BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Met andere woorden we willen niet beter worden maar alleen gelijkwaardige spelers aantrekken?
Beter worden te duur voor Ajax?
Hoezo? Gudelj is toch ook voor minder gekomen? Sinkgraven toch ook? Je kan ook goed scouten, en dan minder dure spelers halen nog voordat ze bekend zijn.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 16 juni 2015 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:50 schreef Pietje het volgende:
Jezus.... politie aan de deur: inbraak bij de voedselbank.
Ben weg. Tot straks
Amen!
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 15:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo? Ling is adviseur, en van Duivenbode neemt in dit geval het advies serieus..

Dat is toch niet raar?
Zou kunnen, maar ik krijg pertinent de indruk dat men voorzichtig is met de benaming van de rol van Ling. Volgens mij weten "ze" (Ajax) dat ze goed fout kunnen zitten. Zie wat dat betreft de post van bully met de link.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 16:01 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Amen!
Kun je wel zeggen: wat glasschade. In principe stond alles van waarde er nog: onze computer en printer, waterkoker, koffiemachine, etc. Alleen een paar potten met conserven zijn weg en ze zijn (of hij/zij is) in de koelcel en in de vrieskamer geweest (vlees?). Duidelijk dat er iemand met honger binnen is geweest... Ik kan niet precies zien wat daar weggenomen is. Nou ja, de verzekering dekt de glasschade, maar het is kennelijk weer moeilijk geweest om van andermans spullen af te blijven...
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 juni 2015 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 15:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo? Gudelj is toch ook voor minder gekomen? Sinkgraven toch ook? Je kan ook goed scouten, en dan minder dure spelers halen nog voordat ze bekend zijn.
Je zegt zelf dat hij een gelouterde spits van 10 miljoen wil aantrekken en hij teruggefloten is? Dat hij in een goedkoper sigment moet zoeken? Nu wil ik niet zeggen dat een spits van 10 miljoen eerder slaagt dan 1 van 5 miljoen alleen ben je iets beperkter in je zoektocht.
En aangezien de laatste jaren goedkoop vaker duurkoop gebleken is vind ik dit jammer.
Maar een Milik was ook niet duur en daar moet je dus een beetje geluk mee hebben.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 17:24   quote  deeplink  
Ik krijg het niet gekopieërd, dan maar zo. (bron: AjaxFanatics.nl).

Ambitieuze Heitinga ontzettend gretig: "Critici maken me nog meer gedreven".

John Heitinga snapt dat er twijfels zijn over zijn fysieke gesteldheid, maar de ervaren centrumverdediger doet er alles aan om fit aan de voorbereiding bij Ajax te verschijnen.

"Natuurlijk heb ik de laatste twee seizoenen bij Everton, Fulham en Hertha BSC niet zoveel gespeeld als ikzelf gehoopt had, maar als je een half jaar onder Felix Magath (Fulham, red.) hebt getraind en daarna in de Bundesliga actief was, sta je er conditioneel goed voor", verklaart hij in de Telegraaf.

"Ik heb nauwelijks een training gemist en voel me fitter dan fit", vervolgt Heitinga gedreven. Ook tijdens zijn vakantie in Griekenland traint hij "gewoon" door. "Het is een werkvakantie. Het is elke dag lopen, spinnen en de sportschool in. Juist critici maken me nog meer gedreven", besluit hij ambitieus.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 juni 2015 door Pietje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 juni 2015 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 17:24 schreef Pietje het volgende:
Ik krijg het niet gekopieërd, dan maar zo. (bron: AjaxFanatics.nl).

Ambitieuze Heitinga ontzettend gretig: "Critici maken me nog meer gedreven".

John Heitinga snapt dat er twijfels zijn over zijn fysieke gesteldheid, maar de ervaren centrumverdediger doet er alles aan om fit aan de voorbereiding bij Ajax te verschijnen.

"Natuurlijk heb ik de laatste twee seizoenen bij Everton, Fulham en Hertha BSC niet zoveel gespeeld als ikzelf gehoopt had, maar als je een half jaar onder Felix Magath (Fulham, red.) hebt getraind en daarna in de Bundesliga actief was, sta je er conditioneel goed voor", verklaart hij in de Telegraaf.

"Ik heb nauwelijks een training gemist en voel me fitter dan fit", vervolgt Heitinga gedreven. Ook tijdens zijn vakantie in Griekenland traint hij "gewoon" door. "Het is een werkvakantie. Het is elke dag lopen, spinnen en de sportschool in. Juist critici maken me nog meer gedreven", besluit hij ambitieus.

Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten maar aan zijn rol.
Rol is nutteloos.
En basisspeler dat is hij niet want hij speelt rechts en daar staat veltman.

Als je zo speler wilt zoeken, dan moet het een basisspeler.
Was er geen lcv, die het zelfde brengt als Heitinga.

Of je moet veltman op de bank willen zetten, dan is het prima
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 18:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten maar aan zijn rol.
Rol is nutteloos.
En basisspeler dat is hij niet want hij speelt rechts en daar staat veltman.

Als je zo speler wilt zoeken, dan moet het een basisspeler.
Was er geen lcv, die het zelfde brengt als Heitinga.

Of je moet veltman op de bank willen zetten, dan is het prima
Ik laat die beslissing maar over aan Frank de Boer... Hij heeft zich sterk gemaakt voor de komst van John Heitinga, dus hij zal er goed over nagedacht hebben hoe hij Heitinga wil gaan gebruiken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 juni 2015 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 18:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik laat die beslissing maar over aan Frank de Boer... Hij heeft zich sterk gemaakt voor de komst van John Heitinga, dus hij zal er goed over nagedacht hebben hoe hij Heitinga wil gaan gebruiken.
We kunnen op zijn van gaals gaan voetballen.
5-2-3 of op zijn juventus 3-5-2.
Verschil zit hem in hoe hoog de backs staan en hoe de 3 voorste spelers in formatie gaan staan.

Ik geef de voorkeur voor de juventus tactiek

Maar dit wel om hem een basisplek te kunnen geven.
Andere optie is dat Veltman op de bank belandt.

Maar we wachten af!
riveco
 riveco - dinsdag 16 juni 2015 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 18:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

We kunnen op zijn van gaals gaan voetballen.
5-2-3 of op zijn juventus 3-5-2.
Verschil zit hem in hoe hoog de backs staan en hoe de 3 voorste spelers in formatie gaan staan.

Ik geef de voorkeur voor de juventus tactiek

Maar dit wel om hem een basisplek te kunnen geven.
Andere optie is dat Veltman op de bank belandt.

Maar we wachten af!
Beetje onzin? Hij kan lcv rcv en cvm dus maak jij je maar niet te druk, Frank zal je echt niet bellen voor advies.
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 18:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten maar aan zijn rol.
Rol is nutteloos.
En basisspeler dat is hij niet want hij speelt rechts en daar staat veltman.

Als je zo speler wilt zoeken, dan moet het een basisspeler.
Was er geen lcv, die het zelfde brengt als Heitinga.

Of je moet veltman op de bank willen zetten, dan is het prima
Op basis van gewoon feiten is door de jaren heen altijd bewezen dat die rol geen onzin is en gewon heel belangrijk.. Echt een belachelijke redenatie.
Stanley
 Stanley - dinsdag 16 juni 2015 - 22:45   quote  deeplink  
Pietje, Cruijff was erg in zijn nopjes met Overmars. Blijkbaar is zijn tevredenheid gewijzigd. Dit moet een oorzaak hebben.

Of Overmars functioneert niet. En is onbekwaam in de uitvoering van hetgeen Cruijff wil.

Of Cruijff functioneert niet waardoor Overmars en Co een andere lijn hebben gepakt en het nu gaat botsen. ...

Hoe dan ook er is op zijn minst iets niet goed.

Persoonlijk vind ik Overmars tekort schieten, maar dat was al duidelijk 😂
Eide
 Eide - dinsdag 16 juni 2015 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 22:45 schreef Stanley het volgende:
Pietje, Cruijff was erg in zijn nopjes met Overmars. Blijkbaar is zijn tevredenheid gewijzigd. Dit moet een oorzaak hebben.
Dat lijkt duidelijk inderdaad. Ik vind alleen veel van de verklaring te ingewikkeld. Als je een directeur wil afzetten kan dat zo veel eenvoudiger. Dit lijkt echt een extra controlelaag, meer dan een poging iemand uit functie te zetten.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 17 juni 2015 - 11:33   quote  deeplink  
Als ik mijn 2 cents mag geven (net zo hard als vanouds, dus sorry voor die hem op handen dragen):

Ik had het al langer, maar inmiddels begin ik bijna braak neigingen te krijgen bij alleen de naam van die oude vedette nr 14.
Eerst weet hij alles beter en zal hij wel even de boel op orde stellen.
Ten eerste komt hier nog altijd geen zak van terecht.
Ten tweede is dit eerder alweer aan het afbreken dan verbeteren.
Zelf zorgt hij dat bepaalde mensen op bepaalde posities komen die naar zijn maatstaven daarvoor geschikt zijn. Dan komt ie weer even de wijsneus uithangen voor enkele dagen, gereden uit zijn nieuwe kapitale villa met privechauffeur.
Ik heb al vaker gezegd. Als ie echt zo'n grote mond heeft en wilt houden, dan moet ie zelf lekker de leiding nemen, maar dat durft ie niet.
Dan kan hij niet meer zeiken op alles en iedereen.
Weer een persoon erbij genaamd Ling. Lekker stukje belangenverstrengeling erbij en nog een dikke salaristrekker binnen de gelederen van het vriendjesnetwerk.
Ik weet wel waar het geld nu naartoe gaat. Naar bestuur en het nieuwe zwembad van meneer nr 14 bij zijn nieuwe villa.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 juni 2015 door Peterhs --
nora
 nora - woensdag 17 juni 2015 - 12:28   quote  deeplink  
Het wordt nu wel erg ingewikkeld die hele affaire Cruijff - Ajax wat is zijn schuld wat is precies zijn bedoeling en wat wil hij precies ?? schiet mij maar in een kapotje het is alleen maar gissen.
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2015 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 22:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat lijkt duidelijk inderdaad. Ik vind alleen veel van de verklaring te ingewikkeld. Als je een directeur wil afzetten kan dat zo veel eenvoudiger. Dit lijkt echt een extra controlelaag, meer dan een poging iemand uit functie te zetten.
Overmars heeft lak aan Cruijff-vriend Ling en drukt transfer door.

De komst van Tscheu La Ling als technisch adviseur met op het eerste oog wel erg veel macht heeft de onrust bij Ajax alleen maar vergroot. Technisch directeur Marc Overmars zet zich stevig af tegen zijn nieuwe 'baas'.

Zo zette Ling al een streep door de komst van John Heitinga, die rond was over een tweejarig contract bij Ajax. Overmars trok zich hier, gesteund door trainer Frank de Boer en commercieel directeur Edwin van der Sar niets van aan. Het drietal vormde een front tegen Ling en besloot Heitinga alsnog naar Amsterdam te halen. De transfer is inmiddels zo goed als rond.

"Johnny Heitinga keert deze zomer transfervrij terug bij Ajax, maar die transfer vertelt slechts een klein deel van het verhaal. De terugkeer van de 31-jarige verdediger leidde achter de schermen namelijk tot - alwéér - een interne machtsstrijd in Amsterdam, met moeite gewonnen door technisch directeur Marc Overmars", schrijft het Algemeen Dagblad.

Ook wat betreft de contractduur heeft Overmars zijn wil doorgedrukt. "'Technisch adviseur' Tscheu La Ling wilde dat Heitinga maximaal voor één jaar werd vastgelegd, maar Overmars maakte de overeenkomst alsnog rond voor één seizoen en een optie voor een extra jaar. Het moet onder die voorwaarden heel raar lopen, wil Heitinga in de praktijk niet minimaal twee jaar in Amsterdam blijven."


bron
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2015 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 22:45 schreef Stanley het volgende:
Pietje, Cruijff was erg in zijn nopjes met Overmars. Blijkbaar is zijn tevredenheid gewijzigd. Dit moet een oorzaak hebben.

Of Overmars functioneert niet. En is onbekwaam in de uitvoering van hetgeen Cruijff wil.

Of Cruijff functioneert niet waardoor Overmars en Co een andere lijn hebben gepakt en het nu gaat botsen. ...

Hoe dan ook er is op zijn minst iets niet goed.

Persoonlijk vind ik Overmars tekort schieten, maar dat was al duidelijk 😂
Daar heb je op zich wel gelijk in. Natuurlijk heeft Overmars een aantal dubieuze transfers achter zijn naam staan, maar aan de andere kant, hoe hij alle getalenteerde jeugdspelers gebonden heeft vind ik erg goed gedaan.
En die flaters (de mislukte aankopen) zijn ingegeven door de (ik meen) RvC: het mocht niet teveel kosten...
remco k
 remco k - woensdag 17 juni 2015 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 12:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Overmars heeft lak aan Cruijff-vriend Ling en drukt transfer door.

De komst van Tscheu La Ling als technisch adviseur met op het eerste oog wel erg veel macht heeft de onrust bij Ajax alleen maar vergroot. Technisch directeur Marc Overmars zet zich stevig af tegen zijn nieuwe 'baas'.

Zo zette Ling al een streep door de komst van John Heitinga, die rond was over een tweejarig contract bij Ajax. Overmars trok zich hier, gesteund door trainer Frank de Boer en commercieel directeur Edwin van der Sar niets van aan. Het drietal vormde een front tegen Ling en besloot Heitinga alsnog naar Amsterdam te halen. De transfer is inmiddels zo goed als rond.

"Johnny Heitinga keert deze zomer transfervrij terug bij Ajax, maar die transfer vertelt slechts een klein deel van het verhaal. De terugkeer van de 31-jarige verdediger leidde achter de schermen namelijk tot - alwéér - een interne machtsstrijd in Amsterdam, met moeite gewonnen door technisch directeur Marc Overmars", schrijft het Algemeen Dagblad.

Ook wat betreft de contractduur heeft Overmars zijn wil doorgedrukt. "'Technisch adviseur' Tscheu La Ling wilde dat Heitinga maximaal voor één jaar werd vastgelegd, maar Overmars maakte de overeenkomst alsnog rond voor één seizoen en een optie voor een extra jaar. Het moet onder die voorwaarden heel raar lopen, wil Heitinga in de praktijk niet minimaal twee jaar in Amsterdam blijven."


bron
Sorry hoor maar dit is toch gewoon gelul..

Hij zou een vast contract voor twee jaar krijgen. van Duivenbode heeft dat op advies van Ling beperkt tot 1 jaar, die optie is twee zijdig en dus heeft ie gewoon een contract voor een jaar..

Stemmingmakerij in mijn ogen en niets meer dan dat.

Natuurlijk is er iets aan de hand, maar dit verhaal is nu door diverse media opgepakt, en iedereen geeft daar hun eigen draai aan. Dat is geen journalistiek maar stemmingmakerij.

Of denkt er iemand dat ze vanuit de directie de afgelopen dagen met 300 verschillende journalisten hebben gesproken..
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 15:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dit is toch gewoon gelul..

Hij zou een vast contract voor twee jaar krijgen. van Duivenbode heeft dat op advies van Ling beperkt tot 1 jaar, die optie is twee zijdig en dus heeft ie gewoon een contract voor een jaar..

Stemmingmakerij in mijn ogen en niets meer dan dat.

Natuurlijk is er iets aan de hand, maar dit verhaal is nu door diverse media opgepakt, en iedereen geeft daar hun eigen draai aan. Dat is geen journalistiek maar stemmingmakerij.

Of denkt er iemand dat ze vanuit de directie de afgelopen dagen met 300 verschillende journalisten hebben gesproken..
Ik weet niet of het stemmingmakerij is. Er is volgens mij nog veel meer aan de hand dan wij met elkaar vermoeden. Het zit momenteel niet goed in de hoogste kringen bij Ajax. Nou heb ik zelfs ook weer gehoord, dat mocht Marc Overmars gedwongen worden om op te stappen, dat waarschijnlijk Frank de Boer en Edwin van der Sar solidair met Overmars zullen zijn. Of het allemaal waar is of niet, zo moet je als club niet in het nieuws willen zijn. Verschillende kampen, verschillende fronten.

Waar rook is, is vuur...
remco k
 remco k - woensdag 17 juni 2015 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 15:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik weet niet of het stemmingmakerij is. Er is volgens mij nog veel meer aan de hand dan wij met elkaar vermoeden. Het zit momenteel niet goed in de hoogste kringen bij Ajax. Nou heb ik zelfs ook weer gehoord, dat mocht Marc Overmars gedwongen worden om op te stappen, dat waarschijnlijk Frank de Boer en Edwin van der Sar solidair met Overmars zullen zijn. Of het allemaal waar is of niet, zo moet je als club niet in het nieuws willen zijn. Verschillende kampen, verschillende fronten.

Waar rook is, is vuur...
Ook weer zo'n verhaal. de eerste die daar vanochtend mee kwam had zelf het idee dat dit misschien wel zou kunnen.

Alles wat je hoort en leest is het verhaal wat gewoon speelt, aangevuld met de mening van de "journalisten"..
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2015 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 15:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook weer zo'n verhaal. de eerste die daar vanochtend mee kwam had zelf het idee dat dit misschien wel zou kunnen.

Alles wat je hoort en leest is het verhaal wat gewoon speelt, aangevuld met de mening van de "journalisten"..
Zou kunnen. Ik weet het niet en jij weet het niet!
remco k
 remco k - woensdag 17 juni 2015 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 16:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ik weet het niet en jij weet het niet!
Sorry hoor, maar dat kan je wel degelijk weten, al die verhalen komen namelijk telkens van de pipo websites nadat er een interview is geweest. En het zijn ook allemaal versies van dat verhaal..

Net zoals wat jij net post, het is slechts een mening, een paar gedachten van hoe het zou kunnen lopen..

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/441365/-opstappen-van-der-sar-en-de-boer-niet-uitgesloten-bij-gestuurd-vertrek-overmars-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2015 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 16:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat kan je wel degelijk weten, al die verhalen komen namelijk telkens van de pipo websites nadat er een interview is geweest. En het zijn ook allemaal versies van dat verhaal..

Net zoals wat jij net post, het is slechts een mening, een paar gedachten van hoe het zou kunnen lopen..

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/441365/-opstappen-van-der-sar-en-de-boer-niet-uitgesloten-bij-gestuurd-vertrek-overmars-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax
Het enige dat IKZELF schreef, was dat er volgens mij (nog) meer aan de hand is dan wij kunnen vermoeden. Wat je ook van al die berichten kunt vinden (zinnig of onzinnig) het zit niet goed bij onze club. En juist omdat de clubleiding met niets naar buiten komt, geef je journalisten voer om hun eigen verhaal te gaan schrijven. Ik vind het sowieso verschrikkelijk dat mijn club op deze manier in het nieuws komt en in het nieuws blijft. Tja, sorry, maar dat is mijn mening.
Eide
 Eide - woensdag 17 juni 2015 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 12:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Overmars heeft lak aan Cruijff-vriend Ling en drukt transfer door.

De komst van Tscheu La Ling als technisch adviseur met op het eerste oog wel erg veel macht heeft de onrust bij Ajax alleen maar vergroot. Technisch directeur Marc Overmars zet zich stevig af tegen zijn nieuwe 'baas'.

Zo zette Ling al een streep door de komst van John Heitinga, die rond was over een tweejarig contract bij Ajax. Overmars trok zich hier, gesteund door trainer Frank de Boer en commercieel directeur Edwin van der Sar niets van aan. Het drietal vormde een front tegen Ling en besloot Heitinga alsnog naar Amsterdam te halen. De transfer is inmiddels zo goed als rond.

"Johnny Heitinga keert deze zomer transfervrij terug bij Ajax, maar die transfer vertelt slechts een klein deel van het verhaal. De terugkeer van de 31-jarige verdediger leidde achter de schermen namelijk tot - alwéér - een interne machtsstrijd in Amsterdam, met moeite gewonnen door technisch directeur Marc Overmars", schrijft het Algemeen Dagblad.

Ook wat betreft de contractduur heeft Overmars zijn wil doorgedrukt. "'Technisch adviseur' Tscheu La Ling wilde dat Heitinga maximaal voor één jaar werd vastgelegd, maar Overmars maakte de overeenkomst alsnog rond voor één seizoen en een optie voor een extra jaar. Het moet onder die voorwaarden heel raar lopen, wil Heitinga in de praktijk niet minimaal twee jaar in Amsterdam blijven."


bron
Grappige is dat ik niets zie wat de rol als Devil's Advocate voor Ling ontkracht. Enige wat je hoeft te doen is de nuance veranderen in dat de door Ling geconstateerde tekortkomingen in de argumentatie om Heitinga aan te trekken door de directie en FdB afdoende zijn afgedicht.

Ik blijf erbij dat dit een onnodig gecompliceerde manier zou zijn om Overmars te wippen. Het slaat gewoon nergens op dat zo te doen en dus vind ik dat ook niet aannemelijk. Ik zie nog altijd die extra laag die moet controleren en toetsen als de meest waarschijnlijke. Dan ben je ook niet iemand aan het wippen, maar impliceer je wel dat hun werk die extra toetsing nodig heeft. Ook dat kan op meerdere manieren worden uitgelegd trouwens. Je gaat dan echter wel naar een heel andere intentie en verwaxhte uitkomst.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 juni 2015 door Eide --
nora
 nora - woensdag 17 juni 2015 - 18:24   quote  deeplink  
Dus wat ik al aangaf gissen en afwachten we zien wel
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 17 juni 2015 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 11:33 schreef Peterhs het volgende:
Als ik mijn 2 cents mag geven (net zo hard als vanouds, dus sorry voor die hem op handen dragen):

Ik had het al langer, maar inmiddels begin ik bijna braak neigingen te krijgen bij alleen de naam van die oude vedette nr 14.
Eerst weet hij alles beter en zal hij wel even de boel op orde stellen.
Ten eerste komt hier nog altijd geen zak van terecht.
Ten tweede is dit eerder alweer aan het afbreken dan verbeteren.
Zelf zorgt hij dat bepaalde mensen op bepaalde posities komen die naar zijn maatstaven daarvoor geschikt zijn. Dan komt ie weer even de wijsneus uithangen voor enkele dagen, gereden uit zijn nieuwe kapitale villa met privechauffeur.
Ik heb al vaker gezegd. Als ie echt zo'n grote mond heeft en wilt houden, dan moet ie zelf lekker de leiding nemen, maar dat durft ie niet.
Dan kan hij niet meer zeiken op alles en iedereen.
Weer een persoon erbij genaamd Ling. Lekker stukje belangenverstrengeling erbij en nog een dikke salaristrekker binnen de gelederen van het vriendjesnetwerk.
Ik weet wel waar het geld nu naartoe gaat. Naar bestuur en het nieuwe zwembad van meneer nr 14 bij zijn nieuwe villa.
Jij zegt het ik denk het.. Het is te hopen dat de A junioren in de nabije toekomst het tegendeel gaan bewijzen. Tot nu toe lukt alleen verkopen goed de rest valt een beetje tegen.
Lekker op de centjes blijven zitten(of aan een nieuw zwembad spenderen) en er zal weinig veranderen. Alleen verwacht ik van Gudelj,Sinkgraven en Heitinga meer dan van Duarte,Viergever en Zimling dus daar zit progressie in.
Hoe ze het ook gaan uitvoeren als het spel maar weer des Ajax wordt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 17 juni 2015 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 22:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis van gewoon feiten is door de jaren heen altijd bewezen dat die rol geen onzin is en gewon heel belangrijk.. Echt een belachelijke redenatie.
Jij koppelt dingen aan elkaar waar de relatie tussen de tussen feiten niet zeker zijn, in mijn optiek ook niet bestaat.

Oorzaak gevolg relatie.
Ajax werd niet kampioen(gevolg) doordat Ajax niet zo type speler had(oorzaak)
Ajax werd kampioen(gevolg) doordat Ajax toen wel zo type speler had(oorzaak).
Zwart wit gezegd.
Het gevolg dat Ajax wel of niet kampioen word ligt meer bij andere oorzaken dan dat alleen.

Oorzaken zijn namelijk, eredivisie ervaring, was toen Ajax kampioen werd vele malen hoger dan het afgelopen seizoen.
Oorzaak is ook dat er hogere potentie zat bij spelers.
Oorzaak is dat de concurrentie de zaken meer op orde had dan de afgelopen jaren.
Oorzaak de ontwikkeling van een bepalende speler ging omhoog ipv stagneer

Ik ben het dus niet met je eens
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 17 juni 2015 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 19:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Jij koppelt dingen aan elkaar waar de relatie tussen de tussen feiten niet zeker zijn, in mijn optiek ook niet bestaat.

Oorzaak gevolg relatie.
Ajax werd niet kampioen(gevolg) doordat Ajax niet zo type speler had(oorzaak)
Ajax werd kampioen(gevolg) doordat Ajax toen wel zo type speler had(oorzaak).
Zwart wit gezegd.
Het gevolg dat Ajax wel of niet kampioen word ligt meer bij andere oorzaken dan dat alleen.

Oorzaken zijn namelijk, eredivisie ervaring, was toen Ajax kampioen werd vele malen hoger dan het afgelopen seizoen.
Oorzaak is ook dat er hogere potentie zat bij spelers.
Oorzaak is dat de concurrentie de zaken meer op orde had dan de afgelopen jaren.
Oorzaak de ontwikkeling van een bepalende speler ging omhoog ipv stagneer

Ik ben het dus niet met je eens
Wat een teksten altijd van jou. Is dit voor jou duidelijk?

Oorzaken genoeg:

Overtraind
Vertrek Blind, Poulsen
Cvm die niet goed ingevuld werd
Sigthorsson
Zimling
Boilesen
Eigewijze trainer en zijn wissels
Onervarenheid selectie
Ver en aankoopbeleid afgelopen seizoenen
Guardado die Psv aan de praat kreeg
Enz enz.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 juni 2015 door Hummel10 --
remco k
 remco k - woensdag 17 juni 2015 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 19:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Jij koppelt dingen aan elkaar waar de relatie tussen de tussen feiten niet zeker zijn, in mijn optiek ook niet bestaat.

Oorzaak gevolg relatie.
Ajax werd niet kampioen(gevolg) doordat Ajax niet zo type speler had(oorzaak)
Ajax werd kampioen(gevolg) doordat Ajax toen wel zo type speler had(oorzaak).
Zwart wit gezegd.
Het gevolg dat Ajax wel of niet kampioen word ligt meer bij andere oorzaken dan dat alleen.

Oorzaken zijn namelijk, eredivisie ervaring, was toen Ajax kampioen werd vele malen hoger dan het afgelopen seizoen.
Oorzaak is ook dat er hogere potentie zat bij spelers.
Oorzaak is dat de concurrentie de zaken meer op orde had dan de afgelopen jaren.
Oorzaak de ontwikkeling van een bepalende speler ging omhoog ipv stagneer

Ik ben het dus niet met je eens
Vele malen hoger.

Kan je dat met gegevens onderbouwen? Ik denk namelijk niet dat dit zo is, maar kan het mis hebben.. En de ervaring die er wel was in de vorm van Poulsen was met name belangrijk juist door die ervaring, niet omdat het zo'n geweldige speler was.
noud12
 noud12 - woensdag 17 juni 2015 - 22:03   quote  deeplink  
Waarom Veltman niet LCV. Heeft daar in de jeugd ook gespeeld met toen van Rhijn op RCV. En Bazoer CM. Met eventueel vd Beek achter de hand.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 18 juni 2015 - 03:06   quote  deeplink  
Ik hou van feiten, want die laten zien wat de oorzaak is. Voordat je iemand gaat en kunt beschuldigen kun je vele beter een onderzoek laten doen binnen je organisatie. En neem op basis van die resultaten beslissingen. Nu krijg je 2 kampen, en dat gaat ten koste van vaak 1 van de 2. Maar daarmee heb je niet de garantie dat je daarmee de beste voor Ajax behoudt!! Want daar gaat het nu juist om.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 18 juni 2015 - 06:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 21:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Vele malen hoger.

Kan je dat met gegevens onderbouwen? Ik denk namelijk niet dat dit zo is, maar kan het mis hebben.. En de ervaring die er wel was in de vorm van Poulsen was met name belangrijk juist door die ervaring, niet omdat het zo'n geweldige speler was.
Ik vind hem voetballend vaak zwak maar in grotere wedstrijden wist hij door zijn ervaring toch vaak ERg nuttig Te zijn. Milan pakte gelijk rood op hem. En tegen van Bommel vind ik zijn mooiste moment. Ooijer en Pantelic waren ook zulke spelers Moet top maar o zo nuttig.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 18 juni 2015 - 07:11   quote  deeplink  


Heerlijke beelden maar als ik Dan deze beelden zie mag ik toch concluderen wat ik
eigenlijk al veel Langer aangeef. De selectie van Ajax is toch flink uitgemergeld.

Achterin Alderweireld vs Veltman
Lb Blind vs Boilesen
Cvm Poulsen vs Serero/Zimling
Lm Erikssen vs Andersen? Serero? Duarte?
Rm de Jong Klaassen is gelijkwaardig

Duidelijk een verzwakking. Dan Psv:
Heb niet iedereen gezien maar
Strootman vs Guardado
Lens vs Narsingh
Toivonen vs de Jong
Mertens vs Depay
Hiljmark vs v Bommel
Waterman vs Zoet

Achterin Arias, Rekik en Bruma maar wat ER liep was gelijkwaardig.

Conclusie Psv is redelijk gelijkwaardig gebleven waar wij echt zwakker zijn geworden.
remco k
 remco k - donderdag 18 juni 2015 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 06:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik vind hem voetballend vaak zwak maar in grotere wedstrijden wist hij door zijn ervaring toch vaak ERg nuttig Te zijn. Milan pakte gelijk rood op hem. En tegen van Bommel vind ik zijn mooiste moment. Ooijer en Pantelic waren ook zulke spelers Moet top maar o zo nuttig.
Daar ben ik het helemaal mee eens, in het begin vond ik Poulsen helemaal niets, maar later ben ik hem meer en meer gaan waarderen en zie je dat ie wel degelijk iets bijdraagt met name met zijn ervaring. Daarom is Heitinga misschien nog wel nuttiger dan deze spelers. Dat is namelijk een echte Ajacied en laat onder geen enkel beding over zich heen lopen.
remco k
 remco k - donderdag 18 juni 2015 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 07:11 schreef Hummel10 het volgende:
[ filmpje ]

Heerlijke beelden maar als ik Dan deze beelden zie mag ik toch concluderen wat ik
eigenlijk al veel Langer aangeef. De selectie van Ajax is toch flink uitgemergeld.

Achterin Alderweireld vs Veltman
Lb Blind vs Boilesen
Cvm Poulsen vs Serero/Zimling
Lm Erikssen vs Andersen? Serero? Duarte?
Rm de Jong Klaassen is gelijkwaardig

Duidelijk een verzwakking. Dan Psv:
Heb niet iedereen gezien maar
Strootman vs Guardado
Lens vs Narsingh
Toivonen vs de Jong
Mertens vs Depay
Hiljmark vs v Bommel
Waterman vs Zoet

Achterin Arias, Rekik en Bruma maar wat ER liep was gelijkwaardig.

Conclusie Psv is redelijk gelijkwaardig gebleven waar wij echt zwakker zijn geworden.
Ik kijk hetzelfde lijstje en vind dat eigenlijk wel meevallen. Blind als linksback werd uitgefloten, Boilsen ook dus dat is niet veel anders.. Verder noem je spelers op die helemaal niet spelen, en noem je jongens als Bazoer en Sinkgraven die wel veel spelen helemaal niet..

Veltman vind ik bijvoorbeeld gewoon echt een stuk beter dan Alderweireld, die was in zijn tijd bij ons helemaal niet zo geweldig, naast Vertonghen prima.

Enige waar we zwak zijn gebleven eigenlijk vanaf dag 1 onder de Boer is de CVM positie, twee goede oplossingen hebben daar gespeeld, en beiden waren naar een half jaar al weg nadat ze er kwamen te spelen..

Op 9 zijn we met Millik sterker geworden, met EL Ghazi zijn we sterker geworden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 juni 2015 door remco k --
Pietje
 Pietje - donderdag 18 juni 2015 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 17:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Grappige is dat ik niets zie wat de rol als Devil's Advocate voor Ling ontkracht. Enige wat je hoeft te doen is de nuance veranderen in dat de door Ling geconstateerde tekortkomingen in de argumentatie om Heitinga aan te trekken door de directie en FdB afdoende zijn afgedicht.

Ik blijf erbij dat dit een onnodig gecompliceerde manier zou zijn om Overmars te wippen. Het slaat gewoon nergens op dat zo te doen en dus vind ik dat ook niet aannemelijk. Ik zie nog altijd die extra laag die moet controleren en toetsen als de meest waarschijnlijke. Dan ben je ook niet iemand aan het wippen, maar impliceer je wel dat hun werk die extra toetsing nodig heeft. Ook dat kan op meerdere manieren worden uitgelegd trouwens. Je gaat dan echter wel naar een heel andere intentie en verwaxhte uitkomst.
Wat zou kunnen is, dat "men" hoopt dat Marc Overmars uit zichzelf opstapt, de eer aan zichzelf houdt en zodoende dat zij hopen om Overmars geen afkoopsom te hoeven betalen? Ik heb werkelijk geen idee wat er achter zit. Maar duidelijk is wel, dat bepaalde instanties het gemund hebben op onze technisch directeur. Natuurlijk heeft hij fouten gemaakt, maar in mijn opinie heeft hij ook een aantal zeer goede dingen gedaan, met name wat betreft de jeugdspelers. En dat was toch één van de belangrijkste pilaren van het "plan Cruijff"??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 juni 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - donderdag 18 juni 2015 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 13:32 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat zou kunnen is, dat "men" hoopt dat Marc Overmars uit zichzelf opstapt, de eer aan zichzelf houdt en zodoende dat zij hopen om Overmars geen afkoopsom te hoeven betalen? Ik heb werkelijk geen idee wat er achter zit. Maar duidelijk is wel, dat bepaalde instanties het gemunt hebben op onze technisch directeur. Natuurlijk heeft hij fouten gemaakt, maar in mijn opinie heeft hij ook een aantal zeer goede dingen gedaan, met name wat betreft de jeugdspelers. En dat was toch één van de belangrijkste pilaren van het "plan Cruijff"??
Ik kan me vergissen hoor, maar ik heb totaal niet het idee dat er mensen weg moeten en dat men elkaar aan het wippen is.. Dat er dingen niet goed gaan klopt helemaal, en dat men niet tevreden is over elkaar klopt ook helemaal, maar moet dat per definitie iets ergs zijn?
Afgelopen jaar was er bij ons bedrijf een gigantische kloof ontstaan tussen de commerciele denkwijze en de operationele mogelijkheden, daar zijn diverse flinke discussies over geweest. Met de directie is alles bij elkaar gepakt, het beleid op diverse vlakken iets veranderd en nu loopt het weer als een trein..

Dat zou maar zo bij Ajax ook aan de hand kunnen zijn in iets andere vorm.

Feit is wel, dat alles wat over Ajax naar buiten gebracht wordt in negatieve zin gigantisch uitvergroot wordt terwijl het vaak relatief blijkt mee te vallen, en andersom zijn ze nergens te bekennen..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 18 juni 2015 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 08:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik kijk hetzelfde lijstje en vind dat eigenlijk wel meevallen. Blind als linksback werd uitgefloten, Boilsen ook dus dat is niet veel anders.. Verder noem je spelers op die helemaal niet spelen, en noem je jongens als Bazoer en Sinkgraven die wel veel spelen helemaal niet..

Veltman vind ik bijvoorbeeld gewoon echt een stuk beter dan Alderweireld, die was in zijn tijd bij ons helemaal niet zo geweldig, naast Vertonghen prima.

Enige waar we zwak zijn gebleven eigenlijk vanaf dag 1 onder de Boer is de CVM positie, twee goede oplossingen hebben daar gespeeld, en beiden waren naar een half jaar al weg nadat ze er kwamen te spelen..

Op 9 zijn we met Millik sterker geworden, met EL Ghazi zijn we sterker geworden.
Sinkgraven heb ik inderdaad niet meegenomen die is er pas net.
Maher heb ik trouwens ook niet meegenomen.

Bazoer daar speelde de Jong maar ook Klaassen dus die was lastig in Te passen.

Milik weet ik nog niet wat je kan verwachten omdat ook Siggie er ook vaak stond.

Ghazi zag ik Boerrichter in vallen scheelt in potentie veel naar in cijfers niet.

Vergeleken met dat team zijn we echt wel achteruit gegaan.

Veltman vind ik echt niet beter als Alderweireld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 juni 2015 door Hummel10 --
Pietje
 Pietje - donderdag 18 juni 2015 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 13:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen hoor, maar ik heb totaal niet het idee dat er mensen weg moeten en dat men elkaar aan het wippen is.. Dat er dingen niet goed gaan klopt helemaal, en dat men niet tevreden is over elkaar klopt ook helemaal, maar moet dat per definitie iets ergs zijn?
Afgelopen jaar was er bij ons bedrijf een gigantische kloof ontstaan tussen de commerciele denkwijze en de operationele mogelijkheden, daar zijn diverse flinke discussies over geweest. Met de directie is alles bij elkaar gepakt, het beleid op diverse vlakken iets veranderd en nu loopt het weer als een trein..

Dat zou maar zo bij Ajax ook aan de hand kunnen zijn in iets andere vorm.

Feit is wel, dat alles wat over Ajax naar buiten gebracht wordt in negatieve zin gigantisch uitvergroot wordt terwijl het vaak relatief blijkt mee te vallen, en andersom zijn ze nergens te bekennen..
Ik heb geen idee, zoals ik al eerder schreef. Maar ik heb toch echt wel gehoord, dat er kritiek is op Marc Overmars plus het feit dat ik gelezen heb, dat Cruijff niet tevreden is over de inbreng van Dennis Bergkamp. Ik vind het alleen niet goed voor de club, dat zij (te) vaak negatief in het nieuws is de laatste tijd. De vier jaren daarvoor ging het steeds over het behaalde kampioenschap. Het zal -denk ik- ook wel te maken hebben met het missen van het kampioenschap dit jaar in combinatie met een soort van werkweigering door Wim Jonk. Ja, dat is voer voor journalisten. Geloof me, ik ben er zeker niet blij mee.
remco k
 remco k - donderdag 18 juni 2015 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 14:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Sinkgraven heb ik inderdaad niet meegenomen die is er pas net.
Maher heb ik trouwens ook niet meegenomen.

Bazoer daar speelde de Jong maar ook Klaassen dus die was lastig in Te passen.

Milik weet ik nog niet wat je kan verwachten omdat ook Siggie er ook vaak stond.

Ghazi zag ik Boerrichter in vallen scheelt in potentie veel naar in cijfers niet.

Vergeleken met dat team zijn we echt wel achteruit gegaan.

Veltman vind ik echt niet beter als Alderweireld.
Ik kijk naar komend seizoen he..

Millik deed het statistisch gezien prima afgelopen jaar. Verdediging stond afgelopen jaar al prima wat tegengoals betreft en zal dit jaar beter zijn, Boilesen is wel een drama maar die zal niet veel spelen vermoed ik als die blijft.
Bazoer of Gudelj zal naar mijn idee cvm gaan spelen. Daar ga je dus flink op vooruit.. En de Boer heeft gezegd dat Gudelj daar niet hoort, maar ik denk dat die daar wel terecht gaat komen.

Boerrigter was evetjes goed, daarna helemaal niet meer zelfs.

Ach ja, het is allemaal koffiedik kijken
Eide
 Eide - donderdag 18 juni 2015 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 13:32 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat zou kunnen is, dat "men" hoopt dat Marc Overmars uit zichzelf opstapt, de eer aan zichzelf houdt en zodoende dat zij hopen om Overmars geen afkoopsom te hoeven betalen?
Probleem in die redenatie is dat deze van mitsen en maren aan elkaar hangt. Het is een extreem gecompliceerde oplossing voor iets dat via de RvC makkelijk te beteiken is. Bovendien zijn er andere plausibele verklaringen die simpeler en daardoor aannemelijk zijn.
Pietje
 Pietje - donderdag 18 juni 2015 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 17:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Probleem in die redenatie is dat deze van mitsen en maren aan elkaar hangt. Het is een extreem gecompliceerde oplossing voor iets dat via de RvC makkelijk te beteiken is. Bovendien zijn er andere plausibele verklaringen die simpeler en daardoor aannemelijk zijn.
Dat ben ik beslist met je eens. Ik heb ook meerdere keren aangegeven, dat ik het ook niet weet. Net zo min als dat anderen het (denken te) weten. Wel weet ik, dat ik er enorm van baal, dat Ajax de laatste tijd op deze wijze in het nieuws komt. Dat is voor niets en niemand goed.

Ik stop dan ook maar om hierover iets te posten wanneer ik hierover iets lees. Af en toe vermoed ik dat er sommigen zijn die het als mijn mening zien en dat is beslist niet waar.

Wel neem ik het hier af en toe voor Marc Overmars op. Hij heeft de nodige fouten gemaakt ten aanzien van de aankoop van goedkope spelers, maar aan de andere kant heeft hij in mijn ogen ook heel veel goeds gedaan voor wat betreft het binden van jeugdig talent.
Eide
 Eide - donderdag 18 juni 2015 - 18:01   quote  deeplink  
In rotjeknor doen ze het niet beter. En in Eindhoven vorig seizoen dan met De Jong en Guardado voltreffers maar ook daar toch regelmatig miskopen. En zo kan je vrijwel elke club wel aflopen. Ik vind dat Overmars het over de hele genomen vrij redelijk doet. Alleen het aankopen van spelers die beoogt basisspeler zijn is slecht te noemen en dat is wel een essentieel element. Maar tegelijkertijd is enige relativering wel op zijn plek hier en daar. Maar goed, iedereen is vrij daar het zijne van te denken.
Pietje
 Pietje - donderdag 18 juni 2015 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 18:01 schreef Eide het volgende:
In rotjeknor doen ze het niet beter. En in Eindhoven vorig seizoen dan met De Jong en Guardado voltreffers maar ook daar toch regelmatig miskopen. En zo kan je vrijwel elke club wel aflopen. Ik vind dat Overmars het over de hele genomen vrij redelijk doet. Alleen het aankopen van spelers die beoogt basisspeler zijn is slecht te noemen en dat is wel een essentieel element. Maar tegelijkertijd is enige relativering wel op zijn plek hier en daar. Maar goed, iedereen is vrij daar het zijne van te denken.
Absoluut waar. Bij de buren is het gras altijd groener. Typisch Nederlands.

Zo, ben weg: eten bij onze dochter, schoonzoon en de kleinkinderen. Onze schoonzoon is vandaag 40 jaar geworden. Hij vindt het verschrikkelijk..!
Fijne avond.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 19 juni 2015 - 09:20   quote  deeplink  
Typisch Ajax als het even niet goed gaat, de vuile was buiten laten hangen.

Ik hou er rekening mee dat Ajax geen kampioen word en dat er daarmee nog meer vuile was aankomt
riveco
 riveco - vrijdag 19 juni 2015 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juni 2015 - 09:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Typisch Ajax als het even niet goed gaat, de vuile was buiten laten hangen.

Ik hou er rekening mee dat Ajax geen kampioen word en dat er daarmee nog meer vuile was aankomt
Dit bewijst dat je lult om het lullen, want als er vroeger ergens weinig naar buiten kwam van de top 3 dan was het Ajax wel.
remco k
 remco k - vrijdag 19 juni 2015 - 13:30   quote  deeplink  
En nog steeds, er zijn een of twee dingen naar buiten gekomen en niet eens volledig, verder niks anders dan bepaalde dingen suggereren, bewijzen heb ik namelijk niet gezien van al die geruchten, behalve het Heitinga verhaal en het niet aanwezig zijn van Jonk.

De media heeft gewoon zijn eigen verhaaltjes gemaakt van dit alles..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 19 juni 2015 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 18:01 schreef Eide het volgende:
In rotjeknor doen ze het niet beter. En in Eindhoven vorig seizoen dan met De Jong en Guardado voltreffers maar ook daar toch regelmatig miskopen. En zo kan je vrijwel elke club wel aflopen. Ik vind dat Overmars het over de hele genomen vrij redelijk doet. Alleen het aankopen van spelers die beoogt basisspeler zijn is slecht te noemen en dat is wel een essentieel element. Maar tegelijkertijd is enige relativering wel op zijn plek hier en daar. Maar goed, iedereen is vrij daar het zijne van te denken.
Psv koopt laatste Jaren toch wel meer "zekerheidjes" zoals Mertens, Wijnaldum, v Bommel, Maher, Narsingh ,Strootman enz.

Een Berg, Matavsz enz tja daar kun je een keertje pech mee hebben maar hadden potentie.

Sigthorsson had ook potentie daarom vind ik hem niet eens een echte miskoop
Spelers als Duarte vind ik wel een miskoop.
Eide
 Eide - vrijdag 19 juni 2015 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juni 2015 - 16:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Psv koopt laatste Jaren toch wel meer "zekerheidjes" zoals Mertens, Wijnaldum, v Bommel, Maher, Narsingh ,Strootman enz.
Van Bommel is geflopt bij zijn terugkeer. Narsingh rendeert na jaren en jaren eindelijk eens en dan nog is het geen doorslaand succes. Maher was een drama tot aan de tactische omzettingen dit seizoen. En zelfs dit seizoen verre van onbesproken. Wijnaldum is jarenlange investering aan vooraf gegaan.

De enige zekerheidjes van meet af aan waren Mertens en Strootman en die speelde er in een periode waarin PSV uitermate zwak waren. Waar aankoop na aankoop hopeloos mislukte en die twee de enige lichtpuntjes waren.

Wijnaldum, Mertens en Strootman zijn de enigen waar ik echt in mee ga en daarvan waren alleen Mertens en Strootman de enigen die er meteen stonden. Wijnaldum mag je dan rustig in de categorie "groeibriljantje" stoppen waar Ajax er ook wel een paar van heeft.
remco k
 remco k - vrijdag 19 juni 2015 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juni 2015 - 16:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Psv koopt laatste Jaren toch wel meer "zekerheidjes" zoals Mertens, Wijnaldum, v Bommel, Maher, Narsingh ,Strootman enz.

Een Berg, Matavsz enz tja daar kun je een keertje pech mee hebben maar hadden potentie.

Sigthorsson had ook potentie daarom vind ik hem niet eens een echte miskoop
Spelers als Duarte vind ik wel een miskoop.
Sorry hoor, maar in dat rijtje zekerheidjes hoort eigenlijk niemand thuis, van niemand viel met zekerheid te zeggen dat ie het zou halen op van Bommel na en die heeft keihard gefaald.

Ik denk dat je het zo moet zien, Berg Matavsz Maher Wijnaldum Narsingh Strootman Mertens waren allemaal hele dure gokjes, waarbij Wijnaldum Strootman en MErtens het uiteindelijk goed zijn gaan doen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0193290