BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - vrijdag 11 juni 2021 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 07:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ze wel degelijk veel ambitie hebben. Veel van die jongens hadden ook naar Azië gekund voor nog meer geld en dat doen ze ook niet.

Ik denk dat het de combinatie is van sneller veel geld verdienen en hun ambitie is.

Uiterst ambitieuze mensen maken ook vaak te snel een beslissing om de volgende stap te maken toch.
Dat ze naar China konden geloof ik direct. Natuurlijk konden zij daar nog meer geld vangen. Maar geld is heel leuk, maar bepaald niet alles. Ik vind dat het de taak is van een zaakwaarnemer om die jonge spelers te behoeden voor de teleurstelling dat zij niet of nauwelijks spelen.

Het zijn alleen de "pareltjes" zoals Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt die onmiddellijk in de basis van een Europese grootmacht kwamen. Vroeger waren dat Marco van Basten, Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf, en Wesley Sneijder die dat lukten. En ik zal vast nog wel iemand vergeten.
Maar verder? Kijk eens rond op de vele reservebanken of op de tribunes. Justin Kluivert, Donny van de Beek, Hakim Ziyech (niet eens zo jong), Steven Bergwijn, Luuk de Jong (ik heb begrepen dat hij mag vertrekken bij Sevilla), et cetera.

Maar misschien heb jij wel gelijk en ligt de waarheid ergens in het midden. Maar ik vind die jochies en hun zaakwaarnemers veel te ongeduldig en niet verstandig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 juni 2021 door Pietje --
remco k
 remco k - vrijdag 11 juni 2021 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 17:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ze naar China konden geloof ik direct. Natuurlijk konden zij daar nog meer geld vangen. Maar geld is heel leuk, maar bepaald niet alles. Ik vind dat het de taak is van een zaakwaarnemer om die jonge spelers te behoeden voor de teleurstelling dat zij niet of nauwelijks spelen.

Het zijn alleen de "pareltjes" zoals Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt die onmiddellijk in de basis van een Europese grootmacht kwamen. Vroeger waren dat Marco van Basten, Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf, en Wesley Sneijder die dat lukten. En ik zal vast nog wel iemand vergeten.
Maar verder? Kijk eens rond op de vele reservebanken of op de tribunes. Justin Kluivert, Donny van de Beek, Hakim Ziyech (niet eens zo jong), Steven Bergwijn, Luuk de Jong (ik heb begrepen dat hij mag vertrekken bij Sevilla), et cetera.

Maar misschien heb jij wel gelijk en ligt de waarheid ergens in het midden. Maar ik vind die jochies en hun zaakwaarnemers veel te ongeduldig en niet verstandig.
Van de Beek was er wel klaar voor in mijn beleving evenals Ziyech. De eerste koos alleen voor de verkeerde club en dat schreef ook vrijwel iedereen destijds. Ziyech heeft pech met een trainers wissel.
Luuk de Jong heeft het een tijd prima gedaan bij Sevilla. Bergwijn en Kluivert en zo nog wel meer gaan te vroeg weg.

Maar het is ook niet zo dat je een wereldtopper moet zijn om in het buitenland te slagen hè. De hele wereld zit vol met subtoppers en nog minder dan dat wat kwaliteit betreft.

Het is ook wel gewoon lastig en wat ik de zaakwaarnemers het meeste kwalijk neem is dat ze gewoon zelden de juiste club vinden voor die jongens en dat is een slechte ontwikkeling.
pth
 pth - vrijdag 11 juni 2021 - 22:54   quote  deeplink  
Hoop dat de Frons goed gekeken heeft naar de openingswedstrijd. Afbraak- en anti voetbal loont totaal niet. Overigens wel een erg goed Italie, maar de Turken stonden alleen maar met hun reet tegen de eigen 16 aan en werden aansluitend simpel geslacht.
Eide
 Eide - vrijdag 11 juni 2021 - 23:25   quote  deeplink  
Kunnen kappen met onze eigen mensen met flauwe bijnaampjes te kakken te zetten? Het zal allemaal wel hoor, maar het is zo vreselijk kinderachtig.
Pietje
 Pietje - zaterdag 12 juni 2021 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 19:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Van de Beek was er wel klaar voor in mijn beleving evenals Ziyech. De eerste koos alleen voor de verkeerde club en dat schreef ook vrijwel iedereen destijds. Ziyech heeft pech met een trainers wissel.
Luuk de Jong heeft het een tijd prima gedaan bij Sevilla. Bergwijn en Kluivert en zo nog wel meer gaan te vroeg weg.

Maar het is ook niet zo dat je een wereldtopper moet zijn om in het buitenland te slagen hè. De hele wereld zit vol met subtoppers en nog minder dan dat wat kwaliteit betreft.

Het is ook wel gewoon lastig en wat ik de zaakwaarnemers het meeste kwalijk neem is dat ze gewoon zelden de juiste club vinden voor die jongens en dat is een slechte ontwikkeling.
Begrijp me niet verkeerd, beste Remco, ik ben het grosso modo met je eens. Ook ik was verbaasd over de keuze van Donny van de Beek. Ik wilde vooral zeggen dat een jonge topspeler in Nederland niet automatisch direct overal als speler slaagt. Eerst meer ervaring opdoen in onze eigen competitie. En daarom heb ik totaal geen vertrouwen in de meeste zaakwaarnemers. Ik heb absoluut geen idee hoe zoiets opgelost kan worden. Je kunt het spelers en zaakwaarnemers niet verbieden. Maar verstandig is het niet. En zo slecht betalen de topclubs in Nederland ook weer niet. Ze kunnen er vast aardig van rondkomen. Dat topsalaris komt dan vanzelf wel een keer. Op die leeftijd zou het sportieve moeten prevaleren boven het financiële.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 juni 2021 door Pietje --
Pietje
 Pietje - zaterdag 12 juni 2021 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 23:25 schreef Eide het volgende:
Kunnen kappen met onze eigen mensen met flauwe bijnaampjes te kakken te zetten? Het zal allemaal wel hoor, maar het is zo vreselijk kinderachtig.
Eens! We noemen dat "eigen nest bevuiling".
Eide
 Eide - zaterdag 12 juni 2021 - 13:41   quote  deeplink  
Stekelenburg aangewezen als eerste keeper van het Nederlands elftal!
Pietje
 Pietje - zaterdag 12 juni 2021 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 13:41 schreef Eide het volgende:
Stekelenburg aangewezen als eerste keeper van het Nederlands elftal!
Wat een enerverend seizoen maakt Maarten door. Ik vind het grandioos en zeer eervol. Ik gun het hem van harte!
Eide
 Eide - zaterdag 12 juni 2021 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 13:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat een enerverend seizoen maakt Maarten door. Ik vind het grandioos en zeer eervol. Ik gun het hem van harte!
Gaaf he, komt als 37-jarige nog even afsluiten op het oude nest en is op 38-jarige leeftijd gewoon weer eerste keeper van het Nederlands elftal.
Pietje
 Pietje - zaterdag 12 juni 2021 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 14:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Gaaf he, komt als 37-jarige nog even afsluiten op het oude nest en is op 38-jarige leeftijd gewoon weer eerste keeper van het Nederlands elftal.
Ja, zeker. Wel met een tikkie mazzel met enerzijds de dopingstraf van Onana en anderzijds met het uitvallen van Cillesen. Maar toch, hij schendt niet het vertrouwen van zijn coaches en maakt het gewoon zelf waar. Ik ben trots op hem.
remco k
 remco k - zaterdag 12 juni 2021 - 14:21   quote  deeplink  
Ik heb ergens het vermoeden dat dit sowieso de keuze van de Boer zou zijn geweest en dat de Corona besmetting van Jasper de Boer heel goed uitkomt. De teleurstelling voor Cilissen had nog weleens voor flink wat issues kunnen gaan zorgen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 12 juni 2021 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 14:21 schreef remco k het volgende:
Ik heb ergens het vermoeden dat dit sowieso de keuze van de Boer zou zijn geweest en dat de Corona besmetting van Jasper de Boer heel goed uitkomt. De teleurstelling voor Cilissen had nog weleens voor flink wat issues kunnen gaan zorgen.
Ik heb dat serieus ook gedacht. Stekelenburg heeft veel meer uitstraling dan Cillesen. Na de coronatijd weten we meer.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 12 juni 2021 - 15:28   quote  deeplink  
Nederlands elftal gaat niet knielen tijdens het Ek.
Gelukkig maar Racisme of discriminatie keur ik af maar dat knielen totaal onnodig elke keer.
Eide
 Eide - zaterdag 12 juni 2021 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 15:28 schreef Hummel10 het volgende:
Nederlands elftal gaat niet knielen tijdens het Ek.
Gelukkig maar Racisme of discriminatie keur ik af maar dat knielen totaal onnodig elke keer.
Ach, het maakt mij op zich niet uit. Ik vind het prima als men met bepaalde symbolische acties steun probeert uit te spreken of aandacht probeert te vragen voor zaken die echt wel goed zijn om onder de aandacht te brengen. Of ze nu allemaal achter een spandoek gaan staan, knielen, een regenboog aanvoerdersband is prima toch?

Het moet geen ding op zich worden. Als iemand of een groep niet knielt of doet moet dat niet meteen tot allerlei flauwekul leiden. Dan slaat het radicaal door, maar verder.... Prima.
Eide
 Eide - zaterdag 12 juni 2021 - 15:59   quote  deeplink  
Wales en Zwitserland mogen er wat mij betreft allebei meteen uit. Wat een armoede zeg.
Pietje
 Pietje - zaterdag 12 juni 2021 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 15:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Ach, het maakt mij op zich niet uit. Ik vind het prima als men met bepaalde symbolische acties steun probeert uit te spreken of aandacht probeert te vragen voor zaken die echt wel goed zijn om onder de aandacht te brengen. Of ze nu allemaal achter een spandoek gaan staan, knielen, een regenboog aanvoerdersband is prima toch?

Het moet geen ding op zich worden. Als iemand of een groep niet knielt of doet moet dat niet meteen tot allerlei flauwekul leiden. Dan slaat het radicaal door, maar verder.... Prima.
Inderdaad, een statement maken kan natuurlijk geen kwaad om de wereld te laten zien wat jij ervan vindt. Maar of de "daders" hiervan onder de indruk zijn waag ik te betwijfelen. De opzet kan geen kwaad, maar racisme krijg je er toch niet mee uit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 12 juni 2021 - 18:54   quote  deeplink  
Wow, Eriksen!! Hopelijk komt alles goed!
remco k
 remco k - zaterdag 12 juni 2021 - 18:59   quote  deeplink  
Holy fuck.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 12 juni 2021 - 19:04   quote  deeplink  
Ziet er niet best uit. Hoop op goed herstel.
remco k
 remco k - zaterdag 12 juni 2021 - 19:11   quote  deeplink  
Krijg dat beeld niet meer van m’n netvlies. Wat een verschrikking voor die jongen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 12 juni 2021 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 19:11 schreef remco k het volgende:
Krijg dat beeld niet meer van m’n netvlies. Wat een verschrikking voor die jongen.
Zelfde als met Nouri. Die beelden zijn verschrikkelijk!
Eide
 Eide - zaterdag 12 juni 2021 - 19:50   quote  deeplink  
Poeh, hopen dat het goed komt met Chris.
Pietje
 Pietje - zaterdag 12 juni 2021 - 19:56   quote  deeplink  
Jezus nog aan toe. Ik zie gelijk weer de beelden van Nouri...
pth
 pth - zaterdag 12 juni 2021 - 20:39   quote  deeplink  
Bijna surrealistisch dat de wedstrijd uitgespeeld wordt. Het positieve moet zijn dat het naar omstandigheden goed gaat met Christian, anders hadden de spelers nooit de wedstrijd hervat lijkt mij.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 juni 2021 - 21:01   quote  deeplink  
Vreselijke beelden, hoe mooi is wel hoe zijn ploeggenoten een haag vormden zodat hij niet werd gefilmd.
Gelukkig ademt en praat hij weer in het ziekenhuis...
remco k
 remco k - zaterdag 12 juni 2021 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 19:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zelfde als met Nouri. Die beelden zijn verschrikkelijk!
Ja man. Ik ben echt ff van m’n stuk. Toen ook.
Eide
 Eide - zondag 13 juni 2021 - 20:09   quote  deeplink  
Jurrien Timber in de basis vanavond. Dat is wel gaaf voor een gozer die dit seizoen bij Jong Ajax begon.
remco k
 remco k - zondag 13 juni 2021 - 21:05   quote  deeplink  
4 minuten onderweg en al 3 hachelijke momenten voor de goal van oranje.
remco k
 remco k - zondag 13 juni 2021 - 21:05   quote  deeplink  
En inmiddels ook 2 aan de andere kant. Een maximaal open openingsfase.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:16   quote  deeplink  
Onstuimig begin dat hoop bood. Begint nu een beetje in te kakken en een tactisch steekspel te worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 juni 2021 door pth --
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:17   quote  deeplink  
Volgens mij heeft Weghorst na 17 minuten nog geen enkele bal geraakt. Volstrekt overbodig in dit systeem.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 juni 2021 door pth --
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:22   quote  deeplink  
Wat een paniek iedere keer achterin. Oogt nog steeds gammel ...
remco k
 remco k - zondag 13 juni 2021 - 21:25   quote  deeplink  
Nl geeft zo verschrikkelijk veel ruimte weg in centraal middenveld. Echt abnormaal. De helft van de ruimtes zijn niet te belopen.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:27   quote  deeplink  
Zie toch liever een Arena vol met Ajax fans ... dit kermispubliek zit alleen maar te wachten op een aanleiding om de wave in te zetten of lekker te gaan hossen .... jammer dat de KNVB van een bezoek aan Oranje vooral iets voor dagjesmensen verkleed als wortel of iets dergelijks heeft gemaakt. In mijn jeugd waren wedstrijden van Oranje tegen bijvoorbeeld Duitsland qua atmosfeer bijna gelijkwaardig aan Ajax tegen Feyenoord ... een echte 12e man zouden ze nu wel kunnen gebruiken.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 juni 2021 - 21:25 schreef remco k het volgende:
Nl geeft zo verschrikkelijk veel ruimte weg in centraal middenveld. Echt abnormaal. De helft van de ruimtes zijn niet te belopen.
Klopt bij vlagen ligt het volledig open ...
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:29   quote  deeplink  
Wat heb je aan wing backs als Dumfries als ze geen behoorlijke voorzet kunnen geven?
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:31   quote  deeplink  
Lijkt wel of er helemaal geen middenveld is. Een blok verdedigers (heel veel) en een heel klein eiland in de aanval.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:34   quote  deeplink  
Weghorst werkt zich een slag in de rondte, komt nauwelijks aan de bal en als aanspeelpunt heb je er ook geen moer aan want voetballen kan ie niet (is een pure afmaker en niets meer). Ik zou toch gaan kiezen voor meer voetbal naast Depay ... Malen, Gakpo, Berghuis het is mij om het even als het maar iemand is die iets met een bal kan.
remco k
 remco k - zondag 13 juni 2021 - 21:37   quote  deeplink  
Ik wordt hier echt ongelukkig van. De Boer lijkt het gouden ei vooralsnog niet te hebben gevonden.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:38   quote  deeplink  
Wat een baas die Timber.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:40   quote  deeplink  
Dumfries moet ff naar specsavers, een 100% kans en dan niet eens binnen de palen weten te koppen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 13 juni 2021 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 juni 2021 - 21:37 schreef remco k het volgende:
Ik wordt hier echt ongelukkig van. De Boer lijkt het gouden ei vooralsnog niet te hebben gevonden.
Die Dumfries, wat een amateur...tjonge jonge open kop kans, en kan geen bal fatsoenlijk voor geven
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:46   quote  deeplink  
Dit lijkt echt zo'n wedstrijd waarin je straks tegen een goal aan loopt en nog verliest ook. Vind Oranje niet echt overtuigend, maar dat Oekraine is helemaal bagger (tot nu toe dan).
Eide
 Eide - zondag 13 juni 2021 - 21:50   quote  deeplink  
Nederland speelt redelijk. Verdedigend niet echt de controle maar individueel goede acties. Aanvallend eigenlijk hetzelfde. Er zit nog geen schwung in de ploeg.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 juni 2021 - 21:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die Dumfries, wat een amateur...tjonge jonge open kop kans, en kan geen bal fatsoenlijk voor geven
Klopt en van de andere kant komt ook helemaal niets. Leuk bedacht met die wing backs ... zal op het whiteboard prima werken, maar in de praktijk lijkt het voorlopig nog nergens op.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 juni 2021 - 21:50 schreef Eide het volgende:
Nederland speelt redelijk. Verdedigend niet echt de controle maar individueel goede acties. Aanvallend eigenlijk hetzelfde. Er zit nog geen schwung in de ploeg.
Ik mis de samenhang. Het is vaak geen team maar twee niet verbonden eilanden. Weghorst in dit systeem is volstrekt overbodig. Je mist voetbal voorin en er staan er al niet zo veel. Ben zelf ook absoluut geen fan van de Roon, kan ook niets met de bal maar eerlijk is eerlijk speelt 5 klassen beter dan tegen Georgie.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 juni 2021 - 21:50 schreef Eide het volgende:
Nederland speelt redelijk. Verdedigend niet echt de controle maar individueel goede acties. Aanvallend eigenlijk hetzelfde. Er zit nog geen schwung in de ploeg.
Overigens houd ik bij iedere aanval van Oekraine mijn hart vast. Vind het erg gammel allemaal en ze gaan er op deze manier een keer doorheen glippen.
Eide
 Eide - zondag 13 juni 2021 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 juni 2021 - 21:55 schreef pth het volgende:

[..]

Ik mis de samenhang. Het is vaak geen team maar twee niet verbonden eilanden. Weghorst in dit systeem is volstrekt overbodig. Je mist voetbal voorin en er staan er al niet zo veel. Ben zelf ook absoluut geen fan van de Roon, kan ook niets met de bal maar eerlijk is eerlijk speelt 5 klassen beter dan tegen Georgie.
Er komen meer spelers aan voetballen toe en dan hoeft De Roon alleen ballen af te pakken. Dat kan hij prima en dus dan speelt hij ook behoorlijk. Verder eens dat het onsamenhangend is.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 juni 2021 - 22:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Er komen meer spelers aan voetballen toe en dan hoeft De Roon alleen ballen af te pakken. Dat kan hij prima en dus dan speelt hij ook behoorlijk. Verder eens dat het onsamenhangend is.
Vraag mij dan wel echt af of je met Gravenberch, die wel kan voetballen, in plaats van de Roon echt in de problemen zou komen tegen Òekraine. In de samenhang middenveld en aanval heb je naar mijn mening te weinig voetbal in de ploeg. Weghorst en de Roon terwijl je echte voetballers op de bank hebt zitten.
pth
 pth - zondag 13 juni 2021 - 22:07   quote  deeplink  
Heeft dat publiek een overdosis melamine gehad in de rust ....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5981
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021









0.0099039