BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 14 juni 2015 - 21:43   quote  deeplink  
Ja maar waarom niet gelijk een speler rond de 26jaar met ervaring voor de basis...al zal die ook moeten strijden met de RCV of met de CVM...we hebben nu op de RCV positie Veltman en van den Hoorn op de CVM hebben we pas iemand binnen gehaald nl. Gudelje daarnaast deed Riedewalt het ook niet verkeerd....het is niet voor niets dat La ling de komst van Heintinga een halt toe riep..misschien wel in opdracht van Cruijff....
remco k
 remco k - zondag 14 juni 2015 - 21:45   quote  deeplink  
Leuk hoor de negativiteit rondom Heitinga, maar ik denk dat mensen verkeerde verwachtingen van hem hebben, hij gaat echt niet als basis speler gehaald worden.

Maar welke speler zou dan een haalbaar beter alternatief zijn voor een speler die met name belangrijk moet gaan zijn in de kleedkamer en in het aansturen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 14 juni 2015 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 20:15 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Doet hij nog.....Sjakie is top man
Thanks voor het vertrouwen narreke....Riveco ik ben positief over de laatste 2 versterkingen...Sinkgraven en Gudelje zijn naar mijn inziens toppers in wording....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:45 schreef remco k het volgende:
Leuk hoor de negativiteit rondom Heitinga, maar ik denk dat mensen verkeerde verwachtingen van hem hebben, hij gaat echt niet als basis speler gehaald worden.

Maar welke speler zou dan een haalbaar beter alternatief zijn voor een speler die met name belangrijk moet gaan zijn in de kleedkamer en in het aansturen...
Geen...zo ver zijn wel al afgezakt
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 14 juni 2015 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:45 schreef remco k het volgende:
Leuk hoor de negativiteit rondom Heitinga, maar ik denk dat mensen verkeerde verwachtingen van hem hebben, hij gaat echt niet als basis speler gehaald worden.

Maar welke speler zou dan een haalbaar beter alternatief zijn voor een speler die met name belangrijk moet gaan zijn in de kleedkamer en in het aansturen...
Is niet negatief maar realistisch want alle posities zijn dubbel bezet voor die posities waarvoor hij in aanmerking komt....het is de taak van met name Jaap Stam om die spelers aan te sturen bij te spijkeren...daar hebben we Heitinga niet voor nodig....
Eide
 Eide - zondag 14 juni 2015 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ja maar waarom niet gelijk een speler rond de 26jaar met ervaring voor de basis...
Wie dan? Welke speler die goed genoeg is voor de Europese subtop kiest voor het salaris wat Ajax kan bieden en het armetierige niveau van de Eredivisie? Goed verhaal hoord "haal ff een 26 jarige topper" maar de realiteit is dat die gasten of in een topcompetitie spelen en dus geen trek hebben in Ajax of niet goed genoeg zijn.

Realistisch gezien is de poule waar uit uit kan vissen de jonge talenten met Europese potentie en de "veteranen" die nog een paar jaar leuk voetbal zoeken.
Eide
 Eide - zondag 14 juni 2015 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is niet negatief maar realistisch want alle posities zijn dubbel bezet voor die posities waarvoor hij in aanmerking komt....het is de taak van met name Jaap Stam om die spelers aan te sturen bij te spijkeren...daar hebben we Heitinga niet voor nodig....
Met deze redenatie kan je een elftal met uitsluitend 18 tot 20-jarigen het veld insturen. Daar hebben de de trainers toch voor....
riveco
 riveco - zondag 14 juni 2015 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Thanks voor het vertrouwen narreke....Riveco ik ben positief over de laatste 2 versterkingen...Sinkgraven en Gudelje zijn naar mijn inziens toppers in wording....
Oké, leuk iets positiefs te horen haha
Stanley
 Stanley - zondag 14 juni 2015 - 22:52   quote  deeplink  
Johnny was in het verleden een gewaardeerde basisspeler die het niet slecht deed bij Everton.

Dat hij populair bij de supporters was zegt mij niets.

Suk was ook populair bij ons! ;-)

De laatste jaren heeft zijn karakter en onverzettelijkheid
ondanks een pittige salarispost niet geresulteerd in
speeltijd.

Pech met managers. ... Dus hij speelde de pannen van het dak
maar zijn managers zagen dat even niet. ..!?

Nee, de missie was terug naar de Europese top en ik heb
geloof in Cruijff dat het kan.

Uitzonderlijk eigen talent aanvullen met die ene spelt
in de hooiberg. En die moet gevonden kunnen worden!

Betaal mij een Ajax salaris. Geef me tijd en ik garandeer
de missing link 😤
Eide
 Eide - zondag 14 juni 2015 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 22:52 schreef Stanley het volgende:

Pech met managers. ... Dus hij speelde de pannen van het dak
maar zijn managers zagen dat even niet. ..!?
Bojan bij Ajax? Is bij Stoke bijvoorbeeld het baasje. En zo zijn er wel meer te noemen. Het gebeurt gewoon dat hele goede spelers bij een bepaalde coach gewoon moeten gaan zitten. Luca Toni en Van Gaal is ook een bekend geval wat dat betreft. Toni werd afgelopen seizoen wel "gewoon" topscorer in de Seria A (met 36 jaar).
riveco
 riveco - zondag 14 juni 2015 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 22:52 schreef Stanley het volgende:
Johnny was in het verleden een gewaardeerde basisspeler die het niet slecht deed bij Everton.

Dat hij populair bij de supporters was zegt mij niets.

Suk was ook populair bij ons! ;-)

De laatste jaren heeft zijn karakter en onverzettelijkheid
ondanks een pittige salarispost niet geresulteerd in
speeltijd.

Pech met managers. ... Dus hij speelde de pannen van het dak
maar zijn managers zagen dat even niet. ..!?

Nee, de missie was terug naar de Europese top en ik heb
geloof in Cruijff dat het kan.

Uitzonderlijk eigen talent aanvullen met die ene spelt
in de hooiberg. En die moet gevonden kunnen worden!

Betaal mij een Ajax salaris. Geef me tijd en ik garandeer
de missing link 😤
Je mag niet met een rollator het veld op hoor
Eide
 Eide - zondag 14 juni 2015 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 23:38 schreef riveco het volgende:

[..]

Je mag niet met een rollator het veld op hoor
Ghehehe
Stanley
 Stanley - maandag 15 juni 2015 - 06:42   quote  deeplink  
Sentiment boven feiten.
Wanneer je als speler populair was mag je blijkbaar in een bestuursfunctie hopeloos falen. Let op! Het gegroeide eigen vermogen komt voort uit hoofdzakelijk verkochte spelers die in het verleden door de nog slechter functionerende voorgangers zijn aangekocht en om die te verkopen lijkt me niet echt een staaltje vakmanschap!

Ook het argument: wie moet je anders halen kan in een professionele ambitieuze omgeving geen reden zijn om een oudspeler die de laatste 5 jaar nergens een basisplaats heeft weten af te dwingen om die te strikken voor 2 jaar en dan roepen dat er Europese ambities zijn.

Over sentiment gesproken, voelde deze Johnny zich nog niet zo heel lang geleden niet te goed voor Ajax. Waren wij niet te min. ... En nu zijn carrière als een nachtkaars uitgaat, nu is Ajax plotseling weer de club!!!

Er is vast ergens een scoutingsrapport met daarop de naam van een speler die wel een verrijking kan zijn...

Ik weet dat het makkelijk is om kritiek te uiten. Net zo makkelijk om met een goed alternatief te komen als je daarvoor rijkelijk wordt betaald en het je dagelijkse werk is.

So long Johnny Boy!

Goede actie van Ling en Theo 😃
Eide
 Eide - maandag 15 juni 2015 - 07:48   quote  deeplink  
Wel grappig dat jij juist zelf dan met sentiment gaat smijten waar je hoog opgeeft over feiten. Want jou "feiten" zijn vrij eenvoudig te weerleggen danwel op onjuistheid te te betrappen. Zo was Heitinga 2 jaar geleden nog basisspeler en is het eigen vermogeb gegroeid omdat het uitgavenpatroon niet meer astraal hoog is. De inkomsten zijn namelijk niet enorm gestegen, de uitgaves zijn wel enorm gedaald. Gewoon dingen die niet kloppen in jou verhaal. Blijft dus sentiment over. Wat is het nou? Sentiment of feiten? En als het dat laatste is; kom dan ook eens echt met feiten.

En ik beweer echt niet dat Heitinga de man voor Ajax is. Net zoals ik mijn twijfels heb bij Sinkgraven en Gudelj. Ik ben namelijk sowieso van mening dat het aankopen van spelers van afdoende kwaliteit een buitengewoon moeilijke opgave is om eerder genoemde redenen. Maar als er dan gekocht wordt moet je insteken om kwaliteiten die je als selectie niet hebt of die jonge spelers nog niet kunnen opbrengen. In dat licht snap ik de aankoop van bijvoorbeeld Gudelj wel en zou ik het aantrekken van Heitinga ook prima begrijpen.

Los van dat alles is enige realiteitszin op z'n plaats. De zwakkere teams in Spanje, Engeland en Duitsland kunnen meer salaris en een atractievere competitie bieden dan Ajax dat kan. Als Nederlandse ploeg moet je je toch voornamelijk richten op jongens die de weg naar boven zoeken of spelers die dat hoogdte niveau wel hebben gezien. En zo heel af en toe zit daar dan nog wel een buiten de gratie geraakte speler tussen die ideaal is (zie PSV met Guardado, was ook gewoon kansloos bankzitter in Spanje). Dat isgeen gebrek aan ambitie maar keiharde realiteit.

Die laatste categorie vindt Ajax veel te weinig en daar moet hetecht beter. Maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat hier serieus mensen zijn die denken dat Ajax, in de huidige situatie van het Europese voetbal, spelers van Europees niveau tussen de 25 en 28 kan anntrekken of zelfs behouden voor de club. Dat lukte eind jaren 80 al niet meer...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juni 2015 door Eide --
nora
 nora - maandag 15 juni 2015 - 07:50   quote  deeplink  
Stanley plus 1 niks aan toe te voegen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 15 juni 2015 - 09:36   quote  deeplink  
Ik hoop gewoon dat Johnny Heitinga wel komt, misschien wel een 'Guardado gevalletje' Geen basisspeler bij zijn huidige club, maar wel 87 interlands en ook nog eens een ajax verleden. Dat Theo van Duijvenbode op advies van Tsjeu La Ling de 2 jarige overeenkomst terugdraait en niet meer dan dat, kan ik wel begrijpen. Als Johnny Heitinga een goed 1e seizoen draait bij ajax, zal hij ongetwijfeld een aanbieding krijgen voor nog een seizoen. Maar steeds voor 1 seizoen met een optie voor een volgend seizoen om op deze manier ook jonge talenten niet te veel voor de voeten te lopen.....
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 07:50 schreef nora het volgende:
Stanley plus 1 niks aan toe te voegen
En ik ben het volledig met Eide eens.
Overigens lees ik zojuist, dat beide partijen (Ajax en "team Heitinga") weer in gesprek zijn om de transfer van John Heitinga naar Ajax alsnog af te ronden.

Ik kijk er naar uit, want het zou zomaar eens de missing link kunnen zijn.

bron
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 12:15   quote  deeplink  
Overmars en De Boer krijgen slecht nieuws over Ajacied van 3,5 miljoen

De kans is groot dat Frank de Boer nog wekenlang op zijn nieuwe spits moet wachten. Volgens De Telegraaf zal Ajax pas een nieuwe spits contracteren als Kolbeinn Sigthórsson van de hand is gedaan. Dat was de boodschap van commissaris Theo van Duivenbode en adviseur Tscheu La Ling aan Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax.

De Boer moet nu afwachten of de oriënterende interesse van clubs in Sigthórsson daadwerkelijk concreet wordt. Ajax hervat over ruim een week alweer de training en speelt eind volgende maand al in de derde voorronde van de Champions League. Het is hoogst onzeker of Ajax dan al Sigthórsson heeft verkocht en een nieuwe spits heeft kunnen aantrekken.

Real Sociedad is volgens het dagblad de enige club die recentelijk een formeel voorstel voor Sigthórsson heeft gedaan. De Primera División-club stelde echter een spelersruil voor en dat werd in Amsterdam niet met gejuich ontvangen. Volgens De Telegraaf vraagt Ajax een bedrag van 3,5 miljoen euro voor Sigthórsson, die nog een seizoen op de loonlijst staat.


bron

Financieel-economisch is dit een uitstekende beslissing, maar sportief gezien een flater van de bovenste plank. Want eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er veel interesse voor Kolbeinn Sightórsson zal zijn. En is die interesse er wel, dan blijkt dat Ajax ook nog eens aan hem wil verdienen. En dat is uit financieel-economisch oogpunt natuurlijk ook prima, maar dan zal Ajax z'n sportieve verwachtingen danig moeten bijstellen. Zivkovic gaat verhuurd worden, dus gaan we met dezelfde combinatie (Milik/Sightórsson) de competitie en Europa in. Ajax zal dus met de billen bloot moeten en richting supporters moeten toegeven dat het zakelijke voorrang krijgt boven het sportieve!

EDIT:
Ik hoorde zojuist, dat de hernieuwde gesprekken met John Heitinga worden gevoerd IN OPDRACHT (!) van Frank de Boer, die EIST (!) dat deze ervaren mandekker naar Ajax gelokt moet worden. Frank de Boer is dus op zijn strepen gaan staan. Bravo Frank, mijn oprechte complimenten krijg je bij deze!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juni 2015 door Pietje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 15 juni 2015 - 12:19   quote  deeplink  
Ik denk dat het niet eens nadelig hoeft te zijn voor ajax als Sigthorson nog niet verkocht wordt. Gebeurt dit op het laatste moment pas, heb ik toch echt het idee dat Zivkovic wel een kans gaat krijgen. Ik denk namelijk dat La Ling, van Duijvenbode, maar ook Cruijff wel degelijk gecharmeerd zijn van deze jongen en hem op deze manier toch een kans in ajax1 gaan geven......
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 12:19 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik denk dat het niet eens nadelig hoeft te zijn voor ajax als Sigthorson nog niet verkocht wordt. Gebeurt dit op het laatste moment pas, heb ik toch echt het idee dat Zivkovic wel een kans gaat krijgen. Ik denk namelijk dat La Ling, van Duijvenbode, maar ook Cruijff wel degelijk gecharmeerd zijn van deze jongen en hem op deze manier toch een kans in ajax1 gaan geven......
Wat ik begrepen heb is dat Zivkovic hoe dan ook verhuurd gaat worden. FC Groningen is al genoemd, maar ook Willem II en Heerenveen zouden in de markt zijn. Waarbij FC Groningen min of meer een optie tot (terug)koop wil en dat wil Ajax (nog!) niet.
remco k
 remco k - maandag 15 juni 2015 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is niet negatief maar realistisch want alle posities zijn dubbel bezet voor die posities waarvoor hij in aanmerking komt....het is de taak van met name Jaap Stam om die spelers aan te sturen bij te spijkeren...daar hebben we Heitinga niet voor nodig....
Hij komt in aanmerking voor LCV RCV en CVM. Sorry hoor maar daar kan ik niet 6 spelers voor opnoemen..
remco k
 remco k - maandag 15 juni 2015 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is niet negatief maar realistisch want alle posities zijn dubbel bezet voor die posities waarvoor hij in aanmerking komt....het is de taak van met name Jaap Stam om die spelers aan te sturen bij te spijkeren...daar hebben we Heitinga niet voor nodig....
En Jaap Stam zit niet eens bij het eerste, rare beredenering.
remco k
 remco k - maandag 15 juni 2015 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 12:15 schreef Pietje het volgende:
Overmars en De Boer krijgen slecht nieuws over Ajacied van 3,5 miljoen

De kans is groot dat Frank de Boer nog wekenlang op zijn nieuwe spits moet wachten. Volgens De Telegraaf zal Ajax pas een nieuwe spits contracteren als Kolbeinn Sigthórsson van de hand is gedaan. Dat was de boodschap van commissaris Theo van Duivenbode en adviseur Tscheu La Ling aan Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax.

De Boer moet nu afwachten of de oriënterende interesse van clubs in Sigthórsson daadwerkelijk concreet wordt. Ajax hervat over ruim een week alweer de training en speelt eind volgende maand al in de derde voorronde van de Champions League. Het is hoogst onzeker of Ajax dan al Sigthórsson heeft verkocht en een nieuwe spits heeft kunnen aantrekken.

Real Sociedad is volgens het dagblad de enige club die recentelijk een formeel voorstel voor Sigthórsson heeft gedaan. De Primera División-club stelde echter een spelersruil voor en dat werd in Amsterdam niet met gejuich ontvangen. Volgens De Telegraaf vraagt Ajax een bedrag van 3,5 miljoen euro voor Sigthórsson, die nog een seizoen op de loonlijst staat.


bron

Financieel-economisch is dit een uitstekende beslissing, maar sportief gezien een flater van de bovenste plank. Want eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er veel interesse voor Kolbeinn Sightórsson zal zijn. En is die interesse er wel, dan blijkt dat Ajax ook nog eens aan hem wil verdienen. En dat is uit financieel-economisch oogpunt natuurlijk ook prima, maar dan zal Ajax z'n sportieve verwachtingen danig moeten bijstellen. Zivkovic gaat verhuurd worden, dus gaan we met dezelfde combinatie (Milik/Sightórsson) de competitie en Europa in. Ajax zal dus met de billen bloot moeten en richting supporters moeten toegeven dat het zakelijke voorrang krijgt boven het sportieve!

EDIT:
Ik hoorde zojuist, dat de hernieuwde gesprekken met John Heitinga worden gevoerd IN OPDRACHT (!) van Frank de Boer, die EIST (!) dat deze ervaren mandekker naar Ajax gelokt moet worden. Frank de Boer is dus op zijn strepen gaan staan. Bravo Frank, mijn oprechte complimenten krijg je bij deze!
Als dat laatste waar is, vind ik dat een belachelijke beslissing.. Fran kis slechts een passant, want hoe aardig en fijn we hem ook vinden, hij is geen onderdeel van het TH en een trainer is bij Ajax altijd passant, niet alleen bij Ajax overigens maar dat terzijde.

Overigens vertelde de zaakwaarnemer van Heitinga van het weekend al dat de gesprekken hervat zouden worden en dat er best iets mogelijk is. Ik denk dat het verhaal van de Boer er bij wordt gehaald om het weer war op te fleuren.
remco k
 remco k - maandag 15 juni 2015 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 12:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is dat Zivkovic hoe dan ook verhuurd gaat worden. FC Groningen is al genoemd, maar ook Willem II en Heerenveen zouden in de markt zijn. Waarbij FC Groningen min of meer een optie tot (terug)koop wil en dat wil Ajax (nog!) niet.
Dat laatste werd door beide partijen voleldig ontkracht, het zou alleen om verhuur gaan.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 13:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste werd door beide partijen voleldig ontkracht, het zou alleen om verhuur gaan.
We wachten het allemaal maar af wat er uit de hoge hoed gaat komen.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 13:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Als dat laatste waar is, vind ik dat een belachelijke beslissing.. Fran kis slechts een passant, want hoe aardig en fijn we hem ook vinden, hij is geen onderdeel van het TH en een trainer is bij Ajax altijd passant, niet alleen bij Ajax overigens maar dat terzijde.

Overigens vertelde de zaakwaarnemer van Heitinga van het weekend al dat de gesprekken hervat zouden worden en dat er best iets mogelijk is. Ik denk dat het verhaal van de Boer er bij wordt gehaald om het weer war op te fleuren.
Niet alleen Frank de Boer is een passant, maar ook alle anderen, inclusief het technisch hart. Ik denk dat (ook) Frank het beste met Ajax voor heeft en om zo optimaal mogelijk te kunnen presteren, mag hij best wel wat eisen om de tools in handen krijgen voor de beoogde prestaties. Dus zo gek vind ik het niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 15 juni 2015 - 13:52   quote  deeplink  
Wie zitten nu eigenlijk in het TH?
Ik weet dat Frank Jonk Bergkamp en Overmars erin zaten.
Frank stapte eruit vanwege zijn bezigheden met Ajax 1.
Jonk stapte eruit vanwege zijn mening verschil met de andere.

Maar volgens mij mis ik er een paar?

Ik vind het goed dat Overmars word bijgestuurd.
Aankoopbeleid of mensen die een verlengd contract krijgen, waarvan je kan afvragen waarom?
remco k
 remco k - maandag 15 juni 2015 - 13:55   quote  deeplink  
Jonk is er niet uitgestapt.

Het TH bestaat dus uit Overmars Jonk en Bergkamp.

Het botert alleen niet en daarom is Jonk niet meer aanwezig bij vergaderingen.

Overigens vind ik dat een zwaktebod.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 13:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wie zitten nu eigenlijk in het TH?
Ik weet dat Frank Jonk Bergkamp en Overmars erin zaten.
Frank stapte eruit vanwege zijn bezigheden met Ajax 1.
Jonk stapte eruit vanwege zijn mening verschil met de andere.

Maar volgens mij mis ik er een paar?

Ik vind het goed dat Overmars word bijgestuurd.
Aankoopbeleid of mensen die een verlengd contract krijgen, waarvan je kan afvragen waarom?
Wim Jonk, Marc Overmars en Dennis Bergkamp.

Edit... oei Remco was me voor...

Overigens is Johan Cruijff zeer ontevreden over de inbreng van Dennis Bergkamp. heb ik in het weekeinde ergen gelezen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juni 2015 door Pietje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 15 juni 2015 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 13:55 schreef remco k het volgende:
Jonk is er niet uitgestapt.

Het TH bestaat dus uit Overmars Jonk en Bergkamp.

Het botert alleen niet en daarom is Jonk niet meer aanwezig bij vergaderingen.

Overigens vind ik dat een zwaktebod.
wat is het verschil tussen er niet aanwezig zijn en niet erbij horen?
Anders zeg ik dat ik bij Ajax speel, maar ik ben nooit aanwezig.

Als er niet naar je wordt geluisterd dan kan je afvragen waarom je er dan bij zit of hoort.
Dan kan je beter wegblijven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juni 2015 door Positieve Arrogantie --
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 14:00   quote  deeplink  
Ik melde me waarschijnlijk zo weer. Eerst naar de tandarts. Bah!!!
remco k
 remco k - maandag 15 juni 2015 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 13:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

wat is het verschil tussen er niet aanwezig zijn en niet erbij horen?
Anders zeg ik dat ik bij Ajax speel, maar ik ben nooit aanwezig.

Als er niet naar je wordt geluisterd dan kan je afvragen waarom je er dan bij zit of hoort.
Dan kan je beter wegblijven.
Ik heb op ons werk een tijdlang in onmin geleefd met een collega, hij kwam ook niet naar het grootste deel van de vergaderingen uit protest. Maar hij hoorde wel degelijk bij die commisie destijds.. Het was een soort van protest, net als Jonk nu doet, ik houd niet van wegblijven als het je niet aanstaat, dat is namelijk een zwaktebod, maar hij hoort er gewoon bij..

Je vergelijking die je maakt slaat natuurlijk helemaal nergens op, ik neem aan dat ik je dat niet uit hoef te leggen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 15 juni 2015 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 14:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb op ons werk een tijdlang in onmin geleefd met een collega, hij kwam ook niet naar het grootste deel van de vergaderingen uit protest. Maar hij hoorde wel degelijk bij die commisie destijds.. Het was een soort van protest, net als Jonk nu doet, ik houd niet van wegblijven als het je niet aanstaat, dat is namelijk een zwaktebod, maar hij hoort er gewoon bij..

Je vergelijking die je maakt slaat natuurlijk helemaal nergens op, ik neem aan dat ik je dat niet uit hoef te leggen.
Op papier kan je er wel bij horen maar in de praktijk gewoon niet.
Johan zat op papier bij de RVC maar als je vervolgens nooit aanwezig bent, zit je er in de pratijk er niet. Dan hoor je er ook dus niet bij.

Als ik betaal word door Ajax en in het contract staat dat ik een Ajax selectie zit.
Vervolgens word ik ook opgeroepen maar ik blijf weg, hoor ik er dan bij of niet?
ik vind van niet want de trainer kan geen beroep op mij doen.

Op papier is Rusland een democratie, in de pratijk valt dat vies tegen.
Op papier is China een democratie, in de pratijk valt dat vies tegen.
Op papier is Jonk lid van TH, in de pratijk valt dat vies tegen.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 juni 2015 - 16:23   quote  deeplink  
Je ziet wel dat Ling nu gemakkelijk Overmars kan overrulen. En dat dan diens ideeën zomaar van tafel geveegd kunnen worden. Wat je nu ziet is dat mensen verschillende ideeën hebben. En daarmee ontstaat altijd weerstand. En dit werkt vertragend voor Ajax.

De vraag is of de combinatie van de mensen die nu voor Ajax werken wel de juiste is. Het gaat om resultaten, die bepalen het succes. Nu wil ik het nog wel eens zien of er eind juli een team staat die de voorronde van de CL kan halen. En of het voldoende kwaliteit heeft om opnieuw kampioen te kunnen worden.

Wanneer je nu door het feit wanneer je Sigthorsson niet verkoopt geen andere spits erbij koopt, je opnieuw een afwachtende houding hanteert. Voor safe gaan kan ook negatief uitpakken omdat je te weinig kwaliteit in huis hebt wat je zou wensen.

Komende tijd gaan we wel meemaken of Ajax de juiste manier bewandelt om het beter te gaan doen dan vorig seizoen!
Eide
 Eide - maandag 15 juni 2015 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 16:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Je ziet wel dat Ling nu gemakkelijk Overmars kan overrulen. En dat dan diens ideeën zomaar van tafel geveegd kunnen worden. Wat je nu ziet is dat mensen verschillende ideeën hebben. En daarmee ontstaat altijd weerstand. En dit werkt vertragend voor Ajax
Eens. En daarom vroeg ik mijzelf eerder al af wat Cruijff nu wil bereiken. Hij ziet dit natuurlijk ook. Bovendien kan ik mij niet voorstellen dat Ling naar economische stabiliteit moet kijken. Dus wat wil Cruijff nu eigenlijk.

De meest voor de hand liggende verklaring is tegenwicht aan de huidige directie. Dat lijkt nu te gebeuren aan de hand van een Advocaat van de Duivel methodiek waarbij Ling kijkt naar de onderbouwing voor beslissing en die test aan de hand van de methode Cruijff. Dat gevoel krijg ik althans nu schijnt dat de besprekingen met Heitinga weer hervat zijn. Beslissing nemen, testen dmv tegenstand opwerken en dan doorzetten of beslissing reviseren.

Wel een werkwijze die bij multinationals zeer gebruikelijk is.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 16:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Op papier kan je er wel bij horen maar in de praktijk gewoon niet.
Johan zat op papier bij de RVC maar als je vervolgens nooit aanwezig bent, zit je er in de pratijk er niet. Dan hoor je er ook dus niet bij.

Als ik betaal word door Ajax en in het contract staat dat ik een Ajax selectie zit.
Vervolgens word ik ook opgeroepen maar ik blijf weg, hoor ik er dan bij of niet?
ik vind van niet want de trainer kan geen beroep op mij doen.

Op papier is Rusland een democratie, in de pratijk valt dat vies tegen.
Op papier is China een democratie, in de pratijk valt dat vies tegen.
Op papier is Jonk lid van TH, in de pratijk valt dat vies tegen.
Pffff je bent knap vermoeiend.

Wel wil ik kwijt, dat als ik directeur bij Ajax zou zijn, ik Jonk op het matje zou roepen (afhankelijk wat er in zijn functieomschrijving staat) en hem betichten van werkweigering.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 16:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Je ziet wel dat Ling nu gemakkelijk Overmars kan overrulen. En dat dan diens ideeën zomaar van tafel geveegd kunnen worden. Wat je nu ziet is dat mensen verschillende ideeën hebben. En daarmee ontstaat altijd weerstand. En dit werkt vertragend voor Ajax.

De vraag is of de combinatie van de mensen die nu voor Ajax werken wel de juiste is. Het gaat om resultaten, die bepalen het succes. Nu wil ik het nog wel eens zien of er eind juli een team staat die de voorronde van de CL kan halen. En of het voldoende kwaliteit heeft om opnieuw kampioen te kunnen worden.

Wanneer je nu door het feit wanneer je Sigthorsson niet verkoopt geen andere spits erbij koopt, je opnieuw een afwachtende houding hanteert. Voor safe gaan kan ook negatief uitpakken omdat je te weinig kwaliteit in huis hebt wat je zou wensen.

Komende tijd gaan we wel meemaken of Ajax de juiste manier bewandelt om het beter te gaan doen dan vorig seizoen!
Grosso modo ben ik het met je eens. Maar hoe je het ook wendt of keert, het is te bizar voor woorden, dat een adviseur (zonder beslissingsbevoegdheid?) een directeur kan terugfluiten. Daar zou ik best eens een jurist over willen horen!
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 17:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. En daarom vroeg ik mijzelf eerder al af wat Cruijff nu wil bereiken. Hij ziet dit natuurlijk ook. Bovendien kan ik mij niet voorstellen dat Ling naar economische stabiliteit moet kijken. Dus wat wil Cruijff nu eigenlijk.

De meest voor de hand liggende verklaring is tegenwicht aan de huidige directie. Dat lijkt nu te gebeuren aan de hand van een Advocaat van de Duivel methodiek waarbij Ling kijkt naar de onderbouwing voor beslissing en die test aan de hand van de methode Cruijff. Dat gevoel krijg ik althans nu schijnt dat de besprekingen met Heitinga weer hervat zijn. Beslissing nemen, testen dmv tegenstand opwerken en dan doorzetten of beslissing reviseren.

Wel een werkwijze die bij multinationals zeer gebruikelijk is.
Sinds enkele dagen loop ik ook rond met een hoop vragen over wat Cruijff nu werkelijk beoogt. En ik blijf het uiterst dubieus vinden dat Ling een directielid openlijk kan afvallen en diens beslissing kan terugdraaien. Ik ben er zeker van dat Ling (en van Duivenbode) zijn boekje te buiten gaat. Of er moet meer spelen wat wij niet weten. Maar wat er nu gebeurt lijkt me juridisch aanvechtbaar. Al met al, al die vuile was die buiten hangt is onwaarschijnlijk slecht voor Ajax.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2015 - 17:19   quote  deeplink  
Onrust in Amsterdam houdt aan: "Cruijff wil Overmars weghebben"

De aanstelling van Tscheu La Ling als adviseur bij Ajax zorgt voor nogal wat ophef. Zo zou directeur voetbalzaken Marc Overmars niet blij zijn met de komst van de oud-Ajacied.

Volgens NOS-presentator Jack van Gelder zou Johan Cruijff met de aanstelling van Ling een poging willen wagen om Overmars weg te krijgen bij Ajax. Arno Vermeulen sluit zich daarbij aan. "Cruijff wil Overmars weghebben en dat doet hij door Ling boven hem te zetten. Overmars staat schaakmat. Overmars was al rond met Heitinga. Ling wilde dit niet en dus ging het niet door. Ling is in de laatste fase eigenlijk de machtigste man", meldt hij bij Studio Voetbal.

Ronald de Boer begrijpt de huidige gang van zaken bij Ajax ook niet helemaal. "Ling heeft zeker kwaliteiten. Hij weet hoe het reilt en zeilt. Ik begrijp alleen niet dat het op deze manier wordt gespeeld", aldus de oud-international, die niet denkt dat de onrust invloed heeft op zijn broer Frank. "Hij heeft nog nooit met zijn vuist op tafel geslagen. Maar als ze hem tegenwerken en zeggen dat hij anders moet spelen, dan hebben ze een groot probleem."


bron

En dan heb ik een paar dagen geleden ook begrepen, dat Cruijff uitermate ontevreden is over het functioneren van Dennis Bergkamp.

Dit alles is werkelijk funest voor onze club!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juni 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - maandag 15 juni 2015 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 17:15 schreef Pietje het volgende:

[..]

Sinds enkele dagen loop ik ook rond met een hoop vragen over wat Cruijff nu werkelijk beoogt. En ik blijf het uiterst dubieus vinden dat Ling een directielid openlijk kan afvallen en diens beslissing kan terugdraaien. Ik ben er zeker van dat Ling (en van Duivenbode) zijn boekje te buiten gaat. Of er moet meer spelen wat wij niet weten. Maar wat er nu gebeurt lijkt me juridisch aanvechtbaar. Al met al, al die vuile was die buiten hangt is onwaarschijnlijk slecht voor Ajax.
Optie 2 is natuurlijk dat het met name Overmars zo zuur wordt gemaakt dat hij opstapt. Dat roept de media. Dat is echter niet een heel eenvoudige manier, zeker omdat de RvC Overmars sowieso weg kan sturen. Dat zou dit absurd zijn en dus niet voor de hand liggend. Optie 3 is Ling als bondgenoot van Jonk vs Overmars en Bergkamp. Wederom een omslagtige oplossing die dus niet voor de hand ligt. Dan had Cruijff simpelweg nog iemand direct kunnen inbrengen.

Ik weet het ook niet maar veel van de verhalen die ik lees en hoor zijn zo complex dat het als mogelijkheid eigenlijk nergens op slaat.
Eide
 Eide - maandag 15 juni 2015 - 18:28   quote  deeplink  
@Pietje
Daar doelde ik op. Deze wijze is alleen absurdistisch ingewikkeld. Ik geloof niet in wat Vermeulen zegt. Is een rare oplossing met allerlei afhankelijkheden voor iets dat via de RvC makkelijk en risicovrij te regelen is.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 juni 2015 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 17:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. En daarom vroeg ik mijzelf eerder al af wat Cruijff nu wil bereiken. Hij ziet dit natuurlijk ook. Bovendien kan ik mij niet voorstellen dat Ling naar economische stabiliteit moet kijken. Dus wat wil Cruijff nu eigenlijk.

De meest voor de hand liggende verklaring is tegenwicht aan de huidige directie. Dat lijkt nu te gebeuren aan de hand van een Advocaat van de Duivel methodiek waarbij Ling kijkt naar de onderbouwing voor beslissing en die test aan de hand van de methode Cruijff. Dat gevoel krijg ik althans nu schijnt dat de besprekingen met Heitinga weer hervat zijn. Beslissing nemen, testen dmv tegenstand opwerken en dan doorzetten of beslissing reviseren.

Wel een werkwijze die bij multinationals zeer gebruikelijk is.

Wat je nu hebt is dat mensen verschillend denken. Ook al denken ze vanuit hun eigen dat ze de beste beslissing nemen. Maar de vraag is maar of het voor Ajax ook het beste resultaat oplevert?

De Boer heeft duidelijk laten zien dat jij zich niet het kaas van het brood laat eten. Dat vind
ik wel een goede insteek. Maar uiteindelijk moet Ajax een team presenteren wat voldoet aan de verwachtingen. We zullen moeten zien of deze werkwijze ook zijn vruchten gaat afwerpen in resulaten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juni 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 juni 2015 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 17:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Grosso modo ben ik het met je eens. Maar hoe je het ook wendt of keert, het is te bizar voor woorden, dat een adviseur (zonder beslissingsbevoegdheid?) een directeur kan terugfluiten. Daar zou ik best eens een jurist over willen horen!
Wat het feitelijk aangeeft is hoeveel macht Cruyff binnen Ajax heeft. Ik denk dat Overmars en de Boer nu wel hun bedenkingen hierover hebben. Het laatste wat Ajax kan gebruiken is verdeeldheid.

Op deze manier blijf je onrust houden en zullen belangrijke beslissingen tijd kosten voordat ze genomen worden. Ik hou mijn hart vast!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juni 2015 door Bobby1972 --
bully
 bully - maandag 15 juni 2015 - 20:59   quote  deeplink  
http://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/2043/-aanstelling-la-ling-in-strijd-met-statuten-van-de-uefa-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Eide
 Eide - maandag 15 juni 2015 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 20:10 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wat je nu hebt is dat mensen verschillend denken. Ook al denken ze vanuit hun eigen dat ze de beste beslissing nemen. Maar de vraag is maar of het voor Ajax ook het beste resultaat oplevert?

De Boer heeft duidelijk laten zien dat jij zich niet het kaas van het brood laat eten. Dat vind
ik wel een goede insteek. Maar uiteindelijk moet Ajax een team presenteren wat voldoet aan de verwachtingen. We zullen moeten zien of deze werkwijze ook zijn vruchten gaat afwerpen in resulaten.
Eens met dien verstande dat FdB niet degene mag zijn die beleid bepaald of negeert. FdB is als trainer een passant. Hij is geen lange termijn beleidsbepaler zoals de directie dat wel is. En dat vind ik wel een noodzakelijke omkadering voor FdB. Binnen die kaders moet hij dan wel de vrijheid hebben zijn eigen pad te kiezen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 15 juni 2015 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 17:07 schreef Pietje het volgende:

[..]

Pffff je bent knap vermoeiend.

Wel wil ik kwijt, dat als ik directeur bij Ajax zou zijn, ik Jonk op het matje zou roepen (afhankelijk wat er in zijn functieomschrijving staat) en hem betichten van werkweigering.
ik ben met je eens, maar ik zou ook overmars op het matje hebben geroepen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 15 juni 2015 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 13:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij komt in aanmerking voor LCV RCV en CVM. Sorry hoor maar daar kan ik niet 6 spelers voor opnoemen..
In de huidige selectie? Natuurlijk wel....
LCV: Veltman, Van den Hoorn
RCV: Viergever, Riedewalt
CVM: Gudelje, Bazoer, Klaassen, Serero, Riedewalt
remco k
 remco k - maandag 15 juni 2015 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 17:19 schreef Pietje het volgende:
Onrust in Amsterdam houdt aan: "Cruijff wil Overmars weghebben"

De aanstelling van Tscheu La Ling als adviseur bij Ajax zorgt voor nogal wat ophef. Zo zou directeur voetbalzaken Marc Overmars niet blij zijn met de komst van de oud-Ajacied.

Volgens NOS-presentator Jack van Gelder zou Johan Cruijff met de aanstelling van Ling een poging willen wagen om Overmars weg te krijgen bij Ajax. Arno Vermeulen sluit zich daarbij aan. "Cruijff wil Overmars weghebben en dat doet hij door Ling boven hem te zetten. Overmars staat schaakmat. Overmars was al rond met Heitinga. Ling wilde dit niet en dus ging het niet door. Ling is in de laatste fase eigenlijk de machtigste man", meldt hij bij Studio Voetbal.

Ronald de Boer begrijpt de huidige gang van zaken bij Ajax ook niet helemaal. "Ling heeft zeker kwaliteiten. Hij weet hoe het reilt en zeilt. Ik begrijp alleen niet dat het op deze manier wordt gespeeld", aldus de oud-international, die niet denkt dat de onrust invloed heeft op zijn broer Frank. "Hij heeft nog nooit met zijn vuist op tafel geslagen. Maar als ze hem tegenwerken en zeggen dat hij anders moet spelen, dan hebben ze een groot probleem."


bron

En dan heb ik een paar dagen geleden ook begrepen, dat Cruijff uitermate ontevreden is over het functioneren van Dennis Bergkamp.

Dit alles is werkelijk funest voor onze club!
Denk je echt dat zoiets funest is? Kom op man, Ajax is veel groter dan de onvrede over twee geweldige oud voetballers..
remco k
 remco k - maandag 15 juni 2015 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 21:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

In de huidige selectie? Natuurlijk wel....
LCV: Veltman, Van den Hoorn
RCV: Viergever, Riedewalt
CVM: Gudelje, Bazoer, Klaassen, Serero, Riedewalt
Alle spelers die je noemt voor CVM zijn dat niet... Geen van die jongens op Bazoer na is namelijk bedoelt voor die plek en zal daar volgens de Boer ook niet meer gaan spelen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 15 juni 2015 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Alle spelers die je noemt voor CVM zijn dat niet... Geen van die jongens op Bazoer na is namelijk bedoelt voor die plek en zal daar volgens de Boer ook niet meer gaan spelen..
Het moet niet gekker worden...ze hebben daar allen wel gespeeld, zelfs Klaassen, Riedewalt niet onverdienstelijk, en Gudelje is vlgs mij voor die positie gehaald let maar op...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0109519