BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 april 2015 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 april 2015 - 17:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

........

Inderdaad zal Ajax het komende seizoen vroeg aan de bak moeten! Spannend. Als ik mij goed herinner is het een Nederlandse club nog nooit eerder gelukt om vanuit de voorrondes de poulefase te bereiken. Een mooi moment om die negatieve serie een halt toe te roepen.
Volgens mij 5 jaar geleden dat een Nederlandse club via vCL de poulefase in ging en volgens mij was dat, jawel ons eigen ajax

Uit mijn blote hoofd dan he ;-)

Ik zat toen via mijn werk in een Sky-box, een griekse tegenstander was het toen, uit mijn hoofd ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 april 2015 door Ronald 1960 --
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 april 2015 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 april 2015 - 22:35 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Volgens mij 5 jaar geleden dat een Nederlandse club via vCL de poulefase in ging en volgens mij was dat, jawel ons eigen ajax

Uit mijn blote hoofd dan he ;-)

Ik zat toen via mijn werk in een Sky-box, een griekse tegenstander was het toen, uit mijn hoofd ;-)
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, Ron. Ik was het vergeten. Nou oké dan, dan moet Ajax het nog maar eens doen dan ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 21 april 2015 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 april 2015 - 16:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, Ron. Ik was het vergeten. Nou oké dan, dan moet Ajax het nog maar eens doen dan ;-)
Ik ga er van uit dat dit wederom gaat lukken ;-)
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 april 2015 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 april 2015 - 16:36 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat dit wederom gaat lukken ;-)
Haha. Ras optimist! Ik hoop dat je gelijk krijgt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 april 2015 - 05:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 april 2015 - 22:35 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Volgens mij 5 jaar geleden dat een Nederlandse club via vCL de poulefase in ging en volgens mij was dat, jawel ons eigen ajax

Uit mijn blote hoofd dan he ;-)

Ik zat toen via mijn werk in een Sky-box, een griekse tegenstander was het toen, uit mijn hoofd ;-)
Niet helemaal Ronald. Eerst inderdaad een Griekse tegenstander in de naam van PAOK, maar in de laatste voorronde was Dynamo Kiev de spreekwoordelijke "lul".
Pietje
 Pietje - woensdag 22 april 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2015 - 05:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Niet helemaal Ronald. Eerst inderdaad een Griekse tegenstander in de naam van PAOK, maar in de laatste voorronde was Dynamo Kiev de spreekwoordelijke "lul".
Thank voor de info. Ik was het vergeten, maar ben nu weer helemaal bij!
Pietje
 Pietje - woensdag 22 april 2015 - 12:52   quote  deeplink  
De Boer en spelers pijnigen Ajax-supporters: de harde cijfers

Het spel van Ajax is dit seizoen niet om aan te gluren, daar is iedereen het wel over eens. Meer nog dan goede resultaten willen de supporters in de Arena mooi voetbal zien, en juist daar schort het aan. VoetbalPrimeur zet de cijfers op een rij.

Ajax sleept zich naar het einde van het seizoen en lichtpuntjes zijn er nauwelijks meer te bekennen, wat deze week leidde tot de woede-uitbarsting van Frank de Boer. De trainer krijgt zijn ploeg niet meer aan de praat. Het spel van de Amsterdammers oogt stroperig, de spelers zien de ruimtes niet en het resultaat is een achterban die week in week uit teleurgesteld het stadion uitloopt.

In het huidige Eredivisie-seizoen verloor Ajax 'maar' vier keer, in twee blokjes van twee: PSV-thuis, FC Groningen-uit in augustus en Vitesse-uit en AZ-thuis in februari. In drie van die nederlagen kwam de ploeg niet tot scoren. Dat gebeurde dit seizoen in totaal zes keer. Alleen in 61/62 (zeven) en 64/65 (negen) gebeurde dat vaker. De Ajax-fans dropen in de Arena drie keer af met een doelpuntloos gelijkspel, waaronder afgelopen weekend tegen laagvlieger NAC Breda.

Het gebrek aan doelpunten is een doorn in het oog én iets wat men niet gewend is in Amsterdam. Vooral in de Arena valt Ajax stil. Het gemiddeld aantal doelpunten in eigen huis ligt dit seizoen aanmerkelijk lager dan in de voorgaande jaren onder De Boer, toen Ajax vier keer op rij landskampioen werd. Het verschil met het laatste volledige seizoen onder Martin Jol (09/10) is tekenend. Jol werd verweten niet volgens de Ajax-school te denken en te handelen, maar zijn ploeg scoorde gemiddeld één doelpunt per thuiswedstrijd meer dan die van De Boer.

Eén van de oorzaken van dat lage doelpuntengemiddelde is de grote moeite die Ajax heeft met het creëren van kansen. Sinds de winterstop kregen de Amsterdammers 114 kansen. Een ultralaag aantal in vergelijking met degradant (!) FC Dordrecht, dat 116 keer gevaarlijk opdook voor het vijandelijke doel. Ter vergelijking: PSV creëerde 231 kansen sinds de winterstop.

Na de competitiehervatting is het sowieso huilen met de pet op. Ajax dacht de aanval op PSV te openen, maar kwam door het matige aanvalsspel niet in de buurt. In de zeven thuiswedstrijden na de winterstop scoorde Ajax één keer vaker meer dan twee goals (thuis tegen FC Twente, 4-2). In de negen competitieduels vóór de winterstop maakte de thuisclub één keer geen twee goals of meer. PSV was in het eigen Philips Stadion goed voor gemiddeld 2,93 goals en er werd geen enkele keer niet gescoord.

Ging er dan helemaal niets goed bij Ajax dit seizoen? Nee, dat niet. De Amsterdammers zijn inmiddels alweer tien wedstrijden op rij ongeslagen en hebben met nog drie duels voor de boeg bijna hetzelfde puntenaantal als in de voorgaande seizoenen.

De tweede plek in de Eredivisie is bovendien vrijwel zeker en dus wacht een uitdaging in de voorronde van de Champions League. Dat kan echter niet verhullen dat het seizoen van Ajax als mislukt de prullenbak ingaat. De resultaten moeten beter, maar de fans willen vooral meer vermaakt worden.


bron
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 23 april 2015 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2015 - 05:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Niet helemaal Ronald. Eerst inderdaad een Griekse tegenstander in de naam van PAOK, maar in de laatste voorronde was Dynamo Kiev de spreekwoordelijke "lul".
Thanks voor de volledigheid ;-)
Brandje
 Brandje - donderdag 23 april 2015 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2015 - 12:52 schreef Pietje het volgende:
De Boer en spelers pijnigen Ajax-supporters: de harde cijfers

Het spel van Ajax is dit seizoen niet om aan te gluren, daar is iedereen het wel over eens. Meer nog dan goede resultaten willen de supporters in de Arena mooi voetbal zien, en juist daar schort het aan. VoetbalPrimeur zet de cijfers op een rij.

Ajax sleept zich naar het einde van het seizoen en lichtpuntjes zijn er nauwelijks meer te bekennen, wat deze week leidde tot de woede-uitbarsting van Frank de Boer. De trainer krijgt zijn ploeg niet meer aan de praat. Het spel van de Amsterdammers oogt stroperig, de spelers zien de ruimtes niet en het resultaat is een achterban die week in week uit teleurgesteld het stadion uitloopt.

In het huidige Eredivisie-seizoen verloor Ajax 'maar' vier keer, in twee blokjes van twee: PSV-thuis, FC Groningen-uit in augustus en Vitesse-uit en AZ-thuis in februari. In drie van die nederlagen kwam de ploeg niet tot scoren. Dat gebeurde dit seizoen in totaal zes keer. Alleen in 61/62 (zeven) en 64/65 (negen) gebeurde dat vaker. De Ajax-fans dropen in de Arena drie keer af met een doelpuntloos gelijkspel, waaronder afgelopen weekend tegen laagvlieger NAC Breda.

Het gebrek aan doelpunten is een doorn in het oog én iets wat men niet gewend is in Amsterdam. Vooral in de Arena valt Ajax stil. Het gemiddeld aantal doelpunten in eigen huis ligt dit seizoen aanmerkelijk lager dan in de voorgaande jaren onder De Boer, toen Ajax vier keer op rij landskampioen werd. Het verschil met het laatste volledige seizoen onder Martin Jol (09/10) is tekenend. Jol werd verweten niet volgens de Ajax-school te denken en te handelen, maar zijn ploeg scoorde gemiddeld één doelpunt per thuiswedstrijd meer dan die van De Boer.

Eén van de oorzaken van dat lage doelpuntengemiddelde is de grote moeite die Ajax heeft met het creëren van kansen. Sinds de winterstop kregen de Amsterdammers 114 kansen. Een ultralaag aantal in vergelijking met degradant (!) FC Dordrecht, dat 116 keer gevaarlijk opdook voor het vijandelijke doel. Ter vergelijking: PSV creëerde 231 kansen sinds de winterstop.

Na de competitiehervatting is het sowieso huilen met de pet op. Ajax dacht de aanval op PSV te openen, maar kwam door het matige aanvalsspel niet in de buurt. In de zeven thuiswedstrijden na de winterstop scoorde Ajax één keer vaker meer dan twee goals (thuis tegen FC Twente, 4-2). In de negen competitieduels vóór de winterstop maakte de thuisclub één keer geen twee goals of meer. PSV was in het eigen Philips Stadion goed voor gemiddeld 2,93 goals en er werd geen enkele keer niet gescoord.

Ging er dan helemaal niets goed bij Ajax dit seizoen? Nee, dat niet. De Amsterdammers zijn inmiddels alweer tien wedstrijden op rij ongeslagen en hebben met nog drie duels voor de boeg bijna hetzelfde puntenaantal als in de voorgaande seizoenen.

De tweede plek in de Eredivisie is bovendien vrijwel zeker en dus wacht een uitdaging in de voorronde van de Champions League. Dat kan echter niet verhullen dat het seizoen van Ajax als mislukt de prullenbak ingaat. De resultaten moeten beter, maar de fans willen vooral meer vermaakt worden.


bron
En zo is het. Maar goed. Geen titel kan een keer maar volgend jaar geen verbetering qua spel en aankopen en het hele zooitje mag van mij oprotten.
Brandje
 Brandje - donderdag 23 april 2015 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2015 - 05:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Niet helemaal Ronald. Eerst inderdaad een Griekse tegenstander in de naam van PAOK, maar in de laatste voorronde was Dynamo Kiev de spreekwoordelijke "lul".
Dat we dat toen gered hebben was echt een wonder want Kiev had binnen een half uur al op 0-4 moeten staan. Maar goed. Misschien zit het hey weer zo mee.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 april 2015 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2015 - 11:56 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat we dat toen gered hebben was echt een wonder want Kiev had binnen een half uur al op 0-4 moeten staan. Maar goed. Misschien zit het hey weer zo mee.
Jij weet ook altijd van iets positiefs iets negatiefs te maken he????
Eide
 Eide - vrijdag 24 april 2015 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2015 - 11:56 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat we dat toen gered hebben was echt een wonder want Kiev had binnen een half uur al op 0-4 moeten staan. Maar goed. Misschien zit het hey weer zo mee.
En uit in Kiev hadden we toen al moeten winnen. Overigens kreeg Dynamo dat eerste half uur 3 kansen.... dus 0-4 is nogal overdreven.
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 mei 2015 - 13:48   quote  deeplink  
Daar ligt een mooie rol voor Johan Cruijff weggelegd, hij kan de rijen sluiten

Het rommelt nog altijd binnen Ajax. Volgens Telegraaf-verslaggever Mike Verweij is er nog altijd een meningsverschil tussen Wim Jonk en Marc Overmars en zou Johan Cruijff de aangewezen persoon zijn om het geschil op te lossen.

"Jonk vindt dat de bijeenkomsten over teveel randzaken gaan en dat de speelwijze centraal zou moeten staan", vertelt Verweij in het programma Afkicken. "En daar is een heel groot verschil van inzicht over. Er hoeven daarvoor geen slachtoffers te vallen. Je kunt ook gewoon de rijen sluiten. Daar is een hele mooie rol voor Johan Cruijff voor weggelegd. Die is nog niet langs geweest, maar heeft inmiddels wel goed contact met de Raad van Commissarissen."

Ook over het directeurschap bij Ajax zijn er nog de nodige vraagtekens. Michael Kinsbergen vertrekt als algemeen directeur en een opvolger is nog niet gevonden. "Michael Kinsbergen gaat weg, die heeft een aflopend contract. Dat heeft Hans Wijers (voorzitter RvC, red.) ook al aangegeven", aldus Verweij. "Ajax wil niet verder gaan dan een eenjarige contractverlenging en Kinsbergen zou een contract voor een langere termijn willen hebben, al is hij daar inmiddels wel op teruggekomen. Maar inmiddels is hij een gepasseerd station."


bron

Ik denk dat het goed zou zijn wanneer Johan Cruijff snel richting Amsterdam komt om gesprekken aan te gaan met alle betrokkenen. Daarna moeten in alle geledingen binnen de club de rijen worden gesloten en vervolgens de selectie rondkrijgen voor het komende seizoen. Ik ben er zeker van dat we dan een schitterend seizoen 2015/2016 tegemoet gaan!
Oceanu
 Oceanu - dinsdag 05 mei 2015 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2015 - 11:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

En zo is het. Maar goed. Geen titel kan een keer maar volgend jaar geen verbetering qua spel en aankopen en het hele zooitje mag van mij oprotten.
Vind ik ook !! We moeten terug naar de tijd dat we meer uitgaven dan er in kwam en iedere jan lul met een ajax shirt het veld in de arena op mocht. Toen was het allemaal een stuk beter !!!!
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 mei 2015 - 12:43   quote  deeplink  
Ajax met de grond gelijk gemaakt in zaak-Arveladze: "Het zijn allemaal lafaards"

Ajax hoopte een naheffing van de Belastingdienst, van 1,2 miljoen euro, te kunnen verhalen op oud-speler Shota Arveladze. Maar dat feestje gaat niet door. De voormalig zaakwaarnemer van Arveladze heeft geen goed woord over voor de handelwijze van Ajax en maakt de club met de grond gelijk.

Aanvankelijk ontstond er onduidelijkheid over de vergoeding die Ajax uitkeerde aan Dinamo Tbiisi, de club waarvan Arveladze werd overgenomen. De Belastingdienst oordeelde dat dit betalingen (nettoloon) aan de speler zelf waren. "Als Ajax denkt dat het om brutoloon ging, dan zijn zij verplicht om de Belastingdienst te betalen. De werkgever is dan verantwoordelijk", zegt Rob Cohen, de belangenbehartiger, tegenover NOS. "We hebben lang gevochten, maar eindelijk gewonnen. Er heerst een feeststemming bij de familie Arveladze thuis."

Cohen gaat vervolgens flink los. "Ajax moet nu eens goed in de spiegel gaan kijken. Ze hebben twaalf miljoen voor Shota gekregen toen hij naar Rangers ging. Dit verdient hij niet. Het zijn allemaal lafaards. Van der Sar, Overmars, de oude en de nieuwe directie. Shota doet wel eens mee met Lucky Ajax maar krijgt dan een slap handje of men loopt dan met een grote boog om hem heen. Ze weten dat ze fout zitten dus ontlopen ze hem, alles om maar niet het gesprek met hem aan te gaan over deze zaak."


bron

Nou, dat kan er dan ook nog bij.
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 mei 2015 - 12:59   quote  deeplink  
'Cruijff brengt komende week langverwacht bezoek aan Amsterdam'

Johan Cruijff komt volgende week langs in Amsterdam, zo meldt het Algemeen Dagblad. De legendarische nummer veertien zal zich naar verwachting bemoeien met de interne problemen bij Ajax.

Cruijff komt in eerste instantie naar de hoofdstad toe om aanwezig te zijn bij de Cruijff Foundation Cup, die op vrijdag 22 mei in het Olympisch Stadion in Amsterdam wordt gehouden. De verwachting is echter dat de oud-voetballer ook een bezoek zal brengen aan de Amsterdam ArenA, waar hij zal moeten proberen om het geschil tussen de opleiders (Wim Jonk/Ruben Jongkind) en de beleidsbepalers (Marc Overmars/Frank de Boer/Dennis Bergkamp) op te lossen.

Jonk hekelt het aankoopbeleid van Ajax, dat jonge talenten in de weg zou zitten. De beleidsbepalers zijn echter van mening dat de komst van ervaren spelers noodzakelijk is. Rafael van der Vaart is een van de spelers die daarbij in beeld is. Gevolg is dat hoofd jeugdopleiding Jonk niet meer aanschuift bij reguliere vergaderingen.


bron
Pietje
 Pietje - donderdag 21 mei 2015 - 13:46   quote  deeplink  
Felle kritiek op De Boer: 'Niet vergeten hoe hij Ajax heeft overtraind dit seizoen'

Ajax presteerde dit seizoen na de winterstop aantoonbaar minder dan in de eerste seizoenshelft en dat heeft volgens inspanningsfysioloog Raymond Verheijen vooral te maken met de trainingsaanpak van Frank de Boer.

Verheijen laat vaker van zich horen via zijn Twitter-account. Ditmaal was de coach van Ajax het doelwit. 'Iedereen begrijpt inmiddels het 'Fred Rutten-effect'', begint de voormalig assistent-trainer van onder meer Wales en Rusland. 'Laten we vooral ook niet vergeten hoe Frank de Boer Ajax heeft overtraind dit seizoen.'

'Na vier titels besloot Ajax-coach Frank de Boer dit seizoen ineens veel harder te trainen dan voorheen in juli/augustus als in januari in Qatar werden spelers overtraind.' Verheijen verwijst in zijn berichten naar artikelen waarin Niklas Moisander en Ricard van Rhijn de intensiteit van een trainingskamp hekelen.

Verheijen was in januari 2015 ook al kritisch op De Boer. Toen verweet hij de oefenmeester een gebrek aan kennis over periodisering en stelde hij dat de trainer bij Ajax een 'stelletje amateurs' om zich heen heeft verzameld.


bron

Dit is ook precies hetgeen Remco en ik op dit forum ook al hadden geconstateerd!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 mei 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - donderdag 21 mei 2015 - 14:36   quote  deeplink  
Inderdaad. Ben overigens geen fan van Verheijen.
Pietje
 Pietje - donderdag 21 mei 2015 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 14:36 schreef remco k het volgende:
Inderdaad. Ben overigens geen fan van Verheijen.
Haha. Hier nog eentje. Maar in dit specifieke geval vind ik wel dat hij gelijk heeft.
Eide
 Eide - donderdag 21 mei 2015 - 16:53   quote  deeplink  
Mwah, Verheijen baseert zich op uitspaken die zijn gelijk niet bewijzen. Hij went ze alleen aan voor zijn beschuldigingen maar heeft feitelijk, zoals altijd eigenlijk, geen poot om op te staan. het is alweer doelloos gezwets in de ruimte van iemand die in het verleden nog geen enkele keer gelijk heeft gekregen daar waar hij steekhoudende uitspraken deed.

De man blinkt uit in veel geluid. De inhoud is bij hem alleen voor vaak gemankeerd. Alles wat van Verheijen komt gaat bij mij ogenblikkelijk de prullenbak in. Ik heb ook geen moment het idee gehad dat Ajax overtraind was. Eerder dat Ajax iets verkeerds deed tussen de oren van de spelers.
Pietje
 Pietje - donderdag 21 mei 2015 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 16:53 schreef Eide het volgende:
Mwah, Verheijen baseert zich op uitspaken die zijn gelijk niet bewijzen. Hij went ze alleen aan voor zijn beschuldigingen maar heeft feitelijk, zoals altijd eigenlijk, geen poot om op te staan. het is alweer doelloos gezwets in de ruimte van iemand die in het verleden nog geen enkele keer gelijk heeft gekregen daar waar hij steekhoudende uitspraken deed.

De man blinkt uit in veel geluid. De inhoud is bij hem alleen voor vaak gemankeerd. Alles wat van Verheijen komt gaat bij mij ogenblikkelijk de prullenbak in. Ik heb ook geen moment het idee gehad dat Ajax overtraind was. Eerder dat Ajax iets verkeerds deed tussen de oren van de spelers.
Ik ben sowieso niet zo weg van Verheijen. Maar wat hij constateerde, heb ik hier ook meerdere keren geschreven. De Ajaxspelers oogden niet fit, sterker, zij oogden zeer vermoeid.
Eide
 Eide - donderdag 21 mei 2015 - 17:10   quote  deeplink  
Maar tegelijkertijd bleek ook dat het spel heel slecht was. Ik wijt het eerder aan de vorm of de behoudende insteek dan aan overtraintheid.
Pietje
 Pietje - donderdag 21 mei 2015 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 17:10 schreef Eide het volgende:
Maar tegelijkertijd bleek ook dat het spel heel slecht was. Ik wijt het eerder aan de vorm of de behoudende insteek dan aan overtraintheid.
Dat de spelers langdurig uit vorm waren klopt zeker. Maar dat zou best wel eens kunnen komen omdat zij vermoeid waren. Ik vond vaak, te vaak, dat veel spelers over het veld sjokten. Natuurlijk kan ik mij vergissen, maar het leek er verdomd veel op. Een fit lichaam (en geest) herstelt sneller, dan een vermoeid lichaam. Ik denk serieus, dat je het één niet zonder het ander kunt zien. Na de overwintering in het Midden-Oosten klaagden een aantal spelers inderdaad over vermoeidheid en over het zware trainingskamp. Tja, wie het (echt) weet mag het zeggen.
Eide
 Eide - donderdag 21 mei 2015 - 17:41   quote  deeplink  
Maar dat houdt niet zo lang aan Pietje. Zeker van afgelopen zomer trouwens niet toen Ajax tijdens de trainingskampen heel goed voetbal speelde. De rottigheid kwam toen pas in de maand oktober opzetten. Daarvoor speelde Ajax best aardig. Tegen PSV was Ajax bijvoorbeeld heel de wedstrijd beter maar zat het venijn in de counter van PV.

En na de winterstop werd het initieel ook iets beter (maar nog altijd beroerd slecht). Pas toen de achterstand nog "maar" 8 punten was ging het echt weer helemaal onderuit.
Pietje
 Pietje - donderdag 21 mei 2015 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 17:41 schreef Eide het volgende:
Maar dat houdt niet zo lang aan Pietje. Zeker van afgelopen zomer trouwens niet toen Ajax tijdens de trainingskampen heel goed voetbal speelde. De rottigheid kwam toen pas in de maand oktober opzetten. Daarvoor speelde Ajax best aardig. Tegen PSV was Ajax bijvoorbeeld heel de wedstrijd beter maar zat het venijn in de counter van PV.

En na de winterstop werd het initieel ook iets beter (maar nog altijd beroerd slecht). Pas toen de achterstand nog "maar" 8 punten was ging het echt weer helemaal onderuit.
Eerlijk gezegd heb ik Ajax dit seizoen niet één echt goede wedstrijd zien spelen. Sommige wedstrijden waren wel aardig, maar niet ECHT goed. Het leek er wel op of zij permanent aan het zoeken waren naar de meest ideale opstelling. Er werd in mijn ogen ook te veel gewisseld in de basis-elf. Nog zo'n bewijs, althans voor mij, dat Frank de Boer zoekende was. Mede door blessures natuurlijk, maar toch. Voor mij straalde Ajax-1 veel te lang een bepaalde moedeloosheid uit, wat mij bevestigde dat zij er niet fit bijliepen. Dat is mijn bescheiden mening. Nou ja, dan zijn we het een keertje niet helemaal eens met elkaar. Dat moet ook kunnen.
Eide
 Eide - donderdag 21 mei 2015 - 18:16   quote  deeplink  
Wat de reden ook is, volgens mij van overtraining zoals Verheijen nooit de reden zijn. Dat geloof ik gewoon niet. Ik heb allerlei bedenkingen maar die van mij zitten met name bij de staf en FdB die bepaalde keuzes heeft gemaakt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 21 mei 2015 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 18:16 schreef Eide het volgende:
Wat de reden ook is, volgens mij van overtraining zoals Verheijen nooit de reden zijn. Dat geloof ik gewoon niet. Ik heb allerlei bedenkingen maar die van mij zitten met name bij de staf en FdB die bepaalde keuzes heeft gemaakt.
Waarom niet? De meeste spelers leken niet vooruit te branden, het oogt niet fris en het was tergend langzaam. Alleen Victor Fischer was fris en fruitig, maar kon het ook niet alleen. Wel met vermelding dat hij maar een paar wesdtrijden heeft gespeeld dit seizoen....
remco k
 remco k - donderdag 21 mei 2015 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 18:16 schreef Eide het volgende:
Wat de reden ook is, volgens mij van overtraining zoals Verheijen nooit de reden zijn. Dat geloof ik gewoon niet. Ik heb allerlei bedenkingen maar die van mij zitten met name bij de staf en FdB die bepaalde keuzes heeft gemaakt.
Ik vraag me dan echt af hoe men het wil verklaren dat de ploeg het gehele seizoen geen wedstrijd okselfris is geweest, vanaf dag 1 oogde het uitgeblust in mijn ogen..
Eide
 Eide - donderdag 21 mei 2015 - 22:18   quote  deeplink  
Precies remco. En de spelers van Jong Ajax die overkwamen waren bij Jong Ajax prima en gingen bij Ajax 1 in het lethargische tempo mee. Ik geloof niet in die overtraintheid.

Ik denk echt dat het grote probleem is dat door de relatief conservatieve instructies van de staf er te veel spelers zijn die zich gevangen voelen in opdrachten en daarom niet durven. Als je niet goed speelt lijkt het al snel dat je je niet inzet omdat je als snel steeds een pas te laat bent. Maar uiteindelijk ligt dat niet aan de conditie of rust-werkverhoudingen maar aan vorm en taktiek.

Bovendien heb ik mannen als Bazoer, El Ghazi, Klaassen en al die anderen echt heel hard zien werken. Bazoer en Klaassen zaten vrijwel elke wedstrijd ruim boven de 12km. Dat kan je niet als je niet fris en fruitig bent.

Je moet je eerder afvragen hoe het kan zijn dat als je 12 a 13km per wedstrijd aflegt je toch steeds te laat kan zijn.... en dat heeft volgens mij niets met frisheid of fitheid te maken.
remco k
 remco k - zaterdag 23 mei 2015 - 01:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 - 22:18 schreef Eide het volgende:
Precies remco. En de spelers van Jong Ajax die overkwamen waren bij Jong Ajax prima en gingen bij Ajax 1 in het lethargische tempo mee. Ik geloof niet in die overtraintheid.

Ik denk echt dat het grote probleem is dat door de relatief conservatieve instructies van de staf er te veel spelers zijn die zich gevangen voelen in opdrachten en daarom niet durven. Als je niet goed speelt lijkt het al snel dat je je niet inzet omdat je als snel steeds een pas te laat bent. Maar uiteindelijk ligt dat niet aan de conditie of rust-werkverhoudingen maar aan vorm en taktiek.

Bovendien heb ik mannen als Bazoer, El Ghazi, Klaassen en al die anderen echt heel hard zien werken. Bazoer en Klaassen zaten vrijwel elke wedstrijd ruim boven de 12km. Dat kan je niet als je niet fris en fruitig bent.

Je moet je eerder afvragen hoe het kan zijn dat als je 12 a 13km per wedstrijd aflegt je toch steeds te laat kan zijn.... en dat heeft volgens mij niets met frisheid of fitheid te maken.
Er zit een groot verschil tussen fit en wedstrijd fit
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 23 mei 2015 - 11:57   quote  deeplink  
Wat het ook was het was in ieder geval een combinatie van:

Overtraind
Tactiek
Vorm
Angst
Kwaliteit enz enz.

Wordt nog we hele klus om ze weer aan de gang Te krijgen..
remco k
 remco k - zaterdag 23 mei 2015 - 22:01   quote  deeplink  
Goed voetbal zit in details. Een of twee kleine aanpassingen een fitte ploeg en een beetje vorm kan maarzo zorgen dat alles anders is.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 25 mei 2015 - 02:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 mei 2015 - 22:01 schreef remco k het volgende:
Goed voetbal zit in details. Een of twee kleine aanpassingen een fitte ploeg en een beetje vorm kan maarzo zorgen dat alles anders is.
Als het zo eenvoudig zou zijn Remco dan had Ajax wel een beter seizoen gehad? Of heeft Ajax niet de juiste mensen die deze 'aanpassingen' kunnen doorvoeren en ermee het elftal weer op de rit kunnen krijgen.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 25 mei 2015 - 02:27   quote  deeplink  
Ik denk net als Hummel dat er meerdere redenen ten grondslag liggen aan het matige spel. Waar ik persoonlijk wel in geloof is dat het huidige spel veroorzaakt is door een langere periode waardoor het huidige spel is zoals het nu is. We hebben allemaal kunnen zien dat het ieder jaar minder aantrekkelijk werd. Het is niet iets van het laatste jaar. Doordat er niet aan de bel werd getrokken ging men door op dezelfde wijze.

Nu ineens is men zich bewust dat speelwijze en kwaliteit niet voldoende was. Alleen moet je dan nog wel kunnen en willen veranderen. Dat stukje bewustzijn is geen enkele garantie dat men het op de juiste manier weet om te buigen. Doordat men nog steeds verschillende gedachten heeft binnen de organisatie hou ik mijn hart vast. Mijn gevoel zegt dat nog wel eens langer kan gaan duren voordat Ajax alles weer op een gewenst niveau krijgt.

Alles is echter relatief, in Rotjuknor is het pas echt drama. Zover zijn wij niet weggezakt. Zij staan feitelijk in het moeras!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 mei 2015 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - maandag 25 mei 2015 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 mei 2015 - 02:18 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Als het zo eenvoudig zou zijn Remco dan had Ajax wel een beter seizoen gehad? Of heeft Ajax niet de juiste mensen die deze 'aanpassingen' kunnen doorvoeren en ermee het elftal weer op de rit kunnen krijgen.
Het verleden bij extreem veel clubs heeft mijn gelijk wat kleine aanpassingen effect bewezen. Alleen het vinden van die kleine problemen is niet altijd even makkelijk.
remco k
 remco k - maandag 25 mei 2015 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 mei 2015 - 02:27 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk net als Hummel dat er meerdere redenen ten grondslag liggen aan het matige spel. Waar ik persoonlijk wel in geloof is dat het huidige spel veroorzaakt is door een langere periode waardoor het huidige spel is zoals het nu is. We hebben allemaal kunnen zien dat het ieder jaar minder aantrekkelijk werd. Het is niet iets van het laatste jaar. Doordat er niet aan de bel werd getrokken ging men door op dezelfde wijze.

Nu ineens is men zich bewust dat speelwijze en kwaliteit niet voldoende was. Alleen moet je dan nog wel kunnen en willen veranderen. Dat stukje bewustzijn is geen enkele garantie dat men het op de juiste manier weet om te buigen. Doordat men nog steeds verschillende gedachten heeft binnen de organisatie hou ik mijn hart vast. Mijn gevoel zegt dat nog wel eens langer kan gaan duren voordat Ajax alles weer op een gewenst niveau krijgt.

Alles is echter relatief, in Rotjuknor is het pas echt drama. Zover zijn wij niet weggezakt. Zij staan feitelijk in het moeras!
Ik dacht echt dat je nu een x inhoudelijk over het spel zou beginnen. Maar weer een post van je met niets anders dan wat losse flodders de lucht in gooien.
Pietje
 Pietje - maandag 25 mei 2015 - 12:00   quote  deeplink  
Ik heb gisteren gehoord, dat Johan Cruijff is gearriveerd in Amsterdam. Je mag toch verwachten dat hij zich opnieuw met Ajax gaat bemoeien. Ik ben reuze benieuwd hoe het nu verder gaat, want zoals ik begrepen heb rommelt het goed bij mijn club. Zelfs Edwin van der Sar ligt nu dwars ten aanzien van een eventuele benoeming van Roger van Boxtel (beoogd algemeen directeur) en Wim Jonk ligt dwars ten aanzien van de benoeming van Orlando Trustful als assistent trainer naast Frank de Boer. Het is nooit goed wanneer je club zo in het nieuws is!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 mei 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - dinsdag 09 juni 2015 - 18:52   quote  deeplink  
Tscheu La Ling adviseur Ajax

Tscheu La Ling krijgt een rol binnen Ajax. De oud-speler wordt 'speciaal adviseur' van de directie. Dolf Collee en Theo van Duivenbode vormen per direct een strategische commissie.

Algemeen directeur Michael Kinsbergen vertrekt per 30 juni. Aanvankelijk was het de bedoeling dat Leo van Wijk diens rol op zich zou nemen, maar na een publicatie in De Telegraaf besloot rvc-voorzitter Hans Wijers toch Collee en Van Duivenbode naar voren te schuiven.

Met het adviseurschap van Ling komt de raad van commissarissen van Ajax tegemoet aan de wens van Johan Cruijff.

Bron

-----------------------

Bijzondere ontwikkeling om allerlei redenen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juni 2015 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 09 juni 2015 - 22:37   quote  deeplink  
Ik ben er wel blij mee.. Niet in de laatste plaats omdat het wel aangeeft verder te willen met het plan Cruijff..
Eide
 Eide - woensdag 10 juni 2015 - 07:46   quote  deeplink  
Ling zelf geeft in een interview aan dat hij zich niet met de technische of commerciële kant bezig gaat houden (lees Vd Sar en Overmars) maar puur gaat adviseren in de "vertaling" van het plan Cruijff naar daadwerkelijk voetbal. Het komt op mij over dat Cruijff iemand binnen brengt die in de hoek Jonk gaat zitten om de verhoudingen recht(er) te trekken.
remco k
 remco k - woensdag 10 juni 2015 - 08:18   quote  deeplink  
Ik heb sterk het vermoeden dat Cruijff op deze manier Ling langzaam naar binnen drukt.
Men was in eerste instantie tegen zijn komst, en ik heb sterk het idee dat Cruijff dit aangrijpt om hem op ten duur wel goed naar binnen te krijgen..

Ben benieuwd of en wat wij gaan zien van zijn bezigheden.
Pietje
 Pietje - woensdag 10 juni 2015 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 - 08:18 schreef remco k het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat Cruijff op deze manier Ling langzaam naar binnen drukt.
Men was in eerste instantie tegen zijn komst, en ik heb sterk het idee dat Cruijff dit aangrijpt om hem op ten duur wel goed naar binnen te krijgen..

Ben benieuwd of en wat wij gaan zien van zijn bezigheden.
Haha. Dat weet ik wel zeker. Toen ik het gisteren (of was het eergisteren?) las, moest ik daar ook direct aan denken.
Pietje
 Pietje - woensdag 10 juni 2015 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juni 2015 - 22:37 schreef remco k het volgende:
Ik ben er wel blij mee.. Niet in de laatste plaats omdat het wel aangeeft verder te willen met het plan Cruijff..
Eens
Eide
 Eide - vrijdag 12 juni 2015 - 07:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juni 2015 - 22:37 schreef remco k het volgende:
Ik ben er wel blij mee.. Niet in de laatste plaats omdat het wel aangeeft verder te willen met het plan Cruijff..
Het geeft in ieder geval aan dat Cruijff zijn invloed vergroot. Ling was altijd DE persoon die Cruijff wilde inbrengen bij Ajax. En zoals vrijwel altijd krijgt Cruijff uiteindelijk zijn zin. En daar bovenop lijkt het ook nog zinvol, zeker gezien de prestaties van Trencin. Het enige waar ik dan aan twijfel is wie zich dit nu moet aantrekken. Ling begon namelijk ook over het spel van Ajax 1. Wie gaat hij nu adviseren? De directie toch en niet FdB lijkt mij? Vreemd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 juni 2015 door Eide --
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2015 - 08:40   quote  deeplink  
En Ling drukt blijkbaar direct zijn stempel. Contract van heitinga wordt op zijn voorspraak nu tegengehouden.
Pietje
 Pietje - vrijdag 12 juni 2015 - 12:40   quote  deeplink  
In alle realiteit vraag ik mij af, of dit tot de bevoegdheden behoort van Tscheu La Ling. Ik had begrepen, dat er een mondeling akkoord was tussen Ajax en het team Heitinga. Juridisch gezien is een mondeling akkoord even bindend als een schriftelijk akkoord. Nou ja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Wat Eide hier ook al schreef over de forse kritiek die La Ling had op het spel van Ajax: Daarmee bemoeit hij zich openlijk met (onder andere) de tactiek van de trainer en zijn staf. Hoort dat tot het takenpakket van slechts een adviseur?? Ik vraag me af of dit een slimme actie is van La Ling. Zeker, het spelpeil van Ajax-1 was meer dan bedroevend, maar toch...
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2015 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 12:40 schreef Pietje het volgende:
In alle realiteit vraag ik mij af, of dit tot de bevoegdheden behoort van Tscheu La Ling. Ik had begrepen, dat er een mondeling akkoord was tussen Ajax en het team Heitinga. Juridisch gezien is een mondeling akkoord even bindend als een schriftelijk akkoord. Nou ja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Wat Eide hier ook al schreef over de forse kritiek die La Ling had op het spel van Ajax: Daarmee bemoeit hij zich openlijk met (onder andere) de tactiek van de trainer en zijn staf. Hoort dat tot het takenpakket van slechts een adviseur?? Ik vraag me af of dit een slimme actie is van La Ling. Zeker, het spelpeil van Ajax-1 was meer dan bedroevend, maar toch...
Een intentie uitspraak is geen bindend akkoord volgens mij, alles valt of staat met hoe bepaalde zaken gezegd zijn... Desalniettemin kan het natuurlijk niet dat je iets uitspreekt en het dan terug trekt...
Pietje
 Pietje - vrijdag 12 juni 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 14:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Een intentie uitspraak is geen bindend akkoord volgens mij, alles valt of staat met hoe bepaalde zaken gezegd zijn... Desalniettemin kan het natuurlijk niet dat je iets uitspreekt en het dan terug trekt...
Wat ik begrepen heb is dat het geen intentie uitspraak was, maar een akkoord met "het team Heitinga". Maar ik ben daar uiteraard niet bij geweest. Zoals ik zonet al schreef, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Maar dan nog snap ik de rol als adviseur van La Ling niet. Een adviseur heeft namelijk geen bevoegdheden tot het maken van bindende afspraken. De naam zegt het al: een adviseur geeft advies. Niets meer en niets minder... Laat ik nou denken dat Marc Overmars eindverantwoordelijk is voor transfers en niet Tscheu La Ling!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 juni 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2015 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 15:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is dat het geen intentie uitspraak was, maar een akkoord met "het team Heitinga". Maar ik ben daar uiteraard niet bij geweest. Zoals ik zonet al schreef, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Maar dan nog snap ik de rol als adviseur van La Ling niet. Een adviseur heeft namelijk geen bevoegdheden tot het maken van bindende afspraken. De naam zegt het al: een adviseur geeft advies. Niets meer en niets minder... Laat ik nou denken dat Marc Overmars eindverantwoordelijk is voor transfers en niet Tscheu La Ling!
Dat laatste klopt..

Maar er is ook een commisie tussen gezet waar van Duivenbode deel van uitmaakt. Welke verantwordelijkheden die hebben is mij niet bekend.
Pietje
 Pietje - vrijdag 12 juni 2015 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 16:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste klopt..

Maar er is ook een commisie tussen gezet waar van Duivenbode deel van uitmaakt. Welke verantwordelijkheden die hebben is mij niet bekend.
Ik weet het, Remco. Tóch denk ik dat Marc Overmars not amused is, want Tscheu La Ling schiet onder zijn duiven en toornt daarmee aan zijn gezag. Ik heb overigens begrepen dat het enkel en alleen zou gaan om een eenjarig contract (wat Ajax wil) en een tweejarig contract (wat het team Heitinga wil). Eigenlijk dezelfde discussie die speelde als bij Rafael van der Vaart. Voor spelers in de dertig kan ik mij dat eigenlijk wel voorstellen, dat zij een meerjarig contract willen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 juni 2015 door Pietje --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0100419