
Hij is te goed om 2e man te zijn.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 15 januari 2018 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2018 - 19:58 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Denk dat die jongen geen 2e of 3e man wilt zijn. Die wilt alles spelen, en terecht.
Hij is te goed om 2e man te zijn.
Ik heb hem na zn blesure nooit meer gezien eigenlijk en weet dus niet zeker of hij nog de oude kan worden.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 januari 2018 - 00:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2018 - 19:11 schreef remco k het volgende:
Misschien terughalen voor de man achter Onana. Vanaf dat Vermeer eerste keeper werd werden we 4 keer kampioen en sinds hij weg is geen kampioenschap meer gevierd.
nee dankje...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 januari 2018 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2018 - 19:58 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Denk dat die jongen geen 2e of 3e man wilt zijn. Die wilt alles spelen, en terecht.
Hij is te goed om 2e man te zijn.
vind je ? kampioen kwam zkr niet door hem alleen.. alderweireld vertonghen vergeten ? daarbij pakt onana meer belangrijke ballen en spelhervattingen zijn ook veel beter (meevoetballend) vermeer had vage acties... wel beter als jones overigens..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 januari 2018 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 januari 2018 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2018 - 19:11 schreef remco k het volgende:
Misschien terughalen voor de man achter Onana. Vanaf dat Vermeer eerste keeper werd werden we 4 keer kampioen en sinds hij weg is geen kampioenschap meer gevierd.
en dat komt door vermeer.. doe je toch echt onana tekort... en de verdediging kan je ook niet vergelijken...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 januari 2018 door nummer10 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 16 januari 2018 - 00:35   quote  deeplink  
Vermeer was tenminste wel echt een puntenpakker, Onana is daarin vergelijkbaar. Daarentegen is Cillesen dat nooit geweest.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 16 januari 2018 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 januari 2018 - 00:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vind je ? kampioen kwam zkr niet door hem alleen.. alderweireld vertonghen vergeten ? daarbij pakt onana meer belangrijke ballen en spelhervattingen zijn ook veel beter (meevoetballend) vermeer had vage acties... wel beter als jones overigens..
Ik vind Vermeer echt te goed om ergens 2e of 3e man te zijn. Bedoel ik verder overigens niet mee dat hij bij Ajax 1e man zou moeten zijn. Maar hij moet gewoon ergens naartoe waar hij 1e keeper is en alles speelt. Is ook goed voor het NL elftal.
Loetje
 Loetje - dinsdag 16 januari 2018 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 januari 2018 - 00:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vind je ? kampioen kwam zkr niet door hem alleen.. alderweireld vertonghen vergeten ? daarbij pakt onana meer belangrijke ballen en spelhervattingen zijn ook veel beter (meevoetballend) vermeer had vage acties... wel beter als jones overigens..
Laat een ding duidelijk zijn, Vermeer was in zijn Ajax tijd met afstand de beste lijnkeeper van Nederland en beheerste dat toen aanzienlijk beter dan Onana nu, die dat al prima doet. Alleen hoge ballen waren gewoon dramatisch en meevoetballen nam die te veel risico. Maar Vermeer was een prima keeper die helemaal verneukt wordt bij de Kakkies. Eerste titel onder De Boer hebben we ook deels aan hem te danken, moet er niet aan denken dat destijds Verhoeven moest blijven keepen. Dat duurde 20 seconde voor die op de grond lag en 3 minuten voor die overeind kwam.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 16 januari 2018 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2018 - 19:11 schreef remco k het volgende:
Misschien terughalen voor de man achter Onana. Vanaf dat Vermeer eerste keeper werd werden we 4 keer kampioen en sinds hij weg is geen kampioenschap meer gevierd.
Ik zou dit niet verkeerd vinden, van mij mag hij terug komen
remco k
 remco k - dinsdag 16 januari 2018 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 januari 2018 - 00:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vind je ? kampioen kwam zkr niet door hem alleen.. alderweireld vertonghen vergeten ? daarbij pakt onana meer belangrijke ballen en spelhervattingen zijn ook veel beter (meevoetballend) vermeer had vage acties... wel beter als jones overigens..
Onana is er net een seizoen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1851949