BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 01 september 2021 - 11:18   quote  deeplink  
De waarde van Tagliafico verdween natuurlijk al grotendeels toen bij bij tekende met de afspraken die gemaakt zijn. Neres is wel vervelend, want Ajax zit nu wel heel ruim in de mogelijkheden, hoewel EtH met Berghuis op 10 ook lijkt te zien zitten.
remco k
 remco k - woensdag 01 september 2021 - 11:27   quote  deeplink  
Tadic, haller, Anthony, Neres, Berghuis, Danilo, Daramy.

Kwaliteit zat voorin.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 01 september 2021 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 september 2021 - 10:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Op die manier, uitgaand is het niet heel geweldig inderdaad, uiteindelijk hebben ze ook niet veel gekocht dus valt het nog mee. Wel jammer natuurlijk dat er van een aantal jongens de transferwaarde voor een groot deel verdampt is.
Ja dat is idd zonde, maar dat komt natuurlijk ook door de crisis. laten we wel zijn PSV heeft het dit keer wel beter gedaan met hun verkopen en zeker hun inkopen, gratis halen ze propper en van Ginkel op en verkopen Malen, terwijl ze daar al een vervanger voor hadden. Aan de andere kant moet ik nog maar zien of PSV het lang gaat volhouden, die keeper vind ik helemaal niets. Ze zitten ook nog met Bruma in hun maag
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 01 september 2021 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 september 2021 - 11:18 schreef Eide het volgende:
De waarde van Tagliafico verdween natuurlijk al grotendeels toen bij bij tekende met de afspraken die gemaakt zijn. Neres is wel vervelend, want Ajax zit nu wel heel ruim in de mogelijkheden, hoewel EtH met Berghuis op 10 ook lijkt te zien zitten.
Ik denk zelf dat dit een betere positie is voor Berghuis
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - woensdag 01 september 2021 - 16:52   quote  deeplink  
Ik zou een aanval met neres tadic/Haller Antony en aanvallende middenvelder tadic/berghuis wel willen zien. Diepgang, creativiteit, ervaring.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 02 september 2021 - 19:44   quote  deeplink  
Snap echt werkelijk 0,0 wat we met die knot Pasveer moeten. Vandaag ook weer flink aan het grabbelen. AJAX-ONWAARDIG!!!
Eide
 Eide - donderdag 02 september 2021 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 september 2021 - 19:44 schreef Ajax Warrior het volgende:
Snap echt werkelijk 0,0 wat we met die knot Pasveer moeten. Vandaag ook weer flink aan het grabbelen. AJAX-ONWAARDIG!!!
Mijn antwoord is overbruggen. Onana gaat uiterlijk eind van het jaar weg. Steek zit tegen z'n pensioen aan en Pasveer is nog even reserve. Ik ben er van overtuigd dat als Gorter een goed jaar keept hij volgend jaar eerste keeper wordt. Steek met pensioen en dan heb je met Pasveer nog één of twee jaar een ervaren reserve.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 02 september 2021 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 september 2021 - 19:44 schreef Ajax Warrior het volgende:
Snap echt werkelijk 0,0 wat we met die knot Pasveer moeten. Vandaag ook weer flink aan het grabbelen. AJAX-ONWAARDIG!!!
Begrijp ik ook niet, idd Ajax onwaardig!
Eide
 Eide - vrijdag 03 september 2021 - 11:33   quote  deeplink  
Overmars zou tegen Onana hebben gezegd dat hij in principe niet meer in aanmerking komt voor Ajax 1. Ajax wilde Onana verkopen en heeft Stekelenburg, Pasveer en Gorter als keepersgroep. Ajax zou wel nog altijd open staan voor gesprekken over contractverlenging. Onana is wel ingeschreven in de CL, maar in principe alleen voor het geval Onana bijtekent.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 03 september 2021 - 12:52   quote  deeplink  
Geef Gorter maar een kans tegen PEC!
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 03 september 2021 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 september 2021 - 11:33 schreef Eide het volgende:
Overmars zou tegen Onana hebben gezegd dat hij in principe niet meer in aanmerking komt voor Ajax 1. Ajax wilde Onana verkopen en heeft Stekelenburg, Pasveer en Gorter als keepersgroep. Ajax zou wel nog altijd open staan voor gesprekken over contractverlenging. Onana is wel ingeschreven in de CL, maar in principe alleen voor het geval Onana bijtekent.
Tja, ik hoop echt dat Onana tot zijn zinnen komt en bijtekend, anders zal er weer een jaar verloren gaan voor hem. Denk echt dat Ajax Onana niet gaan opstellen, want dan speelt hij zich alleen maar meer in de kijker. Welke club zal een miljoenen aan salaris aanbieding doen op een keeper die tegen die tijd al bijna 2 seizoenen niet gekeept heeft...
AkaS
 AkaS - vrijdag 03 september 2021 - 17:23   quote  deeplink  
Fijn dat Neres blijft. Zou hem graag een wedstrijd of 10 een kans zien krijgen op links. Tadic een linie naar achteren. Of in de spits.
remco k
 remco k - vrijdag 03 september 2021 - 19:57   quote  deeplink  
Mike Verweij stelt dat Onana twee jaar geleden graag had willen bij tekenen en schrijft daar nog verhaal bij met verschillende verwijten naar de directie dat ze dit op de lange baan hebben geschoven.

Wel apart van een journalist aangezien Onana in 2019 juist een jaar heeft bijgetekend. Dat is dus precies 2 jaar geleden.
remco k
 remco k - vrijdag 03 september 2021 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 september 2021 - 17:23 schreef AkaS het volgende:
Fijn dat Neres blijft. Zou hem graag een wedstrijd of 10 een kans zien krijgen op links. Tadic een linie naar achteren. Of in de spits.
Neres is toch helemaal niks vanaf links. Heeft vanaf die plek een paar leuke momenten gehad maar veel vaker gewoon slechte wedstrijden gespeeld vanaf links.

Neres kan echt alleen vanaf rechts spelen, 10 en links hebben we geprobeerd maar is gewoon totaal niet gelukt.

Dan zou ik eerder Anthony daar eens proberen en Neres dan gewoon weer op rechts opstellen.
Eide
 Eide - vrijdag 03 september 2021 - 21:34   quote  deeplink  
De zaakwaarnemer van Onana schijnt zondag of maandag een gesprek te hebben met Marc Overmars. Volgens Mike Verweij wil Onana mogelijk alsnog bijtekenen op voorwaarde van een gelimiteerde transfersom.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 september 2021 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 september 2021 - 17:23 schreef AkaS het volgende:
Fijn dat Neres blijft. Zou hem graag een wedstrijd of 10 een kans zien krijgen op links. Tadic een linie naar achteren. Of in de spits.
Yep zeker... Maar gaat niet gebeuren vrees ik... Berghuis word onze nieuwe 10, weer een experiment van tenhag zodat die hem tevreden kan houden en Anthony..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 september 2021 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 september 2021 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Neres is toch helemaal niks vanaf links. Heeft vanaf die plek een paar leuke momenten gehad maar veel vaker gewoon slechte wedstrijden gespeeld vanaf links.

Neres kan echt alleen vanaf rechts spelen, 10 en links hebben we geprobeerd maar is gewoon totaal niet gelukt.

Dan zou ik eerder Anthony daar eens proberen en Neres dan gewoon weer op rechts opstellen.
Het succes jaar speelde die in de CL linksbuiten en ziyech op rechts.. en vertegenwoordigde die een enorm kapitaal na dat seizoen maar mocht niet weg.. daarna heeft die enkel nooit 100 procent vertrouwen gekregen van tenhag mede omdat die ook tadic had op die positie, juist vanaf rechts vond ik neres altijd minder en had gehoopt met de aankoop Antony dat we samba kregen met tadic in de punt, maar helaas is dit nooit echt getest meerdere potten.. ja Vd week tegen een AZ met een b elftal..
Eide
 Eide - vrijdag 03 september 2021 - 22:52   quote  deeplink  
Overmars over Onana.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 september 2021 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
heldere taal.. las net ook ergens dat andre wel wil verlengen (althans een gesprek krijgt) maar dan met een gelimiteerde afkoopsom..
Eide
 Eide - zaterdag 04 september 2021 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 september 2021 - 23:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heldere taal.. las net ook ergens dat andre wel wil verlengen (althans een gesprek krijgt) maar dan met een gelimiteerde afkoopsom..
Klopt, z'n zaaknemer zou volgens de Telegraaf zondag of maandag een afspraak hebben bij Ajax om ovr de toekomst van Onana te praten.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 september 2021 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2021 - 00:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Klopt, z'n zaaknemer zou volgens de Telegraaf zondag of maandag een afspraak hebben bij Ajax om ovr de toekomst van Onana te praten.
We gaan het zien man... Alles beter dan gratis zullen we maar zeggen.. zou mooi zijn dat er nog een jaar aangeplakt word en dan voor een x bedrag weg mag... Misschien zien hun nu ook in dat het gedrag van hun niks helpt en dat clubs hem links laten liggen..
remco k
 remco k - zaterdag 04 september 2021 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 september 2021 - 22:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Het succes jaar speelde die in de CL linksbuiten en ziyech op rechts.. en vertegenwoordigde die een enorm kapitaal na dat seizoen maar mocht niet weg.. daarna heeft die enkel nooit 100 procent vertrouwen gekregen van tenhag mede omdat die ook tadic had op die positie, juist vanaf rechts vond ik neres altijd minder en had gehoopt met de aankoop Antony dat we samba kregen met tadic in de punt, maar helaas is dit nooit echt getest meerdere potten.. ja Vd week tegen een AZ met een b elftal..
Kijk heel simpel zijn stats na en je bent er.

20 wedstrijden vanaf rechts dat seizoen en 6 goals
23 wedstrijden vanaf links en ook 6 goals. Maar vanaf links maar een aantal assistant en vanaf rechts veel meer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 september 2021 door remco k --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 september 2021 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2021 - 07:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Kijk heel simpel zijn stats na en je bent er.

20 wedstrijden vanaf rechts dat seizoen en 6 goals
23 wedstrijden vanaf links en ook 6 goals. Maar vanaf links maar een aantal assistant en vanaf rechts veel meer.
Directe assists... Betekend niet dat die vanaf links meer dreiging had (vind ik) zodat anderen meer ruimte kregen.. maar goed kunnen uren lullen hierover, ten hag heeft andere ideeën zoals een Berghuis op 10 enzo, staat me totaal niet aan overigens.. vind dat je spelers op de positie moet houden waarvoor je ze aantrekt want daar zijn ze het sterkste anders trek je ze ook niet aan op die positie.. alleen Anthony is beter en daar moet Berghuis maar mee om leren gaan
AkaS
 AkaS - zondag 05 september 2021 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2021 - 07:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Kijk heel simpel zijn stats na en je bent er.

20 wedstrijden vanaf rechts dat seizoen en 6 goals
23 wedstrijden vanaf links en ook 6 goals. Maar vanaf links maar een aantal assistant en vanaf rechts veel meer.
Zodra jij klem gezet wordt door je eigen onzin, kom je weer met statistieken, waarvan iedereen weet dat deze een verkeerd beeld van de werkelijkheid kunnen zijn.

Antony vanaf links is 1x geprobeerd vorig seizoen en Neres speelde toen op rechts..Beide raakte ze geen skippybal.

Antony op rechts is veelbelovend en moet blijven staan. Neres is een potentiële topper en zou dan op links zijn kans moeten grijpen. Hij heeft daar een aantal keren prima gespeeld, maar nooit een structurele kans gekregen om zich te ontwikkelen.

Daarom zeg ik, geef hem eens 10 wedstrijden de kans...

Berghuis zal stand in moeten zijn van, tenzij er een nummer 10 in hem zit die beter is dan Klaassen. Vond Berghuis na een slecht begin gisteren heerlijk spelen.

Ben ervan overtuigd dat als van Gaal in Oranje de beschikking had over Neres en Anthony dat beide basis zouden zijn.

Wat betreft Onana...Misschien wilde Onana wel in 2019 voor 4 jaar bijtekenen en wilde Ajax zelf niet meer dan 1 jaar. Zo onbekend klinkt dit niet. Brobbey heeft men ook pas laat willen verlengen.

En nu maken ze dezelfde fout met Martinez en Gravenberch!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 september 2021 door AkaS --
remco k
 remco k - zondag 05 september 2021 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 september 2021 - 10:08 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zodra jij klem gezet wordt door je eigen onzin, kom je weer met statistieken, waarvan iedereen weet dat deze een verkeerd beeld van de werkelijkheid kunnen zijn.

Antony vanaf links is 1x geprobeerd vorig seizoen en Neres speelde toen op rechts..Beide raakte ze geen skippybal.

Antony op rechts is veelbelovend en moet blijven staan. Neres is een potentiële topper en zou dan op links zijn kans moeten grijpen. Hij heeft daar een aantal keren prima gespeeld, maar nooit een structurele kans gekregen om zich te ontwikkelen.

Daarom zeg ik, geef hem eens 10 wedstrijden de kans...

Berghuis zal stand in moeten zijn van, tenzij er een nummer 10 in hem zit die beter is dan Klaassen. Vond Berghuis na een slecht begin gisteren heerlijk spelen.

Ben ervan overtuigd dat als van Gaal in Oranje de beschikking had over Neres en Anthony dat beide basis zouden zijn.

Wat betreft Onana...Misschien wilde Onana wel in 2019 voor 4 jaar bijtekenen en wilde Ajax zelf niet meer dan 1 jaar. Zo onbekend klinkt dit niet. Brobbey heeft men ook pas laat willen verlengen.

En nu maken ze dezelfde fout met Martinez en Gravenberch!
Klem? Er zijn nog veel meer redenen om het niet te doen.

Wat dacht je van de doodeenvoudige reden dat je nooit je beste speler van zijn favoriete positie moet halen.

En Neres is helemaal geen potentieel topper op links. Hij is dat voor de rechter plek.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 september 2021 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 september 2021 - 16:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Klem? Er zijn nog veel meer redenen om het niet te doen.

Wat dacht je van de doodeenvoudige reden dat je nooit je beste speler van zijn favoriete positie moet halen.

En Neres is helemaal geen potentieel topper op links. Hij is dat voor de rechter plek.
Hij speelde op links zijn beste wedstrijden in de C.L., Tadic stond toen in de spits, en Zyech op rechts.
Sta me nog goed bij!
AkaS
 AkaS - zondag 05 september 2021 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 september 2021 - 18:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij speelde op links zijn beste wedstrijden in de C.L., Tadic stond toen in de spits, en Zyech op rechts.
Sta me nog goed bij!
Ik zeg Amen! ,-)
nummer10
 nummer10 - zondag 05 september 2021 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 september 2021 - 16:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Klem? Er zijn nog veel meer redenen om het niet te doen.

Wat dacht je van de doodeenvoudige reden dat je nooit je beste speler van zijn favoriete positie moet halen.

En Neres is helemaal geen potentieel topper op links. Hij is dat voor de rechter plek.
Kom je weer op de rechterkant, terwijl de cl toch best een aardig niveautje is waar die het heeft laten zien op links toch? Dat tenhag telaf is om tadic in de punt te houden of 10 is een ander verhaal.. maar hierdoor krijgt neres geen echte kans.. tadic wil zelf graag op links en doet die het natuurlijk prima, maar een speler bepaalt toch niet waar die speelt als de rest ten goede komt van het elftal.. kortom gewoon een zwaktebod van tenhag.. tadic speelt volgens mij nationaal gewoon op 10 en werkt prima.. en in de punt in de CL ook meer dan verdienstelijk..
remco k
 remco k - maandag 06 september 2021 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 september 2021 - 18:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij speelde op links zijn beste wedstrijden in de C.L., Tadic stond toen in de spits, en Zyech op rechts.
Sta me nog goed bij!
Hij heeft een pot of 8 in de cl vanaf links gespeeld. Die potten waren goed. Hij heeft veel meer goede wedstrijden gespeeld dan die 8. En al die andere goede wedstrijden waren vanaf rechts.

Afgelopen seizoen ook meerdere keren vanaf links gespeeld en dat was constant een drama.
remco k
 remco k - maandag 06 september 2021 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 september 2021 - 23:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kom je weer op de rechterkant, terwijl de cl toch best een aardig niveautje is waar die het heeft laten zien op links toch? Dat tenhag telaf is om tadic in de punt te houden of 10 is een ander verhaal.. maar hierdoor krijgt neres geen echte kans.. tadic wil zelf graag op links en doet die het natuurlijk prima, maar een speler bepaalt toch niet waar die speelt als de rest ten goede komt van het elftal.. kortom gewoon een zwaktebod van tenhag.. tadic speelt volgens mij nationaal gewoon op 10 en werkt prima.. en in de punt in de CL ook meer dan verdienstelijk..
Zie de reactie hierboven.

Tadic speelt bij Servië in een heel ander systeem op de counter. Totaal niet te vergelijken en zo goed als hij bij Ajax en opvalt is dat daar veel minder het geval.

En ik zeg nergens dat we voorin niets anders kunnen proberen, ik zou alleen Neres nooit meer vanaf links laten spelen omdat dit al vaak zat geprobeerd is.

Jij bent normaal altijd degene die roet dat als iets een paar keer mislukt dat je het niet meer moet proberen en dat als het een paar keer we goed is geweest het niks zegt.

Neres heeft vaak zat vanaf links gespeeld de laatste jaren. En op die hele goede cl potten na eigenlijk altijd matig.
AkaS
 AkaS - maandag 06 september 2021 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2021 - 08:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft een pot of 8 in de cl vanaf links gespeeld. Die potten waren goed. Hij heeft veel meer goede wedstrijden gespeeld dan die 8. En al die andere goede wedstrijden waren vanaf rechts.

Afgelopen seizoen ook meerdere keren vanaf links gespeeld en dat was constant een drama.
Remco, er is volgens mij niemand die beweert dat Neres niet op rechts zou kunnen spelen. Daar begon hij ook aanvankelijk. Maar destijds was die plek voor Ziyech en nu voor Anthony en hébben we inmiddels Berghuis.

Dan moet je verder kijken en kom je op een punt dat we diepte missen, wat vooral op hoger niveau een probleem kan zijn. Neres kan die diepte brengen en kom je uit op links of misschien wel in de spits.... Maar logischerwijze kom je uit op links.

Tadic speelt fantastich en normaliter laat je hem dan staan. Maar hij heeft bewezen ook op een andere positie belangrijk te kunnen zijn.

Met hem in de spits los je direct 2 problemen op. Sterker spitspositie en op links meer diepte en dreiging.
remco k
 remco k - maandag 06 september 2021 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2021 - 11:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, er is volgens mij niemand die beweert dat Neres niet op rechts zou kunnen spelen. Daar begon hij ook aanvankelijk. Maar destijds was die plek voor Ziyech en nu voor Anthony en hébben we inmiddels Berghuis.

Dan moet je verder kijken en kom je op een punt dat we diepte missen, wat vooral op hoger niveau een probleem kan zijn. Neres kan die diepte brengen en kom je uit op links of misschien wel in de spits.... Maar logischerwijze kom je uit op links.

Tadic speelt fantastich en normaliter laat je hem dan staan. Maar hij heeft bewezen ook op een andere positie belangrijk te kunnen zijn.

Met hem in de spits los je direct 2 problemen op. Sterker spitspositie en op links meer diepte en dreiging.
Die diepte mis je al niet meer doordat je Anthony hebt.

De laatste keren met Tadic op 9 speelde ook hij daar gewoon hee matig.

Maar nog veel belangrijker is dat Neres in de speeltijd die hij vorig seizoen en dit seizoen krijgt, niets maar dan ook echt helemaal niets laat zien wat een plek bij de eerste 11 rechtvaardigt.
Die heeft al 2 jaar amper een goede pot gespeeld.

Dan ga je een elftal toch niet helemaal op de kop zetten om hem op te stellen?

Eerst presteren dan verder.
AkaS
 AkaS - maandag 06 september 2021 - 16:07   quote  deeplink  
En wat vind je van het geven of krijgen van vertrouwen?

Ik kan mij de wedstrijd tegen Bayern herinneren en Neres speelde erg goed. En hoe werd hij beloond door ten Hag..?

Juist, een plek op de reservebank, de volgende wedstrijd. Hij heeft daarna nooit een echte kans gekregen zoals bijvoorbeeld een Haller wel krijgt.

En met de diepte die Anthony volgens jou brengt... Deze valt best mee. Maar goed, laten we zeggen dat hij die diepte wel brengt. Waarom de diepte tot een kant beperken, als je het aan beide kanten kunt hebben?
remco k
 remco k - maandag 06 september 2021 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2021 - 16:07 schreef AkaS het volgende:
En wat vind je van het geven of krijgen van vertrouwen?

Ik kan mij de wedstrijd tegen Bayern herinneren en Neres speelde erg goed. En hoe werd hij beloond door ten Hag..?

Juist, een plek op de reservebank, de volgende wedstrijd. Hij heeft daarna nooit een echte kans gekregen zoals bijvoorbeeld een Haller wel krijgt.

En met de diepte die Anthony volgens jou brengt... Deze valt best mee. Maar goed, laten we zeggen dat hij die diepte wel brengt. Waarom de diepte tot een kant beperken, als je het aan beide kanten kunt hebben?
In 17/18 speelde hij bijna alles en wat hij niet speelde had hij kleine pijntjes.

28 basis plaatsen en 4 invalbeurten in de eredivisie en 10 basis plaatsen en een invalbeurt in de cl.

Het seizoen daarna ook als basis speler begonnen tot aan zijn blessure.

Die twee seizoenen heeft hij alle vertrouwen gekregen, dat vertrouwen zelf eerst afgedwongen en vervolgens goed terugbetaald.

Na zijn blessures nooit goed teruggekomen en maakt bij vlagen een compleet ongeïnteresseerde indruk.

Ik vind het doodzonde want ben echt fan van Neres.

Maar er is nu echt geen enkele basis om hem een basis plek te geven in mijn beleving.
remco k
 remco k - maandag 06 september 2021 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2021 - 16:07 schreef AkaS het volgende:
En wat vind je van het geven of krijgen van vertrouwen?

Ik kan mij de wedstrijd tegen Bayern herinneren en Neres speelde erg goed. En hoe werd hij beloond door ten Hag..?

Juist, een plek op de reservebank, de volgende wedstrijd. Hij heeft daarna nooit een echte kans gekregen zoals bijvoorbeeld een Haller wel krijgt.

En met de diepte die Anthony volgens jou brengt... Deze valt best mee. Maar goed, laten we zeggen dat hij die diepte wel brengt. Waarom de diepte tot een kant beperken, als je het aan beide kanten kunt hebben?
En over de diepte. Omdat je daar met Tadic een geweldenaar hebt die de afgelopen twee seizoenen in de momenten dat hij op 9 speelde gewoon niet goed was.

Maar goed, Haller mag van mij prima banken en er mag best geëxperimenteerd worden. Maar Neres op links is nu gewoon geen enkele basis voor in mijn beleving.

Iemand moet toch eerst in de minuten die je krijgt laten zien meer te verdienen dan invalbeurten? Dat gebeurt vanaf links niet.

Vanaf rechts heeft hij overigens vorig seizoen een paar prima wedstrijden gespeeld als basis of invaller, vanaf links echter niets.
AkaS
 AkaS - maandag 06 september 2021 - 18:13   quote  deeplink  
Nouja, zoveel mensen zoveel wensen Remco. Uiteindelijk beslist ten Hag en we gaan het vanzelf meemaken. Hoop wel dat hij het lef heeft om Haller te passeren mocht duidelijk worden dat hij het niet aankan op CL niveau. En met Tadic durft te schuiven mocht dit nodig zijn.

2e achter Dortmund moet toch kunnen. En wie weet is er door een verrassende tactiek wel een stuntje mogelijk tegen Dortmund...

Maar eerst een Portugese draak verslaan en de punten pakken in de volgende eredivisie wedstrijden..
remco k
 remco k - maandag 06 september 2021 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2021 - 18:13 schreef AkaS het volgende:
Nouja, zoveel mensen zoveel wensen Remco. Uiteindelijk beslist ten Hag en we gaan het vanzelf meemaken. Hoop wel dat hij het lef heeft om Haller te passeren mocht duidelijk worden dat hij het niet aankan op CL niveau. En met Tadic durft te schuiven mocht dit nodig zijn.

2e achter Dortmund moet toch kunnen. En wie weet is er door een verrassende tactiek wel een stuntje mogelijk tegen Dortmund...

Maar eerst een Portugese draak verslaan en de punten pakken in de volgende eredivisie wedstrijden..
Helemaal met je eens. Al denk ik dat wij echt minder zijn dat Sporting, Dortmund zal echt wel een stunt zijn als we daar punten van afsnoepen.

Tweede moet met wat geluk aan onze zijde mogelijk zijn, al had ik liever grotere namen gehad. Daar zijn we nu eenmaal vaak beter in dan ploegen zoals Sporting.
remco k
 remco k - maandag 06 september 2021 - 21:48   quote  deeplink  
Het gerucht gaat dat Mazraoui bij zijn zaakwaarnemer weg is gegaan en Raiola in de arm heeft genomen.

Dan kun je er donder op zeggen dat die transfervrij gaat vertrekken.
nummer10
 nummer10 - maandag 06 september 2021 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2021 - 08:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Zie de reactie hierboven.

Tadic speelt bij Servië in een heel ander systeem op de counter. Totaal niet te vergelijken en zo goed als hij bij Ajax en opvalt is dat daar veel minder het geval.

En ik zeg nergens dat we voorin niets anders kunnen proberen, ik zou alleen Neres nooit meer vanaf links laten spelen omdat dit al vaak zat geprobeerd is.

Jij bent normaal altijd degene die roet dat als iets een paar keer mislukt dat je het niet meer moet proberen en dat als het een paar keer we goed is geweest het niks zegt.

Neres heeft vaak zat vanaf links gespeeld de laatste jaren. En op die hele goede cl potten na eigenlijk altijd matig.
Ik snap je punt zeker, echter heeft die nooit echt langere tijd in de eredivisie die kans gekregen, een aantal anderen wel wat je gewoon doelpunten hebben gekost en misschien zelfs verlies partijen.. en waar ik tegen ben overigens is verdedigers middenvelders maken, aanvallers middenvelders, middenvelders aanvaller etc etc etc.. een buitenspeler links of rechts maakt niet zoveel uit op zich vind ik, een Berghuis op links met een Haller (niet me beste vriend) kan wellicht wel beter uitpakken voor Haller omdat er dan hoge voorzetten komen IPV zowel links als rechts 2 spelers te hebben die naar binnentrekken en dus geen hoge voorzetten..
nummer10
 nummer10 - maandag 06 september 2021 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2021 - 21:48 schreef remco k het volgende:
Het gerucht gaat dat Mazraoui bij zijn zaakwaarnemer weg is gegaan en Raiola in de arm heeft genomen.

Dan kun je er donder op zeggen dat die transfervrij gaat vertrekken.
Hoop toch echt enkel een gerucht... Maar na de woorden van mazz dat die super graag wil blijven zou dit toch niet ?
p111
 p111 - dinsdag 07 september 2021 - 09:10   quote  deeplink  
Ze zeggen allemaal dat ze willen blijven,als ze maar de miljoenen in hun zak krijgen.
remco k
 remco k - dinsdag 07 september 2021 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2021 - 22:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik snap je punt zeker, echter heeft die nooit echt langere tijd in de eredivisie die kans gekregen, een aantal anderen wel wat je gewoon doelpunten hebben gekost en misschien zelfs verlies partijen.. en waar ik tegen ben overigens is verdedigers middenvelders maken, aanvallers middenvelders, middenvelders aanvaller etc etc etc.. een buitenspeler links of rechts maakt niet zoveel uit op zich vind ik, een Berghuis op links met een Haller (niet me beste vriend) kan wellicht wel beter uitpakken voor Haller omdat er dan hoge voorzetten komen IPV zowel links als rechts 2 spelers te hebben die naar binnentrekken en dus geen hoge voorzetten..
Is 32 wedstrijden en een stuk of 20 in het volgende seizoen tot aan zijn blessure niet een kans krijgen dan?
remco k
 remco k - dinsdag 07 september 2021 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2021 - 22:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hoop toch echt enkel een gerucht... Maar na de woorden van mazz dat die super graag wil blijven zou dit toch niet ?
Brobbey wou ook blijven.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 september 2021 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 september 2021 - 12:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Is 32 wedstrijden en een stuk of 20 in het volgende seizoen tot aan zijn blessure niet een kans krijgen dan?
Als basisspeler op links?
remco k
 remco k - dinsdag 07 september 2021 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 september 2021 - 12:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Als basisspeler op links?
Een groot deel ja. En het andere deel als basis speler vanaf rechts.

Het vertrouwen heeft hij dus wel gewoon gehad, zeker in het anderhalf seizoen vanaf de start tot aan zijn blessure
remco k
 remco k - dinsdag 07 september 2021 - 14:06   quote  deeplink  
41 van de 175 wedstrijden vanaf links gespeeld.

Waarvan 23 in het cl seizoen vanaf links.
AkaS
 AkaS - woensdag 08 september 2021 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 september 2021 - 14:06 schreef remco k het volgende:
41 van de 175 wedstrijden vanaf links gespeeld.

Waarvan 23 in het cl seizoen vanaf links.
Remco, mag ik jou vragen wat jouw ideale opstelling is, uitgaande van de huidige selectie?
Eide
 Eide - woensdag 08 september 2021 - 16:59   quote  deeplink  
Puike pot van Berghuis en Klaassen gisteren. Als Berghuis die vorm meeneemt naar Ajax komt dat wel goed.
nummer10
 nummer10 - woensdag 08 september 2021 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 september 2021 - 16:59 schreef Eide het volgende:
Puike pot van Berghuis en Klaassen gisteren. Als Berghuis die vorm meeneemt naar Ajax komt dat wel goed.
deed het indd erg goed, echter schat ik onze beste vriend uit brasil hoger in...
Eide
 Eide - woensdag 08 september 2021 - 17:10   quote  deeplink  
Met Tadic op links zeker, want Berghuis is hetzelfde type. Berghuis kan natuurlijk misschien ook op 10, en is misschien wel een betere keuze bij een schorsing/blessure/spitspositie voor Tadic.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5149
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0593659