BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 augustus 2021 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 augustus 2021 - 21:45 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Teveel en te duur ja Haller maar had ook te maken met zijn profiel en halverwege het seizoen.
Heeft toch zijn aandeel in het kampioenschap ook wel gehad.

De markt is ook veel duurder geworden en dan kan Ajax ook gewoon daarin mee.
Berghuis 5,5 en Pasveer gratis zijn ook gewoon verantwoord.
10/15 voor jongens als Neres die na een goed seizoen ook 30 waard zijn vind ik ook prima.
Ook zonder Haller had je die goals gehad.. ik zie nog geen meerwaarde in Haller, voetballend gewoon nog slecht.. pik af en toe een doelpuntje mee maar laat het team absoluut niet beter voetballen in mijn ogen
remco k
 remco k - zaterdag 07 augustus 2021 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 augustus 2021 - 22:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Beide niet echt een kans gehad. Nu doet Mallagan het best aardig en Marin ook niet veel op verloren.

Jeugd die goed is moet in kunnen stromen en als je dan koopt moet het nuttig zijn of beter dan wat je hebt. Dat lukt niet altijd. Vind wel dat ze het de laatste jaren stuk beter doen. Duurdere transfers zijn ook echt wel meerwaardes. Balans oud jong ook goed.
Zijn gewoon pittige miskopen voor hoge bedragen. Het gaat er niet om dat ze verkocht worden. Het gaat om het verkeerd aankopen van die spelers die gewoon niet passen en jeugd in de weg lopen.
remco k
 remco k - zaterdag 07 augustus 2021 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 augustus 2021 - 23:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ook zonder Haller had je die goals gehad.. ik zie nog geen meerwaarde in Haller, voetballend gewoon nog slecht.. pik af en toe een doelpuntje mee maar laat het team absoluut niet beter voetballen in mijn ogen
Absolute onzin. Qua rendement zit hij dicht op Tadic en dat is zover geen enkele andere speler gelukt. Dus dat je die goals sowieso zou hebben gehad is gewoon niet te onderbouwen en daardoor onzin.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 augustus 2021 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 10:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Absolute onzin. Qua rendement zit hij dicht op Tadic en dat is zover geen enkele andere speler gelukt. Dus dat je die goals sowieso zou hebben gehad is gewoon niet te onderbouwen en daardoor onzin.
Cijfers, precies.. maar die hadden een brobbey, traore, Huntelaar ook kunnen weerleggen en had je voetballend meer aan als team.. hoop echt dat die mijn ongelijk kan bewijzen, maar de voorbereiding is niet bepaald veel belovend (sowieso qua zijn spel niet)
remco k
 remco k - zaterdag 07 augustus 2021 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 11:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Cijfers, precies.. maar die hadden een brobbey, traore, Huntelaar ook kunnen weerleggen en had je voetballend meer aan als team.. hoop echt dat die mijn ongelijk kan bewijzen, maar de voorbereiding is niet bepaald veel belovend (sowieso qua zijn spel niet)
Die hebben er gelopen en niet hetzelfde rendement gehad.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 augustus 2021 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 12:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Die hebben er gelopen en niet hetzelfde rendement gehad.
Ook niet zoveel minuten als je het mij vraagt.. maar geeft niet, hij staat er nu eenmaal en we gaan het dit seizoen zien..
AkaS
 AkaS - zaterdag 07 augustus 2021 - 13:02   quote  deeplink  
Statistieken zijn verneukeratief. Op basis van statistieken was Veltman geweldig maar in werkelijkheid was hij niet aan de straatstenen te slijten. En als hij zo goed als zijn statistieken was, had dit wel anders geweest.

Haller doet voorlopig pijn aan mijn ogen is zou voor mij een pinchhitter van niet meer dan 6 a 7 mln mogen zijn.

Ten Hag moet echt wegblijven van de scouting. Alles uit zijn netwerk is Ajaxonwaardig en regelrechte miskopen!
Eide
 Eide - zaterdag 07 augustus 2021 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 augustus 2021 - 22:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar staan ook jongens als Magalan en Marin tegenover hè.

Ajax heeft een geweldige transferbalans en op het beleid heb ik amper iets aan te merken.

Maar nogmaals, wel op een hoop supporters die willen dat er maar gekocht en gekocht wordt.
Eens, hoewel er de laatste jaren eigenlijk op slechts één plek is gekocht waar een talent is weggedrukt. Dat was de spitspositie met Brobbey. Verder zijn de aankopen geweest op posities waar Ajax zelf echt niet voldoende kwaliteit had lopen. Dat geldt zelfs voor Botman waar ik van ben overtuigd dat hij het bij Ajax niet had gered.
Eide
 Eide - zaterdag 07 augustus 2021 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 13:02 schreef AkaS het volgende:
Statistieken zijn verneukeratief.
Om een bekend gezegde te gebruiken: Er zijn kleineleugens, grote leugens en er zijn statistieken. Statistiek is belangrijk in context.

quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 13:02 schreef AkaS het volgende:
Op basis van statistieken was Veltman geweldig maar in werkelijkheid was hij niet aan de straatstenen te slijten. En als hij zo goed als zijn statistieken was, had dit wel anders geweest.
Verkeerde voorbeeld. Veltman had vooral de opinie tegen. Hij is in Engeland een goed gewaarde basisspeler wat gewoon heel veel zegt over de kwaliteiten van de man.

quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 13:02 schreef AkaS het volgende:
Haller doet voorlopig pijn aan mijn ogen is zou voor mij een pinchhitter van niet meer dan 6 a 7 mln mogen zijn.
Je moet bij Haller geen meevoetballende spits verwachten. Ik ben het met je eens als je bedoeld dat hij als aanspeelpunt en kopsterke spits nog te weinig uit de verf komt. Ondanks z'n goede statistieken heeft ook ook al veen opgelegde kansen gemist, vooral met het hoofd. Daarin moet Haller echt wel stappen gaan maken. Het moet niet zo zijn dat je om een spits heen moet voetballen. Ik ben heel benieuwd hoe de samenwerking de 7, 10 en 11 gaat zijn met Haller. De kracht van Ajax was altijd dat die 4 heel makkelijk combineerden. Vooral in topwedstrijden zal Haller zich wat dat betreft echt moeten gaan bewijzen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 07 augustus 2021 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 10:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn gewoon pittige miskopen voor hoge bedragen. Het gaat er niet om dat ze verkocht worden. Het gaat om het verkeerd aankopen van die spelers die gewoon niet passen en jeugd in de weg lopen.
Snap wat je bedoel maar miskoop vind ik pas als het niet werkt en je er fors verlies op maakt. Bandé lijkt die kant op te gaan. Maar ook nooit een kans gehad.

Niet elke transfer kan ook raak zijn om nog maar eens op Sulejmani terug te komen.
Of een Pantelic die goedkoop was en wel past.
remco k
 remco k - zaterdag 07 augustus 2021 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 13:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, hoewel er de laatste jaren eigenlijk op slechts één plek is gekocht waar een talent is weggedrukt. Dat was de spitspositie met Brobbey. Verder zijn de aankopen geweest op posities waar Ajax zelf echt niet voldoende kwaliteit had lopen. Dat geldt zelfs voor Botman waar ik van ben overtuigd dat hij het bij Ajax niet had gered.
Ik kan me ook wel vinden in het beleid Eide.

Ik vraag me alleen bij een hoop supporters af waar de vraag om kopen vandaan komt.
AkaS
 AkaS - zaterdag 07 augustus 2021 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 13:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Om een bekend gezegde te gebruiken: Er zijn kleineleugens, grote leugens en er zijn statistieken. Statistiek is belangrijk in context.

[..]

Verkeerde voorbeeld. Veltman had vooral de opinie tegen.

[..]

Exact Eide daarom zijn statistieken verneukeratief omdat ze in discussies niet of vaak niet in de juiste context gebruikt worden.

Dat Veltman de publieke opini tegen had op het laatst komt natuurlijk wel ergens vandaan... Hij is een echte Ajacied en debuteerde fel en sterk

. Ooit. Daarna ver ver teruggevallen. Waar hij mij eerst opviel door zijn sterke verdedigen op de bal. Verloor hij later zichzelf door teveel met de man bezig te zijn
Onnodge overtredingen en domme kaarten. En niet eens incidenteel de bal zonder druk zomaar in de voeten van de tegenpartij te spelen.

Maar dat is verleden en slechts bedoeld om aan te geven, dat statistieken leuk zijn maar het menselijk oog nog altijd niet gek is. En Haller overduidelijk geen 25mln had mogen kosten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 augustus 2021 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2021 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Je moet bij Haller geen meevoetballende spits verwachten. Ik ben het met je eens als je bedoeld dat hij als aanspeelpunt en kopsterke spits nog te weinig uit de verf komt. Ondanks z'n goede statistieken heeft ook ook al veen opgelegde kansen gemist, vooral met het hoofd. Daarin moet Haller echt wel stappen gaan maken. Het moet niet zo zijn dat je om een spits heen moet voetballen. Ik ben heel benieuwd hoe de samenwerking de 7, 10 en 11 gaat zijn met Haller. De kracht van Ajax was altijd dat die 4 heel makkelijk combineerden. Vooral in topwedstrijden zal Haller zich wat dat betreft echt moeten gaan bewijzen.
Dit is wel waarvoor die was aangetrokken als ik tenhag mag geloven, en geen enkel ding waarvoor die volgens tenhag was aangetrokken heeft die nog laten zien..

Ik denk gewoon dat Haller geen spits is voor het Ajax systeem maar gewoon puur een afmaker die balletjes erin tikt.. zo zonde dat door zoon spits eigenlijk een brobbey weg is, had het liever andersom gezien :)
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2021 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2021 - 10:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dit is wel waarvoor die was aangetrokken als ik tenhag mag geloven, en geen enkel ding waarvoor die volgens tenhag was aangetrokken heeft die nog laten zien..

Ik denk gewoon dat Haller geen spits is voor het Ajax systeem maar gewoon puur een afmaker die balletjes erin tikt.. zo zonde dat door zoon spits eigenlijk een brobbey weg is, had het liever andersom gezien :)
Voor goals en assists. Dat is toch aardig gelukt afgelopen seizoen.

Of ga je nu keihard zeggen dat hij daar niet voor is aangetrokken?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 augustus 2021 - 11:27   quote  deeplink  
Er is 20 miljoen geboden door Rennes op Alvarez, de kans is groot dat hij overstag gaat.
Met "20 miljoen" heeft Ajax natuurlijk weer wat opties om een speler(s) aan te trekken.
Ben benieuwd...

Danilo heeft rugnummer 9 gekregen, Haller 22.
Ben ook hier benieuwd of dit iets wil zeggen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 augustus 2021 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2021 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2021 - 11:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor goals en assists. Dat is toch aardig gelukt afgelopen seizoen.

Of ga je nu keihard zeggen dat hij daar niet voor is aangetrokken?
Die goals had een ander ook gemaakt, en misschien nog wel meer.. daarbij was die voor meer aangetrokken dan dat, als ik tenhag moest geloven hadden we een soort Messi aangetrokken en had Haller alles wat een Ajax spits moest hebben.. nou sorry ik heb het niet gezien en hebben minder gescooort dan voordat hij kwam.. ook voetbalde we een stuk beter dan met Haller in de punt.. dat zag je Europees ook, geen moment gemist in de EL
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 augustus 2021 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 augustus 2021 - 16:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik kan me ook wel vinden in het beleid Eide.

Ik vraag me alleen bij een hoop supporters af waar de vraag om kopen vandaan komt.
Het stukje kwaliteit kopen waar je met je opleiding niets geschikts hebt of om je team het niveau hoog te houden. Is toch niks mis mee? Jongens als Blind, Tadic, Antony ect zijn jongens die er direct staan en je niet bij jong vandaan haalt.

Iedere topclub koopt. Ajax heeft daarin al een veel betere balans gevonden laatste jaren.
Stroomt ook nog genoeg door.
nummer10
 nummer10 - maandag 09 augustus 2021 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2021 - 19:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Het stukje kwaliteit kopen waar je met je opleiding niets geschikts hebt of om je team het niveau hoog te houden. Is toch niks mis mee? Jongens als Blind, Tadic, Antony ect zijn jongens die er direct staan en je niet bij jong vandaan haalt.

Iedere topclub koopt. Ajax heeft daarin al een veel betere balans gevonden laatste jaren.
Stroomt ook nog genoeg door.
En ik vind dat ze doorslaan met aankopen als klaiber en Haller terwijl er een danillo brobbey rensch en timber al liepen..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 augustus 2021 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2021 - 21:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En ik vind dat ze doorslaan met aankopen als klaiber en Haller terwijl er een danillo brobbey rensch en timber al liepen..
Brobbey wilde niet bijtekenen, Huntelaar ging weg en Dabilo kon het ook geen heel seizoen laten zien bij Twente. Als er dan in de winter een spits bij moet koken weet je dat dat geld kost. Ten Hag had goede herinneringen aan Haller.

Welke 26/27 jarige spits uit de PL had er anders gekomen. Of een talentje uit een verre uithoek die nog moet wennen.

Haller nog niet goed genoeg moet ook zeker een stuk beter zeker eens.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 augustus 2021 - 22:08   quote  deeplink  
Wie verwacht dat Timber er gelijk een heel seizoen staat?
Of een Rensch terwijl een Mazraoui vaak geblesseerd is. Klaiber was in deze geen rare aankoop. Ten Hag kende hem twijfelde blijkbaar aan Maz en de jeugd.

Dan is een Klaiber iemand die misschien niet meer potentie heeft maar wel de Eredivisie kent en stabieler is. Voorbij gestreefd door talent maar ook gewoon aan de kant gezet omdat ten Hag dit ook wel zag.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 augustus 2021 - 22:09   quote  deeplink  
Erikssen erbij gaat Haller wel bedienen.
remco k
 remco k - maandag 09 augustus 2021 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2021 - 21:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En ik vind dat ze doorslaan met aankopen als klaiber en Haller terwijl er een danillo brobbey rensch en timber al liepen..
Rensch en timber waren geblesseerd evenals Mazraoui die snel weg viel. Daarom is Klaiber voor weinig geld gekocht als overbrugging.

Ik snap die aankoop juist weer wel volledig.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 augustus 2021 - 01:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2021 - 22:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Rensch en timber waren geblesseerd evenals Mazraoui die snel weg viel. Daarom is Klaiber voor weinig geld gekocht als overbrugging.

Ik snap die aankoop juist weer wel volledig.
Ok helder die wist ik even niet, dan is die duidelijk..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 augustus 2021 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2021 - 22:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Brobbey wilde niet bijtekenen, Huntelaar ging weg en Dabilo kon het ook geen heel seizoen laten zien bij Twente. Als er dan in de winter een spits bij moet koken weet je dat dat geld kost. Ten Hag had goede herinneringen aan Haller.

Welke 26/27 jarige spits uit de PL had er anders gekomen. Of een talentje uit een verre uithoek die nog moet wennen.

Haller nog niet goed genoeg moet ook zeker een stuk beter zeker eens.
Brobbey wou niet bijtekenen.. traore voor hem, labyad spits, daarna ook nog Haller aantrekken die je zo ziet voetballen.. tjah ik had ook eieren voor mijn geld gekozen..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 augustus 2021 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2021 - 22:09 schreef Hummel10 het volgende:
Erikssen erbij gaat Haller wel bedienen.
Ik vind het mooi hoe positief je bent... Maar ik zie toch echt geen Ajax spits.. misschien in een ander systeem dan bij ons dat die kan renderen..
Eide
 Eide - dinsdag 10 augustus 2021 - 09:05   quote  deeplink  
Mike Verweij sluit een terugkeer van Eriksen min og meer uit. Hij schrijft deze ochtend op Twitter dat er volgens betrouwbare bronnen geen sprake is van transfer van Eriksen naar Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 10 augustus 2021 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2021 - 01:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Brobbey wou niet bijtekenen.. traore voor hem, labyad spits, daarna ook nog Haller aantrekken die je zo ziet voetballen.. tjah ik had ook eieren voor mijn geld gekozen..
Brobbey wilde een jaar voor Haller kwam al niet tekenen. Traore en Labyad klopt sloeg nergens op.
p111
 p111 - dinsdag 10 augustus 2021 - 09:50   quote  deeplink  
Zo gek was dat niet Traore scoorde veel in de kk divisie en was ouder,dus dat hij geprobeerd werd in Ajax 1 was normaal toen was Brobbey pas 17 jaar.Labyad was gewoon een nood oplossing geen concurentie voor Brobbey.Brobbey zit bij de grootste spelers maffio en die zag meer geld voor hem met een transfer.Die pizza fucker is de doodsteek voor jonge spelers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 augustus 2021 door p111 --
remco k
 remco k - dinsdag 10 augustus 2021 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2021 - 01:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ok helder die wist ik even niet, dan is die duidelijk..
Dan heb je wel een heel selectief geheugen. Dit is vorig jaar met jou meerdere keren besproken.

Maar goed. Prima.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 augustus 2021 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2021 - 09:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan heb je wel een heel selectief geheugen. Dit is vorig jaar met jou meerdere keren besproken.

Maar goed. Prima.
Dat ze alle 3 geblesseerd waren wist ik niet.. maar goed maakt ook niks uit, die koste niet veel.. maak me veel meer zorgen over haller
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 augustus 2021 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2021 - 09:05 schreef Eide het volgende:
Mike Verweij sluit een terugkeer van Eriksen min og meer uit. Hij schrijft deze ochtend op Twitter dat er volgens betrouwbare bronnen geen sprake is van transfer van Eriksen naar Ajax.
Ajax heeft wel interesse getoond voor
Kvaratskhelia van Rubin Kazan, natuurlijk zijn YouTube beelden vertekend maar een vlotte jongen hoor.
Maar hij is meer rechts dan links, volgens de beelden speelt hij meer over links.
Er is nog niets concreets
AkaS
 AkaS - dinsdag 10 augustus 2021 - 12:11   quote  deeplink  
Misselijk word ik van de uitlatingen van ten Hag dat hij en Overmars vrienden zijn. Wat voor signaal wil je afgeven en aan wie met welk doel?

Ik bedenk dan, lekker zo'n vriend die mij Labyad, Klaiber, Marin en Haller aansmeert.

Want dat zijn 100% bewezen aankopen uit de koker van ten Hag.

Tel uit je winst...

We hebben meer geld dan ooit, als je dan koopt omdat een specifieke kwaliteit niet uit de eigen opleiding gehaald kan worden... Koop dan kwaliteit!

En verleng je toppers in spé op tijd!

Ik voorzie toch een aantal knooppunten waar aandacht voor gevraagd wordt...

Berghuis komt om te spelen... Nou die gaat niets toevoegen, zo lijkt op het eerste oog. Zodra Anthony weer beschikbaar is gaat hij de strijd van Berghuis natuurlijk winnen. Resultaat: Berghuis ontevreden op de bank!

Haller heeft het trieste einde van vorig seizoen vooralsnog doorgetrokken naar het begin van dit seizoen. Nog een paar wedstrijden die er toe doen falen en zelfs ten Hag kan er dan niet omheen dat het een miskoop is.

Gravenberch moet echt z.s.m. verlengen anders gaat Ajax echt geen hoofdprijs voor hem krijgen, maar gaat de hoofdprijs naar die f#cking raiola. Let op, dit gaat gebeuren als er niet snel iets gebeurd!

Ben benieuwd hoe dit zich allemaal gaat ontwikkelen.

Blijft Tadic fit?

Hoe gaat het met Blind die er echt niet sneller op zal worden. Is zijn opbouw dermate doorslaggevend dat je er een veldpositie voor opoffert
???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 augustus 2021 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 augustus 2021 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2021 - 12:11 schreef AkaS het volgende:
Misselijk word ik van de uitlatingen van ten Hag dat hij en Overmars vrienden zijn. Wat voor signaal wil je afgeven en aan wie met welk doel?

Ik bedenk dan, lekker zo'n vriend die mij Labyad, Klaiber, Marin en Haller aansmeert.

Want dat zijn 100% bewezen aankopen uit de koker van ten Hag.

Tel uit je winst...

We hebben meer geld dan ooit, als je dan koopt omdat een specifieke kwaliteit niet uit de eigen opleiding gehaald kan worden... Koop dan kwaliteit!

En verleng je toppers in spé op tijd!

Ik voorzie toch een aantal knooppunten waar aandacht voor gevraagd wordt...

Berghuis komt om te spelen... Nou die gaat niets toevoegen, zo lijkt op het eerste oog. Zodra Anthony weer beschikbaar is gaat hij de strijd van Berghuis natuurlijk winnen. Resultaat: Berghuis ontevreden op de bank!

Haller heeft het trieste einde van vorig seizoen vooralsnog doorgetrokken naar het begin van dit seizoen. Nog een paar wedstrijden die er toe doen falen en zelfs ten Hag kan er dan niet omheen dat het een miskoop is.

Gravenberch moet echt z.s.m. verlengen anders gaat Ajax echt geen hoofdprijs voor hem krijgen, maar gaat de hoofdprijs naar die f#cking raiola. Let op, dit gaat gebeuren als er niet snel iets gebeurd!

Ben benieuwd hoe dit zich allemaal gaat ontwikkelen.

Blijft Tadic fit?

Hoe gaat het met Blind die er echt niet sneller op zal worden. Is zijn opbouw dermate doorslaggevend dat je er een veldpositie voor opoffert
???
Als tenhag Berghuis op de bank plaatst, of hij verzint er weer wat mee.. op 10 of spits ofzo
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 10 augustus 2021 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2021 - 20:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Als tenhag Berghuis op de bank plaatst, of hij verzint er weer wat mee.. op 10 of spits ofzo
Zal wel 10 worden met Klaassen en Gravenberch erachter.
Blind naast Timber en Martinez linksback.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 augustus 2021 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2021 - 20:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zal wel 10 worden met Klaassen en Gravenberch erachter.
Blind naast Timber en Martinez linksback.
Tjah... tenhag en experimenten
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 augustus 2021 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2021 - 21:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tjah... tenhag en experimenten
Misschien verandert er niet veel in de opstelling, er is in principe maar 1 veldspeler bij gekomen.

Maar gaat hij weer experimenteren is dit best slim, kunnen sommige spelers op diverse posities spelen, het kan zijn dat er veel spelers geblesseerd gaan worden!

Je hebt in principe geen 11 spelers maar 22, je moet ze zo 1 voor 1 uit kunnen wisselen, overigens experimenteerd PSV ook, hun opstelling wijzigt ook regelmatig.
En je zoekt tegen mindere tegenstanders naar de juiste balans in het elftal

En goed voor de verkoop, multifunctionele spelers verkopen goed.

Maar goed hoe vaak is dit al besproken ?
AkaS
 AkaS - woensdag 11 augustus 2021 - 00:46   quote  deeplink  
Ik zoek logica...

Doelstelling is overwintering in de CL Dan heb je een betere spits dan Haller nodig.

Gravenberch zijn contract loopt in 2023 af, als hij naar verwachting een topseizoen draait heeft hij nog maar 1 jaar contractduur... Niet zo handig lijkt mij.

Onana, Dolberg, Neres, Tagliafico hadden een enorme transferwaarde maar dat is er niet of gaat er niet uitkomen.

Laat Gravenberch aub geen Brobbey rerun worden!
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 augustus 2021 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 00:46 schreef AkaS het volgende:
Ik zoek logica...

Doelstelling is overwintering in de CL Dan heb je een betere spits dan Haller nodig.

Gravenberch zijn contract loopt in 2023 af, als hij naar verwachting een topseizoen draait heeft hij nog maar 1 jaar contractduur... Niet zo handig lijkt mij.

Onana, Dolberg, Neres, Tagliafico hadden een enorme transferwaarde maar dat is er niet of gaat er niet uitkomen.

Laat Gravenberch aub geen Brobbey rerun worden!
Ik snap uberhaupt niet waarom overmars telkens neres in de etalage zet... Gooi dan labyad bijv in de etalage..
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 augustus 2021 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2021 - 22:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Misschien verandert er niet veel in de opstelling, er is in principe maar 1 veldspeler bij gekomen.

Maar gaat hij weer experimenteren is dit best slim, kunnen sommige spelers op diverse posities spelen, het kan zijn dat er veel spelers geblesseerd gaan worden!

Je hebt in principe geen 11 spelers maar 22, je moet ze zo 1 voor 1 uit kunnen wisselen, overigens experimenteerd PSV ook, hun opstelling wijzigt ook regelmatig.
En je zoekt tegen mindere tegenstanders naar de juiste balans in het elftal

En goed voor de verkoop, multifunctionele spelers verkopen goed.

Maar goed hoe vaak is dit al besproken ?
Tja niet mee eens.. spelers trek je aan op hun beste positie.. multifunctionele spelers vallen juist vaak niet in de smaak omdat ze overal een 6 halen IPV hun orginele positie een 8
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 11 augustus 2021 - 01:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 augustus 2021 - 22:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Rensch en timber waren geblesseerd evenals Mazraoui die snel weg viel. Daarom is Klaiber voor weinig geld gekocht als overbrugging.

Ik snap die aankoop juist weer wel volledig.
Weinig geld???? Hahahahaha hou op hoor!
AkaS
 AkaS - woensdag 11 augustus 2021 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 01:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Weinig geld???? Hahahahaha hou op hoor!
Si senõr, het was mucho dinero + 5mln
AkaS
 AkaS - woensdag 11 augustus 2021 - 09:29   quote  deeplink  
Zojuist een artikeltje van Danilo gelezen, hij is behoorlijk ambitieus...

Iemand hier een beter zicht op zijn kwaliteiten en tekortkomingen om bijvoorbeeld Haller uit de basis te spelen?
remco k
 remco k - woensdag 11 augustus 2021 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 00:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik snap uberhaupt niet waarom overmars telkens neres in de etalage zet... Gooi dan labyad bijv in de etalage..
Omdat misschien Neres zeg heeft aangegeven weg te willen en overmars gevraagd heeft daaraan mee te helpen?
remco k
 remco k - woensdag 11 augustus 2021 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 01:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Weinig geld???? Hahahahaha hou op hoor!
Relatief weinig geld als je dat wegzet tegen de rest van de transfers.
remco k
 remco k - woensdag 11 augustus 2021 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 09:29 schreef AkaS het volgende:
Zojuist een artikeltje van Danilo gelezen, hij is behoorlijk ambitieus...

Iemand hier een beter zicht op zijn kwaliteiten en tekortkomingen om bijvoorbeeld Haller uit de basis te spelen?
Ik vind hem wat type betreft beter bij dit systeem passen. Hij verschuilt zich alleen te veel.

Is voetballend veel sterker dan Haller maar komt voor de 9 misschien fysiek te kort om bijvoorbeeld een bal bij zich te houden.
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 augustus 2021 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 10:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat misschien Neres zeg heeft aangegeven weg te willen en overmars gevraagd heeft daaraan mee te helpen?
Dat zal het enige kunnen zijn.. maar gezien vorig seizoen kan ik me dat bijna niet voorstellen..
Eide
 Eide - woensdag 11 augustus 2021 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 00:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik snap uberhaupt niet waarom overmars telkens neres in de etalage zet... Gooi dan labyad bijv in de etalage..
Omdat er na het superseizoen afspraken zijn gemaakt mer Neres over een langer verblijf om niet de hele selectie kwijt te raken. Net als met Tagliafico is er een contractverlenging getekent waarbij Ajax heeft toegezegd niet moeilijk te doen over een toekomstige transfer.
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 augustus 2021 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 11:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat er na het superseizoen afspraken zijn gemaakt mer Neres over een langer verblijf om niet de hele selectie kwijt te raken. Net als met Tagliafico is er een contractverlenging getekent waarbij Ajax heeft toegezegd niet moeilijk te doen over een toekomstige transfer.
Die weet ik, echter heb ik netjes zelf niet gehoord na afgelopen seizoen dat die graag wou vertrekken en toch word die min of meer door overmars naar de uitgang gepraat.. of heb ik iets gemist dat neres dit heeft gezegd na afgelopen seizoen?
remco k
 remco k - woensdag 11 augustus 2021 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 11:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Die weet ik, echter heb ik netjes zelf niet gehoord na afgelopen seizoen dat die graag wou vertrekken en toch word die min of meer door overmars naar de uitgang gepraat.. of heb ik iets gemist dat neres dit heeft gezegd na afgelopen seizoen?
Overmars zegt zelf letterlijk dat Neres graag een stap wil maken.

Jij beweert dus dat Overmars staat te liegen?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 augustus 2021 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 00:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik snap uberhaupt niet waarom overmars telkens neres in de etalage zet... Gooi dan labyad bijv in de etalage..
Omdat zo wel Neres als ook Tagliafico vorig seizoen al naar een grotere competitie wilden, er was wel interesse van uit het buitenland maar is helaas voor hun nooit serieus geworden.

Overmars wil aangetrokken spelers die Ajax na 3 jaar ontgroeid zijn in de etalage zetten,
dan zijn ze geld waard.
Zet de klok er maar op gelijk voor Martinez en Antony, die zijn na ongeveer 3 jaar weg, het liefst voor veel meer als dat ze aangekocht zijn.

Tagliafico en Neres zijn langer gebleven, de afspraak is dat te tegen een gelimiteerd bedrag weg mogen omdat Ajax langer gebruik mocht maken van hun

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0564110