|
|
freakie
|
|
|
| Ounahi, is nog niet binnen he. Zou ook goed anders kunnen zitten. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Jazeker,eerst zien en dan geloven. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Zelfde voor Ter stegen, eerst presenteren🤣 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 13 juli 2026 - 09:04 schreef freakie het volgende:Ajax heeft het salarishuis best wel opgelost vorig jaar. Dat is zeker wel gebeurd. Daarnaast is er toen ook het een en ander verkocht. Mijn vermoede is toch dat Jordi eerder speelt met ik koop dit nu, het moet. En verkopen gaat toch ook nog wel gebeuren. Denk ergens dat deze 2 spelers zijn van het geld dat ze al hadden en Steur. En er nu misschien nog een beetje over is, maar dat hij elke verkoop daar dan weer bijstopt. Bij Ajax kopen ze nooit voordat sommige spelers verkocht zijn, ze nemen totaal geen risico, wat ze hebben geven ze uit |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik denk dat 25 miljoen te gek is, of er gaan nog spelers weg |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 13 juli 2026 - 16:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Bij Ajax kopen ze nooit voordat sommige spelers verkocht zijn, ze nemen totaal geen risico, wat ze hebben geven ze uit Ja dat denk ik ook, al lees je nu dat Gaaei dan waarschijnlijk weggaat. En als ze wat kunnen rommelen en plekken dan al kunnen opvullen is dat goed. Maar denk dat 25 niet het bedrag is inderdaad. En dat ze nog wel wat geld hadden door Kroes. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik verwacht het vertrek van Youri Baas, die zat gisteren niet bij de selectie, was overigens wel aanwezig. In de eerste helft speelde Bouwman en Blind centraal, in de 2e helft wisselde hij Bouwman voor middenvelder Johnson en Blind werd vervangen door Kaplan.
Dies Janse zat ook niet in de wedstrijd selectie, ik hoop dat ze hem niet verkopen.
Het kan zo maar zijn dat of Sutalo of Itakura ook nog verkocht wordt deze spelers zijn nog niet terug van vakantie na het WK.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 juli 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Inderdaad heb je Sutalo en Itakura niet meer nodig nu Blind er bij is voor de ervaring. Zie liever Bouwman en Janse blijven. Kaplan zal ook nog gaan lijkt me... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 19 juli 2026 - 11:43 schreef bertus bikkel het volgende:Inderdaad heb je Sutalo en Itakura niet meer nodig nu Blind er bij is voor de ervaring. Zie liever Bouwman en Janse blijven. Kaplan zal ook nog gaan lijkt me... Juist, je mist wel een R.C.V mocht Sutalo en Itakura beiden vertrekken want dan heb je alleen Bouwman nog, die waarschijnlijk basisspeler zal zijn want het duo Bouwman Blind gaat goed.
Janse is links centraal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 juli 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Willen ze die Muzungu daar wellicht proberen? Of speelde hij niet goed gisteren? Misschien nog te vroeg? |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Die Muzungu is een geweldig talent,als tweede man achter Bouman. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 19 juli 2026 - 15:55 schreef bertus bikkel het volgende:Willen ze die Muzungu daar wellicht proberen? Of speelde hij niet goed gisteren? Misschien nog te vroeg? Een geweldig talent, maar idd te vroeg nog |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooi dat Rodri bij Spanje als beste voetballer van het WK is gekozen, blijkt maar weer dat de 6 positie belangrijk is voor de rest van het team, zo wel verdedigend als aanvallend was hij zo wel organiserend als met zijn passing van groot belang voor het spaanse elftal
Dus Ajax waar blijft de 6 die ons elftal beter laat spelen ??? |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Klopt helemaal, vorig jaar geen 6 en nu nog altijd niet. En een andere kwestie, waar blijft die keeper....? ,kunnen echt niet heel seizoen met die Paes blijven spelen lijkt me... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wil die duitser wel bij Ajax keepen, hij houdt het wel spannend, man man... Niet te lang meer wachten Jordy!!!
Wat betreft de 6 positie denk ik dat het potje op is, moet er eerst verkocht worden want hij heeft al heel wat miljoenen uit gegeven.
Die Marokkaan die op 6 en 10 kan zou rond de 24 miljoen kosten |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het volgende gerucht, jammer genoeg geen 6 waar interesse voor is...
'Zeer opvallend nieuws: Ajax gelinkt aan Wolves-paria van 26 miljoen euro' Vandaag om 13:27 Update: Vandaag om 14:20
Een opvallende claim van Matteo Moretto: Ajax zou behoren tot de clubs die geïnteresseerd zijn in Tolu Arokodare. De 25-jarige spits, die Wolves een jaar geleden nog voor 26 miljoen euro ophaalde bij KRC Genk, mag vertrekken uit Engeland. Maandag was Arokodare nog de hoofdrolspeler bij een incident op de Wolves-training.
Een transfer van Arokodare naar Ajax zou op zijn zachtst gezegd opvallend te noemen zijn. De Amsterdammers hebben net de portemonnee getrokken voor spits Marcos Leonardo, die bijna twintig miljoen euro moet kosten. Veel informatie over de Ajax-interesse geeft Moretto niet: de transferjournalist van Marca houdt het erbij dat de Amsterdammers ook interesse hebben in Arokodare.
Ajax is in ieder geval niet de enige club die in de markt is voor de tienvoudig international. Eerder deze maand was Fiorentina nog concreet in onderhandeling met Wolves over Arokodare. Daarbij lag een huurdeal met een koopoptie van 22 miljoen euro op tafel. Ook Genoa en Trabzonspor werden de afgelopen weken in verband met een transfer van Arokodare.
Ondertussen lijkt de situatie van Arokodare bij Wolves onhoudbaar te zijn geworden. De 25-jarige spits uit Nigeria mag niet meer meetrainen met de A-selectie, nu hij op de nominatie staat om een transfer te maken. Toen Wolves maandag op het trainingsveld stond, wees Cesar Peixoto de 25-jarige spits uit Nigeria op die beslissing. Arokodare weigerde het veld echter te verlaten. Peixoto heeft toen besloten de volledige training af te blazen.
Bij Wolves loopt het contract van Arokodare nog drie jaar door, tot de zomer van 2029. Bij de Premier League-degradant schipperde de aanvalsleider vorig seizoen tussen de basis en bank, terwijl hij uiteindelijk goed was voor drie goals en één assist. Eerder speelde Arokodare bij KRC Genk, waar hij tussen 2023 en 2025 indruk wist te maken en zo een transfer van 26 miljoen naar Wolves wist te verdienen. Net Nigeriaanse Boc2Box FC, Valmiera uit Letland, 1. FC Köln en Amiens SC zijn de overige clubs waar Arokodare voor heeft gespeeld.
Met Leonardo, Kasper Dolberg en Don-Angelo Konadu beschikt Ajax momenteel al over drie spitsen in de selectie. Dolberg staat echter op de nominatie om te vertrekken, terwijl een exit van Konadu ook niet uitgesloten lijkt. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Lijkt mij totale onzin,zoveel geld met zoveel spitse en geen 6 hoe onwerkelijk. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ze hopen Sutalo en Itakura van de hand te doen om zodoende een 6 te halen, ik snap ook niet dat ze die niet als prio 1 al eerder hadden gehaald |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Vergeet Gaaei , Regeer en Wijndal niet weg te doen svp !!! |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Weer een spits gehuurd?? Maar geen 6 en geen 1 voorlopig.... |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Kaplan naar NEC en Sutalo richting Benfica ? Zou mooi zijn... Nu nog ff Wijndal, Gaaei en Regeer zien te dumpen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Leonardo is niet gehuurd, ik kan me niet herinneren dat ze voor het laatst een spits hebben gehuurd ?
Heb wat beelden gezien van Tolu Arokodare (1.96m) op YouTube, nu wil dat niet veel zeggen maar het is wel een beest hoor, sterk en snel totaal anders dan Leonardo
Omdat er nog niet veel is verkocht zijn ze over gegaan op het huren van een spits, Konadu willen ze verhuren en voor Dolberg is best veel belangstelling, die gaat wel vertrekken
Geloof me die 6 komt er wel, Cruyff werkt veel meer achter de schuifdeuren dan Kroes Er is best veel beweging op dit moment heb ik het idee, schijnbaar willen ze een 6 kopen anders hadden ze er allang 1 gehuurd
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Ik verwacht dat Godts ook nog gaat, die kunnen ze niet houden als een engelse club met een zak miljoenen aan komt |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Weer een spits maar nog altijd geen fatsoenlijk middenveld!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hij huurt toch die spits!!! Miljoenen of moet hij zelf die 6 betalen hahaha hij is er gek genoeg voor!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Hij moet alleen niet meer te lang smeken om die duitse keeper!!! |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Komt wel echt op gang nu allemaal!!! Wat n transfer geweld overal. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ja en we hebben nog meer dan een maand |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op maandag 27 juli 2026 - 16:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij huurt toch die spits!!! Miljoenen of moet hij zelf die 6 betalen hahaha hij is er gek genoeg voor! Huren of kopen en in dit geval Huren met optie tot koop. Mooi gedaan maar nogmaals we moeten ook op het middenveld iets halen volgens mij. Hoor pas een jaar en dus bijna 3 transfer Windows hoe cruciaal dit zou zijn, maar nog steeds niets en dat vind ik een beetje apart!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Een 6 is ook gewoon heel moeilijk, je wil in principe een speler met een aantal specifieke kwaliteiten. Een leider, een speler die er gelijk moet kunnen staan. Het is niet zomaar opgelost en gevonden.
Ik denk dat Ajax vrij laat met een oplossing komt. Maar de manier voor Ajax is op dit moment huren en dan met optie tot koop. Maar Ajax kan niet zo makkelijk kopen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Jullie willen een 6 hahaha
Hier is hij misschien ?
Ajax pakt groot uit: ook verloren zoon (28) moet terugkeren naar Amsterdam' dinsdag, 28 juli 2026 (11:04) - VoetbalPrimeur
Ajax werkt serieus aan de terugkeer van Edson Álvarez, meldt De Telegraaf. De 28-jarige Mexicaan, die in 2023 naar West Ham United vertrok, is volgens de club een serieuze kandidaat voor de positie van controleur op het middenveld. Jordi Cruijff heeft al gesproken met het kamp van Álvarez, maar een deal is complex en moet snel worden afgerond omdat ook Real Sociedad belangstelling heeft en al een bod bij West Ham neerlegde.
Ajax ziet Álvarez al langer als een mogelijke oplossing voor het middenveld en probeerde hem ook afgelopen winter al binnen te halen, toen hij nog bij Fenerbahçe onder contract stond. De belangrijkste hindernis is de transfersom: West Ham verlangt ongeveer 15 miljoen euro, terwijl Ajax eerst spelers moet verkopen om ruimte te maken. De Amsterdammers hopen liever via uitgaande transfers geld vrij te spelen dan de openstaande termijnen uit de eerdere Álvarez-deal naar voren te halen. West Ham zou Ajax nog 14 miljoen euro verschuldigd zijn uit de transfer van 2023. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Het zou toch een ideale oplossing zijn. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Wat ik gelezen heb is dat Westham nog 14 miljoen moet betalen aan Ajax,dat lijkt mij een prima ruil deal. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 - 13:56 schreef p111 het volgende:Wat ik gelezen heb is dat Westham nog 14 miljoen moet betalen aan Ajax,dat lijkt mij een prima ruil deal. Ja had ik ook gelezen, maar niet op alle sites |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Inderdaad die kent Ajax, verdedigend top aanvallend iets minder maar bij hoekschoppen voor of tegen een must |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Opbouwend vind ik dus Alvarez niet best, hij strooit nou niet echt met een mooie diepte pass, ik twijfel echt of hij de motor is die voor de juiste balans op ons middenveld gaat zijn. Al is hij verdedigend weer beter dan bijvoorbeeld Resink al pakt hij aan de andere kant vrij veel gele kaarten.
Dus aan de ene kant wel maar is hij nou echt de missing link op ons middenveld ???
Overal waar hij komt na Ajax willen ze in principe van hem af
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juli 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Dat klopt Jack! Alleen door een afpakker als hem erbij te halen , krijgen Blind en Baas meer mogelijkheden om op te bouwen...dat zijn de voetballers van achteruit die wel die pass hebben. Door de komst van een sterke 6, kan deze het centrale duo ontzien waardoor die meer aan opbouwen toekomen, toch? |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: He Bertus,niemand wil ze |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Ik vond Resink de ideale 6,maar die heeft echt op allerslechtste moment van zijn voetbal carriere die kruisband gescheurd.Echt zo drama voor hem en misschien ook wel voor Ajax,hij was de ideale 6. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Lijkt nu fitz toch misschien te gaan? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ja alleen de medische keuring kan nog roet in het eten gooien
'Transfer in stroomversnelling: Ajax bereikt akkoord met Torino'
Vandaag om 10:14
Kian Fitz-Jim staat op het punt Ajax in te ruilen voor Torino. De Amsterdammers hebben volgens De Telegraaf een akkoord bereikt met de Italiaanse club over de transfer van de 23-jarige middenvelder. Alleen de medische keuring staat een overstap naar de Serie A nog in de weg.
Ajax ontvangt naar verluidt een transfersom van ongeveer drie miljoen euro en heeft daarnaast een doorverkooppercentage bedongen. Fitz-Jim ligt in Turijn een contract voor drie seizoenen klaar, met een optie op een extra jaar. Zijn zaakwaarnemer Ali Dursun bereikte daarover al een persoonlijk akkoord met Torino.
Met het vertrek van Fitz-Jim komt een einde aan een lange periode in Amsterdam. De middenvelder doorliep de jeugdopleiding van AZ, maakte in 2019 de overstap naar Ajax en debuteerde uiteindelijk in het eerste elftal. Hoewel hij onder Francesco Farioli een sterke fase kende, wist hij nooit definitief uit te groeien tot een vaste basisspeler.
Fitz-Jim kwam uiteindelijk tot 72 officiële wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax. Daarin was hij goed voor zeven doelpunten en twee assists. Tussendoor deed hij ervaring op tijdens een verhuurperiode bij Excelsior. Als de medische keuring geen problemen oplevert, zet hij zijn carrière voort in de Serie A. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Petje af want het is ongelooflijk waar Jordy Cruyff mee bezig is, hij houdt in ieder geval woord dat hij Ajax drastisch gaat renoveren.
'Ajax wil opnieuw stunten en gaat voor FC Twente-uitblinker Van Rooij' woensdag, 29 juli 2026 (12:17) - VoetbalPrimeur
Ajax blijft actief op de transfermarkt en heeft zijn oog laten vallen op FC Twente-rechtsback Bart van Rooij. Volgens ESPN is technisch directeur Jordi Cruijff al in gesprek geweest met de 25-jarige verdediger, die al maanden wordt gevolgd en hoog staat aangeschreven in Amsterdam. Van Rooij moet bij Ajax de plek van Anton Gaaei gaan invullen, terwijl een eerdere transfer van Gaaei naar Eintracht Frankfurt afketste.
Van Rooij maakte de afgelopen twee seizoenen veel indruk bij FC Twente, waar hij uitgroeide tot basisspeler en vorig jaar met drie doelpunten en vijf assists in 33 competitieduels belangrijk was in de vierde plaats van de Eredivisie. Eerder toonde Wolverhampton Wanderers al serieuze interesse, maar Twente liet hem in januari niet gaan. Ajax zal dus diep in de buidel moeten tasten: Van Rooij ligt nog vast tot de zomer van 2028 en zijn marktwaarde wordt op ongeveer tien miljoen euro geschat. ESPN noemt hem bovendien goed passend bij het spel van trainer Míchel, vanwege zijn inbreng in de opbouw en zijn passerende vermogen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juli 2026 - 12:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ja alleen de medische keuring kan nog roet in het eten gooien 'Transfer in stroomversnelling: Ajax bereikt akkoord met Torino' Vandaag om 10:14 Kian Fitz-Jim staat op het punt Ajax in te ruilen voor Torino. De Amsterdammers hebben volgens De Telegraaf een akkoord bereikt met de Italiaanse club over de transfer van de 23-jarige middenvelder. Alleen de medische keuring staat een overstap naar de Serie A nog in de weg. Ajax ontvangt naar verluidt een transfersom van ongeveer drie miljoen euro en heeft daarnaast een doorverkooppercentage bedongen. Fitz-Jim ligt in Turijn een contract voor drie seizoenen klaar, met een optie op een extra jaar. Zijn zaakwaarnemer Ali Dursun bereikte daarover al een persoonlijk akkoord met Torino. Met het vertrek van Fitz-Jim komt een einde aan een lange periode in Amsterdam. De middenvelder doorliep de jeugdopleiding van AZ, maakte in 2019 de overstap naar Ajax en debuteerde uiteindelijk in het eerste elftal. Hoewel hij onder Francesco Farioli een sterke fase kende, wist hij nooit definitief uit te groeien tot een vaste basisspeler. Fitz-Jim kwam uiteindelijk tot 72 officiële wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax. Daarin was hij goed voor zeven doelpunten en twee assists. Tussendoor deed hij ervaring op tijdens een verhuurperiode bij Excelsior. Als de medische keuring geen problemen oplevert, zet hij zijn carrière voort in de Serie A. Toch goed nieuws, nu ook Regeer en Gaaei weg en je bent bijna rond. Ja wijndal + sutalo en dolberg nog. Jezus wat een voetballers hebben we he. Geweldenaren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Gaat het er eindelijk van komen ???
Marc-André ter Stegen eindelijk naar Ajax: Barcelona geeft groen licht 30 jul. 2026 16:48 CEST
FC Barcelona heeft definitief groen licht gegeven voor de overgang van Marc-André ter Stegen naar Ajax. Volgens journalist Matteo Moretto van Marca gaat de Spaanse grootmacht onder alle voorwaarden akkoord met de transfer. Ook de fiscale problemen die een overstap eerder in de weg stonden, zijn inmiddels volledig opgelost. Daarmee lijkt niets een tijdelijke verhuizing van de 34-jarige doelman naar Amsterdam nog in de weg te staan.
De onderhandelingen tussen beide clubs bevinden zich in de afrondende fase, waarbij er een principeakkoord ligt voor een huurperiode van één seizoen. De salariseisen vormden lange tijd een struikelblok, maar Barcelona is bereid om ongeveer negentig procent van het loon door te betalen. Ajax neemt de resterende tien procent voor zijn rekening, wat neerkomt op een bedrag van circa twee miljoen euro voor het komende jaar.
Medische keuring De sluitpost verblijft momenteel met de Catalaanse selectie op trainingskamp in Birmingham, maar staat stand-by om naar Nederland af te reizen zodra het papierwerk is afgerond. Een medische keuring staat al gepland voor aanstaande maandag 3 augustus. Technisch directeur Jordi Cruijff weigerde de komst van de Duitser op te geven, ondanks de eerdere vertraging in het dossier rondom de salarisverdeling.
Dunne spoeling In Amsterdam moet de routinier de broodnodige ervaring toevoegen aan het keepersgilde van de nieuwe hoofdtrainer Míchel. De spoeling onder de lat is momenteel bijzonder dun. Remko Pasveer is definitief vertrokken, net als de gehuurde Vitezslav Jaros.
Door deze mutaties bleef Maarten Paes over als de vaste eerste keuze voor het komende seizoen in de Eredivisie en de Conference League. De 28-jarige doelman wordt momenteel geflankeerd door de jonge talenten Joeri Heerkens en Paul Reverson, die beiden pas twintig jaar oud zijn. De komst van een extra doelman met internationale ervaring gold daarom als een absolute prioriteit voor de clubleiding.
Sportieve herstart Voor Ter Stegen zelf betekent de overstap een kans op een sportieve herstart. De speler raakte zijn onbetwiste basisplaats in Spanje kwijt aan Joan García, die voor vijfentwintig miljoen euro werd overgenomen van Espanyol. Bovendien kampte Ter Stegen recentelijk met een zware hamstringblessure, opgelopen tijdens een eerdere verhuurperiode aan Girona. Desondanks ziet Ajax hem nog altijd als een buitenkans om de selectie te versterken |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nog even terug kijkend naar gisteravond..
Vorig seizoen liepen we meer naar achter, was het meer uit reactie dat we naar voor gingen vaak door Godts of Gaaei maar sloot het middenveld minder hoog aan.
Nu "als team" speelt het elftal hoger onder Michel en laat onder meer Oscar Gloukh met 3 geweldige doelpunten zien wat hij werkelijk in huis heeft juist wanneer het speelveld klein is.
Dit komt mede ook door Blind die de verdediging hoger laat mee spelen, de tegenstander op sluit daardoor het veld klein houdt en dan met zijn pass direct de aanval aan het werk zet.
Dit heb ik tijden niet gezien van Ajax al moeten we wel alert blijven in de omschakeling, daar ben ik benieuwd naar indien we tegen een beter team spelen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 juli 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Julian Brandt ??? Is geen 6 toch? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
En Cruijff haalt even Julian Brandt voor de 8.
Wow... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Niet normaal... Wat is Cruyff allemaal aan het doen? In ieder geval houdt hij woord!!!
Kolossale stunt in Amsterdam: Ajax presenteert transfervrije Brandt Vandaag om 20:32 Update: Vandaag om 20:36
Ajax heeft vrijdagavond voor een megastunt gezorgd door Julian Brandt (30) te presenteren. De transfervrije Duitser tekent een driejarig contract in de Johan Cruijff Arena. Brandt vertrok deze zomer bij Borussia Dortmund.
De komst van de aanvallende middenvelder komt uit de lucht vallen. Geen enkel medium was op de hoogte van de stunttransfer van Ajax. Eerder deze zomer kwam wel naar buiten dat technisch directeur Jordi Cruijff interesse had getoond in Brandt, maar daarna sijpelde het nieuws door dat de routinier zijn zinnen had gezet op een avontuur in de Premier League. Onder meer Leeds United toonde interesse.
De dertigjarige Brandt tekent zoals gezegd voor drie jaar in Amsterdam. De 48-voudig international van Die Mannschaft stond de afgelopen zeven seizoenen onder contract bij Dortmund. Daarvoor was hij speler van Bayer Leverkusen en VfL Wolfsburg. |
|
|
|