BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 21 juni 2021 - 19:53   quote  deeplink  
Geen van de wissels lijkt zin in een basis plaats te hebben.
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 20:02   quote  deeplink  
Nou, voor NL te hopen dat Portugal verliest van Frankrijk en Duitsland gewoon wint. Kans is dan reëel dat die nummer 3 niet door gaat.

Voor mezelf hoop ik dat ze zondag helemaal afgeslacht worden.

Alleen Daley Blind kon me bekoren vandaag, Wijnaldum ook af en toe.

Verder vind ik het heel, heel matig en is het een hoopje overschatte ellende bij elkaar. Nederland - Oekraïne was nog wel een leuke wedstrijd, maar dat was meer omdat er over en weer echt veel kansen waren. Maar mijn god, wat is dit NL slecht geworden.

En dan te bedenken dat er landen zijn die maar 2 of 3 topspelers hebben maar het team echt kunnen dragen, ook dat vind ik bij ons niet.

En voor de rest zal ik me netjes inhouden, aangezien er hier heel veel kijken voor Oranje en ik hun pret niet wil bederven. Maar oi, oi, oi...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 juni 2021 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juni 2021 - 19:53 schreef remco k het volgende:
Geen van de wissels lijkt zin in een basis plaats te hebben.
Timber vond ik weer goed!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 juni 2021 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juni 2021 - 20:02 schreef Loetje het volgende:
Nou, voor NL te hopen dat Portugal verliest van Frankrijk en Duitsland gewoon wint. Kans is dan reëel dat die nummer 3 niet door gaat.

Voor mezelf hoop ik dat ze zondag helemaal afgeslacht worden.

Alleen Daley Blind kon me bekoren vandaag, Wijnaldum ook af en toe.

Verder vind ik het heel, heel matig en is het een hoopje overschatte ellende bij elkaar. Nederland - Oekraïne was nog wel een leuke wedstrijd, maar dat was meer omdat er over en weer echt veel kansen waren. Maar mijn god, wat is dit NL slecht geworden.

En dan te bedenken dat er landen zijn die maar 2 of 3 topspelers hebben maar het team echt kunnen dragen, ook dat vind ik bij ons niet.

En voor de rest zal ik me netjes inhouden, aangezien er hier heel veel kijken voor Oranje en ik hun pret niet wil bederven. Maar oi, oi, oi...
Het is inderdaad nog niet best, het niveau is minder dan onder Koeman.

Laten we hopen dat het stukken beter gaat tegen bijvoorbeeld Portugal, zo niet dan zijn ze al vroeg onderweg naar Schiphol, zo realistisch zie ik het..

Tot nu toe zijn Frankrijk, Italië en Duitsland voor mij de grote favorieten.
remco k
 remco k - maandag 21 juni 2021 - 20:36   quote  deeplink  
Ach ja winnen gaan ze niet. Laten ze er dan maar snel uit gaan. Dan hebben we onze spelers bij Ajax snel fris terug.
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juni 2021 - 20:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is inderdaad nog niet best, het niveau is minder dan onder Koeman.

Laten we hopen dat het stukken beter gaat tegen bijvoorbeeld Portugal, zo niet dan zijn ze al vroeg onderweg naar Schiphol, zo realistisch zie ik het..

Tot nu toe zijn Frankrijk, Italië en Duitsland voor mij de grote favorieten.
Frankrijk gaf 75 minuten niet thuis tegen Duitsland, en Duitsland was ook gewoon niet goed. Tegen Portugal speelden ze vrij goed ja, maar dat is het dan ook.

Italië tot nu toe het beste gespeeld, maar het zegt helemaal niets.

Als Portugal 'gewoon' met 1-0 verliest van Frankrijk, behoort die poule waarschijnlijk al niet meer tot de beste nummers 3.

Als Oranje hier een gunstige loting krijgt, ligt de weg naar de halve finales gewoon open, al hoort dit elftal daar gewoon niet.
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juni 2021 - 20:36 schreef remco k het volgende:
Ach ja winnen gaan ze niet. Laten ze er dan maar snel uit gaan. Dan hebben we onze spelers bij Ajax snel fris terug.
Ajax gaat oefenen tegen Bayern. Dat vind ik dan wel leuk, al is de kans groot dat ze beiden niet op sterkte zijn
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 21:50   quote  deeplink  
Even een overzicht van de beste nummers 3 tot op heden.

1. Zwitserland met 4 punten.
2. Oekraïne en Denemarken (Denemarken virtueel 3e) met 3 punten en een doelsaldo van -1.

Als Frankrijk van Portugal wint, is het doelsaldo van Portugal altijd minimaal -2 en slechts 3 punten. Duitsland wint normaliter van Hongarije.

Dan is de kans waanzinnig groot dat Portugal tot de 2 slechtste nummers 4 behoort en er dus uitvliegt.

Edit: Klopt niet. Portugal heeft een doelsaldo van +1. Dus Frankrijk moet met 3-0 winnen. Kans is klein.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 juni 2021 door Loetje --
remco k
 remco k - maandag 21 juni 2021 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juni 2021 - 21:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Frankrijk gaf 75 minuten niet thuis tegen Duitsland, en Duitsland was ook gewoon niet goed. Tegen Portugal speelden ze vrij goed ja, maar dat is het dan ook.

Italië tot nu toe het beste gespeeld, maar het zegt helemaal niets.

Als Portugal 'gewoon' met 1-0 verliest van Frankrijk, behoort die poule waarschijnlijk al niet meer tot de beste nummers 3.

Als Oranje hier een gunstige loting krijgt, ligt de weg naar de halve finales gewoon open, al hoort dit elftal daar gewoon niet.
Frankrijk vond ik tegen Duitsland gewoon achterover leunen na de 1-0. Frankrijk is voor mij echt de top favoriet voor dit ek samen met Italië.
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juni 2021 - 21:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Frankrijk vond ik tegen Duitsland gewoon achterover leunen na de 1-0. Frankrijk is voor mij echt de top favoriet voor dit ek samen met Italië.
Frankrijk kan 3 elftallen sturen en zijn daarom favoriet.

Frankrijk heeft echter nogal eens een instelling waardoor ze regelmatig tegen de deur aanlopen. Tegen Hongarije, maar recent ook tegen Oranje, Turkije en Oekraïne.

Geven vaak niet thuis en het is allesbehalve een team
remco k
 remco k - maandag 21 juni 2021 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juni 2021 - 21:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Frankrijk kan 3 elftallen sturen en zijn daarom favoriet.

Frankrijk heeft echter nogal eens een instelling waardoor ze regelmatig tegen de deur aanlopen. Tegen Hongarije, maar recent ook tegen Oranje, Turkije en Oekraïne.

Geven vaak niet thuis en het is allesbehalve een team
Alleen de laatste jaren als het er echt om gaat staan de grote meneren vaak wel op. Die zijn voor mij niet favoriet omdat ze zoveel goede spelers hebben buiten de eerste 11 maar om de manier en kwaliteit van voetbal de afgelopen jaren.
remco k
 remco k - maandag 21 juni 2021 - 22:17   quote  deeplink  
Denemarken op 2-0. Als Kroatië en Spanje morgen winnen. Moet Frankrijk met 2 goals verschil van Portugal winnen om ze uit te schakelen.

Klopt dat of zit ik er helemaal naast?
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juni 2021 - 22:17 schreef remco k het volgende:
Denemarken op 2-0. Als Kroatië en Spanje morgen winnen. Moet Frankrijk met 2 goals verschil van Portugal winnen om ze uit te schakelen.

Klopt dat of zit ik er helemaal naast?
Even hardop...

4 beste nummers 3 gaan door.

Vooralsnog 3 poules gehad

1. Zwitserland 4 punten
2. Denemarken 3 punten en doelsaldo van +1
3. Oekraïne 3 punten met een doelsaldo van -1

Ofwel, als Kroatië of Schotland morgen wint en die spelen tegen elkaar, komen die hoe dan ook op een gedeelde eerste plek als het om de beste nummers 3 gaat.

Als Spanje dan wint en Polen van Zweden, maakt het niet meer uit met hoeveel Portugal verliest.

En in alle andere gevallen moet Frankrijk 3-0 winnen. Bij 2-0 is het doelsaldo van Portugal dan gelijk aan Oekraïne en heeft Portugal meer gescoord.

Ofwel, eerst morgen een winnaar nodig bij Kroatië tegen Schotland en dan wordt het woensdag echt interessant
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 23:06   quote  deeplink  
Klopt ook niet. Finland is de nummer 3 geworden en is dus nog minder als Oekraïne.
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 23:24   quote  deeplink  
3e poging...

Beste nummers 3:
1. Zwitserland met 4 punten
2. Oekraïne met 3 punten (doelsaldo -1)
3. Finland met 3 punten (doelsaldo -2)

Hoe het dan berekend wordt dat NL tegen de nummer 3 van F speelt, is mij een raadsel.

Maar Portugal heeft een forse nederlaag nodig.
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 23:26   quote  deeplink  
Voorlopige 8e finales:
Wales - Denemarken (winnaar deze pot speelt tegen de winnaar uit de wedstrijd van NL in kwartfinale)
Italië - Oostenrijk

Nederland - ...
België - ...
Loetje
 Loetje - maandag 21 juni 2021 - 23:27   quote  deeplink  
De winnaar uit F3 kan ook alleen maar tegen België of Nederland spelen, als die nummer 3 het haalt.
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 juni 2021 - 09:57   quote  deeplink  
De buitenlandse pers praat en schrijft lyrisch over het Nederlands elftal van gisteravond en noemt Oranje een van de grote kanshebbers op de eindoverwinning van het EK... Wie heeft er gelijk, wij of zij?
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 09:57 schreef Pietje het volgende:
De buitenlandse pers praat en schrijft lyrisch over het Nederlands elftal van gisteravond en noemt Oranje een van de grote kanshebbers op de eindoverwinning van het EK... Wie heeft er gelijk, wij of zij?
Wat denk je nou zelf?

Allemaal hypothetisch gelul want het is niet om aan te gluren in een poule die nog slechter als slecht is.

Zondag is het weer lekker voorbij, deze klotehype.
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 juni 2021 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 11:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf?

Allemaal hypothetisch gelul want het is niet om aan te gluren in een poule die nog slechter als slecht is.

Zondag is het weer lekker voorbij, deze klotehype.
Gap, ik denk dat je mij niet goed begrijpt. (Of ik was gewoon niet duidelijk). Uiteraard denk ik hetzelfde als jij en veel anderen. De achtste finale is het eindstation van Oranje. Ik bedoelde in te trant van Louis van Gaal: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom. Ik begrijp serieus geen snars van al die buitenlandse media.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 15:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Gap, ik denk dat je mij niet goed begrijpt. (Of ik was gewoon niet duidelijk). Uiteraard denk ik hetzelfde als jij en veel anderen. De achtste finale is het eindstation van Oranje. Ik bedoelde in te trant van Louis van Gaal: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom. Ik begrijp serieus geen snars van al die buitenlandse media.
Media is altijd opportunistisch. Nederlandse media zijn zeikerds, buitenland slaat helemaal nergens op.

Er zaten een aantal leuke aanvallen bij in de groepsfase, maar tegen de kwaliteit tegenstanders was het veel en veel te weinig. Nee, het was echt niet goed.

1 kaliber betere tegenstander en Oranje had 0 punten gehad. En dan doel ik niet op een toptegenstander, maar tegen bijvoorbeeld een Zweden of Denemarken zou dit al niet genoeg meer zijn en verlies je gewoon. En dat is absoluut geen top
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 juni 2021 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 16:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Media is altijd opportunistisch. Nederlandse media zijn zeikerds, buitenland slaat helemaal nergens op.

Er zaten een aantal leuke aanvallen bij in de groepsfase, maar tegen de kwaliteit tegenstanders was het veel en veel te weinig. Nee, het was echt niet goed.

1 kaliber betere tegenstander en Oranje had 0 punten gehad. En dan doel ik niet op een toptegenstander, maar tegen bijvoorbeeld een Zweden of Denemarken zou dit al niet genoeg meer zijn en verlies je gewoon. En dat is absoluut geen top
Geloof me, we zijn het voor de volle 100% eens!
Overigens, ik heb tot nu toe heel weinig van het EK gezien. Wij zijn op vakantie en zijn over het algemeen 's avonds laat binnen en dan pak ik liever mijn boek dan de tv aan te zetten.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 18:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Geloof me, we zijn het voor de volle 100% eens!
Overigens, ik heb tot nu toe heel weinig van het EK gezien. Wij zijn op vakantie en zijn over het algemeen 's avonds laat binnen en dan pak ik liever mijn boek dan de tv aan te zetten.
Ik ook niet hoor.

Heb een paar potjes gezien en gelukkig een paar hele boeiende. Nederland - Oekraïne, Portugal - Duitsland en Denemarken - België heb ik als enige helemaal live zitten kijken.

De rest kijk ik ook, maar allemaal als samenvatting of later integraal.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 20:48   quote  deeplink  
Ik volg momenteel lekker de Coppa America. Wat een strijd daar
remco k
 remco k - dinsdag 22 juni 2021 - 22:21   quote  deeplink  
Modric met de mooiste goal van het toernooi. Buiten de 16 met buitenkant rechts. Wat een goal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 juni 2021 door remco k --
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 juni 2021 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 20:48 schreef Loetje het volgende:
Ik volg momenteel lekker de Coppa America. Wat een strijd daar
Tja, Zuid-Amerika, altijd vol passie.
Hier staat de tv uit en mijn prachtige boek op schoot onder het genot van een heerlijk glas rode wijn. En een muziekje aan. :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 juni 2021 door Pietje --
remco k
 remco k - dinsdag 22 juni 2021 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 20:48 schreef Loetje het volgende:
Ik volg momenteel lekker de Coppa America. Wat een strijd daar
Ja super gaaf. Technisch ook altijd erg goed maar tactisch vaak niet best
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 22:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja super gaaf. Technisch ook altijd erg goed maar tactisch vaak niet best
Toch zie je daar wel vaak de vijver waar je als Ajax prachtig in zou kunnen scouten.

Plus een beleving waar heel Europa bij elkaar nog niet aan kan tippen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 juni 2021 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 16:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Media is altijd opportunistisch. Nederlandse media zijn zeikerds, buitenland slaat helemaal nergens op.

Er zaten een aantal leuke aanvallen bij in de groepsfase, maar tegen de kwaliteit tegenstanders was het veel en veel te weinig. Nee, het was echt niet goed.

1 kaliber betere tegenstander en Oranje had 0 punten gehad. En dan doel ik niet op een toptegenstander, maar tegen bijvoorbeeld een Zweden of Denemarken zou dit al niet genoeg meer zijn en verlies je gewoon. En dat is absoluut geen top
Eens.. aan de andere kant boeit het hele NL elftal me geen zak.. hoop eigenlijk dat Denemarken het EK pakt maar dat zal dan ook wel weer niet..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 juni 2021 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 20:48 schreef Loetje het volgende:
Ik volg momenteel lekker de Coppa America. Wat een strijd daar
Via waar volg je die ? Opzich kan ik alle zenders bekijken over de hele wereld, handig zoon kastje ;)
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 22:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Via waar volg je die ? Opzich kan ik alle zenders bekijken over de hele wereld, handig zoon kastje ;)
Ziggo en livestreams
Eide
 Eide - dinsdag 22 juni 2021 - 23:26   quote  deeplink  
Tsjechië schijnbaar nu de meest waarschijnlijke tegenstander voor de volgende ronde. Een ploef uit groep E (met Spanje momenteel als 3e) of F (Portugal) is ook nog mogelijk.
Eide
 Eide - dinsdag 22 juni 2021 - 23:27   quote  deeplink  
Voor de mensen die van puzzels houden:

977xnzqa79si_wd640.jpg
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 23:33   quote  deeplink  
Inmiddels heb ik het een beetje begrepen.

Omtrent de poule van Spanje morgen. Als Spanje met 2-0 wint van Slowakije en Zweden verliest niet van Polen, speelt Oranje tegen Tsjechië en niet tegen de nummer 3 uit poule F. Wanneer morgen het scenario zo is dat de nummer 3 van die poule zich wel plaatst, is het sowieso tegen de nummer 3 uit F.

Voor de fans is het dus duimen voor Spanje en Zweden.

Ik duim dus voor een gelijkspel bij beiden...
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 juni 2021 - 23:35   quote  deeplink  
Ofwel, groep E moet geen beste nummer 3 afleveren.

Het kan trouwens ook als Slowakije van Spanje wint.

Maargoed, gister zat ik er 3x naast, nu klopt het als het goed is wel.

In een kwartfinale wacht de winnaar van Nederland - ... trouwens Wales of Denemarken
remco k
 remco k - woensdag 23 juni 2021 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 22:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Toch zie je daar wel vaak de vijver waar je als Ajax prachtig in zou kunnen scouten.

Plus een beleving waar heel Europa bij elkaar nog niet aan kan tippen.
Absoluut waar.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 juni 2021 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2021 - 23:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ziggo en livestreams
Ok thanks!
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 18:52   quote  deeplink  
Helaas maar waar,

Oranje streeft virtueel op dit moment af op een 8e finale tegen Tsjechië.

Hup Polen!
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 19:18   quote  deeplink  
Lijkt beslist.

Zondag een 50/50 tegen Tsjechie
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 19:21   quote  deeplink  
Even over Engeland he.

Het EK is door heel Europa.

Echter, Engeland zou als ze de finale halen, 6 van de 7 potten thuis gaan spelen...

Alleen de kwartfinale niet. Vind dat tamelijk bizar
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 19:21   quote  deeplink  
Lewandowskiii
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 19:21   quote  deeplink  
Nog 2
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 19:44   quote  deeplink  
Nog eentje... Kom op Polen!
Eide
 Eide - woensdag 23 juni 2021 - 19:48   quote  deeplink  
Ik vind de stand prima zo. Laat Oranje maar tegen Tsjechië spelen.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 19:53   quote  deeplink  
Fuck
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 19:56   quote  deeplink  
Maargoed, Tsjechië krijgen ze het al heel, heel lastig mee. Ontzettend taaie ploeg.
En als ze dit overleven, hoop ik dat ze Denemarken krijgen en die het niveau van de eerste helft tegen België halen, dan wordt het 3-0.

Geef na zondag de Ajacieden maar weer terug.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 20:08   quote  deeplink  
8e finales:
Wales - Denemarken
Italië - Oostenrijk

Nederland - Tsjechië
België - ...

Kroatië - Spanje
... - ...

Engeland - ...
Zweden - ...

Kwartfinales:
1. Winnaar .../... - Kroatië/Spanje
2. Winnaar Belgie/... - Italië/Oostenrijk

3. Winnaar Nederland/Tsjechië - Winnaar Wales/Denemarken
4. Winnaar Zweden/... - Winnaar Engeland/...

Halve finales:
Winnaar kwartfinale 2 - Winnaar kwartfinale 1
Winnaar kwartfinale 4 - Winnaar kwartfinale 3

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juni 2021 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juni 2021 - 20:37   quote  deeplink  
Nederland mazzelt met Tjechië..
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 21:12   quote  deeplink  
Hongarije opnieuw voor tegen een topland. Enkel dat mag je al waanzinnig vinden
Loetje
 Loetje - woensdag 23 juni 2021 - 21:14   quote  deeplink  
Duitsland virtueel opnieuw eruit in de poulefase. Al gaat dat nog wel goedkomen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021









0.0142929