BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 14 juni 2021 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 juni 2021 - 14:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wout Weghorst niet dan, is ook niet snel, is ook niet technisch, niet dat hij er voor mij uit hoeft hoor want vanwege zijn tomeloze energie vind ik hem wel een stimulans voor de rest van de spelers.

Malen is veel sneller en technischer, die gaat voor minder dan 30 miljoen niet weg bij PSV.

En Luuk...tja scoort wel 2x in de Europa League finale vorig jaar.

PSV is bezig om hem terug te halen..

Maar goed ieder zijn voorkeur
Malen en depay zijn beiden lichtgewichten. Beiden vrij klein. Dat is geen stel voor een twee mans aanval in mijn beleving.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 14 juni 2021 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 juni 2021 - 16:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Malen en depay zijn beiden lichtgewichten. Beiden vrij klein. Dat is geen stel voor een twee mans aanval in mijn beleving.
Bij topclubs zoals Barcelona of Man.city lopen ook kabouters, ik denk dat ze beiden in de spits staan mochten we tegen de betere landen spelen omdat snelheid onmisbaar is.

Depay vond ik in de 2e helft overigens niet best spelen, heel veel balverlies

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 juni 2021 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 14 juni 2021 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 juni 2021 - 16:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja heel eerlijk vind ik dat wel. Luuk kan geen bal vasthouden en echt alleen maar koppen. Weghorst heb ik een paar keer prima mee zien doen in de combinaties.

Luuk red het ook niet in Spanje. Daarom mag hij ook weer weg. 14 keer basis en verder alleen maar invalbeurten. Slechts 1 keer de 90 minuten vol gemaakt.
Ik vind dat hij juist wel de bal goed vast houdt, naast dat hij kopsterk is.
Hij was overigens niet voor niets basisspeler onder Koeman.
Onder Koeman speelde Oranje beter dan onder de Boer...
remco k
 remco k - maandag 14 juni 2021 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 juni 2021 - 17:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Bij topclubs zoals Barcelona of Man.city lopen ook kabouters, ik denk dat ze beiden in de spits staan mochten we tegen de betere landen spelen omdat snelheid onmisbaar is.

Depay vond ik in de 2e helft overigens niet best spelen, heel veel balverlies
Bij die clubs spelen ze niet met twee spitsen.

Juist met twee spitsen heb je zo’n type nodig en een echte pure voetballer. Die voetballer is depay en daar moet een type huntelaar pantelic de Jong of Weghorst bij.
remco k
 remco k - maandag 14 juni 2021 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 juni 2021 - 17:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat hij juist wel de bal goed vast houdt, naast dat hij kopsterk is.
Hij was overigens niet voor niets basisspeler onder Koeman.
Onder Koeman speelde Oranje beter dan onder de Boer...
Helemaal niet waar wat je zegt.

Van de 20duels onder Koeman

Speelde Promes en babel 17 keer in de aanval en Depay 18 keer. De Jong kan dus maar een paar keer basis speler zijn geweest.

Die paar keer met de Jong zijn dus te verwaarlozen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 juni 2021 door remco k --
pth
 pth - maandag 14 juni 2021 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 juni 2021 - 11:50 schreef remco k het volgende:

[..]

De scheldwoorden die je structureel gebruikt kan je toch gewoon achterwege laten?
Je komt vast niet uit Amsterdam, koekwous of mafkees zijn nou niet echt scheldwoorden. Heb wel ergere termen voorbij zien komen. Maar goed ieder zijn ding, alles recht lullen wat krom is is ook een gave.
pth
 pth - maandag 14 juni 2021 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 juni 2021 - 17:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat hij juist wel de bal goed vast houdt, naast dat hij kopsterk is.
Hij was overigens niet voor niets basisspeler onder Koeman.
Onder Koeman speelde Oranje beter dan onder de Boer...
En niet zo'n beetje ook. Deze poule gaan ze vast wel doorkomen en met een beetje mazzel kun je dan ook nog best een eind komen. Maar tegen een echt kwalitatieve tegenstander worden ze afgedroogd als het spel niet 3 klassen beter wordt.
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 juni 2021 - 13:08   quote  deeplink  
Wie gaat er verdwijnen uit de basisverdediging als Matthijs de Ligt weer kan spelen donderdag? Ik mag toch aannemen dat de Boer niet om de Ligt heen kan??
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 15 juni 2021 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 juni 2021 - 13:08 schreef Pietje het volgende:
Wie gaat er verdwijnen uit de basisverdediging als Matthijs de Ligt weer kan spelen donderdag? Ik mag toch aannemen dat de Boer niet om de Ligt heen kan??
Dan haalt hij Timber er uit.....
remco k
 remco k - woensdag 16 juni 2021 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 juni 2021 - 13:08 schreef Pietje het volgende:
Wie gaat er verdwijnen uit de basisverdediging als Matthijs de Ligt weer kan spelen donderdag? Ik mag toch aannemen dat de Boer niet om de Ligt heen kan??
Timber, dat lijkt me ook gewoon logisch vanuit het perspectief van de Boer.

Ik zou persoonlijk Wijndal en van Aanholt eruit halen en Blind die positie laten invullen, die positie is veel meer op balbezit geënt dan op het defensieve deel en daar is Blind de meester in,
Pietje
 Pietje - woensdag 16 juni 2021 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juni 2021 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Timber, dat lijkt me ook gewoon logisch vanuit het perspectief van de Boer.

Ik zou persoonlijk Wijndal en van Aanholt eruit halen en Blind die positie laten invullen, die positie is veel meer op balbezit geënt dan op het defensieve deel en daar is Blind de meester in,
Hier kan ik mij volledig in vinden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 16 juni 2021 - 13:23   quote  deeplink  
Ja dat lijkt me ook veel beter. Lijkt me een goed plan, ik hoop dat de Boer dat ook leest
Pietje
 Pietje - woensdag 16 juni 2021 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juni 2021 - 13:23 schreef Ajax we love you het volgende:
Ja dat lijkt me ook veel beter. Lijkt me een goed plan, ik hoop dat de Boer dat ook leest
Ik hoorde dat Frank de Boer op een persconferentie heeft gezegd, dat Matthijs de Ligt volledig hersteld is van zijn liesblessure en dat hij hoe dan ook in de basisformatie start. Wie voor hem het veld moet ruimen liet hij nog in het midden.
p111
 p111 - woensdag 16 juni 2021 - 14:27   quote  deeplink  
Timber,en ik denk dat Blind linksback speelt.
Pietje
 Pietje - woensdag 16 juni 2021 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juni 2021 - 14:27 schreef p111 het volgende:
Timber,en ik denk dat Blind linksback speelt.
Dat zou op zich niet verkeerd zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 juni 2021 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juni 2021 - 14:27 schreef p111 het volgende:
Timber,en ik denk dat Blind linksback speelt.
Als blind linksback speelt, dan is dit voor van Aanholt, dan blijft Timber staan.
Ik hoop in ieder geval dat Timber blijft staan, is goed voor zijn ontwikkeling!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 juni 2021 - 21:14   quote  deeplink  
1-0 nederland, penalty Memphis
remco k
 remco k - donderdag 17 juni 2021 - 21:18   quote  deeplink  
Frenkie echt de aller beste man op het veld de eerste 18 minuten.
remco k
 remco k - donderdag 17 juni 2021 - 21:26   quote  deeplink  
Blind aan de bal ook goed. Verder eigenlijk gewoon matig in mijn beleving. Goal en een kans door de fouten van Oostenrijk maar verder geen enkele kans gekregen.
remco k
 remco k - donderdag 17 juni 2021 - 21:39   quote  deeplink  
Wat slaapverwekkend saai.
remco k
 remco k - donderdag 17 juni 2021 - 21:40   quote  deeplink  
Dat depay uberhaubt bij een club als Barca in beeld is. Wat een kutvoetballer is dat toch.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 juni 2021 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 21:40 schreef remco k het volgende:
Dat depay uberhaubt bij een club als Barca in beeld is. Wat een kutvoetballer is dat toch.
Volledig mee eens, wisselen alsjeblieft!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 juni 2021 - 22:13   quote  deeplink  
Oostenrijk voetbalt beter, maar wij hebben blind en de Jong en De Ligt en nog een paar....
remco k
 remco k - donderdag 17 juni 2021 - 22:15   quote  deeplink  
Het is echt niet om aan te zien. Wat een verschrikkelijke pot voetbal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 juni 2021 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 22:15 schreef remco k het volgende:
Het is echt niet om aan te zien. Wat een verschrikkelijke pot voetbal.
Volledig mee eens, Weghorst kan nog geen val aannemen laat staan een mannetje passeren
remco k
 remco k - donderdag 17 juni 2021 - 22:23   quote  deeplink  
Hahaha. De gouden pik van de Boer.

Wat doet Malen dat netjes hoor.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 juni 2021 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 22:23 schreef remco k het volgende:
Hahaha. De gouden pik van de Boer.

Wat doet Malen dat netjes hoor.
Dat is idd goed uitgespeeld
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 juni 2021 - 22:29   quote  deeplink  
Depay doet wienig goed. UItzondering de penalty en de pass op Malen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 juni 2021 - 22:30   quote  deeplink  
Ake is geen Blind.....
Wel sterk in de lucht trouwens

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 juni 2021 door Ronald 1960 --
AkaS
 AkaS - donderdag 17 juni 2021 - 22:45   quote  deeplink  
Wat als Oostenrijk 1 of 2 betere spitsen had..?

Geërgerd aan de scheidsrechter en Depay!
AkaS
 AkaS - donderdag 17 juni 2021 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 22:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Volledig mee eens, Weghorst kan nog geen val aannemen laat staan een mannetje passeren
Dankzij de oorlogvoering van Weghorst kon Malen profiteren.
remco k
 remco k - donderdag 17 juni 2021 - 22:51   quote  deeplink  
Wat is men toch egoïstisch zeg. Echt heel irritant
Eide
 Eide - donderdag 17 juni 2021 - 23:04   quote  deeplink  
Dit Nederlands Elftal is in principe natuurlijk kansloos op het EK, maar ze spelen momenteel naar vermogen best okay. Op deze manier kan de ploeg best ver komen. Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië zijn allen normaal gesproken wel een stuk beter natuurlijk.

Dat het dus geen super dominante overwinningen zijn doet mij niet heel veel. Ik moet sowieso bekennen dat het hele EK grotendeels langs me heen gaat. Desondanks doet Oranje het vrij aardig.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 juni 2021 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 22:46 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dankzij de oorlogvoering van Weghorst kon Malen profiteren.
Hahaha Malen kwam er in voor Weghorst, die zat al een paar minuten op de bank...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 juni 2021 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 juni 2021 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 23:04 schreef Eide het volgende:
Dit Nederlands Elftal is in principe natuurlijk kansloos op het EK, maar ze spelen momenteel naar vermogen best okay. Op deze manier kan de ploeg best ver komen. Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië zijn allen normaal gesproken wel een stuk beter natuurlijk.

Dat het dus geen super dominante overwinningen zijn doet mij niet heel veel. Ik moet sowieso bekennen dat het hele EK grotendeels langs me heen gaat. Desondanks doet Oranje het vrij aardig.
Helemaal mee eens...of hij moet zijn team anders indelen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 juni 2021 - 23:14   quote  deeplink  
Oke, je wordt nu poule winnaar, maar dit Nederlands 11 tal gaat absoluut geen europees kampioen worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 juni 2021 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 23:14 schreef Ronald 1960 het volgende:
Oke, je wordt nu poule winnaar, maar dit Nederlands 11 tal gaat absoluut geen europees kampioen worden.
Had jij dit verwacht dan van te voren?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 juni 2021 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 23:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Had jij dit verwacht dan van te voren?
Wel dat ze poulefase zouden overleven, maar niet dat ze het EK winnen. misschien nog een ronde verder komen, maar daarna is het over en uit denk ik.
Ik laat me graag verrassen, maar daar gaat de Boer niet voor zorgen met dit team en deze spelopvatting.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 juni 2021 - 23:23   quote  deeplink  
Overigens hebben we vanavond nauwelijks iets weg gegeven.....
Eide
 Eide - vrijdag 18 juni 2021 - 06:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 23:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Had jij dit verwacht dan van te voren?
In een poule met Oostenrijk, Oekraine en Noord-Macedonie? Ja natuurlijk wel. Je moet je kapot schamen als je, zelfs met een matig Nederlands elftal, niet eerste wordt in zo'n poule. We mazzelen gewoon vreselijk dat we als groepshoofd geplaatst zijn en niet in een sterke poule zitten. De Belgen hebben trouwens diezelfde mazzel, net als de Italianen.
remco k
 remco k - vrijdag 18 juni 2021 - 07:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 23:04 schreef Eide het volgende:
Dit Nederlands Elftal is in principe natuurlijk kansloos op het EK, maar ze spelen momenteel naar vermogen best okay. Op deze manier kan de ploeg best ver komen. Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië zijn allen normaal gesproken wel een stuk beter natuurlijk.

Dat het dus geen super dominante overwinningen zijn doet mij niet heel veel. Ik moet sowieso bekennen dat het hele EK grotendeels langs me heen gaat. Desondanks doet Oranje het vrij aardig.
Je hebt met de ligt de Vrij Frenkie Wijnaldum en Depay 5 jongens die tot de wereldtop behoren.

Daarom heen heb je heel veel grote talenten die de stap naar de subtop van Europa waarschijnlijk wel kunnen maken.

Ik denk ook niet dat we Europees kampioen kunnen worden. Maar wat men nu op de mat legt tegen landen als Oekraïne en Oostenrijk die echt niet in de buurt komen wat selectie betreft is gewoon heel erg matig, en heel eerlijk vind ik dit echt de verantwoordelijkheid van de trainer. Ik Gun Frank het aller beste als trainer, maar hier was en is hij niet klaar voor en heeft hij op dit moment gewoon de kwaliteiten niet voor.

Het lijkt er bijna op dat hij door een ander on-Nederlands systeem te spelen alle criticasters de mond te willen snoeren, deze mensen roepen zijn hele carrière dat hij maar 1 systeem kan spelen.

Van Gaal is een van de beste trainers die we ooit hebben gehad en de knvb had hem op hun blote knieën moeten smeken of hij deze klus had willen doen.

De knvb begint een beetje op Feyenoord te kijken en de fans slikken het allemaal als zoete koek.
AkaS
 AkaS - vrijdag 18 juni 2021 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 juni 2021 - 23:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha Malen kwam er in voor Weghorst, die zat al een paar minuten op de bank...
Dat snap ik snugger, maar ze hebben dikke oorlog gevoerd. Erg fysiek gespeeld. Op het einde was de pijp best wel leeg en kon Malen hiervan profiteren. Toch zag je op gegeven moment waarom hij geen top was. Zag op gegeven moment geen kans om de bal goed te controleren. Stond hierbij niet onder druk en toch niet goed meegenomen anders had hij weggeweest.

Leuke voetballer op eredivisie niveau. Goede snelheid maar voor mij net niet.

Voetballers als Weghorst worden altijd tekort gedaan. Moet van Hooydonk zelf ook alles van weten. Bij Wolfsburg laten ze echt geen koekenbakker in de spits lopen lijkt mij.

Depay is echt een vreselijke ego met misplaatste sterallures. Beter gaat hij naar links, Berghuis naar rechts en Wout in de spits.

Die Weghorst Wout scoort wel en daar draait het volgens mij om.
remco k
 remco k - vrijdag 18 juni 2021 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 09:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat snap ik snugger, maar ze hebben dikke oorlog gevoerd. Erg fysiek gespeeld. Op het einde was de pijp best wel leeg en kon Malen hiervan profiteren. Toch zag je op gegeven moment waarom hij geen top was. Zag op gegeven moment geen kans om de bal goed te controleren. Stond hierbij niet onder druk en toch niet goed meegenomen anders had hij weggeweest.

Leuke voetballer op eredivisie niveau. Goede snelheid maar voor mij net niet.

Voetballers als Weghorst worden altijd tekort gedaan. Moet van Hooydonk zelf ook alles van weten. Bij Wolfsburg laten ze echt geen koekenbakker in de spits lopen lijkt mij.

Depay is echt een vreselijke ego met misplaatste sterallures. Beter gaat hij naar links, Berghuis naar rechts en Wout in de spits.

Die Weghorst Wout scoort wel en daar draait het volgens mij om.
Malen uiteindelijk ook maar 2 gevaarlijke momenten waaronder de goal wat hij wel echt goed doet.

Malen ging uiteindelijk ook helemaal niet op de plek van Weghorst spelen maar op de plek van Depay, en Depay ging op de plek van Weghorst spelen en deed op de 2e goal na eigenlijk alles verkeerd vanaf dat moment..

Weghorst zou ik gewoon laten staan, al is het maar om zijn werklust en het feit dat hij zoals jij terecht zegt oorlog maakt in de 16....

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die op basis van dat ene goede moment van Malen gisteren vinden dat Weghorst eraf zou moeten..
Pietje
 Pietje - vrijdag 18 juni 2021 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 12:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Malen uiteindelijk ook maar 2 gevaarlijke momenten waaronder de goal wat hij wel echt goed doet.

Malen ging uiteindelijk ook helemaal niet op de plek van Weghorst spelen maar op de plek van Depay, en Depay ging op de plek van Weghorst spelen en deed op de 2e goal na eigenlijk alles verkeerd vanaf dat moment..

Weghorst zou ik gewoon laten staan, al is het maar om zijn werklust en het feit dat hij zoals jij terecht zegt oorlog maakt in de 16....

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die op basis van dat ene goede moment van Malen gisteren vinden dat Weghorst eraf zou moeten..
Je hebt helemaal gelijk wat betreft Wout Weghorst. Ik volg die jongen al sinds zijn tijd bij AZ. Misschien niet een heel technische voetballer, maar wel een die keihard werkt, gretig is, nooit verzaakt en veel doelpunten maakt en assists geeft. Niet voor niets staat hij in de basis van Wolfsburg in een van de moeilijkste competities van Europa. Mede door Weghorst heeft Wolfsburg zich geplaatst voor de poulefase van de Champions League. Dan ben je echt niet "zomaar een modale speler", dan kun je echt wel wat.
Eide
 Eide - vrijdag 18 juni 2021 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 07:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt met de ligt de Vrij Frenkie Wijnaldum en Depay 5 jongens die tot de wereldtop behoren.

Daarom heen heb je heel veel grote talenten die de stap naar de subtop van Europa waarschijnlijk wel kunnen maken.
Eens hoor, maar de selectie rondom De Ligt, De Jong, Wijnaldum en Van Dijk is geen wereldtop en dus niet goed genoeg om serieus een gooi te doen naar een wereldkampioenschap. Bovendien ontbeert de selectie vooral aanvallende klasse. Depay is goed maar geen wereldtop en de rest is een stuk minder.

Op termijn zijn er gasten die wel tegen die top aan kunnen komen. Ik denk dat Oranje de aankomende jaren alleen maar sterker gaat worden, maar op dit moment is Oranje subtop in Europa.
Pietje
 Pietje - vrijdag 18 juni 2021 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 17:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens hoor, maar de selectie rondom De Ligt, De Jong, Wijnaldum en Van Dijk is geen wereldtop en dus niet goed genoeg om serieus een gooi te doen naar een wereldkampioenschap. Bovendien ontbeert de selectie vooral aanvallende klasse. Depay is goed maar geen wereldtop en de rest is een stuk minder.

Op termijn zijn er gasten die wel tegen die top aan kunnen komen. Ik denk dat Oranje de aankomende jaren alleen maar sterker gaat worden, maar op dit moment is Oranje subtop in Europa.
Maar dat hebben andere landen toch ook? Je kunt niet alleen maar toppers in je elftal hebben. Dat zijn veelal egoïsten. Waterdragers heb je ook nodig. Het is de kunst om een uitgebalanceerde selectie te hebben.
Eide
 Eide - vrijdag 18 juni 2021 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 18:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar dat hebben andere landen toch ook? Je kunt niet alleen maar toppers in je elftal hebben. Dat zijn veelal egoïsten. Waterdragers heb je ook nodig. Het is de kunst om een uitgebalanceerde selectie te hebben.
Frankrijk, Duitsland, Italie, Belgie en Spanje hebben anders echt vreselijk goede ploegen waarbij alleen Belgie een vrij oude selectie heeft.
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 juni 2021 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 19:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Frankrijk, Duitsland, Italie, Belgie en Spanje hebben anders echt vreselijk goede ploegen waarbij alleen Belgie een vrij oude selectie heeft.
Oh zeker zijn de landen die jij opnoemt (veel) betere teams. Dat ontkende ik ook niet. Ik wilde alleen maar aangeven, dat je ook spelers nodig hebt die puur in dienst van de "sterspelers" spelen, zoals bij Nederland Van Roon dat doet.

Nederland is een middelmatig team, maar met een beetje geluk kunnen zij wellicht toch een rol spelen om het de toplanden in ieder geval lastig te maken. Voor mij is Oranje beslist niet één van de kanshebbers op de eindoverwinning.

Zo... de auto inpakken. Wij gaan er een weekje tussenuit. We blijven in Nederland. Volgende maand nog een weekje weg, ook in Nederland.

Mannen, het beste!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 juni 2021 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 09:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat snap ik snugger, maar ze hebben dikke oorlog gevoerd. Erg fysiek gespeeld. Op het einde was de pijp best wel leeg en kon Malen hiervan profiteren. Toch zag je op gegeven moment waarom hij geen top was. Zag op gegeven moment geen kans om de bal goed te controleren. Stond hierbij niet onder druk en toch niet goed meegenomen anders had hij weggeweest.

Leuke voetballer op eredivisie niveau. Goede snelheid maar voor mij net niet.

Voetballers als Weghorst worden altijd tekort gedaan. Moet van Hooydonk zelf ook alles van weten. Bij Wolfsburg laten ze echt geen koekenbakker in de spits lopen lijkt mij.

Depay is echt een vreselijke ego met misplaatste sterallures. Beter gaat hij naar links, Berghuis naar rechts en Wout in de spits.

Die Weghorst Wout scoort wel en daar draait het volgens mij om.
Niet overdrijven met dikke oorlog gevoerd, en Malen heeft een veel betere balcontrole als Weghorst. En Weghorst heeft nu 1x gescoord tijdens dit EK, die jij ook gescoord zou hebben.

Helemaal eens wat betreft Depay al mag hij van mij wel in de spits ook al zie ik hem ook liever op links met Berghuis op rechts en Luuk in de spits, die heeft toch een betere controle en is nog beter met de kop

Maar goed de Boer kiest voor 2 aanvallers dus zie ik het liefst Malen en toch Depay daar.
Het blijkt dus maar weer dat we 17 miljoen bondscoaches hebben! ;-)
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 juni 2021 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 juni 2021 - 10:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Niet overdrijven met dikke oorlog gevoerd, en Malen heeft een veel betere balcontrole als Weghorst. En Weghorst heeft nu 1x gescoord tijdens dit EK, die jij ook gescoord zou hebben.

Helemaal eens wat betreft Depay al mag hij van mij wel in de spits ook al zie ik hem ook liever op links met Berghuis op rechts en Luuk in de spits, die heeft toch een betere controle en is nog beter met de kop

Maar goed de Boer kiest voor 2 aanvallers dus zie ik het liefst Malen en toch Depay daar.
Het blijkt dus maar weer dat we 17 miljoen bondscoaches hebben! ;-)
Wat mij betreft heb je het mis. Er is veel, heel veel gelopen en de duels waren fysiek. De vermoeidheid op het einde was zichtbaar.

Mijn bevinding over Malen is wat ik vind. Jij mag wat anders vinden.. Sowieso ziet alles er minder soepel uit als je bijna 2m lang bent.

Maar... de Boer moet een keuze gaan maken... Gaan we voor het accent op de verdediging dan moeten we spelers hebben die sterk zijn in de omschakeling en is snelheid gewenst.

Ga je voor controle en domineren, dan heb je andere spelers nodig en heb je in Weghorst een sterke spits en afmaker.

Dit elftal kan niet eens Oostenrijk domineren... Laat staan de echte top!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oranje EK2021









0.0098829