BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Veltmannetje van de week..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - woensdag 29 juli 2015 - 23:51   quote  deeplink  
Laks, onervaren of gebrek aan kwaliteit? Ik nomineer de verkeerde terugspeelbal tegen Rapid Wien vanavond als Veltmannetje van de week.

En ik heb zo het gevoel dat dit niet de laatste is...
biebie
 biebie - woensdag 29 juli 2015 - 23:57   quote  deeplink  
Ha, een topic naar mijn hart. Veltman is de verpersoonlijking van het huidige Ajax: laks, overmoedig, ondoordacht, klungelig, amateuristisch en niet zelf kritisch. De fouten die die sukkel mag maken zonder uit het elftal te worden gegooid zijn ontelbaar. Veltman speelt zo slecht dat hij me bijna doet verlangen naar Mike.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 juli 2015 - 00:01   quote  deeplink  
Een topic openen om je eigen spelers aftebranden vind ik not done....ook al heb je een punt....kan je ook gewoon hier neerzetten

http://forum.headliner.nl/topic-28826/
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 juli 2015 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2015 - 23:57 schreef biebie het volgende:
Ha, een topic naar mijn hart. Veltman is de verpersoonlijking van het huidige Ajax: laks, overmoedig, ondoordacht, klungelig, amateuristisch en niet zelf kritisch. De fouten die die sukkel mag maken zonder uit het elftal te worden gegooid zijn ontelbaar. Veltman speelt zo slecht dat hij me bijna doet verlangen naar Mike.
Een topic naar je hart???? Om nog meer negativisme te creëren en nog meer te zeiken over je spelers?????

Vraag me echt af wat jullie voor supporters zijn??
Loetje
 Loetje - donderdag 30 juli 2015 - 03:22   quote  deeplink  
Hij kan nog zo laconiek zijn maar dit slaat totaal nergens op. Wanneer hij namelijk wel geconcentreerd is, is het gewoon een meer dan prima verdediger
Eide
 Eide - donderdag 30 juli 2015 - 05:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 00:01 schreef Nenam_tiL het volgende:
Een topic openen om je eigen spelers aftebranden vind ik not done....ook al heb je een punt....kan je ook gewoon hier neerzetten

http://forum.headliner.nl/topic-28826/
Eens
Eide
 Eide - donderdag 30 juli 2015 - 05:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 03:22 schreef Loetje het volgende:
Hij kan nog zo laconiek zijn maar dit slaat totaal nergens op. Wanneer hij namelijk wel geconcentreerd is, is het gewoon een meer dan prima verdediger
Nee joh, en Van Gaal zag het helemaal verkeerd toen hij Veltman bij Oranje haalde. Hij had natuurlijk deze personen moeten consulteren. Die hadden hem namelijk juist kunnen informeren en hem bovendien iets leren over het afzeiken van je eigen spelers.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 30 juli 2015 - 07:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 05:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee joh, en Van Gaal zag het helemaal verkeerd toen hij Veltman bij Oranje haalde. Hij had natuurlijk deze personen moeten consulteren. Die hadden hem namelijk juist kunnen informeren en hem bovendien iets leren over het afzeiken van je eigen spelers.
Dus van Gaal heeft altijd gelijk? Je ziet toch zelf ook wel dat Veltman vorig seizoen ook al liep te schutteren? Het is ook geen wonder dat bijna de hele verdediging al gewisseld is. Het blijft voor mij toch toch echt een raadsel waarom ze zo slecht uit de kleedkamer komen. Eerste helft zoveel beter tweede helft verstijven ze.
Eide
 Eide - donderdag 30 juli 2015 - 07:32   quote  deeplink  
Je hoort mij niet roepen dat Veltman onbesproken is hoor. En kritiek op die belachelijke bal is meer dan terecht. Maar dat neemt niet weg dat Veltman een prima, maar erg jonge, verdediger is en dat de hoo. Die sommigen hier zo prachtig vinden niet terecht is.

Maar goed, er zijn erbij die niets mooiers vinden als de eigen spelers afzeiken, naampjes verzinnen en vooral alles heel negatief wensen te benaderen. Ik sta daar anders in.
biebie
 biebie - donderdag 30 juli 2015 - 07:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 07:32 schreef Eide het volgende:
Je hoort mij niet roepen dat Veltman onbesproken is hoor. En kritiek op die belachelijke bal is meer dan terecht. Maar dat neemt niet weg dat Veltman een prima, maar erg jonge, verdediger is en dat de hoo. Die sommigen hier zo prachtig vinden niet terecht is.

Maar goed, er zijn erbij die niets mooiers vinden als de eigen spelers afzeiken, naampjes verzinnen en vooral alles heel negatief wensen te benaderen. Ik sta daar anders in.
Sinds wanneer is het in Ajax-kringen verboden om spelers kritisch te bejegenen als ze dat verdienen? Het lijkt hier wel een communistische heilstaat waar kennelijk alleen maar door een roze bril naar onze geweldige talenten mag worden gekeken. Ook ik vind Veltman in aanleg een prima verdediger, maar hij maakt nou al jaar in, jaar uit dezelfde stomme fouten. Dan is de vraag tereceht of deze jongen het ooit gaat leren. En volgens mij mag dat best gezegd worden.
JOOD
 JOOD - donderdag 30 juli 2015 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 00:01 schreef Nenam_tiL het volgende:
Een topic openen om je eigen spelers aftebranden vind ik not done....ook al heb je een punt....kan je ook gewoon hier neerzetten

http://forum.headliner.nl/topic-28826/
Als ik dat had willen doen, had ik dat wel gedaan. Net zoals die van Kishna laatst. Dit is inderdaad gewoon om de ontelbare lakse fouten, al dan niet door gebrek aan concentratie, (want ALS hij WEL geconcentreerd is dan gebeurt hem dat natuurlijk niet..) op te noemen.

Niet per se ten nadele van de speler, maar zo kunnen we kijken of het nog vaker gebeurd. Zit er vooruitgang in en maakt hij deze fouten niet, kan dit topic op slot. Maar ik verwacht dat het nog wel even open zal blijven.

(Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat hij deze fouten niet meer maakt natuurlijk!)
JOOD
 JOOD - donderdag 30 juli 2015 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 00:01 schreef Nenam_tiL het volgende:
Een topic openen om je eigen spelers aftebranden vind ik not done....ook al heb je een punt....kan je ook gewoon hier neerzetten

http://forum.headliner.nl/topic-28826/
Waarom? Dit is geen algemeen topic, dit is behoorlijk specifiek.
Eide
 Eide - donderdag 30 juli 2015 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 07:42 schreef biebie het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het in Ajax-kringen verboden om spelers kritisch te bejegenen als ze dat verdienen? Het lijkt hier wel een communistische heilstaat waar kennelijk alleen maar door een roze bril naar onze geweldige talenten mag worden gekeken. Ook ik vind Veltman in aanleg een prima verdediger, maar hij maakt nou al jaar in, jaar uit dezelfde stomme fouten. Dan is de vraag tereceht of deze jongen het ooit gaat leren. En volgens mij mag dat best gezegd worden.
Heb ik gezegd dat kritiek niet mag of terecht is dan? Sterker nog, in de reactie die jij citeert zeg ik letterlijk dat kritiek terecht is. Maar er zit een wereld van verschil tussen kritisch zijn en afzeiken. Bovendien kom je nu al heel anders uit de hoek dan eerder in dit topic en in andere topics. Dat zou je wat vaker moeten doen in plaats van zeikerige oneliners te plaatsen. Dit staat je namelijk veel beter.

Daarnaast maakt hij niet "jaar in, jaar uit" dezelfde fouten, althans, dat vind ik. Die opbouwende slordigheid is juist iets relatief nieuws van hem want daar was hij nu net niet op te betrappen. Zijn manco tot nu toe was dat hij wat te lief en naïef verdedigde. Dat gaat trouwens ook veel beter. Ook gister weer waar hij zich in de duels met Beric bepaald niet laat wegzetten.

En die slordigheden moeten eruit. Dat is helemaal terecht om op te merken. En als dit aanhoudt moet Veltman ook merken dat dat niet ongestraft kan. Heitinga zit niet voor niets op de bank. Ben ik het ook helemaal met je eens. Maar zaken als "het Veltmannetje van de week" en flauwe oneliners doordrenkt met azijn zal bij mij nooit bijval vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 juli 2015 door Eide --
riveco
 riveco - donderdag 30 juli 2015 - 10:39   quote  deeplink  
Ik praat niet goed dat Veldman soms stomme fouten maakt, maar weet me te herinneren dat Vertongen en Meneer de Boer dat ook een tijd hebben gehad. Nogmaals, ik baal er ook van, maar leren doe je wel door fouten te maken zoals de 2 voorbeelden hebben laten zien. Of konden die er ook niks van????
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 30 juli 2015 - 11:23   quote  deeplink  
Veltman ff laten banken en duidelijk maken dat we Heitinga en v/d Hoorn hebben, de laatste die hem aan het begin van afgelopen seizoen voortreffelijk verving......
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 juli 2015 - 11:54   quote  deeplink  
Volgens mij hadden we een paar jaar geleden ook zo iemand.
Diegene speelt nu in Londen
Brandje
 Brandje - donderdag 30 juli 2015 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 11:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Volgens mij hadden we een paar jaar geleden ook zo iemand.
Diegene speelt nu in Londen
Ik hoop echt dat je het niet over Verthongen hebt want die werd met de wedstrijd beter.
Brandje
 Brandje - donderdag 30 juli 2015 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 10:39 schreef riveco het volgende:
Ik praat niet goed dat Veldman soms stomme fouten maakt, maar weet me te herinneren dat Vertongen en Meneer de Boer dat ook een tijd hebben gehad. Nogmaals, ik baal er ook van, maar leren doe je wel door fouten te maken zoals de 2 voorbeelden hebben laten zien. Of konden die er ook niks van????
Sorry maar dit is echt meest lachwekkende en domme vergelijking die je kan maken. Veltman is 23,5. Op die leeftijd waren zowel Vertongen als FDB zoveel verder. Bovendien nam Verthongen Ajax bij de hand en was echt DE man. Veltman speelt opbouwend echt als een pupil.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 30 juli 2015 - 12:35   quote  deeplink  
Joël speelt inmiddels 2,5 seizoen vast in het 1e van Ajax en is inmiddels 23 jaar. Hij maakt jaarlijks dezelfde fouten, zie zijn overtredingen, rode en gele kaarten in bijv. de CL en de eerste de beste wedstrijd van dit seizoen is het weer raak. Frank moet dit gewoon niet meer tolereren en eens gelijk optreden door de speler gelijk naar de kant te halen. Daarnaast worden zijn spelhervattingen alleen maar slechter.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 juli 2015 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 12:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je het niet over Verthongen hebt want die werd met de wedstrijd beter.
Ik had het wel over hem en hij heeft ook zo gespeeld als wat Veltman nu doet.
Jan ging pas later veel beter spelen, echt veel later.
Toen werd er ook geroepen om hem op de bank te zetten.
Frank luisterde niet en Jan betaalde die vertrouwen later flink uit.
Het enige verschil is dat er toen niet echt concurrentie voor hem was en voor Veltman wel.
Pietje
 Pietje - donderdag 30 juli 2015 - 12:47   quote  deeplink  
Of je dit topic nou leuk vindt of niet, of je het terecht vindt of onterrecht, feit is wel dat Joël Veltman zo langzamerhand aanloopt tegen de grenzen van acceptatie. Gisterenavond was bepaald niet de eerste keer dat hij nonchalant was, dat hij kinderlijk eenvoudig balverlies leed. Ik heb echt het idee dat Frank de Boer binnenkort gaat ingrijpen. Op dit niveau kan zulk dom balverlies niet. Het mag gewoon niet. En in mijn ogen al veel te vaak.
Pietje
 Pietje - donderdag 30 juli 2015 - 13:11   quote  deeplink  
De Boer neemt Veltman de gelijkmaker kwalijk

De Boer: 'Dat mag gewoon niet gebeuren.'

Halverwege was de play-offs om een plekje in de Champions League heel dichtbij. En na negentig minuten is kwalificatie helemaal zo zeker nog niet. Ajax speelde op bezoek met Rapid Wien met 2-2 gelijk. Daar had Frank de Boer blind voor getekend, maar met de kennis van nu zeker niet.

Hoewel het een tikkeltje geflatteerd was, slaagde Ajax erin met een uitstekende score van 0-2 de rust te bereiken. De Boer wees zijn spelers er onder het genot van een kopje thee op dat de trainer van Rapid Wien waarschijnlijk een donderspeech hield, maar kreeg zijn spelers daarmee niet op scherp.

We kregen binnen een paar minuten het deksel op de neus, aldus De Boer in de microfoon van Radio 1. Daarna was er weinig aan de hand en als je dan ook nog eens tegenover tien man komt te staan, moet je eigenlijk alweer in de pot zitten bij de loting voor de volgende ronde. Dat is nu nog zeker niet zo.

Het gebeurt Ajax de laatste seizoenen wel vaker dat het 'slecht uit de kleedkamer komt', om maar eens een verschrikkelijk cliché te roepen. Maar het is wel irritant, zeker omdat de Ajacieden op deze manier wedstrijden vergooien.

Er was na de 1-2 niet direct veel aan de hand, maar misschien is het jeugdigheid dat we niet weten wat we ermee aanmoeten. De 1-2 verdedigen of proberen voor 1-4 te gaan? We speelden zo goed dat we voor 1-4 hadden moeten gaan. We gingen alleen drie tempo's te laag spelen, waardoor we Rapid hoop gaven en zij steeds meer durfden.

Aan Rapids gelijkmaker ging een fout van Joël Veltman vooraf. Een echt Veltmannetje. En als een tegentreffer zo de boeken in gaat, is dat geen goed teken. Veltman wordt met zijn 23 jaar juist als een van de meer ervaren jongens gezien. En 'relatief' ervaren jongens moeten het goede voorbeeld geven.

Alleen leverde Veltman de bal in en was er geen houden meer aan voor zijn collega-verdedigers. De Boer voor de camera van SBS6: Dat mag gewoon niet gebeuren. Over zulke dingen hebben we het de hele week.


bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 juli 2015 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 07:42 schreef biebie het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het in Ajax-kringen verboden om spelers kritisch te bejegenen als ze dat verdienen? Het lijkt hier wel een communistische heilstaat waar kennelijk alleen maar door een roze bril naar onze geweldige talenten mag worden gekeken. Ook ik vind Veltman in aanleg een prima verdediger, maar hij maakt nou al jaar in, jaar uit dezelfde stomme fouten. Dan is de vraag tereceht of deze jongen het ooit gaat leren. En volgens mij mag dat best gezegd worden.
Iemand die van te voren al roept dat we kansloos gaan verliezen van een, met alle respect, Rapid Wien noem ik geen Ajacied!
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 07:42 schreef biebie het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het in Ajax-kringen verboden om spelers kritisch te bejegenen als ze dat verdienen? Het lijkt hier wel een communistische heilstaat waar kennelijk alleen maar door een roze bril naar onze geweldige talenten mag worden gekeken. Ook ik vind Veltman in aanleg een prima verdediger, maar hij maakt nou al jaar in, jaar uit dezelfde stomme fouten. Dan is de vraag tereceht of deze jongen het ooit gaat leren. En volgens mij mag dat best gezegd worden.
Kritisch zijn is heel wat anders dan waar dit soort dingen heel vaak over gaan..
JOOD
 JOOD - donderdag 30 juli 2015 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 10:39 schreef riveco het volgende:
Ik praat niet goed dat Veldman soms stomme fouten maakt, maar weet me te herinneren dat Vertongen en Meneer de Boer dat ook een tijd hebben gehad. Nogmaals, ik baal er ook van, maar leren doe je wel door fouten te maken zoals de 2 voorbeelden hebben laten zien. Of konden die er ook niks van????
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=251875&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Kijk, hij geeft er ook nog eens niks om.. Dat is waar het aan schort.

Fischer was 3 dagen ziek geweest.
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 07:57 schreef JOOD het volgende:

[..]

Als ik dat had willen doen, had ik dat wel gedaan. Net zoals die van Kishna laatst. Dit is inderdaad gewoon om de ontelbare lakse fouten, al dan niet door gebrek aan concentratie, (want ALS hij WEL geconcentreerd is dan gebeurt hem dat natuurlijk niet..) op te noemen.

Niet per se ten nadele van de speler, maar zo kunnen we kijken of het nog vaker gebeurd. Zit er vooruitgang in en maakt hij deze fouten niet, kan dit topic op slot. Maar ik verwacht dat het nog wel even open zal blijven.

(Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat hij deze fouten niet meer maakt natuurlijk!)
Ooit gehoord van het "frank de Boertje" ???

En die deed het nog op zijn 30e in de top van de wereld, en die werd er nog minder op aangekeken dan dat Veltman wordt op zijn foutjes..
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 12:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je het niet over Verthongen hebt want die werd met de wedstrijd beter.
Is dat zo? Volgens mij maakte die ook met regelmaat foutjes hoor, van dat soort idiote inspeelpasses..
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 11:23 schreef Ronald 1960 het volgende:
Veltman ff laten banken en duidelijk maken dat we Heitinga en v/d Hoorn hebben, de laatste die hem aan het begin van afgelopen seizoen voortreffelijk verving......
Gudelj ook maar even banken dan? Die miste een levensgrote kans? Ghazi ook maar banken dan? Die gaf de bal niet af, Millik ook maar even banken dan? Die liep niet goed vrij, Sinkgraven ook maar banken dan? Die gaf de bal niet af bij zijn grote kans.
Riedewald ook maar banken dan? Diverse slechte inspeelpasses en gewoon flink fout bij de 1-2, Dijks ook maar banken want die raakte ook de bal een paar keer dom kwijt. Cilissen maar naar de tribune want die levert iedere bal in. Tete ook maar banken, zat fout bij de 1-2 en liep een paar keer als een blind paard uit positie.. Fischer ook maar even banken dan? Die miste een grote kans. Bazoer ook maar banken dan? Die schoot een paar keer stom en liep zich een aantal keer vast?
p111
 p111 - donderdag 30 juli 2015 - 15:00   quote  deeplink  
tjonge tjonge wat een negativiteit, ik ben er van overtuigd dat wij dit jaar veel sterker voor de dag komen als afgelopen seizoen, en ja de enige die echt wel een keer op zijn flikker mag krijgen is Veltman als het nodig is moet hij leren die bal een kolere schop te geven de tribune in of naar voren.!!!!!
Pietje
 Pietje - donderdag 30 juli 2015 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 14:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ooit gehoord van het "frank de Boertje" ???

En die deed het nog op zijn 30e in de top van de wereld, en die werd er nog minder op aangekeken dan dat Veltman wordt op zijn foutjes..
Hahaha. Nou en of. Die kon er inderdaad ook wat van!
Pietje
 Pietje - donderdag 30 juli 2015 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 14:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Gudelj ook maar even banken dan? Die miste een levensgrote kans? Ghazi ook maar banken dan? Die gaf de bal niet af, Millik ook maar even banken dan? Die liep niet goed vrij, Sinkgraven ook maar banken dan? Die gaf de bal niet af bij zijn grote kans.
Riedewald ook maar banken dan? Diverse slechte inspeelpasses en gewoon flink fout bij de 1-2, Dijks ook maar banken want die raakte ook de bal een paar keer dom kwijt. Cilissen maar naar de tribune want die levert iedere bal in. Tete ook maar banken, zat fout bij de 1-2 en liep een paar keer als een blind paard uit positie.. Fischer ook maar even banken dan? Die miste een grote kans. Bazoer ook maar banken dan? Die schoot een paar keer stom en liep zich een aantal keer vast?
Ik denk dat je nu even doorschiet. Spelers op één fout beoordelen doet niemand. Maar Joël Veltman heeft aangetoond wel erg hardleers te zijn, want die maakt toch echt steeds dezelfde fouten. Dat is toch even wat anders dan al die spelers die jij opsomt.
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 15:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu even doorschiet. Spelers op één fout beoordelen doet niemand. Maar Joël Veltman heeft aangetoond wel erg hardleers te zijn, want die maakt toch echt steeds dezelfde fouten. Dat is toch even wat anders dan al die spelers die jij opsomt.
Ik schiet niet door, iedere speler maakt fouten en iedere speler bij Ajax doet dat eidere wedstrijd. Die pass van Veltman was dramatisch, maar de reactie van half Ajax op die pass ook, volgens mij gaan er ook na die pass nog duels verloren..

En van wat ik verder opnoem, hoevaal gebeurt dat per speler? Hoevaak hebben we El Ghazi afgelopen seizoen een bal niet breed zien leggen waar dat wel moet?? Hoe vaak rost Cilissen die bal weer een kant op. Hoeveel ballen springen bij Millik van de voeten af. Hoeveel kansen heeft Fischer al gemist? Riedewald passed ook met heel veel risico en raakt die bal ook vaak kwijt, dat is in de voorbereiding al vaak zat gebeurt..En ga zo maar door..

Het is de eerste fout van Veltman dit seizoen, en zo moet het beoordeelt worden, waarom zou je hem nu moeten laten banken dan?
JOOD
 JOOD - donderdag 30 juli 2015 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 15:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik schiet niet door, iedere speler maakt fouten en iedere speler bij Ajax doet dat eidere wedstrijd. Die pass van Veltman was dramatisch, maar de reactie van half Ajax op die pass ook, volgens mij gaan er ook na die pass nog duels verloren..

En van wat ik verder opnoem, hoevaal gebeurt dat per speler? Hoevaak hebben we El Ghazi afgelopen seizoen een bal niet breed zien leggen waar dat wel moet?? Hoe vaak rost Cilissen die bal weer een kant op. Hoeveel ballen springen bij Millik van de voeten af. Hoeveel kansen heeft Fischer al gemist? Riedewald passed ook met heel veel risico en raakt die bal ook vaak kwijt, dat is in de voorbereiding al vaak zat gebeurt..En ga zo maar door..

Het is de eerste fout van Veltman dit seizoen, en zo moet het beoordeelt worden, waarom zou je hem nu moeten laten banken dan?
Veltman was de meest ervaren ajacied op het veld. Daarom. En hij maakt continu dezelfde stomme fouten, daar stoor ik me aan.

Dat El Ghazi die bal niet afspeelt heb ik vrede mee, hij ging maar 20 cm te ver naar links. Dus bijna een doelpunt.

Dat Bazoer niet met ieder schot scoort maakt me geen bal uit, dat kan niemand.

Dat Klaassen geluk heeft bij zijn twee treffers tekent het kleine verschil bij voetbal. Net door de beentjes zonder van richting veranderd te worden bij de eerste goal. En geluk dat alles net op zijn plek valt bij de tweede treffer, heerlijk! Maar om niet in te zien dat bijvoorbeeld Sinkgraven, Gudelj, Fischer en El Ghazi dat 'gelukje' net niet meehebben en ze daar op af te rekenen.. Dan snap je niet veel van voetbal als je het mij vraagt.

Structurele fouten van Veltman moeten aangepakt worden door hem zelf, hij moet ze verbeteren. Lukt hem dat niet, helaas, doorselecteren en hopen dat hij nog terug komt. En al helemaal de reactie daarna dat hij vindt dat de 3-0 gemaakt had moeten worden. Net of hij pech heeft bij die stomme fout..
Pietje
 Pietje - donderdag 30 juli 2015 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 15:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik schiet niet door, iedere speler maakt fouten en iedere speler bij Ajax doet dat eidere wedstrijd. Die pass van Veltman was dramatisch, maar de reactie van half Ajax op die pass ook, volgens mij gaan er ook na die pass nog duels verloren..

En van wat ik verder opnoem, hoevaal gebeurt dat per speler? Hoevaak hebben we El Ghazi afgelopen seizoen een bal niet breed zien leggen waar dat wel moet?? Hoe vaak rost Cilissen die bal weer een kant op. Hoeveel ballen springen bij Millik van de voeten af. Hoeveel kansen heeft Fischer al gemist? Riedewald passed ook met heel veel risico en raakt die bal ook vaak kwijt, dat is in de voorbereiding al vaak zat gebeurt..En ga zo maar door..

Het is de eerste fout van Veltman dit seizoen, en zo moet het beoordeelt worden, waarom zou je hem nu moeten laten banken dan?
Toegegeven dat ook El Ghazi wat al te vaak voor eigen succes gaat (of is gegaan). Maar je kunt toch niet ontkennen dat Veltman nu al een aantal keren dezelfde cruciale fout heeft gemaakt, steeds weer dat nonchalante gedrag. Het lijkt er wel op of hij niet altijd geconcentreerd is. Daarbij vind ik dat er wel een bepaald onderscheid moet zijn tussen het van de voet springende bal bij een aanvaller of een cruciale fout van een verdediger (of keeper, die in feite ook een verdediger is). Over Cillessen waren we het al eerder eens: zijn spelhervattingen moeten beslist beter om een echte topkeeper te zijn of te worden.
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 15:36 schreef JOOD het volgende:

[..]

Veltman was de meest ervaren ajacied op het veld. Daarom. En hij maakt continu dezelfde stomme fouten, daar stoor ik me aan.

Dat El Ghazi die bal niet afspeelt heb ik vrede mee, hij ging maar 20 cm te ver naar links. Dus bijna een doelpunt.

Dat Bazoer niet met ieder schot scoort maakt me geen bal uit, dat kan niemand.

Dat Klaassen geluk heeft bij zijn twee treffers tekent het kleine verschil bij voetbal. Net door de beentjes zonder van richting veranderd te worden bij de eerste goal. En geluk dat alles net op zijn plek valt bij de tweede treffer, heerlijk! Maar om niet in te zien dat bijvoorbeeld Sinkgraven, Gudelj, Fischer en El Ghazi dat 'gelukje' net niet meehebben en ze daar op af te rekenen.. Dan snap je niet veel van voetbal als je het mij vraagt.

Structurele fouten van Veltman moeten aangepakt worden door hem zelf, hij moet ze verbeteren. Lukt hem dat niet, helaas, doorselecteren en hopen dat hij nog terug komt. En al helemaal de reactie daarna dat hij vindt dat de 3-0 gemaakt had moeten worden. Net of hij pech heeft bij die stomme fout..
Alles is structureel. El Ghazi speelt ook structureel die bal niet af. Leuk dat jou dat niet uitmaakt, maar als ie dat wel doet ga je met 3-0 de rust in..
Loetje
 Loetje - donderdag 30 juli 2015 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 05:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee joh, en Van Gaal zag het helemaal verkeerd toen hij Veltman bij Oranje haalde. Hij had natuurlijk deze personen moeten consulteren. Die hadden hem namelijk juist kunnen informeren en hem bovendien iets leren over het afzeiken van je eigen spelers.
Neem aan dat je post niet slaat op mij? Want ik zeik Veltman niet af.
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 15:39 schreef Pietje het volgende:

[..]

Toegegeven dat ook El Ghazi wat al te vaak voor eigen succes gaat (of is gegaan). Maar je kunt toch niet ontkennen dat Veltman nu al een aantal keren dezelfde cruciale fout heeft gemaakt, steeds weer dat nonchalante gedrag. Het lijkt er wel op of hij niet altijd geconcentreerd is. Daarbij vind ik dat er wel een bepaald onderscheid moet zijn tussen het van de voet springende bal bij een aanvaller of een cruciale fout van een verdediger (of keeper, die in feite ook een verdediger is). Over Cillessen waren we het al eerder eens: zijn spelhervattingen moeten beslist beter om een echte topkeeper te zijn of te worden.
Waar staat dat ik het onken? Ik erken het zelfs...

Ik vind niet dat daar verschil tussen zit trouwens, een bal van je voet laten springen is op dat niveau ook gewoon nonchalant of gebrek aan concentratie. En kan leiden tot het niet scoren van een makkelijke goal. Gister moet die bal van Ghazi gewoon 100% goal zijn, dat doen zowel Ghazi als Millik gewoon fout.. ALs ze die goal wel maken ga je de rust in met 3-0 en is het klaar.. Dan kom je niet eens meer in de situatie zoals Veltman dat kwam.. Simpelweg omdat het geloof er dan niet meer is bij de tegenstander..

En zoals ik al zei, de Boer maakte dit soort foutjes ook met regelmaat, zowel bij Ajax als Barca als in Oranje, en die is er nog niet half zo op aangevallen als Veltman dat wordt..
En natuurlijk moet Veltman gewoon beter en dit soort foutjes moeten eruit..

Maar bedenk tegelijkertijd ook dat als hij geen fouten meer maakt hij niks bij Ajax te zoeken heeft..
Brandje
 Brandje - donderdag 30 juli 2015 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 14:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Is dat zo? Volgens mij maakte die ook met regelmaat foutjes hoor, van dat soort idiote inspeelpasses..
Je kan met jou niet fatsoenlijk in discussie gaan. Jij ligt dwars puur om het dwars liggen. Verthongen was op die leeftijd niet een maar drie klasse beter en vetrok op 24 jarige leeftijd als speler van het jaar in Nederland. Daarom een zeer domme en lachwekkende vergelijkING.
JOOD
 JOOD - donderdag 30 juli 2015 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 15:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Alles is structureel. El Ghazi speelt ook structureel die bal niet af. Leuk dat jou dat niet uitmaakt, maar als ie dat wel doet ga je met 3-0 de rust in..
Dus El Ghazi schiet die bal structureel 20 cm naast? En Bazoer schiet structureel de ballen niet op doel? En Gudelj raakt structureel de bal verkeerd als hij op doel schiet? En Sinkgraven schiet structureel afzwaaiers met rechts? Daar gaat het me om he. Ik snap ook wel dat als hij had gescoord, of afgespeeld en Milik had gescoord dat het dan 3-0 was. Maar dat is een grote ALS. Je weet namelijk niet zeker of je scoort, daar hoort ook geluk bij. Met een beetje geluk was het 5-0 geweest voor rust.

Dat Veltman die bal in de voeten van de tegenstander speelt, waardoor zij met 1 simpele pass voor de keeper staan, dat is geen grote ALS. Hij MOET gewoon die bal of naar voren rossen of richting de spits. Geen geklungel meer. Dat is gewoon slecht.

De (aanvallende) kansen zijn kansen, geen goals. Een dodelijke fout is een dodelijke fout, dus een doelpunt tegen.
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 16:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je kan met jou niet fatsoenlijk in discussie gaan. Jij ligt dwars puur om het dwars liggen. Verthongen was op die leeftijd niet een maar drie klasse beter en vetrok op 24 jarige leeftijd als speler van het jaar in Nederland. Daarom een zeer domme en lachwekkende vergelijkING.
Lekker respectvol weer.

Waar staat dat Vertonghen niet veel beter was? Vertonghen is en was een veel betere speler, daar is niet eens discussie over..Hij was overigens 25 toen hij vertrok, hij groeide ook in dat seizoen nadat hij niet geweldig was begonnen, waarna hij meer dan terecht de gouden schoen won.

Ik heb het puur over die foutjes, en die maakte spelers als Vertonghen ook gewoon regelmatig. En let wel op he, de fout is niet die tegengoal maar die pass die hij geeft, laat me even weten of je dat begrijpt, want ik heb niet het idee dat dit overkomt..
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 30 juli 2015 - 18:17   quote  deeplink  
Het enige wat zorgelijk is is dat het waarschijnlijk niet de laatste keer zal zijn. Wat is dan de oorzaak van zoiets? Onachtzaamheid? Laksheid? Hij is inmiddels al zo ervaren dat het niet meer zo vaak zou mogen gebeuren. Ik vraag me af in hoeverre hij dit kan inperken.
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 16:30 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dus El Ghazi schiet die bal structureel 20 cm naast? En Bazoer schiet structureel de ballen niet op doel? En Gudelj raakt structureel de bal verkeerd als hij op doel schiet? En Sinkgraven schiet structureel afzwaaiers met rechts? Daar gaat het me om he. Ik snap ook wel dat als hij had gescoord, of afgespeeld en Milik had gescoord dat het dan 3-0 was. Maar dat is een grote ALS. Je weet namelijk niet zeker of je scoort, daar hoort ook geluk bij. Met een beetje geluk was het 5-0 geweest voor rust.

Dat Veltman die bal in de voeten van de tegenstander speelt, waardoor zij met 1 simpele pass voor de keeper staan, dat is geen grote ALS. Hij MOET gewoon die bal of naar voren rossen of richting de spits. Geen geklungel meer. Dat is gewoon slecht.

De (aanvallende) kansen zijn kansen, geen goals. Een dodelijke fout is een dodelijke fout, dus een doelpunt tegen.
De fout lijkt erger door een tegengoal, maar dat is natuurlijk niet zo, de fout is net zo erg, alleen het gevolg is anders..
En ja het is een hele grove fout. er is toch ook niemand die dat ontkent?

En ja het is structureel dat El Ghazi mede spelers alleen voor de goal kan zetten en dan voor eigen kans gaat.

Veltman maakt te vaak foutjes, er is geen mens die dat ontkent of niet vind dat het beter moet, ik ook niet..
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2015 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 18:17 schreef Bobby1972 het volgende:
Het enige wat zorgelijk is is dat het waarschijnlijk niet de laatste keer zal zijn. Wat is dan de oorzaak van zoiets? Onachtzaamheid? Laksheid? Hij is inmiddels al zo ervaren dat het niet meer zo vaak zou mogen gebeuren. Ik vraag me af in hoeverre hij dit kan inperken.
Het gebeurt grote spelers ook. Wat is bij die jongens daar de oorzaak van dan?

Sergio Ramos bijvoorbeeld gebeurt het ook zeker een keer of wat per seizoen. Net als bij Pique..
Brandje
 Brandje - donderdag 30 juli 2015 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 18:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Lekker respectvol weer.

Waar staat dat Vertonghen niet veel beter was? Vertonghen is en was een veel betere speler, daar is niet eens discussie over..Hij was overigens 25 toen hij vertrok, hij groeide ook in dat seizoen nadat hij niet geweldig was begonnen, waarna hij meer dan terecht de gouden schoen won.

Ik heb het puur over die foutjes, en die maakte spelers als Vertonghen ook gewoon regelmatig. En let wel op he, de fout is niet die tegengoal maar die pass die hij geeft, laat me even weten of je dat begrijpt, want ik heb niet het idee dat dit overkomt..
Je gaat nu weer draaien. Ook een Messi heeft wel eens een verkeerde pass dus om nu te gaan zeggen Verthongen wel eens een verkeerde pass gaf om zodoende Veltman in bescherming te nemen slaat gewoon helemaal nergens op. Een andere haalde zelfs FDB als speler erbij. Lachwekkend.
Veltman begon zeer goed maar speelt nu bijna een heel seizoen als een natte krant. Dus daarom naar de bank met hem. Als hij karakter heeft dan vecht hij zich weer terug in de basis en anders is hij gewoon echt niet goed genoeg. Maar ben hem op dit moment spuugzat en hij kist ons gewoon punten.
eddy99
 eddy99 - donderdag 30 juli 2015 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 18:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gebeurt grote spelers ook. Wat is bij die jongens daar de oorzaak van dan?

Sergio Ramos bijvoorbeeld gebeurt het ook zeker een keer of wat per seizoen. Net als bij Pique..
Als Ramos en Pique het doen is het minder dramatisch omdat Real en Barca voorhoedes hebben die fouten van verdedigers kunnen wegpoetsen. Ajax niet.
riveco
 riveco - donderdag 30 juli 2015 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 19:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je gaat nu weer draaien. Ook een Messi heeft wel eens een verkeerde pass dus om nu te gaan zeggen Verthongen wel eens een verkeerde pass gaf om zodoende Veltman in bescherming te nemen slaat gewoon helemaal nergens op. Een andere haalde zelfs FDB als speler erbij. Lachwekkend.
Veltman begon zeer goed maar speelt nu bijna een heel seizoen als een natte krant. Dus daarom naar de bank met hem. Als hij karakter heeft dan vecht hij zich weer terug in de basis en anders is hij gewoon echt niet goed genoeg. Maar ben hem op dit moment spuugzat en hij kist ons gewoon punten.
Ik hoop dat je het over mijn hebt over FdB, want wat is het verschil?
En als een aanvaller of middenvelder zo'n zelfde fout maakt is het stom maar meestal niet dodelijk voor je eigen team. Maar helaas staat achter een verdediger alleen een keeper.
Dus graag geen dingen onzin noemen als je het spel niet snapt.
JOOD
 JOOD - donderdag 30 juli 2015 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 18:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gebeurt grote spelers ook. Wat is bij die jongens daar de oorzaak van dan?

Sergio Ramos bijvoorbeeld gebeurt het ook zeker een keer of wat per seizoen. Net als bij Pique..
Zeker 1 keer per seizoen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 juli 2015 - 21:04   quote  deeplink  
je moet een goede periode van verthongen niet vergelijken met de wedstrijd van veltman gister.
want dat slaat nergens.

waar je wel mee kan vergelijken is de periode van verthongen, waar hij niet goed speelde.
en als je ontkent dat verthonghen niet zo wedstrijd heeft gespeeld dan vond je waarschijnlijk veltman ook een goede wedstrijd speelde.
riveco
 riveco - donderdag 30 juli 2015 - 21:21   quote  deeplink  
Op wie reageer je nu?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 juli 2015 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 21:21 schreef riveco het volgende:
Op wie reageer je nu?
Op zichzelf....in zijn parallelle wereld

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Veltmannetje van de week..









0.0071918