BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 11 augustus 2021 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 11:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Die weet ik, echter heb ik netjes zelf niet gehoord na afgelopen seizoen dat die graag wou vertrekken en toch word die min of meer door overmars naar de uitgang gepraat.. of heb ik iets gemist dat neres dit heeft gezegd na afgelopen seizoen?
Dat heb je dus inderdaad gemist: zowel Tagliafico als Neres, maar ook toen nog Onana, hebben te kennen gegeven een stap in hun carrière te willen maken. Vervolgens heeft Marc Overmars aan deze spelers gezegd dat Ajax niet gaat dwarsliggen. Al dan niet dat de drie spelers eerst zouden bijtekenen. Dus Neres wordt pertinent niet door Overmars naar de uitgang geduwd.
AkaS
 AkaS - woensdag 11 augustus 2021 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Overmars zegt zelf letterlijk dat Neres graag een stap wil maken.

Jij beweert dus dat Overmars staat te liegen?
Remco, als Overmars zegt dat hij gouden knikkers schijt, geloof jij hem dan ook!!!

Kom op zeg, natuurlijk liegt Overmars. Of dacht jij dat leiders van miljoenen bedrijven altijd de waarheid kunnen of mogen vertellen?

Weet zeker dat jij ook wel weet hoe het zit.

Net als dat Overmars aangeeft Haller bij Utrecht interesant te hebben gevonden. Bullshit. Dit zegt hij om zijn trainer uit de wind te houden omdat hij donders goed weet dat ten Hag onder een dun laagje credits vanwege behaalde resultaten ook voor heel veel onvrede heeft gezorgd met zijn eigenwijze drammen met spelers op posities te blijven plaatsen waarvan blinden konden zien dat het niet werkt!

Ieder jaar redden blessures en schorsingen zijn reet omdat hij dan gedwongen wordt anders te spelen of beter gezegd andere spelers moet opstellen op bepaalde posities en dan, pas dan loopt het en wordt hij gered door een kwalitatief heel goede selectie en is hij plots weer een goede trainer omdat hij prijzen wint.

In werkelijkeid zou het echt heel knap zijn als je de behaalde resultaten niet zou behalen met deze selecties zoals hij deze in zijn schoot kreeg geworpen.

En alle aankopen uit zijn netwerk en koker zijn mislukt en kost Ajax een shitload aan geld!

Ben benieuwd hoe lang hij Haller ons door de strot blijft drukken...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 augustus 2021 door AkaS --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 augustus 2021 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 20:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, als Overmars zegt dat hij gouden knikkers schijt, geloof jij hem dan ook!!!

Kom op zeg, natuurlijk liegt Overmars. Of dacht jij dat leiders van miljoenen bedrijven altijd de waarheid kunnen of mogen vertellen?

Weet zeker dat jij ook wel weet hoe het zit.

Net als dat Overmars aangeeft Haller bij Utrecht interesant te hebben gevonden. Bullshit. Dit zegt hij om zijn trainer uit de wind te houden omdat hij donders goed weet dat ten Hag onder een dun laagje credits vanwege behaalde resultaten ook voor heel veel onvrede heeft gezorgd met zijn eigenwijze drammen met spelers op posities te blijven plaatsen waarvan blinden konden zien dat het niet werkt!

Ieder jaar redden blessures en schorsingen zijn reet omdat hij dan gedwongen wordt anders te spelen of beter gezegd andere spelers moet opstellen op bepaalde posities en dan, pas dan loopt het en wordt hij gered door een kwalitatief heel goede selectie en is hij plots weer een goede trainer omdat hij prijzen wint.

In werkelijkeid zou het echt heel knap zijn als je de behaalde resultaten niet zou behalen met deze selecties zoals hij deze in zijn schoot kreeg geworpen.

En alle aankopen uit zijn netwerk en koker zijn mislukt en kost Ajax een shitload aan geld!

Ben benieuwd hoe lang hij Haller ons door de strot blijft drukken...
Neres, Nico en Onana wilden een stap maken duss mogen weg. Hoeft niet mag wel. Dan liegt Overmars toch niet.

Haller mag blijven zolang staan zolang hij scoort.
Is hopeloos uitvorm cijfers wel ok.

Ben ook erg benieuwd of dat we met de huidige seelectie Psv voor kunnen blijven.
Hebben het daar op de rit. Ajax moet nog wel iets gebeuren maar zullen eerst nog spelers vertrekken. Misschien nog een veerrassing op linksbuiten.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 augustus 2021 - 01:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 22:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Neres, Nico en Onana wilden een stap maken duss mogen weg. Hoeft niet mag wel. Dan liegt Overmars toch niet.

Haller mag blijven zolang staan zolang hij scoort.
Is hopeloos uitvorm cijfers wel ok.

Ben ook erg benieuwd of dat we met de huidige seelectie Psv voor kunnen blijven.
Hebben het daar op de rit. Ajax moet nog wel iets gebeuren maar zullen eerst nog spelers vertrekken. Misschien nog een veerrassing op linksbuiten.
Scoren kan iedereen bij Ajax.. er is meer nodig dan enkele doelpuntjes.. de speler in kwestie moet ook daadwerkelijk kunnen voetballen.. en was geen dolberg fan, maar wat verlang ik naar hem als ik Haller zie..
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 augustus 2021 - 01:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 20:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, als Overmars zegt dat hij gouden knikkers schijt, geloof jij hem dan ook!!!

Kom op zeg, natuurlijk liegt Overmars. Of dacht jij dat leiders van miljoenen bedrijven altijd de waarheid kunnen of mogen vertellen?

Weet zeker dat jij ook wel weet hoe het zit.

Net als dat Overmars aangeeft Haller bij Utrecht interesant te hebben gevonden. Bullshit. Dit zegt hij om zijn trainer uit de wind te houden omdat hij donders goed weet dat ten Hag onder een dun laagje credits vanwege behaalde resultaten ook voor heel veel onvrede heeft gezorgd met zijn eigenwijze drammen met spelers op posities te blijven plaatsen waarvan blinden konden zien dat het niet werkt!

Ieder jaar redden blessures en schorsingen zijn reet omdat hij dan gedwongen wordt anders te spelen of beter gezegd andere spelers moet opstellen op bepaalde posities en dan, pas dan loopt het en wordt hij gered door een kwalitatief heel goede selectie en is hij plots weer een goede trainer omdat hij prijzen wint.

In werkelijkeid zou het echt heel knap zijn als je de behaalde resultaten niet zou behalen met deze selecties zoals hij deze in zijn schoot kreeg geworpen.

En alle aankopen uit zijn netwerk en koker zijn mislukt en kost Ajax een shitload aan geld!

Ben benieuwd hoe lang hij Haller ons door de strot blijft drukken...
Gelukkig is er weer publiek.. gedeeltelijk.. zoals Haller zijn wissel.. reactie van het publiek zei genoeg..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 12 augustus 2021 - 01:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 20:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, als Overmars zegt dat hij gouden knikkers schijt, geloof jij hem dan ook!!!

Kom op zeg, natuurlijk liegt Overmars. Of dacht jij dat leiders van miljoenen bedrijven altijd de waarheid kunnen of mogen vertellen?

Weet zeker dat jij ook wel weet hoe het zit.

Net als dat Overmars aangeeft Haller bij Utrecht interesant te hebben gevonden. Bullshit. Dit zegt hij om zijn trainer uit de wind te houden omdat hij donders goed weet dat ten Hag onder een dun laagje credits vanwege behaalde resultaten ook voor heel veel onvrede heeft gezorgd met zijn eigenwijze drammen met spelers op posities te blijven plaatsen waarvan blinden konden zien dat het niet werkt!

Ieder jaar redden blessures en schorsingen zijn reet omdat hij dan gedwongen wordt anders te spelen of beter gezegd andere spelers moet opstellen op bepaalde posities en dan, pas dan loopt het en wordt hij gered door een kwalitatief heel goede selectie en is hij plots weer een goede trainer omdat hij prijzen wint.

In werkelijkeid zou het echt heel knap zijn als je de behaalde resultaten niet zou behalen met deze selecties zoals hij deze in zijn schoot kreeg geworpen.

En alle aankopen uit zijn netwerk en koker zijn mislukt en kost Ajax een shitload aan geld!

Ben benieuwd hoe lang hij Haller ons door de strot blijft drukken...
Hoe vaak hebben we dit al gehoord, en altijd als het even tegen zit.
Je vervalt wel in herhaling moet ik zeggen.

Ik denk dat ik je niet geloof als jij een keer positief ben.
Enfin ben zelf ook niet meer zo gecharmeerd van Haller maar goed laten we eerst eens een paar competitiewedstrijden mee gaan maken.
Iemand de grond in boren is zo gebeurd

Met wie hij gaat spelen het zal m'n reet roesten.
Het gaat bij mij meer om het spel, de snelheid van handelen, de juiste manier van afstoppen.
Zoals Ajax speelde na de 0-1 regen PSV.

Je kan heel veel goede spelers bij elkaar zetten maar dan heb je nog geen goed elftal.
Nu ik vind het spel naar behoren.
We hebben de beker en zijn landskampioen.

Laten we eerst een aantal wedstrijden spelen en dan pas met commentaar komen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 augustus 2021 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - donderdag 12 augustus 2021 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2021 - 01:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Scoren kan iedereen bij Ajax.. er is meer nodig dan enkele doelpuntjes.. de speler in kwestie moet ook daadwerkelijk kunnen voetballen.. en was geen dolberg fan, maar wat verlang ik naar hem als ik Haller zie..
Hou toch op man. Als je na Tafic het hoogste rendement van het elftal hebt, kan je onmogelijk zeggen dat iedereen die goals zou maken.

Want waarom lukte de andere spitsen de afgelopen jaren dit niet dan wat rendement betreft?

Hij speelt niet goed. Maar je bagataliseert volledig zijn rendement. En dat is weer typisch zoals je altijd bent.

Jij bent nooit in staat om het slechte van iets of iemand te noemen en dan ook het goede te erkennen.
remco k
 remco k - donderdag 12 augustus 2021 - 11:15   quote  deeplink  
Weer typisch Nederlands.

De knvb wijkt af van de rode kaart regel van de uefa en gaat sneller rood geven.

Dit terwijl de Europese competities juist harder worden en de knvb uitspreekt Europees meer te willen betekenen.

Hoe verzin je dit toch.
Pietje
 Pietje - donderdag 12 augustus 2021 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 augustus 2021 - 20:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, als Overmars zegt dat hij gouden knikkers schijt, geloof jij hem dan ook!!!

Kom op zeg, natuurlijk liegt Overmars. Of dacht jij dat leiders van miljoenen bedrijven altijd de waarheid kunnen of mogen vertellen?

Weet zeker dat jij ook wel weet hoe het zit.

Net als dat Overmars aangeeft Haller bij Utrecht interesant te hebben gevonden. Bullshit. Dit zegt hij om zijn trainer uit de wind te houden omdat hij donders goed weet dat ten Hag onder een dun laagje credits vanwege behaalde resultaten ook voor heel veel onvrede heeft gezorgd met zijn eigenwijze drammen met spelers op posities te blijven plaatsen waarvan blinden konden zien dat het niet werkt!

Ieder jaar redden blessures en schorsingen zijn reet omdat hij dan gedwongen wordt anders te spelen of beter gezegd andere spelers moet opstellen op bepaalde posities en dan, pas dan loopt het en wordt hij gered door een kwalitatief heel goede selectie en is hij plots weer een goede trainer omdat hij prijzen wint.

In werkelijkeid zou het echt heel knap zijn als je de behaalde resultaten niet zou behalen met deze selecties zoals hij deze in zijn schoot kreeg geworpen.

En alle aankopen uit zijn netwerk en koker zijn mislukt en kost Ajax een shitload aan geld!

Ben benieuwd hoe lang hij Haller ons door de strot blijft drukken...
Wat een totale quatsch schrijf jij weer op.
Hoe weet jij zeker dat Marc Overmars liegt? Ben jij dan betrokken bij het beleid van Ajax en ken je alle "ins en outs?" Nee dus.
Ikzelf heb ruim 20 jaar deel uitgemaakt van de hoofddirectie van enkele banken en gelogen werd er niet. Nooit! Wel werden er soms beslissingen genomen waar het personeel niet blij van werd, maar daar werd open, eerlijk en duidelijk over gecommuniceerd.

En dan je geleuter over Eric ten Hag. Niet voor niets werd EtH recentelijk voor de derde keer in zijn carrière gelauwerd met de Rinus Michels award. Dat is toch echt niet de prijs van Overmars, maar van zijn collegae uit de Eredivisie, mensen die er werkelijk verstand van hebben. En dat heb jij dus niet.

Je werd ook "schijtziek" van het feit dat EtH opperde een vriend van Overmars te zijn. Heb jij geen vrienden waarmee je lief en leed deelt, die je -desnoods midden in de nacht- kunt bellen voor raad of wat opbeurende woorden? Ik wel, gelukkig en ik ben juist erg content dat Overmars en ten Hag vrienden zijn. Daar plukt de club immers zijn vruchten van!

Met Haller komt het goed, daarvan ben ik overtuigd. Niet in vorm zijnde, maar toch belangrijk met doelpunten en assistis. Hij heeft bij FC Utrecht en Eintracht Frankfurt bewezen een prima spits te zijn. Dat is hij echt niet verleerd.
Ik deel dan ook de mening van Remco, Eide en Hummel10 (en wellicht nog een aantal) over hem.
AkaS
 AkaS - donderdag 12 augustus 2021 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2021 - 12:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat een totale quatsch schrijf jij weer op.
Hoe weet jij zeker dat Marc Overmars liegt? Ben jij dan betrokken bij het beleid van Ajax en ken je alle "ins en outs?" Nee dus.
Ikzelf heb ruim 20 jaar deel uitgemaakt van de hoofddirectie van enkele banken en gelogen werd er niet. Nooit! Wel werden er soms beslissingen genomen waar het personeel niet blij van werd, maar daar werd open, eerlijk en duidelijk over gecommuniceerd.

En dan je geleuter over Eric ten Hag. Niet voor niets werd EtH recentelijk voor de derde keer in zijn carrière gelauwerd met de Rinus Michels award. Dat is toch echt niet de prijs van Overmars, maar van zijn collegae uit de Eredivisie, mensen die er werkelijk verstand van hebben. En dat heb jij dus niet.

Je werd ook "schijtziek" van het feit dat EtH opperde een vriend van Overmars te zijn. Heb jij geen vrienden waarmee je lief en leed deelt, die je -desnoods midden in de nacht- kunt bellen voor raad of wat opbeurende woorden? Ik wel, gelukkig en ik ben juist erg content dat Overmars en ten Hag vrienden zijn. Daar plukt de club immers zijn vruchten van!

Met Haller komt het goed, daarvan ben ik overtuigd. Niet in vorm zijnde, maar toch belangrijk met doelpunten en assistis. Hij heeft bij FC Utrecht en Eintracht Frankfurt bewezen een prima spits te zijn. Dat is hij echt niet verleerd.
Ik deel dan ook de mening van Remco, Eide en Hummel10 (en wellicht nog een aantal) over hem.
Hoe weet jij dat hij niet liegt?

Bovendien is mijn boodschap meer dan een bewering of hij wel liegt of niet. Het gaat om de stelling dat als Overmars iets zegt dat het niet persé waar is omdat hij het zegt.

Een man in zijn positie kan niet altijd zeggen hoe het is, hij moet het grote belang behartigen.

Een van zijn belangen is zijn billenmaat ten Hag verdedigen !

Ik schuw niet om tegen de stroom in te gaan Peterbaas. Ik zeg gewoon hoe ik het zie en wat ik erbij voel.

Fijne dag verder!

Valt op dat je altijd bij dezelfde kritisch durft te zijn en altijd bij dezelfde in hun kont kruipt!

Just saying ,-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 augustus 2021 door AkaS --
Pietje
 Pietje - donderdag 12 augustus 2021 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2021 - 13:02 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat hij niet liegt?

Bovendien is mijn boodschap meer dan een bewering of hij wel liegt of niet. Het gaat om de stelling dat als Overmars iets zegt dat het niet persé waar is omdat hij het zegt.

Een man in zijn positie kan niet altijd zeggen hoe het is, hij moet het grote belang behartigen.

Een van zijn belangen is zijn billenmaat ten Hag verdedigen !

Ik schuw niet om tegen de stroom in te gaan Peterbaas. Ik zeg gewoon hoe ik het zie en wat ik erbij voel.

Fijne dag verder!

Valt op dat je altijd bij dezelfde kritisch durft te zijn en altijd bij dezelfde in hun kont kruipt!

Just saying ,-)
Ik kruip bij niemand in de kont. Dat vooropgesteld. Ik schrijf ook niet dat Overmars niet liegt, ik schreef slechts dat jij (en ik) het niet kunt weten. Dat is andere koek.

Dat jij schrijft wat jij ervan vindt is uiteraard je goed recht, alleen ik ben het er niet mee eens. Zo heb ook ik mijn mening. En dat is mijn goed recht.

Maar bij iemand in de kont kruipen vind ik nogal een aantijging. Dat doe ik niet en dat heb ik nog nooit gedaan. Inderdaad: just saying...
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 12 augustus 2021 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2021 - 01:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Scoren kan iedereen bij Ajax.. er is meer nodig dan enkele doelpuntjes.. de speler in kwestie moet ook daadwerkelijk kunnen voetballen.. en was geen dolberg fan, maar wat verlang ik naar hem als ik Haller zie..
Dolberg liep er net zo verloren bij.
AkaS
 AkaS - donderdag 12 augustus 2021 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2021 - 15:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dolberg liep er net zo verloren bij.
Hadden Dmitri Boelykin nog maar hahaha
AkaS
 AkaS - donderdag 12 augustus 2021 - 19:58   quote  deeplink  
Of Suk!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 augustus 2021 - 12:04   quote  deeplink  
Ja of Luque of Mido
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 augustus 2021 - 13:00   quote  deeplink  
Schuurs en Kudus nog niet van de partij tegen NEC.

Stekelenburg krijgt de voorkeur boven Pasveer, Berghuis speelt ook.

Antony traint vanaf vandaag weer mee.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 augustus 2021 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 augustus 2021 - 15:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dolberg liep er net zo verloren bij.
Maar voetballend toch echt wel beter dan haller
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 augustus 2021 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2021 - 16:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar voetballend toch echt wel beter dan haller
Lood om oud ijzer, Cruijff en Suarez waren ook beter...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 augustus 2021 - 17:46   quote  deeplink  
Stekelenburg gaat vol voor Ajax, heeft bedankt voor het Nederlands Elftal!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 augustus 2021 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2021 - 16:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar voetballend toch echt wel beter dan haller
Was blij dat hij wegging voor een mooi bedrag. Was 30 miljoen waard op zijn top.
Heeft 2 jaar stilgestaan bij Ajax.
Denk dat Haller zijn cijfers ook beter zijn.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 augustus 2021 - 21:22   quote  deeplink  
Kunnen we Nico niet ruilen tegen Mertens aangezien ze daar een linksback zoeken en ten Hag een snelle aanvaller. Insigne mag uiteraard ook.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 augustus 2021 - 21:22   quote  deeplink  
Dubbel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 augustus 2021 door Hummel10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 augustus 2021 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2021 - 21:22 schreef Hummel10 het volgende:
Kunnen we Nico niet ruilen tegen Mertens aangezien ze daar een linksback zoeken en ten Hag een snelle aanvaller. Insigne mag uiteraard ook.
Mertens??? Asjeblieft niet zeg, een echte PISvee..
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 augustus 2021 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2021 - 21:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mertens??? Asjeblieft niet zeg, een echte PISvee..
Geen slecht idee ;-)

Tis weĺ een uitdaging... enerzijds moet de aankoop op CL niveau meekunnen. Anderzijds heeft hij Tadic voor zich en die is op dit moment numero uno...

Misschien dan toch Danilo een kans geven. Of een echte aankoop doen en Haller naar het tweede plan verwijzen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 augustus 2021 - 22:53   quote  deeplink  
Wat ik zo lees willen ze nog een echte aankoop, een snelheidsmaniak die op links en in de spits uit de voeten kan.
Dan ga ik daar voor, niet voor Mertens

Haller als stormram inbrengen indien noodzakelijk.

Maar goed Danilo kan verrassen, waarom maar niet direct mee starten nu ze nog geen aanvaller hebben aangekocht
Met Haller in de spits is het allemaal zo voorspelbaar geworden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 augustus 2021 door Jack Huntelaar --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 augustus 2021 - 00:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2021 - 22:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Wat ik zo lees willen ze nog een echte aankoop, een snelheidsmaniak die op links en in de spits uit de voeten kan.
Dan ga ik daar voor, niet voor Mertens

Haller als stormram inbrengen indien noodzakelijk.

Maar goed Danilo kan verrassen, waarom maar niet direct mee starten nu ze nog geen aanvaller hebben aangekocht
Met Haller in de spits is het allemaal zo voorspelbaar geworden.
Tadic, Mertens, Antony heb je wel een mooie aanval hoor.
Hoorde Insigne naar Psv gerucht kan ook vanaf links maar zal voor de Eredivisie niet haalbaar zijn vrees ik.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 00:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tadic, Mertens, Antony heb je wel een mooie aanval hoor.
Hoorde Insigne naar Psv gerucht kan ook vanaf links maar zal voor de Eredivisie niet haalbaar zijn vrees ik.
Als ik EtH goed heb gehoord zoeken ze iemand met meer diepgang dan de spelers die ze nu hebben.
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 augustus 2021 - 11:02   quote  deeplink  
Dat heb ik ook begrepen en is ook logisch

Maar even de feiten op een rij...

Tadic = onbetwiste leider van Ajax. En speelt op linksvoor.
Haller = duurste aankoop en gehaald op voorspraak van de zittende trainer en vooralsnog onbetwist 1e keuze van de trainer.

Op rechts is Berghuis gehaald. Hebben we Anthony die ook een stevige aankoopwaarde had.

Plus, we hebben Neres waarvan ik niet de indruk krijg dat hij niet gemotiveerd is. Het is dat Overmars iedere keer aangeeft dat hij een transfer van Neres verwacht.

Waar moet die aankoop met CL kwaliteit en diepgang dan gaan spelen?

Dan hebben we nog Danilo die wat ik tegen psv zag fucking snel is...

Het wordt zo langzamerhand een apart verhaal.

Ik zou Neres 2 jaar verlengen en hem het komende jaar basis laten spelen op links. Hopen op een topjaar en volgens seizoen met een goed bedrag verkopen.

Tussentijd Tadic in de spits met Berghuis/Anthony op rechts.

Haller zijn aanloop tijd gunnen en laatste 15/20 minuten brengen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 augustus 2021 - 11:35   quote  deeplink  
Ajax had de laatste jaren altijd 3 spitsen naast Tadic, nu hebben ze 2 spitsen Haller en Danilo die beiden in de bal aan gespeeld moeten worden.
Zo ook Tadic zelf

Ze zijn nu op zoek naar een spits met meer diepgang wat Eide ook al aan geeft.
Vorig jaar hadden ze Brobbey daar voor.

Gooi die bal maar in de diepte en Brobbey liep daar wel op.

Ik zie het zo, Tadic en Neres op links, op rechts Antony, Berghuis en Labyad.
Natuurlijk kunnen Antony en Neres wisselen.

Nu is het wachten op een diepgaande spits die links georiënteerd is, die dus ook kan wisselen met Tadic.

Ze zoeken in principe de vervanger voor Brobbey.

Er is een verhoogd bod binnen gekomen voor Alvarez, ik denk dat Ajax hier op in gaat omdat er voor Tagliafico, Mazaroui en Neres nog geen belanstelling is.

Zodat ze een type Bergwijn kunnen kopen, een renpaard met scorend vermogen.
Absoluut geen type Mertens want die moet ook in de bal aangespeeld worden
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 augustus 2021 - 11:46   quote  deeplink  
In de competitie spelen ze vrijwel altijd met een spits die in de bal komt, dit is in de kleine ruimte, op de helft van de tegenstander

Dus spelen ze dan met Haller of Danilo in de spits.

Er wordt hier wel eens geroepen waarom kiest hij weer voor Haller, maar dat is eigenlijk een logische keuze.

In Europa tegen een meer aansprekende club zullen ze eerder voor een diepgaande spits spelen, met name in uitwedstrijden.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 augustus 2021 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 08:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Als ik EtH goed heb gehoord zoeken ze iemand met meer diepgang dan de spelers die ze nu hebben.
Ja voorkeur snelle spits die ook linksbuiten kan.
Ben benieuwd
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 augustus 2021 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 11:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:
In de competitie spelen ze vrijwel altijd met een spits die in de bal komt, dit is in de kleine ruimte, op de helft van de tegenstander

Dus spelen ze dan met Haller of Danilo in de spits.

Er wordt hier wel eens geroepen waarom kiest hij weer voor Haller, maar dat is eigenlijk een logische keuze.

In Europa tegen een meer aansprekende club zullen ze eerder voor een diepgaande spits spelen, met name in uitwedstrijden.
3 potjes per jaar dan dus? Dan is het ook niet heel hard nodig.
Met Tadic spits en Neres links en Antony rechts heb je dan toch ook zat diepgang voor in de CL.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 augustus 2021 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 12:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

3 potjes per jaar dan dus? Dan is het ook niet heel hard nodig.
Met Tadic spits en Neres links en Antony rechts heb je dan toch ook zat diepgang voor in de CL.
Nee natuurlijk niet we komen in principe al één á 2 spitsen te kort, kijkend naar vorig seizoen
Ook in de competitie komen we natuurlijk clubs tegen die aansprekend zijn.

En wie weet doet hij het in de spits beter dan Haller en Danilo in de kleine ruimte.
Er hoeft er maar 1 geblesseerd raken.

Maar eigenlijk moet je niet bij mij zijn maar eerder bij Erik en Marc, die hebben dit voor ogen, en dat zal niet voor niets zijn
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 augustus 2021 - 13:52   quote  deeplink  
Tagliafico moest door beuken met bril, tulband en bloedend hoofd spelen'
Gepubliceerd: Za 14-08-2021 om 10:09

De entourage van Nicolás Tagliafico heeft gereageerd op de harde kritiek die de Argentijn te verduren kreeg na zijn rode kaart tegen PSV in de strijd om de Johan Cruijff Schaal. Het management van de linksback bijt zaterdagochtend van zich af in De Telegraaf.

Tagliafico kreeg vorig weekeinde al voor rust een rode kaart na een stevige tackle op de enkels van Phillipp Mwene. Ajax slaagde er daarna niet in om nog iets aan de 2-0 achterstand te doen. PSV liep zelfs verder uit en won met 4-0 in Amsterdam. De Argentijnse international was na afloop de gebeten hond.

'Nico geeft altijd zijn ziel en zaligheid voor Ajax', springt zijn management in de bres voor hem. 'Zijn karakter op het veld wordt vaak geprezen door de club en de technische staf. Hij was de afgelopen jaren cruciaal, omdat hij zijn mentaliteit overbracht op de groep.'

De verdediger zou bijzonder zelfkritisch zijn en 'zal niet stoppen met alles voor het team te geven'. 'Hij leverde een inspanning om te spelen, terwijl hij verre van honderd procent fit was. Het pakte niet goed uit en de nederlaag en rode kaart zorgden voor allerlei commentaren. Dat is normaal. Nico weet hoe het werkt, accepteert het, blijft heel kalm en gefocust en zorgt ervoor dat hij na zijn schorsing klaar is om terug te keren.'

Zijn management wil bovendien nog wel iets kwijt over de vermeende 'kaartenverzamelwoede'. 'De werkelijkheid is dat er vorig seizoen in de Eredivisie meer dan dertig spelers meer gele kaarten hebben gehad dan Nico. En hij heeft zo veel harde tackles en beuken te verduren gehad dat hij met een bril, tulband en bloedend hoofd heeft moeten spelen.'
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 augustus 2021 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 12:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet we komen in principe al één á 2 spitsen te kort, kijkend naar vorig seizoen
Ook in de competitie komen we natuurlijk clubs tegen die aansprekend zijn.

En wie weet doet hij het in de spits beter dan Haller en Danilo in de kleine ruimte.
Er hoeft er maar 1 geblesseerd raken.

Maar eigenlijk moet je niet bij mij zijn maar eerder bij Erik en Marc, die hebben dit voor ogen, en dat zal niet voor niets zijn
Klopt hoor maar in veel gevallen denk ik dat je met Tadic, Neres links en Antony en Berghuis rechts. Spits Haller, Danilo prima uitkomt.

Spits of linksbuiten is dan een luxe aankoop en de doodsteek voor Neres mocht die niet vertrekken. Danilo is dan ook wel klaar denk ik.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 augustus 2021 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 13:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Tagliafico moest door beuken met bril, tulband en bloedend hoofd spelen'
Gepubliceerd: Za 14-08-2021 om 10:09

De entourage van Nicolás Tagliafico heeft gereageerd op de harde kritiek die de Argentijn te verduren kreeg na zijn rode kaart tegen PSV in de strijd om de Johan Cruijff Schaal. Het management van de linksback bijt zaterdagochtend van zich af in De Telegraaf.

Tagliafico kreeg vorig weekeinde al voor rust een rode kaart na een stevige tackle op de enkels van Phillipp Mwene. Ajax slaagde er daarna niet in om nog iets aan de 2-0 achterstand te doen. PSV liep zelfs verder uit en won met 4-0 in Amsterdam. De Argentijnse international was na afloop de gebeten hond.

'Nico geeft altijd zijn ziel en zaligheid voor Ajax', springt zijn management in de bres voor hem. 'Zijn karakter op het veld wordt vaak geprezen door de club en de technische staf. Hij was de afgelopen jaren cruciaal, omdat hij zijn mentaliteit overbracht op de groep.'

De verdediger zou bijzonder zelfkritisch zijn en 'zal niet stoppen met alles voor het team te geven'. 'Hij leverde een inspanning om te spelen, terwijl hij verre van honderd procent fit was. Het pakte niet goed uit en de nederlaag en rode kaart zorgden voor allerlei commentaren. Dat is normaal. Nico weet hoe het werkt, accepteert het, blijft heel kalm en gefocust en zorgt ervoor dat hij na zijn schorsing klaar is om terug te keren.'

Zijn management wil bovendien nog wel iets kwijt over de vermeende 'kaartenverzamelwoede'. 'De werkelijkheid is dat er vorig seizoen in de Eredivisie meer dan dertig spelers meer gele kaarten hebben gehad dan Nico. En hij heeft zo veel harde tackles en beuken te verduren gehad dat hij met een bril, tulband en bloedend hoofd heeft moeten spelen.'
Harde spel werd geroemd en voor lief genomen toen hij in goede doen was.
Nu gebruikt hij verkeerd gif omdat hij al anderhalf jaar uitvorm is en zijn transfer uitblijft.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 17:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Harde spel werd geroemd en voor lief genomen toen hij in goede doen was.
Nu gebruikt hij verkeerd gif omdat hij al anderhalf jaar uitvorm is en zijn transfer uitblijft.
Ik vind dat "verkeerde" gif wel meevallen. Ik vind het heerlijk dat je zo'n gozer hebt. Hij krijgt ook geregeld hele makkelijke kaarten hoor.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 augustus 2021 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 17:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind dat "verkeerde" gif wel meevallen. Ik vind het heerlijk dat je zo'n gozer hebt. Hij krijgt ook geregeld hele makkelijke kaarten hoor.
Zo denk ik er exact ook over, en het ene seizoen is het andere niet.
Mooi dat Zuid Amerikaanse gif, al was hij afgelopen seizoen niet zo goed als het seizoen er voor.
Laat hem aub. Blijven met Martinez en Alvarez
Ajax heet met deze gasten het juiste mengsel
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 augustus 2021 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 17:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind dat "verkeerde" gif wel meevallen. Ik vind het heerlijk dat je zo'n gozer hebt. Hij krijgt ook geregeld hele makkelijke kaarten hoor.
Vaak frustratie hoor
Pietje
 Pietje - zondag 15 augustus 2021 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 augustus 2021 - 09:35 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vaak frustratie hoor
Ook wel een beetje inderdaad, maar vooral passie en temperament. Ik houd daar wel van.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 augustus 2021 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 augustus 2021 - 15:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ook wel een beetje inderdaad, maar vooral passie en temperament. Ik houd daar wel van.
Oja ik ook wel hoor alleen denk ik dat er bij Nico ook het besef dat hij uitvorm is en een transfer ver weg is. Dat hij zichzelf wat sneller verliest.

Tegen Psv was gewoon lomp en onnodig daardoor krijg je wel 0-4 op je kloten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 15 augustus 2021 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 augustus 2021 - 17:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Oja ik ook wel hoor alleen denk ik dat er bij Nico ook het besef dat hij uitvorm is en een transfer ver weg is. Dat hij zichzelf wat sneller verliest.

Tegen Psv was gewoon lomp en onnodig daardoor krijg je wel 0-4 op je kloten.
Dat dan weer wel, maar dat komt omdat hij weet dat hij veel beter kan...
In het netje
 In het netje - zondag 15 augustus 2021 - 21:15   quote  deeplink  
Jetro Willems zat op de tribune, wellicht een mooie optie als extra voor de linksback positie. Wellicht dat Haller iets met zijn voorzetten kan. Zit momenteel zonder club, dus zal wel even nodig hebben om weer in vorm (letterlet en figuurlijk) te komen.
Eide
 Eide - zondag 15 augustus 2021 - 21:26   quote  deeplink  
Vooralsnog schijnt het storm in een glas water te zijn aangezien Ajax naar verluid geen interesse heeft.
nummer10
 nummer10 - zondag 15 augustus 2021 - 23:18   quote  deeplink  
Nou hoop het niet.... Was ook hij niet lange tijd geschorst vanwege doping jaren terug?
In het netje
 In het netje - maandag 16 augustus 2021 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 augustus 2021 - 23:18 schreef nummer10 het volgende:
Nou hoop het niet.... Was ook hij niet lange tijd geschorst vanwege doping jaren terug?
Die had ik niet meegekregen, 1 dopinggeval is meer dan genoeg
Eide
 Eide - maandag 16 augustus 2021 - 12:25   quote  deeplink  
Geen idee. Los daarvan; ik vond het bij PSV nooit een ster. Ik heb nooit begrepen dat die vent in oranje mocht spelen en er is vast een hele goede reden dat hij zonder club zit. Lekker laten voor wat het is in mijn ogen.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 augustus 2021 - 12:57   quote  deeplink  
Eens
Eide
 Eide - maandag 16 augustus 2021 - 19:23   quote  deeplink  
De geruchten gaan dat Onana na dit seizoen transfervrij vertrekt naar Inter. Dat zou betekenen dat Ajax hem deze zomer niet meer verkocht krijgt. Ik ben benieuwd wat Ajax dan met hem gaat doen.
In het netje
 In het netje - maandag 16 augustus 2021 - 21:08   quote  deeplink  
Kleedkamers laten schoonmaken en thee verzorgen in de rust op de toekomst

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0535221