BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Stanley
 Stanley - dinsdag 16 juni 2015 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 07:48 schreef Eide het volgende:
Wel grappig dat jij juist zelf dan met sentiment gaat smijten waar je hoog opgeeft over feiten. Want jou "feiten" zijn vrij eenvoudig te weerleggen danwel op onjuistheid te te betrappen. Zo was Heitinga 2 jaar geleden nog basisspeler en is het eigen vermogeb gegroeid omdat het uitgavenpatroon niet meer astraal hoog is. De inkomsten zijn namelijk niet enorm gestegen, de uitgaves zijn wel enorm gedaald. Gewoon dingen die niet kloppen in jou verhaal. Blijft dus sentiment over. Wat is het nou? Sentiment of feiten? En als het dat laatste is; kom dan ook eens echt met feiten.

En ik beweer echt niet dat Heitinga de man voor Ajax is. Net zoals ik mijn twijfels heb bij Sinkgraven en Gudelj. Ik ben namelijk sowieso van mening dat het aankopen van spelers van afdoende kwaliteit een buitengewoon moeilijke opgave is om eerder genoemde redenen. Maar als er dan gekocht wordt moet je insteken om kwaliteiten die je als selectie niet hebt of die jonge spelers nog niet kunnen opbrengen. In dat licht snap ik de aankoop van bijvoorbeeld Gudelj wel en zou ik het aantrekken van Heitinga ook prima begrijpen.

Los van dat alles is enige realiteitszin op z'n plaats. De zwakkere teams in Spanje, Engeland en Duitsland kunnen meer salaris en een atractievere competitie bieden dan Ajax dat kan. Als Nederlandse ploeg moet je je toch voornamelijk richten op jongens die de weg naar boven zoeken of spelers die dat hoogdte niveau wel hebben gezien. En zo heel af en toe zit daar dan nog wel een buiten de gratie geraakte speler tussen die ideaal is (zie PSV met Guardado, was ook gewoon kansloos bankzitter in Spanje). Dat isgeen gebrek aan ambitie maar keiharde realiteit.

Die laatste categorie vindt Ajax veel te weinig en daar moet hetecht beter. Maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat hier serieus mensen zijn die denken dat Ajax, in de huidige situatie van het Europese voetbal, spelers van Europees niveau tussen de 25 en 28 kan anntrekken of zelfs behouden voor de club. Dat lukte eind jaren 80 al niet meer...
Eide jij bent telkens zo gebrand om het tegendeel van mij te verkondigen dat het je verblindt!

Ik strooi juist niet met sentiment maar stel het ter discussie. Ik zie al veel langer
dat Overmars niet functioneert, echter wil een hoop mensen dit niet inzien omdat onze miep miep als speler erg gewaardeerd was!

En blijkbaar zit ik er niet helemaal naast gezien de actie van Cruijff. En dan kunnen we ons wel heel verontwaardigd afvragen wat Cruijff wil.... Maar Eide jij weet toch altijd alles zo goed! !!!

Leg jij nou eens uit waarom de zo goed functionerende Overmars een halt toe wordt geroepen. Tottenham of Fullham what's in a name. ...

De kosten terugschroeven kan heel goed zijn, maar de bankrekening komt echt wel door de verkoop van de eerder aangetrokken spelers. En het terugschroeven van de kosten laat het geld ook op dezelfde rekening staan.

Echter terug naar de basis. Johnny Heitinga kon iets voor Ajax betekenen in een eerder stadium maar toen vond hij zichzelf nog te goed voor " een stap terug ".

Nu is hij over de hill en nu voegt hij niets meer toe behalve dan als salarispost, maar die moet worden teruggeschroefd, toch Eide 😉😆😂
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 juni 2015 - 06:38   quote  deeplink  
Dus jij weet nu al dat Heitinga niet gaat slagen/iets toevoegen?
Laat het sentiment zijn maar Heitinga is wel een strijder en heeft ervaring in alle competities. Voetballend misschien niet eens meer geweldig maar hij kan wedstrijden lezen en de jonkies vooruit helpen. En daarbij halen ze hem voor de basis of in een Ooijer rol? Ooijer was al geen beste voetballer meer maar zeker wel nuttig. Andere voorbeelden afgelopen jaren Gabri, Pantelic, Poulsen, Rommedahl en zelfs Bulykin.

Dat het ook vaak zat mis gaat bewijzen anderen Kuffour, Atouba, Charisteas, Urzaiz enz enz. Maar Heitinga is een jongen die Ajax door en door kent en ik vind dat zulke jongens het verdienen om terug te keren. Zelfde vind ik voor een Maduro en een Urby die bijna smeken om terug te mogen komen.
Stanley
 Stanley - dinsdag 16 juni 2015 - 07:41   quote  deeplink  
We zullen het gaan beleven Hummel. Zijn komst is een feit inmiddels en daarmee hoop ik dat ik het fout heb.

Laat hem dan maar de pannen van het dak gaan spelen!
Eide
 Eide - dinsdag 16 juni 2015 - 07:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 00:07 schreef Stanley het volgende:

[..]

Maar Eide jij weet toch altijd alles zo goed! !!!
En nog meer sentiment. En waarom is mij een raadsel. Zo zeg ik nergens dat sentimenteel reageren verkeerd is of minder waardevol is als feiten gebruiken. Voetbal = sentiment. Jij voelt je alleen in je kruis getast kennelijk. Ik heb er ook geen moeite mee als je het niet met mij eens bent hoor. Zal mij toch jeuken. Ik ben het niet met je eens. So what.

En voor wat betreft Ling: al inhoudelijk op gereageerd en daarbij verschillende verklaringen laten passeren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 juni 2015 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 22:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden...ze hebben daar allen wel gespeeld, zelfs Klaassen, Riedewalt niet onverdienstelijk, en Gudelje is vlgs mij voor die positie gehaald let maar op...
De Boer zegt zelf heel nadrukkelijk dat Riedewald zich op de verdediging moet focussen, dat Klaassen aanvallend moet spelen, en dat Gudelj gewoon gehaald is voor de aanvallende posities.

Ik vind Gudelj wel een CVM, maar de Boer zegt zelf heel duidelijk dat dit niet zo is.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 juni 2015 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 07:41 schreef Stanley het volgende:
We zullen het gaan beleven Hummel. Zijn komst is een feit inmiddels en daarmee hoop ik dat ik het fout heb.

Laat hem dan maar de pannen van het dak gaan spelen!
Ik hoop ook dat jij het verkeerd hebt.. Maar tussen de pannen van het dak spelen of bruikbaar zijn zit ook nog wel een verschil. Vind hem meer aanjager dan bv een Moisander en zulke spelers recent Poulsen(voetballend ook niet geweldig maar zeer nuttig geweest) heb je gewoon nodig. We hebben afgelopen seizoen gewoon zulke spelers nodig gehad die een keer een tegenstander over de boarding schoppen. En een signaal afgeven hier valt niks te halen.

Het was veel te tam en de onderste teams toonden zelfs geen respect meer.
Moisander, Rhijn, Boilesen, Veltman, Hoorn, Viergever zijn dan ook niet echt verdedigers waar je op wat voor manier erg onder de indruk van hoef te zijn.
Gooi je daar op het middenveld spelers als Serero en Andersen bij ben je eigenlijk bij voorbaat kansloos.

Heitinga in Ooijer rol ben ik gewoon voorstander van.
Kan nog best belangrijk voor je zijn met zijn ervaring.
Mijn voorkeur ging eigenlijk naar de sterke Lcv maar dat is een andere discussie.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 juni 2015 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 08:14 schreef remco k het volgende:

[..]

De Boer zegt zelf heel nadrukkelijk dat Riedewald zich op de verdediging moet focussen, dat Klaassen aanvallend moet spelen, en dat Gudelj gewoon gehaald is voor de aanvallende posities.

Ik vind Gudelj wel een CVM, maar de Boer zegt zelf heel duidelijk dat dit niet zo is.
De boer is weer eigenwijs waarom haal je Sinkgraven en Gudelj voor lm
voor 16 miljoen als de Cvm je in grote lijnen het kampioenschap gekost heeft.
Gaat Veltman of Heitinga misschien op die positie? Of toch Bazoer?
Heitinga voor de bank? Lcv? Zet echt vraagtekens bij de aankopen/posities
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 juni 2015 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Alle spelers die je noemt voor CVM zijn dat niet... Geen van die jongens op Bazoer na is namelijk bedoelt voor die plek en zal daar volgens de Boer ook niet meer gaan spelen..
Serero is ook niet geschikt om een linie voor de cvm te spelen.
Daarom is het raar dat overmars hem een contract verlenging aanbood.
Serero speelde afgelopen seizoen zijn beste wedstrijden op cvm.

Dus wil serero nog wedstrijden spelen dan zal dat eerder als cvm dan als linker middenvelder zijn
nora
 nora - dinsdag 16 juni 2015 - 09:35   quote  deeplink  
Serero is te licht voor Ajax zowel voetballend als qua fysiek.
nora
 nora - dinsdag 16 juni 2015 - 09:37   quote  deeplink  
Ik ben zeer benieuwd welke plek Heitinga gaat spelen misschien toch cvm of lcv ik zie hem niet de plek van Veltman innemen dus ?
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 09:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Serero is ook niet geschikt om een linie voor de cvm te spelen.
Daarom is het raar dat overmars hem een contract verlenging aanbood.
Serero speelde afgelopen seizoen zijn beste wedstrijden op cvm.

Dus wil serero nog wedstrijden spelen dan zal dat eerder als cvm dan als linker middenvelder zijn
Ik vind Serero helemaal geen goede CVM, en daar heeft ie naar mijn idee ook niet goed gespeeld. Serero is denk ik wel een beetje klaar bij Ajax. gewoon niet goed genoeg..
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 09:37 schreef nora het volgende:
Ik ben zeer benieuwd welke plek Heitinga gaat spelen misschien toch cvm of lcv ik zie hem niet de plek van Veltman innemen dus ?
Hij wordt geen basisspeler.. Ik denk eerder dat ie gebruikt wordt zoals Ooijer. Dus inbrengen bij een voorsprong om die vast te houden bijvoorbeeld. En dan moet je dus niet in een positie denken, maar als extra man.
nora
 nora - dinsdag 16 juni 2015 - 09:45   quote  deeplink  
Dus eigenlijk een breedte aankoop niet echt spectaculair !!
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 09:45 schreef nora het volgende:
Dus eigenlijk een breedte aankoop niet echt spectaculair !!
Ja, dat was toch al vanaf dag 1 bekend..
nora
 nora - dinsdag 16 juni 2015 - 10:03   quote  deeplink  
Een hoop aandacht voor een bijrol wie weet pakt het goed uit
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 juni 2015 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 09:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind Serero helemaal geen goede CVM, en daar heeft ie naar mijn idee ook niet goed gespeeld. Serero is denk ik wel een beetje klaar bij Ajax. gewoon niet goed genoeg..
Werd hier overigens 2x uitgeroepen tot man of the match.
Hier werden zelfs mensen kwaad op dat Andersen ajacied van de wedstrijd werd en niet Serero.
Maar als jij dat niet vind, prima.

Overigens wil ik hierbij wel zeggen, serero op cvm of helemaal niet.
Het is een of het ander.
Ik kies er liever voor het laatste, daar ben ik het met jouw dus eens...
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 juni 2015 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 11:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Werd hier overigens 2x uitgeroepen tot man of the match.
Hier werden zelfs mensen kwaad op dat Andersen ajacied van de wedstrijd werd en niet Serero.
Maar als jij dat niet vind, prima.

Overigens wil ik hierbij wel zeggen, serero op cvm of helemaal niet.
Het is een of het ander.
Ik kies er liever voor het laatste, daar ben ik het met jouw dus eens...
Als je Ajacied van de wedstrijd wordt ben je gelijk goed genoeg?
Sorero werkt hard maar is gewoon niet goed genoeg, Schone vind ik ook niet goed genoeg..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 juni 2015 - 11:50   quote  deeplink  
Op basis van leeftijd en ervaring kan hij zeker een stukje sturing geven. En alleen al voor dit is het zeker niet negatief. Of hij wisselspeler of basisspeler wordt moet de tijd uitwijzen.

Er lijkt mij niks mee, alleen hoef je er geen grootse verwachtingen bij te gaan scheppen!
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 11:50 schreef Bobby1972 het volgende:
Op basis van leeftijd en ervaring kan hij zeker een stukje sturing geven. En alleen al voor dit is het zeker niet negatief. Of hij wisselspeler of basisspeler wordt moet de tijd uitwijzen.

Er lijkt mij niks mee, alleen hoef je er geen grootse verwachtingen bij te gaan scheppen!
Helemaal mee eens, en die laatste zin is erg belangrijk. En daar gaat het in Amsterdam nog al eens mis.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 18:28 schreef Eide het volgende:
@Pietje
Daar doelde ik op. Deze wijze is alleen absurdistisch ingewikkeld. Ik geloof niet in wat Vermeulen zegt. Is een rare oplossing met allerlei afhankelijkheden voor iets dat via de RvC makkelijk en risicovrij te regelen is.
We zijn het dus eens. ;)
En ik zou toch ook graag de exacte rol van de RvC wilen weten. Hoe zitten zij erin wat betreft Marc Overmars en de min of meer werk-weigerende Wim Jonk??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 juni 2015 door Pietje --
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 20:16 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wat het feitelijk aangeeft is hoeveel macht Cruyff binnen Ajax heeft. Ik denk dat Overmars en de Boer nu wel hun bedenkingen hierover hebben. Het laatste wat Ajax kan gebruiken is verdeeldheid.

Op deze manier blijf je onrust houden en zullen belangrijke beslissingen tijd kosten voordat ze genomen worden. Ik hou mijn hart vast!
Nou ja, die verdeeldheid is er duidelijk. Een zeer slechte zaak!
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 21:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Denk je echt dat zoiets funest is? Kom op man, Ajax is veel groter dan de onvrede over twee geweldige oud voetballers..
Met het funest-zijn bedoelde ik het feit, dat de laatste maanden de vuile was nadrukkelijk buiten hangt. Dat is voor niemand, voor geen enkele instantie goed.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 08:14 schreef remco k het volgende:

[..]

De Boer zegt zelf heel nadrukkelijk dat Riedewald zich op de verdediging moet focussen, dat Klaassen aanvallend moet spelen, en dat Gudelj gewoon gehaald is voor de aanvallende posities.

Ik vind Gudelj wel een CVM, maar de Boer zegt zelf heel duidelijk dat dit niet zo is.
Klopt, dat heb ik de Boer ook horen zeggen. Maar wat te doen met een groot talent als Sinkgraven? Raakt hij niet erg ondergesneeuwd?
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 09:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja, dat was toch al vanaf dag 1 bekend..
Maar wees niet verbaasd wanneer John Heitinga regelmatig gaat spelen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 00:07 schreef Stanley het volgende:

[..]

Eide jij bent telkens zo gebrand om het tegendeel van mij te verkondigen dat het je verblindt!

Ik strooi juist niet met sentiment maar stel het ter discussie. Ik zie al veel langer
dat Overmars niet functioneert, echter wil een hoop mensen dit niet inzien omdat onze miep miep als speler erg gewaardeerd was!

En blijkbaar zit ik er niet helemaal naast gezien de actie van Cruijff. En dan kunnen we ons wel heel verontwaardigd afvragen wat Cruijff wil.... Maar Eide jij weet toch altijd alles zo goed! !!!

Leg jij nou eens uit waarom de zo goed functionerende Overmars een halt toe wordt geroepen. Tottenham of Fullham what's in a name. ...

De kosten terugschroeven kan heel goed zijn, maar de bankrekening komt echt wel door de verkoop van de eerder aangetrokken spelers. En het terugschroeven van de kosten laat het geld ook op dezelfde rekening staan.

Echter terug naar de basis. Johnny Heitinga kon iets voor Ajax betekenen in een eerder stadium maar toen vond hij zichzelf nog te goed voor " een stap terug ".

Nu is hij over de hill en nu voegt hij niets meer toe behalve dan als salarispost, maar die moet worden teruggeschroefd, toch Eide 😉😆😂
Laten we nu allemaal eens afwachten hoe John Heitinga het gaat doen. Het heeft totaal geen zin om die jongen op voorhand volledig af te fikken. Ik ben er heilig van overtuigd dat hij, met zijn no-nonsense mentaliteit, zijn bereidheid om de mouwen op te stropen en voorgaan in een gevecht, heel erg belangrijk gaat zijn. Samen met Nemanja Gudelj hebben we nu twee van zulke spelers in de selectie die we danig hebben gemist tegen ploegen die bereid waren om veel fysiek in hun spel te leggen tegen Ajax en waar Ajax het knap moeilijk mee had. Ik heb er veel vertrouwen in en ik kijk uit naar het komende seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 juni 2015 door Pietje --
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 21:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is niet negatief maar realistisch want alle posities zijn dubbel bezet voor die posities waarvoor hij in aanmerking komt....het is de taak van met name Jaap Stam om die spelers aan te sturen bij te spijkeren...daar hebben we Heitinga niet voor nodig....
Jaap Stam??? Die is toch trainer van Jong Ajax??? Volgens mij heeft hij op dit moment helemaal niks (meer) te maken met Ajax-1. Verbeter me maar als ik het fout heb!
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 23:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Bojan bij Ajax? Is bij Stoke bijvoorbeeld het baasje. En zo zijn er wel meer te noemen. Het gebeurt gewoon dat hele goede spelers bij een bepaalde coach gewoon moeten gaan zitten. Luca Toni en Van Gaal is ook een bekend geval wat dat betreft. Toni werd afgelopen seizoen wel "gewoon" topscorer in de Seria A (met 36 jaar).
En Bojan vond ik bij Ajax vaak erg goed spelen, vooral wanneer hij central in de spits stond. Ik heb het steeds jammer gevonden dat hij al weer zo snel moest vertrekken. Zijn inbreng werd zwaar onderschat.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 23:38 schreef riveco het volgende:

[..]

Je mag niet met een rollator het veld op hoor
Ook niet bij de veteranen? ;)
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Duidelijk, bully!
Ik ben weliswaar geen jurist maar ik stelde hier al eerder dat ik benieuwd zou zijn hoe juristen tegen de rol van La Ling zouden aankijken. Zijn functie bij Ajax zal wellicht van korte duur zijn en al helemaal wanneer Marc Overmars (of het voltallige TH) een en ander juridisch zou willen laten toetsen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2015 - 21:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik ben met je eens, maar ik zou ook overmars op het matje hebben geroepen.
Wat heeft Overmars verkeerd gedaan??? Oké hij is zuinig, maar dat is voor een beursgenoteerd bedrijf niet verkeerd. Of je het met hem eens bent of niet.
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 13:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Duidelijk, bully!
Ik ben weliswaar geen jurist maar ik stelde hier al eerder dat ik benieuwd zou zijn hoe juristen tegen de rol van La Ling zouden aankijken. Zijn functie bij Ajax zal wellicht van korte duur zijn en al helemaal wanneer Marc Overmars (of het voltallige TH) een en ander juridisch zou willen laten toetsen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit zou gaan bij clubs uit dezelfde competitie..

Maar zoals je zegt, dat mogen de hoge heren maar bepalen. Ik zou Ling in ieder geval graag zien komen.

Straalt als leiding wel wat van uit..
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 13:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat heeft Overmars verkeerd gedaan??? Oké hij is zuinig, maar dat is voor een beursgenoteerd bedrijf niet verkeerd. Of je het met hem eens bent of niet.
Nu lees ik net een bericht dat Overmars 10 miljoen wil hebben voor een gelouterde spits, maar dat ie dit geld gewoon niet krijgt en in een lager segment moet gaan zoeken..

Tsja, als dat de laatste jaren wel vaker is gebeurt, is dan zoals ik wel vaker heb gezegd, de kritiek op Overmars wel zo terecht..
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 13:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit zou gaan bij clubs uit dezelfde competitie..

Maar zoals je zegt, dat mogen de hoge heren maar bepalen. Ik zou Ling in ieder geval graag zien komen.

Straalt als leiding wel wat van uit..
La Ling straalt zeker wat uit, daar ligt het niet aan. Waar ik wel moeite mee heb is het feit, dat hij "maar" adviseur is en een adviseur geeft ten principale slechts advies en heeft derhalve geen beslissingsbevoegdheid. Als zodanig mag en kan hij dus geen directeur "terugfluiten". Vandaar mijn eerdere post dat ik zijn taakomschrijving wel eens wil bekijken. Ik ben bijzonder benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen en hoe dit gaat aflopen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Nu lees ik net een bericht dat Overmars 10 miljoen wil hebben voor een gelouterde spits, maar dat ie dit geld gewoon niet krijgt en in een lager segment moet gaan zoeken..

Tsja, als dat de laatste jaren wel vaker is gebeurt, is dan zoals ik wel vaker heb gezegd, de kritiek op Overmars wel zo terecht..
Ik heb het ook zojuist gelezen en had dezelfde gedachte als jij. Overigens ik ben nog altijd van mening dat Marc Overmars het uitstekend doet en al helemaal wat betreft de contracten van de jeugd!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 juni 2015 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 13:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat heeft Overmars verkeerd gedaan??? Oké hij is zuinig, maar dat is voor een beursgenoteerd bedrijf niet verkeerd. Of je het met hem eens bent of niet.
Noem een aankoop die iets heeft toegevoegd?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 juni 2015 - 14:16   quote  deeplink  
Het probleem is op dit moment de verdeeldheid. Wanneer het op een gegeven moment niet meer werkt zullen er mensen verdwijnen. En eigenlijk is het de vraag wie dat zullen zijn?

Mijn intuïtie zegt dat dit voor Ajax nog wel eens beperkende consequenties kan gaan krijgen. En dat er dan niet voldoende kwaliteit staat bij de aftrap van het seizoen. En dan gaat iedereen naar elkaar wijzen wie het gedaan heeft!
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Noem een aankoop die iets heeft toegevoegd?
Dat komt toch niet alleen van Overmars af? Ik mag aannemen dat de Boer daar ook betrokken bij was. Op al die goedkope en falende spelers heb ook ik kritiek gehad, hoor. Oké, dat heeft hij verkeerd gedaan.
Maar hij heeft ook veel goeds gedaan: ik denk daarbij vooral aan alle jeugdspelers die nu rondlopen met contracten. Juist in de visie van Johan Cruijff.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 juni 2015 - 14:23   quote  deeplink  
Ik lees net dit:" Vanwege het conflict binnen de club zou Overmars zich aan het beraden zijn over zijn toekomst als directeur bij Ajax. 'Met de komst van Tscheu La Ling en de versterkte rol van Theo Van Duivenbode wordt de voetbaldirecteur van alle kanten op zijn vingers gekeken', aldus VI. Overmars heeft in de Arena nog een contract tot medio 2017"

Het zal mij niet verbazen dat hij wordt uitgekocht. Ik ben nooit fan hem geweest, maar de wijze waarop er nu gehandeld wordt kan nooit voor Ajax als club de juiste zijn!!
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

La Ling straalt zeker wat uit, daar ligt het niet aan. Waar ik wel moeite mee heb is het feit, dat hij "maar" adviseur is en een adviseur geeft ten principale slechts advies en heeft derhalve geen beslissingsbevoegdheid. Als zodanig mag en kan hij dus geen directeur "terugfluiten". Vandaar mijn eerdere post dat ik zijn taakomschrijving wel eens wil bekijken. Ik ben bijzonder benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen en hoe dit gaat aflopen.
Ling heeft ook niemand terug gefloten, dat heeft van Duivenbode op advies van Ling gedaan..
Daar is op zich niks mis mee aangezien van Duivenbode dit namens de RVC doet..

Ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe dit zich ontwikkeld.. Ik zie het maar als een paar flinke hobbels in de weg die de hervorming tot het Ajax wat we willen zien flink vertraagd hebben, want blijkbaar speelt dit al even.
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Noem een aankoop die iets heeft toegevoegd?
Is aankopen het enige dat ie doet?
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik lees net dit:" Vanwege het conflict binnen de club zou Overmars zich aan het beraden zijn over zijn toekomst als directeur bij Ajax. 'Met de komst van Tscheu La Ling en de versterkte rol van Theo Van Duivenbode wordt de voetbaldirecteur van alle kanten op zijn vingers gekeken', aldus VI. Overmars heeft in de Arena nog een contract tot medio 2017"

Het zal mij niet verbazen dat hij wordt uitgekocht. Ik ben nooit fan hem geweest, maar de wijze waarop er nu gehandeld wordt kan nooit voor Ajax als club de juiste zijn!!
Als Overmars inderdaad niet de juiste man is, wat is er dan mis met hem nog niet ontslaan, en hem onder een soort van versterkt toezicht laten werken aan verbetering..
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik lees net dit:" Vanwege het conflict binnen de club zou Overmars zich aan het beraden zijn over zijn toekomst als directeur bij Ajax. 'Met de komst van Tscheu La Ling en de versterkte rol van Theo Van Duivenbode wordt de voetbaldirecteur van alle kanten op zijn vingers gekeken', aldus VI. Overmars heeft in de Arena nog een contract tot medio 2017"

Het zal mij niet verbazen dat hij wordt uitgekocht. Ik ben nooit fan hem geweest, maar de wijze waarop er nu gehandeld wordt kan nooit voor Ajax als club de juiste zijn!!
Ik had het ook al gelezen. Als ik Marc Overmars was, zou ik ook de pijp aan Maarten geven. Er is een totaal belachelijke situatie ontstaan. Toegegeven, Marc Overmars was niet bijster gelukkig met het aantrekken van (goedkope) spelers, maar hoe Ajax al die jonge talenten aan zich heeft gebonden, is toch echt zijn verdienste.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 juni 2015 - 14:31   quote  deeplink  
En wanneer het gebeurd, gaan ze Ling misschien wel doorschuiven. Dan heb je de poppen aan het dansen. En zullen er meer koppen rollen. Ik heb diverse keren reeds aangegeven dat ik dit al eerder had verwacht. Moment komt steeds dichterbij.....
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ling heeft ook niemand terug gefloten, dat heeft van Duivenbode op advies van Ling gedaan..
Daar is op zich niks mis mee aangezien van Duivenbode dit namens de RVC doet..

Ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe dit zich ontwikkeld.. Ik zie het maar als een paar flinke hobbels in de weg die de hervorming tot het Ajax wat we willen zien flink vertraagd hebben, want blijkbaar speelt dit al even.
Oké, maar dan is van Duivenbode kennelijk de loopjongen van La Ling??

Maar indrdaad Remco, laten we maar afwachten hoe dit gaat aflopen. Ik ben er niet helemaal gerust op, want om dagelijks op deze manier in het nieuws komen, lijkt me niet goed voor de club.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 juni 2015 - 14:34   quote  deeplink  
Ik heb eerder al aangegeven dat Ajax een onderzoek moet gaan instellen omdat het gaat om feiten. Ik zou exact willen weten waarom dingen gegaan zijn zoals ze gegaan zijn.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:34 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb eerder al aangegeven dat Ajax een onderzoek moet gaan instellen omdat het gaat om feiten. Ik zou exact willen weten waarom dingen gegaan zijn zoals ze gegaan zijn.
Dat is een mooi punt voor de ALV...
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 juni 2015 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Nu lees ik net een bericht dat Overmars 10 miljoen wil hebben voor een gelouterde spits, maar dat ie dit geld gewoon niet krijgt en in een lager segment moet gaan zoeken..

Tsja, als dat de laatste jaren wel vaker is gebeurt, is dan zoals ik wel vaker heb gezegd, de kritiek op Overmars wel zo terecht..
Met andere woorden we willen niet beter worden maar alleen gelijkwaardige spelers aantrekken?
Beter worden te duur voor Ajax?
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 juni 2015 - 14:50   quote  deeplink  
Jezus.... politie aan de deur: inbraak bij de voedselbank.
Ben weg. Tot straks
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oké, maar dan is van Duivenbode kennelijk de loopjongen van La Ling??

Maar indrdaad Remco, laten we maar afwachten hoe dit gaat aflopen. Ik ben er niet helemaal gerust op, want om dagelijks op deze manier in het nieuws komen, lijkt me niet goed voor de club.
Hoezo? Ling is adviseur, en van Duivenbode neemt in dit geval het advies serieus..

Dat is toch niet raar?
remco k
 remco k - dinsdag 16 juni 2015 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2015 - 14:34 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb eerder al aangegeven dat Ajax een onderzoek moet gaan instellen omdat het gaat om feiten. Ik zou exact willen weten waarom dingen gegaan zijn zoals ze gegaan zijn.
Dat ga je nooit weten, en terecht..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0133380