BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Keizer marionet van incompetente directie of toptrainer in de dop?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 14 november 2017 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 00:20 schreef nummer10 het volgende:
maaruh AW.. ook jij hebt je negatief uitgelaten over bergkamp jonk en alles wat ajax zou moeten runnen.. dat ze de club kapot maken...
Ik heb me vast weleens uit pure frustratie, direct tijdens of na een wedstrijd, negatief uitgelaten over zaken binnen Ajax. Echter niet stelselmatig en daarnaast ga ik meestal op zoek naar de waarheid door middel van het zoeken om internet, het goed luisteren naar interviews en dergelijke. En dan kan mijn mening ineens anders zijn. En vaak genoeg heb ik dat daarna hier ook aangegeven als ik het fout had. Dat is anders dan sommigen alles maar continu negatief belichten en elk nieuwsbericht aangrijpen om de club of de mensen binnen de club af te zeiken. Ook al heeft dat nieuwsbericht er misschien niets mee te maken.

Dus wat is precies je bedoeling met deze opmerking?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 14 november 2017 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 november 2017 - 23:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

speel ik op de man dan ? en volgens mij staat er dat ik niet minder blij ben met een overwinning als jullie.. daarbij als er WEL iets moois tezien valt ik dit ook zeg.. dat het niet vaak is.. tjah.. ook geen reden voor aangezien er niet mooi gespeelt word.. het begin was nog beter dan nu.. zou andersom moeten zijn he
.. en ja vind zijn uitspraken raar en onzeker, even als zijn voorkomen.. en het TH.. mwah nooit zoveel overgezegt... alleen over bergkamp.. maar die vertrouw ik gewoon niet want er lopen nie zoveel mensen weg en bijna altijd is er een link naar hem.. maar dan nog.. ook al zoudrn er dingen gezegt zijn wat niet goed gingen bevestigen ze zelf dat er niet snel genoeg gehandeld is, maar hebben ze dit al niet el jaar gehad ? hadden ze toch allang van moeten leren ? en weet je AW.. ik vraag nie veel. het TH RVC de Trainer.. het boeit me geen fuck wie of wat er zit, zelfs het kampioenschap niet... en ook al is het de paus wat er zit ! als er maar gevoetbalt word zoals ajax behoord te voetballen.. all i ask
Dat voetbal wat jij graag wilt zien gebeurt al heel lang niet meer. Na het seizoen 1995-1996 is het Ajax-voetbal meer en meer verdwenen. Af en toe is er een seizoen dat er een aantal wedstrijden zijn die Ajax met mooi en gedegen voetbal wint. Ook vaak genoeg enkel Europees dat ze zich kunnen inspannen! En weet je waarom? Omdat dit de wedstrijden zijn waar scouts aanwezig zijn en spelers zich willen bewijzen. Ook vaak de wedstrijden waarop spelers worden benadeeld. Hoe slecht je vervolgens ook presteert in de competitie, die ene wedstrijd blijft veel scouts bij!

Dus wil je Ajax-voetbal zien dan heeft dat helemaal niets te maken met de structuur binnen de club. Het Nederlandse, maar ook Europese voetbal, laat dat niet meer toe. Er wordt ander soort voetbal gevraagd. Helaas, maar we moeten er ons bij neerleggen. Clubs trekken zich steeds meer en vaker terug. Dan kan je nog zo leuk aanvallend voetbal spelen, maar als je jezelf elke keer doodloopt dan heeft het voetbal ook geen zin. Dus zal je op zoek moeten naar andere speelstijlen om de tegenstander te lokken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 november 2017 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 november 2017 - 07:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 00:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb me vast weleens uit pure frustratie, direct tijdens of na een wedstrijd, negatief uitgelaten over zaken binnen Ajax. Echter niet stelselmatig en daarnaast ga ik meestal op zoek naar de waarheid door middel van het zoeken om internet, het goed luisteren naar interviews en dergelijke. En dan kan mijn mening ineens anders zijn. En vaak genoeg heb ik dat daarna hier ook aangegeven als ik het fout had. Dat is anders dan sommigen alles maar continu negatief belichten en elk nieuwsbericht aangrijpen om de club of de mensen binnen de club af te zeiken. Ook al heeft dat nieuwsbericht er misschien niets mee te maken.

Dus wat is precies je bedoeling met deze opmerking?
zit geen bedoeling achter... wou alleen aangeven dat ik niet negatief ben.. ja de laatste tijd en indd meer uit frustratie omdat ik vind dat keizer en spijkerman deboel kapot maken.. waarvan ik spijkerman nog meer kwalijk neem dan keizer.. aangezien ik het gevoel heb dat de spelersgroep vind dat hij schuldig is aan het vertrek van bosz (en nee maakt me niet dat hij weg is) of dit zo is weten we niet natuurlijk maar goed zoals je weet moet ik spijkerman vanaf dag 1 niet..;) hoop dan ook werkelijk dat als dit zo doorgaat keizer een stap terug doet. een goeie trainer (geen idee wie voor nu) naast hem en dat spijkerman opstapt.. en dan hoop ik voor volgend seizoen dat het TH dan wel daadkrachtig doorpakt.. en ja dit samen met mooi snel aanvallend voetbal met goed positie spel en..
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 14 november 2017 - 09:46   quote  deeplink  
Overigens lijken Riedewald en Klaassen het niet aan te kunnen. Bazoer en el Ghazi, tja geen idee en is bijvoorbeeld Kishna geeindigd bij Ado.

Ik zou op het moment ook niet iemand uit eigen opleiding kunnen opnoemen waarvan ik denk dat die het wel gaan redden in Europa.

Waar zou dat aan liggen? Is het niveauverschil met Europa gewoon levensgroot? Of is misschien onze opleiding helemaal niet zo goed als we zelf denken?

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is Daley Blind de laatste die is doorgebroken.

Tete doet het goed maar die vonden ze bij Ajax dan weer niet goed genoeg.

Ik vind dat toch wel zorgwekkend.
remco k
 remco k - dinsdag 14 november 2017 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 november 2017 - 18:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is onzin wat je nu zegt.. ook met slecht voetbal kan je winnen..
Een x wel. Niet 5 keer op rij met 3 goals of meer verschil.
remco k
 remco k - dinsdag 14 november 2017 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 09:46 schreef Jaccio het volgende:
Overigens lijken Riedewald en Klaassen het niet aan te kunnen. Bazoer en el Ghazi, tja geen idee en is bijvoorbeeld Kishna geeindigd bij Ado.

Ik zou op het moment ook niet iemand uit eigen opleiding kunnen opnoemen waarvan ik denk dat die het wel gaan redden in Europa.

Waar zou dat aan liggen? Is het niveauverschil met Europa gewoon levensgroot? Of is misschien onze opleiding helemaal niet zo goed als we zelf denken?

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is Daley Blind de laatste die is doorgebroken.

Tete doet het goed maar die vonden ze bij Ajax dan weer niet goed genoeg.

Ik vind dat toch wel zorgwekkend.
Klaassen heeft gewoon pech met de trainerswissel. Die maakt daar gewoon een statement mee richting zijn voorganger.

Verder wel eens hoor.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 november 2017 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 20:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Een x wel. Niet 5 keer op rij met 3 goals of meer verschil.
is goed kerel wat jij wil.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 november 2017 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 20:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Klaassen heeft gewoon pech met de trainerswissel. Die maakt daar gewoon een statement mee richting zijn voorganger.

Verder wel eens hoor.
klaassen heeft geen pech, ook onder koeman viel die door de mand en had geen vaste plek en was er forse kritiek op klaassen en was 1 van de grootste miskopen in engeland.. klaassen is gewoon geen top..
remco k
 remco k - woensdag 15 november 2017 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 23:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klaassen heeft geen pech, ook onder koeman viel die door de mand en had geen vaste plek en was er forse kritiek op klaassen en was 1 van de grootste miskopen in engeland.. klaassen is gewoon geen top..
Onder Koeman begon hij juist weer meer te spelen, werd er door Koeman ook aangegeven dat Klaassen fysiek stappen aan het zetten was om het spel daar aan te kunnen en dat ie dit seizoen zou gebruiken om hem te laten wennen en langzaam belangrijker te maken op het veld.

Doordat Koeman weg moest, is Klaassen mede geslachtofferd omdat hij ook uit Nederland komt en gezien zal worden als het lieverdje van Koeman..

Pas de laatste weken wordt hij daar dus ook als miskoop gezien omdat ie nu niet meer in de plannen voorkomt..

compleet ander verhaal
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 november 2017 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 10:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Onder Koeman begon hij juist weer meer te spelen, werd er door Koeman ook aangegeven dat Klaassen fysiek stappen aan het zetten was om het spel daar aan te kunnen en dat ie dit seizoen zou gebruiken om hem te laten wennen en langzaam belangrijker te maken op het veld.

Doordat Koeman weg moest, is Klaassen mede geslachtofferd omdat hij ook uit Nederland komt en gezien zal worden als het lieverdje van Koeman..

Pas de laatste weken wordt hij daar dus ook als miskoop gezien omdat ie nu niet meer in de plannen voorkomt..

compleet ander verhaal
ook onder koeman was er al kritiek.. dus geen ander verhaal gewoon een feit.. hij komt te kort zo simpel is het..

Koeman verdedigt teleurstellende Klaassen: 'Hij komt er wel'

Davy Klaassen is nog niet bepaald een succes bij Everton. Toch maakt manager Ronald Koeman zich weinig zorgen over de middenvelder, die onder vuur ligt in de Engelse media.
De verwachtingen waren hooggespannen toen Everton afgelopen zomer 27 miljoen euro overmaakte naar Ajax voor Klaassen. De Oranje-international heeft echter nog geen moment kunnen overtuigen in Engeland en vindt zichzelf regelmatig terug op de reservebank.
Tegen AFC Bournemouth werd Klaassen afgelopen weekend al na 55 minuten gewisseld, om vervolgens zijn vervanger Tom Davies te zien uitgroeien tot beste man aan Everton-zijde. De kritiek op Klaassen neemt dan ook toe, maar Koeman vindt dat overtrokken.
'Hij heeft tijd nodig, het gaat goed met hem', aldus de manager van The Toffees in The Telegraph. 'Hij is een intelligente voetballer. Ik denk wel dat hij fitter kan worden en dat hij fysiek sterker moet worden in de duels. Daar moet hij aan werken, maar dat is ook normaal. De Eredivisie is niet de Premier League. Je moet spelers de tijd geven.'
Klaassen krijgt de tijd bij Everton, maar zal wel moeten aanpoten. 'Spelers als Davy en ook Sandro Ramírez moeten rustig blijven en geduld opbrengen. Klaassen komt er echt wel, ik ben overtuigd van zijn kwaliteiten', besluit Koeman, die Klaassen dit seizoen pas twee keer een wedstrijd liet volmaken. Vijf van de zeven keer dat hij een basisplaats had, werd de middenvelder gewisseld.
Donderdag neemt Everton het in de Europa League op tegen Apollon Limassol. Klaassen wordt in die wedstrijd in de basis verwacht, maar de kans is groot dat hij een paar dagen later op de bank begint voor het Premier League-duel met Burnley.
remco k
 remco k - woensdag 15 november 2017 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 11:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ook onder koeman was er al kritiek.. dus geen ander verhaal gewoon een feit.. hij komt te kort zo simpel is het..

Koeman verdedigt teleurstellende Klaassen: 'Hij komt er wel'

Davy Klaassen is nog niet bepaald een succes bij Everton. Toch maakt manager Ronald Koeman zich weinig zorgen over de middenvelder, die onder vuur ligt in de Engelse media.
De verwachtingen waren hooggespannen toen Everton afgelopen zomer 27 miljoen euro overmaakte naar Ajax voor Klaassen. De Oranje-international heeft echter nog geen moment kunnen overtuigen in Engeland en vindt zichzelf regelmatig terug op de reservebank.
Tegen AFC Bournemouth werd Klaassen afgelopen weekend al na 55 minuten gewisseld, om vervolgens zijn vervanger Tom Davies te zien uitgroeien tot beste man aan Everton-zijde. De kritiek op Klaassen neemt dan ook toe, maar Koeman vindt dat overtrokken.
'Hij heeft tijd nodig, het gaat goed met hem', aldus de manager van The Toffees in The Telegraph. 'Hij is een intelligente voetballer. Ik denk wel dat hij fitter kan worden en dat hij fysiek sterker moet worden in de duels. Daar moet hij aan werken, maar dat is ook normaal. De Eredivisie is niet de Premier League. Je moet spelers de tijd geven.'
Klaassen krijgt de tijd bij Everton, maar zal wel moeten aanpoten. 'Spelers als Davy en ook Sandro Ramírez moeten rustig blijven en geduld opbrengen. Klaassen komt er echt wel, ik ben overtuigd van zijn kwaliteiten', besluit Koeman, die Klaassen dit seizoen pas twee keer een wedstrijd liet volmaken. Vijf van de zeven keer dat hij een basisplaats had, werd de middenvelder gewisseld.
Donderdag neemt Everton het in de Europa League op tegen Apollon Limassol. Klaassen wordt in die wedstrijd in de basis verwacht, maar de kans is groot dat hij een paar dagen later op de bank begint voor het Premier League-duel met Burnley.
Dus omdat ie het eerste half jaar niet veel speelt komt ie definitief te kort??

Kerel kijk jij uberhaubt ooit weleens voetbal??

Man man man ik heb werkelijk nog nooit iemand zo veel onzin horen uitkramen als jij man..
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 november 2017 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 12:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus omdat ie het eerste half jaar niet veel speelt komt ie definitief te kort??

Kerel kijk jij uberhaubt ooit weleens voetbal??

Man man man ik heb werkelijk nog nooit iemand zo veel onzin horen uitkramen als jij man..
aah dus omdat jij hem top vind moet ik hem top vinden ? een trainer die zelf aangeeft dat die nog tekort komt, alle fans die zeggen dat het een flop is.. en wat ik van hem heb gezien in engeland.. en dan kraam ik onzin uit whahaha.. ok remco je hebt gelijk kerel.. hou die gedachte vast.. en dan beweer jij dan anderen hun mening op willen dringen ? kijk is in de spiegel kerel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 november 2017 door nummer10 --
remco k
 remco k - woensdag 15 november 2017 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 14:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

aah dus omdat jij hem top vind moet ik hem top vinden ? een trainer die zelf aangeeft dat die nog tekort komt, alle fans die zeggen dat het een flop is.. en wat ik van hem heb gezien in engeland.. en dan kraam ik onzin uit whahaha.. ok remco je hebt gelijk kerel.. hou die gedachte vast.. en dan beweer jij dan anderen hun mening op willen dringen ? kijk is in de spiegel kerel
Kijk nou toch eens gewoon naar de feiten man, je was altijd al anti Klaassen trouwens..

Je weet net zo goed als ik dat Klaassen slachtoffer is van een nieuwe trainer, hij speelde namelijk wel onder Koeman, en niet onder de nieuwe trainer, gewoon een feit he..

Zelfde met Riedewald..

En wat zeg je verder nou toch allemaal?
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 november 2017 - 16:05   quote  deeplink  
riedewald werd al gewisseld door deboer.. klaassen werd al gewisseld door koeman.. beiden werden dus al gepasseerd door de trainers die ze erheen haalde.. kortom beiden waren al telicht voor engeland alleen koeman en deboer dachten toppers in huis tehalen omdat ze stand hielden in de ED maar kwamen er dus al snel achter dat ze nog telicht waren.. anti klaassen is een groot woord, heb enkel gezegt dat hij geen topper zou worden maar max middenmoot.. sommigen hier zagen een half god in hem en zou de absolute top wel halen..
AkaS
 AkaS - woensdag 15 november 2017 - 19:53   quote  deeplink  
Home
Net binnen
Wedstrijden
PRO
Koeman verdedigt teleurstellende Klaassen: 'Hij komt er wel'
27 sep 201709.08 uur37

Koeman verdedigt teleurstellende Klaassen: 'Hij komt er wel'
Davy Klaassen is nog niet bepaald een succes bij Everton. Toch maakt manager Ronald Koeman zich weinig zorgen over de middenvelder, die onder vuur ligt in de Engelse media.
De verwachtingen waren hooggespannen toen Everton afgelopen zomer 27 miljoen euro overmaakte naar Ajax voor Klaassen. De Oranje-international heeft echter nog geen moment kunnen overtuigen in Engeland en vindt zichzelf regelmatig terug op de reservebank.

Bron: VI

Overigens denk ik dat Klaassen er wel gaat komen. Kwestie van fysiek trainen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 15 november 2017 - 20:37   quote  deeplink  
Haha, fysieke tekortkomingen zijn juist niet het probleem...
remco k
 remco k - woensdag 15 november 2017 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 16:05 schreef nummer10 het volgende:
riedewald werd al gewisseld door deboer.. klaassen werd al gewisseld door koeman.. beiden werden dus al gepasseerd door de trainers die ze erheen haalde.. kortom beiden waren al telicht voor engeland alleen koeman en deboer dachten toppers in huis tehalen omdat ze stand hielden in de ED maar kwamen er dus al snel achter dat ze nog telicht waren.. anti klaassen is een groot woord, heb enkel gezegt dat hij geen topper zou worden maar max middenmoot.. sommigen hier zagen een half god in hem en zou de absolute top wel halen..
Sinds wanneer is gewisseld al compleet mislukt en te licht?
remco k
 remco k - woensdag 15 november 2017 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 20:37 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Haha, fysieke tekortkomingen zijn juist niet het probleem...
Juist wel omdat het door zijn fysiek zichzelf kon onderscheiden. En aangezien heel Engeland een stuk sterker is komt hij daarin nu te kort.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 15 november 2017 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 22:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist wel omdat het door zijn fysiek zichzelf kon onderscheiden. En aangezien heel Engeland een stuk sterker is komt hij daarin nu te kort.
Klaasen is sterk genoeg naar mijn mening. Niet het probleem waarom het bij hem niet uit de verf komt.

Spanje heeft ook hele sterke/harde spelers, juist de iniesta's en de messi's renderen daar gewoon top. Dus klaasen kan het makkelijk handelen op fysiek vlak...
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 november 2017 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 19:53 schreef AkaS het volgende:
Home
Net binnen
Wedstrijden
PRO
Koeman verdedigt teleurstellende Klaassen: 'Hij komt er wel'
27 sep 201709.08 uur37

Koeman verdedigt teleurstellende Klaassen: 'Hij komt er wel'
Davy Klaassen is nog niet bepaald een succes bij Everton. Toch maakt manager Ronald Koeman zich weinig zorgen over de middenvelder, die onder vuur ligt in de Engelse media.
De verwachtingen waren hooggespannen toen Everton afgelopen zomer 27 miljoen euro overmaakte naar Ajax voor Klaassen. De Oranje-international heeft echter nog geen moment kunnen overtuigen in Engeland en vindt zichzelf regelmatig terug op de reservebank.

Bron: VI

Overigens denk ik dat Klaassen er wel gaat komen. Kwestie van fysiek trainen.
komt ook voetbalvermogen l/techniek tekort om de top tehalen.. in nederland had hij dit al vond ik.. veel werklust en loopvermogen maar daar was ook alles meegezegt.. in nederland kan dit maar in het buitenland niet.. daar komt ook een stuk basis techniek bij kijken en die gaat niet veel meer groeien als dit.. duitsland/italiaanse middenmoot of een frankrijk maar niet veel meer dan dat.. de echte top gaat hij niet bereiken
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 november 2017 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 22:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Sinds wanneer is gewisseld al compleet mislukt en te licht?
mijn mening.. we zullen zien waar die eindigd..
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 november 2017 - 08:41   quote  deeplink  
Maar waar ligt dat dan aan? Aan onze opleiding?
Of overschatten die jongens zichzelf?
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 november 2017 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 08:41 schreef Jaccio het volgende:
Maar waar ligt dat dan aan? Aan onze opleiding?
Of overschatten die jongens zichzelf?
denk een combi.. 1 voordeel hiervan is dat spelers minder snel in de belangstelling staan, want het blijkt dat ook al ben je in de eredivisie top dat het niks zegt dat je het buitenland aan kan, en ja je hebt uitzonderingen kijk maar naar sanchez.. maar die had daarvoor al een goed toernooi gespeelt..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 november 2017 door nummer10 --
remco k
 remco k - donderdag 16 november 2017 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 22:41 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Klaasen is sterk genoeg naar mijn mening. Niet het probleem waarom het bij hem niet uit de verf komt.

Spanje heeft ook hele sterke/harde spelers, juist de iniesta's en de messi's renderen daar gewoon top. Dus klaasen kan het makkelijk handelen op fysiek vlak...
Die kleine mannen hebben echter een technische en tactische bagage die Klaassen niet heeft..
remco k
 remco k - donderdag 16 november 2017 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 23:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

komt ook voetbalvermogen l/techniek tekort om de top tehalen.. in nederland had hij dit al vond ik.. veel werklust en loopvermogen maar daar was ook alles meegezegt.. in nederland kan dit maar in het buitenland niet.. daar komt ook een stuk basis techniek bij kijken en die gaat niet veel meer groeien als dit.. duitsland/italiaanse middenmoot of een frankrijk maar niet veel meer dan dat.. de echte top gaat hij niet bereiken
De top is toch helemaal niet waar iemand het over heeft, hoe haal je dat er nu weer bij..
remco k
 remco k - donderdag 16 november 2017 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 08:41 schreef Jaccio het volgende:
Maar waar ligt dat dan aan? Aan onze opleiding?
Of overschatten die jongens zichzelf?
De clubs halen die spelers wel gewoon op basis wat ze van die speler vinden en blijkbaar is dat voldoende om te halen.

Maar goed, Blind ging als topper bij ons weg en is geslaagd, Alderweireld, Eriksen, Vertonghen volgende dezelfde weg en ook Milik doet het gewoon erg goed voor zijn blessures..

Ik kan me bij Ajax geen spelers bedenken de laatste jaren die als topper bij Ajax vertrokken, en daarna gefaald zijn..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 16 november 2017 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 10:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Die kleine mannen hebben echter een technische en tactische bagage die Klaassen niet heeft..
Daar zit wat in ja, maar toch denk ik dus dat niet het fysiek Klaassen zn grootste zorg is, maar dus zn techniek.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 16 november 2017 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 10:25 schreef remco k het volgende:

[..]

De clubs halen die spelers wel gewoon op basis wat ze van die speler vinden en blijkbaar is dat voldoende om te halen.

Maar goed, Blind ging als topper bij ons weg en is geslaagd, Alderweireld, Eriksen, Vertonghen volgende dezelfde weg en ook Milik doet het gewoon erg goed voor zijn blessures..

Ik kan me bij Ajax geen spelers bedenken de laatste jaren die als topper bij Ajax vertrokken, en daarna gefaald zijn..
Sanogo en Atuba :^)
remco k
 remco k - donderdag 16 november 2017 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 10:53 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Daar zit wat in ja, maar toch denk ik dus dat niet het fysiek Klaassen zn grootste zorg is, maar dus zn techniek.
Dat kan, we gaan het zien..

Met zijn mentaliteit zit het iig wel goed, en anders komt ie lekker bij ons ballen als de nieuwe mister Ajax tot zijn 34e..
remco k
 remco k - donderdag 16 november 2017 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 10:56 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Sanogo en Atuba :^)
Die waren toch al gefaald voordat we ze haalden? Whahah..
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 november 2017 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 10:25 schreef remco k het volgende:

[..]

De clubs halen die spelers wel gewoon op basis wat ze van die speler vinden en blijkbaar is dat voldoende om te halen.

Maar goed, Blind ging als topper bij ons weg en is geslaagd, Alderweireld, Eriksen, Vertonghen volgende dezelfde weg en ook Milik doet het gewoon erg goed voor zijn blessures..

Ik kan me bij Ajax geen spelers bedenken de laatste jaren die als topper bij Ajax vertrokken, en daarna gefaald zijn..
Zou het dan toch aan de opleiding liggen?
Aangezien (volgens mij 4 jaar geleden) Blind de laatste is die als topper vertrok?
Ik wil niet te voorbarig zijn over Klaassen, maar hij lijkt vooralsnog tekort te komen voor de top.

Brengen wij als Ajax zijnde dan niet te weinig toppers voort? De opleiding was toch juist ons paradepaardje..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 november 2017 door Jaccio --
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 november 2017 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 10:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

denk een combi.. 1 voordeel hiervan is dat spelers minder snel in de belangstelling staan, want het blijkt dat ook al ben je in de eredivisie top dat het niks zegt dat je het buitenland aan kan, en ja je hebt uitzonderingen kijk maar naar sanchez.. maar die had daarvoor al een goed toernooi gespeelt..
Het zal inderdaad een combinatie van beiden zijn.
Als deze tendens zo doorgaat, veranderen we noodgedwongen langzaam van opleidingsclub naar (de door ons zo gehekelde)koopclub, omdat de opleiding weinig meer voorstelt.
Leiden we minder goed op, dan staan inderdaad spelers minder snel in de belangstelling maar dalen de inkomsten dus ook.
Als we ons naam als opleidingsclub verliezen, wordt het in de toekomst dan ook minder aantrekkelijk voor spelers als Sanchez om naar Ajax te komen.

Het gat met Europa wordt dan, voor zover dat al niet het geval is, onoverbrugbaar.

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 november 2017 - 14:04   quote  deeplink  
“Voetbal blijft leidend. Ajax is groot geworden door de filosofie die we altijd hebben gehanteerd. Techniek en tactiek zijn altijd dominant in onze opleiding.”

"Natuurlijk vraagt het internationale voetbal fysiek sterke spelers, maar als we dat onderdeel dominant maken, raken we te ver verzeild van ons eigen dna. Juist onze manier van scouten en opleiden heeft geweldige voetballers voortgebracht”, stelt Ouaali die in juni 2016 werd aangesteld als hoofd jeugdopleiding van Ajax.


https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/776169/.html

En hier gaat het dus al deels mis. Niet mee willen gaan met de internationale methoden. Tijden zijn veranderd, maar men blijft hangen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 november 2017 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 10:53 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Daar zit wat in ja, maar toch denk ik dus dat niet het fysiek Klaassen zn grootste zorg is, maar dus zn techniek.
absoluut mee eens
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 november 2017 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 11:38 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Het zal inderdaad een combinatie van beiden zijn.
Als deze tendens zo doorgaat, veranderen we noodgedwongen langzaam van opleidingsclub naar (de door ons zo gehekelde)koopclub, omdat de opleiding weinig meer voorstelt.
Leiden we minder goed op, dan staan inderdaad spelers minder snel in de belangstelling maar dalen de inkomsten dus ook.
Als we ons naam als opleidingsclub verliezen, wordt het in de toekomst dan ook minder aantrekkelijk voor spelers als Sanchez om naar Ajax te komen.

Het gat met Europa wordt dan, voor zover dat al niet het geval is, onoverbrugbaar.

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
yep
remco k
 remco k - donderdag 16 november 2017 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 14:04 schreef Jaccio het volgende:
“Voetbal blijft leidend. Ajax is groot geworden door de filosofie die we altijd hebben gehanteerd. Techniek en tactiek zijn altijd dominant in onze opleiding.”

"Natuurlijk vraagt het internationale voetbal fysiek sterke spelers, maar als we dat onderdeel dominant maken, raken we te ver verzeild van ons eigen dna. Juist onze manier van scouten en opleiden heeft geweldige voetballers voortgebracht”, stelt Ouaali die in juni 2016 werd aangesteld als hoofd jeugdopleiding van Ajax.


https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/776169/.html

En hier gaat het dus al deels mis. Niet mee willen gaan met de internationale methoden. Tijden zijn veranderd, maar men blijft hangen.
Absoluut niet mee eens. Vroeger was Europa ook al veel fysieker dan Ajax en de Nederlandse spelers.

Als je maar mee gaat met de rest kan men zich ook niet onderscheiden.

Het zijn ook juist de technisch sterke ploegen die het Europese voetbal domineren de laatste tien jaar.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 november 2017 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 18:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Absoluut niet mee eens. Vroeger was Europa ook al veel fysieker dan Ajax en de Nederlandse spelers.

Als je maar mee gaat met de rest kan men zich ook niet onderscheiden.

Het zijn ook juist de technisch sterke ploegen die het Europese voetbal domineren de laatste tien jaar.
Technisch en fysiek. Wij zijn alleen maar technisch..
Bijvoorbeeld een Messi en Iniesta zijn fysiek ook gewoon sterker dan veel jongens die wij hebben lopen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 november 2017 door Jaccio --
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 november 2017 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 20:31 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Technisch en fysiek. Wij zijn alleen maar technisch..
en hier komen veel spelerd tekort... kijk maar naar klaassen.. komt beiden gewoon te kort in een zwaardere competitie.. en nee niet alleen klaassen heeft hier last van.. maar een technische speler kan de tekortkoming compenseren met techniek en snelheid..
remco k
 remco k - donderdag 16 november 2017 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 20:31 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Technisch en fysiek. Wij zijn alleen maar technisch..
Bijvoorbeeld een Messi en Iniesta zijn fysiek ook gewoon sterker dan veel jongens die wij hebben lopen
Ik zeg ook niet dat er niet fysiek getraind moet worden. Maar jij gaat tegen dat wat Ajax stelt in. En ik ben het met Ajax eens dat fysiek niet de boventoon moet voeren.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 17 november 2017 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 november 2017 - 22:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat er niet fysiek getraind moet worden. Maar jij gaat tegen dat wat Ajax stelt in. En ik ben het met Ajax eens dat fysiek niet de boventoon moet voeren.
De boventoon hoeft niet perse. Ik vind dat ze op alles moeten trainen, maar het fysieke wel flink omhoog mogen schroeven en misschien wel gelijkwaardig maken aan het technische.

Ik denk niet dat het verstandig is om op dit moment te blijven doen wat je altijd hebt gedaan. Het voetbal anno 2017 vraagt gewoon om completere spelers.

Maargoed, dat is slechts mijn mening.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 18 november 2017 - 10:48   quote  deeplink  
maar met de hulp die Marcel Keizer bij Ajax krijgt, vanuit zijn staf en vanuit het technisch hart en directie, moet hij de zaak zelf vlot kunnen trekken", vindt Van der Sar.

en juist dr staf schiet flink te kort in mijn ogen.. maar goed
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 18 november 2017 - 11:14   quote  deeplink  
Is of komt er overigens geen wedstrijdtopic voor deze speelronde?
p111
 p111 - zaterdag 18 november 2017 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 november 2017 - 09:18 schreef Jaccio het volgende:

[..]

De boventoon hoeft niet perse. Ik vind dat ze op alles moeten trainen, maar het fysieke wel flink omhoog mogen schroeven en misschien wel gelijkwaardig maken aan het technische.

Ik denk niet dat het verstandig is om op dit moment te blijven doen wat je altijd hebt gedaan. Het voetbal anno 2017 vraagt gewoon om completere spelers.

Maargoed, dat is slechts mijn mening.
Perfect Jaccio het moet een combinatie zijn.En klaasen komt gewoon techn/wat te kort waardoor hij het net niet red in Engeland.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 18 november 2017 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 november 2017 - 11:20 schreef p111 het volgende:

[..]

Perfect Jaccio het moet een combinatie zijn.En klaasen komt gewoon techn/wat te kort waardoor hij het net niet red in Engeland.
denk da hij beter voor een duitse comp kan gaan..
p111
 p111 - zaterdag 18 november 2017 - 13:43   quote  deeplink  
Denk ik ook is net wat minder
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 november 2017 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 augustus 2017 - 01:06 schreef AkaS het volgende:
Als ik toch bezig ben met mijn onvrede te uiten....

PSV O19 declasseert Ajax en wint Super Cup: 0-5

John Heitinga is hier de trainer... hahahahaha
terwijl ik dit typ moet ik echt lachen!!!!

Wie heeft dit in godsnaam bedacht. Op basis
van welke getoonde eigenschappen en tactische
kwaliteiten is deze Ajaxied tot trainer van dit
team gebombadeerd???

Nee er is iemand echt goed bezig bij Ajax...
En nog geen 3 maanden later winnen ze in Eindhoven met 2-3. Staan ze fier bovenaan met 6 punten meer dan hun rivaal feijenoord en zelfs 10 meer dan psv, de club waartegen ze in de supercup met 5-0 verloren en waarop jij gelijk je conclusies trok. Daarnaast staan ze goed te voetballen in Europa.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 november 2017 - 16:06   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 november 2017 door Ajax Warrior --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 18 november 2017 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 augustus 2017 - 01:06 schreef AkaS het volgende:
Als ik toch bezig ben met mijn onvrede te uiten....

PSV O19 declasseert Ajax en wint Super Cup: 0-5

John Heitinga is hier de trainer... hahahahaha
terwijl ik dit typ moet ik echt lachen!!!!

Wie heeft dit in godsnaam bedacht. Op basis
van welke getoonde eigenschappen en tactische
kwaliteiten is deze Ajaxied tot trainer van dit
team gebombadeerd???

Nee er is iemand echt goed bezig bij Ajax...
Waar ben je nu dan met je bakkes?
remco k
 remco k - zaterdag 18 november 2017 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 november 2017 - 16:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En nog geen 3 maanden later winnen ze in Eindhoven met 2-3. Staan ze fier bovenaan met 6 punten meer dan hun rivaal feijenoord en zelfs 10 meer dan psv, de club waartegen ze in de supercup met 5-0 verloren en waarop jij gelijk je conclusies trok. Daarnaast staan ze goed te voetballen in Europa.
Tsja. Goede dingen mogen niet benoemt worden.
AkaS
 AkaS - zondag 19 november 2017 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 november 2017 - 20:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Tsja. Goede dingen mogen niet benoemt worden.
Tja zeker wel..En misschien was ik in dit geval wel te voorbarig. Een
onterechte optelsom... Heitinga heeft bij mij nooit de indruk gewekt
een tacticus te zijn. Maar ik zie hem graag winnen en een toptrainer
worden. Zou heel mooi zijn. Vooralsnog zie ik dat niet gebeuren. Kan
het uiteraard niet met feiten onderbouwen.

Maar vooralsnog boekt hij
goede resultaten en zat ik fout.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 november 2017 door AkaS --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5114
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Keizer marionet van incompetente directie of toptrainer in de dop?









0.0242490