BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Veltmannetje van de week..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - zaterdag 16 juli 2016 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2016 - 20:35 schreef remco k het volgende:

[..]

1 echte fout, die van vandaag vind ik gewoon het risico wat er in ons spel zit, een inspeelpass van achteruit op de aanvallende middenvelder, die verliest het duel en dat is dan de fout van Veltman?
Ok, komt ie: http://ajax.nl/streams/ajax-actueel/highlights-ajax-kaa-gent.htm

00:52: Een wilde pass in het niets, totaal geen gedachte achter. Anders zo gruwelijk fout geraakt, er zijn amateurs die dat niet overkomt.

01:20: Hij wordt even gepasseerd in de eigen 16. Kan natuurlijk gebeuren.

01:35: Coachend naar Cillessen toe, speel Riedewald maar in. (staat gedekt tussen 3 tegenstanders)

02:05: Dijks verliest de bal. Op dat moment pakt Veltman goed zijn man op, maar laat hem wel de bal aannemen in de eigen 16. Waardoor de spits kan kaatsen met de vleugel en daardoor de goal gemaakt kan worden. Stom van Dijks, maar ook zeker een fout van Veltman.

03:58: Inderdaad de pass.. Klaassen is niet eens in de buurt. Schiet die bal toch richting cornervlag en leg de druk bij de tegenstander neer. Daarna alleen maar oog voor de bal en de tegenstander van Riedewald en Cillessen.

Dus....
remco k
 remco k - zaterdag 16 juli 2016 - 23:24   quote  deeplink  
Allemaal dingen die je ook bij de toppers van deze planeet zie.

Een speler bij Ajax is niet foutloos. Zou die dat wel zijn speelt ie bij Madrid ofzo.

Dus.
JOOD
 JOOD - zondag 17 juli 2016 - 00:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2016 - 23:24 schreef remco k het volgende:
Allemaal dingen die je ook bij de toppers van deze planeet zie.

Een speler bij Ajax is niet foutloos. Zou die dat wel zijn speelt ie bij Madrid ofzo.

Dus.
Wij hadden vroeger (4e, 5e klasse) een centrale verdediger, Jan, die altijd goed speelde. Maar iedere wedstrijd 1 grote fout maakte. 1.

Ik mag hopen dat je op topniveau geen fouten meer maakt. Vooral als je al een aantal jaren basisspeler bij Ajax bent. In mijn ogen niet goed genoeg.

Maar we houden het gewoon bij, daar is dit topic voor.
remco k
 remco k - zondag 17 juli 2016 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 00:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Wij hadden vroeger (4e, 5e klasse) een centrale verdediger, Jan, die altijd goed speelde. Maar iedere wedstrijd 1 grote fout maakte. 1.

Ik mag hopen dat je op topniveau geen fouten meer maakt. Vooral als je al een aantal jaren basisspeler bij Ajax bent. In mijn ogen niet goed genoeg.

Maar we houden het gewoon bij, daar is dit topic voor.
Enig idee waar het maken van een de Boertje vandaag komt. Of een Ramosje?
JOOD
 JOOD - zondag 17 juli 2016 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 12:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Enig idee waar het maken van een de Boertje vandaag komt. Of een Ramosje?
Zucht.

Je wilt er gewoon niet aan geloven he. Je lijkt Frank de Boer zelf wel. Ik hoop dat Bosz Veltman uit de basis haalt, en ik denk dat hij het ook niet na zal laten na deze vertoningen.

En anders vergelijk Veltman even met de Boer of Ramos.
remco k
 remco k - zondag 17 juli 2016 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 20:32 schreef JOOD het volgende:

[..]

Zucht.

Je wilt er gewoon niet aan geloven he. Je lijkt Frank de Boer zelf wel. Ik hoop dat Bosz Veltman uit de basis haalt, en ik denk dat hij het ook niet na zal laten na deze vertoningen.

En anders vergelijk Veltman even met de Boer of Ramos.
En jij wil het gewoon niet begrijpen..

Als spelers als de Boer en Ramos, en vrijwel iedere andere verdediger deze foutjes mogen maken op het aller hoogste niveau, waarom Veltman dan niet bij Ajax?

En als Bosz hem er afhaalt vind ik het ook prima, dan blijkt namelijk dat er een betere speler aanwezig is binnen de selectie, maar dat geld voor mij voor iedere positie.. Ben niet specifiek met spelers getrouwd, en vind dat de beste 11 mogen spelen..

En Veltman hoort daar nu voor mij zeker nog bij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 juli 2016 door remco k --
JOOD
 JOOD - zondag 17 juli 2016 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 20:41 schreef remco k het volgende:

[..]

En jij wil het gewoon niet begrijpen..

Als spelers als de Boer en Ramos, en vrijwel iedere andere verdediger deze foutjes mogen maken op het aller hoogste niveau, waarom Veltman dan niet bij Ajax?

En als Bosz hem er afhaalt vind ik het ook prima, dan blijkt namelijk dat er een betere speler aanwezig is binnen de selectie, maar dat geld voor mij voor iedere positie.. Ben niet specifiek met spelers getrouwd, en vind dat de beste 11 mogen spelen..

En Veltman hoort daar nu voor mij zeker nog bij.
Ik wil het graag begrijpen. Maar ik zie bij Veltman niet genoeg goede momenten terug. Vertonghen was de laatste echte CV die iets extras toevoegde iedere wedstrijd. Hij had gewoon iedere wedstrijd een foutje mogen maken, dat had hij wel gecompenseerd met zijn goede acties. Bij Veltman zie ik dat gewoon niet terug.
remco k
 remco k - zondag 17 juli 2016 - 21:19   quote  deeplink  
Dat mag. Ik zie bij hem wel wat extra's
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 17 juli 2016 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 20:41 schreef remco k het volgende:

[..]

En jij wil het gewoon niet begrijpen..

Als spelers als de Boer en Ramos, en vrijwel iedere andere verdediger deze foutjes mogen maken op het aller hoogste niveau, waarom Veltman dan niet bij Ajax?

En als Bosz hem er afhaalt vind ik het ook prima, dan blijkt namelijk dat er een betere speler aanwezig is binnen de selectie, maar dat geld voor mij voor iedere positie.. Ben niet specifiek met spelers getrouwd, en vind dat de beste 11 mogen spelen..

En Veltman hoort daar nu voor mij zeker nog bij.
Kunnen ze Bosz er niet afhalen....ik vind het helemaal niks die Bosz
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 juli 2016 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 21:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Kunnen ze Bosz er niet afhalen....ik vind het helemaal niks die Bosz
Liever vandaag dan morgen. Nooit voorstander geweest van deze vent!! Maar mochten de resultaten zo blijven haalt hij de kerst zeker niet in ieder geval!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 juli 2016 - 21:58   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 juli 2016 door Ajax Warrior --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 17 juli 2016 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 21:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Liever vandaag dan morgen. Nooit voorstander geweest van deze vent!! Maar mochten de resultaten zo blijven haalt hij de kerst zeker niet in ieder geval!
Ik hoop het....is zijn volgende baantje in een rood pakje met een plakbaard in de Bijenkorf
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 18 juli 2016 - 06:48   quote  deeplink  
Rustig aan mannen, volgende week dinsdag om 20.45 uur en een week later (op woensdag?) moet het pas ECHT gebeuren, als de resultaten dan net zo goed zijn als in de voorbereiding, barst de bom vanzelf wel.....
JOOD
 JOOD - maandag 18 juli 2016 - 07:06   quote  deeplink  
Ik denk dat Bosz veel meer in zijn mars heeft dan Frank de Boer qua trainer/manager. Meer ervaring en hij heeft hard moeten knokken om hier te komen, daar ga je niet zomaar mee lopen hoor. Alle vertrouwen in de nieuwe trainer. Maar niet meer in Veltman ;)
p111
 p111 - maandag 18 juli 2016 - 09:21   quote  deeplink  
Veltman was vorig seizoen een van de beste mensen bij Ajax dus een beetje meer vertrouwen mag wel
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 18 juli 2016 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 20:41 schreef remco k het volgende:

[..]

En jij wil het gewoon niet begrijpen..

Als spelers als de Boer en Ramos, en vrijwel iedere andere verdediger deze foutjes mogen maken op het aller hoogste niveau, waarom Veltman dan niet bij Ajax?

En als Bosz hem er afhaalt vind ik het ook prima, dan blijkt namelijk dat er een betere speler aanwezig is binnen de selectie, maar dat geld voor mij voor iedere positie.. Ben niet specifiek met spelers getrouwd, en vind dat de beste 11 mogen spelen..

En Veltman hoort daar nu voor mij zeker nog bij.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft Frank de Boer! Het was altijd weer tenenkrommend wanneer de Boer als verdediger z'n traditionale fout(je) maakte. Dat foutje was er nagenoeg elke wedstrijd wel.

Het "Ramosje" ken ik eerlijk gezegd niet, maar ik geloof je op je blauwe ogen ;)

En eerlijk gezegd vond ik Joël Veltman de afgelopen 2 seizoenen een behoorlijk positief zekerheidje in de Ajax-defensie, ook als rechtsback toen de Boer hem daar opstelde als vervanger van de geblesseerde Tete.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 18 juli 2016 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 20:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik wil het graag begrijpen. Maar ik zie bij Veltman niet genoeg goede momenten terug. Vertonghen was de laatste echte CV die iets extras toevoegde iedere wedstrijd. Hij had gewoon iedere wedstrijd een foutje mogen maken, dat had hij wel gecompenseerd met zijn goede acties. Bij Veltman zie ik dat gewoon niet terug.
Ik ben van mening dat je Veltman tekort doet.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 18 juli 2016 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 21:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Kunnen ze Bosz er niet afhalen....ik vind het helemaal niks die Bosz
Geduld is een schone zaak...
Geef Peter Bosz nou eens een eerlijke kans. Hoe kun je hem nu al afrekenen na twee weken trainen en niet eens met een complete selectie?
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 18 juli 2016 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 09:21 schreef p111 het volgende:
Veltman was vorig seizoen een van de beste mensen bij Ajax dus een beetje meer vertrouwen mag wel
+ 1
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 juli 2016 - 14:02   quote  deeplink  
Veltman, De Boer, Ramos, Vertoghen maken wel eens fouten. Fouten maken is menselijk.
Daarom moet je de uitschieters van zowel naar boven als naar benenden niet meenemen.
Het gaat om het basis niveau, dat moet voldoen aan het niveau dat we na streven.

Veltman beoordelen gaat mank. Namelijk, bij het niveau van spelen en de behaalde resultaten vielen tegen. Tempo ligt zo laag, dat je de graafschap en vele andere niet kapot gingen.

Zet je Veltman in een G elftal neer en dan lijk hij net een wereldster.

Het spel niveau en de behaalde resultaten moeten omhoog, dat vraagt meer van een speler. We gaan zien of Veltman en alle andere dat aan kunnen.
Loetje
 Loetje - maandag 18 juli 2016 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 09:21 schreef p111 het volgende:
Veltman was vorig seizoen een van de beste mensen bij Ajax dus een beetje meer vertrouwen mag wel
Zeg maar gerust de allerbeste vorig jaar. Die was zo constant goed...
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 14:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeg maar gerust de allerbeste vorig jaar. Die was zo constant goed...
Ik snap de aversie naar die jongen dan ook totaal niet..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 juli 2016 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 14:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap de aversie naar die jongen dan ook totaal niet..
Zou dat iets te maken hebben met de team prestaties, beter gezegd het ontbreken daarvan?

Het spel, moet ik uitleggen wat ik van het spel vind van het afgelopen jaar?

En de Resultaten. moet ik uitleggen wat ik van de resultaten vind van het afgelopen jaar?

Of je Veltman heet of Bazoer of Milik, dat maakt niet uit. Je hebt een aandeel in het team. Dat zelfde geld voor de leiding en de staf. Zo heeft ieder wel zijn eigen speler of stafleden waar hij zijn frustaties op uit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 15:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zou dat iets te maken hebben met de team prestaties, beter gezegd het ontbreken daarvan?

Het spel, moet ik uitleggen wat ik van het spel vind van het afgelopen jaar?

En de Resultaten. moet ik uitleggen wat ik van de resultaten vind van het afgelopen jaar?

Of je Veltman heet of Bazoer of Milik, dat maakt niet uit. Je hebt een aandeel in het team. Dat zelfde geld voor de leiding en de staf. Zo heeft ieder wel zijn eigen speler of stafleden waar hij zijn frustaties op uit.
Dat zou ronduit dom zijn. Een speler kan gewoon goed zijn en spelen onafhankelijk van prestaties.. Datzelfde geld andersom natuurlijk ook..

Je haalt in mijn ogen heel veel verschillende zaken door elkaar..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 juli 2016 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 15:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zou ronduit dom zijn. Een speler kan gewoon goed zijn en spelen onafhankelijk van prestaties.. Datzelfde geld andersom natuurlijk ook..

Je haalt in mijn ogen heel veel verschillende zaken door elkaar..
Voetbal is een teamsport, toch?

Teamsport speel je met meer dan 1 speler, toch?

Hoe Ajax als team speelde is toch niet om aan te zien, toch?

Dan kan het probleem bij de verdediging liggen?
Het kan ook in de aanval zitten of op het middenveld, bij de staf of bij de directie.
Of ben je er niet mee eens dat er probleem is?

Mensen kiezen eenmaal graag een zondebok uit, voor het probleem wat ze zien.
Soms is dat terecht, soms is dat onterecht.

Ik ben niet zo voorstander van mensen uitlichten, of ze nou goed zijn of slecht doet er voor mij niet toe. Want goed of slecht functioneren ligt alleen niet bij hem, maar aan meedere factoren. Zeker als je samen speelt en samen naar een doel streeft.
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 15:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Voetbal is een teamsport, toch?

Teamsport speel je met meer dan 1 speler, toch?

Hoe Ajax als team speelde is toch niet om aan te zien, toch?

Dan kan het probleem bij de verdediging liggen?
Het kan ook in de aanval zitten of op het middenveld, bij de staf of bij de directie.
Of ben je er niet mee eens dat er probleem is?

Mensen kiezen eenmaal graag een zondebok uit, voor het probleem wat ze zien.
Soms is dat terecht, soms is dat onterecht.

Ik ben niet zo voorstander van mensen uitlichten, of ze nou goed zijn of slecht doet er voor mij niet toe. Want goed of slecht functioneren ligt alleen niet bij hem, maar aan meedere factoren. Zeker als je samen speelt en samen naar een doel streeft.
Waarom allemaal open deuren..
Dat mensen een zondebok uitkiezen klopt zeker..
Ik heb er geen problemen mee om mensen te beoordelen op hun prestaties, dat mag ook binnen de teamsport..
JOOD
 JOOD - maandag 18 juli 2016 - 15:57   quote  deeplink  
Ik merk dat mijn mening omtrent Veltman niet door veel mensen gedragen wordt. Mijn focus ligt nu nog meer op hem en ik hoop dat ik jullie allemaal gelijk moet geven :) Tot die tijd zal ik gewoon kritisch blijven kijken naar de Ajax spelers. Stilstand is achteruitgang.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 juli 2016 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 15:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom allemaal open deuren..
Dat mensen een zondebok uitkiezen klopt zeker..
Ik heb er geen problemen mee om mensen te beoordelen op hun prestaties, dat mag ook binnen de teamsport..
Jij snapte de aversie niet wat sommige mensen hebben.

Ik denk dat voor veel mensen geld dat er een probleem zit in de selectie! Voornamelijk in de opbouw. Argumenten zijn voornamelijk, voorspelbaar en traag.

Als mensen iets te klagen hebben dan zoeken ze eenmaal een zondebok uit.
Zo zijn er mensen die Veltman daar de schuld van geven, zo ook Overmars, De Boer, RVC, spelers van het middenveld of spelers van de aanval. Iedereen wordt wel eens genoemd.
Zelfs de Fifa en de Uefa worden wel eens genoemd, waarom Ajax voorspelbaar en traag speelt.

Mensen noemen voornamelijk de persoonlijke fouten. Ik ben het met je eens dat iedereen dat maakt. Het gaat erom of het team dat compenseerd, de rechtsback van Portugal maakte op het EK een persoonlijke fout(verkeerde inschating). Maar heeft iemand er na nog over als het team gewonnen heeft en of goed gespeeld heeft?

Ik ben van mening dat het niet aan veltman ligt. Niet aan hem persoonlijk. Omdat het probleem zich al voor Veltman voordeed. Begin periode van Alderweirld en Verthongen speelde Ajax ook voorspelbaar en traag.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 18 juli 2016 - 16:36   quote  deeplink  
Wat een zinloze discussie toch steeds weer...
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 19 juli 2016 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 16:36 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Wat een zinloze discussie toch steeds weer...
Komt door dat Veltmannetje hahaha
JOOD
 JOOD - woensdag 20 juli 2016 - 20:06   quote  deeplink  
Minuut 1.. Gevaarlijke en onnodige terugspeelbal op de keeper. Een goed begin is het halve werk...
Eide
 Eide - woensdag 20 juli 2016 - 20:15   quote  deeplink  
Ga we nu daar op alle slakken zout leggen? Kom op gappie, durf het te laten gaan.
remco k
 remco k - woensdag 20 juli 2016 - 20:50   quote  deeplink  
En de rest van de eerste helft een van de beste mensen op het veld. Verdedigend echt ijzersterk met een aantal goede ingrepen, en aan de bal is het gewoon erg goed, een paar moeilijke inspeel passes gezien..
JOOD
 JOOD - woensdag 20 juli 2016 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2016 - 20:50 schreef remco k het volgende:
En de rest van de eerste helft een van de beste mensen op het veld. Verdedigend echt ijzersterk met een aantal goede ingrepen, en aan de bal is het gewoon erg goed, een paar moeilijke inspeel passes gezien..
100% mee eens, verdedigend ijzersterk!
JOOD
 JOOD - woensdag 20 juli 2016 - 21:53   quote  deeplink  
Inderdaad het enige puntje van de wedstrijd, voor de rest ijzersterk en foutloos. Mooi! Dus geen Veltmannetje deze week ;)
JOOD
 JOOD - zondag 02 oktober 2016 - 13:06   quote  deeplink  
Niet om hem zwart te maken, maar dit is een heel duidelijk Veltmannetje. Kopt de lucht weg achter de bal.. Ongelofelijk.
Pim
 Pim - zondag 02 oktober 2016 - 14:46   quote  deeplink  
Ik wil ook graag t klaassentje van de week invoeren. Passes over 2 meter die niet aankomen
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2016 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 13:06 schreef JOOD het volgende:
Niet om hem zwart te maken, maar dit is een heel duidelijk Veltmannetje. Kopt de lucht weg achter de bal.. Ongelofelijk.
Hij komt er gewoon niet bij.. Speelde verder een hele goede pot..
JOOD
 JOOD - maandag 03 oktober 2016 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:46 schreef Pim het volgende:
Ik wil ook graag t klaassentje van de week invoeren. Passes over 2 meter die niet aankomen
Gudelj eruit is al een hele verbetering, nu Klaassen nog laten vertrekken in de winterstop en je hebt 0 problemen meer op je middenveld.
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 12:32   quote  deeplink  
Zoek even de beelden op van de spelsituatie die tot de penalty en 2-1 leidt. Er zijn beelden vanaf de F-Side van dat moment. Let gewoon eens op Klaassen en zijn rol in aanloop naar de penalty. Let ook eens op al die andere spelers. Klaassen is constant in beweging en is de enige die de diepte zoekt.

Dat is de kracht van Klaassen, iets wat geen andere middenvelder van Ajax heeft. Hij is geen Hakim Ziyech die steeds zoekt naar de steekpass, hij is juist de man die op die pass moet lopen. Daarin vind ik hem oprecht de beste middenvelder van Nederland, zelfs nu hij zeker niet in vorm is.

Het moet zeker beter, maar ik denk dat Ajax voor die positie in Davy Klaassen en prima speler heeft als hij de rust weer terug krijgt in zijn spel.

remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 12:32 schreef Eide het volgende:
Zoek even de beelden op van de spelsituatie die tot de penalty en 2-1 leidt. Er zijn beelden vanaf de F-Side van dat moment. Let gewoon eens op Klaassen en zijn rol in aanloop naar de penalty. Let ook eens op al die andere spelers. Klaassen is constant in beweging en is de enige die de diepte zoekt.

Dat is de kracht van Klaassen, iets wat geen andere middenvelder van Ajax heeft. Hij is geen Hakim Ziyech die steeds zoekt naar de steekpass, hij is juist de man die op die pass moet lopen. Daarin vind ik hem oprecht de beste middenvelder van Nederland, zelfs nu hij zeker niet in vorm is.

Het moet zeker beter, maar ik denk dat Ajax voor die positie in Davy Klaassen en prima speler heeft als hij de rust weer terug krijgt in zijn spel.

[ filmpje ]
Helemaal eens..
Brandje
 Brandje - maandag 03 oktober 2016 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij komt er gewoon niet bij.. Speelde verder een hele goede pot..
Staat op meer dan een meter van Konboy. Zeer zwak verdedigd. Bovendien kan je heel goed zien dat hij lucht staat te koppen dus hij Let alleen maar op de bal en totaal niet op de tegenstander.
p111
 p111 - maandag 03 oktober 2016 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 12:32 schreef Eide het volgende:
Zoek even de beelden op van de spelsituatie die tot de penalty en 2-1 leidt. Er zijn beelden vanaf de F-Side van dat moment. Let gewoon eens op Klaassen en zijn rol in aanloop naar de penalty. Let ook eens op al die andere spelers. Klaassen is constant in beweging en is de enige die de diepte zoekt.

Dat is de kracht van Klaassen, iets wat geen andere middenvelder van Ajax heeft. Hij is geen Hakim Ziyech die steeds zoekt naar de steekpass, hij is juist de man die op die pass moet lopen. Daarin vind ik hem oprecht de beste middenvelder van Nederland, zelfs nu hij zeker niet in vorm is.

Het moet zeker beter, maar ik denk dat Ajax voor die positie in Davy Klaassen en prima speler heeft als hij de rust weer terug krijgt in zijn spel.

[ filmpje ]
Ja dat klopt Klaasen verzet bergen werk en is nog steeds belangrijk alleen kan het veel beter, hij moet meer rust in zijn spel krijgen en minder ballen in 1x te spelen als het moeilijk is daar heeft hij te veel bel verlies door.
Brandje
 Brandje - maandag 03 oktober 2016 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 12:32 schreef Eide het volgende:
Zoek even de beelden op van de spelsituatie die tot de penalty en 2-1 leidt. Er zijn beelden vanaf de F-Side van dat moment. Let gewoon eens op Klaassen en zijn rol in aanloop naar de penalty. Let ook eens op al die andere spelers. Klaassen is constant in beweging en is de enige die de diepte zoekt.

Dat is de kracht van Klaassen, iets wat geen andere middenvelder van Ajax heeft. Hij is geen Hakim Ziyech die steeds zoekt naar de steekpass, hij is juist de man die op die pass moet lopen. Daarin vind ik hem oprecht de beste middenvelder van Nederland, zelfs nu hij zeker niet in vorm is.

Het moet zeker beter, maar ik denk dat Ajax voor die positie in Davy Klaassen en prima speler heeft als hij de rust weer terug krijgt in zijn spel.

[ filmpje ]
Ga je ook een filmpje maken/zoeken met zijn vele balverlies, zwakke passes en aannames. Juist door dit filmpje te plaatsen toon je min of meer aan hoe zwak hij speelt door dit te gaan benadrukken
Iedereen weet dat Klaassen als komende middenvelder levensgevaarlijk is maar als hij niet scoort dan blijft er bijzonder weinig over en dat is dan ook nog eens je aanvoerder.
Moet Klaassen uit de basis? Nee zeker niet. Staat hij op de verkeerde positie? Ja in mijn ogen wel. Ik pleit om met Ziyech als echte tien te gaan spelen en Klaassen naast Schoe/Bazoer. Kan Ziyech zowel naar links als rechts uitwijken. Klaassen heeft het spel dan meer voor zich want hij kan niet met zijn rug naar de goal van de tegenstander spelen. Davey moet ergens komen en het spel voor zich hebben.
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 19:45   quote  deeplink  
Wat ik benadruk is wat mensen uit het oog verliezen, namelijk wat Klaassen voor deze ploeg betekent. Die 2-1 kan alleen ontstaan door Klaassen. Dat voorwerk zien mensen echter niet, men ziet alleen de assist en de goal. men ziet het balverlies, maar niet de situatie waar balverlies wordt afgedwongen door positioneel slim te staan.

Ik ben helemaal met je eens dat Klaassen veel beter kan en moet. Maar ik vind wel dat veel van de kritiek wel heel ernstig overdreven wordt.

Overigens met je eens dat Davy met het gezicht naar goal moet voetballen. Daarvoor hoeft hij alleen volgens mij niet een linie terug. De wisselwerking met Ziyech moet daarin beter worden. Als Klaassen wordt ingespeeld moet Ziyech eigenlijk al klaar staan voor de kaats, of Klaassen moet ruimtes trekken voor Ziyech.
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 17:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Staat op meer dan een meter van Konboy. Zeer zwak verdedigd. Bovendien kan je heel goed zien dat hij lucht staat te koppen dus hij Let alleen maar op de bal en totaal niet op de tegenstander.
Ik vind niet dat je hem die goal kan aanrekenen.. Alles gaat daar namelijk verkeerd.. Begint al bij Sinkgraven die absoluut geen druk op de bal geeft bij de korte corner..
JOOD
 JOOD - maandag 03 oktober 2016 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 21:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je hem die goal kan aanrekenen.. Alles gaat daar namelijk verkeerd.. Begint al bij Sinkgraven die absoluut geen druk op de bal geeft bij de korte corner..
Klopt, maar Veltman moet zien/voelen dat hij geen directe tegenstander heeft en als enige nog tegenstand kan bieden.

De vergelijking met Sanchez: die eet mensen.

Veltman is toch niet de juiste persoon, zie graag Tete of de Ligt in zijn plaats. 4 jaar bij het eerste en nog steeds hetzelfde Veltmannetje.
remco k
 remco k - dinsdag 04 oktober 2016 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 21:38 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt, maar Veltman moet zien/voelen dat hij geen directe tegenstander heeft en als enige nog tegenstand kan bieden.

De vergelijking met Sanchez: die eet mensen.

Veltman is toch niet de juiste persoon, zie graag Tete of de Ligt in zijn plaats. 4 jaar bij het eerste en nog steeds hetzelfde Veltmannetje.
Iedere top verdediger maakt die kleine foutjes.. Dat doen spelers als Pepe, MAscherano, Pique, en in het verleden jongens als de Boer Stam en eigenlijk alle toppers ook gewoon met regelmaat..
Als Veltman die foutjes nooit meer zou maken zou die de beste verdediger van de wereld zijn..

Sanchez maakt die foutjes overigens ook.. Neem de goal van Zwolle. Positioneel helemaal verkeerd en hij kan de lopende man van Klaassen gewoon zien aankomen..

Waarom mogen de beste verdedigers van de wereld deze fouten wel maken en Veltman niet??
JOOD
 JOOD - dinsdag 04 oktober 2016 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 oktober 2016 - 10:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedere top verdediger maakt die kleine foutjes.. Dat doen spelers als Pepe, MAscherano, Pique, en in het verleden jongens als de Boer Stam en eigenlijk alle toppers ook gewoon met regelmaat..
Als Veltman die foutjes nooit meer zou maken zou die de beste verdediger van de wereld zijn..

Sanchez maakt die foutjes overigens ook.. Neem de goal van Zwolle. Positioneel helemaal verkeerd en hij kan de lopende man van Klaassen gewoon zien aankomen..

Waarom mogen de beste verdedigers van de wereld deze fouten wel maken en Veltman niet??
Dus jij vergelijkt Veltman met een topverdediger? Hier raak je een hoop van je geloofwaardigheid bij me kwijt. Hij is gewn topverdediger en er zijn 100% zeker betere te vinden ipv Veltman. Hij is na al die jaren nog steeds niet onomstreden.
remco k
 remco k - dinsdag 04 oktober 2016 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 oktober 2016 - 10:58 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dus jij vergelijkt Veltman met een topverdediger? Hier raak je een hoop van je geloofwaardigheid bij me kwijt. Hij is gewn topverdediger en er zijn 100% zeker betere te vinden ipv Veltman. Hij is na al die jaren nog steeds niet onomstreden.
Lees nou even wat er staat...

Ik stel nergens dat hij een top verdediger is.. Sterker nog, ik weet dat het niet zo is..

Maar als de top verdedigers die fouten al mogen maken.. Waarom mag Veltman die niet maken dan?

En hoezo niet onomstreden?? Binnen ajax is hij dat wel degelijk.. Hij speelt namelijk echt alles...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5147
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Veltmannetje van de week..









0.0104792