BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zondag 21 juni 2015 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juni 2015 - 15:39 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daarbij is het misschien ook interessant om aan te geven of dat die rode kaarten wel of niet terecht waren.. Kijk als bv. Een doorgebroken speler neergehaald is en daarmee een doelpunt voorkomen is dan wordt het wel ingewikkeld. Dus eigenlijk kun je dan onterecht gegeven rode kaarten meenemen in deze maar de terechte niet. Jaja zo wordt het wel erg ingewikkeld houden het maar gewoon op 8 en 12 dan..
Haha. Nog even en dan moet er een wiskundige formule op worden "losgelaten":

1) Onterechte rode kaart;
2) Of juist geen rode kaart gegeven waar dat wel moest;
3) Een doelpunt ten onrechte afgekeurd;
4) Of juist een doelpunt ten onrechte goedgekeurd;
5) Een onterechte strafschop gegeven;
6) Of juist een club een strafschop onthouden.

Et cetera...
riveco
 riveco - zondag 21 juni 2015 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juni 2015 - 15:39 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daarbij is het misschien ook interessant om aan te geven of dat die rode kaarten wel of niet terecht waren.. Kijk als bv. Een doorgebroken speler neergehaald is en daarmee een doelpunt voorkomen is dan wordt het wel ingewikkeld. Dus eigenlijk kun je dan onterecht gegeven rode kaarten meenemen in deze maar de terechte niet. Jaja zo wordt het wel erg ingewikkeld houden het maar gewoon op 8 en 12 dan..
Nee, het gaat om het fijt dat er 11 tegen 10 gespeeld wordt ( dus makkelijker scoren wordt )
Pietje
 Pietje - zondag 21 juni 2015 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juni 2015 - 15:52 schreef riveco het volgende:

[..]

Nee, het gaat om het fijt dat er 11 tegen 10 gespeeld wordt ( dus makkelijker scoren wordt )
- sorry hier ging wat fout

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 juni 2015 door Pietje --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 21 juni 2015 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juni 2015 - 15:50 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Nog even en dan moet er een wiskundige formule op worden "losgelaten":

1) Onterechte rode kaart;
2) Of juist geen rode kaart gegeven waar dat wel moest;
3) Een doelpunt ten onrechte afgekeurd;
4) Of juist een doelpunt ten onrechte goedgekeurd;
5) Een onterechte strafschop gegeven;
6) Of juist een club een strafschop onthouden.

Et cetera...
Daarom zo veel factoren.. Ajax heeft ook 3x meer om half 1 gespeeld.
Psv heeft een keer of 4 wind tegen gehad.
Ajax verloor weer vaker de toss met als gevolg ze meer last van de zon hadden.
Toen Psv tegen Vitesse speelde was het gras korter enz enz

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 juni 2015 door Hummel10 --
Pietje
 Pietje - zondag 21 juni 2015 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juni 2015 - 17:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daarom zo veel factoren.. Ajax heeft ook 3x meer om half 1 gespeeld.
Psv heeft een keer of 4 wind tegen gehad.
Ajax verloor weer vaker de toss met als gevolg ze meer last van de zon hadden.
Toen Psv tegen Vitesse speelde was het gras korter enz enz
Haha. Maar het gaat wel om scheidsrechterlijke dwalingen, die rechtstreeks invloed hebben, althans kunnen hebben, op de einduislag.

Denk daarbij vooral aan het seizoen 2009/2010 toen FC Twente kampioen werd en slechts één zielig puntje meer had dan Ajax, terwijl Ajax een aanzienlijk beter doelsaldo had en al helemaal aan het seizoen 2006/2007 toen PSV en Ajax een gelijk aantal punten hadden (75) maar PSV slechts één doelpunt in doelsaldo op Ajax voorstond (75-25 = + 50 voor PSV) tegen 84-35 (= + 49 voor Ajax). Dan zou een dwaling van een scheidsrechter wel degelijk van invloed geweest kunnen zijn op het kampioenschap. Ik zeg "kunnen" want natuurlijk kan ook Ajax soms een scheidsrechter hebben "mee gehad".

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 juni 2015 door Pietje --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 21 juni 2015 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juni 2015 - 18:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Maar het gaat wel om scheidsrechterlijke dwalingen, die rechtstreeks invloed hebben, althans kunnen hebben, op de einduislag.

Denk daarbij vooral aan het seizoen 2009/2010 toen FC Twente kampioen werd en slechts één zielig puntje meer had dan Ajax, terwijl Ajax een aanzienlijk beter doelsaldo had en al helemaal aan het seizoen 2006/2007 toen PSV en Ajax een gelijk aantal punten hadden (75) maar PSV slechts één doelpunt in doelsaldo op Ajax voorstond (75-25 = + 50 voor PSV) tegen 84-35 (= + 49 voor Ajax). Dan zou een dwaling van een scheidsrechter wel degelijk van invloed geweest kunnen zijn op het kampioenschap. Ik zeg "kunnen" want natuurlijk kan ook Ajax soms een scheidsrechter hebben "mee gehad".
Dan moet je je ook nog de invloed van bel chinezen afvragen..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 juni 2015 - 23:42   quote  deeplink  
Moeten we het echt de hele tijd over die vieze stinkboeren hebben! Kan mij dan kutclubje van onder de rivieren nou schelen verder! Tis en blijft een calimeroclub!
Pietje
 Pietje - dinsdag 23 juni 2015 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juni 2015 - 23:42 schreef Ajax Warrior het volgende:
Moeten we het echt de hele tijd over die vieze stinkboeren hebben! Kan mij dan kutclubje van onder de rivieren nou schelen verder! Tis en blijft een calimeroclub!
Praat je dan liever over Feyenoord? ;-) Grapje, hoor....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 23 juni 2015 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 16:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Praat je dan liever over Feyenoord? ;-) Grapje, hoor....
Nee Pietje, maar wat ken mij schelen wat er in Aidshoven, Rotjeknor of elke andere stad buiten Amsterdam gebeurt?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 24 juni 2015 - 09:33   quote  deeplink  
Toen werd het angstvallig stil! :)
nora
 nora - woensdag 24 juni 2015 - 09:58   quote  deeplink  
Er is geen nws meer dus wachten op nws.
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2015 - 10:48   quote  deeplink  
Ondanks alle ophef is er natuurlijk feitelijk maar weinig te melden. Ajax doet wat het doet. Er worden nog altijd spelers aangetrokken. De directie zit nog altijd. Uiteindelijk kan je niet ongelimiteerd ophef blijven maken.
Pietje
 Pietje - woensdag 24 juni 2015 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 17:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee Pietje, maar wat ken mij schelen wat er in Aidshoven, Rotjeknor of elke andere stad buiten Amsterdam gebeurt?
Het was ook maar een gebbetje, hoor. De discussie was meer het grote verschil tussen die clubs. Vergeet het verder maar.
Pietje
 Pietje - woensdag 24 juni 2015 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 10:48 schreef Eide het volgende:
Ondanks alle ophef is er natuurlijk feitelijk maar weinig te melden. Ajax doet wat het doet. Er worden nog altijd spelers aangetrokken. De directie zit nog altijd. Uiteindelijk kan je niet ongelimiteerd ophef blijven maken.
Stilte voor de storm? Het kan alleen maar beter gaan.
Pietje
 Pietje - woensdag 24 juni 2015 - 12:40   quote  deeplink  
Overigens, vandaag opnieuw een groot artikel in de Volkskrant over Zivkovic, waarin hijzelf ook aan het woord komt. Zijn teleurstellend optreden tot dit moment bij Ajax, verwijt hij alleen zichzelf en niet aan Ajax. Alleen had hij graag wat meer kansen in Ajax-1 gekregen. Een boeiend artikel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 juni 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2015 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 12:37 schreef Pietje het volgende:

[..]

Stilte voor de storm? Het kan alleen maar beter gaan.
Ik weet niet of het stilte voor de storm is. Alles is afhankelijk van de rol die Ling nu daadwerkelijk speelt. Dat hoeft echt niet een hele schokkende rol te zijn. Dat kan het natuurlijk wel zijn. Vraag is een beetje hoe het uitpakt.
Pietje
 Pietje - woensdag 24 juni 2015 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 12:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet niet of het stilte voor de storm is. Alles is afhankelijk van de rol die Ling nu daadwerkelijk speelt. Dat hoeft echt niet een hele schokkende rol te zijn. Dat kan het natuurlijk wel zijn. Vraag is een beetje hoe het uitpakt.
Dat is zeker waar, Eide. Wat betreft La Ling, het licht staat op groen want zijn rol is goedgekeurd door de UEFA. Het zal mij niet echt verbazen, wanneer zijn rol als "adviseur" binnenkort omgezet gaat worden in een rol die wat meer beslissingsbevoegdheden gaat geven. Hij is erg mondig en hij heeft wel degelijk bij Trencin iets moois neergezet. In die rol kan hij veel betekenen voor Ajax.

Met "stilte voor de storm" bedoelde ik eigenlijk meer dat we in de vakantieperiode zitten een soort van komkommertijd. Ik ben van mening en ik blijf van mening, dat Ajax, met hopenlijk een ervaren spits in de gelederen en een selectie die weer een jaar verder is, een mooi seizoen 2015/2016 tegemoet gaat. Ik heb echt veel vertrouwen.
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2015 - 13:11   quote  deeplink  
Ik blijf erbij dat ik sterk het idee heb dat Ling de rol van Devil's Advocate vertolkt bij Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 juni 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - woensdag 24 juni 2015 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 13:11 schreef Eide het volgende:
Ik blijf erbij dat ik sterk het idee heb dat Ling de rol van Devil's Advocate vertolkt bij Ajax.
Ik heb het je eerder horen zeggen (zien schrijven) en dat is beslist niet uit te sluiten. Ik moet toegeven, dat ik het in eerste instantie niet zag, maar inmiddels denk ik dat je gelijk hebt. Maar ja, wat is eigenlijk het bezwaar om advocaat van de duivel te zijn? Het houdt iedereen bij de beleidsmakers van Ajax wakker, zij moeten alert blijven en kunnen de goede dingen goed gebruiken en/of overnemen.
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2015 - 13:21   quote  deeplink  
Dat is ook precies wat ik denk. Ling dwingt op die manier af dat FdB en Overmars met sluitende argumenten komen waarom bijvoorbeeld spelers aangetrokken moeten worden in plaats van uit de opleiding geworven worden. Er wordt niets gedwarsboomd maar er moet wel een goed beargumenteerde onderbouwing aan ten grondslag liggen waarin de verschillende krachtenvelden die spelen bij Ajax afgewogen worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 juni 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - woensdag 24 juni 2015 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 13:21 schreef Eide het volgende:
Dat is ook precies wat ik denk. Ling dwingt op die manier af dat FdB en Overmars met sluitende argumenten komen waarom bijvoorbeeld spelers aangetrokken moeten worden in plaats van uit de opleiding geworven worden. Er wordt niets gedwarsboomd maar er moet wel een goed beargumenteerde onderbouwing aan ten grondslag liggen waarin de verschillende krachtenvelden die spelen bij Ajax in afgewogen worden.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat je gelijk hebt!
Ik denk dat Ajax daar alleen maar beter en sterker van kan gaan worden. Kortom, een goede zaak dus voor de club Ajax.

Eens te meer blijkt dus, dat Johan Cruijff destijds al een goede visie had, om Tscheu La Ling als algemeen directeur binnen te willen halen. Hij (La Ling) is een krachtig figuur, welbespraakt met een duidelijke visie.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 24 juni 2015 - 23:06   quote  deeplink  
We spreken in dit geval dus niet over een kruising, maar over een CruijffLing.....
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 juni 2015 - 06:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 13:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat je gelijk hebt!
Ik denk dat Ajax daar alleen maar beter en sterker van kan gaan worden. Kortom, een goede zaak dus voor de club Ajax.

Eens te meer blijkt dus, dat Johan Cruijff destijds al een goede visie had, om Tscheu La Ling als algemeen directeur binnen te willen halen. Hij (La Ling) is een krachtig figuur, welbespraakt met een duidelijke visie.
Dat As Trecin heeft Ling volgend mij ook prima laten voetballen.
Ajax Moet weer voetballen ALS Ajax!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 juni 2015 - 07:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 23:06 schreef Ronald 1960 het volgende:
We spreken in dit geval dus niet over een kruising, maar over een CruijffLing.....
Meer over een volgeLing..
nora
 nora - donderdag 25 juni 2015 - 09:03   quote  deeplink  
Ling als voetballer was tenminste super om naar te kijken !!
Pietje
 Pietje - donderdag 25 juni 2015 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 23:06 schreef Ronald 1960 het volgende:
We spreken in dit geval dus niet over een kruising, maar over een CruijffLing.....
Hahahaha. Lol
Pietje
 Pietje - donderdag 25 juni 2015 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 06:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat As Trecin heeft Ling volgend mij ook prima laten voetballen.
Ajax Moet weer voetballen ALS Ajax!
Helemaal eens
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 06:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat As Trecin heeft Ling volgend mij ook prima laten voetballen.
Ajax Moet weer voetballen ALS Ajax!
Of het voetbal zo goed was weet ik niet. Ik volg die competitie niet zo heel goed om eerlijk te zijn ;). Maar Ling heeft van een kansloos clubje dat in 2008 nog degradeerde een club gemaakt die afgelopen seizoen de dubbel won. Hij doet iets ontzettend goed.
Pietje
 Pietje - donderdag 25 juni 2015 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 13:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Of het voetbal zo goed was weet ik niet. Ik volg die competitie niet zo heel goed om eerlijk te zijn ;). Maar Ling heeft van een kansloos clubje dat in 2008 nog degradeerde een club gemaakt die afgelopen seizoen de dubbel won. Hij doet iets ontzettend goed.
Ik volg het ook niet, maar de kranten schreven dat nadrukkelijk.
Pietje
 Pietje - donderdag 25 juni 2015 - 14:38   quote  deeplink  
Zo mannen, ik heb nog een aantal dingen te doen en morgenochtend vetrekken mijn vrouw en ik voor een weekje naar Zuid-Limburg. Ik schitter dus even door afwezigheid. Ik neem geen laptop mee en zo'n smart-phone (o.i.d.) hebben wij niet. Lekker ouderwets in jullie ogen. Gedraag je netjes... ;-) Of zoals een collega destijds in de Verenigde Staten altijd zei: "Don't do anything I wouldn't do". ;-)

Tot volgende week en succes bij alles wat jullie doen of willen gaan doen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 25 juni 2015 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 14:38 schreef Pietje het volgende:
Zo mannen, ik heb nog een aantal dingen te doen en morgenochtend vetrekken mijn vrouw en ik voor een weekje naar Zuid-Limburg. Ik schitter dus even door afwezigheid. Ik neem geen laptop mee en zo'n smart-phone (o.i.d.) hebben wij niet. Lekker ouderwets in jullie ogen. Gedraag je netjes... ;-) Of zoals een collega destijds in de Verenigde Staten altijd zei: "Don't do anything I wouldn't do". ;-)

Tot volgende week en succes bij alles wat jullie doen of willen gaan doen.
of in het Nederlandsch:

Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ;-)

btw: Fijne vakantie Pietje ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 juni 2015 door Ronald 1960 --
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 15:13   quote  deeplink  
Veel plezier Piet.
remco k
 remco k - donderdag 25 juni 2015 - 15:21   quote  deeplink  
Have Fun..
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 14:34   quote  deeplink  
Je hoort en leest er niks meer over. Is het nu allemaal uitgepraat en opgelost tussen Wim Jonk en de anderen? Of heb ik wat gemist? Kan (wil) iemand mij bijpraten?
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2015 - 14:55   quote  deeplink  
Het is al tijden stil aan het front. Sinds het aantreden van Ling eigenlijk niet meer. Toen was er even kritiek omdat Ling transfers tegen zou houden maar daarna is er niets meer over verschenen.
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:55 schreef Eide het volgende:
Het is al tijden stil aan het front. Sinds het aantreden van Ling eigenlijk niet meer. Toen was er even kritiek omdat Ling transfers tegen zou houden maar daarna is er niets meer over verschenen.
Dat vind ik wel een goed teken. Ik vind het vreselijk wanneer mijn (onze) club op zo'n manier in het nieuws is.
Dus heeft de aanstelling van Tscheu La Ling toch een positieve werking gehad.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 23 juli 2015 - 21:59   quote  deeplink  
"Wim Jonk draait er niet omheen. Alle interne strubbelingen bij Ajax hebben hem afgelopen seizoen de nodige kopzorgen bezorgd. Dat vertelt het Hoofd Jeugdopleidingen aan Ajax Life.

"Of het afgelopen seizoen frustrerend was? Ja. Als er dingen gebeuren die niet in die visie passen wel", legt de oud-middenvelder uit. "Ik was ook toe aan vakantie, dat had ik gewoon nodig. Even afstand nemen, geen voetbal en de boel de boel laten."

Jonk schuift niet meer aan bij vergaderingen van het zogenaamde Technisch Hart van Ajax. Jonk denkt dat er in de toekomst meer problemen zullen onstaan, simpelweg omdat er weinig op papier staat over bevoegdheden en regels binnen de club. "Er stond summier iets op papier, maar niet hoe de processen dienden te verlopen. De hele organisatie schreeuwt om duidelijkheid. Als iemand anders over een paar jaar op mijn positie komt, moet het proces ook voor hem helder zijn."

Dit geeft aan dat de communicatie slecht is binnen Ajax. Dat heb ik vorig jaar al voortdurend geroepen. Daarmee verklein je je effectiviteit en resultaat.
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2015 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 21:59 schreef Bobby1972 het volgende:
Dit geeft aan dat de communicatie slecht is binnen Ajax. Dat heb ik vorig jaar al voortdurend geroepen. Daarmee verklein je je effectiviteit en resultaat.
Dat zegt helemaal niets over "de communicatie". Dit zegt iets over taken, verantwoordelijkheden en processen en onvolkomenheden in hoe deze zijn vast gelegd. Dat heeft geen ene zak met "communicatie" te maken. Dit heeft te maken met afspraken over wie waarvoor verantwoordelijk is en hoe die verantwoordelijkheden zijn vastgelegd in schriftelijk afspraken als functieomschrijvingen, werkprocessen en beslissingsbevoegdheden.

Dus als je dat vorig jaar voortdurend hebt geroepen, heb je voortdurend de plank misgeslagen. En dan hebben we het voor het gemak maar even niet over wat "communicatie" dan precies inhoudt.
remco k
 remco k - donderdag 23 juli 2015 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 21:59 schreef Bobby1972 het volgende:
"Wim Jonk draait er niet omheen. Alle interne strubbelingen bij Ajax hebben hem afgelopen seizoen de nodige kopzorgen bezorgd. Dat vertelt het Hoofd Jeugdopleidingen aan Ajax Life.

"Of het afgelopen seizoen frustrerend was? Ja. Als er dingen gebeuren die niet in die visie passen wel", legt de oud-middenvelder uit. "Ik was ook toe aan vakantie, dat had ik gewoon nodig. Even afstand nemen, geen voetbal en de boel de boel laten."

Jonk schuift niet meer aan bij vergaderingen van het zogenaamde Technisch Hart van Ajax. Jonk denkt dat er in de toekomst meer problemen zullen onstaan, simpelweg omdat er weinig op papier staat over bevoegdheden en regels binnen de club. "Er stond summier iets op papier, maar niet hoe de processen dienden te verlopen. De hele organisatie schreeuwt om duidelijkheid. Als iemand anders over een paar jaar op mijn positie komt, moet het proces ook voor hem helder zijn."

Dit geeft aan dat de communicatie slecht is binnen Ajax. Dat heb ik vorig jaar al voortdurend geroepen. Daarmee verklein je je effectiviteit en resultaat.
Bobby. Je snapt echt helemaal niks van de termen die daadwerkelijk gebruikt worden in de praktijk. Je gebruikt woorden waar je volgens mij zelf heel de betekenis niet van weet. Zoals eide namelijk al aangeeft zegt dit helemaal niets over communicatie
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 23 juli 2015 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 21:59 schreef Bobby1972 het volgende:
"Wim Jonk draait er niet omheen. Alle interne strubbelingen bij Ajax hebben hem afgelopen seizoen de nodige kopzorgen bezorgd. Dat vertelt het Hoofd Jeugdopleidingen aan Ajax Life.

"Of het afgelopen seizoen frustrerend was? Ja. Als er dingen gebeuren die niet in die visie passen wel", legt de oud-middenvelder uit. "Ik was ook toe aan vakantie, dat had ik gewoon nodig. Even afstand nemen, geen voetbal en de boel de boel laten."

Jonk schuift niet meer aan bij vergaderingen van het zogenaamde Technisch Hart van Ajax. Jonk denkt dat er in de toekomst meer problemen zullen onstaan, simpelweg omdat er weinig op papier staat over bevoegdheden en regels binnen de club. "Er stond summier iets op papier, maar niet hoe de processen dienden te verlopen. De hele organisatie schreeuwt om duidelijkheid. Als iemand anders over een paar jaar op mijn positie komt, moet het proces ook voor hem helder zijn."

Dit geeft aan dat de communicatie slecht is binnen Ajax. Dat heb ik vorig jaar al voortdurend geroepen. Daarmee verklein je je effectiviteit en resultaat.
Communicatie op het veld is net zo belangrijk...misschien wel belangrijker.
Daar hoor ik jou helemaal niet over....
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 24 juli 2015 - 02:03   quote  deeplink  
Kun je nagaan hoe slecht jij leest. Ik heb vorig seizoen herhaaldelijk aangegeven dat er tijdens wedstrijden geen sturing is. Nauwelijks communicatie. En dat Boilesen in een wedstrijd waarbij hij aanvoerder was zelden iets zei. En dat er veel te weinig sturing werd gegeven door dragende spelers.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 24 juli 2015 - 02:10   quote  deeplink  
Wanneer iedereen het op zijn eigen manier doet en niet duidelijk is wat iemand zijn bevoegdheden zijn is er geen eenheid binnen een club. Dus hou je dingen voornamelijk voor jezelf en deel je het niet. Dus communiceer je niet.

Wanneer je bewust geen informatie meer deelt, communiceer je niet. Het feit dat Jonk niet meer naar vergaderingen gaat geeft toch ook aan dat hij met bepaalde mensen niet meer praat over bepaalde zaken. Zo ontstaat er toch steeds meer onduidelijkheid. Is er toch gebrek aan eenheid. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 juli 2015 - 03:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 02:03 schreef Bobby1972 het volgende:
Kun je nagaan hoe slecht jij leest. Ik heb vorig seizoen herhaaldelijk aangegeven dat er tijdens wedstrijden geen sturing is. Nauwelijks communicatie. En dat Boilesen in een wedstrijd waarbij hij aanvoerder was zelden iets zei. En dat er veel te weinig sturing werd gegeven door dragende spelers.
Knap dat jij die spelers hoort praten in stadions van 20.000 en meer man
Eide
 Eide - vrijdag 24 juli 2015 - 05:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 02:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer iedereen het op zijn eigen manier doet en niet duidelijk is wat iemand zijn bevoegdheden zijn is er geen eenheid binnen een club. Dus hou je dingen voornamelijk voor jezelf en deel je het niet. Dus communiceer je niet.

Wanneer je bewust geen informatie meer deelt, communiceer je niet. Het feit dat Jonk niet meer naar vergaderingen gaat geeft toch ook aan dat hij met bepaalde mensen niet meer praat over bepaalde zaken. Zo ontstaat er toch steeds meer onduidelijkheid. Is er toch gebrek aan eenheid. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Leuke poging om middels causale verbanden dit alsnog recht te lullen maar je ziet zelf toch ook wel dat er geen hout van klopt wat je nu beweert. Er staat namelijk nergens dat Jonk niet meer communiceert met anderen binnen de club. Hij schuift niet meer aan bij een bepaald overleg. Maar dat betekent natuurlijk niet dat de communicatie tussen Jonk en anderen tekort schiet. Die redenatie is eenvoudigweg niet te onderbouwen.

Als je het duidelijk wil hebben moet je je houden aan de informatie die beschikbaar is. En daarin staat niets, maar dan ook helemaal niets, over communicatie en is er ook geen aanleiding deductief tot die conclusie te komen. Jonk zelf zegt letterlijk dat het zit in afspraken en werkovereenkomsten.

Laten we er vooral geen problemen bij verzinnen daar waar geen aanleiding bestaat dit te vermoeden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 juli 2015 door Eide --
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 24 juli 2015 - 10:07   quote  deeplink  
Vooral voor Eide en Pietje:

Ik heb een stelling voor jullie. Nu speel ik even advocaat van de duivel.
De Boer en Overmars hebben dit seizoen flink geshopt op diverse posities.
Zij hebben misschien meer gehaald dan direkt nodig was. Zij hebben dit gedaan omdat Ling nu nog niet kon dwars liggen en straks wel transfers kan tegenhouden, of op zijn minst tegengas kan geven.
Eide
 Eide - vrijdag 24 juli 2015 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 10:07 schreef Peterhs het volgende:
Vooral voor Eide en Pietje:

Ik heb een stelling voor jullie. Nu speel ik even advocaat van de duivel.
De Boer en Overmars hebben dit seizoen flink geshopt op diverse posities.
Zij hebben misschien meer gehaald dan direkt nodig was. Zij hebben dit gedaan omdat Ling nu nog niet kon dwars liggen en straks wel transfers kan tegenhouden, of op zijn minst tegengas kan geven.
Of Ling daar direct nu of straks iets aan kan doen weet ik niet. Ik denk namelijk dat Ling bij Ajax een "Advocaat van de Duivel" functionaliteit bekleed.

Maar je zou best een punt kunnen hebben in dat Overmars en De Boer gebruik maken van het niet aanschuiven van Jonk om allerlei aankopen er doorheen te drukken. Een verband leggen tussen de miljoenen die sinds de winterstop zijn uitgegeven en het niet aanschuiven van Jonk sinds diezelfde periode is verdedigbaar. Volgens mij heeft Ajax sinds de winterstop bijna net zo veel geld uitgegeven aan transfers als in heel de voorgaande periode van Overmars als technisch directeur.

Feit is dat de kou duidelijk nog niet uit de lucht is. Feit is ook dat Jonk kennelijk de noodzaak ziet hierover weer naar buiten te treden. Je hangt de vuile was niet zomaar buiten op. En Jonk is heel duidelijk in waar het in zit; Jonk vindt dat taken en verantwoordelijken onvoldoende zijn gereguleerd en vastgelegd waardoor hij van mening is dat hij onvoldoende vermogen heeft om in te gaan tegen gepercipieerde misstanden bij Ajax.

Daarin zit volgens mij geen taak voor Ling die, welke functie hij ook bekleed, uiteindelijk een adviseur in een of andere hoedanigheid is. Dit zijn specifiek taken voor een Algemeen Directeur. Dit gaat namelijk over de procesgang van de twee primaire producten van Ajax (opleiden van voetballers en presteren met Ajax 1) en de 'core business' van Ajax. Ik denk dat daar ook de oplossing in opgesloten zit, namelijk in een sterke en capabele Algemeen Directeur die duidelijkheid en structuur kan brengen in het 'post revolutie' Ajax van nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 juli 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 juli 2015 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 21:59 schreef Bobby1972 het volgende:
"Wim Jonk draait er niet omheen. Alle interne strubbelingen bij Ajax hebben hem afgelopen seizoen de nodige kopzorgen bezorgd. Dat vertelt het Hoofd Jeugdopleidingen aan Ajax Life.

"Of het afgelopen seizoen frustrerend was? Ja. Als er dingen gebeuren die niet in die visie passen wel", legt de oud-middenvelder uit. "Ik was ook toe aan vakantie, dat had ik gewoon nodig. Even afstand nemen, geen voetbal en de boel de boel laten."

Jonk schuift niet meer aan bij vergaderingen van het zogenaamde Technisch Hart van Ajax. Jonk denkt dat er in de toekomst meer problemen zullen onstaan, simpelweg omdat er weinig op papier staat over bevoegdheden en regels binnen de club. "Er stond summier iets op papier, maar niet hoe de processen dienden te verlopen. De hele organisatie schreeuwt om duidelijkheid. Als iemand anders over een paar jaar op mijn positie komt, moet het proces ook voor hem helder zijn."

Dit geeft aan dat de communicatie slecht is binnen Ajax. Dat heb ik vorig jaar al voortdurend geroepen. Daarmee verklein je je effectiviteit en resultaat.
Dat er niet veel op papier stond was van meet af aan al bekend. Johan Cruijff had het destijds over een half A-viertje wat betreft zijn plan. De rest was mondeling afgedaan. Je mag van volwassen mensen best wel vragen om daar vervolgens zelf invulling aan te geven. Maar ik snap in alle realiteit niet wat je bedoelt met "communicatie". Wat heeft dat er mee te maken?
remco k
 remco k - vrijdag 24 juli 2015 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 14:59 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat er niet veel op papier stond was van meet af aan al bekend. Johan Cruijff had het destijds over een half A-viertje wat betreft zijn plan. De rest was mondeling afgedaan. Je mag van volwassen mensen best wel vragen om daar vervolgens zelf invulling aan te geven. Maar ik snap in alle realiteit niet wat je bedoelt met "communicatie". Wat heeft dat er mee te maken?
Wat ik bij Ajax niet begrijp is waarom de "functies" intern hun verantwoordelijk niet pakt..

De directie moet toch gewoon simpelweg een beleidsplan uitstippelen op basis van he plan Cruijff, met daarin wie waarvoor verantwoordelijk is en wie welk takenpakket heeft..

Daar lijkt het fout te gaan op dit moment.. En eerlijk gezegd is dat nogal amateuristisch...
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 juli 2015 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 15:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat ik bij Ajax niet begrijp is waarom de "functies" intern hun verantwoordelijk niet pakt..

De directie moet toch gewoon simpelweg een beleidsplan uitstippelen op basis van he plan Cruijff, met daarin wie waarvoor verantwoordelijk is en wie welk takenpakket heeft..

Daar lijkt het fout te gaan op dit moment.. En eerlijk gezegd is dat nogal amateuristisch...
Daar denk ik precies zo over, Remco. Johan Cruijff heeft alleen de richting aangegeven, inderdaad dus op een "half A-viertje". Ik heb ook al eens eerder geschreven, dat het lijkt of de directie van Ajax zonder beleidsplan werkt (ik weet niet meer welk topic dat was). Dat ben ik dus volstrekt met je eens. Dat zou nu ook een mooie taak voor Tscheu la Ling zijn, om de directie (dringend) te adviseren om zo'n beleidsplan/takenpakket alsnog te schrijven. Voor de duidelijkheid binnen de club.
Eide
 Eide - vrijdag 24 juli 2015 - 15:15   quote  deeplink  
Eens Remco.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5149
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0139920