BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
riveco
 riveco - zaterdag 11 april 2015 - 23:30   quote  deeplink  
Ik vind in het totaal plaatje, dat Remco het totaal plaatje aardig inschat en vind dat jij Bobby meer dingen zegt zonder echt veel inhoud!
Eide
 Eide - zondag 12 april 2015 - 00:03   quote  deeplink  
keep-calm-and-take-a-chill-pill-75.png

Dat vind ik er van :)
remco k
 remco k - zondag 12 april 2015 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2015 - 23:24 schreef Bobby1972 het volgende:
Persoonlijk vind ik jou 1 van de personen die het meest slecht leest. En waar je de absolute kroon mee spant is het feit dat je uitspraken doet die niet gezegd zijn of op feiten zijn berust. En daar ben je de laatste tijd ook door anderen op aangesproken. Dat vind ik het niveau van een mongool!
Dan moet je echt beter je eigen berichten door lezen voordat jij ze post. Want je wordt constant en niet alleen door mij met je eigen bullshit om je oren geslagen.

En een mongool joh? Niet echt het niveau dat je verwacht van iemand doe zich voordoet zoals jij.

Je bent makkelijk op je teentjes getrapt. Dat past niet echt bij iemand die zich commercieel dusdanig goed vind als dat hij jezelf ook op dit vlak doet voorkomen.
Stanley
 Stanley - zondag 12 april 2015 - 00:59   quote  deeplink  
Vanaf dag 1 heb ik mij geïrriteerd aan de halstarrigheid die Overmars brengt in het " nieuwe" aankoopbeleid. Gevolg is heel veel middelmaat.

Het tikkie terug balletje breed voetbal kan me ook niet bekoren.

Het vertrouwen dat je als echte supporters in deze nieuwe Ajax leiders moet hebben blijkt voorlopig misplaatst!

Het optreden van FdB bij Studio Voetbal was om te huilen. Keihard zat hij daar over Denswil te liegen, natuurlijk heeft deze jongen weleens mindere wedstrijden gehad. Maar als FdB een kerel was geweest had hij gezegd dat Denswil moeilijk deed om bij te tekenen en dat hij daarom mocht oprotten. Gratis en voor niks. Had ik het persoonlijk nog begrepen ook m Dat gedraai van nu vond ik niks!

Dat gedoe rond Zivkovic vind ik ook bullshit net als de aankoop van Gudelj! Hoeveel middenvelders wil je nog hebben in je nu al uit balans zijnde selectie!

Ik hou van Ajax mijn leven lang maar Overmars is mijn inziens niet op zijn plek en dat roep ik al een tijdje en blijkt meer en meer!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2015 door Stanley --
Pietje
 Pietje - zondag 12 april 2015 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2015 - 00:03 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Dat vind ik er van :)
Hahaha. Zo is het maar net, Eide :)
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 12 april 2015 - 13:10   quote  deeplink  
Ik ga nooit dingen zeggen die ik of een ander niet gezegd heeft. Maar Remco dus wel, dat is feitelijk een vorm van zwakte. Dus wie is hier de mongool? Dat ik minder tijd heb om alles door te lezen hier heb ik diverse keren aangegeven. Remco heeft voortdurend gezegd dat we een prima selectie hebben. Opnieuw het inschattingsvermogen van een Mongool. Ook heeft Remco herhaaldelijk aangegeven dat de selectie breed genoeg is t.a.v. de kwaliteit. Ook hier spreekt een mongool. Inschattingsvermogen van een mongool en ik kan er niks anders van maken. Toch een fijn weekend Remco. :)
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 12 april 2015 - 13:13   quote  deeplink  
Ajax heeft dit jaar gewoon gefaald. En daar zijn meerdere mensen voor verantwoordelijk. En i.p.v. niet meer met elkaar willen communiceren met Cruijff weer rust en orde brengen. En de mensen weer 1 richting uit weten te krijgen. En wanneer dat niet mogelijk is zul je andere mensen op die posities moeten zetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2015 door Bobby1972 --
Pietje
 Pietje - zondag 12 april 2015 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2015 - 13:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik ga nooit dingen zeggen die ik of een ander niet gezegd heeft. Maar Remco dus wel, dat is feitelijk een vorm van zwakte. Dus wie is hier de mongool? Dat ik minder tijd heb om alles door te lezen hier heb ik diverse keren aangegeven. Remco heeft voortdurend gezegd dat we een prima selectie hebben. Opnieuw het inschattingsvermogen van een Mongool. Ook heeft Remco herhaaldelijk aangegeven dat de selectie breed genoeg is t.a.v. de kwaliteit. Ook hier spreekt een mongool. Inschattingsvermogen van een mongool en ik kan er niks anders van maken. Toch een fijn weekend Remco. :)
Weet je Bobby, je hoeft het natuurlijk niet altijd met elkaar eens te zijn, maar ik houd niet van gescheld en van woorden als "mongool" die hier door sommigen nogal eens gebruikt worden. Of verwensingen met allerlei enge ziektes. Gewoon accepteren, dat jullie het niet eens zijn en gewoon niet reageren op elkaar.
riveco
 riveco - zondag 12 april 2015 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2015 - 13:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik ga nooit dingen zeggen die ik of een ander niet gezegd heeft. Maar Remco dus wel, dat is feitelijk een vorm van zwakte. Dus wie is hier de mongool? Dat ik minder tijd heb om alles door te lezen hier heb ik diverse keren aangegeven. Remco heeft voortdurend gezegd dat we een prima selectie hebben. Opnieuw het inschattingsvermogen van een Mongool. Ook heeft Remco herhaaldelijk aangegeven dat de selectie breed genoeg is t.a.v. de kwaliteit. Ook hier spreekt een mongool. Inschattingsvermogen van een mongool en ik kan er niks anders van maken. Toch een fijn weekend Remco. :)
Buiten dat jullie van mening verschillen Hoort het woord MONGOOL niet misbruikt te worden.
Het is hier een forum waar je moet discussiëren, en dat houd in dat er mening verschillen zijn! Maar je hebt altijd een positieve en negatieve kant, en jij belicht altijd de negatieve kant en Remco probeert tenminste nog de positieve dingen te belichten.
riveco
 riveco - zondag 12 april 2015 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2015 - 13:14 schreef Pietje het volgende:

[..]

Weet je Bobby, je hoeft het natuurlijk niet altijd met elkaar eens te zijn, maar ik houd niet van gescheld en van woorden als "mongool" die hier door sommigen nogal eens gebruikt worden. Of verwensingen met allerlei enge ziektes. Gewoon accepteren, dat jullie het niet eens zijn en gewoon niet reageren op elkaar.
Sorry, jou tekst kwam laat bij mijn binnen.
remco k
 remco k - zondag 12 april 2015 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2015 - 13:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik ga nooit dingen zeggen die ik of een ander niet gezegd heeft. Maar Remco dus wel, dat is feitelijk een vorm van zwakte. Dus wie is hier de mongool? Dat ik minder tijd heb om alles door te lezen hier heb ik diverse keren aangegeven. Remco heeft voortdurend gezegd dat we een prima selectie hebben. Opnieuw het inschattingsvermogen van een Mongool. Ook heeft Remco herhaaldelijk aangegeven dat de selectie breed genoeg is t.a.v. de kwaliteit. Ook hier spreekt een mongool. Inschattingsvermogen van een mongool en ik kan er niks anders van maken. Toch een fijn weekend Remco. :)
Je reageert structureel niet op de helft van wat er in de discussies gezegd wordt, dat doe je dus met dat je er WEL bent.

En het feit dat je weer loopt te schelden, geeft mij maar weer aan dat je gigantisch hoog van de toren loopt de blazen, mensen die dat bereiken waarvan jij roept dat je ze bereikt doen dat soort dingen niet...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2015 door remco k --
Pietje
 Pietje - zondag 12 april 2015 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2015 - 15:09 schreef riveco het volgende:

[..]

Sorry, jou tekst kwam laat bij mijn binnen.
Geen punt, riveco, we bedoelen allebei hetzelfde!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 12 april 2015 - 19:51   quote  deeplink  
Het verbaasd mij dat Boudewijn zijn porum nog niet heeft laten zien...dit is toch wel kaasie voor hem.....
Brandje
 Brandje - zondag 12 april 2015 - 21:33   quote  deeplink  
Vanaf morgen gaat JC zich er weer mee bemoeien en gaan de neuzen weer dezelfde kant op.

Bericht vanaf me telefoon. Op ajax.headliner.nl staan diverse sites die het melden.
Stanley
 Stanley - zondag 12 april 2015 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2015 - 21:33 schreef Brandje het volgende:
Vanaf morgen gaat JC zich er weer mee bemoeien en gaan de neuzen weer dezelfde kant op.

Bericht vanaf me telefoon. Op ajax.headliner.nl staan diverse sites die het melden.
De hoogste tijd lijkt mij!
remco k
 remco k - maandag 13 april 2015 - 08:26   quote  deeplink  
Volgens de berichten valt het allemaal wel mee en maakt ie zich geen zorgen.

De kampioenschappen van het eerste heeft Ajax weer succesvol en gezons gemaakt. De jeugdopleiding heeft flinke stappen gemaakt.

In een jaar waarin er geen succes is, stromt het bij Ajax altijd harder dan elders, nu is het tijd om beide partijen weer dichter bij elkaar te brengen..

Ook een manier om het uit te leggen..
Eide
 Eide - maandag 13 april 2015 - 09:14   quote  deeplink  
Johan Cruijff: Alle reuring bij Ajax is langs me heen gegaan

Johan Cruijff maakt zich niet druk om de problemen die zijn ontstaan binnen Ajax. Dat zegt de legendarische nummer 14 in zijn column in De Telegraaf. De afgelopen twee weken was er sprake van onenigheid tussen de technische staf en de opleiders van De Toekomst. "Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om. Eerst de feiten goed op een rij zetten en dan beslissen we hoe de volgende stap het beste kan worden gezet."

In zijn column laat Cruijff optekenen dat hij de commotie grotendeels gemist heeft omdat hij in het buitenland zat. "Alle reuring is langs me heen gegaan, omdat ik de afgelopen tien dagen in Tanzania en Zanzibar zat."

Cruijff benadrukt dat afgelopen jaren goed is gepresteerd en dat er steeds meer zelfopgeleide spelers doorkomen. De kwaliteit van die spelers wordt ook ieder jaar beter. Dus moet er wat Cruijff betreft bij alle betrokkenen respect zijn voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de prestaties en de verbeterde opleiding.

Maar om de volgende stap te kunnen maken, zo doceert Cruijff, zal iedereen weer iets van zichzelf moeten inleveren en iets van de ander moeten overnemen. Daarmee doelt hij op de balans tussen talenten laten doorstromen en tegelijkertijd gericht kwaliteit inkopen.

"Met dat vacuüm zit Ajax nu nog en zal er samen aan de oplossing moeten worden gewerkt. Het is duidelijk dat de opleiding en het A-elftal dichter naar elkaar toe gaan groeien. Dat wordt nog een pittige klus, omdat naarmate de kwaliteit van de eigen kweek toeneemt het steeds moeilijker wordt om op maat in te kopen. Dus iemand te halen die anderen meteen beter maakt en iets aan het jonge team toevoegt."

Bron

---------------------------

Een milde reactie van Cruijff maar ook een zeer terechte. Opvallend hoe hij het "geven en nemen" benadrukt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 13 april 2015 - 09:46   quote  deeplink  
Gewoon waar wat hij zegt, althans zoals het in het stuk hierboven staat!
Eide
 Eide - maandag 13 april 2015 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 april 2015 - 09:46 schreef Ronald 1960 het volgende:
Gewoon waar wat hij zegt, althans zoals het in het stuk hierboven staat!
Hij heeft het in de Telegraaf ook over het voorkomen van escalatie en het aantrekken van oud-profs in wat hij een Rijkaard-model noemt. Maar dat staat los van wat hij inhoudelijk zegt. Daarin stelt hij duidelijk dat alle betrokkenen zullen moeten geven en nemen. El Salvador lijkt dus de weg van de mediator te kiezen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 13 april 2015 - 10:50   quote  deeplink  
Rrrrrreeeeeeeellllllllluuuuuhhhhhhhh!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 13 april 2015 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 april 2015 - 09:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij heeft het in de Telegraaf ook over het voorkomen van escalatie en het aantrekken van oud-profs in wat hij een Rijkaard-model noemt. Maar dat staat los van wat hij inhoudelijk zegt. Daarin stelt hij duidelijk dat alle betrokkenen zullen moeten geven en nemen. El Salvador lijkt dus de weg van de mediator te kiezen.
Klopt dan toch ook. Volgens mij heeft JC ook gezegd dat het om de jeugdopleiding gaat en wat je zelf niet in de jeugdopleiding hebt, dat je dat van buiten haalt, maar ook voor de mix van jeugd en ervaring om die jonge gasten op sleeptouw te nemen. Dus de rol van mediator is daarin dus wel goed juist. Het gaat er nu dus om, om de neuzen opnieuw in de zelfde richting te brengen. Van escalatie in is mijn optiek ook totaal geen sprake.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 april 2015 door Ronald 1960 --
Pietje
 Pietje - donderdag 16 april 2015 - 13:33   quote  deeplink  
Nieuwe wending in Ajax-oorlog: De Boer moet vrezen.

De interne onrust bij Ajax dreigt te escaleren. Het is inmiddels zelfs zo ver dat de positie van trainer Frank de Boer serieus onder druk is komen te staan, meldt het Algemeen Dagblad in een uitgebreid verhaal.

Johan Cruijff is volgens de krant al jaren geen fan van De Boer, die hij ziet als een adept van zijn aartsvijand Louis van Gaal. Mede daarom is 'De Verlosser' dit seizoen steeds vaker kritiek gaan geven op de trainer in zijn columns in De Telegraaf. Ook de supporters van Ajax lijken weinig vertrouwen meer te hebben in de coach die de club vier jaar op rij kampioen maakte.

Het spel van Ajax is dit seizoen namelijk niet om aan te gluren en dat wordt De Boer aangerekend. De voormalig topverdediger is bovendien niet iemand die onvoorwaardelijk achter de plannen van Cruijff staat. Zo wil hij de selectie opnieuw met meerdere spelers versterken, waardoor bepaalde grote talenten uit de eigen jeugd genegeerd worden. Uitgerekend hoofd opleidingen Wim Jonk, die niet meer praat met De Boer, is in de ogen van Cruijff de ideale opvolger voor De Boer.


bron

Wie of wat moeten we nou geloven?
nora
 nora - donderdag 16 april 2015 - 13:42   quote  deeplink  
de media en in meeste gavallen AD zien in dit soort interne strubbelingen geweldige copij om de boel heerlijk op te stoken altijd lekker om de mensen weer nagatief te laten denken richting Ajax.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 16 april 2015 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2015 - 13:33 schreef Pietje het volgende:
Nieuwe wending in Ajax-oorlog: De Boer moet vrezen.

De interne onrust bij Ajax dreigt te escaleren. Het is inmiddels zelfs zo ver dat de positie van trainer Frank de Boer serieus onder druk is komen te staan, meldt het Algemeen Dagblad in een uitgebreid verhaal.

Johan Cruijff is volgens de krant al jaren geen fan van De Boer, die hij ziet als een adept van zijn aartsvijand Louis van Gaal. Mede daarom is 'De Verlosser' dit seizoen steeds vaker kritiek gaan geven op de trainer in zijn columns in De Telegraaf. Ook de supporters van Ajax lijken weinig vertrouwen meer te hebben in de coach die de club vier jaar op rij kampioen maakte.

Het spel van Ajax is dit seizoen namelijk niet om aan te gluren en dat wordt De Boer aangerekend. De voormalig topverdediger is bovendien niet iemand die onvoorwaardelijk achter de plannen van Cruijff staat. Zo wil hij de selectie opnieuw met meerdere spelers versterken, waardoor bepaalde grote talenten uit de eigen jeugd genegeerd worden. Uitgerekend hoofd opleidingen Wim Jonk, die niet meer praat met De Boer, is in de ogen van Cruijff de ideale opvolger voor De Boer.


bron

Wie of wat moeten we nou geloven?
't Is wel het AD hé Pietje, een roterdamsere krant is niet te vinden ;-)

Ik zelf geloof daar niet zo heel veel van wat daar in staat. Overigens de meeste kranten geloof ik niet. Er zal best een meningsverschil zijn, maar denk dat dat wel wordt opgelost met al die ajacieden. Een meningsverschil kan uiteindelijk als het is uitgesproken/opgelost, ook een hele positieve uitwerking hebben op het geheel....
Was dat in '95 ook niet het geval....??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 april 2015 door Ronald 1960 --
Pietje
 Pietje - donderdag 16 april 2015 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2015 - 13:50 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

't Is wel het AD hé Pietje, een roterdamsere krant is niet te vinden ;-)
Nou, Ron, dat is ten dele waar. Het AD is gefuseerd met allerlei regionale kranten (zoals het Utrechts Nieuwsblad). Ik hoop, dat het allemaal met een sisser afloopt, maar ik ben serieus bang dat er een forse scheuring komt. Dit kan simpelweg allemaal niet goed voor onze mooie club zijn.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 16 april 2015 - 13:54   quote  deeplink  
sorry pietje, had nog een kleine aanvulling ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 april 2015 door Ronald 1960 --
remco k
 remco k - donderdag 16 april 2015 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2015 - 13:33 schreef Pietje het volgende:
Nieuwe wending in Ajax-oorlog: De Boer moet vrezen.

De interne onrust bij Ajax dreigt te escaleren. Het is inmiddels zelfs zo ver dat de positie van trainer Frank de Boer serieus onder druk is komen te staan, meldt het Algemeen Dagblad in een uitgebreid verhaal.

Johan Cruijff is volgens de krant al jaren geen fan van De Boer, die hij ziet als een adept van zijn aartsvijand Louis van Gaal. Mede daarom is 'De Verlosser' dit seizoen steeds vaker kritiek gaan geven op de trainer in zijn columns in De Telegraaf. Ook de supporters van Ajax lijken weinig vertrouwen meer te hebben in de coach die de club vier jaar op rij kampioen maakte.

Het spel van Ajax is dit seizoen namelijk niet om aan te gluren en dat wordt De Boer aangerekend. De voormalig topverdediger is bovendien niet iemand die onvoorwaardelijk achter de plannen van Cruijff staat. Zo wil hij de selectie opnieuw met meerdere spelers versterken, waardoor bepaalde grote talenten uit de eigen jeugd genegeerd worden. Uitgerekend hoofd opleidingen Wim Jonk, die niet meer praat met De Boer, is in de ogen van Cruijff de ideale opvolger voor De Boer.


bron

Wie of wat moeten we nou geloven?
Leuk dit verhaal, maar volgens mij is het niets meer dan een slap aftreksen van een aantal uitspraken van Martin Jol, die het erover had dat als JC zich ermee ging bemoeien dat je dan eigenlijk gewoon je biezen moet pakken. En zoals we weten slaat dat verhaal gewoon op zichzelf, en heeft dat geen enkele betrekking op de Boer.

Waarom het AD dat verhaal overneemt is mij een raadsel trouwens. Of het AD moet dat intervieuw met Jol gehad hebben..
Pietje
 Pietje - donderdag 16 april 2015 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2015 - 13:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk dit verhaal, maar volgens mij is het niets meer dan een slap aftreksen van een aantal uitspraken van Martin Jol, die het erover had dat als JC zich ermee ging bemoeien dat je dan eigenlijk gewoon je biezen moet pakken. En zoals we weten slaat dat verhaal gewoon op zichzelf, en heeft dat geen enkele betrekking op de Boer.

Waarom het AD dat verhaal overneemt is mij een raadsel trouwens. Of het AD moet dat intervieuw met Jol gehad hebben..
Ik heb geen idee. Ik heb het gepost omdat ik het op die site heb gevonden. Vandaar mijn vraag wie of wat je nou moet (kunt) geloven. Maar het is natuurlijk nooit fijn wanneer je club op deze manier in het nieuws is. Ik denk dan toch: waar rook is, is vuur.
Pietje
 Pietje - donderdag 16 april 2015 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2015 - 13:54 schreef Ronald 1960 het volgende:
sorry pietje, had nog een kleine aanvulling ;-)
Ik zag het, Ron. Ik kan je het antwoord niet geven, want ik weet het niet.
Eide
 Eide - donderdag 16 april 2015 - 16:52   quote  deeplink  
Het is inderdaad het opblazen van een aantal uitspraken van Jol die hij niet eens recent heeft gedaan. Suggestieve berichtgeving dus, sensatie journalistiek.
Stanley
 Stanley - donderdag 16 april 2015 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2015 - 13:33 schreef Pietje het volgende:
Nieuwe wending in Ajax-oorlog: De Boer moet vrezen.

De interne onrust bij Ajax dreigt te escaleren. Het is inmiddels zelfs zo ver dat de positie van trainer Frank de Boer serieus onder druk is komen te staan, meldt het Algemeen Dagblad in een uitgebreid verhaal.

Johan Cruijff is volgens de krant al jaren geen fan van De Boer, die hij ziet als een adept van zijn aartsvijand Louis van Gaal. Mede daarom is 'De Verlosser' dit seizoen steeds vaker kritiek gaan geven op de trainer in zijn columns in De Telegraaf. Ook de supporters van Ajax lijken weinig vertrouwen meer te hebben in de coach die de club vier jaar op rij kampioen maakte.

Het spel van Ajax is dit seizoen namelijk niet om aan te gluren en dat wordt De Boer aangerekend. De voormalig topverdediger is bovendien niet iemand die onvoorwaardelijk achter de plannen van Cruijff staat. Zo wil hij de selectie opnieuw met meerdere spelers versterken, waardoor bepaalde grote talenten uit de eigen jeugd genegeerd worden. Uitgerekend hoofd opleidingen Wim Jonk, die niet meer praat met De Boer, is in de ogen van Cruijff de ideale opvolger voor De Boer.


bron

Wie of wat moeten we nou geloven?
Pietje, wie moet je nu geloven. .. Tja het is natuurlijk supporter eigen om tot een bepaald moment en hoogte blind te zijn voor de werkelijkheid.

Als je nu nagaat dat we qua punten aantal het beste seizoen onder FdB draaien moeten we toch nog eens nadenken voordat we mensen aanvallen of negeren als deze kritiek op het beleid, de bepalers en uitvoerders hebben.

Geen Sulemani toestanden meer prima, maar we zijn doorgeslagen en in mijn posts van 4 jaar geleden waarschuwde ik hier al voor.

Overmars is te voorzichtig en zuinig geweest en heeft hierdoor telkens achter het net gevist en kwam uiteindelijk met slechte aankopen die niet eens in de breedte voldeden.

Het spel is niet om aan te zien en sommige spelers worden veel te lang het hand boven het hoofd gehouden. Denk hierbij aan Sightorsson en Moisander terwijl anderen onterecht afgeserveerd werden. Denk aan Denswil.

Nu willen ze weer Gudelj aantrekken maar waar en voor wie moet hij spelen dan?

En het hele gedoe met Zivkovic vind ik ook bedenkelijk. ....

Ja ik ben kritisch maar ik ben helaas bang dat ik een punt heb. .... De tijd dat ik blind voor mijn cluppie op de vuist wilde ligt ver achter me.

Ik wil genieten van mooi Ajax voetbal en als dat eens een keer niet lukt is dat pech maar zoals het tegenwoordig gaat is om te huilen. ..

Ik herhaal voor de 3e keer. ...

We zijn afgeslacht door PEC, Salzburg en Vitesse en hebben voor het eerst in lange tijd de betere in Feyenogwat moeten bekennen ondanks dat het resultaat nog meeviel. ..

Hallo jongens dit is het beste seizoen onder FdB. .....Wake Up!!!
Stanley
 Stanley - vrijdag 17 april 2015 - 09:00   quote  deeplink  
hartverwarmend. ... case closed?
Pietje
 Pietje - vrijdag 17 april 2015 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2015 - 19:45 schreef Stanley het volgende:

[..]

Pietje, wie moet je nu geloven. .. Tja het is natuurlijk supporter eigen om tot een bepaald moment en hoogte blind te zijn voor de werkelijkheid.

Als je nu nagaat dat we qua punten aantal het beste seizoen onder FdB draaien moeten we toch nog eens nadenken voordat we mensen aanvallen of negeren als deze kritiek op het beleid, de bepalers en uitvoerders hebben.

Geen Sulemani toestanden meer prima, maar we zijn doorgeslagen en in mijn posts van 4 jaar geleden waarschuwde ik hier al voor.

Overmars is te voorzichtig en zuinig geweest en heeft hierdoor telkens achter het net gevist en kwam uiteindelijk met slechte aankopen die niet eens in de breedte voldeden.

Het spel is niet om aan te zien en sommige spelers worden veel te lang het hand boven het hoofd gehouden. Denk hierbij aan Sightorsson en Moisander terwijl anderen onterecht afgeserveerd werden. Denk aan Denswil.

Nu willen ze weer Gudelj aantrekken maar waar en voor wie moet hij spelen dan?

En het hele gedoe met Zivkovic vind ik ook bedenkelijk. ....

Ja ik ben kritisch maar ik ben helaas bang dat ik een punt heb. .... De tijd dat ik blind voor mijn cluppie op de vuist wilde ligt ver achter me.

Ik wil genieten van mooi Ajax voetbal en als dat eens een keer niet lukt is dat pech maar zoals het tegenwoordig gaat is om te huilen. ..

Ik herhaal voor de 3e keer. ...

We zijn afgeslacht door PEC, Salzburg en Vitesse en hebben voor het eerst in lange tijd de betere in Feyenogwat moeten bekennen ondanks dat het resultaat nog meeviel. ..

Hallo jongens dit is het beste seizoen onder FdB. .....Wake Up!!!
Ik ben het in grote lijnen met je eens, Stanley. Ik praat ook niet over het aantal punten, maar de manier waarop Ajax speelt en vooral ook dat er steeds meer clubs zijn, die openlijk uitspreken, dat er tegen Ajax, tegen DIT Ajax wat te halen valt. Jij noemde een aantal clubs die Ajax heeft afgeslacht, maar dan denk ik ook aan zeer modale clubs als Cambuur, Dordrecht, Groningen, Willem II, etc. die in (grote) delen van de wedstrijd hun wil heeft opgelegd aan Ajax, MIJN Ajax gewoon heeft weggespeeld. Jezus, wat deed dat een pijn aan mijn ogen. Ja, en die pijn overheerst mijn gevoel nog altijd. Ook de twee meest recente thuiswedstrijden tegen Excelsior en ADO Den Haag neem ik daarin mee, waar in beide gevallen de meest povere overwinning (1-0) uit het vuur werd gesleept. Al met al had Ajax met het grootste gemak zo'n 10 punten minder kunnen hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 april 2015 door Pietje --
Pietje
 Pietje - vrijdag 17 april 2015 - 17:10   quote  deeplink  
Nu pas echt revolutie bij Ajax: 'Het kan Frank geen moer schelen of Cruijff komt'

Is er crisis bij Ajax, dan is er Johan Cruijff die opduikt. Normaal gesproken komt 'De Verlosser' ook als winnaar uit de strijd, maar dat zou nu weleens anders kunnen zijn. In Frank de Boer heeft hij een geduchte tegenstander.

Kees Jansma is onder de indruk van de opstelling van De Boer, die zich niet klein laat maken. 'Vorige week pareerde hij op even sublieme als subtiele wijze vragen en aanvallen over nieuwe verhoudingen binnen zijn Ajax', schrijft hij in zijn column voor FOX Sports. Toch is het daarmee nog niet voorbij, want ook Jansma weet: 'Wat er de voorbije tientallen jaren bij Ajax ook heeft plaatsgevonden, altijd komt Johan Cruijff even over om orde op zaken te stellen.'

'De mens wikt en Cruijff beschikt, zo was het', vervolgt de journalist. 'Maar zo is het niet meer. Frank de Boers ogenschijnlijk laconieke opstelling is een fraaie toevoeging aan het vertrouwde beeld. Het kan Frank geen moer schelen of Cruijff komt, of Cruijff orakelt, of Cruijff ingrijpt- straalt hij uit. Frank heeft vier kampioenschappen op zijn naam, erkent dat Ajax dit seizoen armoedig voetbalt, heeft vertrouwen in een beter nieuw jaar, wil er her en der een spelertje bij kopen en voelt zich oud en wijs genoeg om zijn eigen gang te gaan.'

'Dat zal ff wennen zijn voor Johan, dat hij een ook onafhankelijke evenknie heeft', verwacht Jansma. 'Ook, maar dan met een recente, enorme staat van dienst. Frank zal niet wijken voor Johan en Johan weet dat. Die sprak al zalvende woorden vanaf ver. We komen er wel uit, bezwoer hij. Mooi, dat Cruijff ziet, weet, voelt, dat hij Frank plaagstoten kan uitdelen maar niet zal verslaan. Frank vindt het leuk om straks weer met Johan wat over voetbal te kletsen, altijd welkom. Maar Frank gaat bij Ajax doen wat hij goed acht. Dat is pas echt een revolutie.'


bron
remco k
 remco k - vrijdag 17 april 2015 - 20:28   quote  deeplink  
Ach ja. Kees Jansma vind dat de Boer het in de pers goed deed, weer een ander vond dat ie het heel slecht deed bij Studio Voetbal..

Verder vind ik het eerlijk gezegd gewoon een hoop onzin van Jansma..
Stanley
 Stanley - vrijdag 17 april 2015 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 april 2015 - 14:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het in grote lijnen met je eens, Stanley. Ik praat ook niet over het aantal punten, maar de manier waarop Ajax speelt en vooral ook dat er steeds meer clubs zijn, die openlijk uitspreken, dat er tegen Ajax, tegen DIT Ajax wat te halen valt. Jij noemde een aantal clubs die Ajax heeft afgeslacht, maar dan denk ik ook aan zeer modale clubs als Cambuur, Dordrecht, Groningen, Willem II, etc. die in (grote) delen van de wedstrijd hun wil heeft opgelegd aan Ajax, MIJN Ajax gewoon heeft weggespeeld. Jezus, wat deed dat een pijn aan mijn ogen. Ja, en die pijn overheerst mijn gevoel nog altijd. Ook de twee meest recente thuiswedstrijden tegen Excelsior en ADO Den Haag neem ik daarin mee, waar in beide gevallen de meest povere overwinning (1-0) uit het vuur werd gesleept. Al met al had Ajax met het grootste gemak zo'n 10 punten minder kunnen hebben.
Hi Pietje, je hebt helemaal gelijk. Ik had daar even niet aan gedacht. ... Het is dus eigenlijk nog erger!

Zou Raiola waar ik zo tegen ben toch een puntje hebben?

Het spel oogt weinig dynamisch, bijna doods en in ieder geval erg plichtmatig zonder enige diepte en verrassing.

Ik ben misschien wel iets te negatief over Overmars, maar krijg echt de indruk dat hij niet echt goed functioneert.

Gudelj kan wellicht wel een goede aankoop zijn alleen had Sinkgraven dan niet moeten komen. Klaassen en Bazoer zijn nu al te goed om te passeren lijkt mij. Waar zou Gudelj dan moeten spelen vraag ik me af. ...

Ik ben een echte Ajaxied in hart en nieren en hoop dat we weer eens kunnen gaan genieten en misschien weer eens overwinteren in de CL :-) Dat zou te gek zijn!
Pietje
 Pietje - zaterdag 18 april 2015 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 april 2015 - 20:28 schreef remco k het volgende:
Ach ja. Kees Jansma vind dat de Boer het in de pers goed deed, weer een ander vond dat ie het heel slecht deed bij Studio Voetbal..

Verder vind ik het eerlijk gezegd gewoon een hoop onzin van Jansma..
Ik heb toch echt liever te maken met Kees Jansma dan met Johan Derksen. Kees Jansma heeft over het algemeen veel zinnigs te zeggen, terwijl Derksen bijna altijd onzin uitkraamt. Dus het feit dat Jansma dit te melden had, zegt mij wel degelijk veel.
Pietje
 Pietje - zaterdag 18 april 2015 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 april 2015 - 21:13 schreef Stanley het volgende:

[..]

Hi Pietje, je hebt helemaal gelijk. Ik had daar even niet aan gedacht. ... Het is dus eigenlijk nog erger!

Zou Raiola waar ik zo tegen ben toch een puntje hebben?

Het spel oogt weinig dynamisch, bijna doods en in ieder geval erg plichtmatig zonder enige diepte en verrassing.

Ik ben misschien wel iets te negatief over Overmars, maar krijg echt de indruk dat hij niet echt goed functioneert.

Gudelj kan wellicht wel een goede aankoop zijn alleen had Sinkgraven dan niet moeten komen. Klaassen en Bazoer zijn nu al te goed om te passeren lijkt mij. Waar zou Gudelj dan moeten spelen vraag ik me af. ...

Ik ben een echte Ajaxied in hart en nieren en hoop dat we weer eens kunnen gaan genieten en misschien weer eens overwinteren in de CL :-) Dat zou te gek zijn!
Overmars heeft een aantal zeer goede dingen gedaan, maar ook een aantal mindere. Ik denk dat Gudelj een totaal andere voetballer is dan Sinkgraven. Wat mij betreft spelen zij allebei in het mooie shirtje van Ajax. Wel lopen die spelers de kans, dat zij niet elke wedstrijd in de basis staan. Maar het draait om de club! Ik ben het volstrekt met je eens wat betreft Bazoer en Klaassen.

Ook ik ben een ras-Ajaxfan, al 60 jaar... Ik zie nog een Ajax op het veld staan met een voorhoede van Piet Keizer (links), Klaas Nuninga (centrum), Johan Cruijff (spits/hangende spits) en Sjaak Swart (rechts). Enkel die namen, dat elftal, was vaak al genoeg om de tegenstander angst in te boezemen en wel vooraf al. Nog voor de wedstrijd begon stond Ajax psychologisch al met 1-0 voor. En tegenwoordig? Uiterst modale elftallen, degradatiekandidaten denken wat te kunnen halen tegen Ajax. En dat doet gigantisch pijn. Maar ja, dat was ooit en we hebben nu te maken met het heden. Om te huilen. Maar we hebben wel een hoop groeibriljanten, dus ik verwacht wel een mooie toekomst. Mits Ajax die groeibriljanten kan behouden en die prachtige spelers niet zullen zwichten voor de vele, vele euro's van Real Madrid, Barcelons, Bayern Munchen, Manchester (United en City), Juventus, et cetera.

En breek me de bek niet open over Raiola... Wat een gevaarlijke gek!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 april 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - zaterdag 18 april 2015 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 april 2015 - 14:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb toch echt liever te maken met Kees Jansma dan met Johan Derksen. Kees Jansma heeft over het algemeen veel zinnigs te zeggen, terwijl Derksen bijna altijd onzin uitkraamt. Dus het feit dat Jansma dit te melden had, zegt mij wel degelijk veel.
In dit geval is het slechte de mening van Kees Jansma, niets meer of minder.. Net als dat het de mening is van Martin Jol..

Hun mening is niets meer of minder zeggend dan jou of mijn mening..
Pietje
 Pietje - zondag 19 april 2015 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 april 2015 - 15:40 schreef remco k het volgende:

[..]

In dit geval is het slechte de mening van Kees Jansma, niets meer of minder.. Net als dat het de mening is van Martin Jol..

Hun mening is niets meer of minder zeggend dan jou of mijn mening..
Dat is absoluut waar, maar als ik het stukje van Kees Jansma goed begrepen heb, heeft hij juist veel waardering voor het handelen van Frank de Boer. Niets negatiefs dus.
Eide
 Eide - maandag 20 april 2015 - 07:32   quote  deeplink  
Van Boxtel eerste keus bij Ajax

De dagen van Michael Kinsbergen (56) bij Ajax zijn geteld. De raad van commissarissen is al druk bezig met het zoeken naar een nieuwe algemeen directeur en ziet in Roger van Boxtel (61) de opvolger van Kinsbergen.

De minister zonder portefeuille in het tweede kabinet Kok (verantwoordelijk voor grote steden- en integratiebeleid) is momenteel voorzitter van de raad van bestuur van PSV-sponsor Menzis en voorzitter van de publieke omroep NPS. Sinds 2011 is hij D66-fractievoorzitter in de Eerste Kamer. Zijn aanstelling bij Ajax komt uit de koker van commissaris Hans Wijers, een andere D66-coryfee.

Overigens is de Tilburger geen onbekende bij de club. Van Boxtel maakte deel uit van de inmiddels opgeheven ledenraad en vormde in 2011 na de Fluwelen Revolutie samen met Rob Been junior en Ernst Ligthart het interim-bestuur van Ajax. Eerder nam hij zitting in de klankbordgroep financiële zaken

Het vertrek van Kinsbergen, die begin 2013 een 2,5-jarig contract tekende, komt niet als een verrassing. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de oud-CEO van Nedstat het stokje zou overdragen aan commercieel directeur Edwin van der Sar. Maar zelfs nadat de oud-doelman aangaf nog niet klaar te zijn voor het algemeen directeurschap was Kinsbergens aanblijven geen vanzelfsprekendheid. Hij overspeelde zijn hand door een nieuwe tweejarige verbintenis te eisen. De club kwam hem tegemoet met een aanbieding voor één jaar, maar daar ging hij niet op in.

En dus kwam men bij Ajax tot de conclusie dat een vertrek voor alle partijen het beste was. Dat gevoel werd nog eens versterkt door de interne onrust die de laatste weken naar buiten kwam. Kinsbergen wordt in deze kwestie te weinig bindend leiderschap verweten. Hij slaagde er niet in het Technisch Hart met Marc Overmars, Wim Jonk en Dennis Bergkamp als eenheid te laten opereren. Sterker nog, de tegenstellingen (over de speelwijze en het wel of niet kopen van ervaring) kwamen op straat te liggen.

Hoelang Van Boxtel eventueel tekent en of het nog steeds de bedoeling is dat Van der Sar uiteindelijk algemeen directeur wordt, moet nog blijken.

Bron
Eide
 Eide - maandag 20 april 2015 - 12:29   quote  deeplink  
Gesprekken positie algemeen directeur

De Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV bevestigt dat gesproken wordt over verschillende scenarios met betrekking tot de invulling van de positie van algemeen directeur. Het contract van de huidige algemeen directeur, Michael Kinsbergen, loopt af per 30 juni 2015.

Kinsbergen begon op 26 november 2012 bij Ajax in zijn functie als voorzitter van de directie. Op 31 januari 2013 trad hij formeel toe tot de statutaire directie, die verder bestaat uit Jeroen Slop (financieel directeur) en Marc Overmars (directeur voetbalzaken). Edwin van der Sar is als titulair directeur marketing eveneens lid van het directieteam.

Ajax.nl
Eide
 Eide - maandag 20 april 2015 - 12:32   quote  deeplink  
Toch een interessant perspectief op de gang van zaken. Kinsbergen kreeg een aanbieding voor 1 jaar, wilde (eiste) een 2-jarig contract en lijkt nu dus exit te zijn. Toch opvallend in een organisatie waar de onrust juist in het technische deel zit.
Pietje
 Pietje - maandag 20 april 2015 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 april 2015 - 12:32 schreef Eide het volgende:
Toch een interessant perspectief op de gang van zaken. Kinsbergen kreeg een aanbieding voor 1 jaar, wilde (eiste) een 2-jarig contract en lijkt nu dus exit te zijn. Toch opvallend in een organisatie waar de onrust juist in het technische deel zit.
Ik hoorde dit gisteren ook bij Studio Voetbal. Inderdaad zeer opvallend en ik vraag me af of dit goed voor de club is. Er blijkt grote onrust (onvrede?) te zijn in bijna alle geledingen van Ajax. Ik denk niet dat Roger van Boxtel voor 1 of 2 jaar zal worden aangesteld. Wordt er nu openlijk getwijfeld aan de capaciteiten van Edwin van der Sar? Blijft hij commercieel directeur? Of gaat hij Ajax ook verlaten? Allemaal erg vaag en ik denk dat Ajax er goed aan doet om snel met alle antwoorden te komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 april 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - maandag 20 april 2015 - 14:24   quote  deeplink  
Ik vind het deel om vd Sar juist niet vaag.

Die heeft gewoon aangegeven er nu nog niet klaar voor te staan.. En daar moet men een oplossing omheen vinden..
Pietje
 Pietje - maandag 20 april 2015 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 april 2015 - 14:24 schreef remco k het volgende:
Ik vind het deel om vd Sar juist niet vaag.

Die heeft gewoon aangegeven er nu nog niet klaar voor te staan.. En daar moet men een oplossing omheen vinden..
Dat weet ik Remco, maar dat was mede gebaseerd op het feit, dat hij door Kinsbergen in twee jaar zou worden "klaargestoomd" voor het grote werk. Met van Boxtel lijkt me dat er een andere situatie gaat ontstaan.
Eide
 Eide - maandag 20 april 2015 - 16:47   quote  deeplink  
Elke nieuwe aanstelling door de RvC zal waarschijnlijk iemand moeten zijn die de neuzen dezelfde kant op kant laten wijzen. Iemand die tussen torenhoge ego's de oplossingen weet te vinden die voor alle betrokkenen acceptabel zijn.

De termijn zal afhankelijk zijn van het perspectief dat Van der Sar voor zichzelf ziet en mogelijk hoe de RvC dat ziet. Ik denk dat een eventuele aanstelling wel korte termijn zal zijn initieel. Hoe kort kort is... tja.
Pietje
 Pietje - maandag 20 april 2015 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 april 2015 - 16:47 schreef Eide het volgende:
Elke nieuwe aanstelling door de RvC zal waarschijnlijk iemand moeten zijn die de neuzen dezelfde kant op kant laten wijzen. Iemand die tussen torenhoge ego's de oplossingen weet te vinden die voor alle betrokkenen acceptabel zijn.

De termijn zal afhankelijk zijn van het perspectief dat Van der Sar voor zichzelf ziet en mogelijk hoe de RvC dat ziet. Ik denk dat een eventuele aanstelling wel korte termijn zal zijn initieel. Hoe kort kort is... tja.
Ach, niemand weet het, vandaar al dat gespeculeer. Kortom, tijd voor openheid bij Ajax. Ik heb begrepen, dat zij inderdaad binnen niet al te lange tijd met duidelijkheid zullen komen. Al dat gedoe binnen onze club is niet goed, daar wordt niemand beter van.
Eide
 Eide - maandag 20 april 2015 - 17:18   quote  deeplink  
Aangezien het contract van Kinsbergen 30 juni afloopt en Ajax de transfermarkt op wil lijkt een snelle aanstelling wel wenselijk ja. Ik neem aan dat Ajax liefst voor het openen van de transferperiode een nieuwe Algemeen Directeur wil hebben of in ieder geval duidelijkehid over wie het wordt.

De transferperiode is van 9 juni t/m 31 augustus 23:59 trouwens dit jaar. En aangezien Ajax vroeg moet beginnen in verband met de voorronde CL en daarin zeer zeker door zal willen zal Ajax snel willen handelen om de selectie op orde te krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 april 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - maandag 20 april 2015 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 april 2015 - 17:18 schreef Eide het volgende:
Aangezien het contract van Kinsbergen 30 juni afloopt en Ajax de transfermarkt op wil lijkt een snelle aanstelling wel wenselijk ja. Ik neem aan dat Ajax liefst voor het openen van de transferperiode een nieuwe Algemeen Directeur wil hebben op in iedereen duidelijkehid over wie het wordt.

De transferperiode is van 9 juni t/m 31 augustus 23:59 trouwens dit jaar. En aangezien Ajax vroeg moet beginnen in verband met de voorronde CL en daarin zeer zeker door zal willen zal Ajax snel willen handelen om de selectie op orde te krijgen.
Het was mij inderdaad bekend dat het contract van Kinsbergen binnenkort afloopt. Waar het mij om ging, is de duur van het contract van de komende algemeen directeur, waarschijnlijk Roger van Boxtel. Ik heb gisteren ergens gehoord (ik heb geen bron), dat het voor een periode van vier of vijf jaar zou gaan. Dus vandaar mijn eerdere vraag, als dat waar is, wat gaat er dan gebeuren met Edwin van der Sar. Blijft hij gedurende die periode commercieel directeur, of... ?? Maar ja, niemand weet het, zolang er geen duidelijkheid komt vanuit de Ajax-burelen.

Inderdaad zal Ajax het komende seizoen vroeg aan de bak moeten! Spannend. Als ik mij goed herinner is het een Nederlandse club nog nooit eerder gelukt om vanuit de voorrondes de poulefase te bereiken. Een mooi moment om die negatieve serie een halt toe te roepen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0108041