BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 03 juni 2021 - 02:29   quote  deeplink  
Die Schotten leveren wel een wereldrecord af. In de eerste seconde al een Schot op doel
AkaS
 AkaS - donderdag 03 juni 2021 - 09:53   quote  deeplink  
Goedemorgen mannen,

Was weer een matige en typische FdB wedstrijd. Traag in de opbouw en veel balletje breed.

Het doet pijn om te constateren, maar het lijkt erop dat zijn snelle ontslagen na de succesvolle Ajaxperiode niet helemaal ongegrond zijn.

En dat vind ik echt superjammer voor een Ajaxicoon zoals hij dit is

Depay roept ook veel discussie op, is hij nou top of een risico?

Hij legt veel risico in zijn spel en houdt niet van terugverdedigen... Misschien dan toch maar ouderwets linksbuiten neerzetten?
p111
 p111 - donderdag 03 juni 2021 - 09:55   quote  deeplink  
Wat een drama voetbal,hoe kun je in godsnaam een de Roon die antivoetballer in rangorde boven Gravenberch zetten.Je hebt een elftal met zoveel techn/vermogen en je zet dit zooitje op de mat.Wat een scheidbak en dat voor een Ajacied.
Mijn opstelling en je vernederd Schotland.
Steek
Dumfries-Timber-De Ligt-Wijndal
Gravenberch-Klaasen-Wijnaldum
Berghuis-Malen-De Pay.
Dan had geen Schot meer voetbal gespeeld.
Dat zijn spelers waar wij in Nederland van genieten !!!! Bedankt Frank

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 juni 2021 door p111 --
AkaS
 AkaS - donderdag 03 juni 2021 - 09:57   quote  deeplink  
.......... Steek .........

..... De Ligt Frenkie ....

Timber ........... Wijnbal

... Wijnaldum Blind ......

....... Klaassen .........

Berghuis............ Depay

........ Weghorst .......

Zou dit wat zijn ?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 03 juni 2021 - 10:00   quote  deeplink  
Ongelofelijk toch, hoe kan je nu dit systeem 352 gaan spelen tegen amateurs? Dit moet je doen als je tegen een topland speelt, verder gewoon overgaan op 433. Echt die de Boer heeft stolgestaan in zijn ontwikkeling als trainer. Dit gaat een hopeloos EK worden met zo'n coach en let op we gaan het WK missen door hem
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2021 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 09:57 schreef AkaS het volgende:
.......... Steek .........

..... De Ligt Frenkie ....

Timber ........... Wijnbal

... Wijnaldum Blind ......

....... Klaassen .........

Berghuis............ Depay

........ Weghorst .......

Zou dit wat zijn ?
men moet niet met Frenkie centraal achterin gaan spelen. Echt niet..

Ik snap met name de opdrachten niet, hoe kan het dat je backs die duidelijk als opdracht hebben om op te komen, geen enkele voorzet afleveren, en dat met Weghorst op 9..

-----------------Stekelenburg--------------

------------de Ligt---de Vrij-----Blind---

Timber------Frenkie-------Klaassen----Wijndal

------------Wijnaldum-------Depay------------
---------------------Weghorst----------------
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2021 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 10:00 schreef Ajax we love you het volgende:
Ongelofelijk toch, hoe kan je nu dit systeem 352 gaan spelen tegen amateurs? Dit moet je doen als je tegen een topland speelt, verder gewoon overgaan op 433. Echt die de Boer heeft stolgestaan in zijn ontwikkeling als trainer. Dit gaat een hopeloos EK worden met zo'n coach en let op we gaan het WK missen door hem
Ik snap de ophef niet, dit is de sterkste tegenstander in de drie oefenwedstrijden die je speelt, en aangezien je een aantal nieuwe namen hebt, wil je relevante wedstrijd informatie hebben, dan zul je dit dus moeten oefenen, dan kun je mensen laten zien op basis van momentopnames wat er beter kan en wat er goed gaat.

Je kan toch niet ineens dit systeem gaan spelen op het moment dat het er toe doet?

Ik vin het echt meer dan logisch dat hij dit probeert.
Eide
 Eide - donderdag 03 juni 2021 - 12:51   quote  deeplink  
Heel logisch dat FdB het probeert, maar ik begrijp de invulling niet.

Onder Van Gaal, maar ook bij de meeste clubs, is 5-3-2 feitelijk 5-2-1-2 waarbij de backs inschuiven bij balbezit. Met Van Gaal speelde Sneijder als een klassieke 10, vlak achter Robben en Van Persie bijvoorbeeld. Gisteren speelde Oranje 5-1-2-2, waar Wijnaldum en De Jong beide geen gebruik konden maken van de ruimtes tussen Weghorst en Depay en kwamen de backs nauwelijks mee.

Dat je het systeem uitprobeert is logisch en goed, maar dan moet je dat wel tactisch juist invullen. Ik begreep de tactische keuzes in ieder geval niet.
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2021 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 12:51 schreef Eide het volgende:
Heel logisch dat FdB het probeert, maar ik begrijp de invulling niet.

Onder Van Gaal, maar ook bij de meeste clubs, is 5-3-2 feitelijk 5-2-1-2 waarbij de backs inschuiven bij balbezit. Met Van Gaal speelde Sneijder als een klassieke 10, vlak achter Robben en Van Persie bijvoorbeeld. Gisteren speelde Oranje 5-1-2-2, waar Wijnaldum en De Jong beide geen gebruik konden maken van de ruimtes tussen Weghorst en Depay en kwamen de backs nauwelijks mee.

Dat je het systeem uitprobeert is logisch en goed, maar dan moet je dat wel tactisch juist invullen. Ik begreep de tactische keuzes in ieder geval niet.
Dit werd na de wedstrijd ook uitgelegd, blijkbaar had Wijnaldum met name die ruimtes anders moeten invullen dan nu het geval. Dit gaf zowel de Boer als Depay aan.

Nu heb je beeldmateriaal van een wedstrijd waarbij het uitleggen van de problemen gewoon makkelijker is..

Wat mij in de eerste 20 minuten met name opviel was het gebrek aan opbouw via de Ligt en Frenkie, en het complete gebrek aan diepgang, om maar te zwijgen over het juist gebruiken van Weghorst.
AkaS
 AkaS - donderdag 03 juni 2021 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 10:48 schreef remco k het volgende:

[..]

men moet niet met Frenkie centraal achterin gaan spelen. Echt niet..

Ik snap met name de opdrachten niet, hoe kan het dat je backs die duidelijk als opdracht hebben om op te komen, geen enkele voorzet afleveren, en dat met Weghorst op 9..

-----------------Stekelenburg--------------

------------de Ligt---de Vrij-----Blind---

Timber------Frenkie-------Klaassen----Wijndal

------------Wijnaldum-------Depay------------
---------------------Weghorst----------------
Goede opstelling, prima!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 03 juni 2021 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 10:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap de ophef niet, dit is de sterkste tegenstander in de drie oefenwedstrijden die je speelt, en aangezien je een aantal nieuwe namen hebt, wil je relevante wedstrijd informatie hebben, dan zul je dit dus moeten oefenen, dan kun je mensen laten zien op basis van momentopnames wat er beter kan en wat er goed gaat.

Je kan toch niet ineens dit systeem gaan spelen op het moment dat het er toe doet?

Ik vin het echt meer dan logisch dat hij dit probeert.
De boer speelde dit systeem tegen Italie, maar heb je gezien hoe ze stonden tegen Schotland? soms 5 man schterin en niemand van schotland voorin. NIet doorschuiven. Dit systeem kan je alleen goed oefenen als je tegen een sterkere tegenstander speelt, misschien komt het ook doordat je nu tegen amateurs van schotland moest door al die Corona besmettingen.

MAar Schotland speelt het spel dat je het best met 4-3-3 kan bestrijden. Hij moet dan ploegen gaan uitkiezen waar dit systeem goed werkt, of het systeem anders laten werken tegen slechte tegenstanders. Dit was een draak van een wedstrijd en De Roon zat te zwemmen, vond het echt heel matig.
Pietje
 Pietje - donderdag 03 juni 2021 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 10:48 schreef remco k het volgende:

[..]

men moet niet met Frenkie centraal achterin gaan spelen. Echt niet..

Ik snap met name de opdrachten niet, hoe kan het dat je backs die duidelijk als opdracht hebben om op te komen, geen enkele voorzet afleveren, en dat met Weghorst op 9..

-----------------Stekelenburg--------------

------------de Ligt---de Vrij-----Blind---

Timber------Frenkie-------Klaassen----Wijndal

------------Wijnaldum-------Depay------------
---------------------Weghorst----------------
100% mee eens!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 03 juni 2021 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 13:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit werd na de wedstrijd ook uitgelegd, blijkbaar had Wijnaldum met name die ruimtes anders moeten invullen dan nu het geval. Dit gaf zowel de Boer als Depay aan.

Nu heb je beeldmateriaal van een wedstrijd waarbij het uitleggen van de problemen gewoon makkelijker is..

Wat mij in de eerste 20 minuten met name opviel was het gebrek aan opbouw via de Ligt en Frenkie, en het complete gebrek aan diepgang, om maar te zwijgen over het juist gebruiken van Weghorst.
Ja wat beeldmateriaal is het wel goed idd, want er ging veel mis. Maar ik vraag me dan ook af wat FdB het team heeft verteld wat ze moesten doen, daarbij vind ik Dumfries echt slecht in de rol van Wingman. Kansloze speler, maar wel een goede inzet.
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2021 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 14:26 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De boer speelde dit systeem tegen Italie, maar heb je gezien hoe ze stonden tegen Schotland? soms 5 man schterin en niemand van schotland voorin. NIet doorschuiven. Dit systeem kan je alleen goed oefenen als je tegen een sterkere tegenstander speelt, misschien komt het ook doordat je nu tegen amateurs van schotland moest door al die Corona besmettingen.

MAar Schotland speelt het spel dat je het best met 4-3-3 kan bestrijden. Hij moet dan ploegen gaan uitkiezen waar dit systeem goed werkt, of het systeem anders laten werken tegen slechte tegenstanders. Dit was een draak van een wedstrijd en De Roon zat te zwemmen, vond het echt heel matig.
Nee joh. Dat is gewoon media praat dat je dit systeem alleen tegen sterkere tegenstanders kan spelen.

Dit kan prima tegen elke club als de afstemming maar juist is en de opdrachten kloppen, die kunnen wel verschillen.
Eide
 Eide - donderdag 03 juni 2021 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 13:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit werd na de wedstrijd ook uitgelegd, blijkbaar had Wijnaldum met name die ruimtes anders moeten invullen dan nu het geval. Dit gaf zowel de Boer als Depay aan.

Nu heb je beeldmateriaal van een wedstrijd waarbij het uitleggen van de problemen gewoon makkelijker is..

Wat mij in de eerste 20 minuten met name opviel was het gebrek aan opbouw via de Ligt en Frenkie, en het complete gebrek aan diepgang, om maar te zwijgen over het juist gebruiken van Weghorst.
Ik heb de interviews niet gezien, maar Wijnaldum is ook geen 10. Dat is een 8. Je moet Klaassen, Van de Beek of desnoods Frenkie op 10 zetten met Wijnaldum als krachtpatser daarachter met een meer controlerende speler.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 03 juni 2021 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 juni 2021 - 21:36 schreef Pietje het volgende:
Tjonge, jonge, jonge... Ik kijk ook eens naar het Nederlands elftal. Wat een slaapverwekkende bende is dat. Ik heb nog nooit eerder zo ontzettend veel foutieve passes gezien. Geen passie, geen gogme. Waardeloos.
De tweede helft ga ik niet kijken.
De tv uit en lekker in de tuin in met mijn mooie boek.
Succes allemaal.
Hehehe waar ben je aan begonnen! Ik kijk er geen seconde naar. Hoop alleen op succes voor Frank de Boer, verder kan dat hele oranje mij gestolen worden!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 03 juni 2021 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 juni 2021 - 22:23 schreef pth het volgende:
Met een beetje zappen naar Engeland - Oostenrijk en Duitsland - Denemarken hou ik het nog net vol, maar dat ga ik niet nog een paar wedstrijden doen. Eerst heeft de Frons me mijn seizoenkaart bij Ajax doen opgeven met het kut voetbal in zijn periode en nu mag betrokkene Oranje totaal de vernieling in helpen. Verschrikkelijk schouwspel …
Whahahaha lekkere Ajacied dan! Iemand die zijn seizoenkaart op gaat zeggen vanwege een trainer. Whahahaha
Pietje
 Pietje - donderdag 03 juni 2021 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 17:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehe waar ben je aan begonnen! Ik kijk er geen seconde naar. Hoop alleen op succes voor Frank de Boer, verder kan dat hele oranje mij gestolen worden!
Ik heb er ook dikke spijt van. Het gaat niet meer gebeuren. :-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 03 juni 2021 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 17:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb er ook dikke spijt van. Het gaat niet meer gebeuren. :-)
Is goed, voor straf 200 strafregels schrijven. ;-)
remco k
 remco k - donderdag 03 juni 2021 - 21:19   quote  deeplink  
Jong oranje wordt heel hard gestraft door Duitsland.
Pietje
 Pietje - donderdag 03 juni 2021 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 20:05 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Is goed, voor straf 200 strafregels schrijven. ;-)
Hahahaha. Ik begin gelijk, dan ben ik er tenminste snel vanaf! ;-)
p111
 p111 - donderdag 03 juni 2021 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 14:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

Goede opstelling, prima!
je hebt nog geen Blind
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 03 juni 2021 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 21:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahahaha. Ik begin gelijk, dan ben ik er tenminste snel vanaf! ;-)
Omdat Duitsland heeft gewonnen van Nederland krijg je korting. Je mag er 199 laten zitten! ;-)
p111
 p111 - donderdag 03 juni 2021 - 23:34   quote  deeplink  
Wat een afgang,nou weet je meteen waarom Ajax Botman zo snel hebben verkocht die hadden zijn beperking al snel gezien.Dan laat je als bondscoach Rens langs de kant en zet je Teze in de basis,ik heb me rot gelachen dat is zo,n beperkte voetballer net als de Wit,ook een afgekeurde Ajacied.
remco k
 remco k - vrijdag 04 juni 2021 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 23:34 schreef p111 het volgende:
Wat een afgang,nou weet je meteen waarom Ajax Botman zo snel hebben verkocht die hadden zijn beperking al snel gezien.Dan laat je als bondscoach Rens langs de kant en zet je Teze in de basis,ik heb me rot gelachen dat is zo,n beperkte voetballer net als de Wit,ook een afgekeurde Ajacied.
Is wel heel makkelijk over Botman. Die is echt heel belangrijk geweest voor de kampioen van Frankrijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 juni 2021 door remco k --
Eide
 Eide - vrijdag 04 juni 2021 - 09:56   quote  deeplink  
Eens, maar we zien allemaal dat hij voetballend fors tekort komt en dat hij met ruimte in z'n rug moeite heeft. Schuurs, bijvoorbeeld, is al pure verdediger misschien minder sterk maar is met de bal aan de voet echt wel een pak beter.

Nu moeten verdedigers hoofdzakelijk verdedigen, maar aan de top moet je ook meevoetballen. De tijd dat een verdediger geen rol had in de opbouw en zelfs aanval ligt echt al lichtjaren achter ons.
p111
 p111 - vrijdag 04 juni 2021 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 juni 2021 - 09:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Is wel heel makkelijk over Botman. Die is echt heel belangrijk geweest voor de kampioen van Frankrijk.
Waarom ook tegen Ajax was hij niet indrukwekkend.Speelt in Frankrijk heel waarschijnlijk met veel minder ruimte in zijn rug,das zijn handicap.
remco k
 remco k - vrijdag 04 juni 2021 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 juni 2021 - 10:01 schreef p111 het volgende:

[..]

Waarom ook tegen Ajax was hij niet indrukwekkend.Speelt in Frankrijk heel waarschijnlijk met veel minder ruimte in zijn rug,das zijn handicap.
Dat valt daar wel mee. Ik denk dat hij daar wel in een veel vertrouwder elftal speelt.

Maar doen alsof die jongen er niks van kan is gewoon gek.
Pietje
 Pietje - vrijdag 04 juni 2021 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 23:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Omdat Duitsland heeft gewonnen van Nederland krijg je korting. Je mag er 199 laten zitten! ;-)
Poeh, gelukkig. Ik zag er best wel tegenop hoor. Fijn die mildheid. ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 04 juni 2021 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 10:48 schreef remco k het volgende:

[..]

men moet niet met Frenkie centraal achterin gaan spelen. Echt niet..

Ik snap met name de opdrachten niet, hoe kan het dat je backs die duidelijk als opdracht hebben om op te komen, geen enkele voorzet afleveren, en dat met Weghorst op 9..

-----------------Stekelenburg--------------

------------de Ligt---de Vrij-----Blind---

Timber------Frenkie-------Klaassen----Wijndal

------------Wijnaldum-------Depay------------
---------------------Weghorst----------------
Ouderwets op z'n Nederlands...

------------------Stekelenburg------------------

--Timber------De Ligt------de Vrij-------Blind--

-----Wijnaldem------Frenkie------Gravenbergh-----

-----------Berghuis--------------Depay-----------
---------------------Weghorst---------------------

Blind achter Gravenbergh, voelen elkaar aan...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 juni 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - vrijdag 04 juni 2021 - 21:06   quote  deeplink  
Ik verwacht dat FdB tegen Georgië een meer serieuze oefenpot inricht. Minder wissels en een betere blik om wat z'n basis zal moeten gaan worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 04 juni 2021 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 juni 2021 - 21:06 schreef Eide het volgende:
Ik verwacht dat FdB tegen Georgië een meer serieuze oefenpot inricht. Minder wissels en een betere blik om wat z'n basis zal moeten gaan worden.
Dat lijkt mij ook de juiste keuze
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 04 juni 2021 - 21:10   quote  deeplink  
Wat hebben de Spanjaarden veel kansen nodig tegen Portugal, ongelooflijk...
remco k
 remco k - zaterdag 05 juni 2021 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 juni 2021 - 21:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ouderwets op z'n Nederlands...

------------------Stekelenburg------------------

--Timber------De Ligt------de Vrij-------Blind--

-----Wijnaldem------Frenkie------Gravenbergh-----

-----------Berghuis--------------Depay-----------
---------------------Weghorst---------------------

Blind achter Gravenbergh, voelen elkaar aan...
We hadden het over de 532 opstelling die ze willen spelen.

Ik denk dat het goed is om meerdere opstellingen te kunne. Spelen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 juni 2021 - 14:20   quote  deeplink  
In de Volkskrant van vandaag staat een zeer leuk, lezenswaardig en interessant artikel/interview over/met Louis van Gaal.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 juni 2021 - 14:46   quote  deeplink  
Matthijs de Ligt is bij de afsluitende training in Portugal met liesklachten afgehaakt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 juni 2021 - 14:46   quote  deeplink  
= dubbel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 juni 2021 door Pietje --
pth
 pth - zaterdag 05 juni 2021 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juni 2021 - 17:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Whahahaha lekkere Ajacied dan! Iemand die zijn seizoenkaart op gaat zeggen vanwege een trainer. Whahahaha
Misschien omdat ik van Ajax hou om een andere reden dan jij? Ik ben verliefd op het mooie en aanvallende voetbal en niet om ongeveer 15 thuiswedstrijden en toen deels ook nog uitwedstrijden naar verschrikkelijk kut voetbal te gaan zitten kijken … tikkie breed, tikkie terug en weer breed en weet terug. … Frankie de Frons een geweldige voetballer die hopelijk heel snel door gaat krijgen dat als trainer zijn niveau op SV Monnickendam ligt …. Overigens de wedstrijd tegen Twente was wel geweldig, vooral qua atmosfeer dan. Geen moment spijt gehad van mijn beslissing, weliswaar nog 3 keer kampioen (en dus blij) maar met voetbal dat van slecht naar afschuwelijk ging.

Maar goed ieder zijn ding. Als je alleen het resultaat interessant vind kom je tot een andere afweging dan dat je naar het stadion gaat om geëntertaind te worden en dingen te zien waar maanden later nog over gesproken wordt. Veel plezier met Frankie en zijn schijtsysteem en afbraakvoetbal.
remco k
 remco k - zaterdag 05 juni 2021 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 juni 2021 - 16:41 schreef pth het volgende:

[..]

Misschien omdat ik van Ajax hou om een andere reden dan jij? Ik ben verliefd op het mooie en aanvallende voetbal en niet om ongeveer 15 thuiswedstrijden en toen deels ook nog uitwedstrijden naar verschrikkelijk kut voetbal te gaan zitten kijken … tikkie breed, tikkie terug en weer breed en weet terug. … Frankie de Frons een geweldige voetballer die hopelijk heel snel door gaat krijgen dat als trainer zijn niveau op SV Monnickendam ligt …. Overigens de wedstrijd tegen Twente was wel geweldig, vooral qua atmosfeer dan. Geen moment spijt gehad van mijn beslissing, weliswaar nog 3 keer kampioen (en dus blij) maar met voetbal dat van slecht naar afschuwelijk ging.

Maar goed ieder zijn ding. Als je alleen het resultaat interessant vind kom je tot een andere afweging dan dat je naar het stadion gaat om geëntertaind te worden en dingen te zien waar maanden later nog over gesproken wordt. Veel plezier met Frankie en zijn schijtsysteem en afbraakvoetbal.
Nou ja. De berichten destijds gingen online overal vooral over dat Frank het Ajax voetbal terug bracht. Dat het de laatste twee seizoenen niet goed was is duidelijk maar ik heb juist vaak genoten van Ajax destijds onder de Boer.

Mourinho speelt afbraak voetbal. Het spel bij de boer is altijd gebaseerd op balbezit en druk op de helft van de tegenstander.

Ik vind de boer overigens ook een hele matige trainer, maar dat is met name gebaseerd op zijn omgang met de betere voetballers en dan met name het gebrek aan de juiste omgang.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 05 juni 2021 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 juni 2021 - 13:39 schreef remco k het volgende:

[..]

We hadden het over de 532 opstelling die ze willen spelen.

Ik denk dat het goed is om meerdere opstellingen te kunne. Spelen.
Ik denk het ook
Eide
 Eide - zaterdag 05 juni 2021 - 20:10   quote  deeplink  
Ajax wel met een record dit EK; geen enkele club levert zoveel spelers af die in de jeugdopleiding hebben gespeeld als Ajax. 18 spelers in totaal en dan tellen we spelers die alleen Jong Ajax of Ajax 1 hebben gespeeld dus niet mee:

De Ligt
Eriksen
Gravenberch
Malen
van de Beek
Dolberg
Klaassen
Boilesen
Blind
Promes
Alderweireld
Bizot
Schön
Timber
Veltman
Vertonghen
Vermaelen
Stekelenburg
Eide
 Eide - zondag 06 juni 2021 - 17:15   quote  deeplink  
Nederland weer in 5-3-2 met Depay en Weghorst voorin. De Roon, Wijnaldum en De Jong op het middenveld en Dumfries, Timber, De Vrij, Blind en Wijndal achterin.

Dus weer geen echte 10 achter twee spitsen die als combinatie ook niet lekker lopen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 06 juni 2021 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 juni 2021 - 20:10 schreef Eide het volgende:
Ajax wel met een record dit EK; geen enkele club levert zoveel spelers af die in de jeugdopleiding hebben gespeeld als Ajax. 18 spelers in totaal en dan tellen we spelers die alleen Jong Ajax of Ajax 1 hebben gespeeld dus niet mee:

De Ligt
Eriksen
Gravenberch
Malen
van de Beek
Dolberg
Klaassen
Boilesen
Blind
Promes
Alderweireld
Bizot
Schön
Timber
Veltman
Vertonghen
Vermaelen
Stekelenburg
Schön? Schöne was afgevallen toch en geen eigen jeugd. Of mis ik er 1.
p111
 p111 - zondag 06 juni 2021 - 17:23   quote  deeplink  
Waardelose opstelling.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 06 juni 2021 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juni 2021 - 17:15 schreef Eide het volgende:
Nederland weer in 5-3-2 met Depay en Weghorst voorin. De Roon, Wijnaldum en De Jong op het middenveld en Dumfries, Timber, De Vrij, Blind en Wijndal achterin.

Dus weer geen echte 10 achter twee spitsen die als combinatie ook niet lekker lopen.
Kiest voor zekerheid met Timber en Blind erbij achterin.
Tegen Georgië kun je toch wel 4-3-3 spelen of 4-4-2?
Klaassen of vd Beek kan er dan toch prima bij op 10?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 06 juni 2021 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juni 2021 - 17:23 schreef p111 het volgende:
Waardelose opstelling.
Jup met 5 achterin tegen Georgië is echt suf.
Eide
 Eide - zondag 06 juni 2021 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juni 2021 - 17:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Schön? Schöne was afgevallen toch en geen eigen jeugd. Of mis ik er 1.
Schön is een Hongaarse jongen die in de A en B jeugd heeft gespeeld.
pth
 pth - zondag 06 juni 2021 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juni 2021 - 17:15 schreef Eide het volgende:
Nederland weer in 5-3-2 met Depay en Weghorst voorin. De Roon, Wijnaldum en De Jong op het middenveld en Dumfries, Timber, De Vrij, Blind en Wijndal achterin.

Dus weer geen echte 10 achter twee spitsen die als combinatie ook niet lekker lopen.
Hoop dat ik er volledig naast zit en dat het een hele leuke pot wordt. Vrees echter 80% balbezit en nauwelijks dreiging naar voren. Dit systeem heeft echt wel een relatie met het feit of je door een sterkere tegenstander naar achteren wordt gedrukt of niet.. Maar de Frons is nu eenmaal niet zo’n kanjer als trainer (wat hij als speler wel was) en al helemaal niet om van zijn eigen onzin af te stappen. Na Ajax (relatief) helemaal nergens behoorlijk gefunctioneerd … dramatisch dat dit de optie was die nog overbleef toen Koetje Boe op de trein richting zijn afgrond moest springen. En nee, ik heb ook niet direct een veel beter alternatief in mijn hoofd. Dat zou kunnen betekenen dat de armoede van het huidige trainersgilde in Nederland groot is.
pth
 pth - zondag 06 juni 2021 - 18:13   quote  deeplink  
Dikke plus dat Blind weer helemaal fit is.
pth
 pth - zondag 06 juni 2021 - 18:15   quote  deeplink  
Nog een dikke plus: Timber die er staat of hij al tientallen interlands op zijn naam heeft staan ….

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021









0.0077579