BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - woensdag 08 september 2021 - 17:22   quote  deeplink  
laten we het anders zeggen, prima om achter de hand te hebben achter mannen als Tadic en anthony neres etc.. igg beter als een idrissi
Eide
 Eide - woensdag 08 september 2021 - 18:06   quote  deeplink  
Daramy heeft zich vandaag voor het eerst bij de selectie gemeld en meegetraint.
remco k
 remco k - woensdag 08 september 2021 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 september 2021 - 08:50 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, mag ik jou vragen wat jouw ideale opstelling is, uitgaande van de huidige selectie?
Phoe. Dat is best een lastige vraag.

Neem de achterhoede. Ik zie Rensch Mazraoui timber Martinez blind en Tagliafico heel graag spelen.

Dat zijn er al twee te veel.

Op het middenveld ben ik fan van Klaassen Gravenberg Alvarez, maar Blind kan daar ook goed spelen. En aangezien Berghuis een type is zoals Ziyech denk ik dat hij het op 10 ook gewoon goed zou doen.

Voorin zou ik Neres Anthony en Tadic het liefst zien. Waarbij een duidelijke kant tekening dat ik dan wel doel op de Neres van het cl seizoen tot aan zijn blessure het seizoen erop. Ik zou die drie ook niet vast op een positie zetten maar echt dwars door elkaar laten spelen waarbij de positie op de flank waar op dat moment de back niet opkomt altijd bezet moet zijn.

Ik zou dit weleens willen zien.

Onana.

Mazraoui timber Martinez blind.
Alvarez Gravenberg
Klaassen
Neres Tadic Anthony

Waarbij de voorste drie dus volledige vrijheid hebben en niet vast moeten blijven hangen op 1 positie.

Stekelenburg

Mazraoui timber Martinez tagliafico
Klaassen Blind
Berghuis
Anthony Haller Tadic.

Stekelenburg

Rensch timber blind tagliafico
Gravenberg Martinez
Klaassen
Berghuis Tadic Anthony

Stekelenburg

Timber Alvarez Martinez
Blind
Gravenberg klaassen
Berghuis
Nerres Tadic anthony

Als je er over nadenkt zijn er we 30 goede opstellingen en verschillende systemen te maken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 september 2021 door remco k --
remco k
 remco k - woensdag 08 september 2021 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 september 2021 - 17:22 schreef nummer10 het volgende:
laten we het anders zeggen, prima om achter de hand te hebben achter mannen als Tadic en anthony neres etc.. igg beter als een idrissi
Hij is momenteel ook gewoon een stuk beter dan dat wat Neres laat zien
Pietje
 Pietje - donderdag 09 september 2021 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 september 2021 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Phoe. Dat is best een lastige vraag.

Neem de achterhoede. Ik zie Rensch Mazraoui timber Martinez blind en Tagliafico heel graag spelen.

Dat zijn er al twee te veel.

Op het middenveld ben ik fan van Klaassen Gravenberg Alvarez, maar Blind kan daar ook goed spelen. En aangezien Berghuis een type is zoals Ziyech denk ik dat hij het op 10 ook gewoon goed zou doen.

Voorin zou ik Neres Anthony en Tadic het liefst zien. Waarbij een duidelijke kant tekening dat ik dan wel doel op de Neres van het cl seizoen tot aan zijn blessure het seizoen erop. Ik zou die drie ook niet vast op een positie zetten maar echt dwars door elkaar laten spelen waarbij de positie op de flank waar op dat moment de back niet opkomt altijd bezet moet zijn.

Ik zou dit weleens willen zien.

Onana.

Mazraoui timber Martinez blind.
Alvarez Gravenberg
Klaassen
Neres Tadic Anthony

Waarbij de voorste drie dus volledige vrijheid hebben en niet vast moeten blijven hangen op 1 positie.

Stekelenburg

Mazraoui timber Martinez tagliafico
Klaassen Blind
Berghuis
Anthony Haller Tadic.

Stekelenburg

Rensch timber blind tagliafico
Gravenberg Martinez
Klaassen
Berghuis Tadic Anthony

Stekelenburg

Timber Alvarez Martinez
Blind
Gravenberg klaassen
Berghuis
Nerres Tadic anthony

Als je er over nadenkt zijn er we 30 goede opstellingen en verschillende systemen te maken.
Wow, Remco, wat een prachtige post heb je verzonden. Het geeft eens te meer aan, dat Ajax een machtig mooie en brede selectie heeft, waarmee je verschillende systemen kunt spelen. En dat is volgens mij het grote verschil met PSV. Die hebben ook een sterke selectie, maar die is veel minder breed. Verbeter me als ik ernaast zit.

Ikzelf heb niet veel verstand van systemen. Voor mij is het slechts belangrijk dat Ajax zijn wedstrijden wint, het liefst met mooi en dominant voetbal.
Mijn talenten liggen niet "op het veld", ik heb dan ook nooit zelf gevoetbald.

Bedankt voor je mooie post!
AkaS
 AkaS - donderdag 09 september 2021 - 20:18   quote  deeplink  
Ajax kan het contract van Ryan Gravenberch niet via een clausule verlengen. Directeur voetbalzaken Marc Overmars gaf in gesprek met de Ajax-clubkanalen aan dat de Amsterdammers deze optie wél hebben. Navraag van Ajax Showtime bij de landskampioen leert echter dat dit niet klopt.

Gravenberch ligt nog tot medio 2023 vast in Amsterdam. Overmars stelde dat Ajax de verbintenis van de negentienjarige middenvelder via een optie kan verlengen. "Gravenberch heeft een optie in zijn contract die wij kunnen lichten. Dat is een item waarvoor we de komende maanden rondom de tafel gaan zitten", zei de Ajax-directeur.

Dat klopt echter niet, meldt Ajax Showtime nadat het navraag heeft gedaan. Tijdens het betreffende interview dacht Overmars dat Gravenberch tot medio 2022 vastlag in Amsterdam, met een optie tot medio 2023. De zevenvoudig Oranje-international heeft echter een vast contract tot en met 2023.

Desondanks wil Ajax Gravenberch nog steeds langer aan zich binden. De middenvelder heeft nog geen aanbieding op zak van de landskampioen. Ajax wil binnenkort om de tafel gaan met Gravenberch, die zelf ook niet onwelwillend staat tegenover die gesprekken.
AkaS
 AkaS - donderdag 09 september 2021 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 september 2021 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Phoe. Dat is best een lastige vraag.

Neem de achterhoede. Ik zie Rensch Mazraoui timber Martinez blind en Tagliafico heel graag spelen.

Dat zijn er al twee te veel.

Op het middenveld ben ik fan van Klaassen Gravenberg Alvarez, maar Blind kan daar ook goed spelen. En aangezien Berghuis een type is zoals Ziyech denk ik dat hij het op 10 ook gewoon goed zou doen.

Voorin zou ik Neres Anthony en Tadic het liefst zien. Waarbij een duidelijke kant tekening dat ik dan wel doel op de Neres van het cl seizoen tot aan zijn blessure het seizoen erop. Ik zou die drie ook niet vast op een positie zetten maar echt dwars door elkaar laten spelen waarbij de positie op de flank waar op dat moment de back niet opkomt altijd bezet moet zijn.

Ik zou dit weleens willen zien.

Onana.

Mazraoui timber Martinez blind.
Alvarez Gravenberg
Klaassen
Neres Tadic Anthony

Waarbij de voorste drie dus volledige vrijheid hebben en niet vast moeten blijven hangen op 1 positie.

Stekelenburg

Mazraoui timber Martinez tagliafico
Klaassen Blind
Berghuis
Anthony Haller Tadic.

Stekelenburg

Rensch timber blind tagliafico
Gravenberg Martinez
Klaassen
Berghuis Tadic Anthony

Stekelenburg

Timber Alvarez Martinez
Blind
Gravenberg klaassen
Berghuis
Nerres Tadic anthony

Als je er over nadenkt zijn er we 30 goede opstellingen en verschillende systemen te maken.
Dankje voor je serieuze en uitgebreide antwoord. Ben het grotendeels ook met je eens moet ik zeggen. Top.

Wanneer Mazzraoui verlengt en het logische carrousel komt in beweging, dan zou ook een centraal duo Timber en Rensch volgend jaar kunnen. Met Mazzraoui op rechts en Baas op linksachter. Wordt interessant... Dit jaar, maar dus ook volgend jaar. Met de verjonging misschien zelfs van Gaal nog 1x een laatste trucje...
remco k
 remco k - donderdag 09 september 2021 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 september 2021 - 20:25 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dankje voor je serieuze en uitgebreide antwoord. Ben het grotendeels ook met je eens moet ik zeggen. Top.

Wanneer Mazzraoui verlengt en het logische carrousel komt in beweging, dan zou ook een centraal duo Timber en Rensch volgend jaar kunnen. Met Mazzraoui op rechts en Baas op linksachter. Wordt interessant... Dit jaar, maar dus ook volgend jaar. Met de verjonging misschien zelfs van Gaal nog 1x een laatste trucje...
Ik ben een groot van Gaal fan. Als hij wil komen moet alles wijken in mijn beleving. Ik
Vond het altijd een mindere bondscoach doordat zijn speelwijzes tijd nodig hebben. Echter ben ik afgelopen week echt omver geblazen door zijn kunde en charisma.
remco k
 remco k - vrijdag 10 september 2021 - 15:05   quote  deeplink  
Klaassen geblesseerd aan de lies terug gekomen van Oranje, Tagliafico en Martinez gewoon pas vandaag terug van de interlands en spelen waarschijnlijk morgen niet.

Wat een hoerenzooi die kut interland week met 3 wedstrijden.
AkaS
 AkaS - vrijdag 10 september 2021 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 september 2021 - 21:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben een groot van Gaal fan. Als hij wil komen moet alles wijken in mijn beleving. Ik
Vond het altijd een mindere bondscoach doordat zijn speelwijzes tijd nodig hebben. Echter ben ik afgelopen week echt omver geblazen door zijn kunde en charisma.
Ik ben ook zéér aangenaam verrast door de " nieuwe" van Gaal. En wat hij in korte tijd neerzet. Niet alleen het resultaat. Maar ook de positieve verandering bij bijvoorbeeld Depay en de chemie op het veld.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 11 september 2021 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 september 2021 - 15:05 schreef remco k het volgende:
Klaassen geblesseerd aan de lies terug gekomen van Oranje, Tagliafico en Martinez gewoon pas vandaag terug van de interlands en spelen waarschijnlijk morgen niet.

Wat een hoerenzooi die kut interland week met 3 wedstrijden.
Eens.. sws al de schurft aan interlands maar zo tussendoor elke keer helemaal
nummer10
 nummer10 - zaterdag 11 september 2021 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 september 2021 - 15:05 schreef remco k het volgende:
Klaassen geblesseerd aan de lies terug gekomen van Oranje, Tagliafico en Martinez gewoon pas vandaag terug van de interlands en spelen waarschijnlijk morgen niet.

Wat een hoerenzooi die kut interland week met 3 wedstrijden.
Eens.. sws al de schurft aan interlands maar zo tussendoor elke keer helemaal
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 september 2021 - 09:31   quote  deeplink  
Lees net dat Mazraoui nog niet bijgetekend heeft en Mino als zaakwaarnemer heeft sinds kort. Kan volgende zomer gratis de deur uit. Rede van niet bijtekenen is geld!
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 21 september 2021 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 09:31 schreef Hummel10 het volgende:
Lees net dat Mazraoui nog niet bijgetekend heeft en Mino als zaakwaarnemer heeft sinds kort. Kan volgende zomer gratis de deur uit. Rede van niet bijtekenen is geld!
Zoals zo vaak is de reden geld. Echter geeft hij ook aan in dit zelfde interview dat hij graag bij Ajax wil blijven. Deze keer heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt. Overmars zal zich toch niet nog eens aan dezelfde steen stoten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 21 september 2021 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 09:31 schreef Hummel10 het volgende:
Lees net dat Mazraoui nog niet bijgetekend heeft en Mino als zaakwaarnemer heeft sinds kort. Kan volgende zomer gratis de deur uit. Rede van niet bijtekenen is geld!
Gewoon verkopen, we hebben Rensch...
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 september 2021 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 09:59 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Zoals zo vaak is de reden geld. Echter geeft hij ook aan in dit zelfde interview dat hij graag bij Ajax wil blijven. Deze keer heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt. Overmars zal zich toch niet nog eens aan dezelfde steen stoten.
Heeft Raiola als zaakwaarnemer genomen vrees toch het ergste als ik dat lees.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 september 2021 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 10:43 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Gewoon verkopen, we hebben Rensch...
Zullen ze ook wel doen bij een goed bod maar als dat niet komt is het wel zonde als hij gratis vertrekt.
AkaS
 AkaS - dinsdag 21 september 2021 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 11:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heeft Raiola als zaakwaarnemer genomen vrees toch het ergste als ik dat lees.
Verhaal van Mazraoui is logisch, hij wil na zoveel jaren ook de financiële waardering. Opvallend en verontrustend vond ik zijn opmerking: Overmars weet dat raiola mijn zaakwaarnemer is....

Dit kan enerzijds een dreiging zijn om te vertrekken als de aanbieding niet goed is. of en dat laatste vermoed ik... Is dat Overmars nog helemaal geen toenadering heeft gezocht richting raiola inzake Mazraoui...

En verkopen, makkelijk gezegd dat we Rensch hebben. Maar wat hebben we achter Rensch...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 september 2021 door AkaS --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 september 2021 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 12:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

Verhaal van Mazraoui is logisch, hij wil na zoveel jaren ook de financiële waardering. Opvallend en verontrustend vond ik zijn opmerking: Overmars weet dat raiola mijn zaakwaarnemer is....

Dit kan enerzijds een dreiging zijn om te vertrekken als de aanbieding niet goed is. of en dat laatste vermoed ik... Is dat Overmars nog helemaal geen toenadering heeft gezocht richting raiola inzake Mazraoui...

En verkopen, makkelijk gezegd dat we Rensch hebben. Maar wat hebben we achter Rensch...
Geen idee lijkt me dat er vanuit Ajax toch wel iets geprobeerd is.
Of ze moeten verder willen met Rensch en Klaiber.

Mazraoui wilt waardering is dat 3 of 4x zijn salaris?
remco k
 remco k - dinsdag 21 september 2021 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 09:59 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Zoals zo vaak is de reden geld. Echter geeft hij ook aan in dit zelfde interview dat hij graag bij Ajax wil blijven. Deze keer heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt. Overmars zal zich toch niet nog eens aan dezelfde steen stoten.
Hoezo zou overmars zich aan een steen hebben gestoten?

In mijn beleving heeft overmars alles gedaan aan het behoud van iedere speler die ze graag wouden behouden. Dat het uiteindelijk ploft heeft alles met Raiola en de speler in kwestie te maken.

Wat moet je nog meer doen dan een financieel bod wat past bij wat Ajax wil betalen voor een type speler en een goed sportief plan.

Mazraoui zal ook gewoon vertrekken. Het verhaal gaat dat hij hetzelfde wil verdienen als wat Ziyech had, dit zou zijn vorige zaakwaarnemer niet voor elkaar kunnen krijgen en daarom heeft hij Raiola in de arm genomen. Ik geloof nooit dat Overmars dan ineens wel buigt voor de wensen van zo’n speler.

En terecht ook.
remco k
 remco k - dinsdag 21 september 2021 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 11:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zullen ze ook wel doen bij een goed bod maar als dat niet komt is het wel zonde als hij gratis vertrekt.
Met een half jaar contract? Daar krijg je toch amper iets voor. En Raiola laat hem gewoon uit zijn contract lopen zodat de teken bonus hoger is.
remco k
 remco k - dinsdag 21 september 2021 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 12:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

Verhaal van Mazraoui is logisch, hij wil na zoveel jaren ook de financiële waardering. Opvallend en verontrustend vond ik zijn opmerking: Overmars weet dat raiola mijn zaakwaarnemer is....

Dit kan enerzijds een dreiging zijn om te vertrekken als de aanbieding niet goed is. of en dat laatste vermoed ik... Is dat Overmars nog helemaal geen toenadering heeft gezocht richting raiola inzake Mazraoui...

En verkopen, makkelijk gezegd dat we Rensch hebben. Maar wat hebben we achter Rensch...
Timber kan daar ook spelen. En net zoals Rensch en timber er ineens waren zullen er ook weer andere jeugdspelers opstaan.

Raiola is sinds een week of twee zijn zaakwaarnemer. Met zijn vorige zaakwaarnemer is Ajax en Mazraoui er niet uitgekomen.

En dat gaat nu ook niet gebeuren. Met Raiola als zaakwaarnemer is het voor Ajax onmogelijk om jongere jongens langer dan 1 volwassen contract aan je te binden.

Mazraoui loopt gratis de deur uit deze zomer en Gravenberg zal of verkocht worden komende zomer of een jaar later ook gratis de deur uit lopen.

Dit is het gevolg van Raiola en Ajax kan daar werkelijk niks tegen doen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 september 2021 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 15:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo zou overmars zich aan een steen hebben gestoten?

In mijn beleving heeft overmars alles gedaan aan het behoud van iedere speler die ze graag wouden behouden. Dat het uiteindelijk ploft heeft alles met Raiola en de speler in kwestie te maken.

Wat moet je nog meer doen dan een financieel bod wat past bij wat Ajax wil betalen voor een type speler en een goed sportief plan.

Mazraoui zal ook gewoon vertrekken. Het verhaal gaat dat hij hetzelfde wil verdienen als wat Ziyech had, dit zou zijn vorige zaakwaarnemer niet voor elkaar kunnen krijgen en daarom heeft hij Raiola in de arm genomen. Ik geloof nooit dat Overmars dan ineens wel buigt voor de wensen van zo’n speler.

En terecht ook.
Waarom er niet aan toegeven? Wat maakt het dat ziyech bijv meer recht heeft erop dan mazz? Sterker nog, ik vind dat mazz er meer recht op heeft na zove jaar trouwe dienst..
Loetje
 Loetje - woensdag 22 september 2021 - 02:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 22:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Waarom er niet aan toegeven? Wat maakt het dat ziyech bijv meer recht heeft erop dan mazz? Sterker nog, ik vind dat mazz er meer recht op heeft na zove jaar trouwe dienst..
Omdat Ziyech zich al jaren als sleutelspeler van Ajax bewezen had en Ajax toen financieel beter in elkaar zat?

En dit stukje hieronder, lees hem even goed voor je weer allerlei onzin gaat kramen...

Ik heb me toevallig vorige week verdiept in de salarissen in NL, wat deze huidig gemiddeld zijn en ook omtrent Ajax, zeker vergeleken met 10 jaar terug en nu. Het is dat je in NL meer belasting af staat, maar Ajax bied bruto gewoon geregeld vergelijkbare bedragen wat bijvoorbeeld een Sevilla doet. Dat is de Spaanse subtop, op een uitzondering daargelaten.

Ajax heeft altijd gewerkt met gradaties. Maar jonge spelers met potentie kunnen bij Ajax tegenwoordig rond de 1.5 miljoen bruto verdienen. Dat is absurd veel, dat was een jaartje of 5 geleden 6/7 ton. Ofwel, Ajax bied wel degelijk ontzettend goede salarissen. Niet altijd maar eindeloos naar Overmars gaan zitten wijzen. Ajax bied voor Nederlandse begrippen echt abnormaal hoge salarissen en ik ben er heilig van overtuigd dat Mazraoui richting de 2/2.5 miljoen gaat. Ofwel, daar moet je gewoon echt respect voor hebben.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 september 2021 - 07:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 15:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Met een half jaar contract? Daar krijg je toch amper iets voor. En Raiola laat hem gewoon uit zijn contract lopen zodat de teken bonus hoger is.
Dat is mijn vrees dus ook.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 september 2021 - 07:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 september 2021 - 02:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Omdat Ziyech zich al jaren als sleutelspeler van Ajax bewezen had en Ajax toen financieel beter in elkaar zat?

En dit stukje hieronder, lees hem even goed voor je weer allerlei onzin gaat kramen...

Ik heb me toevallig vorige week verdiept in de salarissen in NL, wat deze huidig gemiddeld zijn en ook omtrent Ajax, zeker vergeleken met 10 jaar terug en nu. Het is dat je in NL meer belasting af staat, maar Ajax bied bruto gewoon geregeld vergelijkbare bedragen wat bijvoorbeeld een Sevilla doet. Dat is de Spaanse subtop, op een uitzondering daargelaten.

Ajax heeft altijd gewerkt met gradaties. Maar jonge spelers met potentie kunnen bij Ajax tegenwoordig rond de 1.5 miljoen bruto verdienen. Dat is absurd veel, dat was een jaartje of 5 geleden 6/7 ton. Ofwel, Ajax bied wel degelijk ontzettend goede salarissen. Niet altijd maar eindeloos naar Overmars gaan zitten wijzen. Ajax bied voor Nederlandse begrippen echt abnormaal hoge salarissen en ik ben er heilig van overtuigd dat Mazraoui richting de 2/2.5 miljoen gaat. Ofwel, daar moet je gewoon echt respect voor hebben.
Inderdaad en Maz is een nuttige speler maar geen Ziyech. Daarbij ook nog eens vaak geblesseerd. Zou het jammer vinden als hij gratis gaat maar ze hoeven ook niet alles te doen om hem te behouden.

Brobbey was vervelender en Gravenberch straks ook. Meer potentie en meer waard.
AkaS
 AkaS - woensdag 22 september 2021 - 08:08   quote  deeplink  
Ja mannen, die raiola kost Ajax heel veel geld, meerdere tientallen miljoenen euro´s en een heel hoop onrecht en hoofdpijn. Zouden types als raiola nou nooit bang zijn dat er ergens een supporter rondloopt die hen iets aandoet?

Ik bedoel, ik respecteer zijn vak en dat vppr zijn clienten een goed contract regelt, maar wat raiola doet is relaties tussen spelers en clubs kapot maken om transfers af te dwingen waar hij enorm rijk van wordt. Eigenlijk is dit doelbewust clubs kapot maken.

Ik hoop dat de uefa of fifa heel snel dit soort types gaat beperken voordat het ergens een keer misgaat.
AkaS
 AkaS - woensdag 22 september 2021 - 08:08   quote  deeplink  
Ja mannen, die raiola kost Ajax heel veel geld, meerdere tientallen miljoenen euro´s en een heel hoop onrecht en hoofdpijn. Zouden types als raiola nou nooit bang zijn dat er ergens een supporter rondloopt die hen iets aandoet?

Ik bedoel, ik respecteer zijn vak en dat hij voor zijn clienten een goed contract regelt, maar wat raiola doet is relaties tussen spelers en clubs kapot maken om transfers af te dwingen waar hij enorm rijk van wordt. Eigenlijk is dit doelbewust clubs kapot maken.

Ik hoop dat de uefa of fifa heel snel dit soort types gaat beperken voordat het ergens een keer misgaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 september 2021 door AkaS --
Loetje
 Loetje - woensdag 22 september 2021 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 september 2021 - 08:08 schreef AkaS het volgende:
Ja mannen, die raiola kost Ajax heel veel geld, meerdere tientallen miljoenen euro´s en een heel hoop onrecht en hoofdpijn. Zouden types als raiola nou nooit bang zijn dat er ergens een supporter rondloopt die hen iets aandoet?

Ik bedoel, ik respecteer zijn vak en dat vppr zijn clienten een goed contract regelt, maar wat raiola doet is relaties tussen spelers en clubs kapot maken om transfers af te dwingen waar hij enorm rijk van wordt. Eigenlijk is dit doelbewust clubs kapot maken.

Ik hoop dat de uefa of fifa heel snel dit soort types gaat beperken voordat het ergens een keer misgaat.
Ik ben het vrijwel helemaal met je eens kerel, op het stukje doelbewust clubs kapot maken na.

Ik denk namelijk dat hij überhaupt nooit aan het belang van een club denkt en daarom ook niet denkt om de club kapot te maken. Denkt alleen aan zijn eigen zakken met geld en die van zijn cliënt. Ergens is het zijn taak, andere kant is de manier hoe echt walgelijk
remco k
 remco k - woensdag 22 september 2021 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 22:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Waarom er niet aan toegeven? Wat maakt het dat ziyech bijv meer recht heeft erop dan mazz? Sterker nog, ik vind dat mazz er meer recht op heeft na zove jaar trouwe dienst..
Als je daar aan toegeeft is het einde zoek en is je club heel snel failliet
remco k
 remco k - woensdag 22 september 2021 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 september 2021 - 08:08 schreef AkaS het volgende:
Ja mannen, die raiola kost Ajax heel veel geld, meerdere tientallen miljoenen euro´s en een heel hoop onrecht en hoofdpijn. Zouden types als raiola nou nooit bang zijn dat er ergens een supporter rondloopt die hen iets aandoet?

Ik bedoel, ik respecteer zijn vak en dat hij voor zijn clienten een goed contract regelt, maar wat raiola doet is relaties tussen spelers en clubs kapot maken om transfers af te dwingen waar hij enorm rijk van wordt. Eigenlijk is dit doelbewust clubs kapot maken.

Ik hoop dat de uefa of fifa heel snel dit soort types gaat beperken voordat het ergens een keer misgaat.
Eens hoor.

En je kan er werkelijk waar helemaal niks tegen doen.

Je kan hem namelijk ook niet bannen. Want dan weet je zeker dat zijn cliënten vertrekken en een speler kan altijd als of bij hem tekenen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 22 september 2021 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 september 2021 - 15:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo zou overmars zich aan een steen hebben gestoten?

In mijn beleving heeft overmars alles gedaan aan het behoud van iedere speler die ze graag wouden behouden. Dat het uiteindelijk ploft heeft alles met Raiola en de speler in kwestie te maken.

Wat moet je nog meer doen dan een financieel bod wat past bij wat Ajax wil betalen voor een type speler en een goed sportief plan.

Mazraoui zal ook gewoon vertrekken. Het verhaal gaat dat hij hetzelfde wil verdienen als wat Ziyech had, dit zou zijn vorige zaakwaarnemer niet voor elkaar kunnen krijgen en daarom heeft hij Raiola in de arm genomen. Ik geloof nooit dat Overmars dan ineens wel buigt voor de wensen van zo’n speler.

En terecht ook.
Grappenmaker die Mazroui en dan ook nog elke keer weer meedoen met dat Rammadan, laat hem maar gewoon gratis de deur uitlopen, geen probleem mee. Dan geef je ook een statement af als Ajax zijnde.
HIj kan zichzelf toch niet vergelijken met Ziyech? Hij is een rechtsback!!

Overmars heeft toch al iemand achter de hand (Rensch) en wie weet komt er weer wat aan in de jeugd! Hij was ook vaak geblesseerd
remco k
 remco k - woensdag 22 september 2021 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 september 2021 - 19:10 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Grappenmaker die Mazroui en dan ook nog elke keer weer meedoen met dat Rammadan, laat hem maar gewoon gratis de deur uitlopen, geen probleem mee. Dan geef je ook een statement af als Ajax zijnde.
HIj kan zichzelf toch niet vergelijken met Ziyech? Hij is een rechtsback!!

Overmars heeft toch al iemand achter de hand (Rensch) en wie weet komt er weer wat aan in de jeugd! Hij was ook vaak geblesseerd
We kunnen wel zo doen. Maar dat dit soort jongens gratis de deur uit lopen is gewoon heel erg voor de club.

Dit zouden ook gewoon jongens moeten zijn die 15 miljoen plus op moeten leveren.
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 september 2021 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 september 2021 - 02:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Omdat Ziyech zich al jaren als sleutelspeler van Ajax bewezen had en Ajax toen financieel beter in elkaar zat?

En dit stukje hieronder, lees hem even goed voor je weer allerlei onzin gaat kramen...

Ik heb me toevallig vorige week verdiept in de salarissen in NL, wat deze huidig gemiddeld zijn en ook omtrent Ajax, zeker vergeleken met 10 jaar terug en nu. Het is dat je in NL meer belasting af staat, maar Ajax bied bruto gewoon geregeld vergelijkbare bedragen wat bijvoorbeeld een Sevilla doet. Dat is de Spaanse subtop, op een uitzondering daargelaten.

Ajax heeft altijd gewerkt met gradaties. Maar jonge spelers met potentie kunnen bij Ajax tegenwoordig rond de 1.5 miljoen bruto verdienen. Dat is absurd veel, dat was een jaartje of 5 geleden 6/7 ton. Ofwel, Ajax bied wel degelijk ontzettend goede salarissen. Niet altijd maar eindeloos naar Overmars gaan zitten wijzen. Ajax bied voor Nederlandse begrippen echt abnormaal hoge salarissen en ik ben er heilig van overtuigd dat Mazraoui richting de 2/2.5 miljoen gaat. Ofwel, daar moet je gewoon echt respect voor hebben.
die snap ik zeker, maar ik weet dus niet waar mazz nu op zit... dat hij meer wil na jarenlang trouwe dienst snap ik.. wat er nu geboden is weet ik ook niet natuurlijk, maar het zou enorm zonde zijn om het op een paar ton af te laten hangen.. zeg overigens nergens dat overmars niet goed handeld uiteraard want ik ken het aanbod niet etc..
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 september 2021 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 september 2021 - 08:08 schreef AkaS het volgende:
Ja mannen, die raiola kost Ajax heel veel geld, meerdere tientallen miljoenen euro´s en een heel hoop onrecht en hoofdpijn. Zouden types als raiola nou nooit bang zijn dat er ergens een supporter rondloopt die hen iets aandoet?

Ik bedoel, ik respecteer zijn vak en dat vppr zijn clienten een goed contract regelt, maar wat raiola doet is relaties tussen spelers en clubs kapot maken om transfers af te dwingen waar hij enorm rijk van wordt. Eigenlijk is dit doelbewust clubs kapot maken.

Ik hoop dat de uefa of fifa heel snel dit soort types gaat beperken voordat het ergens een keer misgaat.
mjah eigenlijk doet hij gewoon zijn werk.. niet dat ik die man mag en het met hem eens ben of wat ook natuurlijk
remco k
 remco k - donderdag 23 september 2021 - 07:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 september 2021 - 22:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mjah eigenlijk doet hij gewoon zijn werk.. niet dat ik die man mag en het met hem eens ben of wat ook natuurlijk
Niet helemaal natuurlijk.

Hij is een zaakwaarnemer. En is er dus ook om een speler te beschermen tegen verkeerde beslissingen.

Hij is er dus ook verantwoordelijk voor dat sommige spelers gewoon nooit meer echt aan de bal komen en dat nog veel meer spelers hun ware potentieel niet bereiken.

Kijk zijn gehele groep spelers maar na en wat hij gehad heeft. Daar zitten maar relatief weinig echte wereld toppers tussen als je dat afzet tegen hoe groot zijn naam is.
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 september 2021 - 07:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2021 - 07:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet helemaal natuurlijk.

Hij is een zaakwaarnemer. En is er dus ook om een speler te beschermen tegen verkeerde beslissingen.

Hij is er dus ook verantwoordelijk voor dat sommige spelers gewoon nooit meer echt aan de bal komen en dat nog veel meer spelers hun ware potentieel niet bereiken.

Kijk zijn gehele groep spelers maar na en wat hij gehad heeft. Daar zitten maar relatief weinig echte wereld toppers tussen als je dat afzet tegen hoe groot zijn naam is.
Maar waren die jongens beter af geweest bij een andere zaakwaarnemer, dat vraag ik me af... En dan doel ik op, hadden ze het dan wel gered? of zijn ze dankzij hem financieel gewoon binnen en hadden ze het gewoon simpel weg niet gered.. denk dat we dat stukje helaas nooit zullen weten.. vergeet niet dat ze hem van mij af mogen schieten hé ;)
remco k
 remco k - donderdag 23 september 2021 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2021 - 07:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar waren die jongens beter af geweest bij een andere zaakwaarnemer, dat vraag ik me af... En dan doel ik op, hadden ze het dan wel gered? of zijn ze dankzij hem financieel gewoon binnen en hadden ze het gewoon simpel weg niet gered.. denk dat we dat stukje helaas nooit zullen weten.. vergeet niet dat ze hem van mij af mogen schieten hé ;)
Veel van die jongens wel. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Je zag bijvoorbeeld bij Quasim Bouy in zijn seizoen bij pec zwolle dat hij echt uitzonderlijke kwaliteiten had.

Als die jongen niet naar Juve was gegaan, bij Ajax was gebleven en daar zijn ding had gedaan was hij nu een hele goede speler geweest.

Waar speelt hij nu?

En zo zijn er voldoende voorbeelden.
AkaS
 AkaS - donderdag 23 september 2021 - 08:52   quote  deeplink  
Twee factoren die bij het werk van raiola doorslaggevend zijn...

1. raiola is een meester manipulator.
2. Jonge spelers denken veel te vaak korte termijn, soms aangemoedigd door familie met € tekens in de ogen...

Ik heb wel eens met een ouder van een speler gesproken die bij raiola zat. Helemaal lyrisch over die man. En waarom... Nee die andere zaakwaarnemers die laten alleen maar hun gezicht zien als er een transfer in zicht is en ze geld kunnen verdienen....

Maar raiola is echt geïnteresseerd en laat ook weleens zomaar van zich horen en niet alleen als er wat te verdienen valt. Sterker nog, zo werd er doorgehalelujaad bij raiola hoef je geen contract met hem te tekenen, zoals wel bij anderen het geval is. Nee hij zegt dat hij niemand het gevoel wil geven dat deze aan hem vastzit...

Psychologie van de bovenste plank. Soms als je iets wil aantrekken kan je beter het idee van afstoten veinzen en dan komt het goed. Laat je merken dat je graag wil, dan stoot het af...

En zo werkt deze man.

En die spelers denken allemaal dat ze messi kwaliteiten hebben, want raiola praat ze helemaal de zevende hemel in, ook dat heb ik gehoord. Maar dan is het dat hij echt in zijn spelers geloofd... Yeah right.

En wat hier gezegd wordt is helemaal waar. Het overgrote deel van die jonge jongens zouden met een beetje meer geduld op de langere termijn een mooiere cariere hebben en uiteindelijk nog meer kunnen verdienen. Volgens mij!
AkaS
 AkaS - donderdag 23 september 2021 - 08:52   quote  deeplink  
Twee factoren die bij het werk van raiola doorslaggevend zijn...

1. raiola is een meester manipulator.
2. Jonge spelers denken veel te vaak korte termijn, soms aangemoedigd door familie met € tekens in de ogen...

Ik heb wel eens met een ouder van een speler gesproken die bij raiola zat. Helemaal lyrisch over die man. En waarom... Nee die andere zaakwaarnemers die laten alleen maar hun gezicht zien als er een transfer in zicht is en ze geld kunnen verdienen....

Maar raiola is echt geïnteresseerd en laat ook weleens zomaar van zich horen en niet alleen als er wat te verdienen valt. Sterker nog, zo werd er doorgehalelujaad bij raiola hoef je geen contract met hem te tekenen, zoals wel bij anderen het geval is. Nee hij zegt dat hij niemand het gevoel wil geven dat deze aan hem vastzit...

Psychologie van de bovenste plank. Soms als je iets wil aantrekken kan je beter het idee van afstoten veinzen en dan komt het goed. Laat je merken dat je graag wil, dan stoot het af...

En zo werkt deze man.

En die spelers denken allemaal dat ze messi kwaliteiten hebben, want raiola praat ze helemaal de zevende hemel in, ook dat heb ik gehoord. Maar dan is het dat hij echt in zijn spelers geloofd... Yeah right.

En wat hier gezegd wordt is helemaal waar. Het overgrote deel van die jonge jongens zouden met een beetje meer geduld op de langere termijn een mooiere cariere hebben en uiteindelijk nog meer kunnen verdienen. Volgens mij!
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 september 2021 - 10:52   quote  deeplink  
Laten we het er in ieder geval ophouden dat niemand die man moet, ik ook niet! En hoop dat in iedergeval talenten toch langer blijven, echter had ik dit al verwacht aangezien er dus zat voorbeelden zijn van te snel vertrekken, en daar moet ik Remco gewoon simpel weg gelijk ingeven
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 23 september 2021 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2021 - 08:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Veel van die jongens wel. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Je zag bijvoorbeeld bij Quasim Bouy in zijn seizoen bij pec zwolle dat hij echt uitzonderlijke kwaliteiten had.

Als die jongen niet naar Juve was gegaan, bij Ajax was gebleven en daar zijn ding had gedaan was hij nu een hele goede speler geweest.

Waar speelt hij nu?

En zo zijn er voldoende voorbeelden.
Inderdaad een goed voorbeeld!
Eide
 Eide - donderdag 23 september 2021 - 16:42   quote  deeplink  
Ik denk dat er maar weinig fans zijn die blij worden van Raiola. De man toont echter wel heel duidelijk aan dat spelers de macht hebben. Je kan als club nog zoveel willen, als een speler echt iets wilt gebeurt het. Als een speler vreest dat een transfersom een mooie transfer in de weg staat tekent die gewoon niet bij. Een speler die echt weg wil is een zure appel in de selectie.

Kortom; clubs hebben maar beperkt macht. Je kan nog zoveel willen, maar uiteindelijk is het aan de spelers.
AkaS
 AkaS - vrijdag 24 september 2021 - 10:01   quote  deeplink  
Ja, dat is grappig dat je dat zo vermeld. Maar ik denk daar anders over. Althans je zou denken dat spelers juist van het tegenovergestelde bewust moeten zijn... Toch.

Als je goed bent, echt goed, dan is men zeer zeker bereid om geld voor je te betalen.
En als er goed geld voor je is betaald, neemt de kans op spelen toe. (uitzondering daargelaten, zie bijvoorbeeld Donny...)

Ik ben daarom van mening dat niet de spelers de macht hebben maar de spelersmakelaars. Zij prijzen de zichzelf geweldige spelers de hemel in, likken spreekwoordelijk hun reet. En dat hebben die zichzelf overschattende jonkies graag. Dan wordt de op geldbeluste directe familie nog bespeeld... En zo is de wig gevonden om de relaties te verbreken en transfers af te dwingen en zelf een hoop geld te verdienen...

Kijk naar Brobbey, had hij de macht ?
AkaS
 AkaS - vrijdag 24 september 2021 - 10:01   quote  deeplink  
Ja, dat is grappig dat je dat zo vermeld. Maar ik denk daar anders over. Althans je zou denken dat spelers juist van het tegenovergestelde bewust moeten zijn... Toch.

Als je goed bent, echt goed, dan is men zeer zeker bereid om geld voor je te betalen.
En als er goed geld voor je is betaald, neemt de kans op spelen toe. (uitzondering daargelaten, zie bijvoorbeeld Donny...)

Ik ben daarom van mening dat niet de spelers de macht hebben maar de spelersmakelaars. Zij prijzen de zichzelf geweldige spelers de hemel in, likken spreekwoordelijk hun reet. En dat hebben die zichzelf overschattende jonkies graag. Dan wordt de op geldbeluste directe familie nog bespeeld... En zo is de wig gevonden om de relaties te verbreken en transfers af te dwingen en zelf een hoop geld te verdienen...

Kijk naar Brobbey, had hij de macht ?
AkaS
 AkaS - vrijdag 24 september 2021 - 10:04   quote  deeplink  
Iets heel anders...

Ik kan nu toch wel een beetje genieten van AZ... Ik bedoel tot nog niet zo heel lang geleden had ik sympathie voor deze club. Maar de laatste jaren zijn ze toch wel een beetje nare en haatdragende trekjes richting Ajax gaan vertonen... Ook de supporters die in het verleden toch wel op goede voet stonden, werden de laatste jaren steeds meer anti Ajax.

Hoogmoed komt voor de val lijkt hier wel op zijn plek te zijn.

Dikke vinger voor Eenhoorn en Huiberts met hun arrogante nare gedrag richting Ajax!
remco k
 remco k - vrijdag 24 september 2021 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 september 2021 - 10:01 schreef AkaS het volgende:
Ja, dat is grappig dat je dat zo vermeld. Maar ik denk daar anders over. Althans je zou denken dat spelers juist van het tegenovergestelde bewust moeten zijn... Toch.

Als je goed bent, echt goed, dan is men zeer zeker bereid om geld voor je te betalen.
En als er goed geld voor je is betaald, neemt de kans op spelen toe. (uitzondering daargelaten, zie bijvoorbeeld Donny...)

Ik ben daarom van mening dat niet de spelers de macht hebben maar de spelersmakelaars. Zij prijzen de zichzelf geweldige spelers de hemel in, likken spreekwoordelijk hun reet. En dat hebben die zichzelf overschattende jonkies graag. Dan wordt de op geldbeluste directe familie nog bespeeld... En zo is de wig gevonden om de relaties te verbreken en transfers af te dwingen en zelf een hoop geld te verdienen...

Kijk naar Brobbey, had hij de macht ?
Natuurlijk had Brobbeyde macht.

Ze kunnen daar alleen niet mee omgaan en vallen voor de praatjes van de makelaars.

Uiteindelijk werken de makelaars voor de spelers en niet andersom.

Echter snap ik echt wel wat je zegt hoor.
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 september 2021 - 10:01 schreef AkaS het volgende:
Ja, dat is grappig dat je dat zo vermeld. Maar ik denk daar anders over. Althans je zou denken dat spelers juist van het tegenovergestelde bewust moeten zijn... Toch.

Als je goed bent, echt goed, dan is men zeer zeker bereid om geld voor je te betalen.
En als er goed geld voor je is betaald, neemt de kans op spelen toe. (uitzondering daargelaten, zie bijvoorbeeld Donny...)

Ik ben daarom van mening dat niet de spelers de macht hebben maar de spelersmakelaars. Zij prijzen de zichzelf geweldige spelers de hemel in, likken spreekwoordelijk hun reet. En dat hebben die zichzelf overschattende jonkies graag. Dan wordt de op geldbeluste directe familie nog bespeeld... En zo is de wig gevonden om de relaties te verbreken en transfers af te dwingen en zelf een hoop geld te verdienen...

Kijk naar Brobbey, had hij de macht ?
Ook een spelersmakelaar kan niets doen als de speler echt niet wil. Brobbey heeft zich laten overtuigen door die rioolrat, maar als hij had doorgezet was die transfer echt niet doorgegaan.

Daarnaast is mijn punt vooral dat de clubs geen macht hebben, anders dan exact wat er in het contract staat. Een speler heeft geen enkele verplichting om ook maar een seconde langer te blijven, of rekening te houden met z'n transferwaarde. Logisch ook, een speler moet opkomen voor z'n eigen belang.

Daar het bijt is dat er spelers zijn die daarbij onderhands worden. Er is natuurlijk niets mis met een stuk dankbaarheid naar een club toe, waarbij je respectvol met elkaar tot oplossingen kan komen die positief zijn voor beide. Dat doet bijvoorbeeld Onana duidelijk niet en dikke Mino maakt ook lachend misbruik van dat soort situaties... en spelers keuren dat goed door met hem in zee te gaan.

Dat laatste bewijst het hele punt. Spelers hebben die macht. Clubs en makelaars krijgen alleen die macht die spelers ze toekennen.
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 september 2021 - 10:04 schreef AkaS het volgende:

Dikke vinger voor Eenhoorn en Huiberts met hun arrogante nare gedrag richting Ajax!
Ja, ze krijgen tamelijk de deksel op de neus. Ik hoop ook dat Ajax ze lachend wegwuifd als ze intresse in een Ajacied tonen.
AkaS
 AkaS - zaterdag 25 september 2021 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 september 2021 - 19:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk had Brobbeyde macht.

Ze kunnen daar alleen niet mee omgaan en vallen voor de praatjes van de makelaars.

Uiteindelijk werken de makelaars voor de spelers en niet andersom.

Echter snap ik echt wel wat je zegt hoor.
Ik denk niet dat Brobbey de macht had, anders had hij nu bij Ajax gevoetbald. Ik ben het wel ermee eens dat hij de macht had kunnen hebben...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 september 2021 door AkaS --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0620260