BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - maandag 23 juli 2018 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2018 - 16:38 schreef Eide het volgende:
Absoluut, maar vooral ook een trainer die nog geen moment een overtuigend team heeft weten neer te zetten. Als je met De Ligt, Tagliafico, Ziyech, Neres en KJH al niet kan overtuigen...
Hij staat op de rand van de afgrond hopelijk voor hem en voor Ajax valt hij niet te pletter.
p111
 p111 - maandag 23 juli 2018 - 20:00   quote  deeplink  
Waarom ik probeer het nog een beetje positief te houden,je ziet de zenuwen en de frustatie van het forum afdruipen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 23 juli 2018 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2018 - 19:58 schreef p111 het volgende:

[..]

Hij staat op de rand van de afgrond hopelijk voor hem en voor Ajax valt hij niet te pletter.
Juist voor Ajax wel. Zullen die incompetente bestuurders echter wel weer tegenhouden, aangezien die hun lot aan hem hebben verbonden!
Eide
 Eide - maandag 23 juli 2018 - 21:53   quote  deeplink  
'Als zij bij Ajax blijven, kan Femke Halsema het Museumplein vast reserveren'

Het seizoen 2017/2018 was voor DuBlanqeBogarde een seizoen om snel te vergeten. Over het komende seizoen is de Twitter-beroemdheid een stuk positiever.

DuBlanqeBogarde is een fanatieke Twitteraar en voetbalcommentator die onder meer de 'Twitterfenomeen' genoemd wordt. Hij is Ajax-fan, heeft op het sociale medium ruim 40.000 volgers en heeft samen met schrijver Özcan Akyol zelfs een voetbalboek geschreven. Hij blikt voor Het Parool vooruit op het komende seizoen.

De miljoenentransfer van Dusan Tadic naar Ajax is iets waar hij blij mee is. "Ik ging nog een tijdje uit van een een-tweetje tussen De Telegraaf en Marc Overmars (foto), zodat Overmars kon laten zien dat 'we het wel geprobeerd hebben'", zegt hij tegen Het Parool. "Dat Tadic daadwerkelijk van Ajax is, is een duidelijk signaal: eindelijk gebeurt er waar mensen al jarenlang op zitten te wachten. Je haalt, als ik het voorzichtig inschat, minstens 10 goals en 10 assists binnen."

DuBlanqeBogarde krijgt de transfergeruchten rond Frenkie de Jong mee. Hij wordt nadrukkelijk gelinkt aan FC Barcelona. "Als zij serieus worden kun je hem dat niet ontzeggen. Ziyech is er ook nog steeds. Arno Vermeulen van de NOS zei dat hij overbodig is geworden; Arno is zelf overbodig. Ik snap niet hoe je zo negatief over hem kunt zijn als je hem hebt zien voetballen."

"Je hebt toch ogen? Ajax heeft wel geluk dat hij een matig WK speelde. AS Roma zag ook dat hij maar één keer op goal geschoten heeft, die zijn afgehaakt, denk ik. Als hij net als De Ligt en Frenkie de Jong zou blijven, kan Femke Halsema het Museumplein vast reserveren."

Bron
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 juli 2018 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2018 - 19:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik doel hiermee enkel op ten Hag waar ik nog over twijfel.
Klopt ik ook..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 juli 2018 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2018 - 18:01 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Als we nu weer geen kampioen worden, moet naar mijn idee de hele club op de schop. Je hebt het meeste geld, ook op het veld, de grootste talenten en een NAAM hoog te houden en ook nog eens een trainer die tactisch heel erg sterk is (zegt men) Het MOET nu gebeuren. Geen excuses!

Wij worden kampioen!!
Zo is dat
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 juli 2018 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2018 - 20:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Juist voor Ajax wel. Zullen die incompetente bestuurders echter wel weer tegenhouden, aangezien die hun lot aan hem hebben verbonden!
Wat is er gebeurt? Waar ik het wat positiever in zie. Is het bij jouw de andere kant opgeslagen. En als ik positief wordt dan moeten we wel kampioen gaan worden..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 23 juli 2018 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2018 - 22:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat is er gebeurt? Waar ik het wat positiever in zie. Is het bij jouw de andere kant opgeslagen. En als ik positief wordt dan moeten we wel kampioen gaan worden..
Ik wil je dat wel via pb vertellen, maar ga dat niet nogmaals hier doen. Je mag me altijd pb sturen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 juli 2018 - 07:47   quote  deeplink  
vreemde is wel, niemand heeft vertrouwen in tenhag, ik ook niet... en toch niks anders dan lovende woorden over hem bij oud spelers onder hem etc... wellicht heeft het meer tijd nodig en dat spelers moeten wennen aan zijn aanpak... heb geen idee we zullen zien...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 juli 2018 - 07:48   quote  deeplink  
dubbel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 juli 2018 door nummer10 --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 juli 2018 - 08:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 07:47 schreef nummer10 het volgende:
vreemde is wel, niemand heeft vertrouwen in tenhag, ik ook niet... en toch niks anders dan lovende woorden over hem bij oud spelers onder hem etc... wellicht heeft het meer tijd nodig en dat spelers moeten wennen aan zijn aanpak... heb geen idee we zullen zien...
En ik denk dat dat juist wel de sleutel kan zijn voor succes. Bijna bij elke trainer de laatste jaren kwamen er wel spelers in opstand.
AkaS
 AkaS - dinsdag 24 juli 2018 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 08:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En ik denk dat dat juist wel de sleutel kan zijn voor succes. Bijna bij elke trainer de laatste jaren kwamen er wel spelers in opstand.
misschien zijn die spelers van een ander niveau.
Andere clubs. andere uitgangspunten, etc.

En misschien heeft hij een valse start gemaakt...

In ieder geval heeft hij dan die valse start nu nieuw leven in geblazen.
remco k
 remco k - dinsdag 24 juli 2018 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 08:09 schreef AkaS het volgende:

[..]

misschien zijn die spelers van een ander niveau.
Andere clubs. andere uitgangspunten, etc.

En misschien heeft hij een valse start gemaakt...

In ieder geval heeft hij dan die valse start nu nieuw leven in geblazen.
Inderdaad. Of we het nu leuk vinden of niet. Hij heeft een nieuwe kans gekregen.
Eide
 Eide - dinsdag 24 juli 2018 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 08:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En ik denk dat dat juist wel de sleutel kan zijn voor succes. Bijna bij elke trainer de laatste jaren kwamen er wel spelers in opstand.
Waarbij je je rustig mag afvragen in hoeverre dat aan de trainers ligt. Daar zaten ook echt veel jongens bij die ondermaats presteerden en sindsdien ook geen potten hebben weten te breken.

Voot wat betreft Ten Hag: ik geloof best dat anderen lyrisch zijn over hem. Hij heeft ook goed werk verricht bij andere clubs. Bij Ajax gaat het echter niet om een 5e of 6e plek na 34 wedstrijden. Het gaat om prijzen en dat nog met goed voetbal doen ook. Ten Hag heeft nog geen moment weten te overtuigen wat dat betreft.
remco k
 remco k - dinsdag 24 juli 2018 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 08:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Waarbij je je rustig mag afvragen in hoeverre dat aan de trainers ligt. Daar zaten ook echt veel jongens bij die ondermaats presteerden en sindsdien ook geen potten hebben weten te breken.

Voot wat betreft Ten Hag: ik geloof best dat anderen lyrisch zijn over hem. Hij heeft ook goed werk verricht bij andere clubs. Bij Ajax gaat het echter niet om een 5e of 6e plek na 34 wedstrijden. Het gaat om prijzen en dat nog met goed voetbal doen ook. Ten Hag heeft nog geen moment weten te overtuigen wat dat betreft.
Dit dus. Erg benieuwd of hij morgen de boel de goede kant op kan laten bewegen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 24 juli 2018 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 07:47 schreef nummer10 het volgende:
vreemde is wel, niemand heeft vertrouwen in tenhag, ik ook niet... en toch niks anders dan lovende woorden over hem bij oud spelers onder hem etc... wellicht heeft het meer tijd nodig en dat spelers moeten wennen aan zijn aanpak... heb geen idee we zullen zien...
Nee idd, iedereen heeft zijn twijfels in die man en volgens mij de spelers ook
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 juli 2018 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 10:01 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nee idd, iedereen heeft zijn twijfels in die man en volgens mij de spelers ook
en dat laatste vraag ik mij op dit moment af... zolang de koppies 1 kant op staan moet het goed komen..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 24 juli 2018 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 10:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en dat laatste vraag ik mij op dit moment af... zolang de koppies 1 kant op staan moet het goed komen..
Vorig jaar waren bepaalde spelers niet blij met het type spel dat hij wilde spelen tegen bepaalde clubs en dat ontaarde toch echt in een paar clashes. Utrecht, Heerenveen, PSV
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 juli 2018 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 08:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Waarbij je je rustig mag afvragen in hoeverre dat aan de trainers ligt. Daar zaten ook echt veel jongens bij die ondermaats presteerden en sindsdien ook geen potten hebben weten te breken.

Voot wat betreft Ten Hag: ik geloof best dat anderen lyrisch zijn over hem. Hij heeft ook goed werk verricht bij andere clubs. Bij Ajax gaat het echter niet om een 5e of 6e plek na 34 wedstrijden. Het gaat om prijzen en dat nog met goed voetbal doen ook. Ten Hag heeft nog geen moment weten te overtuigen wat dat betreft.
Dat leg ik ook juist niet bij de trainers. Moeilijke groepen gehad ook. Nooit echt een team gezien..
Eide
 Eide - dinsdag 24 juli 2018 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 13:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat leg ik ook juist niet bij de trainers. Moeilijke groepen gehad ook. Nooit echt een team gezien..
Weet ik, maar velen doen dat wel. Rond FdB zweeft nog steeds het verwijt dat hij niet met Marokkanen/lastige jongens/etc kon werken. Sindsdien echter ook talloze akkefietjes gezien. Neem Younes maar bijvoorbeeld. Mentaliteit, werklust en prestatievermogen komt altijd uit het individu. De trainer bestaat slechts om uit die individuen een team te smeden.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 juli 2018 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 14:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Weet ik, maar velen doen dat wel. Rond FdB zweeft nog steeds het verwijt dat hij niet met Marokkanen/lastige jongens/etc kon werken. Sindsdien echter ook talloze akkefietjes gezien. Neem Younes maar bijvoorbeeld. Mentaliteit, werklust en prestatievermogen komt altijd uit het individu. De trainer bestaat slechts om uit die individuen een team te smeden.
Daarom wordt het ook belangrijk dat het een team wordt. Jongens als Blind, Tadic, Huntelaar zijn wel mannen die talenten op hun plek kunnen zetten. Bij Ziyech Schöne Veltman heb ik dat gevoel niet. We zullen het gaan zien..
p111
 p111 - dinsdag 24 juli 2018 - 18:13   quote  deeplink  
Waar ik ook bang voor ben dat hij toch weer gaat beginnen met Schone,dan wordt ik gek.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 juli 2018 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 18:13 schreef p111 het volgende:
Waar ik ook bang voor ben dat hij toch weer gaat beginnen met Schone,dan wordt ik gek.
Ik ook prima om in te vallen maar eigenlijk al een seizoen over de top..
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 25 juli 2018 - 13:05   quote  deeplink  
Geef mijn zijn rake vrije trappen maar, denk dat deze tegenstander prima is voor Schone. Ik verwacht dat Sturm de bus parkeert, dus veel kansen gaan we niet krijgen, wel veel counters
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 juli 2018 - 07:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 18:13 schreef p111 het volgende:
Waar ik ook bang voor ben dat hij toch weer gaat beginnen met Schone,dan wordt ik gek.
En dan mist ie nog een penalty ook..
Eide
 Eide - donderdag 26 juli 2018 - 08:02   quote  deeplink  
Frenkie de Jong blijft echter wel basisspeler en Blind wordt dat normaal gesproken ook. Ik denk dat De Jong uiteindelijk doorschuift naar CVM. Waar ik benieuwd naar ben zijn Labyad en Eiting. Beide lijken mij reserve te worden. Vooral Eiting is echt goed genoeg voor de basis.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 26 juli 2018 - 08:39   quote  deeplink  
Als het goed is, gaat Ajax genoeg wedstrijden spelen. En er zijn een aantal die een drukke zomer hebben gehad.

Dus heb je een breed aantal spelers nodig, die goed genoeg zijn voor de basis
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 26 juli 2018 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 07:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En dan mist ie nog een penalty ook..
En dan worden zijn positieve dingen maar vergeten?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 26 juli 2018 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 08:02 schreef Eide het volgende:
Frenkie de Jong blijft echter wel basisspeler en Blind wordt dat normaal gesproken ook. Ik denk dat De Jong uiteindelijk doorschuift naar CVM. Waar ik benieuwd naar ben zijn Labyad en Eiting. Beide lijken mij reserve te worden. Vooral Eiting is echt goed genoeg voor de basis.
Tja, Labyad zie ik niet zomaar hier tussen komen als Zyech er ook nog is. Er zullen wel wat spelers ontevreden gaan worden of ongeduldig. DIt is volgens mij het grootste gevaar
Eide
 Eide - donderdag 26 juli 2018 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 09:17 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja, Labyad zie ik niet zomaar hier tussen komen als Zyech er ook nog is. Er zullen wel wat spelers ontevreden gaan worden of ongeduldig. DIt is volgens mij het grootste gevaar
Mwah, ik vind een diepe selectie gewoon goed. Dan kan Ten Hag rouleren. Als je de intentie hebt op 3 fronten te strijden is die diepte noodzakelijk. Labyad gaat ook echt wel minuten maken, maar als Ziyech blijft zullen dat minuten als invaller blijven denk ik.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 26 juli 2018 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 09:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Mwah, ik vind een diepe selectie gewoon goed. Dan kan Ten Hag rouleren. Als je de intentie hebt op 3 fronten te strijden is die diepte noodzakelijk. Labyad gaat ook echt wel minuten maken, maar als Ziyech blijft zullen dat minuten als invaller blijven denk ik.
Ik vind dat ook geen probleem, maar dan moet je niet zoals Bosz omgaan met je selectie. Ik hoop dat Ten Hag idd veel gaat rouleren, zodat iedereen zijn minuten maakt en belangrijk voelt
Eide
 Eide - donderdag 26 juli 2018 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 09:27 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vind dat ook geen probleem, maar dan moet je niet zoals Bosz omgaan met je selectie. Ik hoop dat Ten Hag idd veel gaat rouleren, zodat iedereen zijn minuten maakt en belangrijk voelt
Sowieso zijn Eiting, Dolberg, Schöne en Labyad allemaal potentiële basisspelers.
remco k
 remco k - donderdag 26 juli 2018 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 09:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En dan worden zijn positieve dingen maar vergeten?
Ik vond hem gister erg goed spelen
AkaS
 AkaS - donderdag 26 juli 2018 - 12:06   quote  deeplink  
Misschien wil Ziyech na gisteren het seizoen wel afmaken. Ik bedoel bij Ajax is hij verzekert van een basisplaats en hij kon het duidelijk vinden met Tadic.

Aan de andere kant... En zo reëel moeten we wel zijn, was Sturmgraz echt hopenloos passief.

Het deed me denken aan Ajax - psv van afgelopen seizoen.

De return psv - Ajax was een compleet ander verhaal met een volledig ander spelconcept en instelling en toen waren we redelijk kansloos!

Wanneer Ajax ook in Oostenrijk domineert dan zou dit weleens een voorteken kunnen zijn van een echt sterk Ajax.

En bovendien moet ik dan zo eerlijk zijn om in te zien dat ik volledig fout zat en dus te negatief ben geweest...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 26 juli 2018 - 12:30   quote  deeplink  
Mocht Ajax ook dominant spelen in Oostenrijk dan betekend dat nog steeds niet heel veel.
Immers zoals hier al is gezegd, is dat de selectie voor een deel verkocht is.
En de coach te veel bewondering heeft voor Ajax, gezien de aankopen.

Ze hadden veel moeite om tadic te bedwingen, het is dat Klaas niet scherp was anders had tadic er zo 3 assist al op zijn naam staan.

Ik denk echt dat Graz een stuk minder is dan bijvoorbeeld Luik
Eide
 Eide - donderdag 26 juli 2018 - 12:38   quote  deeplink  
Dat de return een heel ander verhaal wordt lijkt mij duidelijk. Graz zal moeten en zal voor eigen publiek niet 90 minuten lang in het rondotje van Ajax willen rennen. Ik verwacht ze in Oostenrijk in een 3-5-2 formatie waarbij ze verdedigend nog steeds 5 verdedigers en 2 controleurs zullen hebben. De vergelijking met Luik vind ik moeilijk. De Belgische competitie is toch wel iets zwakker dan de Eredivisie vind ik. Ik heb de Nederlandse top 4 of 5 echt hoger zitten dan vrijwel alles in België, de Belgische kampioen misschien daargelaten. Die kunnen misschien mee in dat rijtje.

KJH gister trouwens echt alle kansen op een hattrick. Vanochtend nog even de samenvatting gekeken maar poeh. Echt heel veel grote kansen.
Loetje
 Loetje - donderdag 26 juli 2018 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 12:06 schreef AkaS het volgende:
Misschien wil Ziyech na gisteren het seizoen wel afmaken. Ik bedoel bij Ajax is hij verzekert van een basisplaats en hij kon het duidelijk vinden met Tadic.

Aan de andere kant... En zo reëel moeten we wel zijn, was Sturmgraz echt hopenloos passief.

Het deed me denken aan Ajax - psv van afgelopen seizoen.

De return psv - Ajax was een compleet ander verhaal met een volledig ander spelconcept en instelling en toen waren we redelijk kansloos!

Wanneer Ajax ook in Oostenrijk domineert dan zou dit weleens een voorteken kunnen zijn van een echt sterk Ajax.

En bovendien moet ik dan zo eerlijk zijn om in te zien dat ik volledig fout zat en dus te negatief ben geweest...
Omtrent Ziyech, 2 seizoenen steeds gaandeweg op gang gekomen en hij wilde weg. Nu stond het publiek er gisteren ook eens goed achter en had het idee dat hij en Tadic elkaar blind konden vinden. Wellicht dat het wat plezier terug brengt?! Dan weet je het maar nooit.
Loetje
 Loetje - donderdag 26 juli 2018 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 12:38 schreef Eide het volgende:
Dat de return een heel ander verhaal wordt lijkt mij duidelijk. Graz zal moeten en zal voor eigen publiek niet 90 minuten lang in het rondotje van Ajax willen rennen. Ik verwacht ze in Oostenrijk in een 3-5-2 formatie waarbij ze verdedigend nog steeds 5 verdedigers en 2 controleurs zullen hebben. De vergelijking met Luik vind ik moeilijk. De Belgische competitie is toch wel iets zwakker dan de Eredivisie vind ik. Ik heb de Nederlandse top 4 of 5 echt hoger zitten dan vrijwel alles in België, de Belgische kampioen misschien daargelaten. Die kunnen misschien mee in dat rijtje.

KJH gister trouwens echt alle kansen op een hattrick. Vanochtend nog even de samenvatting gekeken maar poeh. Echt heel veel grote kansen.
KJH vond ik begin vorig seizoen heel zwak in het positie kiezen en dat werd gaandeweg wel beter. Maar de kansen die hij mist he, ongelooflijk. Gaat eigenlijk door met waar die mee bezig was. Als die 20% effectiever zou zijn, was die vorig jaar topscorer geweest en had die gisteren ons al door deze ronde heengeschoten. Kan me namelijk niet voorstellen dat volgende week weer zo simpel zal worden.
remco k
 remco k - donderdag 26 juli 2018 - 14:38   quote  deeplink  
Ajax moet er volgende week 1 maken, dan moeten ze er daar al 4 maken en dat gaat gewoon niet gebeuren..
Eide
 Eide - donderdag 26 juli 2018 - 14:45   quote  deeplink  
Mij staat die thriller tegen Schalke anders ook nog vers op het netvlies. En Lyon trouwens ook. Wel beide even een ander kaliber maar toch.
Pietje
 Pietje - donderdag 26 juli 2018 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 14:45 schreef Eide het volgende:
Mij staat die thriller tegen Schalke anders ook nog vers op het netvlies. En Lyon trouwens ook. Wel beide even een ander kaliber maar toch.
Hier nog een. Maar ik denk dat dit uiterst gedreven Ajax bij machte moet zijn om in Oostenrijk te scoren.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 26 juli 2018 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 12:06 schreef AkaS het volgende:
Misschien wil Ziyech na gisteren het seizoen wel afmaken. Ik bedoel bij Ajax is hij verzekert van een basisplaats en hij kon het duidelijk vinden met Tadic.

Aan de andere kant... En zo reëel moeten we wel zijn, was Sturmgraz echt hopenloos passief.

Het deed me denken aan Ajax - psv van afgelopen seizoen.

De return psv - Ajax was een compleet ander verhaal met een volledig ander spelconcept en instelling en toen waren we redelijk kansloos!

Wanneer Ajax ook in Oostenrijk domineert dan zou dit weleens een voorteken kunnen zijn van een echt sterk Ajax.

En bovendien moet ik dan zo eerlijk zijn om in te zien dat ik volledig fout zat en dus te negatief ben geweest...
Negativisme hebben we ook nodig om realistisch te blijven.

Ik denk dat dit goed is voor de groep en iedereen met een Ajax hart. HElaas maar 2-0! Het hadden er meer moeten worden, maar met hun manier van voetballen, ben ik heel blij met het resultaat. Zeker als je bedenkt dat deze groep pas 2 dagen echt samen heeft getraind.

Maar veel wat ik heb gezien, kon ik wel bekoren. Als Ten Hag Ajax op deze manier laat spelen, kan het wel een leuk seizoen worden
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 26 juli 2018 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 12:38 schreef Eide het volgende:
Dat de return een heel ander verhaal wordt lijkt mij duidelijk. Graz zal moeten en zal voor eigen publiek niet 90 minuten lang in het rondotje van Ajax willen rennen. Ik verwacht ze in Oostenrijk in een 3-5-2 formatie waarbij ze verdedigend nog steeds 5 verdedigers en 2 controleurs zullen hebben. De vergelijking met Luik vind ik moeilijk. De Belgische competitie is toch wel iets zwakker dan de Eredivisie vind ik. Ik heb de Nederlandse top 4 of 5 echt hoger zitten dan vrijwel alles in België, de Belgische kampioen misschien daargelaten. Die kunnen misschien mee in dat rijtje.

KJH gister trouwens echt alle kansen op een hattrick. Vanochtend nog even de samenvatting gekeken maar poeh. Echt heel veel grote kansen.
JA de samenvattng ziet er nog indrukwekkender uit en een onterecht afgekeurd doelpunt van Ajax zijn velen alweer vergeten
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 26 juli 2018 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 13:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

KJH vond ik begin vorig seizoen heel zwak in het positie kiezen en dat werd gaandeweg wel beter. Maar de kansen die hij mist he, ongelooflijk. Gaat eigenlijk door met waar die mee bezig was. Als die 20% effectiever zou zijn, was die vorig jaar topscorer geweest en had die gisteren ons al door deze ronde heengeschoten. Kan me namelijk niet voorstellen dat volgende week weer zo simpel zal worden.
Het is ook even wennen voor hem, hij krijgt ineens weer voorzetten, dat kreeg hij vorig jaar niet met KLuivert en Neres.
Pietje
 Pietje - donderdag 26 juli 2018 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 15:21 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het is ook even wennen voor hem, hij krijgt ineens weer voorzetten, dat kreeg hij vorig jaar niet met KLuivert en Neres.
En daarnaast, het is nog vroeg in het seizoen. Er zal door hem intensief worden getraind op "afronden" en bovendien maakt het in mijn ogen ook nog wel uit of je 24 bent of (bijna) 35...
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 26 juli 2018 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 15:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

En daarnaast, het is nog vroeg in het seizoen. Er zal door hem intensief worden getraind op "afronden" en bovendien maakt het in mijn ogen ook nog wel uit of je 24 bent of (bijna) 35...
Ja dat zeker, hoop toch ook dat Dolberg er snel weer aankomt...
Loetje
 Loetje - donderdag 26 juli 2018 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 15:21 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het is ook even wennen voor hem, hij krijgt ineens weer voorzetten, dat kreeg hij vorig jaar niet met KLuivert en Neres.
Van Neres wel hoor. Maar voorzet of niet, KJH kreeg vorig jaar toch iedere pot gigantisch veel kansen hoor.
remco k
 remco k - donderdag 26 juli 2018 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 15:21 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het is ook even wennen voor hem, hij krijgt ineens weer voorzetten, dat kreeg hij vorig jaar niet met KLuivert en Neres.
Volgens mij vorig jaar kansen zat gehad vanaf Kluivert Neres en Ziyech. Het is gewoon een beetje op bij Klaas.
Loetje
 Loetje - donderdag 26 juli 2018 - 18:51   quote  deeplink  
Ik vond wel dat Kluivert veel te weinig voor de assist ging. Maar van Neres (vleugel) en Ziyech vanaf het middenveld, hebben hem meer dan genoeg kansen gegeven.
AkaS
 AkaS - donderdag 26 juli 2018 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 juli 2018 - 15:20 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

JA de samenvattng ziet er nog indrukwekkender uit en een onterecht afgekeurd doelpunt van Ajax zijn velen alweer vergeten
Niet vergeten, maar niet besproken. Net als de penalty die we tegen hadden kunnen krijgen...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0147299