BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
RUKBOOR
 RUKBOOR - maandag 06 april 2015 - 19:17   quote  deeplink  
Bergkamp heb ik nog nooit zien bewegen op de bank naast FdB, dus die kan niks fout doen toch? Spijkerman is gewoon een trouwe betrouwbare assistent en veldtrainer.
We spelen al zeker 3 jaar tikkie breed en terug, zolang FdB trainer blijft blijven we op balbezit en vaste patronen spelen en mislukt elke aankoop.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 april 2015 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2015 - 20:51 schreef Stanley het volgende:
Feit is wel dat het spel van Ajax al jaren pijn aan de ogen doet en kampioenschappen behaalt konden worden door opzichtig falen van de concurrentie.
Klopt wel wat je zegt...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 april 2015 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 14:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vind het bijvoorbeeld ook geen goede zaak, om Davy Klaassen "op 6" te laten spelen. Hij kan het zonder twijfel, maar de Boer haalt daarmee de angel uit zijn spel, waar Klaassen in uitblinkt, namelijk voor de goal komen en met regelmaat te scoren. Ik schrok me echt het lazarus, toen de statistiek van doelpogingen werd getoond in Studio Voetbal. Van alle eredivisieploegen, was allen FC Dordrecht minder dan Ajax... Ongelooflijk en het is echt iets wat Frank de Boer aan het denken moet zetten.
Klopt, ik vond met name Riedewalt ook goed op 6 spelen, dan had hij Klaassen op zijn positie gehouden....maar de Boer wisselt veel te vaak dat zorgt voor te veel onrust...als je elftal staat moet je daar nauwelijks aan veranderen....
riveco
 riveco - maandag 06 april 2015 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Weet je wat mijn ervaring is. Mensen met wie het zakelijk goed gaat schreeuwen dat niet van de daken..

Mensen die dat wel doen, doen zich 99 van de 100 x beter voor dan dat ze zijn. En eerlijk gezegd heb ik niet de illusie dat jij die ene bent..
Haha je hebt mijn idee, ik zie hem zelfs als iemand met een gehoorapparaat, hij loopt maar onzin te schreeuwen.
remco k
 remco k - dinsdag 07 april 2015 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:34 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dan moet je een onderzoek laten doen om te kijken waar het mis gaat. En daarop je aanpassingen laten doen. Als je weinig doet en alles laat zoals het is, blijf je waar je nu staat. En dat blijf ik als een heel groot gevaar zien!
Volgens mij heeft Ajax nu al aardig vaak aangegeven dat de selectie er komend jaar anders moet uitzien.

Je kan dus wel stoppen met het roepen dat ze wat moeten veranderen, dat doen ze namelijk al.
freakie
 freakie - dinsdag 07 april 2015 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 19:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt, ik vond met name Riedewalt ook goed op 6 spelen, dan had hij Klaassen op zijn positie gehouden....maar de Boer wisselt veel te vaak dat zorgt voor te veel onrust...als je elftal staat moet je daar nauwelijks aan veranderen....
Dat is inderdaad nu vooral het probleem, iets wat de Boer zijn kracht was is veranderd naar constant een ander team. Ik denk dat de Boer het al een tijdje heeft opgegeven en allang aan het werken is naar volgend jaar. Siggie speelt, en speelt kut dus mag weg. Misschien dat hij nu Zivkovic gaat proberen. Kishna mag weg, daarom heb je maar 1 optie en dat is Schone. Serero tsja prima, degelijk maar rondom de 16(eindpass, schot etc) altijd fout. Gewoon heel veel uitzoeken en proberen.

Gaat er iets goed dan weet je dat volgend jaar, denk dat, dat ook is waarom er bij Ajax 1 niet zo gespeelt wordt als in de jeugd. Ajax kan dat op dit moment gewoon niet. De eerste aannames van 4/5 spelers zijn zo enorm slecht. De spitsen Siggie en Milik hebben dat, Schone is traag in oplossingen vinden, verdedigers weten geen oplossing en Boilessen kunnen we beter niet over beginnen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 07 april 2015 - 18:05   quote  deeplink  
'Jonk schuift niet meer aan bij TH'

Volgens Simon Zwartkruis zijn de problemen bij Ajax groter dan dat bekend was. Zo zou Wim Jonk al een jaar niet meer aanschuiven bij de vergaderingen van het technisch hart.

'Aanhoudende onduidelijkheid over bevoegdheden en meningsverschillen over de te volgen koers liggen daaraan ten grondslag', meldt VI. Het eerste probleem ontstond toen de jeugdopleiding een jaar geleden een extra investering wilde van 1.8 miljoen euro, maar die niet kreeg van de directie. Uiteindelijk werd het teruggeschroefd naar 950.000 euro.

Daarnaast liggen opleiding de rest van het technisch hart niet met elkaar op één lijn over het aantal specifieke coaches. Technisch hart-lid Dennis Bergkamp en Marc Overmars vinden dat Ajax is doorgeslagen met het aantal perfomancecoaches, die zich focussen op de fysieke en mentale aspecten van de opleiding.

Jonk en de zijnen zijn het op hun beurt niet eens met de manier waarop Ajax Cape Town en AS Trencin wordt ingezet, er kan daar nog veel meer voor de jeugdopleiding uit gehaald worden. Ook zijn ze van mening dat de opleiding een veel zwaardere stem moet krijgen in het technisch hart. Het probleem is dat sinds de fluwelen revolutie nooit concreet is gemaakt wie de leiding zou hebben in dat technisch hart en waar invloed op uitgeoefend wordt. Het technisch hart moest eigenlijk de geschrapte functie van technisch directeur vervangen.

De Boston Consulting Group onderzoekt nog altijd de bevoegdheden binnen de organisatie. Volgens VI werkt Michael Kinsbergen, wiens contract komende zomer afloopt, nu aan een beleidsplan voor de middellange termijn.


bron

Er is dus toch meer aan de hand dan we beseffen.
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2015 - 18:09   quote  deeplink  
Ik zie nu wel heel anderen dingen genoemd worden. Het werpt toch weer vragen op, want is dit dan de daadwerkelijke situatie, komt dit er bovenop of is het toch een kwestie van irritatie van een mislukt seizoen (zowel Ajax 1 als de Youth League).

Ik weet nog altijd niet goed wat ik er van moet denken.
Pietje
 Pietje - dinsdag 07 april 2015 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 18:09 schreef Eide het volgende:
Ik zie nu wel heel anderen dingen genoemd worden. Het werpt toch weer vragen op, want is dit dan de daadwerkelijke situatie, komt dit er bovenop of is het toch een kwestie van irritatie van een mislukt seizoen (zowel Ajax 1 als de Youth League).

Ik weet nog altijd niet goed wat ik er van moet denken.
Dat klopt inderdaad, Eide. Ik wilde alleen maar aangeven, dat er meer aan de hand is dan we beseffen. Wat de oorzaak van die irritaties zijn is voor ons koffiedik.
biebie
 biebie - dinsdag 07 april 2015 - 18:21   quote  deeplink  
Jonk moet opstappen. Het is te zot voor woorden dat een lid van het technisch hart al een jaar lang de vergaderingen boycot (er van uitgaande dat dat bericht klopt). Betekent dus dat Overmars moet vergaderen met droogkloot Bergkamp over het technisch beleid. Wat een zootje.
nora
 nora - dinsdag 07 april 2015 - 18:45   quote  deeplink  
tja Ajax aub gewoon een harde hand (directeur algemeen)die de regels neerzet en handeld naar de regels ook dat gezeik met die Pizzabakker en zijn voetveeg uit Denhaag had allang opgelost moeten worden tekenen of Jong Ajax ik irriteer mij daar vreselijk aan.
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2015 - 18:47   quote  deeplink  
Het lijkt er inderdaad met name op dat er iemand moet opstaan die de ego's tot de orde roept en paal aan perk gaat stellen. Kinsbergen is echter passant en Vd Sar heeft met alle belanghebbenden een band en is naar eigen zeggen nog niet toe aan de rol als Algemeen Directeur. Lastig.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 07 april 2015 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 18:47 schreef Eide het volgende:
Het lijkt er inderdaad met name op dat er iemand moet opstaan die de ego's tot de orde roept en paal aan perk gaat stellen. Kinsbergen is echter passant en Vd Sar heeft met alle belanghebbenden een band en is naar eigen zeggen nog niet toe aan de rol als Algemeen Directeur. Lastig.
Wat ik begreep is dat er ook nog steeds een onderzoeksbureau mee bezig is om alles uit te pluizen? Zal wel weer een dikbetaalde job wezen! ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 07 april 2015 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 11:27 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nu vooral het probleem, iets wat de Boer zijn kracht was is veranderd naar constant een ander team. Ik denk dat de Boer het al een tijdje heeft opgegeven en allang aan het werken is naar volgend jaar. Siggie speelt, en speelt kut dus mag weg. Misschien dat hij nu Zivkovic gaat proberen. Kishna mag weg, daarom heb je maar 1 optie en dat is Schone. Serero tsja prima, degelijk maar rondom de 16(eindpass, schot etc) altijd fout. Gewoon heel veel uitzoeken en proberen.

Gaat er iets goed dan weet je dat volgend jaar, denk dat, dat ook is waarom er bij Ajax 1 niet zo gespeelt wordt als in de jeugd. Ajax kan dat op dit moment gewoon niet. De eerste aannames van 4/5 spelers zijn zo enorm slecht. De spitsen Siggie en Milik hebben dat, Schone is traag in oplossingen vinden, verdedigers weten geen oplossing en Boilessen kunnen we beter niet over beginnen.
Helemaal mee eens freaky!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 07 april 2015 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 18:45 schreef nora het volgende:
tja Ajax aub gewoon een harde hand (directeur algemeen)die de regels neerzet en handeld naar de regels ook dat gezeik met die Pizzabakker en zijn voetveeg uit Denhaag had allang opgelost moeten worden tekenen of Jong Ajax ik irriteer mij daar vreselijk aan.
Juist 1 die met zijn vuist op tafel slaat...vindt het vreemd dat Cruyff verdacht stil is....likt hij zijn wonden of is hij achter de schermen bezig!
remco k
 remco k - dinsdag 07 april 2015 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 19:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Juist 1 die met zijn vuist op tafel slaat...vindt het vreemd dat Cruyff verdacht stil is....likt hij zijn wonden of is hij achter de schermen bezig!
Volgens mij is ie helemaal niet stil..

Hij zei maandag nog dat het goed is dat men geen kampioen wordt zodat men ziet en snapt wat er mis is en zodat daar veranderingen worden aangebracht..

Volgens mij ben je dan niet stil...
soccer
 soccer - dinsdag 07 april 2015 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 22:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij is ie helemaal niet stil..

Hij zei maandag nog dat het goed is dat men geen kampioen wordt zodat men ziet en snapt wat er mis is en zodat daar veranderingen worden aangebracht..

Volgens mij ben je dan niet stil...
Heeft hij er ook bij gezegd welke veranderingen. In de leiding? de filosofie? de opleiding? Zoals je het nu schetst is het maar vaag.En zo gauw het mis gaat bij een voetbalclub komen er ineens allemaal ego's naar boven en ontstaat er een machtsstrijd.Als het dan zo is dat het tussen de Boer/Overmars aan de ene kant en Jonk aan de andere kant gaat moet JC toch kiezen tussen mensen die hij de zegen gegeven heeft. Ik ben benieuwd hoe hij daar mee omgaat.
nora
 nora - dinsdag 07 april 2015 - 23:30   quote  deeplink  
Een ding het is nooit saai bij Ajax er gebeurd altijd wat
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2015 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 23:30 schreef nora het volgende:
Een ding het is nooit saai bij Ajax er gebeurd altijd wat
Dat is ook een manier om er naar te kijken :)
remco k
 remco k - dinsdag 07 april 2015 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 23:23 schreef soccer het volgende:

[..]

Heeft hij er ook bij gezegd welke veranderingen. In de leiding? de filosofie? de opleiding? Zoals je het nu schetst is het maar vaag.En zo gauw het mis gaat bij een voetbalclub komen er ineens allemaal ego's naar boven en ontstaat er een machtsstrijd.Als het dan zo is dat het tussen de Boer/Overmars aan de ene kant en Jonk aan de andere kant gaat moet JC toch kiezen tussen mensen die hij de zegen gegeven heeft. Ik ben benieuwd hoe hij daar mee omgaat.
Waarom zou die dat openbaar moeten zeggen dan. Hij heeft contact met mensen binnen de club. Dan hoeft hij dat soort dingen niet via de media te doen toch. En daarom houd hij het vaag en geeft ie aan dat bepaalde zaken nu beter aangepakt kunnen worden.
biebie
 biebie - woensdag 08 april 2015 - 00:05   quote  deeplink  
Het is volslagen belachelijk om te denken dat het eerste van Ajax zou moeten spelen in de stijl van de jeugdelftallen. Get a life! Wat in de jeugd allemaal leuk en aardig is, lukt op het hogere nationale en zeker internationale niveau niet. Daar gelden ander wetten. Het is niet voor niks dat Ajax internationaal voortdurend pakken slaag krijgt van tegenstanders die fysiek beter zijn. Wat wil je daar tegenover stellen? Nog meer jongetjes van zeventien, zoals Jonk wil? Wat een aanfluiting!
morkanne
 morkanne - woensdag 08 april 2015 - 06:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 00:05 schreef biebie het volgende:
Het is volslagen belachelijk om te denken dat het eerste van Ajax zou moeten spelen in de stijl van de jeugdelftallen. Get a life! Wat in de jeugd allemaal leuk en aardig is, lukt op het hogere nationale en zeker internationale niveau niet. Daar gelden ander wetten. Het is niet voor niks dat Ajax internationaal voortdurend pakken slaag krijgt van tegenstanders die fysiek beter zijn. Wat wil je daar tegenover stellen? Nog meer jongetjes van zeventien, zoals Jonk wil? Wat een aanfluiting!
Maar moet je dan misschien in de opleiding ook een ander systeem spelen wat meer aansluit bij het internationale voetbal?
remco k
 remco k - woensdag 08 april 2015 - 08:24   quote  deeplink  
Het systeem sluit prima aan bij het internationale topvoetbal..

Barcelona speelt 4-3-3 met twee aanvallende middenvelders, datzelfde doet BayernMunchen, Dortmund deed dat..

Het systeem is prima. En de stijl ligt het helemaal niet aan..
Eide
 Eide - woensdag 08 april 2015 - 08:39   quote  deeplink  
Eens. Het licht aan de invulling zoals die eraan gegeven wordt.
nora
 nora - woensdag 08 april 2015 - 09:54   quote  deeplink  
Klopt kwaliteit en die is op dit moment niet voldoende
Smeerburg
 Smeerburg - woensdag 08 april 2015 - 10:45   quote  deeplink  
Dacht dat Ajax alles zo lekker voor elkaar had. Als je de berichtgeving ziet wordt de beerput opengetrokken. Zie o.a. de overgang van Sinkgraven.Iets meer dan was weergegeven!!!
nora
 nora - woensdag 08 april 2015 - 11:20   quote  deeplink  
Ajax is al jaren hot in Nederland als een journalist effe kan proberen ze Ajax aan te pakken dan scoort hij beroepsmatig, er is geen een voetbalclub in Nederland waar zoveel over wordt geschreven en waar zoveel kritiek op is.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 08 april 2015 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 19:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Juist 1 die met zijn vuist op tafel slaat...vindt het vreemd dat Cruyff verdacht stil is....likt hij zijn wonden of is hij achter de schermen bezig!
Dat vind ik namelijk ook. Hij is erg mild. Snap niet dat hij zich niet meer laat zien.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 08 april 2015 - 12:31   quote  deeplink  
We zijn zomaar juli, en dan is de eerste voorronde CL al. Dan kun je niet wachten, Ajax moet snel aan de bak voor andere spelers. Ik ben benieuwd waar we staan eind juli.
biebie
 biebie - woensdag 08 april 2015 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 08:24 schreef remco k het volgende:
Het systeem sluit prima aan bij het internationale topvoetbal..

Barcelona speelt 4-3-3 met twee aanvallende middenvelders, datzelfde doet BayernMunchen, Dortmund deed dat..

Het systeem is prima. En de stijl ligt het helemaal niet aan..
Het eerste van Ajax speelt zelden met twee echt aanvallende middenvelders. Hooguit op papier. Het voornaamste dat ze doen is tikjes breed en terug geven. Lijkt me niet echt te vergelijken met Barca en Bayern. Het gaat dus ook om de intentie. Los van de kwaliteit, want die is sowieso veel te mager, evenals de fysieke kracht.
remco k
 remco k - woensdag 08 april 2015 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 16:01 schreef biebie het volgende:

[..]

Het eerste van Ajax speelt zelden met twee echt aanvallende middenvelders. Hooguit op papier. Het voornaamste dat ze doen is tikjes breed en terug geven. Lijkt me niet echt te vergelijken met Barca en Bayern. Het gaat dus ook om de intentie. Los van de kwaliteit, want die is sowieso veel te mager, evenals de fysieke kracht.
Dus ligt het aan de uitvoering en niet aan het systeem..
uitnoord
 uitnoord - woensdag 08 april 2015 - 16:56   quote  deeplink  
persoonlijk snap ik al tijden niet waar zij mee bezig zijn, spelers worden niet op de plekken gezet waar ze het best uit de voeten komen, shone, klaassen, serero en zo nog meerdere spelers worden op plekken gezet waar de prestaties ver naar beneden gaan, het "tikje terug niet aan te zien voetbal" is uiteindelijk het resultaat van het niet weten waar de bal heen moet, spelers lopen verkeerd, ballen komen verkeerd aan, en ja zelf de meest overschatte speler weet zich geen raad en schiet nagenoeg alle ballen mis of uit.
ik probeer mijzelf wel eens in te leven hoe de boer het wil hebben, maar als ik dan zie hoe zij spelen kom ik al snel tot de conclusie dat het echt totaal verkeerd is om met bijvoorbeeld een sigthorson, shone, boillsen, andersen, zimling etc etc te spelen.
plaats de spelers op hun eigen stekkie en bouw daaromheen, dan weten ze wat ze moeten doen
biebie
 biebie - woensdag 08 april 2015 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 16:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus ligt het aan de uitvoering en niet aan het systeem..
Als je de spelers niet hebt om je favoriete systeem te spelen moet je je systeem aanpassen (succesvolle les van Louis van Gaal met NL 11 tijdens WK).
Brandje
 Brandje - woensdag 08 april 2015 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 08:24 schreef remco k het volgende:
Het systeem sluit prima aan bij het internationale topvoetbal..

Barcelona speelt 4-3-3 met twee aanvallende middenvelders, datzelfde doet BayernMunchen, Dortmund deed dat..

Het systeem is prima. En de stijl ligt het helemaal niet aan..
Met dit systeem moet je als team "hoog" staan. Dus diep op de helft van de tegenstander want met systeem is vroeg drukken een absolute must want je hebt veel spelers voor de bal staan dus de bal moet je zsm weer terug hebben. Wij doen dit NOOIT maar zakken terug op eigen veld en dat is dus dodelijk. Met dit systeem moet je met ruimte in je rug spelen want je moet een klein speelveld creeren. Doen we ook nooit. Maken het veel te lang daardoor word je dus gewoon regelmatig weg gespeeld.
Dus de Boer faalt in deze gewoon!!
remco k
 remco k - woensdag 08 april 2015 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 20:10 schreef Brandje het volgende:

[..]

Met dit systeem moet je als team "hoog" staan. Dus diep op de helft van de tegenstander want met systeem is vroeg drukken een absolute must want je hebt veel spelers voor de bal staan dus de bal moet je zsm weer terug hebben. Wij doen dit NOOIT maar zakken terug op eigen veld en dat is dus dodelijk. Met dit systeem moet je met ruimte in je rug spelen want je moet een klein speelveld creeren. Doen we ook nooit. Maken het veel te lang daardoor word je dus gewoon regelmatig weg gespeeld.
Dus de Boer faalt in deze gewoon!!
Helemaal mee eens..
remco k
 remco k - woensdag 08 april 2015 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 19:43 schreef biebie het volgende:

[..]

Als je de spelers niet hebt om je favoriete systeem te spelen moet je je systeem aanpassen (succesvolle les van Louis van Gaal met NL 11 tijdens WK).
Er lopen voldoende spelers die dit systeem prima kunnen uitvoeren..
Eide
 Eide - woensdag 08 april 2015 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 19:43 schreef biebie het volgende:

[..]

Als je de spelers niet hebt om je favoriete systeem te spelen moet je je systeem aanpassen (succesvolle les van Louis van Gaal met NL 11 tijdens WK).
En wat suggereerd jou dat Ajax de spelers er niet voor heeft? En dan wel beargumenteerd met hoe het in een ander systeem beter zou gaan. Ik ben zeer benieuwd hoe jij denkt met een andere opstelling het gebrek aan tempo en creativiteit op de helft van de tege stander denkt op te lossen.

Feit is dat 4-1-2-3 zoals Ajax dat speelt een zeer succesvol en breed gehanteerd systeem is. En als er serieuze varianten op zijn in de top is dat meestal door het iets minder aanvallend te maken via een extra controleur (4-2-1-3) of hangende buitenspelers (4-2-3-1). Het probleem van Ajax is echter niet de verdedigende kwetsbaarheid dus heeft een meer controlerende variant weinig zin.

Dus zeg het maar: welke opstelling had volgens jou dit seizoen het verschil gemaakt?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2015 door Eide --
riveco
 riveco - woensdag 08 april 2015 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 20:10 schreef Brandje het volgende:

[..]

Met dit systeem moet je als team "hoog" staan. Dus diep op de helft van de tegenstander want met systeem is vroeg drukken een absolute must want je hebt veel spelers voor de bal staan dus de bal moet je zsm weer terug hebben. Wij doen dit NOOIT maar zakken terug op eigen veld en dat is dus dodelijk. Met dit systeem moet je met ruimte in je rug spelen want je moet een klein speelveld creeren. Doen we ook nooit. Maken het veel te lang daardoor word je dus gewoon regelmatig weg gespeeld.
Dus de Boer faalt in deze gewoon!!
Hier ben ik het 100% mee eens !
biebie
 biebie - donderdag 09 april 2015 - 01:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 20:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Er lopen voldoende spelers die dit systeem prima kunnen uitvoeren..
Hahaha, wat heb jij gerookt of gesnoven, knul? Aan wie dacht je? Boilesen, Van Rhijn, Van der Hoorn, Moisander, Viergever? Al die sukkels zouden het eerste van FC Kutteveer niet eens halen.
biebie
 biebie - donderdag 09 april 2015 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 21:04 schreef Eide het volgende:

[..]

En wat suggereerd jou dat Ajax de spelers er niet voor heeft? En dan wel beargumenteerd met hoe het in een ander systeem beter zou gaan. Ik ben zeer benieuwd hoe jij denkt met een andere opstelling het gebrek aan tempo en creativiteit op de helft van de tege stander denkt op te lossen.

Feit is dat 4-1-2-3 zoals Ajax dat speelt een zeer succesvol en breed gehanteerd systeem is. En als er serieuze varianten op zijn in de top is dat meestal door het iets minder aanvallend te maken via een extra controleur (4-2-1-3) of hangende buitenspelers (4-2-3-1). Het probleem van Ajax is echter niet de verdedigende kwetsbaarheid dus heeft een meer controlerende variant weinig zin.

Dus zeg het maar: welke opstelling had volgens jou dit seizoen het verschil gemaakt?
Geen enkele opstelling, Pipo. Ze waren in alle opzichten te zwak. Slecht gescout, slecht ingekocht en die altijd bejubelde jeugd maakt ook het verschil niet. Dat is het probleem van Ajax. Ze denken dat jongetjes van 17, 18 klaar zijn voor de top, maar dat zijn ze niet. Dus van het thans aanwezige brandhout kan ik geen fatsoenlijke opstelling maken.
Eide
 Eide - donderdag 09 april 2015 - 05:52   quote  deeplink  
Dus wat je feitelijk zegt is dat al dat commentaar van jou over het systeem dus nergens op slaat. Goed om te weten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2015 door Eide --
nora
 nora - donderdag 09 april 2015 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2015 - 20:10 schreef Brandje het volgende:

[..]

Met dit systeem moet je als team "hoog" staan. Dus diep op de helft van de tegenstander want met systeem is vroeg drukken een absolute must want je hebt veel spelers voor de bal staan dus de bal moet je zsm weer terug hebben. Wij doen dit NOOIT maar zakken terug op eigen veld en dat is dus dodelijk. Met dit systeem moet je met ruimte in je rug spelen want je moet een klein speelveld creeren. Doen we ook nooit. Maken het veel te lang daardoor word je dus gewoon regelmatig weg gespeeld.
Dus de Boer faalt in deze gewoon!!
Dit systeem kan je alleen uitvoeren als je goede en fysiek snelle en felle spelers hebt, en dat niveau hebben we niet Kishna is te lui dat hij loopt zonder bal, en El Ghazi is ook niet echt een werker en Schone is te traag de enige die stoort is Milik dat heeft dus geen zin en daarom werkt dat niet.
Ook de aansluiting van Ajax als we in balbezit zijn vind ik matig, wanneer wij een bal onderscheppen en er snel uit moeten mag je blij zijn als er drie over de middenlijn komen dus totaal ongevaarlijk en als we met meerdere mensen er uit gaan dan komen de ego,s boven en spelen ze het waardeloos uit want dan is het ieder voor zich en de rest bekijkt het maar, mag je ook de Boer aanrekenen of te weinig kwaliteit zeg het maar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2015 door nora --
remco k
 remco k - donderdag 09 april 2015 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2015 - 01:01 schreef biebie het volgende:

[..]

Hahaha, wat heb jij gerookt of gesnoven, knul? Aan wie dacht je? Boilesen, Van Rhijn, Van der Hoorn, Moisander, Viergever? Al die sukkels zouden het eerste van FC Kutteveer niet eens halen.
De eerste twee hebben bewezen het te kunnen. Moisander gaat weg, Viergever heeft bij AZ laten zien het te kunnen, maar moet zeker beter.

En verder spelen er meer dan twee spelers in een elftal he..
Ztjes
 Ztjes - donderdag 09 april 2015 - 09:41   quote  deeplink  
De kern van het probleem is, dat ondanks de revolutie het eerste elftal enorme stappen achteruit heeft gemaakt.
Ik begrijp niet dat voetballers als Frank de Boer, Overmars, van de Sar en Bergkamp week in week uit naar dit Ajax kunnen kijken, zonder te moeten overgeven.

Dat iemand als Jonk na 2 jaar kijken naar een elftal, dat vanuit een belachelijke visie(het fameuze "kapot spelen") voetbalt; het volledig zat is. Dat ben ik als fan ook en velen met mij. Kijk maar naar het aantal supporters, dat niet meer naar de arena komt. Ajax speelt voor een half leeg stadion, omdat het publiek door het voetbal al bijna 2 jaar lang van de tribunes wordt gejaagd.

Dat heb ik als 50+ jaar Ajax-fan NOOIT voor mogelijk gehouden. Ajax is de beste. Zelfs als we geen kampioen worden, spelen we het mooiste voetbal van iedereen. Die tijden heb ik bijna 50 jaar lang meegemaakt. En wil ik dolgraag terug. Niet 1 kampioensfeest per jaar, maar elke week genieten van mijn Ajax. Liever tweede met fantastisch voetbal, dan tweede als het lachertje van Europa.

Er zijn nog fans, die het wel best vinden, omdat het ooit beter gaat worden. Ik heb bewondering voor ze.
Het wordt maar niet beter. Al 4 jaar lang gaat het hard achteruit en al 4 jaar wordt elke zomer belooft dat "het volgend jaar beter wordt".

Dezelfde groep die afgelopen zomer, ondanks alle kritiek op de selectie met droge ogen stond te beweren dat Ajax "de beste selectie in vele jaren" had en dit jaar een absoluut topjaar zou worden, die gaat nu de selectie versterken.
Met als 1e aankoop een middenvelder. Alsof we nog niet genoeg middenvelders hebben. Voor de laatste(peperdure blijkt inmiddels) aankoop(Sinkgraven) voor het middenveld is geeneens plaats.

Ik heb alle reden om te verwachten, dat ze er weer een puinhoop van gaan maken. Wat 4x niet lukt gaat meestal ook de 5e keer fout.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2015 door Ztjes --
echte ajaxfan!
 echte ajaxfan! - donderdag 09 april 2015 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 15:09 schreef remco k het volgende:
Mocht het waar zijn dan is het voor mij heel simpel. Afscheid nemen van de Boer en op zoek naar een trainer die dezelfde filosofie heeft..

Maar het nieuws komt van de snor, en die zit er vaker naast als dat ie het goed heeft..

De Boer heeft namelijk volgens mij juist een prima band met de jeugdopleiding, als dat namelijk niet zo zou zijn, dan zou hij ook niet zoveel bij die wedstrijden aanweizg zijn..
Beste mensen,

het is toch wel duidelijk dat de visie van cruijff gebasseerd is op een droombeeld wat ver buiten de realiteit ligt? Het is gebleken dat je de doelstelling (kampioen worden en Europees overwinteren) niet kan halen met jeugdspelers alleen? Die spelers zijn jong en onervaren op het hoogste niveau en hebben te maken met pieken en dalen. heel normaal voor een jonge speler maar dat kan je je niet permiteren in de top. Kijk naar dit seizoen. PSV is misschien niet de beste ploeg maar gewoonweg de meest constante! En dat constante krijg je door, naast jeugd, ook ervaring in te passen. Het spel van dit seizoen (en ook de vorige seizoenen overigens) is niet om aan te zien. Dat ligt voor mijn gevoel aan de jeugdigheid en niet aan de Boer. Alleen hij ziet de beperkingen van zijn team. En de jonge gasten worden onzeker als ze even niet goed presteren. En in de top is het nou eenmaal zo dat als je niet presteert er een ander klaar moet staan. Bovendien moet een jongetje van 21 de ploeg trekken....dat gaat em echt niet worden! Kan je vergeten! Het enige wat je de Boer kan verwijten is dat hij de ene meer krediet geeft dan de ander. De Boer is een winnaar en wil het hoogste bereiken en dat lukt niet met een veredeld A1 team. Daar zitten misschien hele leuke voetballers in met veel talent maar laten we vooral niet denken dat van Beek en Nouri volgend jaar ons door de voorronde van de CL gaat heenslepen. En als Cruijff het zo goed weet, laat hem dan zitting nemen in de top en de boel gaan regelen ipv te zeiken via een column in de krant. Ik hoop dat ze de visie cruijff snel loslaten en heel rap terugkeren naar de realiteit.

Wat mij vooral irriteert is dat de buitenwereld Ajax betiteld als een 'koopclub'. Wat een onzin. Er is geen club die zo weinig geinvesteerd heeft als Ajax. kijk naar PSV. Die verkopen een parkeerplaats om vervolgens Maher, Arias, Bruma, Narsingh, de Jong, Schaars en Hiljemark te kopen en Guardado te huren.......wie is hier nou een koopclub??

Mensen keer terug op aarde......het topvoetbal van nu vraagt meer dan het idee van een 65+er die in de 70-er jaren hoogtij vierde en slechts vanaf de zijlijn commentaar levert en verder niks doet!
echte ajaxfan!
 echte ajaxfan! - donderdag 09 april 2015 - 09:59   quote  deeplink  
Beste mensen,

het is toch wel duidelijk dat de visie van cruijff gebasseerd is op een droombeeld wat ver buiten de realiteit ligt? Het is gebleken dat je de doelstelling (kampioen worden en Europees overwinteren) niet kan halen met jeugdspelers alleen? Die spelers zijn jong en onervaren op het hoogste niveau en hebben te maken met pieken en dalen. heel normaal voor een jonge speler maar dat kan je je niet permiteren in de top. Kijk naar dit seizoen. PSV is misschien niet de beste ploeg maar gewoonweg de meest constante! En dat constante krijg je door, naast jeugd, ook ervaring in te passen. Het spel van dit seizoen (en ook de vorige seizoenen overigens) is niet om aan te zien. Dat ligt voor mijn gevoel aan de jeugdigheid en niet aan de Boer. Alleen hij ziet de beperkingen van zijn team. En de jonge gasten worden onzeker als ze even niet goed presteren. En in de top is het nou eenmaal zo dat als je niet presteert er een ander klaar moet staan. Bovendien moet een jongetje van 21 de ploeg trekken....dat gaat em echt niet worden! Kan je vergeten! Het enige wat je de Boer kan verwijten is dat hij de ene meer krediet geeft dan de ander. De Boer is een winnaar en wil het hoogste bereiken en dat lukt niet met een veredeld A1 team. Daar zitten misschien hele leuke voetballers in met veel talent maar laten we vooral niet denken dat van Beek en Nouri volgend jaar ons door de voorronde van de CL gaat heenslepen. En als Cruijff het zo goed weet, laat hem dan zitting nemen in de top en de boel gaan regelen ipv te zeiken via een column in de krant. Ik hoop dat ze de visie cruijff snel loslaten en heel rap terugkeren naar de realiteit.

Wat mij vooral irriteert is dat de buitenwereld Ajax betiteld als een 'koopclub'. Wat een onzin. Er is geen club die zo weinig geinvesteerd heeft als Ajax. kijk naar PSV. Die verkopen een parkeerplaats om vervolgens Maher, Arias, Bruma, Narsingh, de Jong, Schaars en Hiljemark te kopen en Guardado te huren.......wie is hier nou een koopclub??

Mensen keer terug op aarde......het topvoetbal van nu vraagt meer dan het idee van een 65+er die in de 70-er jaren hoogtij vierde en slechts vanaf de zijlijn commentaar levert en verder niks doet!
riveco
 riveco - donderdag 09 april 2015 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2015 - 09:41 schreef Ztjes het volgende:
De kern van het probleem is, dat ondanks de revolutie het eerste elftal enorme stappen achteruit heeft gemaakt.
Ik begrijp niet dat voetballers als Frank de Boer, Overmars, van de Sar en Bergkamp week in week uit naar dit Ajax kunnen kijken, zonder te moeten overgeven.

Dat iemand als Jonk na 2 jaar kijken naar een elftal, dat vanuit een belachelijke visie(het fameuze "kapot spelen") voetbalt; het volledig zat is. Dat ben ik als fan ook en velen met mij. Kijk maar naar het aantal supporters, dat niet meer naar de arena komt. Ajax speelt voor een half leeg stadion, omdat het publiek door het voetbal al bijna 2 jaar lang van de tribunes wordt gejaagd.

Dat heb ik als 50+ jaar Ajax fan NOOIT voor mogelijk gehouden. Ajax is de beste. Zelfs als we geen kampioen worden, spelen we het mooiste voetbal van iedereen. Die tijden heb ik bijna 50 jaar lang meegemaakt. En wil ik dolgraag terug. Niet 1 kampioensfeest per jaar, maar elke week genieten van mijn Ajax. Liever tweede met fantastisch voetbal, dan tweede als het lachertje van Europa.

Er zijn nog fans, die het wel best vinden, omdat het ooit beter gaat worden. Ik heb bewondering voor ze.
Het wordt maar niet beter. Al 4 jaar lang gaat het hard achteruit en al 4 jaar wordt elke zomer belooft dat "het volgend jaar beter wordt".

Dezelfde groep die afgelopen zomer, ondanks alle kritiek op de selectie met droge ogen stond te beweren dat Ajax "de beste selectie in vele jaren" had en dit jaar een absoluut topjaar zou worden, die gaat nu de selectie versterken.
Met als 1e aankoop een middenvelder. Alsof we nog niet genoeg middenvelders hebben. Voor de laatste(peperdure blijkt inmiddels) aankoop(Sinkgraven) voor het middenveld is geeneens plaats.

Ik heb alle reden om te verwachten, dat ze er weer een puinhoop van gaan maken. Wat 4x niet lukt gaat meestal ook de 5e keer fout.
Er zit waarheid in en onzin, ik zie ze ook graag mooier voetballen.....
Maar het stadion is niet half leeg, en kom nu niet met die ene wedstrijd aan na de europese wedstrijd. Ook het verhaal van (peper dure middenvelder ) neem je aan omdat het verteld wordt in de MEDIA..... Ik ben ook 50+ maar de MEDIA van de laatste jaren verteld zooooooo veelllllllllllll onzin, dat het echt geen graadmeter kan wezen.
Nogmaals ik zie ook liever voetbal met veel druk op de bal en vooruit verdedigen.
riveco
 riveco - donderdag 09 april 2015 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2015 - 09:59 schreef echte ajaxfan! het volgende:
Beste mensen,

het is toch wel duidelijk dat de visie van cruijff gebasseerd is op een droombeeld wat ver buiten de realiteit ligt? Het is gebleken dat je de doelstelling (kampioen worden en Europees overwinteren) niet kan halen met jeugdspelers alleen? Die spelers zijn jong en onervaren op het hoogste niveau en hebben te maken met pieken en dalen. heel normaal voor een jonge speler maar dat kan je je niet permiteren in de top. Kijk naar dit seizoen. PSV is misschien niet de beste ploeg maar gewoonweg de meest constante! En dat constante krijg je door, naast jeugd, ook ervaring in te passen. Het spel van dit seizoen (en ook de vorige seizoenen overigens) is niet om aan te zien. Dat ligt voor mijn gevoel aan de jeugdigheid en niet aan de Boer. Alleen hij ziet de beperkingen van zijn team. En de jonge gasten worden onzeker als ze even niet goed presteren. En in de top is het nou eenmaal zo dat als je niet presteert er een ander klaar moet staan. Bovendien moet een jongetje van 21 de ploeg trekken....dat gaat em echt niet worden! Kan je vergeten! Het enige wat je de Boer kan verwijten is dat hij de ene meer krediet geeft dan de ander. De Boer is een winnaar en wil het hoogste bereiken en dat lukt niet met een veredeld A1 team. Daar zitten misschien hele leuke voetballers in met veel talent maar laten we vooral niet denken dat van Beek en Nouri volgend jaar ons door de voorronde van de CL gaat heenslepen. En als Cruijff het zo goed weet, laat hem dan zitting nemen in de top en de boel gaan regelen ipv te zeiken via een column in de krant. Ik hoop dat ze de visie cruijff snel loslaten en heel rap terugkeren naar de realiteit.

Wat mij vooral irriteert is dat de buitenwereld Ajax betiteld als een 'koopclub'. Wat een onzin. Er is geen club die zo weinig geinvesteerd heeft als Ajax. kijk naar PSV. Die verkopen een parkeerplaats om vervolgens Maher, Arias, Bruma, Narsingh, de Jong, Schaars en Hiljemark te kopen en Guardado te huren.......wie is hier nou een koopclub??

Mensen keer terug op aarde......het topvoetbal van nu vraagt meer dan het idee van een 65+er die in de 70-er jaren hoogtij vierde en slechts vanaf de zijlijn commentaar levert en verder niks doet!
Ook hier geld, dat je niet geirriteerd hoeft te zijn om wat je leest of hoort, je weet zelf beter, dus waarom je er druk om maken. En alle verhalen worden aangedikt door de MEDIA, wat een onzin toch allemaal. En ook is de selectie niet zo slecht als menig één hier doet voorkomen. Ik zie in wedstrijden dat ze niets te verliezen hebben ( zie Barca, en andere hele grote clubs )dat ze het WELLLLLL kunnen. ( dus geen slecht voetbal )
Rara hoe kan dat als ze allemaal het niveau niet hebben?
Ztjes
 Ztjes - donderdag 09 april 2015 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2015 - 10:00 schreef riveco het volgende:

[..]

Er zit waarheid in en onzin, ik zie ze ook graag mooier voetballen.....
Maar het stadion is niet half leeg, en kom nu niet met die ene wedstrijd aan na de europese wedstrijd. Ook het verhaal van (peper dure middenvelder ) neem je aan omdat het verteld wordt in de MEDIA..... Ik ben ook 50+ maar de MEDIA van de laatste jaren verteld zooooooo veelllllllllllll onzin, dat het echt geen graadmeter kan wezen.
Nogmaals ik zie ook liever voetbal met veel druk op de bal en vooruit verdedigen.
Laat ik het dan anders stellen, heel veel van mijn maten van het eerste uur zijn de laatste 2 jaar afgehaakt. Dit niet i.v.m. hun leeftijd, maar wel door het vertoonde Ajax-onwaardige spel. Het gestelde van het stadium is inderdaad gechargeerd.

Het verhaal van Sinkgraven en zijn daadwerkelijke kostprijs heb ik in een eerdere blog aangegeven, alleen vanuit een (in mijn ogen betrouwbare) publieke bron is gepubliceerd.

Kan jij dan niet tijdens de aandeelvergadering, openheid van zaken t.a.v. transfers bepleiten, dan wordt het gras voor de voeten van de media weggemaaid. Of hebben ze toch t.a.v. transferszaken niet eerlijk naar buiten gecommuniceerd?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2015 door Ztjes --
remco k
 remco k - donderdag 09 april 2015 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2015 - 09:59 schreef echte ajaxfan! het volgende:

[..]

Beste mensen,

het is toch wel duidelijk dat de visie van cruijff gebasseerd is op een droombeeld wat ver buiten de realiteit ligt? Het is gebleken dat je de doelstelling (kampioen worden en Europees overwinteren) niet kan halen met jeugdspelers alleen? Die spelers zijn jong en onervaren op het hoogste niveau en hebben te maken met pieken en dalen. heel normaal voor een jonge speler maar dat kan je je niet permiteren in de top. Kijk naar dit seizoen. PSV is misschien niet de beste ploeg maar gewoonweg de meest constante! En dat constante krijg je door, naast jeugd, ook ervaring in te passen. Het spel van dit seizoen (en ook de vorige seizoenen overigens) is niet om aan te zien. Dat ligt voor mijn gevoel aan de jeugdigheid en niet aan de Boer. Alleen hij ziet de beperkingen van zijn team. En de jonge gasten worden onzeker als ze even niet goed presteren. En in de top is het nou eenmaal zo dat als je niet presteert er een ander klaar moet staan. Bovendien moet een jongetje van 21 de ploeg trekken....dat gaat em echt niet worden! Kan je vergeten! Het enige wat je de Boer kan verwijten is dat hij de ene meer krediet geeft dan de ander. De Boer is een winnaar en wil het hoogste bereiken en dat lukt niet met een veredeld A1 team. Daar zitten misschien hele leuke voetballers in met veel talent maar laten we vooral niet denken dat van Beek en Nouri volgend jaar ons door de voorronde van de CL gaat heenslepen. En als Cruijff het zo goed weet, laat hem dan zitting nemen in de top en de boel gaan regelen ipv te zeiken via een column in de krant. Ik hoop dat ze de visie cruijff snel loslaten en heel rap terugkeren naar de realiteit.

Wat mij vooral irriteert is dat de buitenwereld Ajax betiteld als een 'koopclub'. Wat een onzin. Er is geen club die zo weinig geinvesteerd heeft als Ajax. kijk naar PSV. Die verkopen een parkeerplaats om vervolgens Maher, Arias, Bruma, Narsingh, de Jong, Schaars en Hiljemark te kopen en Guardado te huren.......wie is hier nou een koopclub??

Mensen keer terug op aarde......het topvoetbal van nu vraagt meer dan het idee van een 65+er die in de 70-er jaren hoogtij vierde en slechts vanaf de zijlijn commentaar levert en verder niks doet!
Je begint over het droombeeld van Cruijf, daarna zeggen dat je dat niet alleen met jeugdspelers red. Toen ben ik maar gestopt met lezen.

Er staat namelijk helemaal nergens dat het beleid Cruijff met alleen jeugdspelers wil werken. Dat is volkomen onzin.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0084171