BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 juli 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 15:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat ik bij Ajax niet begrijp is waarom de "functies" intern hun verantwoordelijk niet pakt..

De directie moet toch gewoon simpelweg een beleidsplan uitstippelen op basis van he plan Cruijff, met daarin wie waarvoor verantwoordelijk is en wie welk takenpakket heeft..

Daar lijkt het fout te gaan op dit moment.. En eerlijk gezegd is dat nogal amateuristisch...
Ik ben het volstrekt met je eens als je zegt dat het zeer amateuristisch is.
Plan moet er altijd meteen zijn. Vraag me alleen af of dat is gekomen dat er een aantal (blijkbaar) niet fijn kunnen samenwerken of dat het er gewoon niet was.
remco k
 remco k - vrijdag 24 juli 2015 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 15:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ben het volstrekt met je eens als je zegt dat het zeer amateuristisch is.
Plan moet er altijd meteen zijn. Vraag me alleen af of dat is gekomen dat er een aantal (blijkbaar) niet fijn kunnen samenwerken of dat het er gewoon niet was.
Ikzelf heb het vermoeden dat de directie vind dat zei leidend zouden moeten zijn, en dat het TH datzelfde vind.. Door niet doorpakken daarin is een Jonk erg ontevreden..

Overigens zakelijk gezien onmogelijk dat hij vergaderingen niet meer bijwoont, in ieder zichzelf respecterend bedrijf was hij tot de orde geroepen en als het aan was gehouden zou zo iemand ontslagen worden. Dat je het wel of niet met zaken eens bent kan en is ook geen probleem, dat er flinke discussies zijn ook niet.. Maar hij komt nu structureel zijn afspraken niet na...
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 juli 2015 - 16:27   quote  deeplink  
In feite is het een soort van werkweigering van Wim Jonk. Misschien kan Tscheu La Ling en/of de directie hem daarop attent maken. Maar wat je schrijft: in het bedrijfsleven (maar ja, Ajax is óók een bedrijf...) zal zo'n opstelling niet getollereerd worden.
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 juli 2015 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 16:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ikzelf heb het vermoeden dat de directie vind dat zei leidend zouden moeten zijn, en dat het TH datzelfde vind.. Door niet doorpakken daarin is een Jonk erg ontevreden..

Overigens zakelijk gezien onmogelijk dat hij vergaderingen niet meer bijwoont, in ieder zichzelf respecterend bedrijf was hij tot de orde geroepen en als het aan was gehouden zou zo iemand ontslagen worden. Dat je het wel of niet met zaken eens bent kan en is ook geen probleem, dat er flinke discussies zijn ook niet.. Maar hij komt nu structureel zijn afspraken niet na...
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Denk echt dat er echt wel een plan was namelijk.
Eide
 Eide - vrijdag 24 juli 2015 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 16:27 schreef Pietje het volgende:
In feite is het een soort van werkweigering van Wim Jonk. Misschien kan Tscheu La Ling en/of de directie hem daarop attent maken. Maar wat je schrijft: in het bedrijfsleven (maar ja, Ajax is óók een bedrijf...) zal zo'n opstelling niet getollereerd worden.
Daarom schreef ik in mijn eerdere betoog, op de vraag van Pterhs, al dat juist daarin een AD de handschoen moet oppakken. En laat Ajax op dit moment net geen AD hebben. En de vorige heeft dit ook nagelaten.
remco k
 remco k - vrijdag 24 juli 2015 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 16:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Denk echt dat er echt wel een plan was namelijk.
Ik denk dat dit plan er nog steeds wel is, maar dat men bij Ajax de oren te veel naar de Boer heeft laten hangen. hoe goed de Boer namelijk ook gepresteerd heeft, hij is en blijft de trainer en daarmee passant..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 24 juli 2015 - 21:12   quote  deeplink  
Dat was toch al langer bekend dat Jonk niet aan schoof. Kan me niet voorstellen dat dit nu nog het geval is.....
Johan is toch ook al langs geweest ;-)
Pietje
 Pietje - zaterdag 25 juli 2015 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 16:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Daarom schreef ik in mijn eerdere betoog, op de vraag van Pterhs, al dat juist daarin een AD de handschoen moet oppakken. En laat Ajax op dit moment net geen AD hebben. En de vorige heeft dit ook nagelaten.
Dan zijn we het opnieuw volledig met elkaar eens ;)
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 16:21   quote  deeplink  
Geluiden rond De Boer worden luider: "Dan zal hij een echtscheiding aanvragen"

De uitschakeling van Ajax in de Champions League kan verstrekkende gevolgen hebben voor Frank de Boer. Die verwachting spreekt Arno Vermeulen woensdag uit.

Een dag na de thuisnederlaag tegen Rapid Wien (2-3) neemt de druk op de Ajax-trainer toe. "Het kan misgaan met De Boer", aldus de chef voetbal van de NOS. "Afgelopen jaar heeft Ajax niks gewonnen en was het slecht. Het moest beter en na een dramatische start is het leed al geleden. Zondag wacht AZ. De kritiek kan heviger worden, intern is er veel aan de hand. Wijkt De Boer af van de lijn Cruijff, wat is de rol van Tscheu La Ling?"

"De vraag is hoe al die zaken zich gaan ontwikkelen", vervolgt Vermeulen. "Het gevolg kan een tussentijds vertrek zijn. Dat sluit ik niet uit. Het gaat niet goed en hij kan zelf zijn conclusies trekken. Vier landstitels is knap, maar Europees heeft De Boer Ajax niet verder kunnen helpen. Frank is zelfkritisch. Als blijkt dat het huwelijk niet goed is, zal De Boer een echtscheiding aanvragen."

Vermeulen wijst ook naar Johan Cruijff, die in 2011 een revolutie ontketende. "Die werd ingezet omdat Cruijff zich ergerde dat Ajax Europees niets meer voorstelde. Hij vond het nodig om in te grijpen. Het lijkt niet te werken. De Europese top is verder weg dan ooit en zelfs voor de Europese middenmoot komt Ajax tekort."


bron

Vrienden, ik zal niet gauw om het ontslag van een trainer roepen en al helemaal niet wanneer die trainer Frank de Boer heet, maar we hebben te maken met een man die nu toch echt over zijn eigenwijsheid is gestruikeld.

Met zo'n kleuterklasje komen opdraven in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen KAN ECHT NIET. En dat beetje ervaring en "body" dat Ajax heeft gewoon maar op de bank zetten en vervolgens toekijken hoe een middelmatige club als Rapid Wien ons kinderlijk verslaat... Hoe dom en eigenwijs kune je zijn???
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 16:32   quote  deeplink  
De kranten over De Boer: "Je laat ook geen stagiair de krant volschrijven"

Het oordeel van de kranten over de uitschakeling van Ajax tegen Rapid Wien in de voorronde van de Champions League is woensdag niet mals. Nadat De Telegraaf al vraagtekens zette bij de toekomst van Frank de Boer als trainer van de Amsterdammers, denkt nu ook Willem Vissers van de Volkskrant dat de coach zijn einde in de Arena nadert.

Vissers verwijt De Boer, in navolging van Valentijn Driessen, vooral dat hij met een veredelde jeugdploeg denkt de poulefase van de Champions League te kunnen halen. "Je laat stagiaires ook geen hele krant vol schrijven, je hebt altijd een ervaren verslaggever nodig die tegenwicht kan bieden."

"Ik denk ook niet dat hij dit seizoen afmaakt, eerlijk gezegd", vervolgt Vissers. "Knap gedaan, die vier kampioenschappen, vergis je niet. Maar de ploeg is er niet beter op geworden. De Boer zegt dat Ajax wel op zoek is gegaan naar ervaring, maar niet de juiste spelers heeft kunnen vinden. Wat is die hele scoutingafdeling van Ajax dan nog waard?"

De komst van John Heitinga, Yaya Sanogo en Nemanja Gudelj wil Vissers niet op het conto van de scouting schrijven. "Tja, Johnny Heitinga en Gudelj had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken. En zo'n Sanogo komt via een connectie Overmars-Wenger uit de Arsenal-tijd. Waar heb je dan een scoutingafdeling voor? Je maakt mij niet wijs dat er in landen als Tsjechië, Roemenië of Zuid-Amerikaanse landen als Uruguay geen spelers rondlopen die Ajax beter maken."


bron
Lachende3de
 Lachende3de - woensdag 05 augustus 2015 - 16:42   quote  deeplink  
Ik denk dat het beter is dat FDB zo snel mogelijk plaatsmaakt voor een ander. En eigenlijk zou Overmars hetzelfde voorbeeld moeten volgen. Neem de aankopen van de afgelopen jaren. Wat hebben die toegevoegd?
Die 4 kapioenschappen waren geweldig, maar ook die zijn bij de gratie van de concurrentie tot stand gekomen. Inmiddels hebben Feyenoord en PSV niet stilgezeten en presteren soms beter en structureler dan de spelers van Ajax. Frank en de staf hebben grove fouten gemaakt. Onervaren spelers de beslissende wedstrijd van het jaar laten spelen....
Daarnaast heb ik de indruk dat spelers te veel bezig zijn met nadenken. Wat als ik deze pas verkeerd geef, is het wel zoals FDB het wil? Meer opportunisme mag best en niet van dat eeuwige rondspelen van de bal. Passeer je mannetje eens. Het lijkt me toch dat de TS hier verantwoordelijk voor is.
p111
 p111 - woensdag 05 augustus 2015 - 17:46   quote  deeplink  
Tja ik vind het wel heftig om meteen om ontslag te vragen van onze trainer het is wel een echte Ajacied, maar jullie hebben wel gelijk het water staat tot aan de rand maar wie moet het overnemen dan ?
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 17:46 schreef p111 het volgende:
Tja ik vind het wel heftig om meteen om ontslag te vragen van onze trainer het is wel een echte Ajacied, maar jullie hebben wel gelijk het water staat tot aan de rand maar wie moet het overnemen dan ?
Jaap Stam !!!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 05 augustus 2015 - 17:49   quote  deeplink  
Laat de bom maar weer eens goed barsten bij Ajax.
Misschien dat ze dan eens echt wakker worden, in plaats om alleen maar geld te tellen.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 augustus 2015 - 18:28   quote  deeplink  
Aan de ene kant is het ook niet onverwachts. Wat ik diverse keren heb opgemerkt is dat de kans dat Ajax er qua staf en leiding binnen nu een jaar anders uitziet steeds groter wordt. Dan zijn de mensen toch niet bekwaam genoeg en op dit moment niet de juiste mensen om Ajax te leiden. Dat het consequenties gaat hebben wordt nu wel groot. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren de komende weken.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:28 schreef Bobby1972 het volgende:
Aan de ene kant is het ook niet onverwachts. Wat ik diverse keren heb opgemerkt is dat de kans dat Ajax er qua staf en leiding binnen nu een jaar anders uitziet steeds groter wordt. Dan zijn de mensen toch niet bekwaam genoeg en op dit moment niet de juiste mensen om Ajax te leiden. Dat het consequenties gaat hebben wordt nu wel groot. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren de komende weken.
De Boer zelf heeft in ieder geval aangegeven dat er nog steeds chemie is tussen hem en de spelersgroep...
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 augustus 2015 - 18:31   quote  deeplink  
Het is nu te gemakkelijk om alleen de Boer de schuld te geven. Hij is zeker mede schuldig, maar aan de ander kant ook niet de enige. En dat maakt het er niet gemakkelijker op.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 augustus 2015 - 18:35   quote  deeplink  
Ik blijf van mening dat de werk en denkwijze van de staf en leiding gezamenlijk niet doeltreffend genoeg zijn. En dat nu een keer onderkend moet worden. Eigenlijk wisten veel al dat de kans dat het nu anders en beter zou worden niet veel groter ineens was geworden. Ajax en wij als supporters mogen hopen dat er tot 1 september niet meer dragende spelers gaan vertrekken. Want dat wordt de schade nog groter!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 05 augustus 2015 - 18:38   quote  deeplink  
Tsja, VOETBAL IS OORLOG !!!!!!!!!!!!!!!! Laat Ajax maar eerst eens de oorlog doen overwinnen, voordat ze de Europese top willen bereiken.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:31 schreef Bobby1972 het volgende:
Het is nu te gemakkelijk om alleen de Boer de schuld te geven. Hij is zeker mede schuldig, maar aan de ander kant ook niet de enige. En dat maakt het er niet gemakkelijker op.
Ik denk dat De Boer de hoofdschuldige is! Hij is de trainer/coach. Hij bepaalt welke spelers het veld opgaan en welke spelers op de bank moeten plaatsnemen. Hij kaart aan bij Marc Overmars op welke plekken de selectie moet worden aangevuld en welke spelers verkocht mogen worden. Hoe dan ook, hij heeft dus besloten om deze kleuterklas het karwei te laten klaren... Dat was vragen, smeken om ellende en die heeft hij gekregen. Volop!
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 augustus 2015 - 20:40   quote  deeplink  
Ik ben van mening dat de aangetrokken spelers gezamenlijk te weinig kwaliteit en ervaring bieden voor wat daadwerkelijk nodig is. Andere trainer lost het probleem ook niet zomaar op. Bij Ajax heb je gewoon een vriendenploeg die gaan elkaar niet zomaar afvallen of ontslaan. Je kunt alleen maar hopen dat er interesse is in Frank in het buitenland. Anders zie ik hem niet vertrekken. In het uiterste geval dat het reeds veel te laat is.
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 20:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik ben van mening dat de aangetrokken spelers gezamenlijk te weinig kwaliteit en ervaring bieden voor wat daadwerkelijk nodig is. Andere trainer lost het probleem ook niet zomaar op. Bij Ajax heb je gewoon een vriendenploeg die gaan elkaar niet zomaar afvallen of ontslaan. Je kunt alleen maar hopen dat er interesse is in Frank in het buitenland. Anders zie ik hem niet vertrekken. In het uiterste geval dat het reeds veel te laat is.
mee eens .
remco k
 remco k - woensdag 05 augustus 2015 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:31 schreef Bobby1972 het volgende:
Het is nu te gemakkelijk om alleen de Boer de schuld te geven. Hij is zeker mede schuldig, maar aan de ander kant ook niet de enige. En dat maakt het er niet gemakkelijker op.
Hij is wel degelijk de enige schuldige, het probleem zit hem in de opstelling, daar lijkt iedereen het over eens, en laat de Boer die nu maken..
remco k
 remco k - woensdag 05 augustus 2015 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 20:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik ben van mening dat de aangetrokken spelers gezamenlijk te weinig kwaliteit en ervaring bieden voor wat daadwerkelijk nodig is. Andere trainer lost het probleem ook niet zomaar op. Bij Ajax heb je gewoon een vriendenploeg die gaan elkaar niet zomaar afvallen of ontslaan. Je kunt alleen maar hopen dat er interesse is in Frank in het buitenland. Anders zie ik hem niet vertrekken. In het uiterste geval dat het reeds veel te laat is.
Oneens, prima aankopen waar het merendeel wederom gewoon achterstond. Gudelj hoorde afgelopen jaar bij de beste middenvelders van de ED. En is gewoon een prima aankoop. Heintinga is dat ook en Youness en Sanago zijn twee gokjes.. Volgens mij is dat niet zo raar..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is wel degelijk de enige schuldige, het probleem zit hem in de opstelling, daar lijkt iedereen het over eens, en laat de Boer die nu maken..
Onzin...ze moeten die '95 kliek uit elkaar trekken....daar ligt het probleem
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Oneens, prima aankopen waar het merendeel wederom gewoon achterstond. Gudelj hoorde afgelopen jaar bij de beste middenvelders van de ED. En is gewoon een prima aankoop. Heintinga is dat ook en Youness en Sanago zijn twee gokjes.. Volgens mij is dat niet zo raar..
maar was in de topwedstrijden onzichtbaar.
en Heitinga was niet voorniks geen basisspeler meer bij zijn laatste clubs.
remco k
 remco k - woensdag 05 augustus 2015 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:59 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Onzin...ze moeten die '95 kliek uit elkaar trekken....daar ligt het probleem
Daar ligt niet het probleem van gisteravond en vorige week. Daar is de Boer voor verantwoordelijk en niemand anders. Er zijn spelers bij gekomen die de Boer graag erbij wou, en die laat is op de bank zitten en stelt een veredelde A1 op..

Viergever, Schone, Heitinga en Gudelj zijn allemaal gekomen omdat de Boer die spelers er graag bij wou..
remco k
 remco k - woensdag 05 augustus 2015 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:03 schreef bully het volgende:

[..]

maar was in de topwedstrijden onzichtbaar.
en Heitinga was niet voorniks geen basisspeler meer bij zijn laatste clubs.
Heitinga klopt inderdaad, maar die speelde wel goed in de voorbereiding, dus waarom dan niet of opstellen of brengen, want waarom is hij er anders??

Gudelj was ook tegen de top ploegen prima vorig seizoen, niet alle wedstrijden, maar vond heem echt heel goed vorig jaar.. Meer dan terechte aankoop ook, maar al ook even tijd nodig hebben..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar ligt niet het probleem van gisteravond en vorige week. Daar is de Boer voor verantwoordelijk en niemand anders. Er zijn spelers bij gekomen die de Boer graag erbij wou, en die laat is op de bank zitten en stelt een veredelde A1 op..

Viergever, Schone, Heitinga en Gudelj zijn allemaal gekomen omdat de Boer die spelers er graag bij wou..
De Boer.....hey Mark ik wil graag Corona erbij hebben en Ziyech
Overmars....doe normaal Frank veels te duur
De Boer...maar ik wil het Marc, anders hou ik me adem in tot ik rood wordt
Overmars....je doet maar deed je in '95 ook met vrije trappen
De Boer...ja maar....
Overmars....bek dicht Frank, ik ga over de centen
De Boer.....dan ga ik naar Edwin
Overmars....je doet maar, die heb ik sowieso in mijn zak
De Boer...oke, biertje dan maar
Overmars....sorry geen tijd...moet even de centen tellen
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Heitinga klopt inderdaad, maar die speelde wel goed in de voorbereiding, dus waarom dan niet of opstellen of brengen, want waarom is hij er anders??

Gudelj was ook tegen de top ploegen prima vorig seizoen, niet alle wedstrijden, maar vond heem echt heel goed vorig jaar.. Meer dan terechte aankoop ook, maar al ook even tijd nodig hebben..
dan heb jij denk andere wedstrijden dan mij gezien van Gudelj.
en veel spelers waren goed in de voorbereiding.
zijn ooyer rol he gaf Frank aan.al geloof ik daar niet in.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:20 schreef bully het volgende:

[..]

dan heb jij denk andere wedstrijden dan mij gezien van Gudelj.
en veel spelers waren goed in de voorbereiding.
zijn ooyer rol he gaf Frank aan.al geloof ik daar niet in.
Ik had bij aankoop al twijfels over Gudelj....en ben nog steeds niet overtuigt
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik had bij aankoop al twijfels over Gudelj....en ben nog steeds niet overtuigt
ik ook niet
maar hoop toch dat ik het verschrikkelijk mis zal hebben.
want anders weer 7 miljoen weg gegooit.
maar denk wel dat hij het in onze competitie nog wel aankan.
maar komt denk voor europe en de topwedstrijden handelingssnelheid tekort.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:28 schreef bully het volgende:

[..]

ik ook niet
maar hoop toch dat ik het verschrikkelijk mis zal hebben.
want anders weer 7 miljoen weg gegooit.
maar denk wel dat hij het in onze competitie nog wel aankan.
maar komt denk voor europe en de topwedstrijden handelingssnelheid tekort.
Het lijkt mijn zo,n bijgeloof voetballertje....eerst je linker schoen aan en dat achterlijke haarbandje...ik krijg daar kriegels van.
Gewoon onbevangen het veld op en vlammen
remco k
 remco k - woensdag 05 augustus 2015 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:19 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

De Boer.....hey Mark ik wil graag Corona erbij hebben en Ziyech
Overmars....doe normaal Frank veels te duur
De Boer...maar ik wil het Marc, anders hou ik me adem in tot ik rood wordt
Overmars....je doet maar deed je in '95 ook met vrije trappen
De Boer...ja maar....
Overmars....bek dicht Frank, ik ga over de centen
De Boer.....dan ga ik naar Edwin
Overmars....je doet maar, die heb ik sowieso in mijn zak
De Boer...oke, biertje dan maar
Overmars....sorry geen tijd...moet even de centen tellen
Hahahaham mafkees ben je ook.. Heerlijk..
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:19 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

De Boer.....hey Mark ik wil graag Corona erbij hebben en Ziyech
Overmars....doe normaal Frank veels te duur
De Boer...maar ik wil het Marc, anders hou ik me adem in tot ik rood wordt
Overmars....je doet maar deed je in '95 ook met vrije trappen
De Boer...ja maar....
Overmars....bek dicht Frank, ik ga over de centen
De Boer.....dan ga ik naar Edwin
Overmars....je doet maar, die heb ik sowieso in mijn zak
De Boer...oke, biertje dan maar
Overmars....sorry geen tijd...moet even de centen tellen
haha deze had ik gemist
remco k
 remco k - woensdag 05 augustus 2015 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Het lijkt mijn zo,n bijgeloof voetballertje....eerst je linker schoen aan en dat achterlijke haarbandje...ik krijg daar kriegels van.
Gewoon onbevangen het veld op en vlammen
Dat doen alleen Suarez en Messi nog maar, de rest pakt allemaal halve grasvelden weg... Oja, en ook die slaan een kruisje.. Zlatan is wel een held..
Peter1956
 Peter1956 - woensdag 05 augustus 2015 - 22:39   quote  deeplink  
Net RdB op NPO2 gehoord en gezien. Tja als speler/supporter raak je daar niet echt van ondersteboven. Goede spelers, uitstekende ploeg etc. Klaar ermee
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 augustus 2015 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik had bij aankoop al twijfels over Gudelj....en ben nog steeds niet overtuigt
Geef hem iets langer dan 3,5 wedstrijd sub! ;)
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2015 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is wel degelijk de enige schuldige, het probleem zit hem in de opstelling, daar lijkt iedereen het over eens, en laat de Boer die nu maken..
Helemaal mee eens!
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2015 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar ligt niet het probleem van gisteravond en vorige week. Daar is de Boer voor verantwoordelijk en niemand anders. Er zijn spelers bij gekomen die de Boer graag erbij wou, en die laat is op de bank zitten en stelt een veredelde A1 op..

Viergever, Schone, Heitinga en Gudelj zijn allemaal gekomen omdat de Boer die spelers er graag bij wou..
Ook hier: helemaal mee eens!
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2015 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:19 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

De Boer.....hey Mark ik wil graag Corona erbij hebben en Ziyech
Overmars....doe normaal Frank veels te duur
De Boer...maar ik wil het Marc, anders hou ik me adem in tot ik rood wordt
Overmars....je doet maar deed je in '95 ook met vrije trappen
De Boer...ja maar....
Overmars....bek dicht Frank, ik ga over de centen
De Boer.....dan ga ik naar Edwin
Overmars....je doet maar, die heb ik sowieso in mijn zak
De Boer...oke, biertje dan maar
Overmars....sorry geen tijd...moet even de centen tellen
Haha. Lol
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2015 - 12:29   quote  deeplink  
In de Volkskrant staat vanmorgen een vernietigend artikel van Willem Vissers over Ajax en met name over Frank de Boer. Het artikel is wat lang om hier over te nemen, maar het loog er niet om. Willem Vissers schuift vaak aan bij Studio Voetbal en is in mijn ogen een integere journalist.

EDIT

Toch maar dat artikel:

Ajax lijkt zicht op de werkelijkheid kwijt

Analyse Ajax na de uitschakeling

Gegokt op de jeugd, verloren van wolven. De nederlaag tegen het modale Rapid Wien dwingt Ajax tot nadenken. Over wie de baas is, over de koers en over koopjes.

Door: Willem Vissers 5 augustus 2015, 21:20

Jasper Cillessen is boos op Daley Sinkgraven, nadat laatstgenoemde knullig balverlies leed rond eigen zestien. Mede hierdoor viel de eerste Oostenrijkse treffer.

Tien seconden was het doodstil na de vraag aan Frank de Boer waarop het misverstand berust dat Ajax met een veredeld jeugdteam denkt te kunnen presteren in Europa. 'Dat is best lastig', zei de trainer toen. En, even later: 'Ik ben het helemaal met je eens.'

Met andere woorden: ze hebben zich vergist bij Ajax. Gegokt op de jeugd. Verloren van Oostenrijkers. Van Rapid Wien, een modale, hardwerkende club. Geen Champions League. Wie zich heeft vergist? De trainer bijvoorbeeld en de leiding, wie ook precies de baas moge zijn momenteel; De Boer, die gelooft in zijn ideeën. Jonk, de baas van de opleiding. Cruijff, de aanvoerder van de in 2010 ontstane revolutie, die Ajax onder meer richting de Europese top moest voeren. En wat doet Ling, de onlangs als adviseur aangestelde zetbaas van Cruijff?

Meningen, filosofieën, spelwijzen, ze lopen dwars door elkaar, nu het succes de club heeft verlaten. De Boer negeert Cruijff, Cruijff kielhaalt De Boer in het openbaar, Jonk zit op de lijn Cruijff, enzovoorts.

Feit is dat dinsdag een elftal op het veld stond met prachtige talenten als Bazoer en Riedewald, jongens die over een paar jaar weer miljoenen opleveren. Maar als lerende tieners waren ze, met hun eveneens jeugdige ploeggenoten, losgelaten tegen een roedel hongerige wolven uit Wenen, mannen die niets te verliezen hadden.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 augustus 2015 door Pietje --
p111
 p111 - donderdag 06 augustus 2015 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 22:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik had bij aankoop al twijfels over Gudelj....en ben nog steeds niet overtuigt
Persoonlijk al eerder aangegeven vond ik Propper een betere midv/als Gudelj maar goed ik ben Nora maar.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2015 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2015 - 12:59 schreef p111 het volgende:

[..]

Persoonlijk al eerder aangegeven vond ik Propper een betere midv/als Gudelj maar goed ik ben Nora maar.
Ik ben van mening dat Nemanja Gudelj niet misstaat bij Ajax. Gun die jongen even wat meer tijd. Ik ben er echt van overtuigd dat hij het wel gaat maken bij Ajax.
p111
 p111 - donderdag 06 augustus 2015 - 13:08   quote  deeplink  
We zullen het waarschijnlijk moeten doen met deze jonge gasten en ik denk dat wij het in de ED wel goed gaan doen want het zijn wel goede voetballers en het niveau van de ED is toch een stuk minder als wat Ajax tegenkomt in Europa en over Rapid denk ik dat als wij die dit jaar 10x ontmoeten wij er 7x van winnen. Ik hou mij toch vast aan de wedstrijd in Wenen waar wij ze bij vlagen weg gespeeld hebben en meer hadden moeten scoren dan hadden we binnen geweest,en ja ze zijn jong en Rapid heeft alles gegeven wat ze hadden en bij ons was de vorm en inzet in de eerste helft niet aanwezig en dan de foutjes werden met wat geluk genadeloos afgestraft.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2015 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2015 - 13:08 schreef p111 het volgende:
We zullen het waarschijnlijk moeten doen met deze jonge gasten en ik denk dat wij het in de ED wel goed gaan doen want het zijn wel goede voetballers en het niveau van de ED is toch een stuk minder als wat Ajax tegenkomt in Europa en over Rapid denk ik dat als wij die dit jaar 10x ontmoeten wij er 7x van winnen. Ik hou mij toch vast aan de wedstrijd in Wenen waar wij ze bij vlagen weg gespeeld hebben en meer hadden moeten scoren dan hadden we binnen geweest,en ja ze zijn jong en Rapid heeft alles gegeven wat ze hadden en bij ons was de vorm en inzet in de eerste helft niet aanwezig en dan de foutjes werden met wat geluk genadeloos afgestraft.
Ik prijs je optimisme, Nora maar ik denk er inmiddels wat anders over. Jeugdspelers staan garant voor wisselvalligheid, kijk maar naar het vorige seizoen. Daarom zal Ajax het komende seizoen ook weer de nodige steken laten vallen en punten gaan verspelen. Hoe goed die jeugdspelers ook zijn, je mag niet te veel van hun verwachten zolang er geen of onvoldoende balans is in het basiselftal.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 augustus 2015 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is wel degelijk de enige schuldige, het probleem zit hem in de opstelling, daar lijkt iedereen het over eens, en laat de Boer die nu maken..
Hij is de hoofdverantwoordelijke, en daarmee zeker de meest schuldige. Ben ik het mee eens. Alleen....ik geloof niet dat het probleem alleen daarmee is opgelost. Omdat er naar mijn mening ook andere personen binnen Ajax niet het juiste beleid hebben uitgevoerd en mede verantwoordelijk zijn voor de matige resultaten. Ook iemand als Overmars moet dan vertrekken. Wanneer er een nieuwe trainer komt zullen er ook assistent trainers verdwijnen. En dan is de samenstelling ineens heel anders. De scouting moet anders, en daardoor zal ook een deel van de leiding moeten verdwijnen die verantwoordelijk zijn voor de denk en werkwijze die hier ten grondslag liggen.
bully
 bully - donderdag 06 augustus 2015 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2015 - 13:08 schreef p111 het volgende:
We zullen het waarschijnlijk moeten doen met deze jonge gasten en ik denk dat wij het in de ED wel goed gaan doen want het zijn wel goede voetballers en het niveau van de ED is toch een stuk minder als wat Ajax tegenkomt in Europa en over Rapid denk ik dat als wij die dit jaar 10x ontmoeten wij er 7x van winnen. Ik hou mij toch vast aan de wedstrijd in Wenen waar wij ze bij vlagen weg gespeeld hebben en meer hadden moeten scoren dan hadden we binnen geweest,en ja ze zijn jong en Rapid heeft alles gegeven wat ze hadden en bij ons was de vorm en inzet in de eerste helft niet aanwezig en dan de foutjes werden met wat geluk genadeloos afgestraft.
denk dat in de El ook sterkere ploegen bij zitten dan austria wien.
zolang er geen balans is zullen deze fouten blijven voorkomen.
mischien is het genoeg voor de ed maar denk dat we in europa op dit moment weinig tezoeken hebben.
en denk dat kampioen worden ook niet meer zo vanzelfsprekend word.
want denk dat we aan Psv en feijenoord geduchte tegenstanders hebben met hun aankopen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 augustus 2015 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Oneens, prima aankopen waar het merendeel wederom gewoon achterstond. Gudelj hoorde afgelopen jaar bij de beste middenvelders van de ED. En is gewoon een prima aankoop. Heintinga is dat ook en Youness en Sanago zijn twee gokjes.. Volgens mij is dat niet zo raar..
Ik ben en blijf van mening dat Ajax meer geld had moeten uitgeven aan een spits. Want nu is er weer iemand aangetrokken die weinig gaat brengen. Dat stukje 'beleid' moet er uit. Omdat daar een slecht rendement voortdurend uitvloeit. Ik denk dat bepaalde aankopen prima zijn, maar opnieuw zijn er aankopen gedaan waar je vragentekens bij kunt trekken. En dat mag gewoon nooit structureel voorkomen bij Ajax. We zien al jaren dat dat gebeurd. Dan zijn de mensen die dat mede bepalen toch incapabel?
p111
 p111 - donderdag 06 augustus 2015 - 13:21   quote  deeplink  
Klopt wel maar die balans die wij allemaal willen gaat er denk ik niet komen we moeten hopen dat deze selectie alsmaar beter gaan worden hopelijk gaat het snel genoeg dat we toch nog een aardig seizoen gaan zien,ik hou me maar vast aan delen van wedstrijden in de voorbereiding en in Wenen waar ze echt goed voetbal hebben laten zien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5149
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0174300