|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 - 10:15 schreef Stylzz het volgende:[..] Ja dat en als je ergens het prototype hart op de tong hebt lopen is t wel bij ons. Daar zijn ze in België niet zo van. Dus ben heel benieuwd. Ik denk dat t op dit vlak wel eens een mismatch kan zijn. En ik heb t graag mis. Tja ik hoop ook dat je het mis heb. Ik neem aan dat Eenhoorn dan de juiste match naast hem is. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| De man is nog niet eens begonnen |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
"We hebben nog niets getekend, maar ik heb mijn woord gegeven", legde hij uit aan onze reporter in Mechelen. "Ik zal nog een aantal dossiers afwerken en overdragen. Ten vroegste op 1 juni begin ik bij Feyenoord."
Rigaux legt uit waarom hij Club inwisselt voor Feyenoord. "Ik vind beide clubs vergelijkbaar met hun enorme traditie, het winnaars-DNA en fantastische supporters. Ik kijk ernaar uit om ook daar een zeer competitieve kern samen te stellen en hopelijk kan ik ook voor hen succesvol zijn."
De Director of Football zwaait met Jan Breydel zijn thuis uit. "Na 17 jaar heb ik hier heel veel bereikt, maar ik ben zelf ook ambitieus. Ik zie Feyenoord als een stap vooruit in een interessante competitie."
"Ik geloof dat die club enorm veel potentieel heeft. Qua fanbase, historische traditie en merk is Feyenoord net iets extra's in Europa. Dat heb ik ook in het wereldje mogen vernemen."
"Ik ben de eerste Belg die sportief directeur zal worden bij 1 van de 3 Nederlandse topclubs. En ik word de tweede buitenlandse sportief directeur bij Feyenoord. Ze wilden me heel hard." |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
| Begint al vrijwel direct dus. Top |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Pendelen he.. extra appartementje op de kop van Zuid waarschijnlijk :) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Mijn vrouwtje heeft daar in die Schweane gewerkt, maar buiten gezellig stappen altijd weer blij terug in Rotterdam te zijn hoor. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| Is hij eigenlijk een waal of vlaming ? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Brugge is Vlaams, geen idee of ie daar geboren is.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Een belg bij ons, ik hoop ook maar dat het een match is Meestal heel andere type Belgen dan Hollanders in het algemeen qua directheid ed ja
Of scheinheilig zo je wilt, maar kan niet elke Belg over zelfde kam scheren natuurlijk Als hij maar 1e plaats zn job goed invult. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Ik heb ervaren dat juist door deze verschillen, mijn vrouw en ik elkaar beter begrijpen en ook ons zelf. Zij komt ook uit België en daar wordt nog met repect en zonder schaamte U gebruikt, is ze ondertussen gewend geraakt aan onze directe omgang en lachen we hartemijik als ik een tas uit de kast haal voor haar. Ondertussen al meer dan 25 jaar met elkaar opgescheept, dus als dat de houdbaarheid van Ragout vertegenwoordigt komt het helemaal goed. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 - 09:11 schreef VVout het volgende:Ik heb ervaren dat juist door deze verschillen, mijn vrouw en ik elkaar beter begrijpen en ook ons zelf. Zij komt ook uit België en daar wordt nog met repect en zonder schaamte U gebruikt, is ze ondertussen gewend geraakt aan onze directe omgang en lachen we hartemijik als ik een tas uit de kast haal voor haar. Ondertussen al meer dan 25 jaar met elkaar opgescheept, dus als dat de houdbaarheid van Ragout vertegenwoordigt komt het helemaal goed. Zaterdag nog geweest in Antwerpen ,altijd erg fijn daar. En eens hoor aan de dezelfde heb je niet veel aan ,het gaat juist om de aanvulling van elkaar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 mei 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
DÉVY RIGAUX NIEUWE TECHNISCH DIRECTEUR FEYENOORD

Feyenoord heeft Dévy Rigaux aangesteld als technisch directeur. De 38-jarige Belg, die 1 juni officieel begint in De Kuip, komt over van Club Brugge waar hij de afgelopen jaren fungeerde als ‘director of football’.
In die hoedanigheid was Rigaux medeverantwoordelijk voor het technische beleid van de Belgische topclub, de evaluatie en keuze van trainersstaf, aan- en verkoopbeleid en het bewaken van de Brugse voetbalfilosofie. Voorafgaand aan zijn rol als ‘director of football’ werkte Rigaux in diverse andere functies bij Club Brugge. Zo was hij onder meer jeugdtrainer, teammanager en recruitment manager.
‘We zijn ontzettend blij met de komst van Dévy,’ aldus Toon van Bodegom, voorzitter van de Raad van Commissarissen bij Feyenoord. ‘De zoektocht naar een technisch directeur is natuurlijk al geruime tijd bezig en als clubleiding hebben we diverse potentiële kandidaten bekeken en gesproken. Door het vertrek van Dennis te Kloese en de naderende transferzomer was het uiteraard zaak om ook op deze positie door te pakken in het selectieproces.’
‘Met Dévy Rigaux halen we een van de meest geprezen technisch beleidsbepalers in het Europese voetbal. Bij Club Brugge heeft hij laten zien over een uitstekende neus te beschikken voor aanstormend talent. Hij deelt bovendien de visie die we bij Feyenoord voorstaan: dat de jeugdopleiding de levensader is van de club. We zijn er ook daarom van overtuigd dat Rigaux de juiste man is om het technische beleid verder te verfijnen en Feyenoord sportief naar nieuwe hoogten te stuwen.’
Rigaux zegt op zijn beurt reikhalzend uit te zien naar de overstap naar Rotterdam. ‘Feyenoord is een fantastische club om bij aan de slag te gaan. Er ligt in De Kuip een solide basis, de jeugdopleiding op Varkenoord puilt uit van het talent en op sportief vlak zijn er de nodige successen geboekt. Aan mij de eervolle taak om hier op voort te borduren. Dat is een schitterende uitdaging die ik met beide handen aanpak.’
‘Dat ik voor deze mooie stap Club Brugge straks moet verlaten doet uiteraard pijn, maar ik kijk met ontzettend veel dankbaarheid en liefde terug op mijn tijd daar. Ik heb alle schitterende facetten van Club mogen ervaren, er ontzettend veel geleerd en veel prijzen gepakt. Al die ervaringen neem ik nu mee naar Feyenoord. Ik kan niet wachten om te beginnen.’
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 mei 2026 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Volgens een zeer betrouwbare bron Heeft Diarra zijn vestigings vergunning verlengt. De bron vertelde mij dit onder zachte dwang 😀😀😀😀😀😀😀 De nieuwe td is vaak aktief op de Afrikaanse markt, dus er zullen er wel meer komen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 mei 2026 door piet de paler -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| goed nieuws en welkom , heb er veel vertrouwen in , ook hoop ik ook nog op v Bronkhorst |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 - 13:48 schreef kenny het volgende:goed nieuws en welkom , heb er veel vertrouwen in , ook hoop ik ook nog op v Bronkhorst +1908 |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 - 09:36 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Zaterdag nog geweest in Antwerpen ,altijd erg fijn daar. En eens hoor aan de dezelfde heb je niet veel aan ,het gaat juist om de aanvulling van elkaar. Heel goed gezegt👍
Ikzelf vind het daar ook fijn heel aftoe naar Antwerpen, bocadero strandtent vorig jaar geweest, hele gesprekken en zei ik voor feyenoord was, uiteindelijk hadden er paar hand in hand meegezongen tegen het einde (dus kan ze wel echt nuttige zaken bij brengen zegmaar😁)
Alleen niet elk mens(en) accepteert de verschillen niet zo en trappen al gauw op de rem,, ikzelf vind het ook juist mooi en leerzaam en vooral aanvulling, en je moet het gewoon samen doen dus in dit leventje dus dikke prima. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Zo is dat ,als ik het zo even snel uitrekend ben ik zo'n 120 keer vaker in Antwerpen geweest dan in Amsterdam. En dat doe ik niet zomaar 😂😂 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Van Slotball naar moneyball . Klinkt goed |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Deze man spoort niet..
In de podcast wordt het als bijzonder omschreven dat Rigaux straks leiding gaat geven aan voormalig wereldtopper Van Persie. ''Dat is waar, maar aan de andere kant: hij is een fenomenale voetballer geweest en het is een goede trainer. Straks gaat het erom om een goede relatie te hebben om succesvol te zijn. Of het nu Robin van Persie is of iemand anders. Je moet daar wel doorheen kunnen kijken.''
Vind Robin een goede trainer..😳 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vormer: ''Ik vind het heel knap dat het Feyenoord is gelukt''

Voormalig Feyenoorder en oud-speler van Club Brugge Ruud Vormer is enthousiast over de komst van Dévy Rigaux naar Feyenoord. De middenvelder, die jarenlang samenwerkte met de nieuwe technisch directeur van de Rotterdammers, noemt de Belg een absolute versterking voor de club uit Rotterdam-Zuid. Ook Jan Boskamp spreekt zich lovend uit over Rigaux en verwacht dat Feyenoord iemand binnenhaalt die duidelijke keuzes durft te maken.
Vanuit het Belgische Knokke vertelt Vormer dat hij begrijpt waarom Feyenoord bij Rigaux is uitgekomen. ''Ik vind het heel knap dat het Feyenoord is gelukt om Dévy los te weken bij Brugge, want hij is echt een topper,'' vertelt de oud-middenvelder in gesprek met De Telegraaf. ''Dévy heeft het geweldig gedaan bij Brugge en werkte daar ook op een heel hoog niveau, dus het is best bijzonder dat hij deze stap maakt. Aan de andere kant is het altijd goed om uit je comfort zone te stappen en dat doet Dévy nu.''
Volgens Vormer werd hij al eerder benaderd door Rigaux, toen de Belg in beeld kwam bij Feyenoord. ''Dévy heeft mij al een tijdje geleden benaderd om wat te babbelen over Feyenoord, nadat hij benaderd was voor de club. Ik heb hem gezegd dat Feyenoord een fantastische club is om voor te werken met het Legioen en De Kuip, maar dat het wel een club met een harde cultuur is. Als je het op de rails krijgt, dan ben je de koning, maar als het allemaal niet lukt, dan krijg je het wel voor je kiezen.''
Vormer schetst daarnaast het traject dat Rigaux bij Club Brugge heeft afgelegd. ''Ik ken Dévy al jaren. Eerst was hij onze teammanager bij het eerste elftal. Daarvoor had hij al in de jeugdafdeling gewerkt en later is hij in de scouting terechtgekomen en uiteindelijk technisch directeur geworden. Hij heeft een heel goed oog voor talent. En het is echt een zakenmannetje. Dévy heeft de afgelopen jaren héél veel geld verdiend voor de club.''
Boskamp verwacht duidelijke koers Ook Jan Boskamp heeft veel vertrouwen in de komst van Rigaux naar Feyenoord. In het programma R-Uit! op Radio Rijnmond benadrukt de voormalig speler en analist dat de Belg zijn sporen in België ruimschoots heeft verdiend. ''Hij heeft alles doorlopen. Hij is begonnen als jeugdtrainer en zo helemaal doorgegroeid. De laatste jaren heeft hij echt indruk gemaakt. Je hoort alleen maar positieve verhalen over wat hij daar heeft gedaan,'' zegt hij over de rol van de Belg bij meerdere succesvolle transfers.
Volgens Boskamp haalt Feyenoord bovendien iemand binnen die niet bang is om duidelijke beslissingen te nemen. ''Wat ik van mensen hoor die hem goed kennen: hij zegt wat hij denkt. Dat is belangrijk. Dat je niet overal in meegaat, maar keuzes maakt die goed zijn voor de club. Hij durft de waarheid wel te vertellen.''
Met het oog op de transferzomer ziet Boskamp nog genoeg werk voor Feyenoord. De oud-voetballer hoopt vooral dat de club blijft investeren in de eigen jeugd. Daarbij noemt hij onder meer Gjivai Zechiël en Leo Sauer als spelers die dichter tegen het eerste elftal aan mogen komen. Over Givairo Read is Boskamp uitgesproken. ''Die mag niet weg. Echt, die jongen is goed. Hij is leergierig en heeft eigenlijk een beetje een jaar verloren. Ik ben echt benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.''
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 mei 2026 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ik mag toch hopen dat hij wel direct stopt met Advocaat erbij betrekken. Die moet niet aanwezig zijn komend seizoen.
We hebben verdomme een hoofdtrainer die bakken met geld verdiend, moet dan echt iemand zijn handje nog vasthouden? Want prutsertje kan het niet alleen.. Wat een club |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wat RvP betreft kan ik hem niks kwalijk nemen. DtK had die beslissing moeten nemen.
Hopelijk grijpt hij straks in oktober/november wel in als het moet. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Het zou zeer sterk zijn ( negatief voor de een positief voor de ander) als de td direct een beslissing neemt. Over het aanblijven RvP |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Rigaux beheerst het trainersvak ook en heb er vertrouwen in dat hij die professioneel en deskundig benadert. Tot die tijd gelden er voor mij ook andere zaken als een hoop blesures afgelopen seizoen en het voortzetten van een plan om een beginnende coach de kans te geven. Het is wel een gewaagde onderneming, maar er is voor gekozen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 27 mei 2026 - 10:48 schreef MMM het volgende:Ik mag toch hopen dat hij wel direct stopt met Advocaat erbij betrekken. Die moet niet aanwezig zijn komend seizoen. We hebben verdomme een hoofdtrainer die bakken met geld verdiend, moet dan echt iemand zijn handje nog vasthouden? Want prutsertje kan het niet alleen.. Wat een club 👍 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Geen vakantie of WK-bezoek voor Rigaux: ''Het hoort bij het vak''

Feyenoord heeft met de komst van Dévy Rigaux weer een vaste technisch directeur aangesteld. De 38-jarige Belg komt over van Club Brugge en tekende in Rotterdam een contract voor drie seizoenen. Na het vertrek van Dennis te Kloese krijgt Feyenoord daarmee opnieuw een duidelijke technische beleidsbepaler, die direct aan de slag gaat met de samenstelling van de selectie en de transferzomer van 2026.
Een van de eerste grote dossiers voor Rigaux wordt het beoordelen van de huidige contractsituatie binnen de selectie van Feyenoord. Volgens gegevens van Transfermarkt lopen verschillende verbintenissen uiteen van medio 2027 tot en met 2030. Vooral de spelers met een contract tot de zomer van 2027 vragen op korte termijn om duidelijkheid vanuit de clubleiding.
De transferperiode in Nederland opent dit jaar op maandag 22 juni en sluit op maandag 1 september om 23:59 uur. Voor Rigaux betekent dat een drukke zomer zonder veel rustmomenten. In de podcast MIDMID vertelt de Belg dat vakantie voorlopig geen prioriteit heeft.
''Nee, ik heb geen vakantie nu'', lacht Rigaux. ''Het is de periode dat technisch directeuren sowieso weinig vakantie nemen. Mijn vrouw gaat deze zomer steevast naar Spanje, omdat ze daar vandaan komt. Ze gaat er een aantal weken heen en dan probeer ik wel een keer erachteraan te gaan met de telefoon in mijn hand en mijn zwembroek aan, maar dat doe ik al jaren.''
De nieuwe technisch directeur van Feyenoord weet dat de komende maanden in het teken staan van transfers, contractbesprekingen en evaluaties van de selectie. ''Het hoort bij het vak. Op het WK heb ik ook niks te zoeken. Een andere tijdszone, dat gaat niet werken. Ik ga wel reizen voor transfers, dat ga ik wel doen.''
Voor Rigaux liggen direct meerdere belangrijke dossiers klaar. Zo moet Feyenoord beslissen hoe het verder wil met Gernot Trauner, terwijl ook duidelijkheid nodig is over de situatie van Malcolm Jeng en Raheem Sterling. De contracten van deze spelers lopen op 30 juni definitief af. Daarnaast loopt ook de huurperiode van Steven Benda af, waarbij de verwachting is dat hij terugkeert naar Engeland.
Verder beschikt Feyenoord over meerdere spelers die hun laatste contractjaar ingaan. Onder hen bevindt zich ook Timon Wellenreuther. Mocht Feyenoord nog een transfersom willen ontvangen voor deze spelers, dan wordt de komende transferzomer een belangrijk moment om knopen door te hakken. Hieronder een overzicht van de huidige
Contract tot medio 2026 Raheem Sterling Malcolm Jeng Gernot Trauner Steven Benda
Contract tot medio 2027 Timon Wellenreuther, Bart Nieuwkoop, Liam Bossin, Jeremiah St. Juste, Jordan Lotomba en Mannou Berger beschikken momenteel over een contract tot de zomer van 2027. Daarmee behoren zij tot de spelers bij wie Feyenoord relatief snel zal moeten bepalen of er wordt ingezet op verlengen, verkopen of het uitdienen van het contract.
Timon Wellenreuther Jordan Lotomba Jeremiah St. Juste Bart Nieuwkoop Liam Bossin Mannou Berger Ramiz Zerrouki Calvin Stengs Neraysho Kasanwirjo
Contract tot medio 2028 Een grote groep ligt nog vast tot de zomer van 2028. Het gaat om In-beom Hwang, Mats Deijl, Gijs Smal, Jakub Moder, Shaqueel van Persie, Ayase Ueda, Thomas Beelen, Shiloh ’t Zand, Oussama Targhalline, Leo Sauer en Thijs Kraaijeveld. Binnen deze groep zitten meerdere spelers die sportief belangrijk zijn of nog een duidelijke ontwikkelroute hebben binnen de club.
Ayase Ueda Oussama Targhalline Jakub Moder In-beom Hwang Thomas Beelen Leo Sauer Gijs Smal Thijs Kraaijeveld Mats Deijl Shaqueel van Persie Shiloh 't Zand Gjivai Zechiël Jan Plug Chris-Kévin Nadje
Contract tot medio 2029 Ook richting 2029 heeft Feyenoord een flinke kern vastliggen. Anel Ahmedhodzic, Casper Tengstedt, Gonçalo Borges, Sem Steijn, Tsuyoshi Watanabe, Aymen Sliti, Jordan Bos, Givairo Read, Tobias van den Elshout, Gaoussou Diarra en Ilai Grootfaam beschikken over een langdurige verbintenis. Voor Rigaux geeft dat op papier de nodige rust.
Givairo Read Anel Ahmedhodzic Sem Steijn Tsuyoshi Watanabe Jordan Bos Casper Tengstedt Gonçalo Borges Aymen Sliti Gaoussou Diarra Tobias van den Elshout Ilai Grootfaam Jeyland Mitchell Luka Ivanušec Plamen Andreev Jaden Slory Stéphano Carrillo
Contract tot medio 2030 Luciano Valente en Anis Hadj Moussa hebben de langstlopende contracten binnen de huidige selectie. Beide spelers liggen vast tot de zomer van 2030 en vormen daarmee, contractueel gezien, belangrijke bouwstenen voor de komende jaren.
Anis Hadj Moussa Luciano Valente |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| Goed intervieuw op Feyenoord One |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dévy Rigaux begint op 1 juni officieel als technisch directeur van Feyenoord, maar kijkt nu al vooruit op de drukke periode die hem te wachten staat in De Kuip. In zijn eerste interview via de clubkanalen schetst hij hoe hij zijn nieuwe rol ingaat en waar de prioriteiten liggen. De Belg zegt graag vroeg in het seizoen al met transfers bezig is. Bij Feyenoord moet hij dat proces echter anders insteken. "Ik sta bekend als iemand die al met transfers bezig is voordat de transferperiode begint", vertelt Rigaux. "Dat is nu een extra uitdaging, omdat ik redelijk laat instap richting de start van het seizoen. Dat betekent dat er veel werk op de plank ligt."
Toch ziet de nieuwe technisch directeur geen onoverkomelijke problemen. Volgens hem is er achter de schermen al veel voorbereid en kan hij snel aansluiten bij de bestaande plannen."Door de gesprekken die we hebben gevoerd, heb ik het gevoel dat er al behoorlijk wat is voorbereid. Nu is het zaak om samen met de scouting beslissingen te nemen."
Rigaux geeft daarnaast aan positief verrast te zijn door de ontvangst bij Feyenoord. Dat vertrouwen wil hij terugbetalen met resultaten op het veld. "Ik ben gecharmeerd door het feit dat Feyenoorders er positief in staan. Dat vertrouwen wil ik terugbetalen. Ik zal er alles aan doen om Feyenoord succesvol te maken en beter te laten worden."
De komende weken staan voor de nieuwe TD vooral in het teken van kennismaken en bouwen aan de selectie richting het nieuwe seizoen én de Champions League-campagne. "Ik kijk ernaar uit om iedereen te leren kennen, samen een competitief team te bouwen en om de Champions League in te gaan." |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik ben echt benieuwd of hij durft te handelen, en harde beslissingen durft te nemen. We wachten af |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Over een klein half uurtje de eerste perco met hem en Eenhoorn. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Zegt dat hij eerst de organisatie en personen goed wil leren kennen van binnenuit, voordat hij (en met name Eenhoorn) ingrijpende beslissingen gaan nemen.
Dit bovenstaande was op antwoord op de vraag of Robin hoe dan ook trainer zou zijn volgend seizoen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 juni 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Tsja, wat verwacht men anders. Je gaat toch eerst kijken hoe de vork in de steel zit en niet op geroep van omringende af. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Rigaux zei het al, nu Eenhoorn ook, dat Feyenoord (te) weinig punten behaalde afgelopen seizoen. En dat dat in normale omstandigheden niet genoeg was voor plek 2. Bovendien, binnenkort geeft plek 2 geen directe toegang tot de CL. Dus qua positie en punten impliceren ze dat de lat omhoog moet. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 13:48 schreef VVout het volgende:Tsja, wat verwacht men anders. Je gaat toch eerst kijken hoe de vork in de steel zit en niet op geroep van omringende af. Lijkt me ook ja. Maar ze scharen ze zich niet vanaf moment 1 al achter RVP, dat zou je wellicht als opvallend kunnen beschouwen. Waarmee ze dus niet per se de lijn van Dennis zullen blijven volgen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 13:53 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Lijkt me ook ja. Maar ze scharen ze zich niet vanaf moment 1 al achter RVP, dat zou je wellicht als opvallend kunnen beschouwen. Waarmee ze dus niet per se de lijn van Dennis zullen blijven volgen. Het één sluit het ander niet uit, gewoon kijken wat nu in de toekomst goed is voor Feyenoord en als dat RvP niet is dan mag hij ook weg natuurlijk. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Goed te weten dat ze zelf hun verantwoordelijkheid meteen tonen. Zelf hun oordeel vellen. Op zn minst al een signaal naar Robin om duidelijk te maken wie het voor het zeggen hebben en dat de lat sowieso omhoog moet. Sterke start derhalve.
Arne op de achtergrond? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Vond met name Rigaux een goede, scherpe indruk maken. Iemand met een gestructureerde aanpak en dat ook nog eens goed kan uitleggen.
Op voorhand zeg je met dit alles, ook als je zijn hele cv erbij pakt (ook bijvoorbeeld dat hij meertalig is), dat hij misschien nog wel een stapje hoger dan Feyenoord had kunnen mikken.
Eenhoorn is wat meer ons kent ons (bedoel het hier vooral in positieve zin). Wel iemand die makkelijk de contacten maakten maakt, ook op basis van zijn verleden natuurlijk. Rigaux lijkt dat ook wel te hebben, maar die is wel een jaar of 20 jonger, heeft nog minder affiniteit met Nederland en Feyenoord specifiek. Al komt dat vanzelf. Die twee lijken verder behoorlijk op 1 lijn te zitten. En elkaar ook goed aan te vullen.
We gaan het zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 juni 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 14:14 schreef VVout het volgende:[..] Het één sluit het ander niet uit, gewoon kijken wat nu in de toekomst goed is voor Feyenoord en als dat RvP niet is dan mag hij ook weg natuurlijk. Jup. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 14:16 schreef FR-Henk het volgende:Goed te weten dat ze zelf hun verantwoordelijkheid meteen tonen. Zelf hun oordeel vellen. Op zn minst al een signaal naar Robin om duidelijk te maken wie het voor het zeggen hebben en dat de lat sowieso omhoog moet. Sterke start derhalve. Arne op de achtergrond? Wat betreft Arne, je kan wellicht informeren of er over te praten valt. Maar ik Arne zelf zeggen dat hij of even er tussenuit gaat of een mooie club in een grote competitie elders aanpakt. Een goede Duitse ploeg bijvoorbeeld. Milan (wat genoemd werd) zou ik erg risicovol vinden. Momenteel verre van stabiel. Nederlands elftal lijkt me ook nog wat vroeg in zijn carriere voor hem. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
| Als ze echt een analyse gaan maken over afgelopen seizoen en RvP dan is er maar 1 juiste conclusie |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 14:49 schreef MMM het volgende:Als ze echt een analyse gaan maken over afgelopen seizoen en RvP dan is er maar 1 juiste conclusie Dat Dick Advocaat terug moet komen? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 14:49 schreef MMM het volgende:Als ze echt een analyse gaan maken over afgelopen seizoen en RvP dan is er maar 1 juiste conclusie Dat het afgelopen seizoen in zijn algemeenheid (niet RVP specifiek) niet voldoende was (bijvoorbeeld qua punten), lieten ze al doorschemeren.
Maar goed, ook dan zijn er richting de toekomst meerdere opties natuurlijk. Variërend van Robin een contract voor het leven geven tot hem met pek en veren weg te jagen. En alles wat er tussen zit. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Anyway, Rigaux heeft ook al een paar keer gezegd dat hij wel een TD is die redelijk kort op de kleedkamer zit. Dus de bandbreedte waarin RVP kan opereren (soms als bijna een halve TD) is wel iets ingeperkt. Maar dat is ook logisch. Sinds het vertrek van Arnesen hebben alle trainers wat meer in de melk te brokkelen gehad. Met name ook omdat er toen geen TD meer was. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 14:17 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Vond met name Rigaux een goede, scherpe indruk maken. Iemand met een gestructureerde aanpak en dat ook nog eens goed kan uitleggen. Op voorhand zeg je met dit alles, ook als je zijn hele cv erbij pakt (ook bijvoorbeeld dat hij meertalig is), dat hij misschien nog wel een stapje hoger dan Feyenoord had kunnen mikken. Eenhoorn is wat meer ons kent ons (bedoel het hier vooral in positieve zin). Wel iemand die makkelijk de contacten maakten maakt, ook op basis van zijn verleden natuurlijk. Rigaux lijkt dat ook wel te hebben, maar die is wel een jaar of 20 jonger, heeft nog minder affiniteit met Nederland en Feyenoord specifiek. Al komt dat vanzelf. Die twee lijken verder behoorlijk op 1 lijn te zitten. En elkaar ook goed aan te vullen. We gaan het zien. Ik heb een goed gevoel bij hem. Ben reuze benieuwd. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 14:49 schreef MMM het volgende:Als ze echt een analyse gaan maken over afgelopen seizoen en RvP dan is er maar 1 juiste conclusie Dat vraag ik me oprecht af Er zijn veel factoren waarom zoiets kan gebeuren. De trainer si daar onderdeel van |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Er kwam trouwens ook nog even ter sprake dat Rigaux in eerste instantie titulair directeur is en in principe vanaf jaar 2 statutair directeur gaat worden.
Komt er op neer dat de formele beslissingsbevoegdheid dat eerste jaar bij Eenhoorn ligt. In de praktijk zou het weinig uit moeten maken, zolang hij de ruimte van Eenhoorn krijgt. Was voor Rigaux ook geen issue. |
|
|
|