|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Ik hoop het ook ,en ook spelers lozen |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
| Ik hoop dat hij het merendeel zonder verlies weet te slijten, beleid bij de Academy weet op te bouwen en te verbeteren en gericht goede spelers aantrekt. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 09:44 schreef bijft007 het volgende:Dus hij had bij binnenkomst gelijk direct moeten zeggen ik ontsla van Persie en ga niet zo verder na afgelopen seizoen op basis van resultaten en getoonde spel of begrijp ik je niet goed😉 Dan ga je op voorhand al roepen zonder eigen onderbouwing. Ik zou dat pas echt raar hebben gevonden, evenals dat er nu al mensen met gestrekt been in gaan.
Natuurlijk zal ie op de achtergrond al zijn ideeën hebben en sommigen op hun ziel trappen die de bui zien hangen. Vooral deze gaan nu voorsorteren en spreken zich uit in kennis van het Feyenoord sentiment. Temeer een reden eerst eens zijn daden af te wachten en niet op voorhand al in de boom te klimmen over wat er allemaal wel niet gezegd wordt.
Onthoud vooral een ding “geen woorden maar daden” en dat laatste is wat telt de komende maanden. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 09:40 schreef Leuv het volgende:You only get one chance to make a great first impression! Dat heeft hij dus echt volledig verknald. Vind ik ook wel. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Maar waarom vinden jullie dat dan? Waar zit dat hem in?
Ik vind dat hij nauwelijks iets heeft gezegd dat uberhaupt een discussie waard is. Hij en Eenhoorn hebben alleen een persco gedaan. Verder niks. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Dickie komt voor Robin op. Dat mag hij. Dickie maakt de uitspraken van Rigaux echter ook groter dan er feitelijk gezegd wordt. Waarom zouden AD en TD niet transparant mogen zijn over een nader te ondernemen beoordeling van de huidige trainer? |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Precies dat vind ik ook, typisch Nederlands waarschijnlijk overal dingen achter te zoeken en denken te weten wat mensen bedoelen, laat dn belg nu eerst landen joh en wennen aan baksje pleur en daarna mogelijk maatregelen of dus niet
Is best logisch ze voor zichzelf dingen eerst in kaart willen hebben, want hij kent ook zn compagnon eenhoorn ook nog helemaal niet,, en niet alle ins en outs binnen de club
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 juni 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Dn belg zal zich rot schrikken mocht hij dingen meekrijgen, en zich 100 procent afvragen wat hij nu voor verkeers heeft gezegt, 100 procent.
Beordelen komt straks wel als hij daadwerkelijk zn visie en plan van aanpak in werking stelt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 juni 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 09:40 schreef Leuv het volgende:You only get one chance to make a great first impression! Dat heeft hij dus echt volledig verknald. Bij jou en Dick. Oh en Stylz.
Verder lees ik 95% positieve berichten. Helemaal dus, goede eerste indruk. Hup Rigaux.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 juni 2026 door MMM -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 12:35 schreef FR-Henk het volgende:Dickie komt voor Robin op. Dat mag hij. Dickie maakt de uitspraken van Rigaux echter ook groter dan er feitelijk gezegd wordt. Waarom zouden AD en TD niet transparant mogen zijn over een nader te ondernemen beoordeling van de huidige trainer? Precies. Dick speelt weer een smerig spelletje. Wegwezen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 - 10:15 schreef Stylzz het volgende:[..] Ja dat en als je ergens het prototype hart op de tong hebt lopen is t wel bij ons. Daar zijn ze in België niet zo van. Dus ben heel benieuwd. Ik denk dat t op dit vlak wel eens een mismatch kan zijn. En ik heb t graag mis. ik blijf hierbij. En zijn eerste optreden vond ik niet best. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Rigaux is zelf juist ook behoorlijk direct, volgens de berichten die ik heb gezien. Maar je vond zijn eerste optreden kennelijk niet best. Kun je aangeven wat je niet best vond? Want volgens mij heeft hij echt helemaal niets geks gezegd. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 15:11 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Rigaux is zelf juist ook behoorlijk direct, volgens de berichten die ik heb gezien. Maar je vond zijn eerste optreden kennelijk niet best. Kun je aangeven wat je niet best vond? Want volgens mij heeft hij echt helemaal niets geks gezegd. Nou hij zei eigenlijk juist heel veel zonder het te zeggen. Bijvoorbeeld over de trainer. Wat hij zei bood ruimte voor speculatie. Eigenlijk verwacht iedereen dat de coach eruit vliegt nu, zeker degenen die daar al maanden om bidden.
Als dit niet gebeurt, dan heeft hij dus al een misser begaan in de ogen van velen.
Als voorbeeld. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 15:14 schreef Stylzz het volgende:[..] Nou hij zei eigenlijk juist heel veel zonder het te zeggen. Bijvoorbeeld over de trainer. Wat hij zei bood ruimte voor speculatie. Eigenlijk verwacht iedereen dat de coach eruit vliegt nu, zeker degenen die daar al maanden om bidden. Als dit niet gebeurt, dan heeft hij dus al een misser begaan in de ogen van velen. Als voorbeeld. Tsja, in dat geval begaat hij die fout in de ogen van velen sowieso als hij RvP laat zitten. Als hij nu had gezegd dat RvP de trainer zou blijven, dan had hij voor velen direct een misser begaan.
Ik vind het logisch dat hij eerst even gaat analyseren/evalueren en niet op dag 1 een beslissing neemt zonder alle informatie te hebben. Dat is volledig in lijn met het verhaal van Eenhoorn over het nemen van beslissingen. Overigens wat mij betreft ook in lijn met zijn verhaal dat hij in de Belgische podcast Midmid heeft gedaan.
Ja, zijn uitspraken geven ruimte voor speculatie. Maar wat moest hij dan? Zeggen dat RvP eruit vliegt? Dat zeg je niet op je eerste persco. Wat dan? Zeggen dat RvP sowieso aanblijft en dan over een week of 2 hem wellicht alsnog ontslaan? Het lijkt me toch logisch dat je dit seizoen kritisch analyseert. En dan is het aan Rigaux en Eenhoorn om RvP al dan niet te ontslaan. Ik zou hem ontslaan, maar het is nu aan hen om te beslissen. En geen antwoord geven op de vraag, had ook ruimte voor speculaties gegeven.
Als zijn opmerkingen over de trainer de reden zijn om zijn eerste optreden niet best te vinden, dan vraag ik mij af wat je verwacht had op de persconferentie?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 juni 2026 door feyenoord!!! -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Oh dat zou orgasmisch zijn
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 juni 2026 door Stylzz -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Ik heb al vochtige doekjes klaarliggen. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Zolang ik geen betere mogelijke opvolgers hoor Want drommel wordt natuurlijk meer drama in de goal. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 12:33 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Maar waarom vinden jullie dat dan? Waar zit dat hem in? Ik vind dat hij nauwelijks iets heeft gezegd dat uberhaupt een discussie waard is. Hij en Eenhoorn hebben alleen een persco gedaan. Verder niks. ik vind dat hij zich onderdanig en neutraal moet opstellen. Het is een broekie die net komt kijken en nog groen achter de oren is. Hij moet dankbaar zijn dat hij een kans krijgt bij ons want velen die echt bewezen beter zijn is het niet gegund. Hij kan en mag van Persie helemaal biet ontslaan want ten eerste is zo de organisatie nog niet opgezet en ten tweede is er geen enkel argument hem te ontslaan. Bovendien het geleur met aankopen is juist wat ons in deze positie heeft gebracht dus kappen met al die exoten aan te trekken maar kijk en verbeter je eigen Academy.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 juni 2026 door Leuv -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Onderdanig.. wat een gezwets. Hij is aangetrokken als TD, niet als een ballenjongen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 20:40 schreef Leuv het volgende:[..] ik vind dat hij zich onderdanig en neutraal moet opstellen. Het is een broekie die net komt kijken en nog groen achter de oren is. Hij moet dankbaar zijn dat hij een kans krijgt bij ons want velen die echt bewezen beter zijn is het niet gegund. Hij kan en mag van Persie helemaal biet ontslaan want ten eerste is zo de organisatie nog niet opgezet en ten tweede is er geen enkel argument hem te ontslaan. Bovendien het geleur met aankopen is juist wat ons in deze positie heeft gebracht dus kappen met al die exoten aan te trekken maar kijk en verbeter je eigen Academy. Hahaha |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik begreep Advocaat niet. Als je hem hoorde is de trainer belangrijker dan TD ? Ik hoorde altijd dat de TD voor de lange termijn is, en een trainer een passant...... Maar ik kan het verkeerd hebben ????? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Devy, In den beginne veranderd u van keeper. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 21:05 schreef piet de paler het volgende:Ik begreep Advocaat niet. Als je hem hoorde is de trainer belangrijker dan TD ? Ik hoorde altijd dat de TD voor de lange termijn is, en een trainer een passant...... Maar ik kan het verkeerd hebben ????? Dick lult in zijn eigen straatje. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Ja precies.. Een Disney tantrum meer niet. Een hele normale gang van zaken bij grote clubs, een politiek correct antwoord geven, "we gaan analyseren".
Iedereen die daarna en nu eventjes zijn zegje in de media erover doet. Die kan je gewoon niet serieus nemen. Hebben allemaal een dubbele agenda, met als hoofdmoot vriendjespolitiek intact houden. Naast elkaar moeten zitten bij de 'beste voetballer van het jaar'. Gewoon prima gedaan door Eenhoorn en Rigaux. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 20:45 schreef tomson het volgende:Onderdanig.. wat een gezwets. Hij is aangetrokken als TD, niet als een ballenjongen. Is 38 jaar en net nieuw in een organisatie met heel veel ervaring. Dan hoor je je in den beginnen kwetsbaarder op te stellen. Bovendien bestaat zijn functie volgens het organogram nog niet eens en heeft de afgelopen jaren helemaal niet bestaan. Wanneer je binnenkomt en alles al denk te weten en er met de botte bijl doorheen gaat weet je dat je het niet lang gaat volhouden. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Bijv. negeer dat gelul om je heen en doe wat er moet gebeuren. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 juni 2026 - 20:40 schreef Leuv het volgende:[..] ik vind dat hij zich onderdanig en neutraal moet opstellen. Het is een broekie die net komt kijken en nog groen achter de oren is. Hij moet dankbaar zijn dat hij een kans krijgt bij ons want velen die echt bewezen beter zijn is het niet gegund. Hij kan en mag van Persie helemaal biet ontslaan want ten eerste is zo de organisatie nog niet opgezet en ten tweede is er geen enkel argument hem te ontslaan. Bovendien het geleur met aankopen is juist wat ons in deze positie heeft gebracht dus kappen met al die exoten aan te trekken maar kijk en verbeter je eigen Academy. Een broekie die net komt kijken? Omdat hij 38 is? Van Persie is maar 4 jaar ouder hoor. En Rigaux is sinds februari 2024 directeur sport geweest bij Club Brugge. Daarmee doet hij al langer zijn functie dan dat van Persie hoofdtrainer is (die begon namelijk in juli 2024 bij Heerenveen). Als je zo gaat redeneren, dan is van Persie dus nog veel meer een broekie die pas net komt kijken in zijn vak.
Er zijn genoeg argumenten om van Persie te ontslaan; zijn gedoe met spelers, aanvoerderswissel, het beroerde spel, vreemde persconferenties etc. Maar dat is aan Rigaux en Eenhoorn om daar een beslissing over te nemen. Als TD moet je hier juist over beslissen. En hij is nu niet statutair directeur, dus zal formeel de handtekening van Eenhoorn moeten komen straks. En dat zal dus in overleg gaan met Eenhoorn.
Ik ben het wel met je eens dat je de academy moet gebruiken, maar je kunt het niet alleen met de academy af. Want van Persie kan wel steeds Sliti op blijven stellen, maar die is helaas gewoon echt verre van goed genoeg. Dat is jammer, maar dan moet je hem niet blijven opstellen. Je kunt niet alles met jeugdspelers oplossen. Of wel, maar dan speel je om plek 10 ofzo. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 07 juni 2026 - 09:36 schreef Leuv het volgende:[..] Is 38 jaar en net nieuw in een organisatie met heel veel ervaring. Dan hoor je je in den beginnen kwetsbaarder op te stellen. Bovendien bestaat zijn functie volgens het organogram nog niet eens en heeft de afgelopen jaren helemaal niet bestaan. Wanneer je binnenkomt en alles al denk te weten en er met de botte bijl doorheen gaat weet je dat je het niet lang gaat volhouden. Heel veel ervaring? Wie dan? Want van Persie heeft die niet als trainer hoor. Eenhoorn wel, maar daar werkt Rigaux mee samen. Bovendien heeft Rigaux helemaal nog geen beslissing genomen.
De functie TD bestond al jaren bij Feyenoord. Weliswaar meestal titulair, maar hij was er wel. In de jaren van Martin van Geel was er overigens wel een statutaire TD. Daarna is dat titulair geworden totdat Te Kloese alles naar zich toe getrokken heeft. Dus de enkele reden waarom er geen TD was, was omdat Te Kloese dat zo heeft gedaan en de RvC verzaakt heeft hierop toe te zien en in te grijpen zoals een RvC behoort te doen.
En dat van die botte bijl... voorlopig heeft hij nog geen enkele beslissing genomen, dus wacht eerst gewoon eens af. En als hij wel besluit van Persie te ontslaan, dan kan dat in samenspraak met Eenhoorn. Daar is hij immers voor aangesteld als TD. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op zondag 07 juni 2026 - 09:36 schreef Leuv het volgende:[..] Is 38 jaar en net nieuw in een organisatie met heel veel ervaring. Dan hoor je je in den beginnen kwetsbaarder op te stellen. Bovendien bestaat zijn functie volgens het organogram nog niet eens en heeft de afgelopen jaren helemaal niet bestaan. Wanneer je binnenkomt en alles al denk te weten en er met de botte bijl doorheen gaat weet je dat je het niet lang gaat volhouden. De conclusies die je trekt zijn enorm voorbarig en overdreven op grond van 1 persconferentie. Als er één iemand is die alles denkt te weten dan ben jij dat zelf hahaha. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Rigaux, HELD!
Ga zo door, hoppa!!
Op naar een mooi seizoen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Mij boeit t verder niet, Maar t was juridisch gezien een zeer domme uitspraak. DTK corrigeerde het later ook een beetje, met, zoiets gaan wij niet met z'n tweetjes bepalen, maar met Robin erbij, en veel mensen die met hem werkten. Als Robin gewipt wordt kan hij als hij kwaad wil, zomaar meer krijgen dan doorbetaling.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 juni 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 07 juni 2026 - 17:54 schreef van geil het volgende:Mij boeit t verder niet, Maar t was juridisch gezien een zeer domme uitspraak. DTK corrigeerde het later ook een beetje, met, zoiets gaan wij niet met z'n tweetjes bepalen, maar met Robin erbij, en veel mensen die met hem werkten. Als Robin gewipt wordt kan hij als hij kwaad wil, zomaar meer krijgen dan doorbetaling. Hoe bedoel je dat laatste? En welke uitspraak refereer je precies aan? En je zal Eenhoorn hebben bedoeld ipv DTK. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 07 juni 2026 - 18:00 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Hoe bedoel je dat laatste? En welke uitspraak refereer je precies aan? En je zal Eenhoorn hebben bedoeld ipv DTK. 😂Eenhoorn ja. Effe wennen he. Een rechter zal het zeer kwalijk nemen dat er duidelijk op gehint wordt, alvorens dat de persoon is ingelicht. En hoe kan een man die een dag in dienst is, in godsnaam een werknemer ontslaan waar hij niet mee werkte, dat hadden dan zijn voorgangers moeten doen. Ik zeg niet dat ik zo denk, maar zo zit het juridisch. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 07 juni 2026 - 18:05 schreef van geil het volgende:[..] 😂Eenhoorn ja. Effe wennen he. Een rechter zal het zeer kwalijk nemen dat er duidelijk op gehint wordt, alvorens dat de persoon is ingelicht. En hoe kan een man die een dag in dienst is, in godsnaam een werknemer ontslaan waar hij niet mee werkte, dat hadden dan zijn voorgangers moeten doen. Ik zeg niet dat ik zo denk, maar zo zit het juridisch. Maar hij bleef heel erg op de vlakte, dus ik zie juridisch helemaal geen probleem eigenlijk. Is het niet zo dat in de regel je wel hele concrete specifieke uitspraken moet hebben gedaan, voordat zoiets uberhaupt een mogelijkheid is?
Rigaux heeft alleen gezegd dat ze het nog gaan bepalen op basis van een nog uit te voeren analyse. Wat ze blijkbaar van de week daadwerklijk gedaan hebben. Ja, hij sprak niet zijn onvoorwaardelijk steun uit, maar dat is juridisch niet verwijtbaar zou ik zeggen.
Ben wel met je eens dat Dennis dit eigenlijk al had moeten doen. Nu komt het op het bordje van Eenhoorn en Rigaux terecht, dit net begonnen zijn. Die eerste nog niet eens officieel. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik weet t ook niet T. T leek mij, net als velen duidelijk dat t ontslag was. ( zo pakken managers dat altijd in) Ik vond t ook niet handig van m. had m moeten afkappen de vraag. het is gebeurt. dus zinloos nog denk ik om erover te praten. Hij is weg, helaas wel weer n pak geld erbij.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 juni 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 07 juni 2026 - 18:18 schreef van geil het volgende:Ik weet t ook niet T. T leek mij, net als velen duidelijk dat t ontslag was. ( zo pakken managers dat altijd in) Ik vond t ook niet handig van m. had m moeten afkappen de vraag. het is gebeurt. dus zinloos nog denk ik om erover te praten. Hij is weg, helaas wel weer n pak geld erbij. We zagen de bui wel een beetje hangen ja. Als je streng wil zijn dan had hij wellicht wat diplomatieker kunnen zijn. Al vond ik zijn woorden persoonlijk niet problematisch. En ik denk niet dat het jurisch een probleem is. Totaal niet eigenlijk.
En je hebt gelijk, doet er ook niet meer toe. We moeten vooruit. De meesten waren er wel over uit dat Van Persie niet de juiste man was, ben in ieder geval blij dat de knoop nu doorgehakt lijkt te zijn. Nog ruim voor de voorbereiding begint ook.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 juni 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Ter illustratie van wat ik elders benoemde, statutaire directie en RvC dragen formele verantwoordelijkheid voor ontslag Van Persie. Rigaux is 'slechts' titulair directeur. En Eenhoorn is formeel nog niet begonnen natuurlijk. Al zullen deze 2 wel de stuwende kracht zijn geweest. Onderstaande via voetbalprimeur (die het van het AD hebben geloof ik?):
------------------
Rigaux zette overigens niet zijn handtekening onder het ontslag van Van Persie. Dat deden financieel directeur Pieter Smorenburg en president-commissaris Toon van Bodegom. Dat die laatste zijn handtekening zette, is wel opvallend te noemen. Lange tijd was hij juist degene die Van Persie steunde, maar toch ging hij mee in het besluit van Rigaux.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juni 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Ik koop een frietkot bij de Kuip |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Waarom is een Belgische verhuiswagen 20 meter lang? |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Voor als ze een tuinslang mee moeten nemen… |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op zondag 07 juni 2026 - 09:36 schreef Leuv het volgende:[..] Is 38 jaar en net nieuw in een organisatie met heel veel ervaring. Dan hoor je je in den beginnen kwetsbaarder op te stellen. Bovendien bestaat zijn functie volgens het organogram nog niet eens en heeft de afgelopen jaren helemaal niet bestaan. Wanneer je binnenkomt en alles al denk te weten en er met de botte bijl doorheen gaat weet je dat je het niet lang gaat volhouden. Klopt. Hij zou moeten beginnen met eindeloos analyseren, pappen en nat houden! Daar staat het credo van Feyenoord; "Geen woorden maar daden" voor.
Ohw wacht even. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|